Sari la conținut

Pisica din Iwata


Elikratos
 Share

Postări Recomandate

Stimatilor si stimabililor,

 

Cu nedisimulata veselie si autentica mandrie imi incep aici topicul dedicat felinei mele made in Japan. Aceasta, dupa o vara in care v-am tocat nervii pe sectiunea incepatorilor, la 'Incepator pe naked', cautandu-mi aleasa si digerand diversele optiuni cu ajutorul parerilor si sfaturilor voastre.

 

Istoria a fost scrisa iar castigatoarea, adjudecata. Vorbim de o purtatoare a celor trei diapazoane, o felina nascuta in casa celor din Iwata: Yamaha FZ6N, adicatelea declinarea cea dezbracata de prejudecati. :laugh:

 

Productie 2005, de noua inmatriculata in Romania in 2006, targuita si servisata la dealer, unic proprietar, intrebuintata cu cap, respectat planul de mentenanta, ingrijita, curatica si bibilita ca o fata mare. Cand am primit-o in viata mea, numara cu ceva mai putin de 12.000 km, cifra pe care tind sa o cred dat fiind 'pedigriul' si seriozitatea fostului proprietar.

 

Primele iesiri pe asfalt au fost si primele zambete & ranjete de satisfactie, chiar daca un pic gatuite de inima batand ca nebuna, inecata in shoturi de adrenalina si multa, multa emotie.

 

Sunt constient ca, fiind primul motor, este cel mai bun si cel mai cel, fie si pentru simplul motiv ca nu am un termen de comparatie. Dar... este atat de usoara, este atat de reactiva si atat de... acolo cand ii cer sa fandeze, sa se aplece, sa se ridice pe iesirile din viraje incat m-a topit si nu pot sa ma opresc din a ma felicita pentru alegerea facuta. Pozitia in sa este naturala, placuta, picioarele stau comod in scarite, bratele gasesc facil ghidonul, franele stiu sa se inteleaga cu mine, bietul incepator, iar tandemul ambreiaj - schimbator este intuitiv si usor de strunit, din nou, pentru un novice ca mine.

 

Ma felicit pentru Naked si va multumesc, acuma, celor care mi-ati recomandat sa ma feresc de semicarenat. Senzatia de viteza este mult mai acuta si faptul ca iau curentii de aer in plin ma ajuta sa raman cu picioarele pe pamant si sa nu sar calul. Caci, nu-i asa, este mult mai usor sa tragi de gaz (parca si o maimuta poate, se zice in popor) decat sa opresti keeping the rubber side down...

 

Din punct de vedere comportament motor si reactii ale acestuia in functie de turatie, imi place. Imi place ca jos e blajin (unii review-eri mai puristi il numesc 'gol' la turatii joase), imi place ca nu imi intinde bratele si nu smuceste atunci cand ma joc sub 7-8000 rpm. Si va marturisesc ca acolo este terenul meu preferat de joaca... piano este safe si prefer abordarea calm & collected oricaror vitejisme pentru care nu sunt pregatit.

 

Am lasat la final estetica si frumosul, dar nu pot sa inchei inainte de a spune ca imi iubesc pisica pentru cum arata. Cadrul, viscerele, desenul cambrat al rezervorului, farul prismatic cu sticla clara, toate acestea reprezinta pentru mine un melanj atatator si excitant, un permanent motiv de salivat, balit, cazut falca pe jos. ;) Iar duoul tobelor frumos inghesuite sub sa sunt cireasa pe tort, drogul ultim de care nu ma satur si de care ma declar dependent. Ai naibii Yamaha, au uitat detaliul asta la FZ8 si au scos godinul afara...

 

Ce urmeaza? O toamna cat mai frumoasa, sper, si cat mai multe plimbari in putinul timp liber pe care il am. Pentru iernat, un stander spate (probabil de pe Louis), mai apoi un parbriz fumuriu (ce spuneti de modelul de la Barracuda???) si (poate) un bellypan. Tobele aftermarket sunt frumoase (am pus ochii pe un set de Two Brothers) dar cam scumpe si cam degeaba (plus eventualitatea de a-ti 'zapaci' putin motorul la relanti si ture joase...).

 

Si cateva (prime) poze cu felina...

post-46297-1282814764_thumb.jpg

post-46297-1282814789_thumb.jpg

post-46297-1282814807_thumb.jpg

post-46297-1282814826_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 75
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Era greu de decupat dupa stufaris :laugh:.

 

Felicitari pentru achizitie, respect-o si nu te da la ea. Cunoaste-ti limitele si condu sub ele.

 

Numai bine.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Marfa motorul, dar vezi ca motoarele sint niste curve , sa nu ai niciodata 100% incredere in ele , ca fac glume proaste cind nu te astepti. Au viata proprie , personalitate. :laugh:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Se cere un mic parbriz... vezi ca si cei de la Puig au ceva interesant. La fel, un bellypan/pinten/bugspoiler i-ar spori un pic agresivitatea.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Bai Jupane, in sfarsit ti/ai facut si tu topic :D

 

Asa cum iti spuneam si "verbal cu gura" si pe aici, pe alte topicuri, iti doresc sa te bucuri mult de ea si sa/ti faci timp sa te dai...Uita/te la mine, nu vezi ca "nu ma mai satura Dumnezeu" sa ma dau, asta ca sa te citez ? :lol:

 

Foarte misto motocicleta, ai prins un exemplar superb, si ingrijit si cu " pedigree" si...uite, mai pun si eu niste poze.

 

Sunt poze din prima ta seara de iesit la plimbare, cand, tembelul de mine, te/a tarat la prima ta Poiana. Primul drum, Poiana, coborare pe nocturna. Mai lipsea sa ploua si puteai zice ca le/ai nimerit exact bine pentru un incepator :laugh: , de fapt incepatori ce suntem.

 

Cum spuneam si cu alta ocazie, ne-am purtat noroc unul altuia si fiecare l/a insotit pe celalalt la vizionare si s/a lasat cu....ieseala.

O sa/ti raman recunoscator tie si mai ales motocicletei tale, pentru ca mi/ati scos din cap traumele cu care am ramas de anul trecut dupa experienta "scoala+examen" pe acea gioarsa nenorocita, experienta care m/a facut sa/mi piara cu totul pofta de moto, gandindu/ma cu nu voi fi vreodata capabil sa ma dau pe un naked de 220kg, devreme ce era sa/mi rup gatul pe mizeria aia de 100kg, cat cantarea cea de scoala. Si uite asa, m/am dat pe nakedul tau,s/a reaprins flama si in 2 saptamani aveam si eu nakedul la care visasem (cu teama, caci era "monstruos") de vreo 2 ani. S/a stins si ideea de Paianjen, acum ca am ajuns sa traiesc bucuria moto

 

PS. Maine dupa ce terminam la RAR, te invit la o Brasov/Cheia, sa continuam in acelasi spirit, ca niste incepatori cu ganduri de "safe driving" in cap. ;) Nu de alta, dar e pacat de vreme si de asfaltul perfect. Mai o poza, asa ca de sfarsit de vara, mai un ceai de lamaie cu menta la Babarunca si iese chiar misto.

 

PS2. Ma uit la poze si ma tot gandesc ca fiecare dintre noi si/a ales exact motocicleta ce i se potriveste cel mai bine, din toate punctele de vedere

post-22964-1282827396_thumb.jpg

post-22964-1282827415_thumb.jpg

Editat de Norian
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

A fost weekend, a fost vreme faina (ma rog, exceptand duminica), am fost la Brasov si a fost cu ieseala in interurban, nu doar fataiala prin oras. :P

 

Itinerariul, nu foarte lung, Brasov - Cheia si retur, a fost deopotriva bucurie si invatare, placere si efort... intelegeti voi.

 

Daca pe virajele rapide de pana in preajma limitei de judet m-am lasat rasfatat de pisica, ducand-o intr-un tempo relaxat de reprize pe treptele 2 si 3, cu inclinari discrete si iesiri curate din curba cu gazul dozat progresiv, cautand mereu trasa corecta, aparitia serpentinelor incolacite in ace de par consecutive mi-a varat prompt mintile in cap... cat despre pietricelele generos imprastiate la apexuri, numai bine, sa ma fi vazut ce cautam planul B, planul C de parcurs si tot asa.

 

Ca orice invatacel responsabil, am trecut pe modul 'la pas' si am continuat sa vad cum vine treaba asta cu trasele, cu intratul larg si vizualizat apexul dupa 'miezul' curbei, cu franatul in 'amonte', cu gazul pus progresiv spre iesire, cu sincronizarea turatiei la schimbarea vitezelor si tot asa. Transpiratie, palme pulsand dureros in manusi, respiratie sacadata... tot tacamul.

 

La autoevaluarea de la final, a dat cu plus. Plimbarea a fost superba, prilej de relaxare, distractie, admirat peisaje superbe si totodata o sesiune de invatare excelenta!

 

Am pe lista de to do's cateva puncte de atentie:

- priza pe mansonul acceleratiei & levierul de frana: incerc sa stau mereu cu aratatorul pe maneta de frana si sa controlez acceleratia din degetul mare, mijlociu, inelar si ala micu' plus podul palmei, din 2 motive - pentru a fi permanent pregatit sa franez si pentru a reduce 'jocul' mainii pe acceleratie, pentru a evita pericolul unei accelerari puternice accidentale (ex. dat intr-o groapa). Asta e bine dar imi oboseste mana si, mai ales pe viraje stranse, apare tendinta de a 'lucra' on / off (off la decelerare, frana de motor si frana, on cu smucitura la aplicat gazul pe viraj).

- am tendinta sa ma aplec prea repede in curba, de unde nevoia de a face o corectie trasei initiale, cu ridicare usoara si reaplecare.

- schimbatul vitezelor si sincronizarea turatiei, lucru complicat, dom'ne! Din 10 schimbari de treapta, la 3 nimeresc frumos turatia la eliberarea ambreiajului si pisica se duce curat, la 5 raman prea jos in ture si da oarecum in nas iar in restul de 2 o turez cam tare si smuceste in fata :P

 

Si cateva poze dintr-un moment de respiro...

post-46297-1283157457_thumb.jpg

post-46297-1283157724_thumb.jpg

post-46297-1283157806_thumb.jpg

post-46297-1283157834_thumb.jpg

post-46297-1283157847_thumb.jpg

post-46297-1283158982_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

jupane, imi place cum povestesti si se vede de departe ca te unge pe suflet dracaria pe care ti-ai luat-o. ai grija de ea si ea o sa aiba grija de tine.

ps. vezi cu lantul ala, mai pune si tu ceva de ungere pe el.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da, fain weekendul, subscriu !

 

Dupa ce ne-am distrat la RAR - eu joi, tu vineri, am sarbatorit victoria asupra hartogariei la un cico rece la terasa....ca baietii :P Prilej de o imagine misto.

 

Tura de sambata a fost mai mult decat ok, ne-am dat frumos, fiecare in stilul ce l-a consacrat, dar totusi in gasca.

 

Ce imi place despre tine e ca te imbraci perfect in zicala colegului ddmkro: "O spal ? Sau ma plimb ?.....Ma plimb!" :P

Daca ai bibili-o si tu mai mult, ce bine ar mai fi...

 

In rest, numai de bine....

 

Pe Poiana te-am dus, pe Cheia la fel, eu zic ca mai ramane Culoarul Rucar-Bran de bifat pe sezonul asta si suntem ok. Si poate un BV-Balea si retur, desi la 350km...

Mesaj completat

Ufff, merge ingrozitor Netu' se posteaza d'amboulea.

 

Vroiam sa-ti mai zic ca te apreciez ca o iei "incet si sigur ca un Cadillac" si ca in felul asta progresiv te asiguri ca treaba merge struna, fata de altii, namely me, care mai experimenteaza

post-22964-1283164507_thumb.jpg

post-22964-1283164507_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Multumesc! Din pacate, de fapt din lipsa de bani, achizitia unor nadragi adecvati si a unor opincute moto a fost amanata. Promit sa indrept lucrurile in cel mai scurt timp. :P

 

Acuma, spuneam cu cateva postari mai devreme ca urmeaza niscaiva investitii in mobra. Despre ce este vorba:

 

1. Neaparat. Un set nou de gume. Anvelopele curente sunt uzate (mai ales spatele) si imbatranite (2005). Ma atrage Conti Road Attack (2) foto Road Attack 2

Ceva pareri? Alegere buna, proasta? Caut un profil bun, cu aderenta si performante superioare dar care sa nu se toceasca in ritm galopant...

 

2. Neaparat. Un parbriz. Am pe lista accesoriul original Yamaha, dar e cam touring (adica mare) si costa de rupe (circa 700 ron!) parbriz yamaha.

Ar mai fi Givi 140D, care iese in 400 ron cu tot cu kitul de montaj. parbriz givi

Si piesa de la Barracuda, tot 400 ron. parbriz barracuda

Din nou, as aprecia daca mi-ati impartasi din experienta voastra - cum vi se par, voi ce ati alege si de ce? Estetic vorbind, Barracuda imi place cel mai mult, dat fiind ca este compact si se inscrie elegant in linia naked, minimalista, a felinei...

 

3. Optional. Un bellypan/bugspoiler. Studiez tot Barracuda, la 700 ron. spoiler barracuda Aveti idee unde si la ce calitate se poate gasi ceva mai omenos la pret?

 

Multam fain pentru raspunsuri si va mai tentez cu o poza de pe Cheia, ca tot e urat afara si ploua...

post-46297-1283242981_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@Florin_FZN: yap, cam greu sa razbesc pana la punctul de intalnire propus :P

 

Deocamdata ma 'joc' in curtea scolii, in jurul Brasovului, pasul urmator va fi sa vizitez putin si Muresul iar Bucuresti, cine stie, dar mai incolo...

 

Mersi mult pentru sfaturile de pe topicul meu de la Incepatori & pe PM !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1. Neaparat. Un set nou de gume. Anvelopele curente sunt uzate (mai ales spatele) si imbatranite (2005). Ma atrage Conti Road Attack (2) foto Road Attack 2

Ceva pareri? Alegere buna, proasta? Caut un profil bun, cu aderenta si performante superioare dar care sa nu se toceasca in ritm galopant...

salut..

esti deosebit de indragostit de mobra ta...bravo..

 

buna alegerea ....dar poti urca spre conti sport attack...

arata cam la fel...dar sunt mai moi.....si ceva aderenta in plus nu strica niciodata..

le-am probat si pe ploaie...si sunt impecabile..

ai sa vezi cum se schimba toata motocicleta cu un set de gume bune si fabricate recent...

nu-ti fa grija de rezistenta..eu am pe busa de 3000 si ceva de km si abia se vede uzura pe pneul spate..

bafta

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Parerea mea:

 

1 Anvelope : Conti Road Attack si Michelin Pilot Road 2, sunt cele mai bune ... nici eu nu stiu exact ce sa aleg, am sa dau cu banul.

2. Parbriz: Baracuda e mai ok, Givi e prea mare...vezi si Ermax eu la ei am gasit un parbriz micut si ce se incadreaza mai bine in linia mobrei.

3. Bugspoiler: la ce foloseste in afara de design?

 

Eu mai vroiam sa vin cu urmatoarele: alarma si poate xenon sau niste becuri mai puternice Osram "nustiucum" cu +90% mai multa lumina ... ceva recomandari?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@Norian: tot off-topic ai ramas, stai jos, nota 4 ;)

 

Parerea mea:

 

1 Anvelope : Conti Road Attack si Michelin Pilot Road 2, sunt cele mai bune ... nici eu nu stiu exact ce sa aleg, am sa dau cu banul.

2. Parbriz: Baracuda e mai ok, Givi e prea mare...vezi si Ermax eu la ei am gasit un parbriz micut si ce se incadreaza mai bine in linia mobrei.

3. Bugspoiler: la ce foloseste in afara de design?

 

Eu mai vroiam sa vin cu urmatoarele: alarma si poate xenon sau niste becuri mai puternice Osram "nustiucum" cu +90% mai multa lumina ... ceva recomandari?

 

Mersi pentru rabdarea de a-mi fi citit intrebarile si pentru raspunsuri!

1. Sunt tot mai 'chitit' pe Contiroad Attack 2, imi place la nebunie profilul. Caci, trebuie sa admit, la nivelul la care ma dau (incepator) este evident ca oricare dintre gumele bune de pe piata m-ar satisface si si-ar face treaba cu brio. Alegerea devine astfel mult subiectiva si purtatoare de considerente estetice...

2. Spot on, ma bucur ca gandim la fel. Studiez si Ermax, dar parca nu au decat pentru FZ6 S2...

3. La nimic. De aceea si intra la categoria 'poate ca da, poate ca nu'. FZ6-ele este destul de 'deschis' in zona 'saxofoanelor' si parca cere un ceva, un contrapunct, un plus de definire. Voi vedea, insa, daca e sa fie, va fi un spoiler discret, aerisit, minimalist.

 

Alarma? Nu stiu. Incerc sa tin pisica la adapost (in curte, garaj, d'astea). Pentru halte scurte, un antifurt m-ar coafa. Mi-e teama de accesorii si dracovenii aplicate pe instalatia electrica, din experientele traite pe auto... alarme care dau batai de cap si se comporta ca o femeie cu acel sindrom premenstrual, xenoane cu functionare haotica 'una-da-una-ba' si asa mai departe. Motiv pentru care o sa 'sar' si xenonul... Mi-am pus un bec Philips MotoVision si sunt foarte multumit - vad bine, atat cat poate sa bata un ochi chior de mobra, si sunt cat de cat vizibil (uneori primesc flash-uri de pe contrasens, excelent!).

Daca ar fi sa pedalez pe cartea defensive driving-ului, mai degraba mi-as implementa un set de proiectoare, sa cresc numeric numarul surselor de lumina pe motor. Chipurile creierul soferilor auto este programat sa 'vada' mai degraba utilajele cu numar de lumini similar autoturismelor (>1)...

 

Daca studiezi varianta Philips, vezi aici - Philips MotoVision

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Dap, dupa cateva cautari am aflat ca anvelopele Conti RoadAttack2 sunt "ready to ride", adica nu necesita un rodaj initial...cum sunt altele. Se pare ca solutiile alea date pe ele pt a fi protejate in depozit sunt extrem de periculoase pana se curata, de aceea multi curatau cu smirghel cauciucurile inainte de a le monta!

Pt RoadAttack nu mai e nevoie...cica!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Referitor la RoadAttack2, am mai cerut si eu ceva pareri, de la cei care le vand, mai ales ca ieri am facut si eu o achizitie de PilotPower2ct. RoadAttack 2 e vazut ok, dar cu o compozitie cam dura... ? Feedback-ula fost ca e andurant, rezistent, dar nu suficient de aderent pe viraje. Acum, ce intelege fiecare prin "suficient"....ramane de vazut.

SportAttack nu va place ? E mult mai laudat ca RoadAttack2...

 

Poate ar trebui mutata discutia asta pe vreo zona de anvelope, sigur exista...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...