Sari la conținut

Problema de la ce


Postări Recomandate

Salut. Am o motocicleta Kawa GPZ din 1995 cumparata acum un an de zile. Schimb de ulei si filtru la timp. Anul trecut in mers mi=a dat de vreo 2 ori in nas dar pentru scurt timp si apoi a mers ok. Am schimbat bujiile cu altele noi dar am mers doar 1000km cu ele si am pus motorul la iernat. In primavara am fact schimbul de ulei si filtru si am pus bujii cu iridium exact pentru modelul meu. Acum vreo luna cand am fost la munte, dupa 100km facuti a inceput sa dea in nas. Zmucea si cand acceleram ori zmucea si mai tare ori nu se accelera si imi bubuiau si tobele uneori. La intors la fel. Numai ca trebuia sa tin ambreiajul aproape de maneta sa merga cat de cat ok. Problema ca imi facea si cand deceleram la fel. Eu franez cand am masini in spate sa se aprinda frana, in rest decelerez cand am timp si pisc doar putin de tot frana si de atunci incepe sa faca. Am zis ca e de la carburatie. Am fost cu ea la Ploiesti la firma Nivotec. Am facut carburatia, sincronizarea si tot ce tinea de carburatoare si am reglat si amestecul. Am plecat cu ea si pana la mine in oras a mers foarte bine si cand meream mai tare si cand mergeam mai incet. Cand am ajus in oras 103 km a mai dat in nas usor de tot de vreo 3 ori. Apoi timp de o luna de zile a mers bine. Am fost acum la Predeal si la dus mi=a dat usor in mas de vreo 3-4 ori asa scurt si apoi nicio problema. Asta pe la Ploiesti la 100km. La intoarcere insa a inceput sa faca figuri. La fel ca prima data. Dat in nas, zmucit, acceleram si nu se accelera deloc si parca trebuia sa ia o gura de aer si apoi sa porneasca brusc. Tot la fel am condus, adica deceleram si apoi franam. Am ajuns acasa cu ea si an sunat iar la cei din Ploiesti. M-am dus cu ea iar. Mi-au mai dichisit=o la ce trebuia adica ulei in furca sa fiu sigur, verificat instalatie electrica cu aprindere cu tot, verificat rulemti, placute frana...etc. Totul era ok. Cand am fost cu ea, tipul a mers si a observat si el ca da in nas. A facut carburatia iar dupa spusele lui (am lasat-o 2 zile la el). Ok...am platit cat am platit adica 240 lei pentru toata treaba si am plecat acasa. Dupa 40km aceeasi problema. Identica ca la primele 2 dati. Cu carburatia facuta a doua oara si verificat si fise si bujii care am inteles ca sunt bune. Sincer am fost cam suparat. Adica ma duc si platesc de doua ori (nu ma refer la ce mi=a facut pe langa carburatie) si tot la fel face. Prima data am stat acolo si am vazut ce a facut la carburatoare. Le-a demontat...le-a curatat, tinut in solutie...suflat cu aer...asamblat, verificat si reglat cu ceasuri si restul. A doua oara sa presupumen ca a facut la fel. Benzina pun Efix dar am incercat si cu alta si tot la fel face. Am fost multumit de restul reviziei dar de treaba asta chiar nu am fos multumit. Platesc de 2 ori carburatia si tot la fel face.

Acum ma gandesc daca sa fie de la bujii sau nu. Chestia ca si cu cele normale mi-a facu dar nu asa rau. A dat in nas de 2-3 ori dar mai incet. Am sa incerc sa schimb miercuri cu bujiile noi cu care am facut 1000km dar ma gandesc sa nu fie de la altceva. Poate sa fie de la faptul ca eu decelerez intai si apoi franez? Si de la asta sa inceapa sa faca figuri? Tipul a verificat si ambreiajul si a spus ca e ok. Si cablul de acceleratie la fel. Ce poate sa fie atlceva?

Acum cand am vrut sa plec cu ea dupa 4 zile in care a stat a facut la fel ca ultimele 2 dati. O lasat aproape 10 minute sa se incalzeasca, bagam in prima treapta de viteza si cand dadeam sa plec adica dadeam drumul la ambreiaj se oprea. Doar daca o turam tare pleca dar in hopuri. Si imi bubuiau si tobele. De la ce sa fie problema?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 50
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

verifica contactul(intrerupatorul )de la maneta de ambreiaj. exploziile in esapament sant gaze nearse din motor care se aprind in toba de esapament.

ele provin din cauza faptului ca nu ti functioneza sist de aprindere corespunzator!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

verifica contactul(intrerupatorul )de la maneta de ambreiaj.

N-are a face ala numa cu faptu ca te lasa sa o pornesti cu ambreiaju tras, in viteza fiind. Atata numa.

 

El tinea tras ambreiaju pt ca motorul nu ii tragea in sarcina, si patinand-ul, il mai ajuta...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

O sa verific si senzorul de la cric si de la ambreiaj. Numai ca asta am sa o fac eu nu am sa ma mai duc sa platesc cateva milioane si sa nu fie rezolvata treaba. Dar cum sa fac asta.

Apa in rezervor nu am ca a fost verificat impreuna cu sitele si tot ce tine de drumul benzinei pana la motor si este ok.

 

La cric trebuie sa caut vreo mufa anume si sa o curat? Dar la ambreiaj ce trebuie sa caut? Tot vreo mufa?

 

Multumesc de sfaturle primite si sper sa ma ajutati sa o pot face.

 

Sa inteleg ca nu are legatura cu carburatia sau bujiile. Fisele cica au fost verificate si sunt ok. Si mi-a zis ca mi-a uns si ambreiajul si a verificat si e ok. Se apasa mai usor ambreiajul acum e adevarat. Incep sa cred ca nu prea a facut treaba persoana respectiva la faza cu datul in gat.

Editat de cezarzanf
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Trebuie verificat functionalitate cu un ohmmetru sau un beculet ca sa vezi daca contactele isi fac treaba ok.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

corect, sau... cu un multimetru digital, cu functia de dioda. din cric iese un cablu cu 2 fire de regula. care merg intr-o mufa.

 

scoti mufa aia, legi multimetru cu functia de dioda/continuitate si misti cricu. daca pe pozitia de cric ridicat se inchide circuitul si aparatul indica asta, iei o litza subtire si o bafi intre pinii de la mufa, dupa care pui mufa la loc. in felu asta o sa "pacalesti" motorul ca ai tot timpul cricul adunat sus. asta ii o solutie de moment doar, pana ce iei un intrerupator nou. nu lasa improvizatia aia cu sarma acolo, ca o sa cazi la un moment dat! intreaba-ma de unde stiu ;)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Fisele sunt impuscate. E mai greu sa verifici treaba asta pentru ca, desi au continuitate, izolatia e perforata (de grosimea unui fir de par, nu te gandi ca o vezi ochiometric) si iti da scanteie falsa. Pe intuneric, cu motorul pornit, a sa vezi mici scantei intre fise si partime metalice apropiate.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu te intreb de unde stii. ;)

E scump un intrerupator nou? Si de unde pot cumpara unul? Ca pana la urma il cumpar nu e problema.

 

 

 

Si cum verific daca e de la ambreiaj? Acolo ce pot sa observ?

 

Fise de unde gasesc sa cumpar?

Editat de cezarzanf
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator stress_L&P
Fisele sunt impuscate. E mai greu sa verifici treaba asta pentru ca, desi au continuitate, izolatia e perforata (de grosimea unui fir de par, nu te gandi ca o vezi ochiometric) si iti da scanteie falsa. Pe intuneric, cu motorul pornit, a sa vezi mici scantei intre fise si partime metalice apropiate.

 

i-ar face tot timpul asa, nu din cand in cand

 

Nu te intreb de unde stii. ;)

E scump un intrerupator nou? Si de unde pot cumpara unul? Ca pana la urma il cumpar nu e problema.

 

 

 

Si cum verific daca e de la ambreiaj? Acolo ce pot sa observ?

 

Fise de unde gasesc sa cumpar?

 

 

la cric este un intrerupator. daca nu sunt firele duse ala sigur are ceva contact dezizolat in el. la ambreiaj este tot un intrerupator. la fel, verifici mai intai firele. la unele motociclete poti sa pornesti motorul cu cricul jos si in viteza dar cu ambreiajul tras, la altele chiar daca e pe liber trebuie tras ambreiajul, la altele cu cricul sus si ambreiajul tras. eu unul tind 80% catre contactul de la cric :P

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

De la orice magazin de piese auto mai rasarit, cablul de fise 7mm.

 

LE stress_L&P, exact asa face, din cand in cand la inceput, pe urma, daca insisti, ajunge sa faca tot timpul.

Editat de mkl
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

N-are a face ala numa cu faptu ca te lasa sa o pornesti cu ambreiaju tras, in viteza fiind. Atata numa.

 

 

de la ambreaj n-are ce sa fie. ala nu intrerupe. senzorul de acolo doar permite pornirea, apoi isi pierde functia

;)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Prima data fa ce te-am indrumat eu. Aparat de masura si litza ca sa fii sigur ca aia e.

 

Intrerupatoru ala pe langa ca costa cat nu face, mai stai si 7 zile pana ce il primesti! 7 zile in care te poti da daca mi-ai asculta sfatu ;)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Lasa ambreajul in pace, ala e un sistem de siguranta doar la pornire, dupa demaraj contactul ala e anulat. Eu l-am suntat cu o sarma ca ma seca la fiecare pornire sa tin maneta apasata la maxim.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ok. O sa vreai sa verific la cric sa il leg pe direct si sa cumpar fise de bujii. Dar vreau sa cumpar si pipele sa nu fie probleme de la ele. Bine ca nu trebuie sa cumpar bujii normale iar si pot sa stau cu cele pe iridium. Acum trebuie sa caut si fise sa fie treaba ok.

Dar intai verific cu cricul.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pipe am gasit la kronau. Si cablu la fel. 4-5e pipa. Si cablul la fel. Depinde de model acum. Deci cu asta se rezolva. Sper sa fie destul de ok pipele si cablul.

Dan Cata fac si treaba cu cricul cand ajung azi acasa.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Fa treaba cu cricul ca e 80% de acolo.

"logica motocicletei" spune sa opreasca motorul cand e cricul jos.. un contact imperfect acolo si care indica ca cricul e jos eronat in timpul mersului iti face par alb si exact ce zici tu acolo. Tot in relatie cu el e si contactul de neutral - poti verifica si firul care aprinde becul verde in bord.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

O sa verific si firul de netral. Se poate sa fie de la cric. Caci motocicleta porneste si merge fara probleme. Pana sa plec cu ea. Dar intrebarea mea este. De ce da in gat in mers, de ce cand trag uneori de acceleratie nu se accelereaza sau stau scade acceleratia si apoi se accelereaza. Oricum am sa iau totul la mana de unul singur. Daca nu e de la fir ma duc la fise si pipe. Am sa schimb maine si bujiile cu celelalte noi care au fost inainte.

 

Si de ce trebuia sa o accelerez tare si sa tin ambreiajul jos ca sa merga cat de cat. Sper ca toate sa fie de la ceva gratis. Acel CRIC! ;)

Editat de cezarzanf
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...