Sari la conținut

Schimbarea treptelor de viteza


MIB
 Share

Postări Recomandate

:baldy: bocioaca te-ai impus si tu o data. era si timpul, o sa fac bookmark la acest post. :baubau:

 

ontopic: eu debreiez la fiecare viteza schimbata in jos, altfel am observat ca nu-i convine. cateodata maraie. asa ca m-am obisnuit sa schimb cate una in jos, cu ambreiaj la fiecare. acum mi se pare normal sa fac asa, desi la inceput mi se parea cam aiurea. in plus, cand te obinuiesti cu treaba asta incepi sa le schimbi atunci cand trebuie, iar din toata treaba asta rezulta o frana de motor frumusica si progresiva care te ajuta la reducerea vitezei dar care iti si tine motorul "in priza" si il face sa franeze mult mai echilibrat decat daca ai frana cu ambreiajul calcat. parerea mea.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Dacă situaţia impune o asemenea retrogradare ( frânare cu reducere drastică de viteză) în scopul reprizei în forţă, este evident că se face retrogradarea fără ambreiere intermediară, al cărei rost nu-l văd. Oricum această retrogradare se face cu scurte ridicări ale turaţiei, în scopul menajării sincroanelor. Cuplarea ambreiajului între trepte pe frânare intensă crează momente de frână suplimentară de motor şi lungirea spaţiului de manevră......ex. serpentine Predeal: linie dreaptă în a V-a, frână pe ultimii 10-20 m cu retrogradare în a II-a, repriză în forţă pe curbă, cu III la ieşire, IV apoi V ş.a.m.d.

 

PS....hâc! phărerhea mhea :baubau:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

eu in sus schimb fara ambreiaj in jos prin oras cu ambreiaj la drum lung unde ma joc intre treptele superioare cate una in jos si cu grija sa nu plesneasca trosneasca si restul :)cat despre mai multe trepte de o data parerea mea: :baldy:

:baubau:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mihai, lucrurile astea se observa si se invata instinctiv. nu-ti fa griji, tot ce trebuie sa faci e sa asculti tot timpul ce iti spune motocicleta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pe mine m-a sfatuit cineva sa fiu intotdeauna intr-o treapta de viteza care-mi permite sa demarez, si mi se pare o idee buna. Daca respecti "regula" asta, nu cred ca e vreo problema sa schimbi mai multe trepte in jos fara sa dai drumul la ambreiaj.

 

Perspectiva mea de incepator e ca e mai usor, la franari rapide, sa folosesc doar fata, chiar daca e mai putin eficient, din cauza ca e mai predictibil cat de mult se infunda fata. Pot sa retrogradez cu ambreiajul strans mai multe trepte, chiar pe franare violenta, in ideea ca la sfarsit sa fiu intr-o treapta de viteza cu care pot sa plec usor, dar mi se pare inca destul de complicat ca in conditiile astea sa controlez si viteza/treapta/turatia motorului ca sa nu ma pun in cap.

 

Pe serpentine sau panta, frana de motor (plus fata, eventual), dar acolo nu ma grabeste nimeni ca nu conduc sportiv :baubau:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

:baubau: :baldy: ... :D ...'mi plac la nebunie comentariile la"ŞTO", fără explicaţii către piloţii mai handicapaţi, care derapează..."pe jos"...doar S'perman-ii pot derapa pe sus, ca musca, pe tavane....

 

Să fiu al naibii de mai postez pe vre-un topic de păreri personale.....hai să ne căutăm întîi în coate şi pe motoare, să vedem câţi dintre superpiloţii ştocari le mai au cum le-au moştenit de la mama lor... :P .. :D

 

Mai rămân să-şi pună părerea la şto Studentu' şi Chickaboo şi ne-am scos la nivelul discuţiilor :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

relaxati-va baieti...

treba sta in felul urmator: l-ai dat exemplu pe biaggi. nu? deci conditii de cursa..

deci un mers sportiv pe strada.

normal ca se poate retrograda din 5 in 1 sa zicem doar cu ambreiajul tras cand te apropii de semafor si franezi si nu ai chef sa mai treci prin 4,3,2.. dar retine, esti intr-o franare usoara, care nu iti afecteaza mersul motoretei. cand ai tras ambreiajul motoreta merge din inertie, de ex eu il apas cand trec pe langa politie ca sa nu se mai auda toba asa tare, binenteles ca la trecerea pe langa ei viteza imi scade, apoi bag motoreta in ce treapta de viteza consider ca se potriveste vitezei pe care o am in acel moment, poate fi o dif de 2-3 viteze.

ce te faci daca vii cu viteza mare- conditii apropiate de mersul hipersportiv pe care il au unii- si vrei sa franezi repede - tranteste tu din 6 in 3 sa zicem sa vezi ce strangi din buci si ce violent reactioneaza motoreta.

alte explicatii cu placere face to face, si comentaristilor ii rog frumos sa-mi scuze greselile de ortografie

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

:D Orice cutie de viteză, ce se are cu pretenţii, :baldy: care este, are demultiplicarea astfel calculată încât la retrogradare trece din turaţia de putere maximă în cea de cuplu maxim, în scopul obţinerii reprizelor eficiente în condiţii de "down-shifting" pe frânare-angajare-repriză :D!

Ia'n'd'explichează-mi mie cum peana pilotajului extrem :D , în 'utui cursa de viteză, în care vrei să mergi cu a VI-a până la 2cm de intrarea-n curbă strânsă (aka clipsu' din peru' lu' Lorelei) "downshift"-ezi fo' 2-3 trepte (adek să se-mpupe turaţia ta de cuplu maxim cu viteza de angajare) cu "cluth"-uială intermediară şi frânare concomitentă......că dacă nu se "match"-uieşte turaţia motorului - viteză de rulare - treptă de demultiplicare intervin momente nefericite de frânare motor intempestivă ce modulează nefericit frânarea progresiv-constantă, cu inducerea unei instabilităţi în curbă....

 

Ca să nu mai zic că nu-ţi iese socoteala la atâta maneţeală-pedăleală pe 10-20m, intri şi rulezi în curbă în "low power"-eală, căci în loc să-i 'uţi un cuplu de raschetat asfaltu' tu o pui de mămăligă (prin asimilarea agitaţiei din zona ambreiaj-pedală viteze cu frenezia casnică a făcăleţului bine temperat :D ) şi ai de ales între a culca motoru' pe interior sau a te duce în Raba lu' Gogu, de pe contrasens ..... BUBA oricum :D .....dacă vei să mă contrazici face-to-face, cu creionu' pe hârtie...adă-le tu, că eu pe ale mele le-am băut de mult :baubau:

 

Hasta la vista, aka ţoc-ţoc :P !!!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am si eu o intrebare. poate e stupida, poate e cutia mea de viteze dusa, sau poate... Daca sunt in viteza mare si trebuie sa franez brusc, si franez sa mi se blocheze spatele (franare dorita sa zicem) si in timp ce am spatele blocat, schimb 2 trepte in jos, cutia de viteze face foarte urat.....de ce? e normal?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

" la retrogradare trece din turaţia de putere maximă în cea de cuplu maxim "

 

pai sa vedem. din cite stie mintea mea de femee proasta, cuplu maxim e undeva mai jos decit puterea maxima. pe de o parte. pe de alta, la retrogradare, turatia creste (pentru o viteza data), sau cel putin asa minte turometru meu. imi da cu virgula numai mie ca-z beat ?

 

in alta ordine de idei, daca frinezi de urgenta, si vrei sa ramai in ture ca sa pleci ca racheta (cum se procedeaza de obicei la curse) si tre sa schimbi din a 6a intr-a 2a, ai doua optiuni: ori faci ca imbecilu de max (care era sa piarda iar, noroc ca nu l-au tinut pe tradator cauciucurile :baubau: ) si dai shpritzuri scurte cu ambreiaju, ori debreiezi FUUUOOOAAAAAARTE USOOOOOOR, pt ca altfel ti-o furi.

statistica arata ca pierzi mai putina atentie cu debreiatu intermediar, si deci este more better.

 

pe strada nu se pune problema asta, pentru ca daca ajungi sa frinezi in halul ala, de obicei urmeaza 2-3 tigari pe dreapta ca sa te linistesti, nu demaraj cu scirtz.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

mai iezista un axpect ...

nu toate motocicletele au trepte de viteze sincronizate din economie de spatiu... si nu ma refer la comuniste

 

si daca nu ai sincronizate e musai sa debraiezi la fiecare treapta ... fi lasi un picutz maneta putin... fie cuplezi aproape complet (asta numai la comuniste) ...

 

in alta ordine de idei, daca ai un motor mare cu frana de motor kklau nu e bine sa faci ambreieri intermediare decat dac stii sa le potrivesti perfekt ... si atunci lasi f usor ambreiajul (numa cat sa se pupe discurile)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Hm....cutia mea de acum imi permite sa schimb mai multe trepte in jos fara sa debreiez/ambreiez intre ele,dar asta o fac fie din comoditate cand ma apropii lejer de un semafor rosu , fie in situatii de urgenta cand am nevoie de frana de motor puternica (2 trepte in jos -eliberat ambreiajul usor si preluat socul sa nu rup aderenta sau turat motorul in draci sa "prind" turatia corespunzatoare , dupa aia redus gazul) . Inca nu imi dau seama care varianta e cea mai buna...cand am ceva timp debreiez in fiecare treapta si folosesc frana de motor,dara cand e treaba maronie nu mai am timp sa fac atatea manevre si schimb 2 trepte odata.

In curbe intru cu motorul turat , pe frana de motor, astfel incat la punctul in care "vad dupa colt" sa fiu intr-o turatie de unde pot sa-i dau in gura. :baubau:

 

Oricum, avand in vedere ca pe fosta motocicleta frana de motor era cam nula, inca experimentez cu manevrele astea. :baldy:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...