g0biko Postat Mai 8, 2007 Share Postat Mai 8, 2007 In primul rand sunt nou pe forum si am ales sa ma adresez aici deoarece am observat ca este cel mai mare forum moto din RO. Ideea aceasta de Turbina improvizata mi-a venit intr-o zi, asa gandindu-ma ce s-ar intampla daca o parte din gazele eliminate prin evacuare le bag din nou in motorash. In primul rand victima este un Piaggio Ciao in stare buna de functionare . As vrea sa trag o parte din gazele din evacuare cu un ventilator cred metalic, si sa le bag in locul de unde mopedul isi ia aer. Oricum indiferent de ce imi spuneti aici pe forum eu tot voi incerca sa fac acest experiment. Si v-as fi recunoscator daca mi`ati spune cum sa fac modificari la carburator la piaggio ciao. Pot ajusta proportia de Aer/Combustibil ? Are vreun efect? Multumesc anticipat. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cristian ionescu Postat Mai 8, 2007 Share Postat Mai 8, 2007 In primul rand sunt nou pe forum si am ales sa ma adresez aici deoarece am observat ca este cel mai mare forum moto din RO. Ideea aceasta de Turbina improvizata mi-a venit intr-o zi, asa gandindu-ma ce s-ar intampla daca o parte din gazele eliminate prin evacuare le bag din nou in motorash. In primul rand victima este un Piaggio Ciao in stare buna de functionare . As vrea sa trag o parte din gazele din evacuare cu un ventilator cred metalic, si sa le bag in locul de unde mopedul isi ia aer. Oricum indiferent de ce imi spuneti aici pe forum eu tot voi incerca sa fac acest experiment. Si v-as fi recunoscator daca mi`ati spune cum sa fac modificari la carburator la piaggio ciao. Pot ajusta proportia de Aer/Combustibil ? Are vreun efect? Multumesc anticipat. salut! Mai bine mai sapa si tu un picut pe net, vezi google depre supraalimentare si principii si ai sa vezi ca, gazele arse nu sunt introduse in motor, ci invart o turbina de gaze care la randul ei invarte prin intermediul unui ax un compresor centrifugal si acesta din urma comprima aerul si-l introduce in motor.Acum poti face supraalimentare aspirata sau suflata.Mai este o posibilitate cu supercharger dar la tine la scuter nu prea se preteaza. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B. K. Postat Mai 8, 2007 Share Postat Mai 8, 2007 In primul rand sunt nou pe forum si am ales sa ma adresez aici deoarece am observat ca este cel mai mare forum moto din RO. Ideea aceasta de Turbina improvizata mi-a venit intr-o zi, asa gandindu-ma ce s-ar intampla daca o parte din gazele eliminate prin evacuare le bag din nou in motorash. In primul rand victima este un Piaggio Ciao in stare buna de functionare . As vrea sa trag o parte din gazele din evacuare cu un ventilator cred metalic, si sa le bag in locul de unde mopedul isi ia aer. Oricum indiferent de ce imi spuneti aici pe forum eu tot voi incerca sa fac acest experiment. Si v-as fi recunoscator daca mi`ati spune cum sa fac modificari la carburator la piaggio ciao. Pot ajusta proportia de Aer/Combustibil ? Are vreun efect? Multumesc anticipat. asa si daca bagi gazele de pe evacuare inapoi in motor ce rezolvi?gazele alea nu mai au nici un potential de ardere si nu ajuta cu nimic,ci dimpotriva pot scadea randamentul motorului.Ar merge poate daca il loc de gaze de esapament ar iesi vapori de benzina incearca cu un feon,scoti filtrul de aer si pui feonul in locul lui dar vezi sa ii dai si mai multa benzina din jigler. sa ne spui ce s-a intamplat Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
binox Postat Mai 9, 2007 Share Postat Mai 9, 2007 La un motor 2T cu o toba calculata o parte din gazele de evacuare se intorc oricum in cilindru, e un principiu de baza al motoarelor 2T iar acele gaze contin vapori de benzina, nu sunt numai gaze arse. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
sorinpreotescu Postat Mai 9, 2007 Share Postat Mai 9, 2007 piaggio Ciao nu are reglaje pentru carburatie. Vin presetate din fabrica si nu ai la ce sa umbli. Rezultate bune poti sa obtii doar daca maresti presiunea aerului la intrarea in carburator (filtru de aer). In nici un caz nu se recircula prin motor gazele rezultate din ardere. Doar ca si asa dc maresti cantitatea de amestec ce intra in cilindru, trebuie sa te gandesti ca va creste si presiunea de compresie ceea ce poate produce autodetonatii cu repercursiuni asupra puterii debitate si a integritatii motorului. Asa ca e posibil sa trebuiasca modificat si raportul de compresie. Asta nu e chiar asa de greu, se schimba garnitura de chiuloasa cu una mai groasa. Atentie, Toate Piaggio care mi-au trecut prin mana nu aveau din fabrica garnitura de chiuloasa. Alta varianta de a obtine ceva caluti in plus este montarea unui plaman pe evacuare + toba sport. Este testat si merge bine. Asa cum s-a zis si mai devreme, cauta si tu pe google despre motoarele in 2 timpi si ai sa aflii foarte multe lucruri interesante. Spor la treaba!!! La un motor 2T cu o toba calculata o parte din gazele de evacuare se intorc oricum in cilindru, e un principiu de baza al motoarelor 2T iar acele gaze contin vapori de benzina, nu sunt numai gaze arse. cam scurt descris @binox, sa nu creada omu' ca in general la 2 timpi ce iese pe esapament contine si amestec carburant. Sa citeasca pe net si parca si aici pe forum despre evacuarile de 2 timpi. E vorba de introducerea in cilindru cu ajutorul unei unde reflectate din toba a unui volum (raportat la presiunea din evacuare) mai mare de amestec carburant decat capacitatea cilindrica a motorului. Nu stiu dc m-am exprimat clar. Google explica mai bine ca mine Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
g0biko Postat Mai 9, 2007 Autor Share Postat Mai 9, 2007 va multumesc mult baieti pentru informatii. Daca pun in toba un ventilator puternic care sa traga gazele de pe evacuare si sa le elimine afara, credeti ca ar avea un efect ? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
g0biko Postat Mai 9, 2007 Autor Share Postat Mai 9, 2007 M`am gandit la un proiect pentru "supercharger" si m-am gandit sa inlocuiesc filtrul de aer cu un sistem ce se bazeaza pe principiul narghilelei )... si are si rol de filtrare a aerului, foarte eficient (attachment). Astept raspuns si pentru intrebarea de mai sus! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
sorinpreotescu Postat Mai 9, 2007 Share Postat Mai 9, 2007 imi place ca esti ambitios, asta nu-i un lucru rau, Insa nici una din ideile tale de mai sus nu te vor ajuta. Iar partea proasta la acest piaggio e ca debiteaza destul de putin curent la magnetou, asas ca nici nu poti sa pui un compresor centrifugal electric de aer pe circuitul de alimentare, ca nu ai din ce sa-l alimentezi. Tot ce poti sa faci e o evacuare tip sport pentru 2 timpi, si sa umbli la motor sa-i maresti puterea prin turatie mai mare cu supraalimentare modificand timpii de deschidere a ferestrelor si marind canalele de circulatie a fluidelor (gazelor). Toate informatiile le gasesti pe net cu google. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator stress_L&P Postat Mai 9, 2007 Share Postat Mai 9, 2007 ba toate motoarele cu aprindere prin scanteie in doi timpi pe carburatie sau injectie indirecta, indiferent de cat de tunate sunt tobele lor o sa piarda amestec nears pe evacuare. cat din el depinde de toba. dar de pierdut toate pierd. toba asta este supraalimentarea motorului 2t. nici un vantilator de pe lume nu o sa poata impinge volumul necesar unui motor de 50 cc macar. d-apoi sa mai si bage peste! o toba se poate calcula, ii creste in primul rand randamentul intr-un interval de ture (de exemplu de la 3000 la 5000 si in al doilea rand puterea. despre turbina pe 2t nu se poate vorbi decat daca vrei sa bati vreun record si nu te astepti ca motorul sa mearga mai mult de 50 de km in total. asta implica ambielaje speciale, pistoane forjate si acoperite, cilindrii acoperiti, simeringuri rezistente la presiuni mari (cele normale nu rezista la presiunea aditionala din carter si scapa), compresie redusa, o toba foarte specializata care in acelasi timp poate baga o parte din gaze inapoi si totodata sa pastreze destula presiune ca sa invarta turbina... nu e asa de simplu. oricum, sa stii ca multi kmh in plus nu poti sa scoti din moped. nu ca ar fi sanatos pt. ca n-ai frane si nici stabilitate, sa zicem ca esti sinucigas. dar trebuie schimbat in primul rand ambreiajul centrifugal. si daca transmisia finala e pe curea (parca la ciao e pe lant dar nu sunt sigur) trebuie schimbata si aia cu una dintata... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
g0biko Postat Mai 9, 2007 Autor Share Postat Mai 9, 2007 imi place ca esti ambitios, asta nu-i un lucru rau, Insa nici una din ideile tale de mai sus nu te vor ajuta. Iar partea proasta la acest piaggio e ca debiteaza destul de putin curent la magnetou, asas ca nici nu poti sa pui un compresor centrifugal electric de aer pe circuitul de alimentare, ca nu ai din ce sa-l alimentezi. Tot ce poti sa faci e o evacuare tip sport pentru 2 timpi, si sa umbli la motor sa-i maresti puterea prin turatie mai mare cu supraalimentare modificand timpii de deschidere a ferestrelor si marind canalele de circulatie a fluidelor (gazelor). Toate informatiile le gasesti pe net cu google. mmm , de alimentare cu curent nu ar fi o problema, vin cu una externa montata pe portbagaj. Cert e ca eu nu vreau sa ma plimb toata ziua cu el , ptr k am atv de oras. Ce vreau eu e satisfactia mea proprie, ca am reusit sa fac aceasta modificare . Cu costuri extrem de mici... In orice caz, atat timp cat nu a incercat nimeni sa faca projectu asta ("superchargerul" ) nimeni nu stie ce se va intampla. Voi nota intr-un caiet timpurile scoase pe 20-30m innainte / dupa si voi vedea diferenta. Dupa accea daca merge princiupiul, mai fac si alte modificari. Acum e doar "prototip". Cand o sa incep modificarile voi veni cu poze. Multumesc inca o data pentru informatii .... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
DCSAN20 Postat Mai 12, 2007 Share Postat Mai 12, 2007 mmm , de alimentare cu curent nu ar fi o problema, vin cu una externa montata pe portbagaj. Cert e ca eu nu vreau sa ma plimb toata ziua cu el , ptr k am atv de oras. Ce vreau eu e satisfactia mea proprie, ca am reusit sa fac aceasta modificare . Cu costuri extrem de mici... In orice caz, atat timp cat nu a incercat nimeni sa faca projectu asta ("superchargerul" ) nimeni nu stie ce se va intampla. Voi nota intr-un caiet timpurile scoase pe 20-30m innainte / dupa si voi vedea diferenta. Dupa accea daca merge princiupiul, mai fac si alte modificari. Acum e doar "prototip". Cand o sa incep modificarile voi veni cu poze. Multumesc inca o data pentru informatii .... Ai dreaku japonezii si nemtii astia prosti or mai fi ! Auzi tu ce fraieri sa nu incerce ei superchargerul pe 2 T! Chiar fraieri si vorba aia fac mobre de prin 40 poate si mai devreme. Spor la treaba . Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
kerosen Postat Mai 13, 2007 Share Postat Mai 13, 2007 s-a mai discutat treaba cu turbo la 2T pe forum da un search cu cuvantul cheie "turbo" apropo de turbo, ce mai faci stresule? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
g0biko Postat Mai 18, 2007 Autor Share Postat Mai 18, 2007 O pompa electrica de umflat rotzi pusa in loc de filtrul de aer cu reglaj de presiune ar merge oare ? ma descurc cu alimentarea ... totusi , compresia cat ar fi de mica influenteaza performantele , nu ? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ranga Postat Mai 18, 2007 Share Postat Mai 18, 2007 Nu! http://auto.howstuffworks.com/turbo1.htm si daca citesti... baga si la cap! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator stress_L&P Postat Mai 18, 2007 Share Postat Mai 18, 2007 s-a mai discutat treaba cu turbo la 2T pe forum da un search cu cuvantul cheie "turbo" apropo de turbo, ce mai faci stresule? bine fac turbo pe 2t nu poti pune decat daca nu te mai intereseaza fiabilitatea pe scurt, in rest cauta in topicul "turbo pe nipra sau nipru" daca mai tin bine minte! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
kyvacka Postat Mai 20, 2007 Share Postat Mai 20, 2007 turbo pe un motor monocilindric nu poti pune,punct!mai ales ca motorul in speta e de 50 cm3.se poate adapta un compresor mecanic dar si asta trebuie sa fie potrivit motorului ptr. ca unul prea mare consuma putere in loc sa o creasca[ptr. antrenare].oricum la un motor de 50 cm3 soft,cum sunt motoarele de mopede si scutere in general,puterea se mareste prin alte chestii:esapamente sport,carburatoare mai mari,cilindri modificati[faze distributie,piston etc.],raport de compresie marit,kit de marire a cilindreei[ce cuprinde cilindru,piston si ambielaj].topicul asta e intr-un fel ca si ala despre injectia de benzina pe un motor de Hoinar[care pana la urma s-a dovedit a fi de Carpati]o pierdere de vreme! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.