Sari la conținut

Releu Incarcare Mort


Postări Recomandate

Dupa "mega parada" de la Ploiesti si sa ma contrazica careva ca nu a fost asa a fost cea mai lunga parada la care ati participat (si am cateva bune la palmares) stimabilul si prea iubitul meu RELEU de incarcare m-a parasit, bine ca ma dus bateria pana la Pitesti (acasa) binenteles cu pornire a la IJ adica fugi pe langa ia bag-o in a 2 si tup repede pe ia sa nu te lase in urma.Era al 2-lea releu ma tinut un an saracul asa ca m-am hotarat de data asta sa construiesc unul sa nu mai cumpar SH-uri.Rugamintea mea este daca ma puteti ajuta cu ceva sfaturi scheme etc. eu am o idee insa si altele sunt binevenite.Daca reusesc o sa postez aici schema optima si costurile. Pt. ca presupun ca mai sunt si alti "oropsiti de soarta" ca mine.

Dau o bere hai baieti :cheers:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Asta e schema, cu destule explicatii.

Eu am implementat-o in varianta monofazica (aici e completa, trifazica) - vezi ca are o mica greseala - din blocul de 6 diode din dreapta, cele de "minus" sunt puse invers - sunt cu capul in jos, trebuie sa fie cu capul in sus.

Schema asta e valabila strict pentru motociclete cu alternator cu magnet permanent. Releul pune surplusul de curent (ce trece peste 13V) la masa. Daca ai alternator clasic, de masina, (cu rotor bobinat, perii de carbuni, stator bobinat) - atunci trebuie sa pui releu clasic de regulare a excitatiei rotorului (de dacie).

 

Ca mod de executie - folosesti carcasa vechiului releu pe post de suport mecanic si radiator si pe el vii si pui piesele - diodele au nevoie de racire in primul rand si bineinteles si tiristorii. Restul etajului de comanda nu are nevoie de racire.

releu.pdf

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Alternatorul este cu magnet, si sa sti ca exact schema ta vroiam sa o aplic defapt pe aceasta am sa o aplica, daca o sa am ceva intrebari probabil o sa te stresez oleaca :cheers: .

Multumesc mult si sper sa o realizez cat mai repede.

Momentan sparg chestia aia neagra din vechiul releu, si e tare ca piatra ma chinui de ceva vreme la ea.

Editat de cavalerr
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

pai...

diode foloseste oricare 600 v/5A min 30 W (nu folosi 1n4007 sau asemanatoare :cheers: )

ptr ca fiind tensiuni de inductie(din bobine), acestea pot fi mari... deci 600v nu 12v

tiristori la fel... ai putea sa ii supradimensionezi oricat... dar sunt foarte scumpi

potzi sa mai intri si pe http://www.commlinx.com.au/schematics.htm la auto....

 

EDIT: daca ai nevoie de pese caut eu pacasa ca am o plasa...

sa imi zici exact ptr ce optezi sau cam ce caracteristici vrei!

Editat de ranga
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut. Spune-mi si mie te rog daca schita releului merge si la HONDA CBR 600 F tip motor CP 25 E CP 72KW an fab 1994 sau daca ai tu schita originala de la montaj pt al putea repara.

Multumesc anticipat si sa ne auzim cu bine. ;)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Moshulik, ma chinuie o mare intrebare. Nu ar merge facuta din schema asta si una pentru variantele cu alternator?

 

@borisake Daca e cu magnetou (adica cu magnet permanent), merge. Daca nu, NU.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Dupa parerea mea, schema ar merge si la alternator, cu conditia sa alimentezi rotorul direct, la 12V, dupa contactul de pornire, si cele 3 fire de la stator, sa vina pe puntea de diode din schema.

 

PT colegul cu CBR-ul: eu am vrut sa fac montajul pt motorul meu (yamaha FZR 600). Sunt convins ca ar merge daca il calibrezi bine. Din fericire, am facut rost de un alt releu.... (de japo) care la-m pus direct.

Editat de Dl_Doctor
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

NU are rost sa adaptezi un regulator pt rotor cu magnet permanent unui alternator clasic (rotor bobinat) Acestuia din urma i se poate aplica un regulator de Dacie (cel mai ieftin)electronic

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

diode foloseste oricare 600 v/5A min 30 W (nu folosi 1n4007 sau asemanatoare sad.gif )

ptr ca fiind tensiuni de inductie(din bobine), acestea pot fi mari... deci 600v nu 12v

1n4007 suporta 700V problema e ca nu prea merg la curent mai mare de 1A prea mult timp , deci nu sunt bune; cel mai simplu e sa folosesti diodele care sunt in puntile de dacia; cu 100.000 gasesti o punte sh buna cu tot cu radiator

Tiristor potzi sa folosesti Tic126 ( 12A/400V) , gasesti la conexelectronic la 3.5 lei

Editat de binox
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...