Sari la conținut

2t Vs 4t


Postări Recomandate

Salut,

Cum in romania sunt aproape inexistente posibilitatile de a testa sau macar de a te sui pe diferite tipuri de biciclete (ca nu sunt pe stac, de..) iar prietenii nu au.... (cel putin ai mei, decat 4T), incerc sa aflu si eu cateva impresii de la cei care au moto in 2T si mai ales cei care au sau s-au dat si cu 4T (cred ca pot face o comparatie obiectiva)

Eu unul mi-am vandut 400-le exc si eram, de fapt inca sunt pornit sa-mi iau 450. Dar ma atrage mult si ideea de 2T, mai ales ptr greutatea mai mica cu 12 kile.

Dar cum se comporta in padure, pe terenuri mai tehnice(piatra/bolovani, radacini, sleauri mari...), in noroaie.... asta nu stiu. Eu am fost f multumit de 400 niciodata nu am avut nevoie de mai mult, mi-a fost suficient cat sa trec, pe o carare in urcare acc daca isi schimba directia si luam mana din gaz (ca de... nu-s asa de bun sa zbor pana sus), si bagam mana in el din nou, chiar si tac=tac-tac cu motorul subtrat tragea si ma scotea sus.

 

Eu multumesc de pe acum tuturor celor care o sa-mi raspunda, dar nu vreau sa-mi spuna nimeni i-ati din aia sau din aia... alegerea o fac eu :ok: , vreau doar pareri personale, si cred ca ar fi destul de interesant de stiut pentru mai multi.

 

Mersi si toate bune,

stefan

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sal

Au mai fost topicuri 2t vs 4t anyway yo am avut un 450exc(2004) si acum am un 250exc(2005)2t....ai spus corect diferenta cel mai mare e greutatea ... daca vrei sa participi in concursuri de enduro sau enduro cross atunci gandeste te ce e mai bun...puterea mare sau greutate mai mica?

Yo fac hardenduro si 450 a fos prea grea pt mine plus a incalzit foare usor si multe ori am trebuit sa las sa raceasca...250exc2t e bicicleta...usor manevrabil i like it dar vreau sa incerc un 525exc.

Daca numai dai in jurul orasului sa in drumuri forestiere 4t e mai bun.

Daca vrei sa faci hard enduro 2t e mai bun...mult mai bun!

+ daca strica ceva in motor cu 300 euroi faci 2t ca nou...cu 4t e mai dificil.

Dar asta numai parerea mea...astepta pe alti care sunt mai talentati decat mine.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut,

uite si parerea mea.

Eu pana anul acesta m-am dat doar pe 4T. Din primavara asta mi-am luat un KTM 200 EXC 2T.

Diferenta este ca de la cer la pamant. Deocamdata nu pot spune ca m-am obisnuit bine cu 2T, dar dupa cateva iesiri deja ii vad avantajele.

In primul rand greutatea redusa, apoi nu se ineaca si porneste usor in orice pozitie. Cu 4T daca cadeam, apoi dadeam la pedala de ma saturam pana il porneam.

Apoi ce sa zic, poti face o gramada de alte chestii cu el, fiind usor si mai ales ca raspunde la gaz instantaneu, este extraordinar.

Intr-adevar m-am lovit si ma lovesc inca de problema cuplului mai redus ca la 4T. Pe chestii tehnice deocamdata imi este dificil sa-l controlez. (am cazut anul acesta cat n-am cazul in doua sezoane complete :hug: )

Toata lipsa de cuplu poate fi compensta de ambreaj, care e obligatoriu de folosit pe chestii tehnice. In momentul in care inveti sa folosesti ambreajul, 2T e un vis frumos.

Multa bafta!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut,

uite si parerea mea.

Eu pana anul acesta m-am dat doar pe 4T. Din primavara asta mi-am luat un KTM 200 EXC 2T.

Diferenta este ca de la cer la pamant. Deocamdata nu pot spune ca m-am obisnuit bine cu 2T, dar dupa cateva iesiri deja ii vad avantajele.

In primul rand greutatea redusa, apoi nu se ineaca si porneste usor in orice pozitie. Cu 4T daca cadeam, apoi dadeam la pedala de ma saturam pana il porneam.

Apoi ce sa zic, poti face o gramada de alte chestii cu el, fiind usor si mai ales ca raspunde la gaz instantaneu, este extraordinar.

Intr-adevar m-am lovit si ma lovesc inca de problema cuplului mai redus ca la 4T. Pe chestii tehnice deocamdata imi este dificil sa-l controlez. (am cazut anul acesta cat n-am cazul in doua sezoane complete :hug: )

Toata lipsa de cuplu poate fi compensta de ambreaj, care e obligatoriu de folosit pe chestii tehnice. In momentul in care inveti sa folosesti ambreajul, 2T e un vis frumos.

Multa bafta!

Good Posting aici e chestie de ambreiaj si de gaz trebuie sa le stapanesti fff bine la 2T

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Foarte de acord, cu cele spuse mai sus ! As mai adauga si aspectul ,,consumului de carburant", la 125ccm, e' cum e', dar la 250ccm ... te cam sperii :what: ! Dar daca e' distractie ... distractie sa fie ! :what: Eu cu un plin de rezervor (8 litri) la un motoras de 250ccm ... ,,ma tine smecheria" ca 2-3 ore de joaca ! Ce e' drept, dupa timpul asta sunt epuizat ! Dar ma enerveaza la culme, cantitatea de ulei de amestec care trebuie cumparat :sick: !

 

Mai ,,ezista" un aspect important ! Cum bine a zis cineva de aici de pe forum, ----- problema poluarii ! Nu stiu ce viitor vor avea motoarele in 2t, dar la cum a fost iarna asta, in nici cinci ani, o sa ne oblige ,,astia" sa ne plimbam cu jucarii electrice, hibride, hidrogen,......etc !

Stiu , aberez ! .............. sau poate nu ! :hug:

 

Bafta ! :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

am un 300 exc 2t 2002......abia sezonul asta am inceput sa ma dau....m-am dat f. putin cu un 525....ii fain.....are putere....dar nu e asa de nervos....nu l-am simtit atat de bine.....dar inca o data...m-am dat destul de putin...dar nu m-a convins sa-mi iau unul...poate daca m-as da o zi intreaga sa te obisnuiesti cu acceleratia si frana de motor....care uau....e f.mare pe langa un 2 timpi..... 300-le are cat de cat si cuplu....cat despre consum e cam acelasi cu un 525....depinde f. mult si cum mergi.....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut Stefan. daca ai ceva sa-mi dai la schimb pt. o zi sau doua, vin pe la tine cu RM-ul ca sa-ti faci o idee. e adevarat, al meu e cross, cu un enduro 2 T probabil e un pic mai usor in zone tehnice. am inceput sa ma obisnuiesc in portiunile acelea unde trebuie folosit f. des ambreiajul cat si pe urcarile grele unde trebuie sa vii mult mai lansat decat cu 4T.(viteza mult mai mare si gaz plin). porneste extrem de usor din orice pozitie, nu se ineaca niciodata si imi plac cele 96 de kile cand sunt pe jos in pozitii dificile :what: . e f. usor. consumul e undeva la 13,3 litri/100km deci la un rezervor de 8 litri ai autonomie in jur de 60 km. as putea spune ca 4T e pt. batrani :what:, te scoate din orice rahat cu cuplul acela nesimtit, 2T te solicita un pic mai mult, e mai nervos si mai putin controlabil la gaz, dar iti ofera satisfactie. eu sezonul asta inca nu am de gand sa vand 2T si sa-mi iau 4T. imi place :hug:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

consumul e undeva la 13,3 litri/100km deci la un rezervor de 8 litri ai autonomie in jur de 60 km

un 250/300 EXC nou consuma mult mai putin. Si ai rezervor de 11l .... Una peste alta ai cel putin aceeasi autonomie ca la un 450 4t.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

din pct meu de vedere, pentru pretentiosi si motoretisti care au ceva offroad sub fund, 2t merita incercat.daca nu sunt pretentii ff mari de la moto si nu e nici experienta destula, 4t e de baza.

daca imi voi permite, cu siguranta ca imi voi cumpara si un 2t de enduro, nu de cross.

am mers cu un exc250 din 2006.mi a placut senzatia de usurime a motoretei, controlul f bun al gazului, senzatia de bicicleta. putere cat se poate de controlabila, nu e de speriat, iar modul in care este oferita puterea e f placut fata de modele de motocross.

nu mi a palcut vibratia f tare a motoretei, raportul de transimisie si pozitia pe motoreta, dar ultimele 2 sunt subiective si se pot modifica destul de usor.oricum, pentru hard enduro, cred ca 2t este "the ultimate weapon", dar trebuie sa iti placa si caracteristicile specifice.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

mersi de pareri

alaltaieri m-am dat si eu cu un 300 exc, mai vechi si nu prea pus la punct, dar oricum.... mi-a placut mult, superba bicicleta, cel putin in padure, pe carare, este incredibil cat de usor se conduce, mi s-a parut ca are cuplu suficient, si putere cata vrei, dar fara sa zboare de sub tine cum atingi un pic gazul (asa cum credeam eu..). Cat despre cela 10 kile mai putin.... nu mi-am dt seama ca nu am fost nevoit sa o ridic niciodata. Se simt in comportamentul si manevrabilitatea biclei.

Asa ca ce nu mi-a placut... au fost lucruri minore, cu care probabil ca te obisnuiesti sa nu le mai simti:

-sa amesteci uleiul si sa nu uiti sa ai o sticluta de rez la tine daca pleci mai departe

-vibratiile mai ales in turatii mari

-zgomotul, mi-au tiuit urechile mult dupa

-sa o pornesc la pedala (pe asta, ca aia noua are electro)

 

Si cu toate ca este o bicicleta incredibila, mie imi sta gandul tot la 4T, si ce ma enerveaza... ca nu am motive f intemeiate.... probabil ca mi-a picat mie 4t de la inceput si asta este... si la fel de probabil este ca voi merge in continuare cu 4t si voi incerca sa cad mai putin ca sa nu simt alea 10 kile in plus (singura diferenta adevarata care mi se pare intre 2t si 4t) :what:

 

toate bune, si motoreta sa fie ca vedem noi cum om iesi de pe unde ne bagam :hug:

 

 

pentru cei care vor si alte pareri, eu am mai gasit discutia asta de la americani:

http://www.thumpertalk.com/forum/showthrea...hlight=2t+vs+4t

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

depinde de fiecare, ce-i place sau ce vrea sa faca cu motorul.

 

primul meu motor a fost o husqvarna wr250, super motor, foarte nervos doar ca e putin mai de cross decat de hard enduro, adica cutia de viteze e lunga mai ales Ia, nu trage jos in turatie, in schim e foarte usoara.

 

Oricum,nu mi-a fost usor sa invat sa ma dau, dar a meritat.

 

Acum a venit timpul sa-mi schimb motorul, sa-mi iau altceva, si aveam de ales intre 525exc si 300exc. Nu stiam cum e cu 4t, asa ca am probat un 450exc din 2006, noua, cam 2-3 ore. pot sa spun ca initial mi-a placut, dar apoi pe traseu mai tehnic se simteau kg in plus si planfonarea in turatie. la 2t, te poti duce lung in turarii, se accelereaza instantaneu, etc. Apoi controlul, un 2t, daca te-ai invatat cu el, e mult mai usor de controlat.

 

nu cred ca cineva care are sau a avut un 2t va schimba pt un 4t. never ever!!!

 

in fine, mi-am luat acum un 300exc din 2006, nu am apucat sa ma dau mai mult de 4 ore, dar... nu se poate compara cu nimic!!! motocicleta este incredibila, este motorul perfect pt hard enduro. foarte usor de manevrat, raspunde instant la aceleratie, trage de jos, Ia e scurta si aproape ca nu ai nevoie de ambreaj, etc... ce sa mai zic, incredibila. trebuie doar sa te inveti cu ea si sa ai grija cu gazul, in cazul in care urci o panta mai nashpa, iar in varful ei iti scapa mana pe gaz trebuie sa te asigura ca in fata nu ai nici un copac, sunt mari sansele sa aterizezi in el.

 

in schimb, 2t-ul te solicita mai mult dar merita efotul!!!

 

p.s.

vreau doar sa-mi mai pun un kit de evacuare racing si ... gata!!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...