Sari la conținut

Calcaiul Lui Achile


kyvacka
 Share

Postări Recomandate

poate sunt multi care au realizat lucrul asta deja.lor le cer in avans scuze ptr. ca ce o sa expun mai jos li se va parea mult prea familiar si ca atare plictisitor.dar ptr. ceilalti care sunt la inceput sper ca o sa fie folositor.

cand vorbim de o comunista imediat ne sar in minte o multime de defecte,dar dintre toate poate cel mai grav e cel legat de ciclistica proasta.aici ma refer la tren de rulare[furca telescopica,bascula spate,jambe spate],geometrie roti si frane.partea cu cadrele care flexeaza la maxim o lasam mai la urma.asadar sa o luam cu inceputul.din 1940 si ceva cand a aparut prima comunista cu furca telescopica[aici ma refer la Jawa Perak 250]acest element vital al suspensiei unei motociclete a evoluat spectaculos. nu e cazul si la comuniste al caror furci sunt cel putin rudimentare daca nu chiar primitive:arcuri prea moi sau prea tari,amortizare slaba sau inexistenta pe revenire,amortizare foarte variabila cu temperatura pe compresie[iarna zici ca ai beton in telescoape,vara parca ar fi taitei],elemente de etansare slabe dar cel mai important e ca flexeaza in draci ceea ce nu iti ofera pic de siguranta pe viraje[cine abordeaza in forta un viraj cu o comunista fie e sinucigas fie are furca de Honda!].lasand gluma la o parte furcile de Jawa,IJ,Simson sunt o gluma fie si doar comparandu-le cu o furca occidentala din anii `70[care furca este in plus si total reconstruibila,kit-uri necesare fiind ultraaccesibile].Singurele tentative cat de cat reusite de a realiza o furca telescopica de nivel mediu le-au avut cei de la MZ.

trecand la capitolul suspensie spate remarcam ca constructorii privesc bascula doar ca o modalitate de a atasa o roata motrice,tirantul franei si urechile inferioare ale arcurilor.nici o bascula de comunista nu este studiata din punct de vedere a geometriei rotii si invariabil toate flexeaza si nu ghideaza corespunzator roata pe parcursul oscilatiilor suspensiei.jambele spate sunt la majoritatea prevazute cu arcuri dure in vreme ce amortizarea pe cursa de revenire este aproape inexistenta sau ineficienta.aceasta duce la salturi ale rotii care nu poate urma micile neregularitati ale caii de rulare.ce sa mai vorbim de trecerea prin niste gropi cand simti ca parca ai calari un taur de lupte si nu o motocicleta.toti acesti factori combinati cu performante cel putin marginale ale franelor duc la obtinerea unei tinute de drum departe de conditiile unui mers in siguranta pe doua roti.adevarul e ca fara un grad de dedicare atat de mare ca cel dovedit de noi comunistii nici unul nu ar avea curajul sa se incumete la o iesire pe sosea la viteze mai mari ca cele atinse de biciclete.pentru asta cred ca meritam si noi putin respect din partea celor care calaresc doar "pur sange"japonez. :cheers: :D aaaah!Paste fericit la toata lumea!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Partial, te contrazic, partial, iti dau dreptate.

 

Ma indoiesc profund ca o motocicleta a iesit pe piata (fie chiar si cea a CAER) fara ca proiectul sa fie studiat in amanuntime de inginerii vremii. Nu se pune problema ca planurile lor sa fi fost desenate de pionieri! De fapt, multe modele sunt copii fidele ale celor germane, respectiv cehoslovace. Mai mult chiar, sovieticii nu s-au multumit sa fure doar planurile, au "imprumutat" intreaga uzina, in unele cazuri.

 

Trebuie retinut ca aceste motociclete sunt depasite din punct de vedere al tehnologiilor utilizate la constructie, materialelor si mecanicii. De aceea, nu e corect sa le comparam cu cele fabricate in Japonia in aceeasi perioada, deoarece ele erau deja depasite, chiar si in anii '70. Sa nu uitam insa victoriile repurtate de Jawa si MZ in anii '60 si chiar '70 in diverse competitii de top.

 

Mai trebuie inteles si faptul ca mentalitatea existenta la nivelul conducerii blocului socialist socotea cercetarea si investitiile in noi proiecte si innoirea liniilor tehnologice ca o pierdere de bani si timp. Motocicletele trebuiau sa fie produse in masa, intr-un timp cat mai scurt si cu o cheltuiala cat mai mica, pentru a fi accesibile oricui. Un IJ din '78, de exemplu, putea costa, de exemplu, de cateva ori mai mult decat o Yamaha din acelasi an.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Prima comunista cu amortizor telescopic este M72, cu o furca foarte buna germana, cu mici diferente se fabrica si azi. Reparata cum trebuie, si ingrijita, va rezista la socuri puternice si ar trebui sa aiba o revenire lina, atata timp cat seringa are ulei sa traga, bucsile sunt bune..

La fel furca de Ij este ok, si are o cursa lunga. Se reconstruiesc usor si ieftin.

S-au facut si furci f. bune: CZ de cross, Ijul cu furca aer-ulei

Despre amortizoarele spate de Dnepr si Ural, pot spune ca sunt foarte complexe, sunt solide si daca sunt etanse au o revenire OK.

 

Per total insa ciclistica este dezastru fiindca avem de-a face cu o alta epoca constructiva, drumuri foarte proaste si de multe ori motocicletele proiectate suporta solicitari specifice impuse de atas. Oricum din caietul de sarcini nu reiesea ca vor fi alergate cu 130 sau omorate in Bucuresti.

Cam 90% din Nipre si jumate din Ijuri au avut atas, au carat porcul pe drumuri de tara, au mers cu atasul montat stramb, cu roata pe sus, si atunci si-au stricat si mai mult tinuta.

Bascula e de obicei articulata pe bucsi (necesare mersului cu atas), la putine e articulata pe rulmenti, proprietarii nu au intretinut motocicletele (strans rulmenti roti, strans spite, strans bascula, uns toate alea, schimbat rulmentii de presiune).

Despre frane ,e alta poveste, azi blochez rotile la motocicleta din 1960, maine tre sa scot sabotii sa-i reglez ca nu mai am pic de franare, e munca de intretinere.

 

De multe ori japonezele sunt mai periculoase fiindca sunt conduse prost, intretinute prost. Mi-ar fi mult mai frica sa merg cu o furca curgand sau cu placute tocite, jante indoite pe o japoneza, decat pe un Nipru (am mers cu furca strambata bine de tot, roata 8 si cadrul fisurat).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Prima comunista cu amortizor telescopic este M72, cu o furca foarte buna germana, cu mici diferente se fabrica si azi. Reparata cum trebuie, si ingrijita, va rezista la socuri puternice si ar trebui sa aiba o revenire lina, atata timp cat seringa are ulei sa traga, bucsile sunt bune..

La fel furca de Ij este ok, si are o cursa lunga. Se reconstruiesc usor si ieftin.

Despre amortizoarele spate de Dnepr si Ural, pot spune ca sunt foarte complexe, sunt solide si daca sunt etanse au o revenire OK.

 

Per total insa ciclistica este dezastru fiindca avem de-a face cu o alta epoca constructiva, drumuri foarte proaste si de multe ori motocicletele proiectate suporta solicitari specifice impuse de atas. Oricum din caietul de sarcini nu reiesea ca vor fi alergate cu 130.

 

Cam 90% din Nipre si jumate din Ijuri au avut atas, au carat porcul pe drumuri de tara, au mers cu atasul montat stramb, cu roata pe sus, si atunci si-au stricat si mai mult tinuta.

 

Bascula e de obicei articulata pe bucsi, la putine e articulata pe rulmenti (deci jocuri in mers), proprietarii nu au intretinut motocicletele (strans rulmenti roti, strans spite, strans bascula, uns toate alea, schimbat rulmentii de presiune).

 

In final e bine de inteles ca o comunista e de cele mai multe ori o motocicleta utilitara asa ca nu e cazul sa ne asteptam sa tina directia daca luam mana de pe ghidon.

are dreptate aleko...au fost utilaje de furat...ij-ul cu atasul plin de prune de furat de la C.A.P.era la ordinea zilei...ce e asa anormal in momentul in care cadrul e distrus cand moto a carat 300 kg in atas pe drum de tara in blana? :cheers:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

asa e.. la ultima idee.. cu tinutul directiei dak iei mana de pe ghidon... iti dau dreptate.. :D e destul d instabil ij-u meu...desi asa nu se conduce greu... sa bata sau sa joace.. sau sa imi sara in curbe.... bine. .aici contribuie si greutatea... dar.. lasat lejer... mia are scapari... tre sa t ti cat d cat la ea...

 

una peste alta.. eu zic k tot comunistele fac treaba... pentru k desi sunt vechi inca mai merg.. si .. au fost facute asa cum ati zis si voi cu rol utilitar...facute sa reziste.. si avand avantajul de se pot repara relativ usor...cu cheltuieli nu prea mari... comparativ cu japonezele.. care dak se strica ceva....mai bine iti bagi un bat undeva dak nu ai buzunaru tzapan...parerea mea...

 

eu unu... nu as da " vechitura " mea.. cum ii zic unii p o japoneza.. sincer.. nush d c... probabil si pt faptu k dak m-ar lasa o japoneza in drum... m-as uita la ea k matza in calendar... asa macar la asta.. mai stiu sa i ifa una alta.. si ajungem la vb aia.. k se repara usor... si cu efort relativ putin...

 

dak nu e asa.. contraziceti-ma.. dar.. nush.. asta e parerea mea... :cheers: respect si iubesc comunistele.. :bounce:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

are dreptate aleko...au fost utilaje de furat...ij-ul cu atasul plin de prune de furat de la C.A.P.era la ordinea zilei...ce e asa anormal in momentul in care cadrul e distrus cand moto a carat 300 kg in atas pe drum de tara in blana? :cheers:

unul din m-urile mele a produs mere tot de la C.A.P. Proprietarul spunea ca fugea de paznici noaptea pe aratura cu atasul burdusit, pana se faceau evacuarile rosii... :bounce: cat sa tina ma si astea, tot din fier sunt.. :D
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

unul din m-urile mele a produs mere tot de la C.A.P. Proprietarul spunea ca fugea de paznici noaptea pe aratura cu atasul burdusit, pana se faceau evacuarile rosii... :bounce: cat sa tina ma si astea, tot din fier sunt.. :D

 

 

ce nu face omul pt a isi asigura materia prima pt tuica?? :cheers: :peace:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

poate sunt multi care au realizat lucrul asta deja.lor le cer in avans scuze ptr. ca ce o sa expun mai jos li se va parea mult prea familiar si ca atare plictisitor.dar ptr. ceilalti care sunt la inceput sper ca o sa fie folositor.

cand vorbim de o comunista imediat ne sar in minte o multime de defecte,dar dintre toate poate cel mai grav e cel legat de ciclistica proasta.aici ma refer la tren de rulare[furca telescopica,bascula spate,jambe spate],geometrie roti si frane.partea cu cadrele care flexeaza la maxim o lasam mai la urma.asadar sa o luam cu inceputul.din 1940 si ceva cand a aparut prima comunista cu furca telescopica[aici ma refer la Jawa Perak 250]acest element vital al suspensiei unei motociclete a evoluat spectaculos. nu e cazul si la comuniste al caror furci sunt cel putin rudimentare daca nu chiar primitive:arcuri prea moi sau prea tari,amortizare slaba sau inexistenta pe revenire,amortizare foarte variabila cu temperatura pe compresie[iarna zici ca ai beton in telescoape,vara parca ar fi taitei],elemente de etansare slabe dar cel mai important e ca flexeaza in draci ceea ce nu iti ofera pic de siguranta pe viraje[cine abordeaza in forta un viraj cu o comunista fie e sinucigas fie are furca de Honda!].lasand gluma la o parte furcile de Jawa,IJ,Simson sunt o gluma fie si doar comparandu-le cu o furca occidentala din anii `70[care furca este in plus si total reconstruibila,kit-uri necesare fiind ultraaccesibile].Singurele tentative cat de cat reusite de a realiza o furca telescopica de nivel mediu le-au avut cei de la MZ.

trecand la capitolul suspensie spate remarcam ca constructorii privesc bascula doar ca o modalitate de a atasa o roata motrice,tirantul franei si urechile inferioare ale arcurilor.nici o bascula de comunista nu este studiata din punct de vedere a geometriei rotii si invariabil toate flexeaza si nu ghideaza corespunzator roata pe parcursul oscilatiilor suspensiei.jambele spate sunt la majoritatea prevazute cu arcuri dure in vreme ce amortizarea pe cursa de revenire este aproape inexistenta sau ineficienta.aceasta duce la salturi ale rotii care nu poate urma micile neregularitati ale caii de rulare.ce sa mai vorbim de trecerea prin niste gropi cand simti ca parca ai calari un taur de lupte si nu o motocicleta.toti acesti factori combinati cu performante cel putin marginale ale franelor duc la obtinerea unei tinute de drum departe de conditiile unui mers in siguranta pe doua roti.adevarul e ca fara un grad de dedicare atat de mare ca cel dovedit de noi comunistii nici unul nu ar avea curajul sa se incumete la o iesire pe sosea la viteze mai mari ca cele atinse de biciclete.pentru asta cred ca meritam si noi putin respect din partea celor care calaresc doar "pur sange"japonez. :bounce: :peace: aaaah!Paste fericit la toata lumea!

tehnologia avanseaza de pe o zi pe alta!nu poti compara anii 1900 cu 2007

ca si cum ai intreba bebelusul de ce nu are mustata :cheers:

fiecare inginer proiectant a incercat sa faca ceva ,care in vremea lor

era nou,acestor pionieri ai motociclismului ar trb sa le multzumim ca

acuma ai stabilitate,ai gume cu aderentza buna,ai ciclistica !

ce vor zice de noi peste 50 de ani? :(

hayabusa? :lol:

poti compara inventia lui stephenson,edison,etc cu maglevul sau cd-ul?

fiecare lucru a fost gandit la vremea lui era o inbunatatire!

intradevar sant multe tehnologi rudimentare,dar noi oameni santem gemeni?

tarile,sistemele,drumurile? :moto:

 

tehnologia avanseaza de pe o zi pe alta!nu poti compara anii 1900 cu 2007

ca si cum ai intreba bebelusul de ce nu are mustata :D

fiecare inginer proiectant a incercat sa faca ceva ,care in vremea lor

era nou,acestor pionieri ai motociclismului ar trb sa le multzumim ca

acuma ai stabilitate,ai gume cu aderentza buna,ai ciclistica !

ce vor zice de noi peste 50 de ani? :-L

hayabusa? :P

poti compara inventia lui stephenson,edison,etc cu maglevul sau cd-ul?

fiecare lucru a fost gandit la vremea lui era o inbunatatire!

intradevar sant multe tehnologi rudimentare,dar noi oameni santem gemeni?

tarile,sistemele,drumurile? :D

respect din partea unuia cu jap ai daca e motociclist,daca e fitzar,sau....

sti fabula cu boul si vitelul?ce sa mai zic!

INDIFERENT CAT E O COMUNISTA MAI LENESA UN PRIETEN CU JAPUL

TE ASTEAPTA LA RASCRUCEA DRUMULUI!UN AMIC NEVER!!!

 

Prima comunista cu amortizor telescopic este M72, cu o furca foarte buna germana, cu mici diferente se fabrica si azi. Reparata cum trebuie, si ingrijita, va rezista la socuri puternice si ar trebui sa aiba o revenire lina, atata timp cat seringa are ulei sa traga, bucsile sunt bune..

La fel furca de Ij este ok, si are o cursa lunga. Se reconstruiesc usor si ieftin.

S-au facut si furci f. bune: CZ de cross, Ijul cu furca aer-ulei

Despre amortizoarele spate de Dnepr si Ural, pot spune ca sunt foarte complexe, sunt solide si daca sunt etanse au o revenire OK.

 

Per total insa ciclistica este dezastru fiindca avem de-a face cu o alta epoca constructiva, drumuri foarte proaste si de multe ori motocicletele proiectate suporta solicitari specifice impuse de atas. Oricum din caietul de sarcini nu reiesea ca vor fi alergate cu 130 sau omorate in Bucuresti.

Cam 90% din Nipre si jumate din Ijuri au avut atas, au carat porcul pe drumuri de tara, au mers cu atasul montat stramb, cu roata pe sus, si atunci si-au stricat si mai mult tinuta.

Bascula e de obicei articulata pe bucsi (necesare mersului cu atas), la putine e articulata pe rulmenti, proprietarii nu au intretinut motocicletele (strans rulmenti roti, strans spite, strans bascula, uns toate alea, schimbat rulmentii de presiune).

Despre frane ,e alta poveste, azi blochez rotile la motocicleta din 1960, maine tre sa scot sabotii sa-i reglez ca nu mai am pic de franare, e munca de intretinere.

 

De multe ori japonezele sunt mai periculoase fiindca sunt conduse prost, intretinute prost. Mi-ar fi mult mai frica sa merg cu o furca curgand sau cu placute tocite, jante indoite pe o japoneza, decat pe un Nipru (am mers cu furca strambata bine de tot, roata 8 si cadrul fisurat).

sant de acord. o motocicleta prost intretinuta e un pericol pt proprietar !

dar pt una care merge cu 20 de km pe ora mai putin decatt arata vitezometrul?

e japoneza ......mere tare......

carte de service ?

cel mai mic amanunt care nu il stiu nici cei de la reprezentantze poate fi fatal!

nu mai vorbesc de un second! e tentant pretzul !

orice motociclist este constient de faptul cand cumpara un motor sa fie ok!

cand un om se gandeste la design,culoare, il arata la stirile de la 5.

ps .am scris o ciorna dar cunoscatorii inteleg :(

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut. Dati-mi voie sa scriu mai multe rinduri. Motociclistul din mine a luat nastere din nevoia de a ma misca. Puteam sa-mi cumpar masina fara probleme dar: era problema consumului, era problema parcarii ( noaptea erau pur si simplu devastate, ptr. conformitate intrebati-va parintii, era problema pieselor ptr. reparatii (o intreaga mafie in distribuirea lor), cu motocicleta nu erai asa oprit in trafic la control si atuul ei, puteai sa te strecori cu ea prin locuri neumblate. Am gasit la un batrin un Simson Sport 423. Sport. Motocicleta avea 20 de ani. Batrinul era al 2 lea proprietar. L-am cumparat. Jumatate de toamna, o iarna si jumatate de primavara am muncit la el. Totul luat la mina. Inlocuit si reparat tot ce a fost nevoie inclusiv vopsit. Dar vreau sa va spun ca nu am gasit in toata motocicleta macar un filet "omorit". Cei care au avut-o, au lucrat ingrijit la ea. Am dat examenul ptr. permis pe ea, mi-am luat permisul si dupa...nu va mai spun bucuria, multumirea, satisfactia, placerea de a o conduce.Nu am cuvinte. Mincalecauar tata pe ea, a mers fara sa ma tradeze. Dar, exista si un DAR, vorba lui conu' Aleko, intretinerea nu era "pasata". Eu o ingrijeam, ea i-mi oferea. Era ceva reciproc. Si mai era ceva, stiam ce poate, dar nu fortam, nu o duceam la limita. Am mai scris asta, daca noi vrem sa scoatem dintr-un magar un pur singe arab nu vom putea. Sa fim realisti. Comunistele au fost si ramin inca, motociclete cu pret mic, minim de intretinere,fiabile si robuste. Dar viata lor este in mina noastra. Japonezele ptr. mine sint excelente, nemaipomenite dar lipsesc cu desavirsire. Sint de pe alt meridian. I-mi plac, dar numai sa le privesc. Hai ca v-am plictisit Asfalt uscat numai sub roti.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Aleko are dreptate. Caietul de sarcini, cum se intretine motocicleta.. Recunosc ca nu am facut aproape niciodata ce trebuia pentru a merge in conditii normale cu motocicleta. Mersul fara nici un fir de instalatie electrica la Simson sau fara lumini si incarcare la M erau ceva normal.

Dar inca nu m-am plictisit.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

comunista exploatata corect rezista inimaginabil de mult. majoritatea au cel putin zeci de mii de km, multe au sute de mii de km si la viata lor au carat si au alergat pe cele mai proaste drumuri si in cele mai ciudate conditii(au fost folosite inclusiv la tractat camioane sa porneasca dimineata).

Trebuie putina arta la reglat franele, carburatia si electricele. Un ij cu frana fata centrata corect poate bloca fatza la 60-70 km/h pe asfalt curat si asa mai departe. EU merg cu fierul meu la greu si am doar probleme de genul: lant dus la 15mii km, cupla roata pe la 35mii km (cam 25 - 30 mii ii are la mine - nu mai stiu exact cand am trecut pe 18 in 2005) si alte consumabile - bucsi furca, semeringuri, bujii, becuri de far :ok:.

Croaziera la 90 km/h e ok, singurul lucru care ma oftica la ea e ca am rezervor de 12L si la fiecare 200km tre sa ma opresc sa alimentez - deci nu pot sa merg pana la mare fara pauza

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

hop si eu...am calarit cam toate motarele din Cugir, astea mai noi...sunt noi !!! si e adevarat ca e diferenta mare la ciclistica, frane , fiabilitate..dar mie imi este drag CZ-u. Are 37 anisori...si inca merge..si o sa mai mearga. a fost al lui tata l-a vandut si l-am luat eu inapoi. Si acum unde vreau eu sa ajung...kilometrajul s-a schimbat si deci nu stiu exact cati km are, dar din '86 cand l-a luat tata s-a demontat de 7 ori pentru reparatie la ambielaj ( x 20-30k cat tine unul )...are un istoric frumusel. Cum s-a spus mai, sus mai toti am pornit de la cate o comunista ...si astea le putem repara pe acasa cu investitie minima. Sigur in sufletul fiecaruia dintre noi e o moto comunista, pe care sa o tinem pt. ca asa ne place si sa o scoatem doar la parada, si am vrea si una mai capitalista...ce ziceti ...gresesc?! Cred ca de la gandul asta s-a scris pe acest topic. :ok:

CINE ARE "COMUNISTA" PUNE SI SUFLET, NU DOAR BENZINA.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

...in minunatele vremuri pe care le traim , multi dintre noi se 'bucura' de niste slujbe , banale , sau anoste, sau cu programe elaborate de spalare si netezire a creierului, si , ciorsurile astea comuniste sant pentru multi o modlitate de a rezista...de a face ceea ce stii, ceea ce ti-ar palce sa faci in mod normal, si de a o face cu pasiune si pentru tine.

Normal, dupa cum incearca sa ne invete la protv, sau mtv , oamenii dinamici , grabiti si ignoranti(din cauza dinamicitatii :cheers: , normal...)din ziua de azi , prefera senzatii la pachet!

Dupa cum se spune mai sus , in comuniste musai tre'a pui si suflet nu numa benzina si buton :crack:

...si pana la urma asta conteaza in tot ceea ce faci.

...oricine isi poate trage o blonda si un motor asortat , chestie de bani , de moda....dar sant din ce in ce mai putini cei care se mai obosesc sa mai puna si suflet in ceea ce fac....

...binenteles cineva 'dinamic' o sa se grabeasca sa dea o contra... :ok:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut. Nu te speria "drobu"le, nu se inghesuie nimeni sa contreze, caci ptr. asta trebuie sa ai argumente. In "comuniste"dupa umila mea parere ramin cei ce stiu sa simta o cheie in mina, nu sa o tina. De cind urmaresc forumul la ACCIDENTE nu am vazut "comunisti"(ei nu incap acolo de altii mai "pragmatici"). Sa nu spuna cineva ca asta e din lipsa de performanta a motoarelor s-au din experienta indelungata a conducatorului ptr ca nu-l cred. Nu, in opinia mea "comunistul" i-si cunoaste valoarea motorului, i-l simte,i-l iubeste si-l respecta. Este ce a scris cineva mai sus, pune suflet in fierul lui. Ca nu suntem toti motociclistii si mecanici buni asta nu e vina nimanui. Minunat este ca unii "comunisti" care au profesii paralele cu mecanica i-si dau toata silinta sa invete, sa stie cum sa-si mestereasca si sa exploateze comunista. Este un merit ptr ei. Nu vreau sa fac o pledoarie ptr. comuniste, dar progresul nu inseamna neaparat saltul din canalizare in asternutul spalat cu PERSIL. Motociclismul nu inseamna numai apa paie si bataie. Unii ma vor contra, dar tare as vrea sa o faca prin fapte, prin modul lor de a intretine, repara, conduce comunista lor. Asta ar insemna ca se respecta pe sine si pe cei din breasla asta mare a motociclistilor. Asfalt uscat numai sub roti.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@drobu: Ai mare dreptate, comunistele sunt un mod de evadare din normal.

Nimic nu se poate compara cu senzatiile oferite de o comunista. Niciodata nu esti sigur daca rusul a facut piesele cum trebe, daca o sa porneasca, daca o sa se opreasca etc.

Motoarele din blocul estic au fost si vor fi in continuare ceva deosebit. Au farmecul lor. Eu cel putin nu as dori sa scap de harbul meu, il iubesc asa cum e el.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...