Sari la conținut

MOTOARE RACITE CU AER


Postări Recomandate

Apelez la cei ce au, au avut sau care se pricep.

Care e treaba cu motoarele astea? Merg pe padure la enduro? Nu ma refer la forestiere, ci la ceva spre hard enduro. Ma intereseaza daca se incing sau ce alte probleme ar putea sa apara, de exemplu pe o panta in care ai viteza mica si motorul e turat....etc

Multumesc anticipat.

Numai bine.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Apelez la cei ce au, au avut sau care se pricep.

Care e treaba cu motoarele astea? Merg pe padure la enduro? Nu ma refer la forestiere, ci la ceva spre hard enduro. Ma intereseaza daca se incing sau ce alte probleme ar putea sa apara, de exemplu pe o panta in care ai viteza mica si motorul e turat....etc

Multumesc anticipat.

Numai bine.

 

Este un capitol vast si se poate discuta mult pe tema asta.

1. Pot sa it spun sa te bazezi 80% pe cei care au proiecat motorul si astfel nu vei avea probleme.

2. Sunt gandite cu radiatoare de racire a uleiului, cilindrul are aripioare de racire.

3. Oricum sunt proiectate sa functioneze la temperaturi mai ridicate decat cele racite cu apa.

 

Eu nu am auzit pe cineva cu probleme de racire la astfel de motoare.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu am avut 2 motoare racite pe aer + o masina racita tot pe aer (4 cilindri, motor boxer, aka oltcit :ok: ) - si nu am avut probleme cu racirea. E drept, uleiul trebuie sa fie de TOP si se schimba mai des, se uzeaza mai repede, motoarele merg la un regim termic mai ridicat in medie cu 15 -20% decat cele racite cu apa, dar MERG BINe, pentru ca asa au fost proiectate.

Am urcat cu ETZ-ul la Siria sus la cetate de mai multe ori, am urcat vara la 32 -33 de grade la umbra, cu a I-a + parapanta in spinare si n-a zis absolut nici pass motorul.

La dominator- iarasi nici o problema legata de supraincingere, la oltcit- eu folosesc ulei de 25 de E (Catrol GTX3 15W40) - iarasi, motoru a trecut de 200.000 km si merge excelent. Mi s-a mai intaplat sa se aprinda becul care indica supraincingerea motorului (deh, olteanca are senzor de temperatura) da nu am avut nici o problema mecanica cauzata de chestia asta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

am si eu un enduro de 350 cmc in 4 timpi tot cu racire pe aer si pot sa spun k nu am avut probleme cu el din cauza ca s-a supra incalzit . numai sa nu il ti pe loc cu motoru porint ca nu-i asa bine, ca nu are vant din fata , dar in rest nu au probleme .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu am avut pb cu racirea si am mai fortat motorul pe cate o panta abrupta can dsi patinam. Daca ai impresia ca se incalzeste poti opri mereu pt 5 min si il lasi sa se mai raceasca

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Adevarul e ca in 5 minute NU se racesete dact daca afara sunt minus X grade! :ok:

Asta pentru ca apare caldura reziduala, in mod normal, in mers, o mare cantitate din caldura este evacuata pe toba de sapament... Odata oprit motorul, caldura reziduala se disipa si incalzeste pentru ceva vreme camasa, chiuloasa etc.

Am constatat chestia asta in urma unor teste deoarece am avut sonda de temperatura. La ETZ - in locul unde era infipta sonda, in chiuloasa, temperatura era sa icem 100 -105 grade.. adica motorul pornit pe loc o vreme, - apoi privit ceasul de temperatura.. Buun, oprit motorul, fumat o tigara, pus contact si :cheers: ceasul de temperatura indica o temperatura cu 5 -10 grade mai ridicata!

Acelasi lucru l-am testat si la oltcit, da acolo nu se pune, pentru ca atunci cand e motorul pornit, chiar daca sta masina pe loc- turbina baga aerul fortat la lindrii si raceste continuu.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

XT-ul meu de 350 are numai racire pe aer ... M-a dus peste tot, in toate conditiile, pe toate tipurile de traseu si nu a comentat deloc. Si nici nu prea am obiceiul sa il las sa se raceasca ...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Adevarul e ca in 5 minute NU se racesete dact daca afara sunt minus X grade! :ok:

Asta pentru ca apare caldura reziduala, in mod normal, in mers, o mare cantitate din caldura este evacuata pe toba de sapament... Odata oprit motorul, caldura reziduala se disipa si incalzeste pentru ceva vreme camasa, chiuloasa etc.

Am constatat chestia asta in urma unor teste deoarece am avut sonda de temperatura. La ETZ - in locul unde era infipta sonda, in chiuloasa, temperatura era sa icem 100 -105 grade.. adica motorul pornit pe loc o vreme, - apoi privit ceasul de temperatura.. Buun, oprit motorul, fumat o tigara, pus contact si :cheers: ceasul de temperatura indica o temperatura cu 5 -10 grade mai ridicata!

Acelasi lucru l-am testat si la oltcit, da acolo nu se pune, pentru ca atunci cand e motorul pornit, chiar daca sta masina pe loc- turbina baga aerul fortat la lindrii si raceste continuu.

Adevarat! dupa ce opresti motorul nu se raceste ci temp creste si la alea cu lichid nu numai la aer.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Intr-adevar,cele racite pe aer sunt proiectate in consecinta,dar daca se supraincalzesc nu e nimic care sa stopeze fenomenul (de genul electroventilator),nu bubuie dar daca fenomenul se repeta des apare uzura prematura.Io am patit-o cu Supernova,s-a bulit ventilatoru si fierbea apa,sinistru,mai eram si la Victoriei in pasaj si pasaju blocat :what: .Fostul IJ cand se supraincalzea pe coclauri pierdea compresia intr-un stil barbar,dar depinde bineinteles si de calitatea materialelor.Bineinteles,motoarele moderne nu au probl de genul asta,plus ca un motor racit pe aer este mai usor decat unul pe lichid,punct in plus pt el.Oricum,motoarele de enduro racite pe aer sunt super-rezistente la conditii extreme,nu-s probleme,sunt bine proiectate si beneficiaza de experienta din competitii,in concluzie- :what:

 

Sper ca nu v-am plictisit :hug:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

atat timp cat schimbi uleiul foarte des(la fiecare 3-4 iesiri pe hard enduro)..nu au nici pe naiba daca nu il schimbi..apar uzuri la cilindru piston...etc si incepe sa pape uleiul...:hug:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...