Sari la conținut

Probleme La Pornirea Unei Planeta 5


harciogu
 Share

Postări Recomandate

am si io o problema: ijul pornetse greu... ff greu ash putea zice.

 

protocol de pornire: 2 pedale in gol (cu decompresor tras si carb inundat), 1-2-...-9 cu contact (alternand cu cateva fara contact k sa nu innec motorul)-> nimic :banana:

pedale in gol cu decompresorul tras (ca sa nu innec motorul)

incercare cu socul tras la jumate si total -> nimic :blink:

dat la pedala cu decompresoru tras si fara contact si repetat procedura de mai sus -> nimic :P

 

dupa treaba asta scot bujia ->umeda de benzina (sinterom 14np21 sau boschul echivalent cu electrod de cupru), ma uit la scanteie -> intotdeauna una sanatoasa, albastra-alba, nu galbena pt o distantza intre electrozi de 0,8-0,6 (masurata cu lere)

 

dupa ce porneste animalu' jar mananca :crack: .. si trage bine (cred -> mers in paralel cu alte motoare si indicatziile vitezometrului meu la 80-90 km/h corespund unei viteze la ei de ~75-80km/h).

 

culoare bujie dupa un drum de 260 de km (bucuresti-cheia-bucuresti) cu 35ml/litrul de ulei -> brun corn de cerb [ca la carte]

 

chiar si cu motorul cald dupa o pauza de 3-5 minute nu puteam sa pornesc motorul... doar dupa ce inundam carburatorul :)

 

ce reglez???

 

1. avansul (ochiometric -> il dau mai mare/mai mic ->pedala nu ma loveshte in picior la pornire)

2. amestecul benzina-aer de pe carb - mi s-a spus ca ar fi problema de carburatzie (cate ture trebuie desurubat surubul de benzina aer pe un carb k-68 pekar montat pe o planeta 5?? :banana: )

 

:huh:

Editat de harciogu
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator stress_L&P

avansul mai mic ca sa porneasca mai usor... cauta-ti un comparator! e max 200.000, eu l-am luat pe al meu cu 100 :banana:

 

surubu' ala n-are treaba decat la relanti, pt. mers nu se poate regla carbul ca se deschide clapeta de aer si trage prin jiclorul principal, in fine...nu conteaza!

 

sau ai mai putea sa incerci cu 4-5 pedale fara contact cu carbul inundat si socul tras :P ar trebui s-o ia asa! dupa aia reduci socul pana se incalzeste motorul si tine relantiul fara!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

surubu' ala n-are treaba decat la relanti, pt. mers nu se poate regla carbul ca se deschide clapeta de aer si trage prin jiclorul principal, in fine...nu conteaza!

 

 

si cum reglezi surubul ala? cate ture il deschizi? la relanti.... acolo e beleaua la mine :P

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator stress_L&P

eu il aveam inchis de tot la ijul meu! inchide-l de tot si dupa aia in functie de cum se aude il mai deschizi putin! daca se aude innecat il mai deschizi! get it? :P

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

eu il aveam inchis de tot la ijul meu! inchide-l de tot si dupa aia in functie de cum se aude il mai deschizi putin! daca se aude innecat il mai deschizi! get it? :banana:

 

ai dreptate...la mers nu mai conteaza reglajul asta pt ca se deschide sertarul ala de aer. m-au prostit alea doua beri baute la pranz :P

Editat de harciogu
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vrajeala asta ajuta daca ai bateria slaba, sa nu fie solicitata prea mult cu scanteie pierdute pana trage benzina in carter. Efect secundar poate fi umezirea ei si deci inecarea motorului.

Ia incearca sa inunzi carb, tragi soc la maxim si dai la pedala sanatos cu contactul pus, sa vezi la a cata o ia

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pai incearca asa: inunda carb, una pedala amorsa cu decompresor, ua sau doua fara. Dupa aia pui contactul, acperi cu mana furtunul pe unde intra aerul in filtru("soc" arhaic dar f. eficient), si dai la pedala. Daca porneste e tot ok, dar daca ai ceva neetans pe parcurs nu vei simti nici un fel de "suction" in palma.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Tot problema cu pornitu o am si eu la iju meu..Porneste doar impins dimineata.Soc tras, carb inundat,contact si accelerat porneste destul de usor) Dupa ce a mers 1minut porneste la pedala, DAR NUMAI CU CARB INUNDAT (pt Harciog) Dar azi n-a mai vrut sa porneasca deloc, ca nu mai imi da benzina destula in carb. L-am desfacut, plutitoru e ok, curge benzina in el, da' cred ca nu mai merge pompa ca sa mi-l inunde.. Chiar nu stiu ce sa fac.. Vreau sa-l desfac sa-l curat,spal, suflu da' m-a cam speriat Metalghost ca o sa-mi sara alea din el...si nu stiu dak sa ma bag ca nu l-am mai desfacut niciodata de tot... Poate ma sfatuiti si voi..

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Bai Harciogule, da-o dracului de treaba , a cam trecut vremea de bajbaiala. Stii mai bine decat mine ca la Planeta ta nu exista vreo problema MECANICA. Si nu cred sa fie nici una electrica.

Ia surubelnita si fa-o sa mearga. OK, uite idee buna: desfa filtrul de aer, scurge uleiul jegos si schimba-l, invata-te sa iti dai seama din timp daca va porni sau nu, ca sa nu ii dai pedale aiurea.

rutina:

-3 pedale de amorsa cu decompresor apasat si cu socul mai mult sau mai putin deschis. apoi cu socul tras fara sa accelerezi dai pedala de pornire cu contact. Daca da sa mearga mai dai una si tre sa mearga.

-daca nu merge repeti tot procesul, nu ii dai pedale aiurea.

 

Cat despre reglatul carburatoarelor era o idee buna sa nu il lasi pe "Kytilla" sa ti-l regleze :P

Da trebuia sa intrebi.

 

bai din cate stiu cand e avansul mai mare, porneste mai bine.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Tot problema cu pornitu o am si eu la iju meu..Porneste doar impins dimineata.Soc tras, carb inundat,contact si accelerat porneste destul de usor) Dupa ce a mers 1minut porneste la pedala, DAR NUMAI CU CARB INUNDAT (pt Harciog) Dar azi n-a mai vrut sa porneasca deloc, ca nu mai imi da benzina destula in carb. L-am desfacut, plutitoru e ok, curge benzina in el, da' cred ca nu mai merge pompa ca sa mi-l inunde.. Chiar nu stiu ce sa fac.. Vreau sa-l desfac sa-l curat,spal, suflu da' m-a cam speriat Metalghost ca o sa-mi sara alea din el...si nu stiu dak sa ma bag ca nu l-am mai desfacut niciodata de tot... Poate ma sfatuiti si voi..

pompa lui peshte - ala e un cui idiot care apasa pe plutitor si il tine deschis.

Curata decantorul si tevustile ca ai jeg mult in rezervor

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca nu vine benzina in carburator (prin apasarea plutitioarelor cuiul pontou ar trebui sa deschida si sa permita intrarea benzinei in carburator), dai degeaba la pedala. Cuiul pontou, daca e mult prea uzat sau ai cine stie ce mizerii in carburator poate ramane lipit pe inchis. Plutitoarele la fel, poate se agatza in ceva (poate chiar in axul pe care sunt articulate) si iti tin cuiul pontou inchis si din cauza asta nu ajunge benzina in carburator. Daca motorul merge bine in rest, e pacat sa umbli la reglaje.

 

Socul "arhaic" pleaca chiar de la definitia socului. Vine din engleza(sau franceza), de la choque, care inseamna "inecare", "sugrumare" mai degraba. Daca stiti cum e la masina - socul este o clapeta care astupa total admisia carburatorului si deschide totodata clapeta principala de acceleratie, fortand astfel intreaga depresiune creata de motor sa traga benzina direct din jigloarele principale, dincolo de efectul "venturi" care nu prea se simte la turatzia de pedala. Deci "socul arhaic" este cea mai buna solutie. Oricum, diagrama distributiei la motorul in doi timpi face ca acesta sa aiba o perioada foarte mica in care face admisie, apoi benzina ajunge in carter, se mai plimba pe acolo, se mai condenseaza si nu stii cand ajunge deaspura pistonului, deci e mai mare riscul sa-i dai pedale aiurea, sa traga benzina putina cate putina - nu ajunge sa se aprinda, dar ajunge, incet, incet, sa ude bujia.

 

Cum as face eu pornirea pe timp de iarna : fara contact, deschisa acceleratia la maxim, astupat complet admisia de aer in carburator (sau in filtrul de aer, daca e etans traseul), apoi dat 2-3 pedale (normal, dupa ce m-am asigurat ca exista benzina in carburator). Nu e bine sa pui contactul cand e acceleratia deschisa la maxim, deoarece creste foarte mult riscul sa-ti dea pedala inapoi. Apoi lasi acceleratia inchisa, pui contactul si dai pedala, tinand inca mana pe admisia carburatorului, pana se aude prima scanteie (exploze in cilindru), apoi eliberat partzial.

 

Un lucru nu mi-e mie clar la monocilindrele astea de 350 (chiar si la jumate, de 175) in doi timpi, comuniste. Cum naiba functioneaza fara avans variabil ??? Au sau nu au avans centrifugal ? Nu a incercat nimeni sa adapteze un avans variabil ? Centrifugal macar sau electronic eventual ?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@harciogu:

 

de cand iti porneste greu? pornea mai usor vara? porneste greu de cand s-a facut racoare? cum s-a comportat in perioada de "ger" de acum 1 sapt?

 

eu la mine am mai ridicat cuiul pontou, si porneste mai bine. din pacate, s-a facut din nou cald asa ca nu pot sa-mi testez teoria.

 

@moshulik: pai vezi ce bune sunt, de merg numai cu avans fix? :P

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Un lucru nu mi-e mie clar la monocilindrele astea de 350 (chiar si la jumate, de 175) in doi timpi, comuniste. Cum naiba functioneaza fara avans variabil ??? Au sau nu au avans centrifugal ?

 

N-au avans automat, cel putin nu rusoaicele. Modelele vechi de IJ, cred ca IJ 49, aveau un levier/maneta (asemenator cu cel de la soc) cu care se regla manual avansul in timpul mersului. Imi inchipui ca-ti trebuia ceva experienta ca sa nimersesti reglajele.... :P

De ce sa nu functioneze fara avans automat? Din cite stiu, avansul centrifugal/electronic mareste randamentul motorului, modificind momentul aprinderii in functie de viteza; un efect e ca la turatii mari motorul nu se mai incinge tare ca in cazul motoarelor fara avans automat si trage mai bine.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Reducere de costuri, alta explicatie nu prea vad. Cred ca cel mai potrivit tuning pentru o rusoaica este adaptarea unui avans variabil. Electronic este destul de complicat de facut - teoretic s-ar putea face ceva analogic, dar practic doar digital are sanse de reusita. Mecanic insa s-ar putea adapta un platou centrifugal de la delco-ul de dacie cred, eventual o bucata mai mare dintr-un delco de dacie, la care se "sterg" 3 came si ramane doar una, sa nu dea scantei aiurea.

 

Simsonul meu mergea ca naiba, era varza de tot cand o data i-am suprimat avansul centrifugal (nu am reusit sa fac niste arcuri ca lumea la plumbi).

 

La minsk si voshod singura solutie de avans variabil este doar electronica, bobina captoare e pe stator, rotorul magnetic e prins rigid de ambielaj.

 

La celelalte cu platou cu platini ar fi loc de adaptat delco de dacie.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

:P)))

Man, din aberatii se naste inventia si creativitatea. Daca o tii pe aia cu "asa a gandit proiectantu" nu mai exista evolutie in nici un domeniu. La trabant platoul ala nu e cat o tigaie ? Nu are 3 cilindri si deci trebuie sa fie imens sa intre 3 platine acolo ?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...