Sari la conținut

Motoare De Enduro


Postări Recomandate

Sa incepem cu ...

Honda CRF X -

+ fiabilitate specifica marcii, prelucrare ingrijita, motorul cu sunet grozav.

- prea aproape de crosser, cu cadru de aluminiu, numai 5 viteze, ghidon de bicicleta, ambreiaj pe cablu, ulei putin in motor (600 ml) ce o defavorizeaza fiindca e si consumatoare si 100 ml cat se consuma normal la o tura duce nivelul mai jos cu 15%. Puteau sa bage si ei macar in cadru ceva ulei. Intr-un cuvant conceptie pe alocuri fortata pe la altele arhaica (ghidon, ambreiaj) dar realizare exemplara. Plastice si piese mult prea scumpe, far casabil.

Yamaha WR -

+ duce la frecush, piese mai ieftine, motorul se tureaza cu placere si e economic la exploatare. Nepretentios la ulei si benzina. Cred ca e cel mai fiabil dintre toate. Merge si peste 20 mi km.

- abreiaj si ghidon de bicla, frane slabe, cadrul de aluminiu (modelul nou) prea rigid, plastice prea scumpe, far casabil.

KTM EXC

+ multe modele si chiar de doi timpi, motorul a devenit chiar bun, ghidon conic, ambreiaj hidraulic, far cu geam prisma, suspensii de top, plastice cu multe posib de bricolaj si ieftine, rezervoare si sei dupa gust, si mai ales ieftine. Motoarele chiar si cele de doi timpi trag mai bine de jos ceea ce e mai potrivit pentru enduro.

- motor pretentios la ulei si garnituri care se schimba mai des ca la japoneze. Nu functioneaza asa de liniar si nu trage asa de bine sus.

Husaberg PF

+ realizare exemplara, putere maire (restul ca la KTM)

- conceptie invechita cu carja pe stanga si o singura pompa de ulei.

Huskwarna TE

+ puternica si frumoasa (in rest ca la KTM)

- motor "patrat" in functionare - te rupe de incheieturi, fierbe repede la padure, complicatii inutile pe la surubaraie, nu prea-i place sa porneasca la rece.

Editat de univet
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 66
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Mai e si problema inmatricularii la Honda si Yamaha.

Pretul pt japoneze la noi e prea mare.

Piese pt Husky sunt de negasit.

 

Stii o data intrebam de ce la cross se merge mai mult pe japoneze iar la enduro pe KTM....Si mi-am raspuns singur:

La cross e frecush pt motor - si japoneza tine mai mult de un sezon. Nu tre' inmatriculata - asa ca o aduci din EU bucati in doua porbagaje - ca piese. Nu conteaza ca nu ai ambreiaj hidraulic - oricum il folosesti aproape numai la start. Sa vedem ce va face noul SX-F de la KTM...Ca promite multe.

La enduro e tavaleala pe tare - deci plastice, discuri de frana , etriere, suporti pt etriere. Si aici KTM rules - pret inbatabil. Ambreiajul hidraulic e un net avantaj pentru urcari pe aderenta diversa. La fel si cuplul ce vine la ture mai mici. La fel si diversitatea de cilindree si existenta motoarelor in doi timpi de enduro - cu far si unele chiar cu electric starter (300 EXC E). Si echipa lui Zsolt care e la la paddoc cu rulota de piese. Poti sa-ti schimbi un etrier, placute, aripi intre doua ture....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

HONDA-astept cu interes un model de enduro, un urmas actual al lui xr400.ce fac ei acum nu prea are legatura cu un hobby-user

 

YAMAHA- ca posesor de wr400 , declar ca pana acum nu prea am stiut ce e aia defectiune, tine cu casa f bine, are 1,7 L de ulei, ceea ce e un mare plus.da, farul e casant, si da, am schimbat ghidonul penibil de serie cu un magura de pe seria exc. esapamentul de serie de asemenea e cam penibil pentru pretentiile motoretei.grup propulsor foarte placut in utilizare, dar prefera turatiile medii spre mari.motoare rafinate tehnic. (am de vanzare wr400)

 

KTM- dotare de serie foarte bogata, nu mai cere neaparat bani de bricolaj dupa achizitie. vibratie cam mare pt gustul meu,dar va fi urmatoarea marca dupa ce vand yamaha.fiabilitate buna avand in veder ce ofera motorul, iar intretinerea imi pare usoara(ulei+filtru+supape)

gama variata de motorizari si setari.marca bine vanduta in romania deci cu piese/consumabile mai usor de procurat.

 

husaberg+husky- prea slab reprezentate in ro, ba chiar si pe afara, marci prea exclusiviste deocamdata.husaberq cu curba de putere se pare mai bine optimizata pt SM decat ktm.pacat de husa ca nu are vanzatori implicati, pare o motoreta ok, mostenirea "genetica" vine ii vine in ajutor.

 

 

 

 

 

adi... in state a iesit invingatoare yz250

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

HONDA-astept cu interes un model de enduro, un urmas actual al lui xr400.ce fac ei acum nu prea are legatura cu un hobby-user

 

YAMAHA- ca posesor de wr400 , declar ca pana acum nu prea am stiut ce e aia defectiune, tine cu casa f bine, are 1,7 L de ulei, ceea ce e un mare plus.da, farul e casant, si da, am schimbat ghidonul penibil de serie cu un magura de pe seria exc. esapamentul de serie de asemenea e cam penibil pentru pretentiile motoretei.grup propulsor foarte placut in utilizare, dar prefera turatiile medii spre mari.motoare rafinate tehnic. (am de vanzare wr400)

 

KTM- dotare de serie foarte bogata, nu mai cere neaparat bani de bricolaj dupa achizitie. vibratie cam mare pt gustul meu,dar va fi urmatoarea marca dupa ce vand yamaha.fiabilitate buna avand in veder ce ofera motorul, iar intretinerea imi pare usoara(ulei+filtru+supape)

gama variata de motorizari si setari.marca bine vanduta in romania deci cu piese/consumabile mai usor de procurat.

 

husaberg+husky- prea slab reprezentate in ro, ba chiar si pe afara, marci prea exclusiviste deocamdata.husaberq cu curba de putere se pare mai bine optimizata pt SM decat ktm.pacat de husa ca nu are vanzatori implicati, pare o motoreta ok, mostenirea "genetica" vine ii vine in ajutor.

adi... in state a iesit invingatoare yz250

 

Ce fac ei in state se numeste supercross. Ei nu suporta enduro ca vine din franceza. Si nici nu prea practica stilul nostru de enduro. Poate din cauza pshihologiei americane - de show-mani care nu performeaza daca nu exista spectatori.... Normal ca o usurica ia caimacul. Si la noi 250 prinde teren. Si cu cat cilindreea e mai mica aia care fac milioane de motoare mici pe an sunt in avantaj....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

Ce fac ei in state se numeste supercross. Ei nu suporta enduro ca vine din franceza. Si nici nu prea practica stilul nostru de enduro. Poate din cauza pshihologiei americane - de show-mani care nu performeaza daca nu exista spectatori.... Normal ca o usurica ia caimacul. Si la noi 250 prinde teren. Si cu cat cilindreea e mai mica aia care fac milioane de motoare mici pe an sunt in avantaj....

Ba da,fac concursuri tot asa in stilul nostru,numai ca motoarele raspandite sunt de 2t(modificate pt enduro),vezi Last man standing organizat de Red Bull ,in Texas,unde concurentii merg si noaptea,castigat de uriasul David Knight in 2006(numai pietre tot terenul),90% 2t uri,dar daca va uitati pe poze nu-i de mirare,ca acolo fiecare gram conteaza,sa nu zicem nimic despre ce conditie fizica tre sa ai..

post-2960-1171285286_thumb.jpg

post-2960-1171285432_thumb.jpg

post-2960-1171285461_thumb.jpg

post-2960-1171285848_thumb.jpg

Editat de cbrxx
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

raport calitate/pretz pt Honda xr 400, anii dupa 96?

plusuri, minusuri....ceva experiente cu motoreta?

 

Eu am mers cu xr 400 din 97 si e f fain motorul, foarte simplu si asta cred ca e un avantaj, nu are electrostarter dar porneste usor la pedala, un minus ar fi ca atuci cand e "inecat" il pornesti f greu, are comenzi usoare, ambreiaj f fin desi e pe cablu. Motorul e foarte prietenos nu are acceleratia unui exc 400 dar cred ca puterea e suficenta la el. Pozitia pe sa e ok mai lata ca la exc si ghidonul e cam jos si este cam obositor la mersul in scaritze dar se rezolva cu inaltatoare. Motorul pe care am mers eu a fost adus din SUA si a costat 3000$(motorul aproape nou), plus taxele la vama si transportul.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Dar DRZ-E ??? nu spune nimeni nimic de el?

 

XR (am avut si eu unul - am mers 6000 km fara probl.), DRZ sunt motoare mai linistite, mai potrivite escapadelor pe trasee mai putin anevoioase. Consuma mai putin, au sa mai moale si mai lata, motoare mai fiabile si mai simple....Nu fac obiectul comparatiei noastre.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

XR (am avut si eu unul - am mers 6000 km fara probl.), DRZ sunt motoare mai linistite, mai potrivite escapadelor pe trasee mai putin anevoioase. Consuma mai putin, au sa mai moale si mai lata, motoare mai fiabile si mai simple....Nu fac obiectul comparatiei noastre.

Nu ma refeream la DR-Z 400, varianta normala, ci la cea de cross DR-Z400 E, care are 120 kg si undeva pe la 50 CP.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu ma refeream la DR-Z 400, varianta normala, ci la cea de cross DR-Z400 E, care are 120 kg si undeva pe la 50 CP.

 

Inca e slabutza. DRZ-E a fost conceputa in irma cu multi ani in urma. Uita-te la suspensii, cadru, pompa de ulei, racire, etc. Suzuki are acuma un model racing in 4 timpi numit RMZ 450 (e si de 250). Sunt insa prea putine in Europa. Si din cate stiu eu nu au varianta pentru Enduro - cu far si electrostarter.

post-2175-1171695292_thumb.jpg

post-2175-1171695300_thumb.jpg

post-2175-1171695308_thumb.jpg

Editat de univet
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

wr 450 f 2003 ceva info pro si minus :nono:

 

Am avut YZF din 2003. Foarte fiabila. Motor cu mare placere de a se tura. Ii cam lipseste cuplul la turatii joase. Poate la WR curba de cuplu e putin ameliorata inspre enduro. La val pt bani e pe acolo sus....putin mai ieftina decat KTM dar cu piese putin mai scumpe. Nu are nici prea multe posibilatati de bricolaj. Nu vine cu fat bar si ambreiaj hidraulic. Asta vara la Buzau un prieten ce calarea un WR nou tot ne spunea ca are ceva la ambreiaj. Nu avea nimic. Pur si simplu se obisnuise cu hidraulicul la o Huskvarna si i se parea ca la WR e stricat.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 weeks later...

WR400F

 

Just Released!

YAMAHA INTRODUCES 1998 WR400F

 

CYPRESS, Calif., (October 13, 1997) -- Yamaha Motor Corporation, USA introduces its new off-road motorcycle, the WR400F. The latest offering for the off-road community is an offspring of the ground braking YZ400F. The WR400F relies on the compact motor and chassis engineers attained with the YZ400F in addition to accessories necessary for off-road riders.

 

The WR400F features the same 399cc five valve, liquid-cooled twin cam engine, narrow chassis, Kayaba suspension, and brake system as found on the YZ400F. Based on four- stroke technology achieved with the YZ400F, Yamaha incorporated additional features designed for the rider that chooses the open space over the tight tracks.

 

For greater versatility in the desert, mountains, or woods the WR400F features an increased capacity CDI unit, a 60 watt halogen headlight, a taillight, voltage regulator, tripmeter, 18" rear wheel, 3.2 gallon fuel tank, wide ratio transmission, and spark arrestor as standard equipment in 1998.

 

 

diferente in tre yz 400 f si wr 400 f

 

pt alte detalii, http://www.motorsports-network.com/yamaha/98mc/yz.htm

 

http://www.motorsports-network.com/yamaha/...yz07.htm#WR250F

 

yamaha wr-f 450, 250f si yz-urile din 2007

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

pentru hard enduro da ca nu mai vrei sa bagi bani in setari de telescoape,modelele exc vin cu o setare de fabrica excelenta, motoare bune, putin grele,da nimic nu e mai bun la off-road decat ktm.La capitolul cross nu-s de aceasi parere,da nu asta ne intereseaza ci enduro.Nu e de mirare ca majoritatea au ktm

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...
de ccm 404/644 nu stie nimeni nimic?!

 

In ultimii ani, motoarele de CCM 404 sunt luate de la Suzuki DRZ, iar diferentele sunt minime. Deci cam ce scoti dintr-un DRZ vei primi si de la CCM, la partea de motor, cel putin. Diferentele, la CCM, stau mai mult in restul de componente si in setari. In general cam toata lumea pare sa aiba o parere buna despre CCM-uri, si despre modul in care acestia reusesc sa imbine diferitele componente pentru o obtine un rezultat final foarte echilibrat.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 month later...

Salut,

 

Ma intereseaza profilul KTM 640 Adventure.

Scop: off road (nu hard enduro) pe campuri, traversari de ape nu prea mari, mers pe drumuri forestiere, serpentine inzapezite (gen muntele Madaras, Harghita) si touring.

 

Poate cineva cu experienta sa faca un profil, mentionand si dezavantajele motorului.. ?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

in primul rand esti cam off-topic. Da un search si probabil ca vei gasi topicuri referitoare la Adventure.

P.S: am mers pe asa-ceva catziva Km si impresiile mele sunt acestea:

1. Manevrabil

2. Puterea e ok

3. seaua inalta

4. Vibreaza k dracu'

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

mai adaug una pe lista - SHERCO

Am mers in weekend cu una de 450 destul de mult. Nu pot sa va spun nimic de fiabilitate (proprietarul a luat-o noua de cateva luni). in schimb, pot sa spun ca e o motocicleta de enduro cu o bicicleta excelenta si cu o super suspensie (suspensie Kayaba preparata de italienii de la Paioli). Am mers pe acelasi traseu pe care mersesem cu a mea inainte si am fost mai rapid cu Sherco! Si abia ma suisem pe ea!! Cu a mea m-am descurcat mai bine pe urcari si in zonele tehnice, poate si din cauza raportului de transmisie - eu merg 14/52 si Sherco avea 14/48. Motorul e pe injectie si are un raspuns foarte prompt. Spre surprinderea mea, a tras foarte bine de jos pe cateva pante nasoale ... practic, nu moare niciodata.

Daca ar fi sa reprosez ceva - garda la sol e destul de mica.

Daca tine la tavaleala, e o super optiune!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

Are garda la sol mai mica dar si saua e mai joasa...potrivita italienilor mai mititei. Motorul am inteles ca are gene de KTM.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Si-n concluzie, pentru enduro, eu ce sa-mi iau?........tinand cont de faptul c-o voi lua la mana a doua..........vreau sa fie fiabila........sa n-o cumpar si sa ma apuc sa repar......

As opta intre wr 400-450 si exc 450-525........dar care din ele?.......toate imi fac :scratch:

 

ps- Nu vreau de competitie........doar de rupt capu' prin padure........

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...