50bani Postat Noiembrie 9, 2008 Share Postat Noiembrie 9, 2008 (editat) Aici as/am dori sa stim ce anume ar trebui sa stim la procesul de curatare al carburatoarelor. Sfaturi despre substante bune la curatat, avertismente pentru a nu distruge unele piese din carburatoare si ce ar trebui sa facem sa incercam pe cat posibil sa nu dereglam carburatoarele. Editat Noiembrie 9, 2008 de 50bani Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Lungu Edward Postat Noiembrie 9, 2008 Share Postat Noiembrie 9, 2008 pai tre sa desfaci carburatoru scoti jiglerle le cureti cu grija si interioru carburatorului la fel cu beznina preferabil sau cu substanta aia numita parca decarburol . asfalt uscat Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
TNG Postat Noiembrie 10, 2008 Share Postat Noiembrie 10, 2008 Aici as/am dori sa stim ce anume ar trebui sa stim la procesul de curatare al carburatoarelor. Sfaturi despre substante bune la curatat, avertismente pentru a nu distruge unele piese din carburatoare si ce ar trebui sa facem sa incercam pe cat posibil sa nu dereglam carburatoarele. Ar mai fi:decarburol sau decarbusolv, asa cum se mai numeste, este foarte periculos pentru membranele de cauciug le dilata si nu o sa le mai poti monta,in rest atentie la tot ce desfaci sa pui la loc,mai atent la o-ring cele foarte mici sa nu le sufli cu aer comprimat si sa le pierzi.Cit despre dereglat ,ar trebui sa nu se modifice pozitia clapetelor,adica sincronizarea. PS.Cel mai bine dupa fiecare curatire ar trebui reglate si sincronizate! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yuk Postat Noiembrie 10, 2008 Share Postat Noiembrie 10, 2008 Ar mai fi:decarburol sau decarbusolv, asa cum se mai numeste, este foarte periculos pentru membranele de cauciug le dilata si nu o sa le mai poti monta,in rest atentie la tot ce desfaci sa pui la loc,mai atent la o-ring cele foarte mici sa nu le sufli cu aer comprimat si sa le pierzi. garniturile ''umflate'' sunt numai bune a doua zi daca stau la aer(nu in benzina), eventual impachetate in hartie ca sa nu se rasuceasca. Dupa mai multe zile vor fi mai mici decat trebuie si trebuiesc umezite putin cu benzina. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vladut50 Postat Noiembrie 10, 2008 Share Postat Noiembrie 10, 2008 Deci s-ar putea face si acasa curatarea carburatoarelor doar cu benzina? Cea mai avansata operatiune pe care am facut-o a fost curatsrea bujilor si mai tarziu schimbarea lor. Totusi, o curatare de carburatoare costa 1 mil.... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yuk Postat Noiembrie 10, 2008 Share Postat Noiembrie 10, 2008 Deci s-ar putea face si acasa curatarea carburatoarelor doar cu benzina? Cea mai avansata operatiune pe care am facut-o a fost curatsrea bujilor si mai tarziu schimbarea lor. Totusi, o curatare de carburatoare costa 1 mil.... cam 50 ron e pretul corect Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
draku Postat Octombrie 23, 2009 Share Postat Octombrie 23, 2009 laser frate ! cum e asta "curatare lant+reglare laser" ? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
megamotoreta Postat Octombrie 23, 2009 Share Postat Octombrie 23, 2009 daca ai drumuri proaste,inainte sa le desfaci,curata-le cu un spray de frane pe exterior,sa nu-ti pice praf sau alte alea inauntru si sa nu lasi pe nimeni sa-ti desfunde jiglerele cu sarma sau mai stiu eu ce metale..am patit-o! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gn77b Postat Octombrie 23, 2009 Share Postat Octombrie 23, 2009 laser frate !cum e asta "curatare lant+reglare laser" ? probabil se refera la alinierea rotilor cu un dispozitiv de tipul "pointing device" (creion cu laser sau zi-i cum vrei). nu-i mare basina, dar suna bine. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Octombrie 24, 2009 Share Postat Octombrie 24, 2009 as avrea sa stiu, cei care "curatati" carburatoare, cam ce mizerii gasiti in ele? Eu am desfacut recent niste carburatoare nedesfacute vreo 3 ani si nu am gasit nimic in interior decat... benzina... Si cam asa am patit de fiecare data... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dani31 Postat Octombrie 24, 2009 Share Postat Octombrie 24, 2009 as avrea sa stiu, cei care "curatati" carburatoare, cam ce mizerii gasiti in ele?Eu am desfacut recent niste carburatoare nedesfacute vreo 3 ani si nu am gasit nimic in interior decat... benzina... Si cam asa am patit de fiecare data... Daca ai moto cu rezervor de tabla care a inceput sa rugineasca, gasesti ce sa cureti in carburator. Asa ca traisca rezervoarele de plastic si injectia. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yuk Postat Octombrie 25, 2009 Share Postat Octombrie 25, 2009 as avrea sa stiu, cei care "curatati" carburatoare, cam ce mizerii gasiti in ele?Eu am desfacut recent niste carburatoare nedesfacute vreo 3 ani si nu am gasit nimic in interior decat... benzina... Si cam asa am patit de fiecare data... eu am gasit o bucatica minuscula de cauciuc, plastic, lemn care a trecut (din atmosfera)prin furtunul (care are un filtru din plasa metalica) de vacum si s-a oprit intr-un jiglor/canal de aer care trece prin corpul carburatorului pe o lungime considerabila si are si un cot de 90... acolo se oprea miseria obturand partial si nu tot timpul... fum negru Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cristi cbr Postat Octombrie 25, 2009 Share Postat Octombrie 25, 2009 daca tot suntem pe la....carburatoare pun si eu problema mea aici care cred ca vine tot de la carburatoare si treaba sta in felul urmator: am fluctuatii ale turometrului intre 2-300 rpm in relanti, nu merge deloc rotund, cald sau rece fiind . am vreao sansa sa remediez problema fara sa chem un mecanic? ca nu e nimeni care se pricepe la asa ceva pe aici si nici bani sa o duc prin alt oras nu am. filtru de benzina are 20 k km numai la mine fara sa l fi schimbat niciodata, posibil sa fie mizerii in el? sa incerc cu solutie de pus in benzina e o metoda care ar putea da rezultate? a incercat cineva asa ceva? asta e singura problema la alimentare(relanti f instabil +/- 200-300 rpm pe langa 1300 unde e reglat sa stea ) in rest nu da in nas, trage bine, e totul ok. moto: cbr600f3 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Octombrie 25, 2009 Share Postat Octombrie 25, 2009 eu am gasit o bucatica minuscula de cauciuc, plastic, lemn care a trecut (din atmosfera)prin furtunul (care are un filtru din plasa metalica) de vacum si s-a oprit intr-un jiglor/canal de aer care trece prin corpul carburatorului pe o lungime considerabila si are si un cot de 90... acolo se oprea miseria obturand partial si nu tot timpul... fum negru Carburatoarele mele au o sita minuscula f.f.f.f. fina exact deasupra scaunului cuiului pontou. De aia nu trece nici dracu. In robinet exista iarasi un filtru cu decantor. In rezervor iar exista o sita destul de fina... Mesaj completat daca tot suntem pe la....carburatoare pun si eu problema mea aici care cred ca vine tot de la carburatoare si treaba sta in felul urmator: am fluctuatii ale turometrului intre 2-300 rpm in relanti, nu merge deloc rotund, cald sau rece fiind . am vreao sansa sa remediez problema fara sa chem un mecanic? ca nu e nimeni care se pricepe la asa ceva pe aici si nici bani sa o duc prin alt oras nu am. filtru de benzina are 20 k km numai la mine fara sa l fi schimbat niciodata, posibil sa fie mizerii in el? sa incerc cu solutie de pus in benzina e o metoda care ar putea da rezultate? a incercat cineva asa ceva? asta e singura problema la alimentare(relanti f instabil +/- 200-300 rpm pe langa 1300 unde e reglat sa stea ) in rest nu da in nas, trage bine, e totul ok. moto: cbr600f3 De obicei mizeriile de pe traseul de bennzina obtureaza putin deci ai un debit mai mic de benzina. Ei, la relanti, nivelul de benzina si debitul cu care intra aceasta in carburator conteaza prea putin. Altceva e cauza, pt relanti orice carburator are un circuit separat de alimentare cu amestec, si un surub de reglaj numit "pilot screw" precum si circuitul se numeste circuit pilot. Acest circuit pilot trebuie verificat, si de obicei e compus din trasee/jicloare foarte fine. Filtrul de benzina, daca ai din cel pus pe furtun, ar trebui macar verificat sa vezi daca curge calumea benzina prin el, dar repet, nu el e cauza pluctuatiilor la relanti. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cristi cbr Postat Octombrie 25, 2009 Share Postat Octombrie 25, 2009 problema asta tin minte ca a aparut imediat dupa ce i-am pus bujii iridium, inainte cu alea normale nu facea asa...are vreo legatura una cu alta? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gn77b Postat Octombrie 25, 2009 Share Postat Octombrie 25, 2009 chiar intrebarea asta mi-o puneam si eu: are oare rost sa demontezi carburile pt. curatare? tot citesc despre benzina care in timp se transforma intr-un fel de magiun, dar nu prea pricep cum vine asta. de ce, de unde, cum? chiar sint in situatia asta, am dat jos carburile (am desfacut motocicleta ca sa revopsesc cadrul) si ma gindesc ca daca tot am ajuns acolo poate le si curat, dar n-as vrea sa ma bag in ele decit daca ar ajuta la ceva. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
marcel_tm Postat Octombrie 25, 2009 Share Postat Octombrie 25, 2009 chiar intrebarea asta mi-o puneam si eu: are oare rost sa demontezi carburile pt. curatare? tot citesc despre benzina care in timp se transforma intr-un fel de magiun, dar nu prea pricep cum vine asta. de ce, de unde, cum? chiar sint in situatia asta, am dat jos carburile (am desfacut motocicleta ca sa revopsesc cadrul) si ma gindesc ca daca tot am ajuns acolo poate le si curat, dar n-as vrea sa ma bag in ele decit daca ar ajuta la ceva. Pentru ca benzinele de la noi sunt proaste;cateodata nu stii daca e diluant pentru vopsele,petrol,sau mai stiu eu ce...Asa ca,ai toate sansele sa gasesti orice in carburatoare.Periodic,am cate o serie de clienti,care vin la curatat carburatoare numai din cauza asta,benzine proaste,cumparate de la benzinarie,nu de pe marginea drumului,de la bisnitari.Si,nici macar de la aceeasi...firma:ori e Petrom,ori Mol,ori...,in fine,ce mai e,asa ca nu stii de care sa te feresti.Din pacate! Si raspuns la intrebarea ta:ar fi bine sa cureti carburatoarele,daca tot ai demontat motocicleta. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gn77b Postat Octombrie 25, 2009 Share Postat Octombrie 25, 2009 cam in cit tim se stringe jegul ala? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
owene Postat Octombrie 26, 2009 Share Postat Octombrie 26, 2009 tind sa cred ca gelatina aia e de fapt o parte din furtunul de benzina dizolvat de benzina cand furtunul e furtun de acvariu si nu de benzina. Eu am curatat si reglat carb nedesfacut de vreo 6-7 ani si am gasit doar putina cocleala pe fundul paharului de nivel. Asta imi confirma ca e ceva apa in benzina de cocleste plutitorul, dar cam atat. Poze pe forum am vazut cu diverse gelatine dar atat. Cine mai gaseste asa ceva poate pune gelatina deoparte pana se evapora benzina si se usuca, vede ce devine, apoi sa ii dea foc poate se clarifica dupa fum si miros ce ar putea fi. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yuk Postat Octombrie 27, 2009 Share Postat Octombrie 27, 2009 Carburatoarele mele au o sita minuscula f.f.f.f. fina exact deasupra scaunului cuiului pontou. De aia nu trece nici dracu.In robinet exista iarasi un filtru cu decantor. In rezervor iar exista o sita destul de fina... Mesaj completat . si eu am sita aia OK dar in afara de filtrul de aer, in carburator mai este un loc de intrare, pe unde patrunde presiunea atmosferia ce ajuta(imbunatateste) la crearea efectului Venturi... membrana... chestii ... acolo este un filtru rudmentar(defapt e un compromis)... pe "vacuum hose" ... e grele cand membrana e absorbita de depresiunea creata de piston, in spatele membranei vine aer din atmosfera, aer care e dirijat pe un (cel putin un) jiglor de aer... praf, mizerie...malfunctie... fum negru pe toba Mesaj completat daca tot suntem pe la....carburatoare pun si eu problema mea aici care cred ca vine tot de la carburatoare si treaba sta in felul urmator: am fluctuatii ale turometrului intre 2-300 rpm in relanti, nu merge deloc rotund, cald sau rece fiind . am vreao sansa sa remediez problema fara sa chem un mecanic? ca nu e nimeni care se pricepe la asa ceva pe aici si nici bani sa o duc prin alt oras nu am. filtru de benzina are 20 k km numai la mine fara sa l fi schimbat niciodata, posibil sa fie mizerii in el? sa incerc cu solutie de pus in benzina e o metoda care ar putea da rezultate? a incercat cineva asa ceva? asta e singura problema la alimentare(relanti f instabil +/- 200-300 rpm pe langa 1300 unde e reglat sa stea ) in rest nu da in nas, trage bine, e totul ok. moto: cbr600f3 acelasi lucru se intampla la mine la un motor auto de suzuki de 1300 carburatie... am comandat fisele ca una s-a intrerupt cu totul ... am depistat-o, sigur e defecta. Poate nu sunt fisele si e vre-un senzor... te anunt Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Octombrie 27, 2009 Share Postat Octombrie 27, 2009 (editat) Eu nu cred asta, dar daca tu zici... aerul din spatele membranelor vine si pleaca prin filtrul de aer, in nici un caz direct din atmosfera. Daca ar fi asa membranele s-ar f_te in 2 saptamani. Mesaj completat Si e si normal asa, membranele se ridica cu tot su subar din cauza depresiunii create deasupra lor de catre vacuumul creat de motor.. si revin jos cand vacuumul scade impinse de arc... aerul care intra este tot din canalul venturi in nici un caz din atmosfera.. daca zona ar avea cea mai mica legatura cu atmosfera, membranele nu s-ar ridica in veci. Editat Octombrie 27, 2009 de Belbody Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yuk Postat Octombrie 27, 2009 Share Postat Octombrie 27, 2009 (editat) Eu nu cred asta, dar daca tu zici... aerul din spatele membranelor vine si pleaca prin filtrul de aer, in nici un caz direct din atmosfera. Daca ar fi asa membranele s-ar f_te in 2 saptamani.Mesaj completat Si e si normal asa, membranele se ridica cu tot su subar din cauza depresiunii create deasupra lor de catre vacuumul creat de motor.. si revin jos cand vacuumul scade impinse de arc... aerul care intra este tot din canalul venturi in nici un caz din atmosfera.. daca zona ar avea cea mai mica legatura cu atmosfera, membranele nu s-ar ridica in veci. nu e chiar direct din atmosfera dar filtrul ala este un conglomerat de sarmulte ... practic este un flux de "inspirare si expirare", dar "expirarea" contine mai putin aer pentru ca o parte barboteaza in benzina transformand-o in spuma apoi devine mai usor o "ceata" mai usor inflamabila si nu o "ploaie" mai greu inflamabila nu stiu cum sunt carburatoarele mai simple, dar ala dublu pentru monocilindru cu 5 supape este cum am zis mai sus aici se vene, ca principu ca presiunea atmosferica intra pe 2 cai - una din air box si una se numeste "coasting enricher" adica un fel de preoxigenare a benzinei (o pregatire) ... pe acolo poate sa mai vina gunoaie dar numai la carburatorul vacumatic, la cele duble este vorba de carbul secundar ala fara plutior principiul traseul se astupa (probabil partial)cu mizerie in zona reperului cu nr 4 de aci Visit My Website Editat Octombrie 27, 2009 de yuk Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mihai_2b3 Postat Octombrie 27, 2009 Share Postat Octombrie 27, 2009 cine stie mai multe despre metoda asta de curatare a diferitelor obiecte si daca afecteaza cu ceva carburatoarele(adica anumite piese sensibile din ele) Mesaj completat prin bucuresti face cineva asa ceva ? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Octombrie 28, 2009 Share Postat Octombrie 28, 2009 Nu stiu cum e la carburatoarele tale, dar la cele pe care le am eu, Keinhein, sunt vacuumatice si singura cale de acces al aerului spre interior este prin airbox deci implicit prin filtrul de aer. Mai exista 2 gauri cu furtune pentru supraplin dar alea nu au legatura cu circuitul de aer sunt pentru a echivala presiunea atmosferica din camera de nivel constant si comunica direct cu aceasta... pe acolo nu intra nici un aer pentru ca nivelul de benzina nu scade niciodata in asa hal incat sa aspire ceva pe furtunele alea... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yuk Postat Octombrie 29, 2009 Share Postat Octombrie 29, 2009 (editat) Nu stiu cum e la carburatoarele tale, dar la cele pe care le am eu, Keinhein, sunt vacuumatice si singura cale de acces al aerului spre interior este prin airbox deci implicit prin filtrul de aer. Mai exista 2 gauri cu furtune pentru supraplin dar alea nu au legatura cu circuitul de aer sunt pentru a echivala presiunea atmosferica din camera de nivel constant si comunica direct cu aceasta... pe acolo nu intra nici un aer pentru ca nivelul de benzina nu scade niciodata in asa hal incat sa aspire ceva pe furtunele alea... CV (Costant Velocity) CARBS Both Hitachis and Mikunis are CV carbs. In respect to these carbs, I'll be talking about the intake side, and the exit side. Air comes into the intake side and exits out of the engine side as fuel mixture. The CV Carb has a more complex air control system than the two carbs described above: ---The butterfly valve is back, and sits toward the engine side of the carb. It is opened and closed by means of the throttle and throttle cable and controls the amount of air that can flow through the carb. ---But the slide is retained. It sits in the middle of the carb on the intake side, before the butterfly. But instead of being pulled up and down by the throttle cable as in the slide carb, it now has no direct connection to the throttle cable at all. It is now attached to a rubber diaphragm and is raised and lowered by vacuum (depression) introduced on the top side of this diaphragm through holes drilled up through the slide. The slides in Hitachis are round, and in Mikunis they are flat. Now we'll try to figure out how CV carbs work. When the butterfly valve is closed, very little air is moving in the carb bore. (The engine is getting some air and fuel through the pilot circuit, which we'll describe later.) With little to no air flowing, the air in the carb bore and the air in the closed chamber above the diaphragm are at close to the atmospheric pressure of the outside air. Open the butterfly, and several things happen. 1. Air now speeds through and venturi effect (depression) at the point of the slide (variable venturi) is created. 2. The depression at the venturi is transmitted up through the holes in the slide to the closed chamber above the diaphragm. This lowers the density of the air in that chamber. 3. The open air below the diaphragm now wants to rush into that chamber to equalize the pressure, but it can't because there is no passage. 4. So it does the next best thing and tries to push its way in through the underside of the diaphragm. 5. The diaphragm can't let the air in, but it is flexible so gives way it is pushed up by the outside air pressure. 6. As it goes up, it pulls the slide with it, and the slide pulls the tapered fuel needle up in the fuel hole. 7. More air flows, more fuel is pushed into the air stream, and the engine accelerates or runs at higher revs. But how does this improve things over the simpler slide carb? When the throttle is cranked on the slide carb, the slide is pulled up immediately by the throttle cable, expanding the variable venturi suddenly, and causing the lean stumble described above. When the CV butterfly is opened, the slide does not immediately jump up to a much more open position. It raises gradually as the increasing engine revs provide the needed depression (at the venturi), which is then transmitted to the chamber above the diaphragm. As the slide rises, the increasing depression also encourages more fuel to enter the carb bore and combine with the greater air supply now available. And the higher the slide goes, the more fuel the tapered needle permits to flow. In other words the genius of the CV carb is that the fuel from fuel hole can now "keep up" with the increasing air available--maintaining the mixture at proper ratios during the accelereation process. In summary, the CV carb provides quick enough acceleration (no lean stumbles to slow things down) which is also smooth. Editat Octombrie 29, 2009 de yuk Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.