Sari la conținut

Kawasaki Kle 500


McKagan
 Share

Postări Recomandate

Salutare. Am un KLE 500 din 2001 cu 27000 de km adus din Austria (pe talon sunt trecuti 20 de kw).

Problema care ma obsedeaza si dispera in acelasi timp este urmatoarea: de la viteza a 3-a in sus, cu motorul pe la aproximativ 4000 de ture, cum trag brusc de acceleratie la maxim, urca pana la 5-6000 de ture iar apoi sare imediat la 9000 de ture fara sa mai accelereze bine, adica urca greu in viteza, ca si cum s-ar tura in gol. Apoi se plafoneaza pe la 10000 , desi intra pe rosu la 11000 si are 13000 de ture in total.

Insa daca accelerez progresiv, usor-usor pana la 7-8000 si apoi deschid dintr-o data gazul la maxim, surprinzator, nu mai face la fel si urca foarte bine in viteza.

Mie nu mi se pare normal sa se intample asa, voi ce credeti? Daca stau sa accelerez progresiv, pana ajung la 7000 ma prinde noaptea. Toate motocicletele pe care am mers nu au avut un asemenea comportament. Daca mergeam in ture joase si acceleram brusc, pana ajungeau la turatia care da putere si cuplu maxim, e adevarat, ca urcau mai greu si api se dezlantuiau, dar nici vorba de turat in gol sau salt brusc la turatie si apoi plafonare.

Am fost la cineva si mi-a curatat bine discurile de ambreiaj, care inca sunt bune, mi-a schimbat uleiul (a pus Mobile 15w40 iar inainte a avut 20w40), curatat carburatoarele, filtrul de aer, insa face la fel.

Mi-a zis insa ca ar trebui sa schimb cat de curand bujiile ca nu prea mai au electrod, s-ar putea sa fie bujiile cauza? Totusi porneste bine indiferent de vreme ceea ce inseamna ca inca functioneaza bujiile.

O alta chestie este aceea ca pe talon sunt trecuti 20 kw, cum am zis mai sus, dar puterea reala a motorului este de 35 kw (48 de cai), din ce am citit pe net si ce scrie in cartea tehnica. De asemenea, in copia dupa actele originale din Austria, sunt trecuti 35 kw. Este posibil sa fie limitata???!!! Eu am prins cu ea 160 si cel de la care am luat-o zice ca a mers cu 170, deci nu cred ca poate fi vorba de asa ceva. Si chiar daca ar fi, care este metoda prin care este limitata? Carburatie, electronic?

Altceva chiar nu stiu ce-ar putea fi. Va rog mult daca ati avut vreodata o asemenea problema, sa ma ajutati si pe mine ca sunt realmente exasperat. Va multumesc mult, cu speranta ca o sa gasesc solutia la problema asta.

Numai bine si aveti grija de voi!! Sarbatori fericite !!! :cheers:

Editat de susu
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Din ce spui suna ca si cum ti-ar patina ambreiajul. Am patit acelasi lucru cu Transalpul, dupa 4.000 - 5.000 RPM daca acceleram mai puternic se tura in gol ori avansa prea lent in conditii normale.

O solutie este schimbarea arcurilor sau intarirea lor cu saibe iar alta - schimbarea discurilor si a arcurilor. Pe mine m-au costat discurile + arcurile cam 100 de euro de la Ferrodo. Erau inca bune discurile dar am optat preventiv pt schimbarea lor, daca tot trebuia desfacut macar sa n-o mai fac prea curand.

Usurel cu acceleratia pana cand rezolvi problema si sa eviti depasirile pe care nu le poti lungi.

Asfalt uscat :cheers:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Intradevar cum spune si dl. Demostene si eu pariez pe ambreiaj. Uleiul pe care il folosesti este exclusiv pentru motociclete? Daca discurile atat cele metalice cat si cele din fibra si arcurile is la marimea standard, si culoarea celor metalice nu-i albastrui - galbuie, inseamanca ca ori tu ori cel dinaitea ta a folost ulei auto in motor. DACA marimile is standard, si ai ulei moto, desfa din nou ambreiajul, curata bine toate discurile, lasa-le peste noapte in lichid degresant gen diluant sau "brake cleaner", usuca-le bine, treci cu un pic de smirghel pe cele de fibra, inmoi totul cateva ore in uleiul de motor si monteaza-le.

bafta

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

hai sa raspund si eu, cu toate ca raspunsurile de mai sus sunt suficiente, doar ca sa intaresc.

 

iti patineaza ambreiajul, si pana nu desfaci sa vezi care e treaba cu arcurile sau cu discurile nu ai ce sa-i faci.

spor la treaba.

o sa cumperi - ori set de discuri, ori set de arcuri, sau amandoua seturile.eiajul e

 

ambreiajul este o problema comuna la monocilindricile enduro. motorul este prea "turbat", adica smuceste cam tare decat altele si ambreiajul este primul afectat.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pai cel la care am fost mi-a curatat bine discurile, a reglat arcurile si a pus ulei Mobile 15w40. Daca era vorba de schimbat discuri sau arcuri imi zicea si cumparam unele noi ca sa nu mai stau cu griji. Oricum a spus ca daca o sa faca la fel, inseamna ca asa este normal. De altfel, mi-a mai zis ca a mai observat si alte motociclete care fac la fel. Cel de la care am luat-o, mi-a zis ca a pus ulei de masina 20w40, insa acum nu cred ca mai are importanta, doar a fost curatat bine motorul si ambreiajul.

Apropo, KLE nu e monocilindru e bicilindru :ok:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pai cel la care am fost mi-a curatat bine discurile, a reglat arcurile si a pus ulei Mobile 15w40. Daca era vorba de schimbat discuri sau arcuri imi zicea si cumparam unele noi ca sa nu mai stau cu griji. Oricum a spus ca daca o sa faca la fel, inseamna ca asa este normal. De altfel, mi-a mai zis ca a mai observat si alte motociclete care fac la fel. Cel de la care am luat-o, mi-a zis ca a pus ulei de masina 20w40, insa acum nu cred ca mai are importanta, doar a fost curatat bine motorul si ambreiajul.

Apropo, KLE nu e monocilindru e bicilindru :cheers:

sorry... de obicei enduroaicele sunt mono...

daca ala ti-a zis ca asa e normal inseamna ca e dus cu pluta....

daca ar pune 4 saibe in plus, una pe fiecare arc io zic ca nu ai avea probleme... dar asta e solutie de tractorist ( :ok: ) mai bine masoara bine discurile si arcurile si compara cu valorile din manual. da nu cu subleru lu bunicu'

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

sorry... de obicei enduroaicele sunt mono...

daca ala ti-a zis ca asa e normal inseamna ca e dus cu pluta....

daca ar pune 4 saibe in plus, una pe fiecare arc io zic ca nu ai avea probleme... dar asta e solutie de tractorist ( :ok: ) mai bine masoara bine discurile si arcurile si compara cu valorile din manual. da nu cu subleru lu bunicu'

Ma tu de fapt vrei sa-i spui sa puna draq 4 saibe si gata dar ti-e frica ca-ti sare iarasi lumea in cap.

In alta ordine de idei ieri am schimbat discurile de ambreiaj, arcurile, uleiul si filtrul la dr-ul meu si abia astep sa ma dau :cheers:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ma tu de fapt vrei sa-i spui sa puna draq 4 saibe si gata dar ti-e frica ca-ti sare iarasi lumea in cap.

In alta ordine de idei ieri am schimbat discurile de ambreiaj, arcurile, uleiul si filtrul la dr-ul meu si abia astep sa ma dau :crack:

 

 

 

:ok: :cheers: :crack:

 

da ma, sa puna dracu 4 saibe si gata a scapat de probleme... de parca ambreiajul ar fi microprocesor!.. :blink:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

mi-a curatat bine discurile, a reglat arcurile

 

Degeaba a curatat discurile daca prezinta uzura. Iar arcurile pot fi decalite. In general arcurile sunt primele care cedeaza, se inmoaie si nu mai functioneaza asa cum trebuie. Nu te astepta sa aiba vreun semn vizibil, se masoara doar cu instrumente de precizie, capabile sa vada gradul de comprimare si de detenta la o anumita sarcina data. Nu ai ce sa le faci in afara de a le pune saibe pentru a le intari (dar atentie la dimensiuni) sau sa le schimbi. Tinand cont ca toate arcurile nu te costa mai mult de 20 de euro, e de preferat solutia asta in locul improvizatiilor.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...