Sari la conținut

ovi_ice

Super Membru
  • Număr conținut

    1.180
  • Înregistrat

  • Ultima Vizită

Profil

  • Sex
    Male
  • Locatie
    Bucuresti
  • Carnet moto din
    2010
  • Motocicleta
    F800GS

Vizitatori Recenți Profil

2.470 citiri profil

ovi_ice's Achievements

  1. Mersi pentru raspunsuri. I-am zis sa-mi dea si mie mailul trimis de scoala si de acolo e 95% clar ca cei 600 ron sunt parte din costul total al scolarizarii (2000 ron). Sincer nu inteleg cum de a inteles el altfel . In fine, i-am transmis si faptul ca nu se va sui pe moto pana ce nu da examenul teoretic (desi asta e putin cam ciudat pt cine are deja B-ul).
  2. Salut. Ca sa nu mai deschid alt topic, am sa cer aici cateva informatii despre scoala moto. Asta fiindca nu mai stiu care e procedura/metodologia in zua de azi (probabil s-a schimbat de cand am facut eu scoala, prin 2010). Am un prieten care a luat legatura cu Scoala Moto Louis, evident pentru obtinerea permisului categoria A. Pretul 2000 ron. Bun, zis si facut, s-a inscris telefonic. Fara a incepe cursurile practice (din ce am inteles au avut ceva curs teoretic online), cei de la scoala i-au spus ca inainte faca vreo sedinta de condus, trebuie sa se duca la ei la sediu, sa dea examen teoretic (identic cu cel de la politie, acelasi barem/criteriu de trecere) si sa mai plateasca inca 600 ron pt acest examen . Ceea ce mie sincer mi s-a parut total aiurea. Adica pretul stabilit de la inceput este unul, nu lasi omul sa se suie macar 1 min pe moto, dar ii mai ceri bani ca sa-l "examinezi" tu teoretic. Wtf ?! De aceea intreb pe cei care ati facut scoala recent (sau poate cunoasteti pe cineva care a facut), asa se procedeaza acum ? Dai examen teoretic la scoala inainte sa incepi sedintele de condus ? Asa e la..toate ?
  3. Salut. SIM-ul il iei de la Magticom, sunt multe magazine in orasele mari (si probabil gasesti unul-doua si in orasele mici/sate). Vezi ca atat la Orange si Vodafone daca vrei net sau sa suni/primesti call-uri vei plati de te ustura (e ca in US, platesti pe minut si daca esti sunat - la Orange era 2 euro/min). Cu netu mi-am facut cost suplimentar de vreo 50 euro doar sa chem un taxi. La Magti platesti 32 GEL pt internet nelimitat (o luna) si mai era ceva maruntis pt SIM (3-4 GEL). Benzina e 5 ron/l in Georgia, dar asta probabil ca stii deja. Ce inseamna "Drumul militar" ? E cumva soseaua de ~150km care pleaca din Tbilisi pana in nord, aproape de grantia cu Rusia, langa varful Kazbeghi ? Nu are treaba cu vreun "drum militar", nu-ti imagina ca e Stategica din Ro. E un fost drum militar (istoric) care a fost asfaltat de ceva timp (vezi poza de pe wikipedia). E ok-ish sa zic asa, prima parte e plina de tiruri stationate (ai senzatia ca te duci spre Giurgiu), iar mai apoi in munte sunt niste serpentine, dar drumul e prost (asfaltat, dar cu multe gropi/crapaturi). Gergeti Trinity Church (destinatia finala a acelei sosele) e cea mai renumita excursie de o zi din Tbilisi. Deci multe autocare, asiatici cu DSLR_uri, tot tacamul. Totusi merita daca nu ai mai fost vreodata. Ti-as mai recomanda Tusheti National Park. Daca pui pe asta traseu din google maps o sa-ti zica ceva de genu: "sorry, we could not find any roads to that destination". Asta pt ca se merge cu masina "normala" pana in apropiere, apoi cu 4WD pe trail-uri (probabil ca te vei descurca cu motorul), iar in apropiere de zona protejata doar pe cai. Deci e the real shit. La Ushguli n-am ajuns, e pe lista toata zona Mestia, dar pe drum te poti opri la canionul Martvili. E absolut spectaculos si e verde chiar si in decembrie. Cazare...20 euro/noapte ? Sper sa poti gasi in orasele mici ori sate. In Tbilisi, Batumi, Kutaisi s-au scumpit toate. Un apart de pe Airbnb in Tbilisi in care am stat acum un an cu 4000 ron/luna, era in august 9900 ron/luna. Poate 50euro/noapte ar fi mai realist (vorbesc strict de Georgia).
  4. Donez ghete moto Alpinestars Multiair XCR GTX, marimea 43 (true-to-size). Estetic nu sunt in stare execeptionala, mai au locuri unde pielea este zgariata. Poate din poze nu se vede, fiindca au fost date cu un strat de Daytona Black Refresher (practic o crema de ghete mai fancy). Important e ca nu au taieturi, talpa nu e desprinsa, nu sunt descusute pe nicaieri, iar membrana de GoreTex functioneaza ca in prima zi (nu intra apa deloc). Si nici nu au mirosuri. Eu le-am gasit abia azi in dulap, uitasem de ele de prin 2109 (si implicit nu au mai fost purtate de atunci). Posibil sa mai am si factura de achizitie. Se pot ridica doar din zona Militari-Pacii. Din cauza programului incarcat nu am timp de deplasari prin oras sau expediat prin curierat. Si-au gasit un nou proprietar.
  5. Arata bine dracia. La 10k € e posibil sa si "tina". La 8k cum spera unii ma tem ca se vor face prea multe compromisuri dpdv al calitatii (vezi Benelli). p.s.: nu pot sa nu remarc ce din topor arata site-ul producatorului. Zici ca abia a fost pusa pe picioare compania intr-un garaj :)). p.p.s: 8000-9000 € la cursul actual Yen/Eur. Curios e ca au italian care prezinta modelul si pare a fi angajat Kove. Deci au adus "minti" de unde trebuie pt dezvoltarea modelului.
  6. De la Ducati, Streetfighterul e meh, restul arata f bine (arta as putea zice). Iar Moto Guzzi da clasa pe tot ce inseamna retro/heritage. Lasand la o parte designul, faceti o comparatie si a finisajelor si echipamentelor (suspensii, frane) intre ce ofera italienii (de fapt europenii) si japonezii. Astia din urma vad ca incep sa ceara scoruri de motociclete adevarate, cand ei ar fi trebui sa ramana la gama de pret Dacia, fiindca doar la nivel de Dacie stiu/vor sa produca. Nu as fi facut asemenea afirmatii daca ne-am fi aflat in 2008-2010, dar sa-mi vii tu in 2023 cu asemenea mizerii, chipurile "modele "noi", da-o in p**... Si sa nu zica lumea ca-s hater pe japoneze, cred ca mai au unele modele dezirabile. La Honda, AT-ul mi se pare cea mai mare reusit a lor din ultimii 10 ani, probabil modelul care "i-a scos din groapa" pe segmentul touring Adventure. La Yamaha, Trace-urile mi se par f corecte pe segmentul lor, in special cel de 900. Si japo inca stau bine pe scutere - daca ar fi maine sa-mi cumpar scuter, as alege dintre doar dintre X-Max si Forza, ambele de 300. Ca sa revin la "noutatile" despre care se discuta mai sus, decat Transalp-ul ori V-Strom-ul nou, mai degraba o MTS 950 SH (aceeasi utilitate pe off, dar mult superioara pe asfalt) sau T7/F800GS SH, daca se vrea putin mai mult off (cu disclaimer-ul sa nu aveti mari sperante ca veti face pe ele ce vedeti prin reclame).
  7. Ce uratenii pot sa scoata japonezii zilele astea. SV-ul ala e fix Dacia Spring. V-Strom-ul Sandero Stepway si Transalp-ul Dokker Stepway (si cam la fel de "utile" pe off la cate kg au). Ba chiar Daciile sunt frumoase comparativ cu mobrele astea. Dar sa va las si ceva sa va clatiti ochii:
  8. 230kg. Lol. Cat V-strom 1000 din 2018. Si de ce se mai numeste V-Strom daca are motor paralell-twin..?
  9. In Romania de astazi, la cate drumuri neasfaltate avem (incepand cu DN66A, apoi judetene, comunale) prin munti si pe care putem circula fara nici o restrictie, un SUV cu garda la sol decenta (nu din alea de mall) si tractiune integrala e cea mai buna alegere. Va zic asta dupa ce am facut 2 concedii cu Duster AWD, descoperi o altfel de Romanie, aia pt care care vin evreii ori nemtii, de ne miram ce cauta la noi. Tin minte ca au fost 2 zile legate in care nu dadusem cu ochii de "civilizatie" (adica vreun petic de asfalt sau ceva mai mult de cateva asezari cu case rasfirate). Bine, cei care au mobre adventure/dual sport si au batut in lung si lat tara pe forestiere (eventual traseele din TET sau ACT) stiu la ce ma refer. Nu mai zic ca la o zvarlitura de bat avem Bulgaria si Grecia unde iar sunt o gramada de posibilitati...
  10. Pai stai bre, ca atat e si la masinile din grupul VAG (si nu ma refer la Bugatti ori Porsche). La un Seat Ateca, pt schimb placute frana spate (cu tot cu manopera), o reprezentanta a dat 1770 ron, alta vreo 1490 ron. Doar pt asta, nu si revizie. Eu nu inteleg de ce nu va cumparati placute AM de la Brembo ori EBC, veniti cu ele in service si vi le monteaza. Sau astia de la BMW nu accepta "marfa clientului" ? Apoi, ce dracu is alea "set microfiltru" ? Se refera la filtru de A/C ? Daca da, este iar o chestie din care producatorul (dar si reprezentantele auto) fac bani frumosi vanzand filtru "oem" (care defapt e un bosch/mann/valeo rebranduit). Caz concret in grupul VAG: pt skoda/seat filtru de habitaclu "original" 180-220 ron (depinde unde intrebi). Luat de pe epiesa.ro, cel original VAG este maxim 120 ron. Iar daca cumperi un Bosch/Mann carbune activ cu polifenol (adica mai scump si mai "dotat" de atat nu exista), vine cam 80-90 ron. Din astea cumpar eu la fiecare 6 luni (deh, aerul "curat" de Bucuresti) si il montez in 3 minute. Bottom line: folositi consumabile aftermarket acolo unde merita, cele de la branduri de top sunt in multe cazuri mai bune decat cele standard OEM si mult mai ieftine. Ma gandesc ca nu sunteti atehnici sa nu stiti citi niste specificatii (sau sa cautati piesele dupa VIN), mai ziceam daca eram pe forum.mamici.ro, dar asa... p.s.: manopera e parfum la 500 ron. Doar putin mai mare decat ai da la mobra BMW in service autorizat pt aceleasi operatiuni. Deci e fair dpmdv.
  11. @W00Da, ala e traseul, cu urmatoarele mentiuni: de la Cascada Sapte Izvoare am mers pana la Hidrocentrala Scropoasa (e la 200-300 m), am trecut podul/barajul si am mai zabovit pe acolo. In poiana aceea de dupa pod era plin de rulote (numere de Italia, Franta, Germania). iar apoi m-am intors in DJ714 pe acelasi drum pe care am venit, din cate tin minte. Pur si simplu ori nu am gasit acel drum/bifurcatie ce apare pe harta dupa cascada, ori era de-a dreptul impracticabil. Vezi tu la fata locului. Dupa cum ziceam, poti sa adaugi si Podu cu Florile la traseu, cam ala e "cireasa de pe tort" .
  12. Nu-mi dau seama pana unde ajunge drumul din poza, trebuia sa pui un link din google maps. Este DJ714 care urca spre platoul Padina. Am facut oarecum acelasi traseu, cu F800GS avand anvelope de strada. Vezi un rezumat aici: Iti recomand sa cobori din DJ714 pana la Lacul Scopoasa, e drum ok si ai ce vedea la final (Cascada Sapte Izvoare). Apoi, daca te simti in forma, ti-as sugera ca de la baraj sa faci stanga si sa urci la Podu' cu Florile. Apoi te intorci, continui sa ocolesti lacul de acumulare prin stanga (varianta neasfaltata - practic tii DJ714-le) si te intorci pe asfalt (prin dreapta lacului, intri pe DJ713A, apoi DJ713 si ajungi imediat in Sinaia). Distractie placuta, e unul dintre cele mai spectaculoase trasee din zona .
×
×
  • Creează nouă...