-
Număr conținut
1.541 -
Înregistrat
-
Ultima Vizită
Metode de contact
-
Website URL
https://www.youtube.com/@PuteresiCuplu
-
Yahoo
njvog@yahoo.com
Profil
-
Sex
Male
-
Locatie
Bucuresti
-
Carnet moto din
2006
-
Motocicleta
CF Moto 450 MT / Scorpa TY125
-
Numar Moto
Personalizat
-
Club
Singur pe drum.....
Informații profil
-
Motociclete detinute
XT125R, XT660Z, Husqvarna450SMR, Pegaso650 MX, Pegaso650 I.E.,BMW R1200R
-
Interests
Orice are o gramda de NM la o turatie cat mai joasa.
Motociclete, plimbari, enduro, mecanica.
Vizitatori Recenți Profil
3.865 citiri profil
Bigfoot's Achievements
Enthusiast (6/14)
-
Rare
-
Rare
-
Rare
-
Rare
-
Rare
Recent Badges
-
Gata revizia de 989km, facuta la RAMS Otopeni, 572.5Ron, din care 250ron manopera/h. Mmm nu stiu ce sa zic daca e mare daca e mic pretul. In ultimii 10ani am intretinut singur motocicletele avute. Daca ne raportam la h de manopera pt auto, eu zic ca la moto e scump. Daca ne raportam la o operatiune banala de schimb ulei si intins+uns lant, mie imi pare nejustificat de scump, ca si concept, pt niste operatiuni elementare.....dar na.....iti trebuie stampila pt garantie. Am plecat azi la munte si am zis sa iau moto, nu trenul. Pe Valea PH nu am mai fost cu masina de 1 an cred din cauza cozilor. Am facut vreo 130km pana in Predeal si m-am lovit de prima "problema" va trebui din pacate sa iau un topcase ca sa nu maltratez pasagera. Solutia noastra de astazi a fost cam slaba cu ghiozdanul legat. Nu prea imi place mie sa vad motociclete cu topcase dar na. In alta ordine de idei am comandat si un crashbar superior, nu vroiam sa fac nici asta pt ca nu vreau sa prind "bulgarii" cu moto, arata oribil cu crashbar, dar un bun samaritean, mi-a daramat motocicleta de pe cric (asa sa ii ajute Dumnezeu) si va dati seama ca mi-a parut rau sa o vad intinsa pe jos, cine stie cat timp o fi stat pe jos. Azi si maine fac un pic de offroad atat cu pasagera cat si solo. Sunt curios cum se va comporta.
- 69 răspunsuri
-
- Dual Sport
- 450
-
(și 2 alții)
Setat cu taguri:
-
De la Vatican
-
Fix aceeasi problema am avut-o si eu in Martie 2025. Strict pe topic in 2025 pe glob ai doar doua companii care fac SM-uri adevarate. Sherco 500 SM 11000e si SWM 500 SM 6300e. Atat. Astea vin din fabrica cu frana radiala pe fata disc de 320mm cu 4 pistoane, 130kg la gol, unghiul furcii fata mai agresiv din fabrica. Restul sunt....shaorme cu de toate, numai supermoto-uri nu sunt (inclusiv 701 supermoto). Din comunicarea "abundenta" cu EstBike Brebu, a rezultat pt mine in Martie 2025 un CF Moto 450 MT (da stiu e shaorma mare). Sunt pe lista de "asteptare" pt Iunie 2025, pt SWM 500 SM, desi ceva imi spune ca nu o sa mai sune la ce feedback am vazut eu. Bun. Si eu fac time attack. Un drum Bazilescu-Pipera sau normal cu auto imi ia 1h15min la 7:45 AM, acum fac 15minute cu moto. De aceea eu nu am mai asteptat dupa SWM 500 SM, dar nu este scos din carti acest model, in ceea ce ma priveste, pt ca vreau sa intru in campionatul national de SM si macar stiu ca intru cu o motocicleta noua. Nu stiu ce inaltime ai tu. Eu la 1.86 caut adventure/enduro/SM pt ca sunt singurele moto pe care stau decent. Pe piata in Ro si in Europa, www.leboncoin.fr si mobile.de SM-urile noi 2024-2025 sunt rare si ai doar 2 marci, in rest e plin de "giculeti" care au modificat ei un exc sa fie SM. Wrong......si asta la niste preturi....5000e pt un muzeu adaptat SM din 2012....trebuie sa ai o problema in opinia mea sa dai banii astia pe o lectie de istorie. Asa ca in 6300e ai SWM 500 SM 2025 care e NOU, dar vine in iunie. Motocicleta in sine este Husqvarna 500 SMR din 2010 ca si conceptie. Daca te intereseaza sa te strecori ca apa printre pietre, poti lua in calcul si un CF Moto 450 MT dar vezi ca are 192kg la plin, este un asteroid. Eu dupa 11 ani de pauza pe asfalt, folosind doar motociclete de motocross in privat, 450 MT-ul mi-a parut unica optiune decenta ca masa, in rest....multe motociclete au masa unui sistem solar, ori e motocicleta ori e strung. Poate ca sunt eu prea sensibil cand vine vb de masa unei motociclete. Ideea e ca eu am deja 1000km (800km de Bucuresti) cu MT-ul si ma strecor pe unde nu se strecoara scuterele, urc borduri, iau guri de canal, sar speedbumb-uri, este agila si distractiva, merge si pe o roata, dar dureaza putin sa te acomodezi cu ea, pana "o inveti". Mai avem de lucrat la stoppie, nu imi place aici, nu stiu cum sa ii explic ce vreau, dar na 192kg la plin, roata de 21 pe fata, sunt eu "slab/nepregatit" sa zicem. Sunt supermultumit pt ca salvez 2h pe zi ma distrez si nu fierb de nervi in trafic.
-
Mmm "mare hype" cu Helectricele. Eu sunt total contra lor pt ca nu te poti baza pe autonomia lor la mers legal....nu sportiv. Asta din experienta mea cu Renault Zoe nou. Printr-o anume circumstanta pot sa povestesc "pilda" unui cunoscut. Mercedes EQA nou din reprezentanta luat, ca vehicul nou nu sh. Asta o subliniez ca sa nu fie "discutii" sau dubii asupra bateriei. Bun. Iarna 2024 omul sta la casa in Alba Iulia, masina era dimineata incarcata 100%. Drumul Alba Iulia - Sibiu, bateria full, -5grade -8grade Celsius, heating on, scaune incalzite pt nu stiu...15min maxim, Autostrada direct ca drum, 140km/h pe cruise control....abia a ajuns la destinatie, ultimii 5km de autostrada i-a facut cu 80km/h, 3%baterie pana la priza de incarcare, pt ce? Pt 86km la -5/-8grade Celsius. Acum omul respectiv conduce o masina termica......o Mazda 6 2.5i.
-
Sa o stapanesti sanatos. Da........in opinia BMW-urile boxer, alea chiar sunt motociclete cu al 6-lea simt, avioane pe asfalt. Nu pot sa zic acelasi lucru si de BMW-urile cu lant, in sensul ca nu vad de ce o japoneza nu este egala cu un BMW cu lant, au feedback similar ca motorizare, geometrie ca si centru de greutate, cam la fel...........in schimb, geometria si centrul de greutate al boxerelor.........este de neegalat, in alta liga, punct. "Baba ta" scoate la tabla si acum in 2025 anumite "japonezisme" in materie de agilitate, ciclistica, caracter motor, feedback, ergonomie. In weekend am fscut o plimbare scurta pana la mine la tara zona Titu, pt ca am cumparat o casca CF Moto MT. La un mers de 100-120 maxim si 80 in comuna am scos 5,7%, acum motocicleta avand 700km la bord. In oras consumul este de 5,9%-6,1%. Consumurile sunt foarte exacte fiind de asemenea probate in paralel la pompa. Am facut putin offroad, pe drum cu macadam este buna, masa ei o face stabila, insa prin albia raului de exemplu unde sunt pietre rotunde cat pumnul, in momentul luarii unui viraj, se simte masa motocicletei pe o asemnea suprafata. La fel in zonele cu nisip uscat din albia uscata a raului Arges, nu ar fi indicat sa iti pierzi momentul cu acest "asteroid" incaltat cu anvelope de "moto GP" bune pt asfalt. Odata cu schimbarea anvelopelor consider ca 50% din comportamentul pe offroad va fi radical imbunatatit, unica problema (rezolvabila daca ai experienta) fiind masa de 192kg la plin, exact cum eram eu in weekend, cu plinul facut prin albia Argesului. Suspensia....top, setarea de fabrica a suspensiei, poate parea pt unii rigida, mie imi pare.....exact ce trebuie. https://youtu.be/YOaKGTZzXcQ?si=phkcnKs2Y1N-zApY
- 69 răspunsuri
-
- Dual Sport
- 450
-
(și 2 alții)
Setat cu taguri:
-
Incearca SLON-TABLA BUTII-CRASNA, pe direct pe "drum" forestier. Nu ar trebui sa fie greu. In opinia mea este "standard de Autostrada" acolo.
-
Eu as cumpara prima motocicleta noua. Esti incepator si nu ai experienta nici ca reflexe probabil nici ca mecanica, de aceea ar fi bine sa excluzi din start o veriga slaba si anume o motocicleta SH, cand tu pasesti in lumea moto prima oara. Vezi ca ai SWM la EST BIKE (Campina si Constanta) si evident CF Moto in multe locuri din tara. AS EVITA fara discutie orice motocicleta mica sub 300cc sa o cumpar SH, mai ales una pt 16 ani A1, pt ca se trage tare de ele. TU vei lua in 50% din cazuri o motocicleta la mana 7-a sau 2-a pe care a mers unu "PRAF SI PULBERE". Eu am inceput cu 125, Yamaha XT 125 R in 2007 si nu aveam la acea vreme cunostiinte tehnice aprofundate, in familie, nici atat....... praf. 1) I-am calat motorul, la 100km/h s-a blocat roata spate, noroc ca am avut reflexul si am tras ambreiajul destul de rapid. Nu stiam ca un motor MIC care este ABUZAT ( indiferent ca ai 16 ani sau 30 de ani, ca sa tii pasul cu traficul il abuzezi non stop pt a nu fi claxonat, consuma ulei in mers sportiv la un interval anume de km. 2) Daca mai visezi, cum visam eu la 16 ani ca sunt pe "Racheta" tragi si mai tare de acel motor, ii sare distributia,..........din experienta proprie spun asta, "incercam" sa ma tin dupa un KTM 525 EXC ( motocicleta smechera la vremea aceea ). Decat un cadavru cu sigla de Yamaha, mai bine CF MOTO nou. Aceste motoare mici sunt abuzate si vor fi abuzate. Trebuie sa stii sa ii verifici uleiul des, pt ca e tot timpul in 90% sarcina un 125cc, tu la randul tau va trebui sa verifici uleiul des mai ales vara, pt ca saracul piston va sta in 8000rpm tot timpul. Pune mana si cumpara-ti o motocicleta noua de 125cc. Treaba ta ca e Yamaha(2ani garantie) sau CF MOTO(5ani garantie), dar sa fie noua2. Asa fiind noua, o sa ai mai mult timp sa stai cu fetele, decat sa plangi pe forumuri ca ai luat "Yamaha domnule" SH evident si iti fierbe motorul sau bate motorul, sau mai rau ai ramas in nu stiu ce judet pe marginea drumului. Avantajul la 125cc este ca legea te limiteaza la 15cai 11kw. Acum la norma Euro 5+ 2025 toate 125-urile fac 10-11kw adica 13-15cai, deci.........este mai mult decat irelevanta marca, pachetul final din punct de vedere tehnic fiind acelasi ca e CF Moto, Honda, Yamaha, Kawasaki, SWM. Dai banu' doar pe o marca si o imagine, solutia tehnica fiind aceeasi.
-
Si eu tind sa cred din experienta cu diverse motociclete testate de la reprezentanta si de la colegi, ca un tourer serios si scump, ca e japonez sau german, are multe chestii bine gandite ca ergonomie, geometrie si ciclistica, caracter motor super civilizat, consum poate 1l% peste altceva mai mic, cardan frumos si elegant, fara zgomot, fara intins lant, curatat uns lant apoi ia si curata janta spate de pete de ulei, bleahhhhh. Dezavantajul in circulation Urbana a unui tourer serios R1250RT sau FJR 1300 este ca nunte poti syrecura atat de usor printre masini precum o faci cu un adventure de 800cc-1000cc. As mai adauga al 2-lea dezavantaj al unui tourer serios cu motor mare si carenat (nu e cazul lui 1250RT) se cam incinge vara, incat la stop devine dezagreabil in opinia mea. Da motorul este acelasi. Ktm nu as lua din 2pct: 1) In ultimii ani la motocross am vazut KTM-uri 4t (la 2t inteleg 100% problema fiabilitatii) care desi erau intretinute, se stricau sau necesitau tot timpul ceva de mesterit, asistenta etc. Eu la Kawasaki KX450F i-am dat apa paie si bataie atat. A vazut service strict pt operatiile normale de intretinere, iar a mea a fost luata SH si NU NOUA precum KTM-urile in cauza. Deci am o imagine cam proasta asupra ceea ce inseamna KTM dar asta este ceva subiectiv. 2) KTM are o politica European, iti dau varianta de baza si o varianta KTM 890 Adventure R care costa 14000e parca, si ala se bate cu "Chinezul Kove 800X Pro la 9000-9500e adica....... 3) Mai este CF Moto 800 MTX dar aceasta din urma este mai grea ca Kove 800X Pro, deci...nu are rost neaparat. Aici tot motor de KTM este. Sa zicem ca CF Moto are un nume deja consacrat si ai reprezentante si la cucuietii din deal pt CF Moto vs Kove care inca este in "development" ca retea de dealeri. Chinezii acum sparg piata si trebuie sa isi mentina acest moment inertie pt urmatorii 5-8ani pt a deveni egali cu europencele si japonezele in percepetia celor rigizi, desi, in opinia mea chinezii acum sunt peste japonezi si europeni in anumite clase/categorii de motociclete, pt ca ei asculta clientul si ofera clientului ceea ce piata nu ofera, la un pret NORMAL. Acum pt chinezi ar fi fatal sa aibe probleme mecanice, ar pierde avantul, de aceea eu sunt in stare sa pariez pe fiabilitatea chinezeasca ca fiind "up to date". De aceea am luat CF Moto 450 MT, sincer ma manca in fund rau sa iau Kove 800X Pro, dar nu avea rost pt ceea ce fac eu cu 450 MT in principiu ca scop utilitar, ca scop sportiv am alte moto. Nu dau 5000e in plus pe o motocicleta inferioara tehnic, doar pt ca scrie 'Onda sau BMW, eu incerc sa analizez spec sheet-ul si sa las basmele cu Honda e Honda si Neamtul e Neamt, valabile pt anii 80 sa zicem, total irelevante in 2025, daca analizam avantul tehnologiei, industriei si globalizarii.
-
De ce nu te uiti la Kove 800X Pro? 190kg la gol 19l carburant, suspensii adevarate KYB de 48mm full regalbile, garda la sol "cat doua Africa Twin". La AT ai 10cai in plus si 22Nm in plus dar ai 53kg in plus 243kg la plin, da-o in colo de 'Onda, adica...vine cu "sufletel la pachet", sa nu mai mentionam de diferenta de pret de vreo 5000e cred. https://kove-romania.ro/model/800x-pro/ Eu nu am ales Kove 800x Pro pt ca am si alte motociclete pt ceea ce imi doresc, dar daca era sa am o singura motocicleta clar as fi ales Kove 800x Pro. M-am urcat pe ea la salon si stai impecabil, no comment. Chinezii in 2025 incep sa fie groparii japonezelor si europencelor, primesti mult mai multe optiuni, motociclete usoare, puternice, user friendly ca geometrie si caracter motor la pret de "Japonezism SH". Acum fanii "dai harzi 'Onda" o sa arunce cu "petre".
-
Goodpoint. Am vazut ca maxiscuterele au o pozitie de touring serioasa si esti probabil mai bine aparat de interperii decat pe anumite motociclete entry level. Eu am mers in Parcul Buila Vanturarita cu XT660Z Tenere iar colegul meu care avea Honda Shadow 750 a facut acelasi drum cu 5km/h eu fiind pe adventure XT660Z mergeam si cu 60km/h pe anumite segmente de drum. La sfarsit am ajuns amandoi la destinatie, cabana Cheia. Sincer acum BMWR1250RT are o garda la sol cam cat cea de la BMW G650GS. Daca mergi cu 1-a din ralanti pe drum forestier, cand ai aceasta situatie in fata ta, nu vad de ce nu ai alege BMW R1250RT care este o motocicleta completa si mai agila pe asfalt vs 1250 1300gs zic eu.
-
F650, G650 GS, Pegaso 650, Suzuki Freewind 650, Honda SLR 650, chiar sunt nakedbike-uri de 175kg 45 de cai, avand roti mici 19/17 si suspensii scurte. Sa nu uitam ca exista un model de baza BMW 650 Scarver care este un naked bike pur sange, un F650GS cu roata de 17 pe fata si nu de 19, dar cu o garda la sol aproape identica. Am avut si eu 2x Pegaso-uri MX650 1996 si 650 i.e. 2003, 650 i.e.-ul fiind o motocicleta 80% identica cu F650GS si G650GS. Un naked foarte bun pe asfalt ca geometrie si ciclistica. Pegaso MX650 era un produs superior fata de urmatoarea versiune, ca suspensii si pozitie la ghidon orientata clar spre adventure. Sa zicem ca de la BMW bagam la Dual Sport BMW G650 X Challenge si la Adventure BMW G650 Sertao/Dakar, dar se vede clar ca sunt naked bike-uri cu roata de 21 pe fata, daca e sa le comparam cu XT 660 Z Tenere 2008, care clar nu se trage din naked bike. Este ca atunci cand compari G650 X challenge cu G650GS, nu au nici o treaba, una a fost gandita sa fie prin paduri iar alta e motocicleta de strada 100% cu marketing de "adventure".
-
La extrema maxima acceptabila de lipsa de bun simt as pune T7 World Raid, dar aia e nejustificat de scumpa 13000e, mai grea ca sistemul nostru solar (am mers cu ea inclusiv pe forestier si circuitul de motocross de la Zarnesti) si Kove 800 Rally Pro care in acte pare mai usoara ca CF Moto 450 MT, dar mmm 9000e nu erau justificati vs 5750e sa zicem 6000e cu diverse accesorii. (Eu am si tartarin acasa pt padure sau circuit motocross). Transalp 750, Africa Twin, Super Tenere, 1290adv sau 1300GS astea sunt exagerari de marketing. Astea sunt nakedbike-uri semicarenate pt oameni inalti, motociclete polivalente pt oameni inalti. Sa ai +230kg la plin pe offroad sau mai mult, iti bati joc de tine si de viitorul sanatatii tale. Sunt motociclete de asfalt cu pozitie mai relaxata ca de enduro. Am uitat sa mentionez la Dual Sport platforma lui KTM 690 Enduro R impartita cu Husky si Gas Gas.
-
Buna initiativa topicul acesta. Ca sa analizam corect cred ca trebuie sa incepem cu esenta. Enduro: O motocicleta de enduro are 115-125kg la gol, cursa suspensiilor de 300mm, diametrul rotilor fata-21" si spate 18", undeva la 30-40de cai si un rezervor de 7l-9l. Yamaha WR450 Dual-Sport: O motocicleta de enduro ceva mai maturizata, mai confortable si rafinata. cu o masa mai mare max 160kg si un motor mai fiabil, orientat catre cuplu si nu catre putere. Yamaha TT600R Touring: O motocicleta de +170kg la gol, cursa suspensiilor de 100mm, diametrul rotilor 17" si rezervor de +15l, minim 70de cai Yamaha FZ8S (carenata). Totusi in opinia mea la Touring nu ai de ce sa iti pierzi timpul cu operatii "injositoare" categoriei, uns de lant, curatat de lant, intins lant. Touringul serios se face cu transmisie finala pe cardan. Atat. Adventure: O motocicleta de 160-180kg la gol, cursa suspensii 200mm (asa de bun simt), roti 21 fata 18 spate (cu exceptii 17 spate) si rezervor +15l clar, minim 30cai maxim 70cai. XT 660 Z Tenere, CF Moto 450 MT, as adauga ca extrema si Kove 800 Rally Pro daca imi este permis. Acum GS1300, 1290Adventure, XT1200Z, Tiger 1200, cu tot respectul, alea sunt nakedbike-uri sau street tourere pt persoane de +1.85m, nimic mai mult.
-
Baieti si eu fac touring, in opinia mea la o alta calitate, pt cei ce gandesc ca mine. Pun moto pe remorca, am un drum mai agreabil pana la destinatie. Odata ajuns, sunt fresh la destinatie 100% si pot sa ma bucur cat de mult de serpentine sau locatia de vizitat, sau de padure, apoi ma intorc acasa. Nu glumesc, vb serios. Incercati si voi, 50% cred ca va veti converti la motociclismul de remorca, mai ales daca bagati un drum gen B-Salonic-Meteora-Metsovo-Korint-Atena-B, dai naibii motocicleta si echipamentul moto, atatia km in caldura si soare.
- 69 răspunsuri
-
- Dual Sport
- 450
-
(și 2 alții)
Setat cu taguri:
-
Multumesc frumos. CF Moto 450 MT este motocicleta de 100km/h si atat. In oras acum in rodaj fiind 500km, are putere sa traga, defapt mare diferenta eu nu simt, single vs solo la reprize pana in 90-100km/h. Luand in calcul 175kg moto 185kg 2persoane si 17l benzina (de fel o tin full, pun benzina la 100km). Acum, fiind obisnuit cu naked de 1200 (pe vremuri) si masina "puternicuta", eu nu ma simt in siguranta la +100km/h cu CF Moto 450 MT, asta pt gustul meu. Eu ma simt bine cand am rezerve de putere pe asfalt, de fel depasesc tot ce am in fata mea cu masina, cu moto asta, nu prea pot sa fac asta. B- Ciolpani e ok pe DN1, dar trebuie sa tii cont de faptul ca in 6-a fiind: 1) 0-100km/h se misca bine ca un 3.0d 2)100-130km/h se misca decent ca un 2.0d 3)130-160km/h se misca ca 2.0i 150cai Skyactive de la Mazda, astepti.....pierzi timp....bagi o tigara daca fumezi....sau....pui apa la fiert pt un ceai. Repet CF Moto 450 MT chiar este o motocicleta de adventure. Este o Yamaha XT 660 Z Tenere, exact asa cum trebuia sa fie din prima. Daca tu esti ok si NU sari de 100km/h esti super ok cu 450 MT. Daca iti pui mintea la 130km/h cu un 2.0d de 180cai, te mananca ala pe paine de nu te vezi, adica trebuie cumva sa iti vezi lungul nasului cu 450 MT pe asfalt cand discutam de linii drepte. Cum se deschide Transfagarsanul, abia astept sa o duc pe acolo. Cilcistica pt viraje, imi pare foarte buna (inclusiv cu pasager), iar anvelopele CST nu ma deranjeaza pana acum la mersul meu. Am avut si eu Pegaso-uri, ai dreptate este o moto de 4500-5000rpm max undeva 110km/h parca avea maxim. Am un prieten cu KLE500. Am facut schimb de motociclete B-Cioplani si pot sa zic ca nu se compara. Arata la fel dar: 1)Ergonomia la 450 este cu adevarat de adventure. KLE-ul fiind un naked bike cu roata de 21 pe fata. 2)Motorul de la KLE500 are caracter ON/OFF fata de CF Moto 450 MT care de la 1500rpm este nu "elastic" ci "electric" in caracter si NU vibreaza, KLE500, cam vibreaza. Merge foarte rotund pt cilindreea sa 450-ul.
- 69 răspunsuri
-
- Dual Sport
- 450
-
(și 2 alții)
Setat cu taguri: