-
Număr conținut
1.579 -
Înregistrat
-
Ultima Vizită
Metode de contact
-
Website URL
https://www.youtube.com/@PuteresiCuplu
Profil
-
Sex
Male
-
Locatie
Bucuresti
-
Permis moto din
2006
-
Motocicleta
SWM SM500R/CFMoto 450MT/Scorpa TY125
-
Numar moto
Personalizat
-
Club
Singur pe drum.....
Informații profil
-
Motociclete detinute
XT125R, XT660Z, Husqvarna450SMR, Pegaso650 MX, Pegaso650 I.E.,BMW R1200R, Kawasaki KX450F
-
Alte autovehicule si vehicule
Nu conteaza asta aici.
-
Interese
Orice are o gramda de NM la o turatie cat mai joasa.
Motociclete, plimbari, enduro, mecanica.
Vizitatori Recenți Profil
4.107 citiri profil
Bigfoot's Achievements
Collaborator (7/14)
-
Rare
-
Rare
-
Rare
-
Rare
-
Rare
Recent Badges
-
Nu stiu ce sa zic de acele valori. Ma uitam acum, lucrand la clipul cu EICMA, la ceea ce am vazut la standul TM cu datele lor oficiale. motocicleta de 450 are 115kg la gol in versiunea de supermoto pt pista. In varianta neomologata ai 115kg la gol fara: -> instalatia electrica pt sosea (stop, far, semnale, suport placa nr, comenzi pe ghidon) -> ventilator -> catalizator -> scaritele de pasager -> oglinzile retrovizoare Chestiile astea de mai sus SWM-ul SM500R le are in 133kg la gol. De exemplu KX450F-ul meu avea 107kg la gol, fara a avea disc pe fata pe 305mm cu etrier cu 4 pistonase, fara a avea anvelope late (adica grele) precum cele de asfalt, de aceea cred ca sub 125kg-130kg la gol pt un SM omologat de asfalt, nu poti obtine.
-
Nu stiu ce sa zic. Nu am testat asa ceva inca. S-ar putea (90%) sa fie varianta fara catalizator la 107kg. Oricum este ceva, sa ai 50cai la 107kg la gol, distractia e garantata cu un SM de 450 adevarat.
-
Sunt in Italia acum, ocazie cu care am fost la EICMA. Am vazut cateva supermoto-uri aici. Pun aici o poza cu un TM 200 2t, adaptat corect de SM. A se vedea frana fata disc 320mm + etrier Radial cu 4 pistonase. M-a vazut proprietarul acestei motociclete cu geaca si sapca TM, cumparate de la standul TM din EICMA, m-a abordat si mi-a zis "hai sa iti arat motocicleta mea", evident ca nu am refuzat si iata de ce model frumos am dat. Dupa cum ziceam Supermoto este o nisa inclusiv in Europa, iar TM este nisa unei nise. Noul SWM SM500R 2025 vazut la EICMA are aceeasi baza ca si modelul meu 2024. Rezervorul modelului 2025 are 1litru de benzina in plus, o singura toba de esapament, nu doua ca 2024 si o masca de far noua ca design, destul de frumoasa dupa gustul meu.
-
Ufff grea intrebare. Nu stiu sincer cum sa iti raspund. Este un automatism. Dezvoltat natural prin repetitie experienta sa zicem. Piciorul ala are in primul rand rol de boloboc, pt ca la viraj de stanga, eu stau cu corpul in proportie de 50% aplecat contra pe dreapta, desi motocicleta este aplecata in viraj de stanga, piciorul ala scos pe stanga are rol de boloboc, ca atunci cand tu mergi pe barna si daca iti scapa corpul in dreapta, automat iti cauti echilibrul cu mana stanga, nu stiu daca explic corect. In cazul unei motociclete de motocross de 107kg da acel picior poate fi in caz de urgenta extrema si proptea, in ac de par daca iti derapeaza. In cazul unui asteroid de 200kg piciorul ala are strict rol de boloboc. Fratilor am fost la EICMA si recunosc ca m-am simtit bine cand am vazut motocicleta mea de acasa la salon. Am mai avut 3x motociclete noi pana la acest CF Moto 450 MT dar niciodata nu am avut contextul sa imi vad motocicleta la salon. Eu nu am vazut in viata mea atat de multa lume la un loc. Am fost la concerte 50cent, G-unit, nu am vazut nici macar 10% din "cantitatea de oameni" vazuta la EICMA. Vara in Venetia in plin sezon, poate ca sunt 50% din oameni ca si cantitate, fata de EICMA. De exemplu la standul BMW vedeai oameni, nu motociclete, nu exagerez. GS450 va fi facut in India de TVS (sau TVR cred ca ii zice). Se simte la ghidon, static, o motocicleta mai mica decat MT450, o motocicleta pt persoane mai scunde, cu o scobitura buna la unirea dintre sa si rezervor, lucru bun pt offroad. Triunghiul scarite ghidon sa nu mi-a placut.
- 145 răspunsuri
-
- Dual Sport
- 450
-
(și 2 alții)
Setat cu taguri:
-
Nu au ei treaba cu asta, adica simeringuri de furca sau alte chestii consumabile nu intra in garantie. In garantie intra practic motorul, instalatia electrica, bordul chestii care in mod normal nu au cum sa se strice, indiferent ca mergi la paine cu motocicleta sau in TET sau in turul Europei.
- 145 răspunsuri
-
- Dual Sport
- 450
-
(și 2 alții)
Setat cu taguri:
-
Cam asa arata o tura pe circuitul de motocross din Moreni. A se nota ca pana in 2024 circuitul avea alt traseu, mai spectaculos zic eu, insa eu acum in acest clip am mers pe formatul traseului din 2025, ultimul update.
- 145 răspunsuri
-
- Dual Sport
- 450
-
(și 2 alții)
Setat cu taguri:
-
Parerea ta. In opinia mea este un fals si o scuza excelenta pt incepatori. Ca incepator poti incepe si cu KTM 1290 Adventure R, doar ca vei ramane etern la 5% din potentialul tau ca motociclist. Nu vei avea mijloacele si contextele necesare pt evolutia ta ca motociclist. Tu nu ai sapat groapa pt fundatie dar deja ai materialele in curte pt acoperis. Poti merge la ski prima oara in viata ta cu masina de spalat rufe in spate? (Incepatorul cu moto de 200kg). Sigur ca da, pe partie albastra frumos, cu 10-20km/h si multe cazaturi. Nu vei ajunge nici daca ai 9x vieti pe o partie rosie, de neagra ce sa zic.....aia nu e pe harta. Nu este imposobil insa este stupid. La fel de stupid este ca un incepator sa inceapa cu 205kg cu centru de greutate inalt, nu imposbil, dar stupid, de aceea zic ca afirmatia cum ca CF Moto 450 MT este ok pt incepatori este un fals, o afirmatie excelenta pt marketing. Incepi cu 125-300cc max, 130-140kg max, asa inveti sa iei un viraj mai tare, inveti sa controlezi motocicleta, pana cand tu nu domini total motocicleta ta in situatii de criza, derapaj controlat sau involuntar etc, tu nu ai ce cauta pe next level, cand tu esti la level 1 pt ca esti incepator. Pe asfalt intr-un ac de par, indiferent de motocicleta ta mai mult de 45-48km/h in acul de par nu ai cum sa scoti, sau eu pe drumurile din RO nu am putut sa scot mai mult, in acele de par, in mijlocul unui ac de par. Una e sa ai 205kg la plin in acel ac de par la 45km/h si alta e sa ai in acelasi viraj cu aceeasi viteza 140kg la plin (SWM-ul meu SM500R), diferenta o simte un motociclist mai experiementat, DAR un incepator saracul de el ala o simte si mai acut. Are rost sa mai descriu cum se simte o diferenta de 65kg in offroad? Intreb pt un "prieten", mai ales pt un "prieten incepator", iti dai seama la ce tortura se supune, in mod gratuit si stupid acel incepator, pe offroad cu 205kg. Aaa ca vrei sa mergi mediocru cu 20km/h pe drum Logan, poti, dar nu mai mult, ramai locked la 5% din potentialul tau. La noi se incepe cu motocicleta level 3 direct, bine e problema lor, selectie naturala, dar eu nu pot sa sustin asa ceva in baza experientei mele cu motociclete si in baza experientei mele cu 450 MT. Iar daca incepatorul respectiv greseste sa scoata 205kg la offroad, acolo chiar ca mama natura isi face treaba cu selectia naturala. Serios. La offroad, la motocross, la enduro, ai derapaje pe franare, acceleratie, pe viraje, sarituri etc, 50% dintre ele sunt involunatare si imprevizibile la care trebuie sa te adaptezi si trebuie sa iti dezvolti reflexe automate (tehnica) pt a le contracara si 50% intentionate pe care le poti provoca sau prevede/evita daca doresti. De aceea se incepe cu 125cc si 100kg la motocross sau la enduro, locuri unde nr tai de km pe asfalt sunt absoluti irelevanti, pt ca e alta scoala aici, mult mai dura mai precisa si care necesita mult mai mult bun-simt/rafinament in comenzi, fata de rulajul pe asfalt. Din pacate, din cauza acestui obicei, incepator cu 200kg si 100cai, sunt destui motociclisti care "polueaza" traficul, mai ales pe viraje, mergi pe Transfagarasan sau inclusiv pe Clisura Dunarii, ii vezi cum se cacaie si moscaie in viraje. Merg cu 70-80km/h super ok si decent pe linia relativ dreapta, HOPAAA cum vine virajul, ciocanul lui Thor pe frane, 35-40km/h nu in ac de par, intr-un viraj banal, pe care il poti lua 70km/h. De aceea zic eu ca o duba sau un amarat de Renault Clio 2 1.4mpi cu remorca merge mai cursiv si mai lin pe viraje, decat unii dintre colegii nostrii motocilcisti. La fel ii vad in trafic in Bucuresti cand ne strecuram printre masini, cu 10-15km/h printre masini, la viteza mica unde conteaza tehnica. Tehnica se deprinde de jos, doar cu motociclete usoare, nu cu asteroizi, gen Transalp, 800MT, 450MT, GS850, T7, acum ca orice se poate limita din injectie pt a fi "A2 compliant". Sunt sigur ca moscaitii astia, daca ar incerca 10.000km un 125cc-300cc la 130kg/140kg si-ar da seama si ar putea sa vada ce potential frumos pot avea, insa ei sunt direct "locked" prin prisma alegerii proaste (ca motocicleta grea) inca de la inceput.
- 145 răspunsuri
-
- Dual Sport
- 450
-
(și 2 alții)
Setat cu taguri:
-
Fratilor am fost ieri la evenimentul din Moreni cu "submarinul". CF Moto 450 MT chiar se misca bine pe offroad cu conditia sa nu ai sub 10km/h. Are doi factori care o limieteaza, dar la care se poate umbla, anvelopele (slick), clar trebuie ceva cramponat ca sa mergi mai tare, cel putin mai rapid decat am mers eu, asta se simte la unele viraje si mai ales la franari, moto e grea, sa zicem ca aveam 200kg daca a consumat 5%, pt ca am plecat cu plinul din B (205kg la plin) + greutatea mea = plang anvelopele, daca franezi mai sportiv. in rest ca suspensie sa zicem ca este ok, se poate intari suspensia pt a rezista mai bine la sarituri, dar pierzi din agrementul in viraje sau damburi unde nu sari. Oricum pot sa zic convins, jos palaria de 3x pt CF Moto pt ca facut un asemenea pachet distractiv si accesibil. In 6000e sa primesti o motocicleta noua 2025 cu care sa te poti da pe ccircuitde motocross sau la offroad mai serios si noaptea sa mergi spre cu casa cu 130-140km/h......tot respectul, repet in 6000e si 5ani garantie....n-ai ce sa zici. Punct. A stins lumina CF Moto competitiei pe acest segment. Desigur, poti cumpara relicve japoneze de 17ani la 5000e, iesite din garantie acum 15ani, daca te deranjeaza blazonul chinez Mai poti cumpara sa zicem T7 dar ala e 12000e , dublu la pret, cu 2-3ani garantie, da este mai puternic, nu cu mult, are o rezerva de putere buna pe asfalt daca mergi sportiv pe asfalt, insa pe offroad 450 MT la 42cai 42nm, bai nene, este exact cat iti trebuie, poti derapa controlat din acceleratie pe offroad si cu 42cai fara a fi stresat de prea multa putere, traction controlul fiind TU (bunul tau simt), pt ca in mod normal deconectezi rotile ajutatoare pe offroad adica ABS si TC. Unica mea observatie ar fi legata de marketing si anume, acest CF Moto 450 MT categoric NU este pt incepatori pt ca este grea pe asfalt si extrem de grea pe offroad pt un incepator sub 10km/h. Este grea pe offroad si pt unu care stie ceva offroad. Spun asta pt ca vad ineptii pe net, forumuri, pagini fb si youtube atat din Ro cat si global, unde niste habarnisti spun ca CF Moto 450 MT este buna si pt incepatori, doar pt ca este "A2 compliant", ceea ce in baza experientei mele si a experientei mele cu aceasta motocicleta, este o prostie si un fals total. Pe asfalt sa mergi cu CF Moto 450 MT trebuie sa ai ceva experienta inainte cu 125-250cc, iar ca sa mergi cu el pe offroad iti trebuie ceva experienta si bun-simt. Sa intelegi offroad-ul si sa stii sa iti vezi lungul nasului. Iar asta vine cu experienta si deobicei se incepe de jos, 125cc fiind cea mai buna baza atat pe offroad cat si pe asfalt, pt a deprinde corect reflexele si tehnica necesara.
- 145 răspunsuri
-
- Dual Sport
- 450
-
(și 2 alții)
Setat cu taguri:
-
Salut. Oooooo bun. Deci indirect probabil ca ne-am cunoscut la AMCKart. Uite aici la etapa din 2011, la antrenamente. La cursa am iesit 12 sau 13 din 24, ma duelam cu unul zis Sasha, cred ca acum Sasha are un service moto. Pana acum am 100km cu SWM-ul, asa am aflat si ca are un consum de 5% ceea ce e normal, mai ales ca acum este limitata. Rezervorul are 7litri. De mers in oras, este ca un MTB. Te mai intreaba lumea la stop ce motor are, cand aud 501cmc majoritatea sunt uimiti. Bine la noi lumea nu prea stie ce este SM, este de inteles. Oricum este o motocicleta care atrage zambete, indiferent de varsta, oana si politistii zambeau astazi cand eram primul la stop. Majoritatea crede ca este de 125cc tinand cont de silueta ei. Azi cand am plecat de acasa am ciupit-o asa putin (timid) pe o roata. Am ajuns acum putin timp acasa si am reusit sa tetsez si calitatea farului. Dupa cum se poate vedea pe faza scurta, cu setarea cea mai joasa a farului LED-ul bate semnificativ mai puternic in aceeasi forma clasica de far de Enduro/SM decat versiunile vechi pe halogen, alea zici ca erau pe "candela". Pe faza lunga bate in stele (setat la maxim in jos). Totusi se vede slabut, comparativ cu al meu CF Moto 450 MT, ala lumineaza bine de tot, ca un automobil. O sa ii montez saptamana viitoare oglinzile normale pt ca cele in stil MTB sunt niste porcarii pericolase, pierzi 1 sec sa iti cauti imaginea in genunchi practic pt ca sunt sub ghidon oglinzile de acum. De asemenea vreau sa ii pun inaltatoare de ghidon macar 4cm. De asemenea aici se poate vedea clar diferenta dintre un enduro adaptat auster la SM, cu disc mic, cu etrier de frana slab, axial cu doua pistoane. Cu asta dupa 2 frane mai tari pe circuit, de la 160km/h la 40km/h, in capat de linie dreapta cu ac de par la 90 de grade......"the front brake has left the chat" VS O frana fata corecta pt un SM adevarat. Ceea ce in opinia este extrem de trist este ca, "lumea" stramba din nas la un SWM sau un Sherco care iti ofera modele din fabrica SM, si da aproape la fel de multi bani (uneori chiar mai mult) pe eu stiu ce KTM EXC 450 sau Yamaha WR450F semnificativ mai vechi, fara a avea aceste detalii tehnice importante. Trebuie analizat pachetul tehnic si anul de fabricatie (cred eu), nu brand-ul. Brand-ul este marketing, nimic mai mult, mai ales acum dupa anul 2020.
-
Intalnire amicala de motocross/endurocross la Moreni 01.11.2025
topic a răspuns lui Bigfoot în Bigfootul Evenimente, excursii
Da m-am gandit la asta. Cel mai probabil o sa facem asa ceva pe dealul din Baicoi, Cartier Tintea, dar si la Moreni. Momentan este o teorie, destul de grea ca importanta. Insa sa stii ca aici e mult mai dificil, pt ca nu stii cine vine, ce ii poate pielea, ce bun-simt are (instinct de conservare), sa nu fie bolovan inteligent care ii da goarna...30sec si apoi poc e pe jos, ii mai si sperie pe ceilalti participanti, incepatori. In cazul acestei intalniri amicale de Motocross, 95% sunt sportivi din campionat si veterani, caliti (in caz de cazatura), cu foarte foarte mult bun-simt in comenzi si in analiza suprafetei de rulare, in citirea pericolelor, inclusiv in citirea pericolelor in caz de "ambuteiaj" pe circuit. In cazul lor sansa ca un accident sa apara din neatentie sau din orgoliu, este mica. Foarte mica. Unii considera ca daca au 100.000km pe asfalt se descurca si pe offroad, nimic mai fals. Km facuti pe asfalt sunt egali cu ZERO in ceea ce priveste tehnica si "bunul-simt" la offroad. Invers este valabil, unul care a mers doar la offroad 1an in weekend, "il mananca pe paine" pe asfalt pe ala care a facut "Europa" pe motocicleta de mai multe ori. Pt ca la offroad te adaptezi tot timpul din mers, suprafata de rulare este inselatoare si vrei nu vrei inveti sa controlezi evenimente neprevazute, un derapaj pe timpul acceleratiei pe timpul franarii, in viraj, in panta etc. Inclusiv pe circuitul de motocross suprafata de rulare si trasa ideala se schimba de la tura la tura, in functie de sleaurile ce apar, in functie de cum se degradeaza trasa ideala din turul anterior. E alta scoala. Nu e ca pe circuit de asfalt unde suprafata de rulare este aceeasi no matter what. Ai dreptate, este o nisa in dezvoltare, adventure, unde clar evenimente pe drum forestier de Dacie, ar fi ceva wow pt cineva care a mers doar pe asfalt. -
KTM 390 Adventure
topic a răspuns lui Bigfoot în ERUul Totul despre motocicletele de enduro touring & adventure
Una si buna. Este fier mort si motocicleta grea. Corect? -
Intalnire amicala de motocross/endurocross la Moreni 01.11.2025
topic a răspuns lui Bigfoot în Bigfootul Evenimente, excursii
Salut. Este un circuit liber fara garduri de imprejmuire, el tine de clubul sportiv din Moreni. Doar in timpul etapelor de campionat national se vine cu utilaje si se niveleaza/aménajeaza pista, cu o saptamana inainte de cursa, perioada in care circuitul este pazit si nu se da voie sa se intre pe circuit. In rest, lumea se aduna acolo pt un gratar, pt antrenamente libere, avand starea pistei destul de proasta/dificila, cu santuri pe alocuri. Cum se aduna motociclistii la Victoriei, asa se aduna la Moreni pasionatii de motocross si enduro, fara a fi nevoie neaparat evenimente oficiale. Mai intra unii cu Patrolul cu ATV-ul pe pista, daca intra dupa ploaie, pista are un pamant cleios si se fac santuri mari, sleauri de intrii cu motocicleta in ele pana la scut. Asta nu e neaparat ceva rau, pt ca la antrenamentele libere din afara etapei, te obisnuiesti cu raul, iar atunci cand pista e refacuta, simti ca esti pe "autostrada". Acum starea pistei este super decenta, santuri mici, ceva zone cu gropi, urme de animale, este o turma de oi in zona, practic circuitul este pe o tarla. -
Intalnire amicala de motocross/endurocross la Moreni 01.11.2025
un topic a postat Bigfoot în Evenimente, excursii
Salutare, In data de 01.11.2025 la Moreni va fi o intalnire amicala pentru pasionatii de motocross si enduro-cross. NU este o etapa din campionatul national. Este o intalnire unde sunt bineveniti cei curiosi, dorim sa "mediatizam" acest sport, deci si daca nu aveti o motocicleta de enduro sau de motocross, noi va asteptam printre noi. Locatia evenimentului: https://maps.app.goo.gl/bShuTyMmxUfPBZNA7 Cine stie, poate ca la anul vom fi colegi in acest sport! Pofta vine mancand. Programul evenimentului este in descrierea clipului. Va multumesc -
Multumesc frumos. Da asa e. Ai dreptate, am vazut dimineata chestia cu aprinderea la 125 de grade. In Noiembrie merg la EICMA si sunt tare curios sa vad acest BMW GS450. Eu consider ca BMW-uri adevarate sunt boxerele, atat, dar aici poate ca sunt eu conservator/de moda veche.
-
Multumesc frumos! Ma bucur! Referitor la pretul motocicletelor, na fiecare face cum stie. Eu nu imi permit luxul sa stau dupa mecanici (desi am in anturaj asa ceva), sa pierd timpul dupa piese, sa caut pe X forum problema Y. Cumpar moto chinezeasca noua=cumpar liniste pt ca e noua la pret normal, la pret corect. Daca se strica am 5ani garantie la CF Moto, pun cheia pe masa ca un domn si aia e, ma suna cand e gata. Cat despre SWM iese din garantie odata cu delimitarea, dar nu ma intereseaza asta pt ca am luat-o pt distractie si circuit, nu am luat-o sa fac turul globului, iar costurile de intretinere sunt relativ mici, motocicleta o stiu in mare parte dpdv mecanic fiind o Husqvarna 2010 ca si conceptie. Uite de 11000e mi-am luat o motocicleta pt mers cu pasagera si o motocicleta efectiv pt sufletul meu. Nu ma ajuta cu nimic sa dau 12500e pe un Tenere greoi lent cu 2 ani garantie. No thank you gen. Bonus imi mai raman 1500e pt intretinere piese si accesorii, daca e sa iau in calcul pretul unui T7 sau Tuareg. Lucrez in domeniu industrial de 13ani vad cum se misca tot in doneniu inclusiv prin prisma globalizarii si de aceea nu pot sa musc marca/blazonul, prin prisma a ceea vad si fac inclusiv astazi, cam totul e in China, iar Chinezii iti ofera solutii de toate felurile, bani sa ai. Astazi cumperi un produs cu diverse caracteristici, nu cumperi o chinezarie sau o japonezarie nu nu. In timp se va obisnui lumea, inclusiv cei de moda veche. Imi permit sa spun asta si dupa ce am avut BMW Yamaha CF Moto noi din magazin, marca e pt ..... cine da doi bani pe marca si nu analizeaza pachetul overall. Exemplu BMW va scoate GS 450 care eu zic ca are motorul de CF Moto la cum arata carterele. Unii o sa zica ca au Beamveu altii o sa zica ca au "chinezarie". Mmm nu prea se pune pt ca are 150kg si este ca si platforma 690 de ktm un streetbike dual sport cu roti de SM. SM adevarat are 450cc-500cc jante spitate pt a absorbi socurile la sarituri si motor in cadru. O motocicleta de motocross cu roti spitate de 17. Multumesc frumos. Sunt distractive SM-urile!
