Sari la conținut

Stau-De-6

Super Membru
  • Număr conținut

    2.962
  • Înregistrat

  • Ultima Vizită

Profil

  • Sex
    Male
  • Locatie
    Bistrita
  • Carnet moto din
    2007
  • Motocicleta
    '16 BMW S1000XR, '21 Husqvarna TE 300i
  • Numar Moto
    #696
  • Club
    Enduro Bistrita

Informații profil

  • Motociclete detinute
    '93 CBR900RR, '06 CBR1000RR, '08 R1, '07 R1 (race), '08 Hornet, '13 KTM 300, '16 KTM 250, '12 Beta Evo 250 Trial, '07 Z1000.

Vizitatori Recenți Profil

7.062 citiri profil

Stau-De-6's Achievements

  1. In primul rand, felicitari pt ca ai reusit sa-ti faci juniorul sa-i placa pescuitul! Eu l-am dus pe al meu pe o balta si, chiar daca prindeam carasi la cateva minute, s-a plictisit intr-o ora si am plecat acasa. Uitandu-ma la pozele tale, ma ia nostalgia weekend-urilor petrecute pe malul lacurilor... Zilele trecute am urcat in pod si am vazut sculele de stationar cum aduna praf acolo, musai sa-mi propun sa fac macar o iesire, in toamna. Ca tot ai pomenit de Corbu, acolo am avut parte de un concurs bun de tot, unde am depasit echipa CCC (Corbu Carp Club), fiind vecini de stand. Pentru echipa noastra, asta a fost victoria, n-a contat ca n-am urcat pe podium. Incet-incet am devenit am ales sa merg spre spinning, mi-a placut faptul ca pot sa-mi iau o undita, o geanta, sa ma urc in masina si sa pescuiesc in 30 de minute. La stationar, imi lua ore doar sa bag in masina toate nebuniile (scule, echipamente, corturi, saci de dormit, nada, etc). Am bagat si-o Delta, iar pentru peisajele alea o sa ma-ntorc acolo. Am inteles ca peste e din ce in ce mai putin... Iar acum, in ultimii 3-4 ani, pescuiesc la rapitor, pe lacuri. Cu precadere Bicaz, dar am mai pescuit si la Colibita, un lac de munte frumos, aproape de mine. Incerc sa ies cat pot de des, dar am prea multe hobby-uri si prea putin timp liber pentru toate. Ultimele doua poze sunt din martie, inainte de prohibitie, asta fiind si singura sesiune de anul asta. O sa urmaresc topicul, mai si postez, cand o sa ies. Fir intins!
  2. Salutări! Eu n-am avut de înlocuit nimic la ea, dar am văzut ca se pot comanda piese de pe site-ul oficial. https://shop.osetbikes.com/parts/electrical/throttles Livrarea se face doar in UK, asa ca ai nevoie de un prieten acolo.
  3. Si a mai trecut un sezon peste noi... Cu un ochi rad (am adunat alte amintiri faine), iar cu celalat plang (trece muuuult prea repede timpul asta). Am inceput sezonul pe KTM-ul 50 Mini. O motocicleta nișată, dar care l-a ajutat sa faca mai usor tranzitia de la Oset la 50 senior (normal). KTM-ul 50 Mini e varianta "entry", are suspensia mai joasa (ajunge usor cu picioarele pe sol), iar motorul (desi e acelasi ca la varianta "normala") are un carburator mai mic - lucru ce-l ajuta cand incepe sa dozeze singur acceleratia. La Oset treaba aceasta o facea electronica (cel mai tare lucru, dpmdv), la motorul termic tot gazul e in mana lui. Am iesit cu ele pe langa casa, pe la bunici si le-am luat cu noi cand am plecat cate un weekend la munte. Dupa care, in vara, un prieten a deschis Transylvania Motocross Track, un proiect foarte fain, circuitul fiind desenat si gandit pana la cele mai mici detalii, cu intretinere de top. In mod evident, am ajuns sa ne distram pe acolo, inclusiv la un concurs amical. Mai mult, se organizeaza cursuri pe circuit pt juniori. Daca sunt doritori, intrati pe pagina circuitului si luati legatura cu administratorul. Se poate veni si in regim de "trackday", recomand cu toata inima. In august, am avut placerea de-i avea invitati pe George si pe Sasha (care a trecut si el la motor termic), petrecand cu juniorii o zi faina la circuit. Spre sfarsitul sezonului, vazand ca Prâslea deja sta prea cocosat pe motocicleta, am luat hotararea de a o vinde si de a-i lua un 50 senior. Asa ca, in octombrie i-am adus acasa un Husqvarna TC 50, 2022. Am ales Husqvarna pt ca sta mai bine in garaj langa motocicleta tatalui. N-am apucat sa facem decat o iesire cu ea, din cauza vremii, dar pot sa spun ca nu regret "pasul intermediar" facut un Mini-ul, intrucat noua motocicleta e mai puternica, iar cu suspensia lasata jos de tot abia atinge solul cu toata talpa. Acum sunt "la iernat", asteapta cuminti vremea buna pentru a iesi la ars benzina. Sa auzim de bine si in 2024! Sarbatori fericite tuturor!
  4. https://sfaturi.decathlon.ro/bicicleta-fara-pedale-o-etapa-de-invatare-adaptata-copilului Asta a fost prima noastră jucarie. S-a invatat sa se dea cu ea prin casa (hol cu lungimea de 15 m). Recomand, o sa prinda curaj cu ea.
  5. In weekend, am mai iesit putin, cat ne mai permite vremea. Video 1.mp4 Video 2.mp4 Am pus eu acum anunt de vanzare cu motocicleta nepotului. Potentialii clienti sunt norocosi, au doua motociclete bune in tara. Cand le-am cumparat noi trei (eu, fratele meu si George), n-am gasit nimic in tara si le-am adus din Austria.
  6. @BlackWizards, cu mare drag! Multi ani sanatosi si juniorului tau! De data asta, sfarsitul de saptamana l-am petrecut pe apa. Asa-i cand ai multe hobby-uri si prea putin timp liber pentru ele. In alta ordine de idei, si George urmeaz sa treaca la motor termic pentru juniorul lui, asa ca vinde sau schimba Oset-ul 16R, 2020. Daca sunt interesati, gasiti mai multe detalii in topicul pe care l-am deschis la vanzari. Pe acelasi drum o sa "calce" si juniorul fratelui meu, asa ca in scurt timp o sa mai apara inca un Oset ca al lui George la vanzare. S-auzi de bine!
  7. Salutari, BlackWizards si bine ai (re)venit pe forum! In primul rand, cred ca o "echivalenta" mai apropiata pentru CRF110 este Oset 20R, nu 16. Oset-ul de 16 e recomandat pt 5-7 ani, iar cel de 20 pentru 8-10. Personal, cred ca trebuie probat fiecare, sa vezi care se potriveste. Juniorul meu s-a dat pe cel de 16 de la 4 ani, nu cred ca putea sa ajunga cu el pana la 7 ani. O sa enumar motivele pentru care am ales Oset si nu un motor termic: 1. Oset-ul are un management incredibil de usor de setat, versatil, cand vine vorba de puterea motorului, viteza maxima si raspunsul la acceleratie. Practic, poti seta motocicleta sa mearga cum vrei tu, in cateva secunde. Dintre toate cele 3 reglaje, cel de raspuns la acceleratie il consider indispensabil pt juniori. Cand sunt mici si la inceput, ei nu dozeaza acceleratia. Practic, o folosesc pe post de "buton ON/OFF". Cu acest reglaj, poti seta sa-i livreze puterea constant, liniar, cu "delay", astfel incat sa nu-l surprinda. Chiar daca el deschide gazul maxim, instant, motocicleta pleaca frumos, la puterea reglata, pana intra limita de viteza. Dat pe full, raspunde instant, iar cu un motor electric si un copil incepator, iti dai de furca. Spre comparatie, KTM-ul de acum are un sistem oarecum asemanator. Ambreiajul are vreo 17 reglaje mecanice, prin care poti regla cand sa debraieze. Dar pentru asta, cel putin la inceput pana vezi unde-i place, trebuie sa dai capacul de ambreiaj jos si sa dai click-uri la trei reglaje, simultan. Il pui sus, vrei mai mult/putin, reiei operatia. Astea-s minute bune pierdute, scule, etc. Iar reglaj de putere si viteza nu exista. 2. La motoarele electrice nu exista sunetul motorului. Cel putin, pe al meu, asta l-a speriat la KTM. Dupa cum am zis, am stat 30 de minute cu el, echipat, pana am reusit sa-l conving sa accelereze singur si sa plece. 3. La motoarele electrice nu ai componente fierbinti. Cel putin la inceput, juniorii o sa cada. Am preferat sa ma asigur ca n-o sa cada motocicleta peste el cu motorul, toba sau radiatoarele fierbinti. S-a intamplat sa mearga cu Oset-ul vreo 200 m inaintea mea si a cazut intr-un sant, cu motocicleta peste el si nu a putut iesi de sub ea. Nu vreau sa ma gandesc la faptul ca putea sa puna mana pe elemente fierbinti, in incercarea de a iesi de sub motocicleta. 4. Pozitia pe Oset. In motociclismul offroad, trial-ul este o baza sanatoasa pe care sa cladesti. Nu degeaba majoritatea campionilor din hard enduro au plecat de la trial. Lipsa seii te obliga sa stai in picioare, sa cobori centrul de greutate si sa controlezi mai bine motocicleta. 5. Inaltimea la sa. Cand juniorul opreste motocicleta, trebuie sa poata pune picioarele jos fara probleme. Oset-ul, datorita "lipsei" seii, are 550 mm. CRF100 are 650mm. 6. Greutatea motocicletei. Oset-ul de 20 are 35 kg. Honda are mai mult decat dublu, 77 kg. 7. Mentenanta. La Oset, doar il bagi in priza, ii cureti lantul, il ungi si ai plecat. La KTM deja i-am schimbat pistonul (se schimba la 40 de ore), bujia, uleiul la ambreiaj. Singurul minus la Oset este autonomia. In functie de terenul pe care te dai (diferente de nivel) si modul in care ai facut setarile, poti termina bateria intr-o ora. La inceput, asta nu-i o mare problema, dar dupa ce juniorii prind experienta vor mai mult. Si e nasol sa-i scoti din mediul ala, sa astepti sa se incarce motocicleta vreo 2-3 ore si sa mergi iar. Exista o varianta de baterii cu o capacitate mai mare, dar sunt undeva la 500 Euro. Eu am preferat sa nu investesc banii in bateriile acelea, asa ca l-am vandut, am pus diferenta si iata-ne acum pe motor termic. La KTM, cand se termina benzina, pun alta si intr-un minut e iar "la treaba". Acum, daca tu te uiti dupa un CRF 110, deduc faptul ca ai un junior mai mare, 8-10 ani. Nu stiu in ce masura se aplica la el tot ceea ce am scris eu mai sus, deoarece al meu inca nu implinise 4 ani cand l-am urcat pe motocicleta. Poate, faptul ca deja e mai mare si te poti intelege mai bine cu el (e receptiv la ceea ce aude) e un plus si merita sa sari peste avantajele descrise mai sus, mergand direct pe un motor termic. P.S. Ca sfat, as lua un motor termic cu racire pe antigel. Vad ca Honda e un monocilindru racit pe aer. Si poate un 2T, ca Honda e 4T - dar asta e strict o preferinta personala cu care m-am "pricopsit" de la hard enduro. Daca mai ai alte intrebari si-ti pot raspunde, scrie-le aici. Merci, Kristian!
  8. N-am mai scris de ceva vreme aici, dat fiind faptul ca nu am vazut interes pentru topic. Mai mult de atat, nici eu nu-s eu foarte activ pe forum. Dar am zis ca, poate, peste ceva timp o sa fie unii pe care o sa-i intereseze informatiile, asa ca fac un mic update la ceea ce s-a intamplat intre timp. Toata primavara si toata vara am invartit roata pe langa casa, iar la inceputul lunii august am avut placerea de a-l avea invitat la Bistrita pe George, care a venit impreuna cu juniorul si cu Oset-ul. Asa ca am luat prichindeii si i-am dus la pista de motocross, unde s-au distrat impreuna. WhatsApp Video 2022-10-05 at 22.49.09.mp4 La o saptamana dupa, datorita faptului ca eram limitati de baterie sa parcurgem distante mai mari sau sa avem sesiuni mai lungi pe motor, am decis sa vand Oset-ul si sa iau o motocicleta cu motor termic. Ceea ce am si facut. In continuare, sustin cu tarie ca jucaria asta electrica e cel mai bun instrument pe care-l poate avea un copil ca prima motocicleta. Faptul ca parintele poate regla puterea, viteza maxima si (mai ales!) modul in care raspunde motorul la acceleratie sunt priceless. Sa nu mai vorbim ca nu exista parti fierbinti care-i pot provoca rani (motor, radiator, toba), precum si lipsa sunetului motorului. De altfel, acest sunet a fost marele nostru hop psihologic, cand am schimbat motocicleta. Am avut nevoie de 30 de minute sa reusesc sa-l fac sa accelereze singur. Dupa ce a trecut de acest prag, s-a plimbat pana m-am plictisit eu sa ma uit la el. Asta imi confirma ca am mers pe drumul cel bun cu motocicleta electrica. Asadar, din august juniorul se da pe un KTM 50 SX Mini, model 2019. So far, so good. WhatsApp Video 2022-10-05 at 22.36.17.mp4
  9. Eu n-am mai facut upgrade la camera de cand am luat 3+ Black Edition. Pentru un utilizator ca mine, 1080p la 60 PFS e mai mult decat suficient. Si, probabil, sunt multi ca mine, fara mari pretentii. Mi-am luat ieri acumulatori noi la ea, sunt curios cat o sa tina. Cand fac update la camera, musai sa fac si la PC. Deja gafaie cand editez video la rezolutia asta...
  10. Foarte tare, va asteptam weekend-ul viitor in vizita! Intrucat mi-a puscat bujia la motocicleta, am pus Oset-ul in portbagaj si am fugit la pista de motocross.
  11. Cu mare drag! Nu stiu, n-am vazut nimic. Si eu sper, indiferent ca vorbim de motociclism, pescuit, desen sau orice alta activitate care le aduce zambetul pe buzele juniorilor. Am profitat de vremea buna si am iesit astazi pe langa casa. Asa, lejer, de dezmortire.
  12. Multumim! Sunt in asentiment cu tine, si mie mi-ar fi placut sa ma indrume partintii spre motociclism de mic, nu s-o fac eu, de capul meu, la 22 de ani sa-mi iau A-ul si direct 900RR. Doar Cel de Sus a facut sa mai scriu astazi aici, pe forum.
  13. Suna bine, am putea cere asta unui moderator. Intre timp, de cand n-am mai postat, am invartit roata peste tot, indiferent de anotimp.
  14. N-am mai biruit sa ma tin dupa el cu bicicleta, asa ca mi-am luat si eu un trial cu care sa iesim impreuna. Numa' bine, mai rezolv si eu unele probleme pe care le am cu tehnica offroad.
×
×
  • Creează nouă...