-
Număr conținut
1.591 -
Înregistrat
-
Ultima Vizită
Metode de contact
-
Website URL
https://www.youtube.com/@PuteresiCuplu
Profil
-
Sex
Male
-
Locatie
Bucuresti
-
Permis moto din
2006
-
Motocicleta
SWM SM500R/CFMoto 450MT/Scorpa TY125
-
Numar moto
Personalizat
-
Club
Singur pe drum.....
Informații profil
-
Motociclete detinute
XT125R, XT660Z, Husqvarna450SMR, Pegaso650 MX, Pegaso650 I.E.,BMW R1200R, Kawasaki KX450F
-
Alte autovehicule si vehicule
Nu conteaza asta aici.
-
Interese
Orice are o gramda de NM la o turatie cat mai joasa.
Motociclete, plimbari, enduro, mecanica.
Bigfoot's Achievements
Collaborator (7/14)
-
Rare
-
Rare
-
Rare
-
Rare
-
Rare
Recent Badges
-
KTM 390 Adventure
topic a răspuns lui Bigfoot în ERUul Totul despre motocicletele de enduro touring & adventure
Ce model de CST este asta? -
Depinde si de masina. Cat de bine este intretinuta, cine a ciobanit-o inainte etc. Asa am prieteni care au trecut de la BMW ciobanit dar highend, la niste masini japoneze din astea Hybrid, mult inferioare ca standarde din toate punctele de vedere. Nu zic, marca ca sa nu imi iau hate. In loc sa iti pui la punct o masina buna, o vinzi, pui o gramada de bani ca sa iti cumperi o masina noua cu izolare fonica de Dacie si care are performante dinamice de Dacie. Am patit asta cand eram la service. Mie mi-a zis fostul proprietar ca el ar schimba bateria. Cand sa schimb uleiul, impingem masina usor pe rampa in fata in spate cu contactul pus. Se schimba uleiul si cand sa ne urcam in masina, sa ii dam cheie, nu am vazut in viata mea atatea culori nici de revelion. Ceva nu i-a placut, bateria si-a dat duhul. Bine ca eram al service si am luat o baterie noua imediat. Astea fiind spuse pana acum pot sa zic am cheltuit cu masina pana acum 4850ron. Aici intra bujii+bobine, ulei+filtre, ceva becuri, amortizoarele de hayon (am "facelift" de la hayon, amortizoarele erau lesinate si nu se deschidea usa cat trebuia), anvelope de iarna Sailun Ice Blazer 215/55 R17 + indreptat jante si geometrie roti fata - spate, am rezolvat toate aceastea pana acum. Urmeaza sa imi vina discurile de frana fata si placutele fata, care intra in suma de 4850ron si pe care le voi schimba acasa cand voi avea chef de o "baieteala". Masina a fost 6150e + 950e piesele mentionate mai sus, eu zic ca 7100euro per total este super decent in my book pt acest pachet Euro6, automata, 4x4, 170cai 250nm. Consumul fiind de 8%-10% extraurban, probabil ca daca dormi pe tine scoti si 7% nu stiu. Consumul urban de Bucuresti fiind 12%-15%.
-
Salut. Ce motorizare avea masina ta inchiriata? Fiat 500 X, nu L, sau normal ala mic. Inteleg ca era manuala. Nu am apucat sa sar 180 cu Fiat-ul, nu am avut mirosuri motor la interior, dar you made a point, o sa fiu atent daca ar fi ceva. Recent la mers in oras in Bucuresti, am mers de 2x in trafic, dupa 1h de bara la bara, nu mirosea nimic pe langa masina. Eu la capitolul scaune pot sa critic din experienta mea Renault ca orice model sub Laguna, Talisman, Koleos. La fel pot sa critic si BMW la orice este sub seria 5, X5 etc. In Renault esti pedepsit iar in BMW esti torturat in acele scaune, de exemplu scaunele de seria 3 sau de X2, X1, astea mai ales astea noi 2017-2018, tortura sa stai in scaunele alea, mie asa mi-a parut. Ultima oara am mers cu X2 2019 si nu stiu cum sa zic, faci hernie de disc doar cand te uiti la scaun, nu trebuie neaparat sa stai in scaun. Multumesc frumos!
-
-
Ms frumos. In oras nu prea merg cu masina. Folosesc metroul sau motocicleta in oras, inclusiv pe ploaie, cand nu scade temperatura sub 5grade. Nu am nervi sa stau la coada cu masina. Inainte sa fie parcarea platita era foarte greu si sa gasesti loc de parcare dupa ce stateai 1h in trafic pt un drum de 15min. In oras in coada mare pun DCT-ul pe N ca sa nu stea ambreiajul tras. In afara orasului folosesc masina acum in sezonul rece, B-Cioplani destul de des + alte drumuri, Titu, Alba-iulia etc. Frana este foarte ok, perfect dozabila cu feedback bun, nu este supra-asistata.
-
Sa zicem ca m-a costat cat CF Moto 450 MT. Pt mine a fost un no brainer, pt o masina euro6, absolut decenta cu un motor foarte foarte agreabil, automata si 4x4. De aceea am zis ca fata de alte marci am ramas cu 4000e-6000e in buzunar fara a avea 170cai si cutie automata,in cazul altor variante.
-
Sfarsit de 2015 si 182400km acum. O sa ii schimb si uleiul de la cutie, verific mecatronicul si schimb uleiul din grupul spate. Urmeaza si un set de roti pt vara. Nu sunt adeptul allseason.
-
E 500 X, gen Nissan Qasquai. Multumesc frumos. Da, sunt constient ca e 1200e piesa respectiva, dar la cat am dat pe masina si ce imi ofera masina asta, merita 1200-1500e pt o reparatie daca este cazul. Multumesc frumos. Da stiu ca Fiat a cumparat Jeep si imparte platformele. Foarte bine ai mentionat faza cu scaunul, exact asa si eu, am ridicat scaunul ca sa nu imi planga genunchii, si pot sa stau cu palarie in masina, tot nu ating plafonul. Am pus in ea Liqui Molly undeva la 90ron litrul, cam scump, dar am zis hai sa folosesc ceea ce a avut inainte. Nu stiu daca la vara se va simti bine cu 0W30 vs un 0W40, vedem la vara. Momentan all good.
-
Ca tot a venit iarna, am zis sa fiu om serios sa imi iau si eu o masina, mai de Doamne ajuta. De la bun inceput, trebuie sa mentionez ca nu sunt pasionat de o marca anume, nu cred in Mercedes/BMW/Fiat/Mazda/'Ondaaa..(aoleu aici), analizez pachetul tehnic, pretul si performanta, nu conteaza ca scrie 'Onda sau Trabant, pt mine. Am un sweetspot pt BMW, pt ca raportat la ceea ce caut eu de la o masina, sincer doar BMW ofera, dar toate la timpul lor, nu am bani de dat pe mofturi acum, mofturi...scumpe. Bun, fratilor, dupa tura de 1200km cu Renault Clio Symbol 1.4mpi din 2004, la care am avut remorca pt a lua SWM-ul tocmai de la Caransebes, o idee, de "bai daca prinzi o oferta buna, cumpara si tu o masina ceva mai moderna". Mazda CX3 2.0i nu era disponibila cand am plecat la Caransebes, era plecata masina tot asa prin tara. Nu vroiam sa cheltuiesc foarte mult pe o masina moderna, insa cumva vroiam minim 150cai. Mai si vad prin tara diverse masini, aproape la toate cele vazute, mi-a parut ca cer foarte multi bani pt starea lor, pt doarile lor si foarte important pt mine pt puterea lor. O singura masina mi-a atras atentia pozitiv ca raport calitate pret o Laguna 3 1.5dci EDC, dar mmmmmm mi-a parut lesinata. Dupa deceptia totala in ceea ce priveste Mazda si motoarele aspirate, stiam clar ca imi trebuie ceva cu 250nm-300nm de la 1500-2000rpm, deci turbo. M-am uitat la Seat Exeo, Audi A4, Skoda Octavia 2.0tsi, pt ca am zis sa fie ceva de bun simt si decent, 200cai - 300nm, insa........Dumnezeule, toate scoteau fum albastru pe toba cand ii dadeam in teste si sincer........nu prea trageau, nu aveau toti (cuvant jignitor) acasa. Am eliminat BMW pt ca sunt stupid de scumpe astea cu motor mic 2.0, (pt mine BMW inseamna 6cil sau 8cil) de aceea m-am dus catre VAG, nu ca as fi pasionat VAG. Ma luase un vanzator ca, domnule Skoda declara in manual ca poate consuma pana la 1l de ulei la 1000km si ca e normal, cand l-am intrebat daca e in doi timpi motorul s-a suparat pe mine. Inteleg ca e masina SH si la SH cumperi intretinerea produsului, nu marca produsului, dar la mersul meu 2.0tsi consuma 2l de ulei la 1000km atunci. Cum am ajuns la Fiat?....ca prea vb de alte marci. Eu am facut in 2019 1000km in Franta cu un Fiat 500 X, manual 1.0t si mi-a placut masina, mai ales ca design interior, ceva total deosebit. Imi apare in feedul OLX Fiat 500 X 125kw 170cai 4x4, hopaaaa, repede ma uit pe specificatii si vad 250nm la 1750rpm (excelent), 1500kg masa pt versiunea 4x4 cu o cutie automata in 9trepte cu dublu ambreiaj, 0-100 in 8,6secunde, deci destul de decent si de mult bun simt, pe mine ma intereseaza mai mult elasticitatea motorului in repriza 80-150 de exemplu. Imi amintesc ca pe vremea cand aveam 330d un prieten cu Fiat 500 1.4 Abarth, ma alerga si nu imi dadea pace, masinile fiind aproximativ egale ca acceleratie, evident cu un avantaj de partea 330-ului. Ma duc sa vad masina cu motorul rece, dau o tura cu ea, ii si dau, hopaaa pana acum de departe a fost singura masina care chiar s-a miscat cand i-am dat pedala si asta fara drama, fara fum fara sincope. Dupa o negociere scurta si la obiect, decid sa iau masina. Puncte pozitive: 1) Motorul 1.4turbo Multiair. De departe motorul, foarte elastic, prezent in orice RPM si civilizat, la mers normal, este o placere sa il conduci, fata de un amarat de 2.0i. Eu la drum lung nu ma mai urc in Mazda aia nici sa ma bati. De asemenea motorul este foarte silentios si daca ii dai "blana" nu urla ca 2.0i, pe bune, foarte silentios motorul. Un motor discret si foarte eficient. Nota 10 aici din punctul meu de vedere. Consuma cat 2.0i de la Mazda pe CX3 (tot 4x4, tot automat si atentie cu 100kg in minus, 1400kg) insa ofera o siguranta si o placere la condus NET superioara. Pe romaneste pot sa depasesc fara sa am icoana in mana si sa zic, haide haide. Inclusiv consoarta care merge cu Mazda CX3 a zis, pai asta trage bineeeeeeee. Nu este un motor stresant si frustrant, este un motor cooperant, un tovaras de nadejde. 2) Garda la sol, este mai inalta ca la alte masini din segmentul ei. 3) Dinamica sasiului este OK, este atat de buna incat sa nu o critic, raportat la stilul meu de condus. In anumite viraje daca le iei sportiv, se simte ca este o masina mai inalta, un pasionat sau un conducator sportiv cu experienta va simti centrul de greutate care "danseaza". Imi permit sa zic asta si pt ca am pus anvelope noi noute. Masina nu derapeaza usor insa te avertizeaza cand tragi de ea, " vezi ca sunt inalta". CX3-ul de exemplu este IMPECABIL pe viraje, la mersul meu, pacat de motorul ala lesinat si ineficient pt ceea ce ofera. 4) Design-ul interior. Mie imi place mult pt ca este total altceva. In prezent toate masinile arata la fel si pe exterior si pe interior. Fiat 500 X fiind o gura de aer proaspat de ceva diferit in sensul bun al cuvantului. Masina are doua torpedouri, destul de spatioase. 5) Este o masina spatioasa pt cineva de 1.87m. 6) Interiorul, bordul, comenzile cu butoane cu manete, par a fi foarte solide iar finisajele interioare sunt "curate". 7) Imaginea proasta in ochii celor care cumpara, marfa "nemteasca" sau "japoneza". SH poti gasi un FIAT cu un pachet full option si cu o stare tehnica buna, la pret de VW/BMW/Honda/Mazda, moarte si reinviate de doua ori. Piata care nu analizeaza pachetul si merge dupa "brand" ofera 4000e-6000e in plus pe o masina similara dar scrie domne pe ea "Fauve" sau Onda, BMW. Daca merg 3 ani cu masina asta nu ma intereseaza cu cat o vand. Si-a scos banii in 3 ani, daca se strica, nu ma intereseaza, tot am ramas in buzunar cu bani seriosi pt orice reparatie in caz de nevoie, cumparand un brand care nu este pe hype, dar cumparand un pachet definit si clar, fara a intra in "vraja brandului". FIAT nu este o marca pt samsareala, deci in principiu macar in 60% din cazuri un FIAT secondhand poate fi o masina intretinuta la zi cu o stare buna dpdv tehnic. Puncte negative: 1) Izolarea fonica. Aici sunt eu rau probabil sau mofturos, dar pt gustul meu, masina asta e cam zgomotoasa, ma refer la zgomotul facut de rularea pe carosabil si de vant. 2) Servodirectia, cam playstation pt gustul meu, destul de sensibil volanul la comenzi. 3) Setarea suspensiei, cam rigida. Bine poate si masina e obosita fiind SH, dar pt gustul meu suspensia este 10% prea rigida. 4) Cutia de viteze ca solutie tehnica. Nu sunt fanul cutiilor cu dublu ambreiaj. Consider ca o cutie automata este una care are convertizor de cuplu, adica cu bloc de valve si lichid hidaulic. Restul este can can. In ceea ce priveste consumabilele, gen filtre, ulei, bujii, bobine, anvelope, placute de frana si discuri de frana, preturile sunt normale, nimic exagerat. Cand voi avea timp la anul o sa ii fac si o prezentare filmata.
-
Se pare ca m-am obisnuit mult cu motocicleta si imi mai permit golaneli, astazi cand ma uitam la stop prin meniul motocicletei vad 8% si zic ba e cam mult hmm. Dar na motor mic pt stilul meu de mers, recunosc ca ii storc toti cei 42cai insa nu am senzatia ca ajung sa ii storc toti cei 42nm, sunt foarte multumit de livrarea cuplului, la mersul urban indiferent de raportul din cutia viteze, nu exista comentarii. De la stop pleaca cam la fel de bine cu 2-a de pe loc. Uneori cand ma strecor fiind cu 2-a, ajung primul la stop, se face verde, nu ma mai chinui sa bag 1-a, n-are rost, pleaca foarte hotarat cu 2-a de pe loc, fara smucituri sau tremuraturi. In schimb se ridica foarte frumos cu 1-a fara a ciupi ambreiajul, la plecarea de pe loc, daca ii dai acc 100% din scurt. Eu oricum dupa fiecare plin ochi resetez computerul de bord. Ma duc la Petrom si fac plinul, dupa regula de 3 simpla rezultatul este de 7,3% o suma decenta sa zicem la cum merg eu urban, nu neaparat cu viteza insa merg cursiv doar cat este motorul rece, apoi SM style sa zicem, OFF ROAD mode tot timpul. Cat am fost in rodaj cu ea am fost mai "timid" si aveam 5,7% (seara preponderent)-6,3% urban in Bucuresti. Oricum stiindu-ma cu musca pe caciula referitor la stilul de mers, am schimbat uleiul la 1000km la service apoi pe la 2000km apoi la 5000km dupa aceea la 8000km, motorul este o bomboana imi place mult, nu am ce comenta la adresa lui. Motocicleta daca ar fi avut 40kg in minus, pff ar fi fost top de top pt mine, pt stilul meu de mers, dar nu le poti avea pe toate in 6000e. Deci daca esti genul mai sportiv, o mai ridici pe o roata, te strecori, te bagi, pleci primul de la stop cu toti cei 42 de cai, ai un consum de 7,3% urban Bucurestean, consum la pompa.
- 149 răspunsuri
-
- Dual Sport
- 450
-
(și 2 alții)
Setat cu taguri:
-
CFMOTO 700MT 2025 ->
topic a răspuns lui Bigfoot în Ovidiu Mul Totul despre motocicletele de enduro touring & adventure
Sa o stapanesti sanatos! Am avut si eu doua Pegaso-uri unul pe carburatie si altul pe injectie. 700MT cred ca e mai spre touring si drum prost de Dacie sa zicem. Impresionant nivelul de dotari pt CF Moto 700 MT nou la pret de junghi SH, jos palaria. Pe 700MT nu am mers, am mers doar pe 800MT black edition si mi-a parut grea, pt gustul meu, eu nefiind un firav. -
Asta e o prostie fara ITP. Trei aspecte importante sunt aici: 1)Siguranta, anvelope, frane, scurgeri. Sa zicem ca motociclistul in cauza e prost/ignorant si se face selectie naturala, dar totusi, o pierdere a controlului motocicletei poate antrena si alti oameni nevinovati, participanti la trafic sau pietoni, Doamne fereste, care nu trebuie sa plateasca pt ignoranta motociclistului respectiv, pt ceva ce putea fi evitat foarte foarte usor. 2)Poluarea fonica. Ai toba sport care scoate mai multi DB decat a declarat producatorul,, se confisca motocicleta, pt a fi vanduta la licitatie. Punct. Daca babuinul comenteaza adaugam si o amenda serioasa, nu 100e. + suspendarea permisului pe 3luni minim. Eu asa as modifica legea pt speta poluarii fonice, ca e vb de motociclete sau automobile. Asa educam gradina zoologica si aducem bani la buget. Win win situation. Sunt tobe sport (Remus,Akrapovic) care respecta nr de DB declarat de producator, doar ca se aude mai gros au mai mult bass, insa volumul zgomotului este acelasi iar nota de bass adusa nu este deloc deranjanta. Aaaaaaaaa stai asa, vrei tu toba burlan, sa te auda stramosii cand mergi pe strada cu chopperul tau sau cu "vitezana", sigur ca da, omologare RAR cu o taxa ilogic de mare. Va dau un exemplu. Lamborghini cand vinde o masina noua plateste penalitati, amenda pe romaneste, pana la 60.000e / masina, in functie de cat de mult autovehiculul respectiv sare din baremul de DB impus si in functie de cat de mult polueaza ca CO2 fata de media impusa de UE. Banii respectivi se adauga la pretul produsului vandut, catre clientul final. De aceea un Aventador stock in modul "Corsa"se aude mai tare ca un Renault Megane RS si la controlul RAR, cel cu Aventador pleaca linistit fara amenda din partea "organelor". Producatorul patentand vehiculul mai zgomotos. 3) Detaliile tehnice. Fara ITP inseamna ca orice babuin, poate sa isi puna anvelope mai late, decat declara producatorul, poate sa schimbe motorul, gen 125cc dar avem kit de 180cc, asa performantele dinamice in ceea ce priveste geometria si franarea vehiculului se schimba, se altereaza mai exact. Ce facem daca un junghi de motocicleta modificata, scuter modificat, provoqca din cauza modificarilor aduse un accident cu o masina de 50.000e? Asigurarea, prin examinator se va autoexonora, pe buna dreptate, cand va fi analizata motocicleta babuinului si de acolo incepe circul, prin care pagubitul pierde timp, iar babuinul la sfarsit oricum va pierde bani. Orice modificare adusa unui autovehicul trebuie omologata la RAR si nu trebuie facuta dupa ureche.
-
Kove 450 Rally cu bune și rele
topic a răspuns lui Bigfoot în Kagemushaul Totul despre motocicletele de enduro touring & adventure
Referitor la kg s-ar putea 50% sa ai dreptate, eu la CF Moto 450 MT am 185kg masa in ordine de mers conform RAR, nu stiu exact ce inseamna "masa in ordine de mers" 450MT avand 175kg declarate la gol. Cu rezervorul plin clar este un asteroid de minim 200kg, pt cineva care este obisnuit cu motociclete de 110-130kg, in padure sau pe circuitul de motocross. Motocicleta are doua rezervoare in fata, total separate pt ca in caz de cazatura pe offroad, se sparge un rezervor "o jumatate" si apoi ramai cu benzina in cealata "jumatate", pleci mai departe si iti vezi de drum. In cazul motocicletelor de rally raid gen Dakar, rezervoarele comunica intre ele cu ajutorul unor pompe si valve de blocaj, pt a schimba/ajusta centrul de greutate, astfel incat motociclistul jongleaza cu centrul de greutate al motocicletei in functie de zonele tehnice sau de viteza pe care le ataca. Nu am mers pe Kove 450 Rally, insa am mers pe Honda CRF300 Rally si acea Honda mi-a parut o gluma foarte proasta, extrem de proasta pt 7000e, 150kg la gol, nimic wow. Definitia unui produs submediocru cu badge de firma care nu justifica suma bani ceruta, nici la oferta. La faza cu farul fix fata de jugul motocicletei, aici tine obisnuinta si de calitatea farului. Eu la 450MT am far fix si lumineaza "wow" foarte foarte lat, incat nu ma deranjeaza la viraje, SM500R-ul are far mobil si nu lumineaza atat de calitativ pe viraje ca farul fix de la 450MT, ambele avand far de tip LED. -
Mmm nu e chiar asa. Daca e sa luam ce conteaza pt mine de exemplu, sau asta este analiza mea intre SWM RS125R la 2650euro 2024 vs o Beta Alp 200 care costa 2500e din 2010 sau 4500e -4800e cu 1000km din 2024, ultimul an de fabricatie al acestei variante racite pe aer de 199cc, cu motor de la Suzuki. 1) SWM are 6 trepte vs Beta are 5, deci pe sectiunile de asfalt nu zumzaie asa de rau la 80km/h. 2)SWM are suspensii serioase cu o cursa lunga si diametru de 41mm vs Beta 39mm Cursa suspensie SWM 250mm fata spate, vs Beta 170mm fata si 180mm spate. 3)Rezervor SWM 7,5l vs Beta 6l. Asta pt unii conteaza, pt mine autonomia cat mai mare conteaza, enorm. Puterea este de 15cai (aproximativ) la ambele, SWM are 11nm Beta cred ca ajunge la 15nm pt ca are o cursa a pistonului mai mai lunga cu 11mm, dar nu scrie pe net nimic de cuplu. SWM are raport de compresie 12.5:1 deci este mai eficient la consum (care se reflecta in autonomie) vs Beta are raport de compresie de 9.5:1. Sa zicem ca momentul motor ar fi unicul avantaj al lui Beta Alp 200 vs SWM RS125R, sau eu doar asta vad, incercand sa analizez specificatiile tehnice. SWM are 109kg la gol, Beta are 106kg la gol, un mic avantaj la Beta, care ar putea fi mare de tot pt statura unora in offroad. SWM are racire pe lichid, Beta racire pe aer, aici sa zicem ca Beta prin solutia tehnica arhaica are un avantaj la capitolul intretinere pt ca nu ai antigel de schimbat, pompa de apa etc....mmm, dar puterea e aceeasi 15cai tehnologie moderna vs 15cai tehnologie old-school si motor mai mare cu 65%. Un alt avantaj al SWM-ului ar fi faptul ca este de 125cc. La revanzare are o piata definita sa zicem, la Beta cu 200cc, zero piata de revanzare, 2-3 pasionati de offroad care putea fi interesati de asa ceva, pt ca la noi se incepe viata pe doua roti, chiar daca este pe asfalt, cu Hornet600, Er6n, Fazer600, "motociclete perfecte" pt incepatori, nu "porcarii" din astea "scumpe" de "doar" 200cc. PS sa nu uitam pretul, da, 2650e, deci 2500e cash ce sa mai pt un produs 2024 cu 600km la bord. Cu 2500e iti cumperi Beta Alp 200 din 2010 cu +10.000km, la care adaugi cost de transport daca o iei din strainatate, not a smart deal, dpdv financiar.
-
Eu am SWM SM500R 2024, l-am luat in Octombrie 2025 la 670km. Inca limitat la 25kw, pana la 2000km asa o las apoi o delimitez. Aceste motociclete sunt facute in ITALIA, ORASUL Varesse, langa Milano la +30km. Fabrica din Varesse si marca SWM sunt detinute de grupul industrial Shineray, adica sunt investitori chinezi pe fabrica si tehnologie europeana, in cazul monocilindrilor raciti pe lichid din gama lor de motociclete. Mai au copii de la Honda pt motoarele de 500cc 2 cil (pus pe GrandMilano si pe modelele cu atas numite Urban 500), apoi urmeaza alte doua copii Honda si anume 650cc monocilindru, copie de la motorul Hondei Dominator/FMX si 440cc copie dupa motorul de Honda XR400. De asemenea au copie dupa Harley Davidson 1200 V2, motorul de Sportster 1200, care este efectiv copy-paste SWM Stormbreaker 1200 la 9990euro "traiasca snobismul" brandului, domne imi cumpar Harley, sigur, te rog da 9990euro pe un Sportster 1200 SH vechi de 5ani, absolut logic. Traim in era globalizarii, aceasta speta pt SWM eu zic ca este de buna, ai nevoie de ceva ce nu gasesti in Romania, foarte frumos, cont pe Aliexpress, Temu, Fruugo si iti iei ORICE ai nevoie pt SWM, CFMoto, QJMotor, Benelli la preturi de foarte mult bun simt. Si daca iti iei piese de la Onda sau KTM in proportie de 80% tot in China/India/Turcia sunt facute, pt ca EU trebuie sa "salveze planeta" si multe topitorii au disparut, industria metalurgica, a fost desfiintata, in numele salvarii planetei, in EU a ramas teoretic centrul de design (ingineria) si linia de asamblare de tip Lego, ca industrie. Lucrez in industria mecanica si am activitate la nivel european, stiu foarte bine ce zic, mai ales in ceea ce priveste furnizorii de piese metalice ce trebuie turnate. Eu am cumparat si pt Yamaha 125 racit pe aer (Scorpa 125 TY), piese din China, la 25% din pretul pieselor de la Yamaha Ro, si calitatea pana acum a fost foarte buna, am cumparat, carburator, bujii, bobina de inductie, absamblu arbore kick-start etc etc. Exemplu, carburator 125cc la Yamaha 1300ron, Fruugo 270-300ron, aceeasi piesa mai, aceeasi piesa. Daca nu ai rabdare, poti gasi ORICE pe ebay Europe. Eu zic sa o cumperi fara stres. Recunosc ca si eu ma uit la ea, sa vina Mos Craciun cu SWM RS125R, in loc de Beta Alp 200, pt ca este la jumatate de pret aproape, iar rapprtul cal putere/kg este acelasi. Asculta-ma decat sa dai mai mult cu 1000e pe un cadavru japonez sau european pt ca scrie pe el 'Onda, Yamaha, sau KTM, rupt in jdemii de km vai mamica lui, vechi de 8-12ani, NU mai bine iti cumperi tu frumos ca un domn un produs nou la un pret absolut corect, prin prisma perceptiei comune bolnave, ca Onda e Onda si Yamaha e Yamaha? Dai 2650e acum, noua, mergi cu ea 1 an, doi linistit si daca e sa o vinzi peste 2 ani tot o dai cu 1500e, asa pt 1150e pierdere sa zicem in ani esti un domn si te bucuri de motocicleta, decat sa cumperi eu stiu ce cadavru japonez si sa stai pe forumuri, am o problema, ticaie, bocane, nu porneste, Dumnezeu stie ce probleme, date de uzura si vechime, dar...je m'excuse, Japoneza e japoneza domnule, pardon, absolut, si daca e de la marea schisma, ca an de fabricatie, japoneza e japoneza, foarte corecta si logica gandirea.....ce sa zic. Eu asa am salvat +1000euro la SWM SM500R 2024 nou domne 670km, Euro5 da,fata de cimitirul de pe piata din Romania de supermoto-uri ciobanite din enduro, (nu de fabrica sau derivate din motociclete de motocross, asa cum e la origini) motocicletae care sunt vechi de 10-15ani costa intre 5000e si 6000e, fara pompa de frana radiala, fara disc de 320mm pe fata cu grosime de 5mm, cu X sute de ore la bord, fereasca Dumnezeu. Dar je m'excuse inca o data, Onda e Onda Yamaha e Yamaha si KTM si e KTM domnule. Aceasta perceptie mai mult decat proasta/bolnava de a analiza un produs NU prin prisma solutiei tehnice oferite CI prin prisma unui rahat de brand, mort si reinviat de 2x in 15ani, a functionat ff bine in avantajul meu, cand am luat SWM-ul nou, si la fel de bine va functiona si pt tine. Vezi ce faci daca o iei sau nu, daca o iau eu, cred ca o sa imi aud ceva reprosuri acasa ca deh devine garajul mic, deja e mic. PS: Vezi ca la SWM RS125R 2024 daca nu are ABS, s-ar putea sa ai frane combinate, adica cand apesi pedala de frana(spatele) intra si frana fata, dar nu e problema, un mecanic bun, iti poate fenta sistemul sa ai frana spate dedicata, fara a fi in tandem cu fata, cand apesi pedala.
