Sari la conținut

Postări Recomandate

Poate cineva sa imi recomande un ulei ce raceste mai bine motorul la un Transalp 700. Momentan folosesc Motul 5100 - 10w40, dar in oras se cam incinge si imi tot porneste ventilatia.

Merci

Poti scadea concentratia lichidului de racire (pentru temperaturile de pe la noi este cam mult -30, -35'') si sa folosesti un ulei cu regim de temperatura mai mare recomandat pentru zona noasta ar fi 20w50 (10w40 este cam subtirel pentru canicula), 10w60 (e oleaca cam scump si cam prea mult spre sintetic, mineralul face transferul de caldura mai bine...) Oricum nu uleiul iti asigura racirea...

Editat de Unchiu'
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In conditii de viteza zero, cum se intampla des in oras, racirea ti-o asigura ventilatorul. Nu uleiul, nu antigelul, nu radiatoarele.....

Pui ulei de 120 lei litru si constati ca tot iti porneste ventilatorul prin oras....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In conditii de viteza zero, cum se intampla des in oras, racirea ti-o asigura ventilatorul. Nu uleiul, nu antigelul, nu radiatoarele.....

Pui ulei de 120 lei litru si constati ca tot iti porneste ventilatorul prin oras....

:)

pe incercate.

cu ulei 10w60 (motul) la un moment dat dintr-o vara calduroasa intr-un oras calduros ma intrebam daca mi s-a stricat cumva ventilatorul ...

nu este important pretul - este important sa fie sintetic si w50 sau w60.

 

numai bine,

paul

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

OK. Dar vezi ca a doua cifra reprezinta cat la suta isi pastreaza vascozitatea din valoarea initiala (prima cifra), la temperatura de operare a motorului. Multigrad. Deci as zice ca prima cifra e mai importanta pt vascozitate iar a doua e bine sa fie cat mai mare.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Deci: Motul 7100 - 10W60 sau Motorex Power Synt 10W50? Care se comporta mai bine la temperaturi peste 30 de grade?

 

Ce e bizar ca in manualul tehnic da ca ulei recomandat SAE 10w-30....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Deci: Motul 7100 - 10W60 sau Motorex Power Synt 10W50? Care se comporta mai bine la temperaturi peste 30 de grade?

in cazul meu cel putin (TA650 si DL650) racirea cea mai buna se face cu W60 (am testat intre motul W50 si W60).

nu am apucat inca sa caut documentatie pentru a-mi sustine punctul de vedere tehnic legat de uleiul sintetic, indicele de vascozitate la cald si racire dar cand apuc ma uit.

 

numai bine,

paul

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Deci: Motul 7100 - 10W60 sau Motorex Power Synt 10W50? Care se comporta mai bine la temperaturi peste 30 de grade?

 

Ce e bizar ca in manualul tehnic da ca ulei recomandat SAE 10w-30....

Conform cu manualul uleiul recomandat pentru functionarea corecta este 10w40 (cand temperatura exterioara este sub 0), la temperaturi ambientale de peste 0 se utilizeaza 20w50... Ca sa facem un calcul simplu pentru "care e mai bun" e foarte simplu : 60% din 10= ... (in cazul 10w60), 50%din 20 =...(in cazul 20w50 recomandat pentru temperaturi de peste 0) . Este un calcul mai mult decat brut si see refera la cat la suta din vascozitatea initiala mai ramane la o temperatura de 100'' (temperatura de lucru normala ).

Uleiul NU RACESTE la tipul asta de motoare, altfel avea prevazut radiator special pentru ulei si recomandarea de schimbare a uleiului la 3000 km...parerile ca un anumit tip de 10w "raceste" mai bine decat altul sunt simple pareri si impresii, totul tine de anularea frecarilor din motor , care sunt mai mari (implicit caldura produsa mai mare) cu cat uleiul devine mai fluid datorita frecarilor la temperatura de lucru a motorului (asta in cazul 10w). Discutiile astea s-au mai purtat si prin alte parti tot cu protagonisti care "stie ei mai bine" .

 

Spor la ales "ulei de vara"

Editat de Unchiu'
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

...si se zice 10w + 60. Nu 10 + w60. W se refera la primul numar. Alea monograd sunt 10w punct. Vezi uleiurile de furca.

 

Pt oras e de preferat un motor cu racire pe lichid, tocmai pt ca exista ventilator care porneste. La masini nimeni nu se mai plange ca-i porneste ventilatorul vara in oras, pt ca nu-l aude nimeni din masina. Doar cand parcheaza masina si se da jos din ea....

 

 

PS Eu am Motul 10w50 in AT, dar 5100, semisintetic. Nu prea merg in oras cu mobra asa ca nu stiu cat de des imi porneste ventilatorul, dar nu m-as panica daca ar porni des. Ar mai fi o solutie: sa nu stai la semafoare decat strictul necesar, mereu in poll position :) .

Editat de andrei belcic
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Uleiul NU RACESTE la tipul asta de motoare, altfel avea prevazut radiator special pentru ulei si recomandarea de schimbare a uleiului la 3000 km...parerile ca un anumit tip de 10w "raceste" mai bine decat altul sunt simple pareri si impresii, totul tine de anularea frecarilor din motor , care sunt mai mari (implicit caldura produsa mai mare) cu cat uleiul devine mai fluid datorita frecarilor la temperatura de lucru a motorului (asta in cazul 10w). Discutiile astea s-au mai purtat si prin alte parti tot cu protagonisti care "stie ei mai bine" .

 

Spor la ales "ulei de vara"

nu a sustinut nimeni ca uleiul disipa caldura la fel ca si lichidul de racire dintr-un motor si nu s-a intrat in detalii de cum face uleiul racirea ...

 

revenind la subiectul omului - un 20Wxx o sa ii porneasca greoi in diminetile racoroase din cauza vascozitatii prea mari a uleiului la rece si din punctul meu de vedere nu i l-as recomanda - tot pe testate :D.

din pacate motul nu face 7100 10W50. dar face 10W60 pe care eu il sustin in continuare :D.

 

numai bine,

paul

» Post actualizat in 09 Jun 2015 14:15

OK. Dar vezi ca a doua cifra reprezinta cat la suta isi pastreaza vascozitatea din valoarea initiala (prima cifra) ...

 

Conform cu manualul uleiul recomandat pentru functionarea corecta este 10w40 (cand temperatura exterioara este sub 0), la temperaturi ambientale de peste 0 se utilizeaza 20w50... Ca sa facem un calcul simplu pentru "care e mai bun" e foarte simplu : 60% din 10= ... (in cazul 10w60), 50%din 20 =...(in cazul 20w50 recomandat pentru temperaturi de peste 0) . Este un calcul mai mult decat brut si see refera la cat la suta din vascozitatea initiala mai ramane la o temperatura de 100'' (temperatura de lucru normala ).

vad ideea asta vehiculata in doua locuri cum ca a doua cifra reprezinta cat la suta isi pastreaza vascozitatea din nush ce valoare.

nu am mai citit de mult timp topicurile celor care "stie ei mai bine" dar

a doua cifra este o clasificare in intervale de vascozitate masurate la 100 grade celsius, clasificarea facuta in functie de valorile date de standardul SAE J300.

de exemplu - 1124084.pdf

 

numai bine,

paul

» Post actualizat in 09 Jun 2015 14:16

dsds

» Post actualizat in 09 Jun 2015 14:17

piula - am atasat un pdf care nu are legatura ...

asta am vrut sa pun pentru cine e curios sa arunce o privire daca mai e loc de astfel de discutii ...

NEW SAE J300 - DEFINITION VISCOSITY GRADE ENGINE M O.pdf

» Post actualizat in 09 Jun 2015 14:20

... pun si jpg ca sa fie mai usor de citit:

 

post-18136-0-00839400-1433859592_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@ ivap : Nu ti-am adresat nici o intrebare, nu vad de ce mi-ai raspunde , vad ca ti-a luat cateva zile sa te dai pe net ca sa alfi cate ceva...incepi sa inveti oricum, nu imi spui nimic nou in zona asta . Ca sa stai linistit si sa nu ai insomnii, caci vad ca ai probleme de orgoliii si tii sa raspunzi neintrebat, calculul respectiv cu procentajul l-am spus omului ca sa inteleaga cat de cat care e jongleria cu vascozitatea, sa stie sa isi aleaga un ulei repede, usor...fara a teoretiza prea mult, (sper sa te ajute si pe tine treaba cu X%...a mai spus treaba asta si andrei belcic, stia el ce spunea, tu nu prea intelesese-si cum sta treaba, dar puteai intreba si ti se raspundea ... )

Daca tu vrei sa contrazici manualele de servis e strict treaba ta , nu face recomandari doar de dragul reclamei .

Daca te-ai obosit sa imi raspunzi mie...sincer, te-ai obosit cam degeaba, nu am nevoie de informatiile alea (nici nu am intrebat asa ceva). Cand o sa am nevoie de ceva am sa intreb.

Oricum mai ai ceva de documentat vis-a-vis de mineral/sintetic...cat care cum si cum face transferul de caldura.(este o intreaga polologhie in zona asta si destul de multe discutii pro si contra si nu cred ca e cazul sa largim subiectul aici)

Daca tot dai niste raspunsuri....ai fi putut sa raspunzi omului de la inceput, nu dupa cateva ceasuri/zile de documentat pe net doar de dragul de a demonstra ceva, nu cred ca era cazul .Ma poti contrazice daca crezi ca informatia pe care spus-o , vis-a-vis de ce spune manualul legat de vascozitatea uleiului este eronata, in rest ...e un soi de can-can.

 

 

 

Toate cele bune

 

P.S. sa stii ca nu tin sa imi raspunzi...dar daca o faci e strict treaba ta

Editat de Unchiu'
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu cred ca Transalpul are un motor simplu, neimpins, cu performante modeste si tolerante destul de mari, care se multumeste cu orice fel de ulei, important fiind sa il schimbi mai des.

Si da, am bagat Motul 7100 si nu voi mai repeta greseala, nu se prea potriveste full sinteticul.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Imi raman lipite destul de tare discurile de ambreiaj, asa ca inainte sa pornesc motorul o las in viteza, trag ambreiaj si o misc inainte si inapoi pana nu mai opune rezistenta!

Stie cineva motivul?

Lumea spune ca e din cauza uleiului, dar stiu pe cineva care are alt tip de ulei si face la fel!?!?!?!

Multumesc!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Deci: Motul 7100 - 10W60 sau Motorex Power Synt 10W50? Care se comporta mai bine la temperaturi peste 30 de grade?

 

Ce e bizar ca in manualul tehnic da ca ulei recomandat SAE 10w-30....

Nu e un raspuns la intrebarea ta, dar ca si punct de referinta: in XL700-ul meu am pus Belray 10w40, in ideea ca in manual acesta este uleiul recomandat pentru temperaturi strict pozitive. La drum intins (+60 km/h) temperatura afisata e destul de constanta intre 75-80 C, iar la stationare in relanti nu dureaza 5 minute si ajunge la 100 C, moment in care intra ventilatia. Prin oras, intre semafoare ventilatia se opreste, apoi la urmatorul semafor porneste din nou.

Am ramas la Belray dupa Motorex si Castrol (ambele 10w40) pentru ca am impresia ca cutia functioneaza mai bine, schimb mai usor si mai rapid. Dar e o parere strict personala, si nu am gasit indicatii suplimentare ca ar fi si adevarat. Din nou ca referinta, am 20000 de km facuti cu mobra asta, din care 15000 cu Belray.

Editat de biohazardousguy
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu e un raspuns la intrebarea ta, dar ca si punct de referinta: in XL700-ul meu am pus Belray 10w40, in ideea ca in manual acesta este uleiul recomandat pentru temperaturi strict pozitive. La drum intins (+60 km/h) temperatura afisata e destul de constanta intre 75-80 C, iar la stationare in relanti nu dureaza 5 minute si ajunge la 100 C, moment in care intra ventilatia. Prin oras, intre semafoare ventilatia se opreste, apoi la urmatorul semafor porneste din nou.

Am ramas la Belray dupa Motorex si Castrol (ambele 10w40) pentru ca am impresia ca cutia functioneaza mai bine, schimb mai usor si mai rapid. Dar e o parere strict personala, si nu am gasit indicatii suplimentare ca ar fi si adevarat. Din nou ca referinta, am 20000 de km facuti cu mobra asta, din care 15000 cu Belray.

La fel face si la mine. Motul 5100, 10w40. Am crezut ca innebunesc pana am traversat Istanbulul la 30 grade+. Din cauza asta am incercat sa vad daca nu exista ceva ulei care sa disipe mai bine caldura, dar se pare ca nu asta e problema. Problema in sine e chiar motorul care sa incalzeste cam repede.

 

Merci mult.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Transalpurile chiar se (supra)incalzesc foarte greu, comparativ cu majoritatea motocicletelor.

Inainte am avut un BMW GS de 650, monopiston . Crede-ma ca nu prea stiam ce e ala ventilator :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Inainte am avut un BMW GS de 650, monopiston . Crede-ma ca nu prea stiam ce e ala ventilator :)

Idem, numai ca nu GS ci ST, ala pe carburator. Rar pornea ventilatorul. Idem si cu Istabulul, a curs apa pe mine si m-am prajit la genunchi c-am 2-3 ore pana am reusit sa ies din aglomeratie.

XL700 se incinge mai tare decat F650 si DL650 (le-am luat ca refeinta, ca le-am avut si folosit) la semafoare si in oras, am stiut asta de cand l-am luat. Cred ca se intampla acest lucru datorita numeroaselor plastice si a faptului ca motorul e mult mai ingramadit si are mai putin contact cu aerul decat la mobrele de mai sus. Insa, daca ventilatorul functioneaza, eu nu imi fac probleme. Mai arunc un ochi pe termometru cand e groasa, mai departez picioarele de motor, dar c-am atat.

Editat de biohazardousguy
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vara se foloseste 10W50 sau 15W50

Asta e tot din manual

Manualele care circula la noi sunt scrise de nemti sau englezi, care au o clima mai rece si nu pre ii doare capul de temperaturi peste 30 grade

Eu nu folosesc 10W40 de loc, si e mai bine, motorul toarce ca o pisicuta

E absolut normal ca motorul sa se incalzeasca in oras si daca ai multe semafoare sa porneasca electroventilatorul

Ala porneste si iarna daca merge motorul mult fara sa te deplasezi

Editat de Korben
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

.... Idem si cu Istabulul, a curs apa pe mine si m-am prajit la genunchi c-am 2-3 ore pana am reusit sa ies din aglomeratie......

M-am gandit io ca Istanbulul e de vina si nu motorul. De-a lungul istoriei turcii au tot adus necazuri peste noi, japonezii niciodata :))

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Din dimineata asta vitezometrul refuza sa mai miste.

M am apucat de desfacut, in ideea de a verifica daca e ok cablul, am ajuns in stadiul asta si aici gata, habar nu am cum naiba sa verific daca e strans sau sa strang la loc capatul de sus al cablului, care intra in bord.

Mana mea nu intra acolo si nici nu am idee ce scula ar trebui.

Ce as putea face?

post-10515-0-63348500-1434533250_thumb.jpg

post-10515-0-46945400-1434533262_thumb.jpg

post-10515-0-83110800-1434533276_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut, cel mau usor ajungi sa desurubezi cablul din bord daca desurubezi cele 4 suruburi care tin carena fata cu o surubelnita stea mare cu grija sa nu scapi carena cu farul sa-l spargi!

Scoti pozitia de sub far si alimentarea becului h4 ca o sa te incurce la demontat si pui carena fata pe ceva moale si continui operatiunea initiala.

 

Spor la treaba!
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...