Sari la conținut

Postări Recomandate

Am Âşi eu câteva întrebări, pentru cei care au de destul timp această motocicletă, ca să-Âşi poată forma o părere:

 

1: Cam care este balanța fiabilitate/costuri de întreținere? Adică, e destul de rezistentă pentru uzul cotidian - drumuri oarecum soft-enduro (străzi proaste, pietruite cu macadam de râu) ocazional ieÂşire pe dealuri, versus costuri piese ?

 

2: Care este consumul mediu - trafic urban lejer + înafara localității, neîncărcată, doar cu conducător aprox. 75 kg;

 

3: Manevrabilitate, frână, stabilitate.

 

Mulțumesc.

 

1)Inafara de consumabile, motocicleta nu prea mananca piese daca o intreti. Ce se mai strica daca nu il intretii e melcul de la kilometraj(de la roata).

2)Un consum mediu pentru trafic urban lejer plus exterior e in jur de ~5%(+/- 0.5% in functie de stilul de mers/trafic).

3)Transalpul e o motocicleta manevrabila in mers, dar la viteza mica si pe loc se simte greutatea, iar de forta de franare nu duce lipsa, chiar pot zice ca franeaza foarte bine.

 

Parerea mea e ca totusi nu a fost gandit pentru uz cotidean si iesit pe deal in weekend daca distantele pe care le acoperi sunt scurte. Te-ar ajuta mult mai mult(dupa parerea mea) o motocicleta cu un motor de 250cc in acest caz(mai ales ca ar consuma si mai putin).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1. Depinde cum o gasesti si cat de intretinuta e. A mea e din 94, o am de 3ani si n-am schimbat la ea decat ambreiajul (ca era vechi si patina inca de cand am luat-o), un rulment +consumabile, care nu-s exagerat de scumpe. Mi se pare cea mai potrivita motocicleta pentru toate drumurile din RO.

 

2. daca mergi constant 70-90km/h scoti consum sub 5%, altfel cam 5-5.5%. In oras poti sa ajungi si la 7%, dar depinde mult de stilul de mers.

 

3. Nimic de reprosat. Nu e BMW dar e mai usoara si parca nici nu te doare buzunarul cand o scapi pe jos.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator VULPOIU

Mulțumesc!

...în calculele mele preliminare, câÂştigătorul cel mare este Baby-Transalp, cel cu motorul de 400. Care are însă aproape aceiaÂşi greutate cu cealalaltă. Teoretic ar trebui să consume mai puțin; însă...

Îmi place în draci cum arată; însă acesta este ultimul criteriu. Prioritate au cele practice...

Balanța înclină spre Varadero de 125. Nu râdeți! Merg cel mai mult prin oraÂşul meu cel mic.. străzi rele , viteză mică..., deci contează consumul, confortul Âşi robustețea, mai puțin reprizele (cât Âşi cum mă poț ține de Africa Twin sau altceva).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am Âşi eu câteva întrebări, pentru cei care au de destul timp această motocicletă, ca să-Âşi poată forma o părere:

 

1: Cam care este balanța fiabilitate/costuri de întreținere? Adică, e destul de rezistentă pentru uzul cotidian - drumuri oarecum soft-enduro (străzi proaste, pietruite cu macadam de râu) ocazional ieÂşire pe dealuri, versus costuri piese ?

 

2: Care este consumul mediu - trafic urban lejer + înafara localității, neîncărcată, doar cu conducător aprox. 75 kg;

 

3: Manevrabilitate, frână, stabilitate.

 

Mulțumesc.

 

1. O folosesc in special pt soselele noastre "asfaltate". O am de ~ 5 ani si nu am schimbat nimic decat melcul, consumabilele si am sincronizat carburatoarele si tachetii... ca asa a zis mecanicul... eu cred ca nu avea nimic, dar era manopera prea mica si trebuia sa creasca pretul cumva... In afara drumului, pe iarba (miristi si alte zone, ca namoale... acolo o lasi si vi cu tractorul s-o scoti) mi se pare cam grea si nu prea poti sa scoti prea mult din ea sau din tine. Poate cu niste cauciucuri mai de off road, merge mai bine. Cu E-08-urile mele, imi e greu si s-o parchez pe nisip...

2. In carte scrie ca are rezervor de ~ 18L. Niciodata nu am putut sa-i bag mai mult de 11L si atunci cand deja se oprise ca nu mai avea benzina. Cu astia, in oras fac cam 150-165km si mers destul de agitat, ca imi place sa fiu mereu primul la semafor, iar in afara... daca alimentez in Otopeni, am fost cu ei pana in Azuga si inapoi in Bucuresti, fara refill.

3. E greu sa intri printre masini cu ea, iar parcarile inguste, la 1.70 ai mei, imi sunt destul de grele, ca nu ajung cu toata talpa jos. Frana... eu zic ca e putin cam prea puternica si daca nu esti atent, blochezi destul de usor si fata si spatele, chiar si la modelul ca al meu cu un singur disc de frana pe fata. Stabilitate... la drum lung, poti sa si dansezi pe ea si nu se simte nimic.

Nu ezita daca ai ocazia, e super pt drumurile noastre!

O seara buna,

Vice.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

2. In carte scrie ca are rezervor de ~ 18L. Niciodata nu am putut sa-i bag mai mult de 11L si atunci cand deja se oprise ca nu mai avea benzina.

 

Si tu chiar crezi ca cei de la Honda te-au pacalit si de fapt are 11L.. :blink: ;)

 

Robinetul rezervorului are 2 pozitii: ON si RES. Cu el pe ON, da, iti curg aprox 11-12L din rezervor, restul raman de REZERVA. Cand treci robinetul pe RES o sa curga si aia..6-7 litri ramasi.

LOL, mare ti-e gradina Doamne..

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mulțumesc!

...în calculele mele preliminare, câÂştigătorul cel mare este Baby-Transalp, cel cu motorul de 400. Care are însă aproape aceiaÂşi greutate cu cealalaltă. Teoretic ar trebui să consume mai puțin; însă...

Însă....

nu are un consum mai mic decât cel cu motor de 583 cm3, sau chiar dacă e mai mic, se simte la putere

nu faci mare afacere, să Âştii

în plus, nu Âştiu cum e cu piesele de schimb, astea de 400 sunt cam rare

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Rare de tot, pentru ca au fost facute pentru piata japoneza. Parerea mea este ca te legi la cap fara sa te doara, acolo unde sunt mii de piese de schimb din dezmembrari (am cautat recent pe piata din CZ piese de TA600 si sunt sute de ce vrei tu) tu o sa-ti pui mainile in cap ca nu gasesti piesa X. Bine, de obicei in motor nu prea ai ce schimba, dar cine stie... cu un motor de 400 o sa fii la fel cu cei de 600 doar cu diferenta ca tu nu gasesti piese :blink:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Si tu chiar crezi ca cei de la Honda te-au pacalit si de fapt are 11L.. :blink: ;)

 

Robinetul rezervorului are 2 pozitii: ON si RES. Cu el pe ON, da, iti curg aprox 11-12L din rezervor, restul raman de REZERVA. Cand treci robinetul pe RES o sa curga si aia..6-7 litri ramasi.

LOL, mare ti-e gradina Doamne..

 

O i-au drept gluma aia cu gradina... Am si eu ceva experienta si ani de motor, asa ca stiu de acel robinet. Il tin mereu pe RES ca oricum nu bag benzina proasta, de prin benzinarii uitate de lume... si nu se infunda filtrul cu jeg. La fiecare plin resetez kilometrajul partial si stiu cat mai am pana cand raman fara benzina.

P.S. e si mare si vad ca e si fara garduri...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

cu un motor de 400 o sa fii la fel cu cei de 600

Niciodată, are doar 37 CP

Ce-i drept, are un consum "de criză", 3-3,5 l/100 km

Cel de 400 nici nu se găseÂşte pe www.bikez.com

L-am găsit prin alte colțuri ale internetului

 

Honda%20XL%20400V%20Transalp.jpg

Editat de Korben Dallas
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

O i-au drept gluma aia cu gradina... Am si eu ceva experienta si ani de motor, asa ca stiu de acel robinet. Il tin mereu pe RES ca oricum nu bag benzina proasta, de prin benzinarii uitate de lume... si nu se infunda filtrul cu jeg. La fiecare plin resetez kilometrajul partial si stiu cat mai am pana cand raman fara benzina.

P.S. e si mare si vad ca e si fara garduri...

Pai atunci nu inteleg cum reusesti sa bagi numai 11L in rezervor cand el are 18. Probabil tie nu-ti functioneaza bine RES-ul, adica sita respectiva e infundata complet.

La robinet exista 2 tevisoare bagat una-intr-alta care intra in rezervor si pe unde curge benzina. Cea de ON are gura mai sus, deasupra nivelului unde mai raman vreo 6-7L in rezervor si cea de RES care are gura exact la baza rezervorului si permite scurgerea completa a benzinei din rezervor.

Probabil la tine acea de RES e infundata.. altfel nu-mi explic, rezervorul are fix 18L.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu are probleme vreo teava sau rezervorul sau robinetul. Cand nu mai are benzina (adica acei 11L, nu se mai vede sau aude nimic cand misc rezervorul). Nu bag mana in foc ca nu e schimbat rezervorul cu alt model, doar ca nu am vazut diferente intre ele. Oricum, cei ~ 250km ce-i pot face cu un plic sunt arhisuficienti, ca oricum benzinarii nu sunt mai rare de 50km intre ele.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

E foarte ciudat.. L-ai demontat vreodata de pe moto?

 

Mai e posibil sa fi fost lovit si are o maaare bosoalca undeva spre interior care e acum umpluta cu ... kit.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

L-am dat jos cand am inlocuit bujiile... acum cativa ani, dar nu mi s-a parut nimic ciudat la el. Cat timp merge... il las asa. Daca e sa-l dau jos sa ajung in alta parte, ma voi uita si voi vedea ce are.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

O i-au drept gluma aia cu gradina... Am si eu ceva experienta si ani de motor, asa ca stiu de acel robinet. Il tin mereu pe RES ca oricum nu bag benzina proasta, de prin benzinarii uitate de lume... si nu se infunda filtrul cu jeg. La fiecare plin resetez kilometrajul partial si stiu cat mai am pana cand raman fara benzina.

P.S. e si mare si vad ca e si fara garduri...

 

:blink: pai nu spusesi tu omule ca bagi 11L dupa ce se opreste ca nu mai are benzina? asta inseamna ori ca robinetul tau nu e in pozitia RES (adica cu sageata in jos) ori nu functioneaza cum trebuie. Intr-un rezervor uscat intra ~18L, poate chiar 18.5 daca pui cu tzaraita.

Mesaj completat

ma scuzati, se pare ca am "lag" ;)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

:blink: pai nu spusesi tu omule ca bagi 11L dupa ce se opreste ca nu mai are benzina? asta inseamna ori ca robinetul tau nu e in pozitia RES (adica cu sageata in jos) ori nu functioneaza cum trebuie. Intr-un rezervor uscat intra ~18L, poate chiar 18.5 daca pui cu tzaraita.

Mesaj completat

ma scuzati, se pare ca am "lag" ;)

 

eu cred că dacă nici nu e lovit Âşi nici nu e defect robinetul este un rezervor de contrabandă cu pereți dubli Âşi între ei este pentru țigări/marijuana/cocaină. vrei să facem schimb de rezervor? :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pai in cazul asta ma duc alergand pana in Cuca Macai unde e lasat la iernat sa-l desfac si sa bag un joint...

 

M-am gandit la o alta posibilitate... De obicei bag cam la aceleasi benzinarii si poate acolo e defecta pompa si arata mai putin decat baga. Pt o suma decenta, va spun unde alimentez :blink:

 

O intrebare la voi: daca a mea are autonomie de ~ 250km intre plinuri, ale voastre inseamna ca depasesc 400km?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu am patit sa merg 400km fara sa alimentez, dar deja eram cu smochina.. ca raman in drum. De obicei bag cand intru pe rezerva si asa imi intra 11-12-13L depinde de unde gasesc prima benzinarie..

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator VULPOIU

ÂŞi totuÂşi, cred că iese din discuție. 180 kile. Preponderent pentru uzul cotidian - de ce m-aÂş chinui cu ditai haramul? Freewind sau F650 au 160 kile. Varadero125 are 150 kile.... ÂŞi consum pe măsură.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ai sa alegi cu inima! asa facem mai toti! vei vrea sa te dai si in afara orasului, vei vrea o plimbare mai lunga...si atunci iti va parea rau ca nu ai minim 250cc(ceea ce recomand eu pt oras). si f650 si transalpul tot pe acolo se invart. daca esti mai naltut din fire nu vad de ce nu un transalp! daca faci atat de mult oras mai bine scuter decat motocicleta, si motocicleta ..cumpar-o mai tarziu pt plimbari de wekend de relaxare!

ps: freewindul, pegaso, f650...mai toate aceeasi marie cu alta palarie. mono, salbatice dpmv. am avut f650 clasic(dakarul pe injectie cica ar fi altceva) si l-am ales ca mi-a placut, si le-am studiat pe toate celalalte . dupa ceva experienta mi-am dat seama ca vreau bicilindru ca mie mai pe gustul meu si oarecum am regretat transalpul. transalp ce vroiam sa iau anul acesta dar s-a nimerit sa fie fratiorul mai mare pentru ca s-au aliniat astrele si pt. ca-mi place mult mai mult

Editat de raoulserban
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut,

Mi-am amintit ca nu imi merg becurile ce lumineaza bordul si parca nu e de la sigurante. Parca au picat in tipm, unul cate unul. Acum, la aproape inceputul sezonului ma gandeam sa mi le schimb, si daca tot le schimb, sa le schimb cu unele LED. Si nu numai cele din bord, ci si toate ce se pot inlocui cu LED, fara sa schimb releul de semnalizare, etc. In manualele ce le-am gasit nu este specificat decat ce e in attach. Pe net nu am gasit decat cu alte denumiri, cum ar fi W5W, T10, etc.

Care ar fi echivelenta celor din attach cu denumirile de acum?

Ma gandeam sa le schimb pe cele din bord ce il lumineaza (cate sunt?), de la indicatoarele de semnalizare tot din bord, becurile de la neutru, faza lunga, ulei si de la nr de inmatriculare.

 

Transalp de 600, PD06, din 1991.

 

Merci,

Vice.

post-16335-1298920623_thumb.jpg

post-16335-1298920751_thumb.jpg

post-16335-1298920807_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut,

Mi-am amintit ca nu imi merg becurile ce lumineaza bordul si parca nu e de la sigurante.

Am avut Transalp aproape 4 ani, dar nu am avut probleme cu becurile, am schimbat o singura data becul din far (ala de 55/60W)

Si nici pe altii nu i-am "auzit" sa se planga de becurile din bord

Parerea mea, din moment ce si asa vine iarna (din nou :blink: ) este ca ai timp berechet sa desfaci bordul si sa vezi exact ce e acolo, cu ocazia asta vezi de ce nu merg becurile, ce becuri ai nevoie si cate

Bafta!

 

P.S. am avut PD06 din 1991, intrau 14 litri de benzina fara sa ma chinui prea mult (cu robinetul pe pozitia NORMAL). Cel mai mult am reusit sa bag 17 litri

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Chiar nu ma intereseaza de ce intra doar atat in rezervor. Atata timp cat merge fara probleme e ok.

Nu am cum sa desfac bordul ca nu am motorul langa mine. E la ceva distanta (a se intelege in afara orasului), intr-un garaj, la iernat. Ca sa ajung acolo trebuie sa dau ochii si cu viitoarea soacra; asa ca... incerc sa aflu de la voi sau de pe net (inca nu am gasit).

Merci,

Vice.

Mesaj completat

Becurile din bord sa fie de dimensiunea celui de pozitie (T4W = 53 57 182 257 363 1445 6253 1895 64111 39431) sau sunt ceva mai groase?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

O intrebare la voi: daca a mea are autonomie de ~ 250km intre plinuri, ale voastre inseamna ca depasesc 400km?

Eu am autonomie de 250 km pana pe rezerva, cu 14L, consum 5,2 - 5,3L 100/km.

Recordul de benzina bagat in rezervor a fost acuma recent in 5.feb cand intr-o o zi cu soare m-am dus sa-i fac plinu. Avea maxim 500 ml in rezervor si am reusit SA INGHESUI 18,2 L = 92 lei :blink:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...