Sari la conținut

Bigfoot

Super Membru
  • Număr conținut

    1.560
  • Înregistrat

  • Ultima Vizită

1 Urmăritor

Metode de contact

  • Website URL
    https://www.youtube.com/@PuteresiCuplu

Profil

  • Sex
    Male
  • Locatie
    Bucuresti
  • Permis moto din
    2006
  • Motocicleta
    CF Moto 450 MT / Scorpa TY125
  • Numar moto
    Personalizat
  • Club
    Singur pe drum.....

Informații profil

  • Motociclete detinute
    XT125R, XT660Z, Husqvarna450SMR, Pegaso650 MX, Pegaso650 I.E.,BMW R1200R
  • Alte autovehicule si vehicule
    Nu conteaza asta aici.
  • Interese
    Orice are o gramda de NM la o turatie cat mai joasa.
    Motociclete, plimbari, enduro, mecanica.

Vizitatori Recenți Profil

4.022 citiri profil

Bigfoot's Achievements

  1. Nu e problema pe acel segment de drum, totusi ai multe segmente de drum unde esti singur in pustietate totala. Intre Ostrov si Baneasa este ok drumul cu ceva denivelari in functie de "peticeala facuta", dar nimic grav, nimic deranjant. Intre Baneasa (ai Petrom) si Negru Voda (nu ai benzinarie) drumul a fost proaspat reasfaltat undeva la 50% din drum, te dai cu rolele pe acolo. Oricum intre Baneasa si Negru Voda, te intorci in timp......daca te uiti atent la atmosfera celor cateva sate izolate de pe acel segment de drum.
  2. L-am filmat in Iunie insa acum am avut timp sa il éditez. Aici gasiti opinia mea despre aceasta motocicleta in baza experientei personale cu alte motociclete detinute, 4x noi si 5x SH, de la 125cc la 1200cc.
  3. Aici cred ca pe langa bani, e vb si de timp si in unele cazuri de alternative. 1) Timp Aici as face o paralela cu TV-urile de 4000e. Ok oricine are 4k insa nu pt un TV si tind sa cred ca nu neaparat din ratiuni de financiare cat de utilitate si pasiune pt acest segment. Pt multi dintre noi un TV de 55 inch si 500euro este mai mult decat overkill, cel putin in cazul meu pt ca nu am timp sa stau la TV, poate 2h pe zi cand sunt acasa, si nici nu am "cultura" sau interesul de vedea nu stiu ce fel de pixel etc. La fel si cu o motocicleta de 16k (R1300R) sa zicem vs una de 28k (R1300RT). Ambele motocicliete mi-ar placea sa le am, mai ales R1300R defapt. Sa achizitionezi cu R1300RT inseamna ca ai de facut km néné nu gluma, esti la alt nivel, traiesti pe motocicleta la propriu, ca si cantiate de timp petrecut pe 2 roti. R1300R fiind doar pastilla de "brute force" 2h te dai frumos si iti faci damblaua. 2) Alternative O masina de 5k-15k valoare SH cu o remorca (1000e) si cu orice motocicleta incarcata pe remorca, ca este R1200R cum am avut sau 450 MT, ce am acum ca am revenit pe sosea, in opinia mea bate la cwr orice avion moto de 25k-28k, ca experienta, practicalitate, confort fizic si peace of mind. Cand ai timp ca despre asta e vb, iti iei "trenuletul" si te dai. La mine frana fata a fost problematica in primii 1600km, zici ca era V Brake de MTB. S-a mai rezolvat dupa ce am fortat-o si am facut un fel de "rolling burnout" am mers cu 90km/h si cu frana fata trasa la 50% cam 2minute si dupa aceea frana a fost mai ok. Acum la 6400km cat am frana fata este mai buna ca inainte. Tu cati km ai cu al tau 450 MT?
  4. Exact. De exemplu o Yamaha Tenere XT 660Z este 5000e din 2010 cu 50.000km. Pai....de ce sa nu dai 6k pe CFMoto nou... 800NK undeva la 7600e nou 2025..... o Yamaha MT09 de 10ani este 6000e sh... Pt 1000e-1600e in opinia mea poti astepta, rabda inca 1-2 luni sa ii strangi si sa iti iei o motocicleta noua cu garantie frumos, nu un cadavru japonez, sau european.....ma refer la conceptul de motocicleta noua, vs muzeu supraevaluat.
  5. De aceea suntem diferiti. Nivelul meu pe offroad poate fi diferit de al tau pe offroad, este ceva subiectiv. Fiind 450 eu nu am asteptari dinamice deci nu ma intereseaza cum trage de la 100km/h in sus in depasire de tir. Merge cu spatele, daca e sa o compar cu un boxer pe care am facut +50.000km. Consumul si rezervorul pt mine sunt super importante pt ca imi este lene si detest sa bag benzina de cate ori gasesc o benzinarie. Are 17.5l eu pun deobicei 15.5l-16l la fiecare oprire. Cand vad coada la benzinarie, prefer sa merg mai incet pana la urmatoarea dlca sa nu stau la coada la acea benzinarie, deci iarasi consumul este important pt mine....si eu vb de cifre aici de ceva exact si obiectiv. Fiecare este diferit. Tu esti subiectiv. Exemplu clar, vroiam sa pun benzina in Mangalia la Petrom, era coada pana pe sosea mi-am bagat picioarele si am facut Mangalia-Baneasa prin pustietayea Dobrogei cu 60% din rezervor. Vezi...consumul conteaza, se reflecta in autonomie. Eu la coada la benzinarie nu stau nici daca e reducere la benzina. Ce relevanta are sa spun eu ca motocicleta trage bine in depasire sau se misca bine sau prost pe offroad? Poate daca am fi prieteni buni si vechi ar avea o relevanta insa noi doi suntem straini....deci.....subiectivisme. Eu incerc sa ma uit la chestii exacte cand prezint o situatie unui strain, cifrele sunt clare, feelingul este feeling. Comparatiile cu boxerul de 1200 nu cred ca erau legate de putere si cuplu, deci nu vad de ce esti iritat de aceasta "aberatie". Nu iti place ce vezi aici, mergi mai departe si vezi-ti de treaba ta gen. Este clar ca avem repere diferite. Numai bine.
  6. Acum micul 450 are 6300km. Tocmai am venit dintr-o tura de 800km B-CT-Vama-Negru Voda-Baneasa-Ostrov-Lehliu-B, daca tot a fost vreme buna am luat direct motocicleta fara masina si remorca. Am stat 4 zile pe litoral, explorand de la CT-la Vama Veche toate statiunile. Am fost placut impresionat de Olimp. -->Revenind la motocicleta pe autostrada daca esti genul meu, te vei plictisi rau, dar rau de tot 115-120km/h 7000rpm cu varfuri de 150km/h in depasiri si alea rare, am avut 5,1% consum pt 2 persoane, top case de 59l si genti laterale. La intoarcere pe drumuri secundare, prin dealurile Dobrogei am avut consum 4.4%. -->De asemenea nota pasagerei, fiind primul drum lung pe bune, saua este dura. Este adevarat ca pt pasager zona seii este mica de inaltime, nefiind mult material. Am comandat o perna moto de sezur, sa vedem ce efect va avea. Provizoriu. Nu stiu daca o sa imi mai iau o alta moto sau o vand pe asta, in acest moment. La mers de 1h saua standard este buna pt pasagera. Noi mergand destul de des in oras in Bucuresti cu motocicleta din motive lesne de inteles. -->Un alt lucru pe care si eu si pasagera l-am resimtit, toba de esapament este acum mai zgomotoasa, nu cu mult dar este mai zgomotoasa cu 10% sa zicem. Nu motorul in sine, uleiul si antigelul fiind la maxim as usual. Pe unii ii poate incanta, pe mine nu. Prefer o toba de espament care sa fie silentioasa, pt confortul meu in primul rand. Na, poate ca sunt eu sensibil la acest capitol, probabil ca un alt motociclist nu si-ar da seama ca toba se aude un pic mai tare. -->Acum franele si-au facut rodajul si raspunsul este mult mai prezent/ferm.
  7. Salutare dragi prieteni Pegasisti. Astazi am parcat langa un Pegaso care mi-a trezit amintiri de pe vremea cand aveam si eu Pegaso 650 MX. A se observa ce garda la sol generoasa aveau motocicletele mai vechi care erau la inceputul epocii adventure.
  8. Bobinele de induction pot fi. Acestea deobicei sa zicem cand sunt reci, nu dau simptome, insa odata incinsa o bobina de inductie veche, instant pierde din capacitate si nu mai ofera curent. De asemenea verifica daca ai scanteie. Scoti bujia si dai la automat, cu manusi de cauciuc si bujia lipita de motor sau de o parte metalica a motocicletei si vezi daca ai scanteie. Bine in cazul tau 4 cil ai ceva de munca. S-ar putea 50% sa fie bobinele de inductie.
  9. Asta e uleiul din motocicleta acum. Schimbarea treptelor este buna, punctul mort il gasesti usor. Acum am facut revizia de 5000km. Este prima oara cand folosesc Motul, nu sunt Motul fanboy sau ceva, dar este ok pt moment. Ramane de vazut cum se va comporta in urmatorii km. Repet fata de Ipone Katana 10W40 care a fost dezastruos, Motul 7100 10W40 este mai bun, cutia nu agata deloc la schimbarea de treapta, asa cum s-a intamplat la revizia de 1000km cand trebuia sa schimbi treptele cu "barosul".
  10. Asa e suspensia este moale, o mai fentezi din uleiul de furca mai gros dar nu cu efecte foarte mari. Cum iti pare Beta Alp 200? Te intreb pt ca eu odata urcat pe Scorpa TY 125 F, cel putin in zonele tehnice m-am simtit cel mai mare incepator. Cumva m-a scos la tabla motocicleta de trial, m-a reeducat in ceea ce priveste echilibrul si reflexele. Ziceam ca mmm ok merg la amatori cu 450KXF si ma descurc somehow, pfff cand am luat Scorpa 125, pt ca nu foloseam inertia si viteza si pt ca nu aveam cuplul de 450KXF, acolo a trebuit sa intervina corpul, reflexele care sa se formeze si sa compenseze lipsurile de viteaza si cuplu, pe un traseu forestier, unde anumite zone tehnice le "fentam" din acc si inertie cu 450KXF. Motocicleta de trial, practic mi-a aratat ca mai am mult mult de invatat.
  11. Mm sa zicem. Totusi o Beta Alp 200 are o baza solida adica roata 21 fata 18 spate, cadru de motocicleta de trial, 108kg rezervor de 7l. Inclusiv anvelopele se gasesc mai usor, este o plaja mai mare de optiuni aici. Yamaha Tricker XG250 totusi are roti mici 19 fata si 17 spate, cadru normal cel mai probabil un cadru de XT modificat si nu un cadru derivat din motocicletele de trial, rezervor 6l (mai mic). Avem 118kg la Tricker, 10kg in plus, in conditiile in care rotile sunt mai mici si anvelopele la fel. Ma uitam pe net.....un muzeu de 20 (douazeci) ani, costa 4000e din 2005, iar o Beta Alp 200 noua 0km, din ultima serie euro 5, 2024 fiind ultimul an de fabricatie pt Beta 200, costa 5100e-5500e depinde de dealer. Adica ce imi e 1100e in plus pt o diferenta de 20 ani si pt un produs care tehnic in opinia este superior prin prisma masei mai reduse si a rotilor corecte 21-18. Tricker e o motocicleta ok, dar mai mult de 2000e in stare tipla, cu plinul facut si revizia facuta, nu cred ca merita, cel putin dpdv rational financiar, pt o relicva de 20de ani, mai ales daca ne uitam la cat costa Beta Alp 200 2024 la 5100e sau Beta Alp 4.0 (2024 +) 5900e, aceasta din urma fiind dual sport pe bune la 140kg. Sau sa o zic altfel 4000e pt o Tricker din 2005 sau 4000e pt Beta Alp 200 din 2023-2024. Logica nu tine cu Tricker aici, desi si mie imi place Tricker ca idee de motocicleta pe care sa o ai in garaj pt palmares, dar nu la mai mult de 1500e-2000e.
  12. 4342km acum. Azi am zis ca merg pana la TRQZ Lake cu consoarta...aglomerat rau de tot acolo, odata plecat de acolo timp era de "pierdut" si zic, chiar daca suntem, imbracati de oras sau estival, hai catinel catinel pana pe platoul Slon. Micutul CF Moto ne-a dus cu succes la destinatie si apoi acasa cu clasicul consum de 4.5% cu mentiunea ca incerc sa nu sar de 120km/h extraurban, mai ciupesc la o depasire, ceva 135km/h, dar din bun simt tehnic incerc sa ma incadrez in cei 120km/h. DN1A mi-a parut extrem de aglomerat. Mi-a parut aglomerat inclusiv pt o motocicleta. Pe offroad, bine...., drumul catre Tabla Butii si platoul Slon este "autostrada" pt cei ce practica offroad, aici am gasit mai putina aglomeratie, dar activitate era, ceva Patrol-uri, ATV-uri si turisme. Data viitoare ne imbracam in echipament si facem Slon-Siriu daca are curaj pasagera. Ca veni vb de offroad in doi, in opinia mea 35-40km/h e maxim cat poti merge de bun simt pe un drum forestier bun. Daca esti tu singur pe motocicleta poti sustine 70-80km/h pe alocuri fara problema. Este un pic cam deranjant zgomotul pietrelor aruncate in scut, garda la sol este comme-ci comme-ca daca ridici ritmul de mers pe offroad, este o garda la sol medie. Pe pamant uscat si pietris, ca astazi, anvelopele astea de "Moto GP" sunt acceptabile. La intoarcere de pe platou am prins "trafic" dupa cum se vede. Pana in Octombrie planuiesc cateva iesiri de genul asta.
  13. Probabil ca la anul voi cumpara o Beta Alp 200, pe injectie. In opinia mea o motocicleta de trial este o alegere excelenta pt distractie si nu numai. In 4timpi de preferat pt a nu sta cu grija setului motor, daca nu participi la competitii de trial. Pana acum aceasta Scorpa TY125F, si-a meritat.....toti banii!
  14. Salut. Cel mai bine e sa iti iei 2-3zile libere, sa mergi singur. Mersul in gasca este cel mai periculos, inclusiv pt cei experimentati, pt ca ori trebuie ai grija la neatentia altuia din gasca(apar momente din astea) ori trebuie sa fi rational si sa nu incerci sa te tii dupa grup, daca este mai experimentat grupul. Eu am inceput in 2007 cu XT 125 R la 16ani, cred ca mi-a prins bine asta cumulat cu faptul ca aveam o motocicleta pt incepatori a carei masa 118kg le puteam gestiona(domina) destul de usor. Pt mine era cel mai aproape DN1A Cheia, am facut drumul ala si in culcare si in sculare cam 3luni pana sa ajung sa domin motocicleta pe viraje, sa inteleg ce e aia un viraj, sa inteleg ce e aia o frana spate mai brusca in viraj(derapeaza sau ridica motocicleta daca nu derapeaza anvelopa). De la ace de par luate la inceput cu 25-30km/h apoi la ace de par luate cu 45km/h. 15km/h in plus in ac de par inseamna enorm, ca tehnica, abordare si coordonare comenzi. Am invatat la vremea aceea sa merg stand in spatele camioanelor usoare si a dubelor, cu soferi profesionisti, pe DN1A care se incadrau de exemplu la un viraj de dreapta, mai intai pe extrema stanga a benzii de rulare apoi in centrul virajului de dreapta erau cu rotile din dreapta "pe acostament" iar la iesire din virajul de dreapta se indreptau iar spre extrema stanga a benzii. Cam ceea ce vedeam la TV la F1 sau Moto GP, la 30km/h in ac de par nu intelegeam de ce trebuie urmata tehnica asta (ca tot aia era) dar deja la 40-45km/h fara tehnica asta nu puteai aborda virajul fara a iesi din banda ta de rulare. In opinia mea cred ca ar trebui sa iti iei o cazare in Cartisoara 2zile (NU in weekend) si sa pleci pe Transfagarasan dus - intors de la 7 dimineata cand e pustiu, apoi sa nai faci asta seara de la 16:00. Incearca asta de cateva ori timp de macar 2-3luni, singur iti vei observa punctele slabe, si cu pasi mici dar sigur te vei corecta si vei ajunge sigur pe tine. Daca esti in stare sa faci Transfagarasan si Transalpina cursiv (nu neaparat sportiv) fara franari nejustificate inainte de viraj, esti in stare sa faci multe. Totusi in opinia incepi cu un minus, ai o motocicleta extraordinar de grea pt un incepator Triumph Bonneville. Daca ar fi sa respecti genul de motocicleta retro adica sa ai cam aceeasi pozitie si ciclistica, luand o motocicleta retro de 450 gen Royal Enfield Gorilla 450, si ai merge pe acelasi traseu.....pai castigi ani de exercitiu si experienta una e sa fi in ac de par cu 230kg si alta e sa fi in ac de par 170kg sau daca ar fi sa invatam corect cu 120kg-150kg 125-300cc. Motocicleta mare si grea pt un incepator este o ghiulea de gat care nu ii va permite sa evolueze, sau va evolua foarte putin si cu dificultate/neincredere. Am fost pe Transalpina cu 450 MT cu pasagera si bagaje, acum 1 luna si din pacate am vazut multi (foarte multi) motociclisti cu mastodonti (+200kg +100cai) care.....ar fi incurcat mersul cursiv si al unui automobil cu remorca pe serpentine, cam 10% din ce am vazut cu motoare de +900cc, mergeau curat, unii chiar mergeau bine de tot, de apreciat, dar aia aveau motociclete cu transmisie finala pe cardan (boxere 80%, 2x FJR-uri, 1x XTZ1200, 1x Stelvio 1200). Mergeau impecabil ca si atitudine cursivitate si franare rara sau perioade foarte scurte de franare (nu prea exista frana la ei in meniu).Eu cred ca aici a contat mult de tot cum a inceput fiecare cu prima sa motocicleta, de aici diferenta mare in stilul lor de mers, nu doar faptul ca aveau motociclete "bune". Pe Transalpina un 300cc condus de cine trebuie se tine fara stres de orice 1200cc 1300cc. PS: De asemenea in a intelege mai bine cum merge o motocicleta, niste ore, vreo 20h minim de offroad te vor educa si "iti vor explica" mult mai bine decat orice sfat, cum trebuie sa reactionezi in situatii limita/critice cand se pierde aderenta si se schimba suprafata de rulare.....dar si aici trebuie inceput cu cea mai usoara motocicleta ca sa nu fi dominat de masa motocicletei atunci cand incerci si inveti sa manuiesti o motocicleta. Asta e un traseu asfaltat dar de nivel mediu cu ceva valuri in asfalt si denivelari (nu cu gropi), mai ai portiuni cu praf/pamant fin adus de apa dupa ploi in viraje. Ca incepator te va solicita, dar va fi constructiv. Pe vremea cand aveam casa in acea zona, ii ziceam "Transfagarasanul din spatele casei". https://maps.app.goo.gl/S1qS7MTqfMnWbFSz8?g_st=ac https://youtu.be/Jqz2Y27xZBA?si=Gn3fD5Voy4QFgWWl
  15. Sa o stapanesti sanatos! Cand vei baga ture de offroad? Pe unde vei merge?
×
×
  • Creează nouă...