Sari la conținut

Transalp Sau V-strom


amimagz
 Share

Transalp sau V-Strom  

71 membri au votat

Nu ai permisiunea să votezi în acest sondaj, sau să vezi rezultate sondaj. Te rog autentifică-te sau înregistrează-te pentru a vota în acest sondaj.

Postări Recomandate

Deci gata... m-am saturat de "bataile de strada"

M-am hotarat sa-mi iau una din mobrele mentionate mai sus :wave:

Pb este ca nu stiu pentru ce sa optez.. Am vazut topicurile despre Transalp, si cele referitoare la V-Strom, dar nu am gasit o comparatie intre cele doua....

De ce vreau un touring-enduro? Pt ca prefer drumurile lungi, comode, dar vreau sa intru si pe un drum forestier fara pb si prin gropile de Bucuresti.. Si sa am loc de bagaje cat se poate de mult :ok:

Constitutie? 1.73 cu vreo 60 de kile..

De ce m-am oprit la aceste modele? Pt ca au motoare in V si tre' sa recunosc ca sunt preferatele mele :blbl: Despre Transalp am auzit numai de bine (cu exceptia faptului ca ar fi cam puturos, desi nu am inteles prea bine ce inseamna puturos), iar V-Strom-ul pot spune ca imi place motorul (este acelasi cu cel de pe SV) si cadrul mi se pare foarte sanatos..

Experienta pe motor? 1 an pe IJ Jupiter5 si inca aproape un an pe Sv650 naked.. In rest diverse mobre "incercate", adica mers o tura cu ele din curiozitate.....

 

Ce astept de la topicul asta? Pareri de la cei care au sau au avut unul din cele doua modele (daca cineva a mers si pe una si pe alta, e perfect). Vreau sa stiu cum stau la capitolul manevrabilitate, consum (la Transalp am vazut cam multe variante vis-a-vis de consum), fiabilitate, costuri de intretinere (consumabile, revizii), autonomie, gradul de dificultate al reparatiilor minore (pene, schimb de bujii, ulei, chestii de care te poti lovi in general la un drum lung -mai putin partea cu uleiul, stiu), disponibilitatea produselor after-market. Cat de mult se poate vorbi de enduro in cazul celor doua? Pot sa tin asa ceva, sau trag de ea si dupa ce ajung la Sinaia stau 3 zile in refacere? Pasagerul ce viata duce acolo in spate? Orice fel de informatii/sfaturi sunt binevenite!!

 

 

La capitolul Transalp, as opta pentru varianta de 650.. Oricum as vrea ceva de dupa 2001 (stiu ca V-Strom se face din 2004 incoa'). Ca pret as vrea sa ma incadrez la ceva pana in 4000-4500 cel mult...

 

Multzam pt ajutor si daca mai am intrebari adaug aici :duel:

Ar trebui facuta si o sectiune de allroundere, nu de alta, dar Transalp-ul l-am gasit la Enduro si V-Strom-ul la Street-uri... :rock:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca te-ai saturat de "bataile de strada", dintre cele doua, transalp-ul este raspunsul ... V-strom-ul are prea putine lucruri in comun cu un enduro ...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ia si citeste:

http://www.f650.co.uk/new_site/library/GS%20Review.pdf

 

e o comparatie foarte pertinenta intre f650, transalp, vstrom si xt660

 

Foarte, foarte tare!! :duel:

Multzam frumos pt link.. Mi-a lamurit multe aspecte! Se pare ca, intr-adevar, Transalp-ul se face vinovat de lene.. :ok: Probabil ca pana nu ma voi urca totusi pe unul nu voi stii foarte clar la ce este raportata lenea asta.. Personal as vrea viteze de croaziera de cca. 120-140 km/h si am si o rezerva de gaz pt orice eventualitate..

 

Daca te-ai saturat de "bataile de strada", dintre cele doua, transalp-ul este raspunsul ... V-strom-ul are prea putine lucruri in comun cu un enduro ...

 

Dupa ce am citit articolul de mai sus am constat ca V-Stromul si idee de enduro sunt legate probabil prin cateva gropi de oras..

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Inca n-am citit materialul, l-am salvat si am sa ma ocup! In primul rand daca gasesti VStrom la banii astia zi ca iei 2 - unul pt mine!

Despre TA (vechi ce-i drept si de 600, dar n-am simtit diferenta la 650-ul nou, decat poate de frane-dublu disc in loc de simplu din '98 parca, 650 din 2000) pot spune ca il am de 2,5 ani si sunt multumit de alegere (am avut rusesti, Planeta5 ultima si tot asa m-am mai dat cate o tura sau 2-3 zile cu alte mobre), nici asta nu prea are treaba cu endureala zic eu insa e nascut pt drumurile romanesti. Viteza de croaziera max 120, peste mi se pare incomod, consum 5-5.5, n-am atins 6 niciodata, aftermarket gasesti - am pus kit de lant, arcuri de ambreiaj, baterie si discuri+placute (astea mai bine nu le puneam ca nu prea se mai opreste). Lenes nu mi se pare, chiar cu pasager, accelereaza si de la 120, m-am dat cu Varadero si ma asteptam sa-mi "rupa capul" dar nu e cu f mult mai vanos. Destul de comod la drum, in nici un caz nu intri la refacere dupa 120 km, eu am facut si >500 intr-o zi cu pasager (a fost mult si nu aveam nici antrenament). N-am scos bujiile de cand o am, ce sa faci in strada? Nu e 2t socialista! Mi se pare destul de accesibil de lucrat la ea, mi-am facut singur tot pana acum.

VStrom nu am "prins" sa ma dau cu el, am citit doar recenzii si erau super OK, suspensia e clar mai tare (l-am calarit pe loc la Suzuki si la SMAEB), roata fata 19 in loc de 21, jante turnate mai rigide, imi place si lookul (mai putin spatele) insa sh e slaba oferta si afara... Una peste alta e si mai nou ca si conceptie si e normal sa fie superior. E unul din favoriti daca ma decid sa fac upgrade chiar daca pt Honda as avea ceva avantaje!

P.S. Am 1m78 si 80 kg si am tavalit de vreo 3 ori TA-ul de pe loc, drept ca e reglata suspensia max sus!

P.P.S. Schimba si tu avatarul ca e gretos!

Editat de john17
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@john17: multzam frumos de raspuns!! sa incep sa raspund, pe dos, avatarul nu prea imi vine sa-l schimb, nu de alta dar exprima perfect sentimentele mele pentru incepatorii care vor R1 (R6 deja e scooter)..

 

Oferte de V-Strom gasesti... la 4000 nu prea, dar in jur de 4500 clar...

 

http://www.moto.it/usato/usato03.asp?EID=1169943

http://www.moto.it/usato/usato03.asp?EID=1138553

http://www.moto.it/usato/usato03.asp?EID=1122758

http://www.moto.it/usato/usato03.asp?EID=1116666

http://www.moto.it/usato/usato03.asp?EID=1109790

http://www.moto.it/usato/usato03.asp?EID=1087755

 

asta e ceea ce am gasit la prima cautare.. se mai adauga circa 500-600 de euro la banii aia ca sa o ai in tara..

 

La V-Strom imi e clara puterea (motorul de SV il stiu destul de bine :ok:), dar din materialul respectiv reiese clar faptul ca nu are nici o treaba cu partea de enduro.. La ce se rezuma enduro la mine, repet: la un drum forestier pe la munte (de la sosea pan' la cabana de ex. ca dupa aia o iau la picior :duel:) gropile si bordurile de buc, si cam atat.. Din ce am inteles, nici TA-ul nu ar face fata tocmai cu brio la capitolul enduro..

 

Acum, cu viteza de croaziera, 120 e ok pe DN, dar pe A2 parca te plictisesti.. D-asta am spus ca as vrea o croaziera intre 120-140 km/h.. Spui ca devine incomoda peste 120, dar totodata se gasesc accesorii aftermarket.. Un parbriz de touring ar putea sa schimbe situatia data?

 

Alta intrebare ar fi le gata de roata fata (19 sau 21, turnata sau cu spite).. In ce se reflecta diferenta asta? Manevrabilitate, viteza, abilitati de off-road?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Alta intrebare ar fi le gata de roata fata (19 sau 21, turnata sau cu spite).. In ce se reflecta diferenta asta? Manevrabilitate, viteza, abilitati de off-road?

 

Am un prieten care a ales V-strom la concurenta cu Transalp-ul numai datorita rotilor.

Transalp are roti cu spite, deci anvelopa + camera.

V-strom are roti turnate, deci tubless.

 

L-a comandat gri si asteapta 2 luni. Albastru e pe stoc.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am un prieten care a ales V-strom la concurenta cu Transalp-ul numai datorita rotilor.

Transalp are roti cu spite, deci anvelopa + camera.

V-strom are roti turnate, deci tubless.

 

L-a comandat gri si asteapta 2 luni. Albastru e pe stoc.

 

Poi singurul criteriu a fost de tubeless VS. camera??

Cat despre stoc, multzam pt gandurile bune, dar o sa raman la varianta de SH.. 7000 si ceva cam greu de gasit :duel:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu as alege clar Honda Transalp.am o Africa Twin si sunt f multumit!

Transalpu este mai robust si un pic mai enduro decät V-Storm.V-Storm este o moto de stradä.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Alta intrebare ar fi le gata de roata fata (19 sau 21, turnata sau cu spite).. In ce se reflecta diferenta asta? Manevrabilitate, viteza, abilitati de off-road?

 

Pt. roata de 19 inci turnata nu o sa gasesti nici un cauciuc mai de enduro ...Doar strada ...

Pe transalp in schimb poti pune pe fata orice cauciuc vrei, chiar si de cross, iar pe spate are roata de 17, dar tot ai o gama de cauciucuri de enduro destul de larga ...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Tubeless e mai bun daca faci pana - te scoti cu un spray in majoritatea cazurilor. 21 si spite = confort, e mai elastica cu spite si 21 trece mai bine peste denivelari. Eu am pe a mea un parbriz inalt Givi (cotat cel mai bun pe unde m-am uitat) si vantul imi vine EXACT in cap, daca ma ridic sau ma las o idee scade zgomotul la 1/2! Cred ca ar fi fost mai bun ala mic de origine dar e cam urat si daca asa l-am mostenit... Mama lui, ma gandeam chiar sa-i pun un deflector home made... Plus ca >120 nu o simt eu in largul ei, autostrada ar fi chiar plictiseala dar pana acum n-am dus-o pe-acolo. VStrom-ul sh ajunge in final la 5000 din ce zici tu, iar la 7000 e nou cu ABS si 5 nu e 4 ca la 4 luam si eu instant! Tre' sa gasesc unul de incalecat sa vad daca e asa minunat cum se spune - poate iti cumperi tu si te imbarlig sa mi-l dai o tura :-)

Editat de john17
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu am kawasaki kle si croaziera o fac intre 120 si 140. De la 140 in sus devine incomod din cauza vantului, dar motorul merge fara probleme (are 7000 din 11000 rpm), se simte a 6-a treapta de viteza :duel: . Probabil ca transalp e incomod peste 120 si datorita faptului ca e cam turat (aprox 6000 de ture din 9000).

Acum m-am cam plictisit de viteza asta, mi se pare cam mica si mi s-a pus pata pe un v-strom de 1000 cu care sper sa fac croaziera la 160-180, dar pana sa mi-l pot lua, raman la kle.

Dar, ca sa fiu on-topic, eu as alege v-strom in locul transalpului din 3 motive: motor pe injectie, mai puternic, 6 trepte de viteza.

Cred ca la un soft enduro, amandoua s-ar descurca cam la fel.

Orice alegere ai face, iti urez success, si sa te bucuri de ea!!!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pt. roata de 19 inci turnata nu o sa gasesti nici un cauciuc mai de enduro ...Doar strada ...

Pe transalp in schimb poti pune pe fata orice cauciuc vrei, chiar si de cross, iar pe spate are roata de 17, dar tot ai o gama de cauciucuri de enduro destul de larga ...

 

 

Din cate stiu eu, pentru roata fata de 19 exista cauciucuri enduro Mitas E09. (daca nu sunt tubeless poate folosi camera)

Din ceea ce am inteles, omul vrea sosea si eventual un drum forestier de legatura intre sosea si cabana. Nu stiu ce ar putea sa faca cu cauciucuri de cros in situatia asta..........sincer, nici de cauciucuri enduro nu cred ca are nevoie.

 

ps- nici cu Transalp-ul nu prea faci cine stie ce enduro. In schimb V-Strom-ul se descurca mult mai bine pe sosea. Eu as alege V-Strom-ul fara nicio ezitare.

 

ps- legat de cauciucuri enduropost-5780-1178261123_thumb.jpg

Editat de Angi
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Din cate stiu eu, pentru roata fata de 19 exista cauciucuri enduro Mitas E09. (daca nu sunt tubeless poate folosi camera)

Din ceea ce am inteles, omul vrea sosea si eventual un drum forestier de legatura intre sosea si cabana. Nu stiu ce ar putea sa faca cu cauciucuri de cros in situatia asta..........sincer, nici de cauciucuri enduro nu cred ca are nevoie.

 

ps- nici cu Transalp-ul nu prea faci cine stie ce enduro. In schimb V-Strom-ul se descurca mult mai bine pe sosea. Eu as alege V-Strom-ul fara nicio ezitare.

 

ps- legat de cauciucuri enduropost-5780-1178261123_thumb.jpg

 

Super!! :ok:

Cam la asta ma refeream, intr-adevar!! Si poza aia exprima foarte mult din ceea ce vreau de fapt :rock:

:duel:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut,

 

Eu am dat ieri comanda la V-strom DL1000 la Sara Motors si sper ca pana la sfarsitul lunii sa-mi vina jucaria mult dorita :duel: Astept cu nerabdare sa vad cum se comporta pe sosele,drum lung si un pic de gropi.Spun din start ca nu ma intereseaza sa ma bag la enduro cu ea,nu ma prea omor eu cu calaritul pe campiile/dealurile si muntii tarii,vin de pe un GSXR1000 K1 si vreau confort la drum lung,o pozitie buna si loc destul pentru bagaje :ok: dupa ce am sa bag ceva drumuri cu ea,am sa te tin la curent cu feedbackul primit :rock:

 

Spor la cautare

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Din cate stiu eu, pentru roata fata de 19 exista cauciucuri enduro Mitas E09. (daca nu sunt tubeless poate folosi camera)

Din ceea ce am inteles, omul vrea sosea si eventual un drum forestier de legatura intre sosea si cabana. Nu stiu ce ar putea sa faca cu cauciucuri de cros in situatia asta..........sincer, nici de cauciucuri enduro nu cred ca are nevoie.

 

ps- nici cu Transalp-ul nu prea faci cine stie ce enduro. In schimb V-Strom-ul se descurca mult mai bine pe sosea. Eu as alege V-Strom-ul fara nicio ezitare.

 

ps- legat de cauciucuri enduropost-5780-1178261123_thumb.jpg

 

Cauciucul ala de pe fata cred ca este de fapt un cauciuc de spate :duel: Am mai vazut asa ceva pe genti turnate, si trust me, nu e o priveliste frumoasa :ok: Cel putin, mitas e-09 pt. 19 inci face doar profil pt. spate :rock:

Oricum ca nu fac nici unu nici altul bine offroad, ok, dar transalp-ul se descurca totusi mai bine la acest capitol ...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cauciucul ala de pe fata cred ca este de fapt un cauciuc de spate :duel: Am mai vazut asa ceva pe genti turnate, si trust me, nu e o priveliste frumoasa :ok: Cel putin, mitas e-09 pt. 19 inci face doar profil pt. spate :wave:

Oricum ca nu fac nici unu nici altul bine offroad, ok, dar transalp-ul se descurca totusi mai bine la acest capitol ...

 

 

MITAS PRODUCE E09 PENTRU FATA DE 19 Cele de spate au crampoanele mari si "carnoase". Eu am avut pe fata de 19 mitas E09 si este mare diferenta fata de cele de spate. Astea au crampoanele mult mai mici si putin "carnoase". Chiar daca pentru tine pare incredibil, totusi EXISTA!!!!!!!!!!!!!!!

 

http://images.google.ro/imgres?imgurl=http...l%3Dro%26sa%3DN

cauta dimensiunile de care ai nevoie

 

 

ex:post-5780-1178271197_thumb.jpgpost-5780-1178271248_thumb.jpg

 

 

 

Transalpul poate se descurca putin mai bine pe coclauri dar si V-STROM-ul se descurca pe un drum neasfaltat care sa lege soseaua de cabana :rock:

Editat de Angi
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salutare!Io unu sincer nu m-am dat cu TA-ul,dar am mers ceva pe V-Stromu lu varu' si pot zice ca e un motor excelent pentru touring,nici la viteze mari nu trebuie sa te apleci,protejeaza excelent parbrizul,motricitate fenomenala,motorul trage din orice pozitie si orice turatie,nu supara si nu vibreaza nici la ture inalte,pozitie in sa ok(eu obisnuit cu Pegaso,mi s-a parut un pic ingust ghidonul,dar te acomodezi repede).Pe off-road nu am mers cu el,decat pe drum de tara si pot spune(din nou mentionez-sunt posesor de Pegaso 3)ca nu prea exista feed-back de la suspensii si roti,plus greutatea de 180+ la gol.Probabil echipat cu pneuri enduro face fata mai bine,dar altminteri risti sa-l dai pe jos si e pacat.Daca ai de gand sa faci ceva enduro(chiar si soft) nu-ti recomand V-Stromu,e greoi si mai putin manevrabil pe tarana decat pe asfalt(cel al varului meu e echipat cu pneuri Bridgestone Trail Wing pt enduro stradal,iar eu am Metzeler Tourance si se comporta excelent pe off-road,am intrat chiar si in nisip adanc cu ea,grip-ul e foarte bun :ok: si iti da senzatia de incredere).Trail Wing-ul are profilul mai subtire un pic,pe tarana nu e chiar asa de ok dar pe asfalt dansezi pur si simplu.

 

Sper ca ti-am fost de folos! :duel:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@Gothmog: Multzam!! Mi-ai fost de mare folos :duel: La capitolul motor, mi-e foarte clar ce are V-Strom-ul acolo :ok: Si ca design si motor il prefer in fata TA-ului, dar daca nu pot merge pe un drum de tara (nu sa gonesc, ci pur si simplu sa pot merge pe el, nu sa ma tarai) e pacat si de design si de motor..

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

imi bag si eu coada pe aici... daca tot ai citit articolul pe care vi-l propusesem la inceputul topicului, de ce nu iei in considerare si f650?

 

intreb si eu, ca proaspat posesor (nici 24h) de asa ceva... :duel:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

imi bag si eu coada pe aici... daca tot ai citit articolul pe care vi-l propusesem la inceputul topicului, de ce nu iei in considerare si f650?

 

intreb si eu, ca proaspat posesor (nici 24h) de asa ceva... :rock:

 

Poi in primul rand, sa-l stapanesti sanatos 1 milion de km!!! :duel:

De ce nu il iau in considerare? Pt ca am o manie cu motoarele in V, in primul rand, in al doilea rand nu ma prea omor dupa sunetul de BMW (no offense) si 3 la mana, cam greu cu bagajele atarnate pe el, tocmai din cauza rezervorului (cam greu cu alimentarea dupa aia :wave:) :ok:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

aha... pai atunci V sa fie :duel: preferintele de genul asta nu se discuta... se impun :ok:)

 

iar cu alimentarea la bmw... hm... nu m-am gandit niciodata ca cineva ar vrea sa puna chiar atat pe el... dar e plauzibil ce spui :rock:

 

a... si mersi pt urari :wave:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

MITAS PRODUCE E09 PENTRU FATA DE 19 Cele de spate au crampoanele mari si "carnoase". Eu am avut pe fata de 19 mitas E09 si este mare diferenta fata de cele de spate. Astea au crampoanele mult mai mici si putin "carnoase". Chiar daca pentru tine pare incredibil, totusi EXISTA!!!!!!!!!!!!!!!

 

http://images.google.ro/imgres?imgurl=http...l%3Dro%26sa%3DN

cauta dimensiunile de care ai nevoie

ex:post-5780-1178271197_thumb.jpgpost-5780-1178271248_thumb.jpg

Transalpul poate se descurca putin mai bine pe coclauri dar si V-STROM-ul se descurca pe un drum neasfaltat care sa lege soseaua de cabana :duel:

 

Ok, vad ca exixta mitas e09 de fata pe 19" ...

 

Totusi revenind la ale noastre ... Din punctul de vedere al unui posesor de cross ambele sunt varza ...

Dar din punctul de vedere al unui posesor de vaci diferenta este mare intre ele.

Transalp-ul are cateva avantaje majore : suspensii mai mari ( pe fata : 200mm fata de 152mm , pe spate 172 mm fata de 150 mm), garda la sol mai mare, roti spitate (la tonajul lui sansele sa mai indoi janta intr-o piatra sunt mai mari ... la o janta spitata o centrezi imediat din nou ... la una turnata mai greu, plus o roata de 21 inci iti permite sa iei hartoape mai usor), motor mai adecvat pt conditii off, are cuplu mult mai de jos.

De asemeni din punctul meu de vedere nu imi suna bine injectia la un motor de enduro-touring ... daca se strica ceva la ea si esti prin desert e cam naspa :ok: De asemeni Transalp-ul are o compresie mai scazuta fiind astfel mai docil cu carburanti mai naspa :rock: (carburanti des intalniti prin africa :wave: ). Piesele se vor gasi mult mai usor , fiind un model fabricat de pe la sfarsitul anilor `80. Iar de fiabilitate, este un model care a dovedit ce poate.

In schimb pe strada se schimba situatia ... Transalp-ul este mai puturos, viteza de croziera mai mica ...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Of, nu are sens comparatia dintre TA-ul veki si VStrom ! Deci discutam strict de TA-ul nou !

Kiar credeti ca Suzuki a stors MULT mai multa zeama dintr-un V2 de 650 cmc ??? Io zic ca diferentele aici sunt MICI, kiar daca in favoarea VStromului PE HARTIE ! Ca sa nu zic ca un motor mai putin fortat, conceptual este mai fiabil !

Adevarata diferenta e in cursa amortizoarelor, la roata fata, la abordarea solutiilor de constructie, diferite oarecum intre cei 2 constructori ... Eu observ ca motoarele astea 2 au destul de putine lucruri comune ! Sigur ca le poti compara, doar sunt la moda comparatiile intre legume diferite, insa bicicletele astea sunt orientate catre clienti diferiti si deci au scopuri destul de diferite .. asa cum este (sa nu zic gresita) dificila comparatia intre VStrom1000 si VARADERO !

Varadero e mai aproape de R1150GS sau Triumph Tiger ... VStromul de 1000cmc e mai aproape de Multistrada sau FZR ! Posesorii de Varadero si VStrom1000 nu se intalnesc in acelasi gen de excursie (la modul general).

La clasa mica aceeasi logica. Si doar nu te astepti ca LandRover Defender sa mearga cu 230kmh pe autostrada, ci sa care ca magaru pe ORICE drum, e vehicul utilitar, nu de fitze ... nu e X5 :duel:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...