gabi bv Postat Aprilie 11, 2007 Share Postat Aprilie 11, 2007 Apelez la cei ce au, au avut sau care se pricep. Care e treaba cu motoarele astea? Merg pe padure la enduro? Nu ma refer la forestiere, ci la ceva spre hard enduro. Ma intereseaza daca se incing sau ce alte probleme ar putea sa apara, de exemplu pe o panta in care ai viteza mica si motorul e turat....etc Multumesc anticipat. Numai bine. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ketemeu Postat Aprilie 11, 2007 Share Postat Aprilie 11, 2007 Apelez la cei ce au, au avut sau care se pricep. Care e treaba cu motoarele astea? Merg pe padure la enduro? Nu ma refer la forestiere, ci la ceva spre hard enduro. Ma intereseaza daca se incing sau ce alte probleme ar putea sa apara, de exemplu pe o panta in care ai viteza mica si motorul e turat....etc Multumesc anticipat. Numai bine. Este un capitol vast si se poate discuta mult pe tema asta. 1. Pot sa it spun sa te bazezi 80% pe cei care au proiecat motorul si astfel nu vei avea probleme. 2. Sunt gandite cu radiatoare de racire a uleiului, cilindrul are aripioare de racire. 3. Oricum sunt proiectate sa functioneze la temperaturi mai ridicate decat cele racite cu apa. Eu nu am auzit pe cineva cu probleme de racire la astfel de motoare. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
TaChe Postat Aprilie 11, 2007 Share Postat Aprilie 11, 2007 Toti mecanicii la care am intrebat au zis ca merg pana le ia dracu, si nu prea le ia. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
S George Postat Aprilie 12, 2007 Share Postat Aprilie 12, 2007 Nu au nici o problema, in cel mai rau caz o usoara scadere de putere cand sint incinse. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gabii Postat Aprilie 12, 2007 Share Postat Aprilie 12, 2007 Eu am avut 2 motoare racite pe aer + o masina racita tot pe aer (4 cilindri, motor boxer, aka oltcit ) - si nu am avut probleme cu racirea. E drept, uleiul trebuie sa fie de TOP si se schimba mai des, se uzeaza mai repede, motoarele merg la un regim termic mai ridicat in medie cu 15 -20% decat cele racite cu apa, dar MERG BINe, pentru ca asa au fost proiectate. Am urcat cu ETZ-ul la Siria sus la cetate de mai multe ori, am urcat vara la 32 -33 de grade la umbra, cu a I-a + parapanta in spinare si n-a zis absolut nici pass motorul. La dominator- iarasi nici o problema legata de supraincingere, la oltcit- eu folosesc ulei de 25 de E (Catrol GTX3 15W40) - iarasi, motoru a trecut de 200.000 km si merge excelent. Mi s-a mai intaplat sa se aprinda becul care indica supraincingerea motorului (deh, olteanca are senzor de temperatura) da nu am avut nici o problema mecanica cauzata de chestia asta. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
baiatu_tony Postat Aprilie 12, 2007 Share Postat Aprilie 12, 2007 am si eu un enduro de 350 cmc in 4 timpi tot cu racire pe aer si pot sa spun k nu am avut probleme cu el din cauza ca s-a supra incalzit . numai sa nu il ti pe loc cu motoru porint ca nu-i asa bine, ca nu are vant din fata , dar in rest nu au probleme . Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
xt master Postat Aprilie 12, 2007 Share Postat Aprilie 12, 2007 Nu am avut pb cu racirea si am mai fortat motorul pe cate o panta abrupta can dsi patinam. Daca ai impresia ca se incalzeste poti opri mereu pt 5 min si il lasi sa se mai raceasca Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gabii Postat Aprilie 13, 2007 Share Postat Aprilie 13, 2007 Adevarul e ca in 5 minute NU se racesete dact daca afara sunt minus X grade! Asta pentru ca apare caldura reziduala, in mod normal, in mers, o mare cantitate din caldura este evacuata pe toba de sapament... Odata oprit motorul, caldura reziduala se disipa si incalzeste pentru ceva vreme camasa, chiuloasa etc. Am constatat chestia asta in urma unor teste deoarece am avut sonda de temperatura. La ETZ - in locul unde era infipta sonda, in chiuloasa, temperatura era sa icem 100 -105 grade.. adica motorul pornit pe loc o vreme, - apoi privit ceasul de temperatura.. Buun, oprit motorul, fumat o tigara, pus contact si ceasul de temperatura indica o temperatura cu 5 -10 grade mai ridicata! Acelasi lucru l-am testat si la oltcit, da acolo nu se pune, pentru ca atunci cand e motorul pornit, chiar daca sta masina pe loc- turbina baga aerul fortat la lindrii si raceste continuu. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Marcos Postat Aprilie 13, 2007 Share Postat Aprilie 13, 2007 XT-ul meu de 350 are numai racire pe aer ... M-a dus peste tot, in toate conditiile, pe toate tipurile de traseu si nu a comentat deloc. Si nici nu prea am obiceiul sa il las sa se raceasca ... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
DCSAN20 Postat Aprilie 14, 2007 Share Postat Aprilie 14, 2007 Adevarul e ca in 5 minute NU se racesete dact daca afara sunt minus X grade! Asta pentru ca apare caldura reziduala, in mod normal, in mers, o mare cantitate din caldura este evacuata pe toba de sapament... Odata oprit motorul, caldura reziduala se disipa si incalzeste pentru ceva vreme camasa, chiuloasa etc. Am constatat chestia asta in urma unor teste deoarece am avut sonda de temperatura. La ETZ - in locul unde era infipta sonda, in chiuloasa, temperatura era sa icem 100 -105 grade.. adica motorul pornit pe loc o vreme, - apoi privit ceasul de temperatura.. Buun, oprit motorul, fumat o tigara, pus contact si ceasul de temperatura indica o temperatura cu 5 -10 grade mai ridicata! Acelasi lucru l-am testat si la oltcit, da acolo nu se pune, pentru ca atunci cand e motorul pornit, chiar daca sta masina pe loc- turbina baga aerul fortat la lindrii si raceste continuu. Adevarat! dupa ce opresti motorul nu se raceste ci temp creste si la alea cu lichid nu numai la aer. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Gothmog Postat Aprilie 16, 2007 Share Postat Aprilie 16, 2007 Intr-adevar,cele racite pe aer sunt proiectate in consecinta,dar daca se supraincalzesc nu e nimic care sa stopeze fenomenul (de genul electroventilator),nu bubuie dar daca fenomenul se repeta des apare uzura prematura.Io am patit-o cu Supernova,s-a bulit ventilatoru si fierbea apa,sinistru,mai eram si la Victoriei in pasaj si pasaju blocat .Fostul IJ cand se supraincalzea pe coclauri pierdea compresia intr-un stil barbar,dar depinde bineinteles si de calitatea materialelor.Bineinteles,motoarele moderne nu au probl de genul asta,plus ca un motor racit pe aer este mai usor decat unul pe lichid,punct in plus pt el.Oricum,motoarele de enduro racite pe aer sunt super-rezistente la conditii extreme,nu-s probleme,sunt bine proiectate si beneficiaza de experienta din competitii,in concluzie- Sper ca nu v-am plictisit Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
solo Postat Aprilie 16, 2007 Share Postat Aprilie 16, 2007 atat timp cat schimbi uleiul foarte des(la fiecare 3-4 iesiri pe hard enduro)..nu au nici pe naiba daca nu il schimbi..apar uzuri la cilindru piston...etc si incepe sa pape uleiul... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.