lucescuciprian Postat Mai 9, 2007 Share Postat Mai 9, 2007 (editat) Salut. Ieri mi-a venit ideea sa-i fac si eu consumul la motorasul meu.Zis si facut.Pun 2 sticle in topcase,una de 2,5l si una de 5 l.Scot cu furtunul aproape toata benzina din rezervor,pun robinetul pe rezerva si la drum(intins).Merg cat merg, in cele din urma se termina benzina,pun cei 2,5l, resetez kilometrajul si iar la drum,cu o viteza de 80-90 km/h.Ma asteptam sa se termine benzina dupa vreo 40 de km,cel putin.Cand colo,dupa fix 17 km, parr-parr,moare motorul,se terminase benzina.Ma uitam si nu-mi venea sa cred - a rezultat un consum de 15%.Noroc ca am avut cei 5l ca sa ajung acasa. Acum cateva explicatii:bujiile sunt noi,au cam 1600km,NGK dr9ea,filtrul de aer a fost spalat si reimpregnat cu ulei cam cu 1000 de km in urma.Carburatoarele au fost sincronizate cand am cumparat-o,adica cam cu 1600 de km in urma.Nu scoate fum negru,bujiile au culoarea maro-caramiziu. Singura posibila explicatie pe care o gasesc e faptul ca i-am scos sitele din tobe,ca sa fie mai galagioasa,si poate de asta a crescut consumul,dar 15%? Probabil urmeaza sa-mi bag ochiul prin carburatoare,sa vad cum se poate regla consumul de acolo,am si manualul de reparatii.Banuiesc ca daca desfac carburatoarele,trebuie refacuta sincronizarea. Astept orice posibile explicatii,oricum ar fi ele,promit ca verific si raspund la fiecare. Daca eventual este cineva in iasi care se pricepe la carburatoare si are chef sa piarda cateva ore cu motorul meu,as fi recunoscator.Nu ca eu as fi afon la mecanica,dar 2 minti gandesc mai mult decat una. Multumesc si drumuri bune tuturor! Editat Mai 9, 2007 de lucescuciprian Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Mai 9, 2007 Share Postat Mai 9, 2007 daca o sa cauti pe forum osa gasesti multe topicuri legate de consum... o sugestie... eu am obtinut un consum exorbitant odata cu o motocicleta cu un singur lucru... filtru de aer infundat cat se poate... primul lucru pe care il faci cand ai astfel de cazuri este sa verifici culoarea bujiilor... apoi sa nu ai scurgeri aiurea din carburi, sa nu ai nivelul prea mare, etc..., dozajul, jiglerele... fa un test fara filtru de aer si vezi ce consum ai... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
lucescuciprian Postat Mai 9, 2007 Autor Share Postat Mai 9, 2007 Cu filtrul de aer infundat tragea la fel de bine? Oricum ma uit in seara asta la el,sa vad in ce stare e. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
orestte Postat Mai 9, 2007 Share Postat Mai 9, 2007 iti recomand un service , reglat carburatoare, sincronizat carburatoare Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
lucescuciprian Postat Mai 9, 2007 Autor Share Postat Mai 9, 2007 mersi,orestte,dar momentan service-ul e ultima optiune,din lipsa de "timp". Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Mai 9, 2007 Share Postat Mai 9, 2007 Cu filtrul de aer infundat tragea la fel de bine?Oricum ma uit in seara asta la el,sa vad in ce stare e. da, aproape la fel. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
binox Postat Mai 9, 2007 Share Postat Mai 9, 2007 Uita-te ca nu cumva sa ai un plutitor sau ambele blocate si sa-ti curga benzina pe la prea plin in mers. Porneste motorul , ambaleaza-l un pic si vezi daca nu cumva lasa balta sau daca miroase a benzina. Daca zici ca bujiile arata bine exista o sansa destul de mare ca benzina sa curga pe undeva, la 15% pt un gpz bujiile ar trebui sa fie negre daca benzina aia ar ajunge in cilindri Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
rechinulalb Postat Mai 9, 2007 Share Postat Mai 9, 2007 (editat) La mine cauza consumului exagerat era faptul ca aveam membranele varza la carburatoare; prin urmare nu se facea presiune si motorul mergea innecat. Totusi mergea, faptul ca nu prea avea putere in turatii joase e alta treaba si trebuie sa ai o referinta ca sa iti dai seama. Ah si.... desigur, bujiile erau negre ca noaptea Un carburator nu e asa de greu de desfacut si de verificat starea membranei. Cand il montezi la loc ai grija ca membrana sa "calce" pe marginea de metal de jur imprejur. Daca ridici cu o surubelnitza de piesa metalica culisanta de la admisie aer ar trebui sa se auda un zgomot similar cu o ventuza ... sorry nu stiu cum sa descriu mai bine. Editat Mai 9, 2007 de rechinulalb Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Mai 9, 2007 Share Postat Mai 9, 2007 sorry, acum am vazut ca ai spus ca bujiile arata bine.. deci, aproape sigur se pierde pe undeva... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
lucescuciprian Postat Mai 9, 2007 Autor Share Postat Mai 9, 2007 Ok,deci o sa verific azi filtrul de aer,bujiile din nou,eventuale scurgeri din carburatoare,apoi membranele de vacuum. De tras trage fara probleme la orice turatie. Eu tot ma gandesc la sitele alea din tobe... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Mai 9, 2007 Share Postat Mai 9, 2007 Ok,deci o sa verific azi filtrul de aer,bujiile din nou,eventuale scurgeri din carburatoare,apoi membranele de vacuum.De tras trage fara probleme la orice turatie. Eu tot ma gandesc la sitele alea din tobe... pai ce-i cu sitele? incearca sa astupi complet tobele (toba) cu mana sa vezi cum da in nas motorul. scote gaze? simti suflul la mana? atunci e ok. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
lucescuciprian Postat Mai 9, 2007 Autor Share Postat Mai 9, 2007 Ma gandeam ca scotand sitele din tobe,motorul trage mai bine si consuma mai mult,dar oricum asta nu explica un asemenea consum. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
lucescuciprian Postat Mai 9, 2007 Autor Share Postat Mai 9, 2007 Le multumesc tuturor pt ajutor,cred ca am descoperit cauza. Am verificat bujiile,filtrul de aer,scurgeri pe sub carburatoare,m-am uitat si la membranele de vacuum,totul parea in regula. Atunci m-am indreptat catre rezervor cu banuiala ca de fapt benzina cand se termina,nu se termina,ci pur si simplu nu mai ajungea in carburi.Am desfacut robinetul de benzina de pe rezervor si am scos aprox 6 l,in conditiile in care teoretic aseara se terminase toata benzina si eu completasem doar cu 5 l. Am gasit cam 50ml de apa in rezervor. Inca nu-mi explic 100% de ce nu mai ajungea benzina in carburi,banuiesc ca din cauza apei. Acum totul e ok,am pus 1 l de benzina si m-am plimbat vreo 10 km,cu robinetul pe rezerva bineinteles si inca mai merge,deci presupun ca acum rezerva chiar isi face treaba. Multumesc inca o data tuturor si asfalt uscat! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Mai 10, 2007 Share Postat Mai 10, 2007 Le multumesc tuturor pt ajutor,cred ca am descoperit cauza.Am verificat bujiile,filtrul de aer,scurgeri pe sub carburatoare,m-am uitat si la membranele de vacuum,totul parea in regula. Atunci m-am indreptat catre rezervor cu banuiala ca de fapt benzina cand se termina,nu se termina,ci pur si simplu nu mai ajungea in carburi.Am desfacut robinetul de benzina de pe rezervor si am scos aprox 6 l,in conditiile in care teoretic aseara se terminase toata benzina si eu completasem doar cu 5 l. Am gasit cam 50ml de apa in rezervor. Inca nu-mi explic 100% de ce nu mai ajungea benzina in carburi,banuiesc ca din cauza apei. Acum totul e ok,am pus 1 l de benzina si m-am plimbat vreo 10 km,cu robinetul pe rezerva bineinteles si inca mai merge,deci presupun ca acum rezerva chiar isi face treaba. Multumesc inca o data tuturor si asfalt uscat! god, chiar vroiam sa-ti spun de treaba asta, dar m-am gandit ca e prea de tot!!! Bine ca ai descoperit si ai scapat! Dar tu cand ramai fara benzina nu bagi un ochi in rezervor? Nu baltacai sa vezi daca mai are?? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
lucescuciprian Postat Mai 10, 2007 Autor Share Postat Mai 10, 2007 Am miscat de moto,se auzea clipocind benzina,dar m-am gandit ca o fi ramas vreo jum de litru pe fund. Tot nu-mi explic de ce nu ajungea benzina in carburi,cu toate ca robinetul era pe rezerva si mai era benzina destula in rezervor. Singura explicatie e apa care baltea pe fundul rezervorului,dar mai mult nu-mi dau seama. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
lucescuciprian Postat Mai 11, 2007 Autor Share Postat Mai 11, 2007 I-am facut ieri dupa-amiaza consumul la mers in afara 80-100 km/h si mi-a iesit 5%. Insa mai e o problema,tot mai ramane putina benzina in rezervor,si cand deschid capacul se aude cum trage aer,probabil deasta nu trage toata benzina.Apoi am mers cu capacul deschis si a mai mers vreo 2 km. Nu ar trebui sa existe o supapa ceva care sa lase sa intre aer in rezervor pe masura ce se consuma benzina? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Mai 11, 2007 Share Postat Mai 11, 2007 I-am facut ieri dupa-amiaza consumul la mers in afara 80-100 km/h si mi-a iesit 5%.Insa mai e o problema,tot mai ramane putina benzina in rezervor,si cand deschid capacul se aude cum trage aer,probabil deasta nu trage toata benzina.Apoi am mers cu capacul deschis si a mai mers vreo 2 km. Nu ar trebui sa existe o supapa ceva care sa lase sa intre aer in rezervor pe masura ce se consuma benzina? pai de obicei este o gaurica mica in capac care lasa aerul sa intre. verifica bine capacul sa nu fie obturata gaura aia... la Dr de exemplu are o gaura cu un furtun care se prinde pe ghidon si are o gaurica ca de ac la capat Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
draku Postat Mai 12, 2007 Share Postat Mai 12, 2007 pai de obicei este o gaurica mica in capac care lasa aerul sa intre. verifica bine capacul sa nu fie obturata gaura aia... la Dr de exemplu are o gaura cu un furtun care se prinde pe ghidon si are o gaurica ca de ac la capat bre, aci o nimerisi sigur asta e Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Mihai Florea Postat Mai 14, 2007 Share Postat Mai 14, 2007 Am miscat de moto,se auzea clipocind benzina,dar m-am gandit ca o fi ramas vreo jum de litru pe fund. Tot nu-mi explic de ce nu ajungea benzina in carburi,cu toate ca robinetul era pe rezerva si mai era benzina destula in rezervor. Singura explicatie e apa care baltea pe fundul rezervorului,dar mai mult nu-mi dau seama. ....... am patit si eu ceva asemanator,am bagat benzina de la petromidia si dupa 10 km motorul mi-a dat nas..cu toate ca stiam ca am 2,5 litri in ea,nu mai vroia sa suga benzina decat de pe rezerva(care are 1,6)..mergeam 1 km...si se oprea..si tb sa astept iar nush cat timp sa-si revina...sigur era din cauza apei fiindca de atunci n-am ami avut problema japcari.... ...scosesem furtunul ca sa vad daca curge benzina si m-am umplut tot pe geaca...deci e clar ca venea apa d-aia carburile nu mai lucrau..sau robinetu.. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.