Magic4Ce Postat Ianuarie 14, 2009 Share Postat Ianuarie 14, 2009 (editat) Ei bine, asa cum spune si titlul topicului, iata ca a sosit momentul ca ratusca cea urata sa se transforme in pasarea Quetzal de alta data. Am precizat ca aceasta este o reconditionare si nu o restaurare deci rog carcotasii sa fie mai blanzi. Dupa cum se vede in poza nu arata prea rau, dar nici bine, asa ca am pus mana pe trusa si mi-am facut curaj si am demontat-o in bucati mai mici carora le va venii timpul in functie de pasii lucrarii. Acum, ceea ce vreau sa-i fac nu este foarte dificil dar totusi astept sfaturile tuturor caci, asa cum zicea poetu'n versuri: unde-s multi.... Vreau sa-i schimb rezervorul cu cu unul original (stiu ca multi o sa spuna ca-i urat dar daca la mine place...) iar pentru asta ofer bani sau rezervorul de ij pe care il am eu. Tinand cont ca nevasta mea este insarcinata in luna a 2-a saua pasager o sa dispara si va fii inlocuita cu un mic port-bagaj, am luat niste poze de pe forum , nu stiu de unde, sper sa nu se supere proprietarul. Mai vreau si un ghidon un pic mai inalt,asta pentru confortul meu. Ca sa-i mai reduc distanta astronomica dintre aripa spate si roata nu voi modifica prinderile ci voi scurta amortizoarele (stiu... Pacala... ) asta pentru ca s-ar putea peste cativa ani sa vreau sa o fac la loc inalta, capabila de pasager si atas si amprtizoare mai gasesti, dar piese de caroserie mai rar... pana atunci... Pentru vopsit am vorbit cu cineva si nu-mi fac probleme, va fiii vopsita ca nipra mt 12 din poza. acum caut sa cromez unele piese ce nu vor vopsea pe ele (ghidon, coturile de evacuare, bari laterale, etc) Furca fata are setul de reparatie (bucsi, semeringuri) in stand-by. lafel se vor schimba sabotii (sunt si aia noi prin dormitor) de la frana fata. Instalatia elecrica se inlocuieste cu una noua, astept sa-o gaseasca Dany pe cea mai buna. Cutia de viteze e desfacuta deoarece sarise un bolt din placa selectoare. cu ocazia asta se schimba simeringurile si garniturile intr-o tentetiva de etansare. La motor nu e nevoie sa umblu prea mult. Piesele sunt in mare parte. Pistoane noi bombate (sunt pe drum), segmenti (in biblioteca) si alte maruntisuri. Precizez ca am luat piesele de la dany si pana acum sunt foarte multumit. Pun niste poze sa va faceti o idee cu promisiunea ca de acumvoi folosi un aparat bun, nu telefonul, pentru a face acest topic util altora ce poate se vor apuca de asa ceva. Acum vine partea nasoala. Eu stau in Constanta, motoreta e la curte in Ovidiu dar lucrez la Cernvoda si avand doar o zi, doua libere procesul va dura mai mult decat normal. Sunt optimist si sper ca pana la data de 1 mai muncitoresc sa inchei lucrarea si sa o repun pe drum. Pana atunci... poze Editat Ianuarie 14, 2009 de magic4ce Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
serjuro Postat Ianuarie 14, 2009 Share Postat Ianuarie 14, 2009 (editat) Salut, Omule, iti doresc succese si spor la treaba si sa te bucuri de motor. Trebuie insa sa te pun in garda, nu vreu sa te speriu dar si eu am lucrat peste 8 luni de zile , aproape in fiecare zi , si am reconditionat un MT11 din 92. In afara de discurile de ambreiaj , pompa de ulei si ambielaj am schimbat TOTUL. Adica absolut toate piesele, tot ce iti vine in minte. Parerea mea ca piesele astea noi sunt de 2 feluri, unele arata ok si se potrivesc dar se strica rapid din cauza aliajelor proaste si altele care arata ok dar nu se potrivesc deloc ............. Spre finalul aventurii mele cu MT11, aparusera cica piese ,,rusesti", nu ukrainiene.........dar erau mai scumpe....... Singura chestie schimbata de mine cu succes si fiabila a fost aprinderea electronica fara platini originala ruseasca...........cu tot cu bobina de inductie fiabila (neagra, in carcasa, nu bobinata pe picior). In rest absolut la fiecare iesire aparea ceva care pica si deci caram in spate jumate de atelier mecanic.......... Cel mai nasol sentiment l-am avut cand s-a gripat setul motor la 70km/h , roata spate blocata dar cum mergeam preventiv cu mana pe ambreiaj am reusit sa scap doar cu un balans puternic de pe o banda pe alta dar pe 2 roti...LOL. Mentionez ca de la inceput am finisat, debavurat, lustruit setul (din cutia primita cu setul am scos o mana de span de auminiu ramas....de la prelucrare).Dupa asta am mai desfacut si luat la smirgehl fin pistoannele de vreo 3 ori, dar tot gripau.......... Am mai patit ca s-au cuplat in mers a 2a si a 3a impreuna din cauza uzurii selectorului si am spart vreo 3-4 pinioane, tot asa cu blocat de roata spate in mers............ Alta buba mare e ca strica bujiile nepermis de des din cauza amestecului gresit, la mine bogat doar la pornirea cu shocul............trebuia sa fiu foarte rapid sa bag la loc shocurile ca dak nu, puscau bujiile chiar in 5 min. Lasand la o parte chestiile tehnice, mai pot spune ca nu mi-a placut deloc comportamentul de drum intins, niprul fiind mult prea greu si solicitant.............oboseam repede..........la maini........... Mi-a placut in schimb puterea si cuplul de tractoras plus zgomotul motorului boxer...........Imi dorisem din liceu un Nipru si poate ca daca aveam piese de calitate reuseam sa-l mai tin si in ziua de azi................ Iti doresc sa reusesti sa scoti un motor fain si cat mai aproape de forma originala............ ,,SA VINA CALDURAAAAAAAAAAAA ODATAAAAAAAAA" Asfalt uscat la toti Editat Ianuarie 14, 2009 de serjuro Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Magic4Ce Postat Ianuarie 14, 2009 Autor Share Postat Ianuarie 14, 2009 multumesc pentru sfaturi. imi pare rau ca ai ramas cu amintiri neplacute de pe urma niprului tau. eu inafara de pistoane si segmenti nu schimb nimic in motor. e o regula de baza in mecanica "nu desface si nu schimba ceva ce functioneaza bine" in schimb nipra mea avea un aspect uzat, imbatrinit, o stare optica nu chiar buna din cauza lucrarilor de mantuiala (inclusiv ale mele) facute: o vopsea proasta, crom sarit, etc. motorul functiona bine si inainte, cu carburatoare vechi si aprindere originala iar dupa schimbarea acestora cu k-68 pekar si aprindere electronica s-a simtit o imbunatatire. eu inafara de flansele care sunt in lucru chiar nu-i mai fac nimic motorului. bine'nteles si o curatare de span a filtrului dar asta intra in capitolul intretinere. maine am zi libera si ii voi schimba bucsile si simeringurile furcii. revin maine cu poze numai bine Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Rocknroll Postat Ianuarie 14, 2009 Share Postat Ianuarie 14, 2009 Salut. Andrei, inainte de a monta pistoanele pune-le intr-o oala cu ulei de motor curat (fara pretentii, M40- M30) si fierbe-le pe aragaz cel putin jumatate de zi. Nu comentez calitatea lor, dar sa nu uitam ca si la rusi, ucraineni, basarabeni s-au unde sint facute a "suflat" acelasi vint de libertate prost inteleasa, ca si la noi de altfel, in care se practica "lasa bai ca merge si asa". O turnare normala a pistonului se face SUB PRESIUNE. Multe societati care produc pistoane nu dispun de aceasta instalatie si atunci folosesc metoda PRIN PROPRIA PRESIUNE a materialului turnat s-au mai bine zis ARTIZANAL. Intre cele doua metode de turnare ( sub presiune - artizanal) apare o DIFERENTA DE DENSITATE in materialul din piesa turnata. Ori aceasta diferenta de densitate face ca dilatarile pistonului in timpul functionarii sa fie, i-mi permit sa spun, citeodata total aiurea. De regula dupa prelucrarea primara a pistonului acesta este supus unui tratament termic, dupa tratament, prelucrarea finala. Foarte multi "producatori" de pistoane nu fac nici acest tratament. Noi oameni de buna credinta vindem si cumparam aceste pistoane in ideea de aface ceva bun ptr. motor si ne trezim cu "surprize-surprize", cum a patit Serjuro s-au Rat Jawa. Circotasii vor spune < ei fiertul pistoanelor in ulei e frecatul minecii la maieu". Nu este chiar asa. Cineva, pe vremurile mult birfite si-a proiectat si manufacturat propriul motor de cart. De la A la Z. La inceput, nu reusea sa faca jumatate de cursa cu cartul, ori cala motorul, ori crapau pistonele si citeodata si altele pe linga ele. A incercat cu "fiertul pistoanelor". Dupa asta situatia s-a imbunatatit, termina cursele, si uneori chiar in pozitii fruntase. Deci prin fierberea in ulei a pistoanelor, ceva a intervenit, a imbunatatit situatia. Nu sint tare in chimie, poate cineva ne va da un raspuns in privinta "minunii". Personal consider ca fierberea pistoanelor nu face rau, din contra poate face bine, de aceea sint adeptul ei. Acum, fiecare face, procedeaza cum crede el ca e mai bine. Numai bine. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
sangre Postat Ianuarie 14, 2009 Share Postat Ianuarie 14, 2009 nea Victor om intelept... Unde mai gasim noi cunstinte de genul asta ca nu scrie pe nici o pagina de internet tehnicile astea vechi... Mai auzisem de facut rodaj la rece de imbatranirea materialului si alte minuni care probabil toate au un gram de adevar in ele... Nea Victore....orice sfat ai avea matale...unii dintre noi ti-l sorb! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Magic4Ce Postat Ianuarie 15, 2009 Autor Share Postat Ianuarie 15, 2009 buna idee. o sa o aplic si postez rezultatul. nea Victore, daca mai sunteti interesat de schimbul de rezervoare dati-mi un pm. oricum vreau sa ma intalnesc cu dv. cat de curand sa mai vb ca am unele nelamuriri in legatura cu sonda de presiune si cea de temperatura a uleiului si alte alea . numai bine. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cristi 57 Postat Ianuarie 15, 2009 Share Postat Ianuarie 15, 2009 ...si fierbe-le pe aragaz cel putin jumatate de zi.... ...sa pui si un varf de lingurita de vegeta... Am glumit bine-nteles! Bravo Victore, informatie pretioasa(mi-a spus si pedros acum ceva timp de tehnica asta la pistoanele noi de ij), mai baga ceva... asimilam tot ce putem! Sanatate si abia astept sa se-ncalzeasca sa ne vedem cu la o hoinareala de primavara. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
pedros Postat Ianuarie 15, 2009 Share Postat Ianuarie 15, 2009 Hm,,,,,ooo ce vremuri, Nea VIctore ,,,,nu-mi permiteam fierberea cu ulei ,ptr ca aveam butelie, dar ma duceam la soacramea la bloc si tineam pistoanele in cuptorul de aragaz ,cite 8 ore, veneam acasa abtiguit si se lua muierea de mine ,ca noi stateam la curte. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Magic4Ce Postat Ianuarie 15, 2009 Autor Share Postat Ianuarie 15, 2009 asa cum am promis poze mai noi si mai clare. azi am sudat bolturile toate de la selector(mai trebuie sa-i refac lamela de contact cu neutralul), schimbat sabotii frana spate si bucsaraia + semeringuri la furca. toate operatiile = 3 ore kit-ul de reparatie s-a potrivit "aproape" perfect. spun aproape intrucat bucsiile care vin la extremitatea de jos a fircii erau altele. dar le-am pastrat pe cele vechi (care spre uimirea mea aratau extraordinar de bine) poze: intre timp taica-mi afuma niste sunculita in afumatoarea improvizata ieri :crack: pun si poze cu segmentii noi in asteptarea pistoanelor Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Rocknroll Postat Ianuarie 15, 2009 Share Postat Ianuarie 15, 2009 SALUT. Andrei, la sistemul de frinare de la roti, la toate articulatiile unde sint piese in miscare pune ''un praf de vasilina'', va ajuta la miscarea usoara a cablului - tija de la frina. Numai bine. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mas oyama Postat Ianuarie 15, 2009 Share Postat Ianuarie 15, 2009 Salut. Andrei, inainte de a monta pistoanele pune-le intr-o oala cu ulei de motor curat (fara pretentii, M40- M30) si fierbe-le pe aragaz cel putin jumatate de zi. Nu comentez calitatea lor, dar sa nu uitam ca si la rusi, ucraineni, basarabeni s-au unde sint facute a "suflat" acelasi vint de libertate prost inteleasa, ca si la noi de altfel, in care se practica "lasa bai ca merge si asa". O turnare normala a pistonului se face SUB PRESIUNE. Multe societati care produc pistoane nu dispun de aceasta instalatie si atunci folosesc metoda PRIN PROPRIA PRESIUNE a materialului turnat s-au mai bine zis ARTIZANAL. Intre cele doua metode de turnare ( sub presiune - artizanal) apare o DIFERENTA DE DENSITATE in materialul din piesa turnata. Ori aceasta diferenta de densitate face ca dilatarile pistonului in timpul functionarii sa fie, i-mi permit sa spun, citeodata total aiurea. De regula dupa prelucrarea primara a pistonului acesta este supus unui tratament termic, dupa tratament, prelucrarea finala. Foarte multi "producatori" de pistoane nu fac nici acest tratament. Noi oameni de buna credinta vindem si cumparam aceste pistoane in ideea de aface ceva bun ptr. motor si ne trezim cu "surprize-surprize", cum a patit Serjuro s-au Rat Jawa. Circotasii vor spune < ei fiertul pistoanelor in ulei e frecatul minecii la maieu". Nu este chiar asa. Cineva, pe vremurile mult birfite si-a proiectat si manufacturat propriul motor de cart. De la A la Z. La inceput, nu reusea sa faca jumatate de cursa cu cartul, ori cala motorul, ori crapau pistonele si citeodata si altele pe linga ele. A incercat cu "fiertul pistoanelor". Dupa asta situatia s-a imbunatatit, termina cursele, si uneori chiar in pozitii fruntase. Deci prin fierberea in ulei a pistoanelor, ceva a intervenit, a imbunatatit situatia. Nu sint tare in chimie, poate cineva ne va da un raspuns in privinta "minunii". Personal consider ca fierberea pistoanelor nu face rau, din contra poate face bine, de aceea sint adeptul ei. Acum, fiecare face, procedeaza cum crede el ca e mai bine. Numai bine. si daca venea stirea asta acu jumate de an ce bine imi pica! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Aleko Postat Ianuarie 15, 2009 Share Postat Ianuarie 15, 2009 (editat) pistoanele astea nu sunt facute artizanal, au o anumita cilindricitate, boltul e decalat un pic etc. Sunt facute pe masura tehnologiei din fabrica KMZ, si nu strica sa le brunezi un pic anti-gripaj, pe de alta parte din punct de vedere material nu se justifica sa te chinui deoarece la temperatura asta scazuta nu are loc calirea- imbatranirea aliajului de aluminiu cu siliciu, silumin. Pentru asta exista cuptoare etanse. Pistoanele in general sunt turnate static, prin cadere inclusiv la Dacia, UTB 650 si binenteles la Dnepr MT11. Din cate se vede la carterele KMZ care sunt mult mai bine turnate decat carterele IMZ (care au si gauri ulterior sudate), tehnologia de turnare statica e mai buna la KMZ. ce poti face e sa super-finisezi capul piston si interiorul chiulasei, si supapele pentru randament mai bun (putere mai mare), risc de fisura coborat si depuneri mai mici . Editat Ianuarie 15, 2009 de Aleko Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Magic4Ce Postat Ianuarie 16, 2009 Autor Share Postat Ianuarie 16, 2009 ce poti face e sa super-finisezi capul piston si interiorul chiulasei, si supapele pentru randament mai bun (putere mai mare), risc de fisura coborat si depuneri mai mici . abea astept sa ajunga si pistoanele sa ma pot baga in motor. stie cineva care e cea mai buna spolutie pentru slefuire? vreau sa-i pasuiesc scaunele si supapele si bine-nteles interiorul chiuloasei. nu stiam cda trebuie si pistonul dar acum cand stau sa ma gandesc are logica. pe o suprafata plana adera mai greu calamina decat pe una grunjoasa. multumesc Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
HondaSan Postat Ianuarie 16, 2009 Share Postat Ianuarie 16, 2009 abea astept sa ajunga si pistoanele sa ma pot baga in motor. stie cineva care e cea mai buna spolutie pentru slefuire? vreau sa-i pasuiesc scaunele si supapele si bine-nteles interiorul chiuloasei. nu stiam cda trebuie si pistonul dar acum cand stau sa ma gandesc are logica. pe o suprafata plana adera mai greu calamina decat pe una grunjoasa. multumesc Pentru scaune si pentru supape e mai bine sa te duci la un meserias cu scule pt asaceva.Trebuiesc rectificate si artizanal,din cite stiu eu ,nu se poate.Bafta.Bunu. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Mr_ORL Postat Ianuarie 16, 2009 Share Postat Ianuarie 16, 2009 Spor la treaba mane Abia astept sa vad ce-o sa iasa... (poate ajung prin Constanta cu ocazia licitatiei caritabile din capatul forumului, si ne-auzim) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Aleko Postat Ianuarie 16, 2009 Share Postat Ianuarie 16, 2009 (editat) abea astept sa ajunga si pistoanele sa ma pot baga in motor. stie cineva care e cea mai buna spolutie pentru slefuire? vreau sa-i pasuiesc scaunele si supapele si bine-nteles interiorul chiuloasei. nu stiam cda trebuie si pistonul dar acum cand stau sa ma gandesc are logica. pe o suprafata plana adera mai greu calamina decat pe una grunjoasa. multumesc smirghel de 600, 1000,2000,2500 apa, ulei si timp, eventual cu grija la sfarsit frecat cu pasla. vezi la praf sa nu inghiti foloseste benzina ca sa iei praful Editat Ianuarie 16, 2009 de Aleko Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Magic4Ce Postat Ianuarie 16, 2009 Autor Share Postat Ianuarie 16, 2009 (editat) smirghel de 600, 1000,2000,2500 apa, ulei si timp, eventual cu grija la sfarsit frecat cu pasla. vezi la praf sa nu inghiti foloseste benzina ca sa iei praful lasa prafu' ca n-o fii foc. altii dau bani grei pe "praf" am rezolvat si cu rezervorul. Nea' Victore de maine cand vrei treci pe la mine si il iei. Editat Ianuarie 16, 2009 de magic4ce Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bach Postat Ianuarie 16, 2009 Share Postat Ianuarie 16, 2009 mult noroc cu reconditionarea si mult spor sa ai, si eu m-am apucat sa retushez la al meu si am ramas pe loc cu modificariile din cauza facultatii+licente+atestate pe la bucuresti da mor de ciuda ca nu ma pot da cu el...da asta e va venii si vreamea lor Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bn13hor Postat Ianuarie 17, 2009 Share Postat Ianuarie 17, 2009 nu va veni A FOST!!!!!!!!!! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
krokodilu Postat Ianuarie 17, 2009 Share Postat Ianuarie 17, 2009 (editat) nu va veni A FOST!!!!!!!!!! A fost pe naiba!....Va veni...cu injectie: Editat Ianuarie 17, 2009 de krokodilu Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Rocknroll Postat Ianuarie 17, 2009 Share Postat Ianuarie 17, 2009 Salut. Bistritene, vremea lor a fost, este si va fi, atit timp cit vor fi oameni care nu au pretentii mari, care vor,pot si stiu sa le intretina. Ceea ce face Magic4ce acum este "o intretinere" mai de amploare. Daca face o "adunare" a banilor pompati in reconditionare+ suma cu care ar vinde-o chiar numai ptr. piese, se apropie de suma cu care se poate cumpara o motocicleta SH cu km. putini si in stare buna. Asta depinde si de pretentiile fiecaruia. Cine vrea comentarii sa deschida un topic si vom discuta acolo. Numai bine. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Magic4Ce Postat Ianuarie 19, 2009 Autor Share Postat Ianuarie 19, 2009 (editat) Salut. Bistritene, vremea lor a fost, este si va fi, atit timp cit vor fi oameni care nu au pretentii mari, care vor,pot si stiu sa le intretina. Ceea ce face Magic4ce acum este "o intretinere" mai de amploare. Daca face o "adunare" a banilor pompati in reconditionare+ suma cu care ar vinde-o chiar numai ptr. piese, se apropie de suma cu care se poate cumpara o motocicleta SH cu km. putini si in stare buna. Asta depinde si de pretentiile fiecaruia. Cine vrea comentarii sa deschida un topic si vom discuta acolo. Numai bine. nea victore de mult nu ma mai gandesc cati bani am bagat in fier ca n-are nici un rost. unde e pasiune nu mai are rost nici un cuvant sau calcul matematic. si stiu sigur ca multi bani o sa mai bag in nipru dar e o investitie profitabila pentru ca incepe sa faca parte din familie. tata daca m-ar vinde acum pe piata neagra nu cred ca si-ar lua un bax de tigari dar ma iubeste asa ca nu se mai pune problema sumei investite in mine. si nu sunt nici cel mai frumos si nici cu km putini, plus ca sunt facut cu materiale proaste ce se duc repede si nu prea gasesc piese :crack: azi am ridicat de la posta pistoanele si garniturile de chiulasa. off-topic. tot azi am fost la eco cu nevasta-mea si mi-am vazut pt prima data copilul are 1.4 centimetri si o inimioara puternica azi sunt foarte fericit. Editat Ianuarie 19, 2009 de magic4ce Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mas oyama Postat Ianuarie 20, 2009 Share Postat Ianuarie 20, 2009 (editat) cei cu porii aceea mari pe pistonul din dreapta imagini? sau zgarieturi,ce sunt? vezi sa nu fie de la turnare pori,gauri! da cu pasla si pasta abraziva! Editat Ianuarie 20, 2009 de mas oyama Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Magic4Ce Postat Ianuarie 20, 2009 Autor Share Postat Ianuarie 20, 2009 cei cu porii aceea mari pe pistonul din dreapta imagini? sau zgarieturi,ce sunt? vezi sa nu fie de la turnare pori,gauri!da cu pasla si pasta abraziva! ce ochi ai maestre... ... de soacra sunt zgarieturi de la strung presupun pentru ca urmaresc o traectorie circulara. o sa le netezesc cu smirghel si apoi o sa lustruiesc pistoanele pe pasla sa-ti faci freza-n ele... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Max Friz's R 32 Postat Ianuarie 20, 2009 Share Postat Ianuarie 20, 2009 off-topic. tot azi am fost la eco cu nevasta-mea si mi-am vazut pt prima data copilul are 1.4 centimetri si o inimioara puternica azi sunt foarte fericit. felictari pentru copilut, sa creasca si sa se nasca sanatos. daca in 19.01.2009 http://www.mediafax.ro/life-inedit/luni-19...ml?4728;3770183 ai reusit sa fii fericit, nu mai are ce sa te afecteze tot anul (scuze de off-topic) spor cu niprul. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.