Sari la conținut

Postări Recomandate

Misto ideea Lutzifer, de mult ma gandeam sa fac si eu ceva filtrului de aer ca ma ususca de bani cand il schimb. Am incercat la unul vechi sa-l spal cu benzina, dar mori pana se usuca si nu stiu cat de bine se curata.. ma refer la cel de hartie.

 

De unde ai cumparat burete si cum se cheama? Rezista la benzina, adica cand se imbacseste tare mere spalat cu benzina?

 

Gata, imi fac si eu :P

Eu l-am cumparat din ARAD de la un magazin moto specializat mai mult pe scootere, dar au piese pentru tot felul de motoare. Acolo am cerut "burete pentru filtru de aer". Este o bucata de burete dreptuunghiulara vreo 40-50cm... nu l-am masurat exact, spun asa dupa ochi :P

 

Eu acuma l-am uns cu ulei de motor, am frecat bine,bine buretele pana s-a uniformat peste tot. Si l-am pus sus. Eu zic ca nu or fi probleme cu el.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Misto ideea Lutzifer, de mult ma gandeam sa fac si eu ceva filtrului de aer ca ma ususca de bani cand il schimb. Am incercat la unul vechi sa-l spal cu benzina, dar mori pana se usuca si nu stiu cat de bine se curata.. ma refer la cel de hartie.

 

De unde ai cumparat burete si cum se cheama? Rezista la benzina, adica cand se imbacseste tare mere spalat cu benzina?

 

Gata, imi fac si eu :moron:

Eu l-am cumparat din ARAD de la un magazin moto specializat mai mult pe scootere, dar au piese pentru tot felul de motoare. Acolo am cerut "burete pentru filtru de aer". Este o bucata de burete dreptuunghiulara vreo 40-50cm... nu l-am masurat exact, spun asa dupa ochi :D

 

Eu acuma l-am uns cu ulei de motor, am frecat bine,bine buretele pana s-a uniformat peste tot. Si l-am pus sus. Eu zic ca nu or fi probleme cu el.

 

@john17: este posibil sa se intample ce spui tu legat de puterea motorului, adica sa nu mearga 170 km/h sa mearga 150 km/h... nu stiu, poate sa se intample asta. Dar pe mine nu ma intereseaza deloc, eu merg 100 afara, si maxim o depasire pana la un 120-130 si gata. :P

 

O sa va dau mai multe detalii dupa ce incep sa umblu cu el... ca numa ce l-am pus sus.

 

Mesaj completat

Scuze ca am postat de doua ori, da forumu asta ii de groaza cum se misca :P

 

PS: Am facut o tura de test cu motoru sa vad cum se comporta cu filtrul nou . Primele reactii ce le-am depistat is ca: percuteaza foarte bine din relantiu cand il turezi putin. Am iesit cu el la drum si i-am dat in fiecare viteza sa vad cum trage, mi s-a parut ok. Am fost asa scurt 140 km/h. Nu stiu cat se mai intindea de acolo ca nu am mai avut loc :P

Si legat de reglaj, mi-a crescut relantiul de la 1200-1300 de ture la 1500. L-am facut mai mic pana la 1200 de ture acuma.

 

De consum o sa zic saptamana viitoare.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

modificarea legata de filtru am ochito acu multa vreme pe advrider! atat la transalp cat si la afrikana utilizatorii de filtre tunate sunt super multumiti si nu au aparut nici un fel de probleme! cei mai sceptici au cautat un burete moto mai gros in rest nici o modificare

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Din manual:

 

Filtrul de aer OEM se curata la fiecare 6400km si se schimba odata la 19200km. (curatat inseamna suflat cu aer comprimat)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Filtrele de burete se spala atunci cand sunt murdare :blbl:. Te uiti si daca vezi mizerie pe el, il speli, usuci apoi il ungi si il pui la loc. Depinde si unde faci acel 20% offroad si depinde si unde faci 80% onroad, cad daca stai pe langa vreo fabrica de ciment sau statie de betoane, o sa speli filtrul si fara sa circuli.

 

Chestia cu suflatul la nr. de km nu se prea aplica in Romania, tara noastra exceland la capitolul praf.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Gata si eu, FOCB - fabricat original cu burete.

P.s. - vand burete, am cumparat o foaie de 2m x 1m ca n-am gasit mai mica :blbl:

 

post-7046-1304154580_thumb.jpg post-7046-1304154597_thumb.jpg

 

In poza e gata uns cu ulei de motor. Ma duc sa-l pun pe moto.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Gata si eu, FOCB - fabricat original cu burete.

post-7046-1304154580_thumb.jpg post-7046-1304154597_thumb.jpg

In poza e gata uns cu ulei de motor. Ma duc sa-l pun pe moto.

 

Sunteti dusi ... asa dau comerciantii faliment!

:blbl:

Bravo!

 

Numai bine,

Paul

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sunteti dusi ... asa dau comerciantii faliment!

:P

Bravo!

 

Numai bine,

Paul

deja mă oftic, că eu am dat banii pe unul nou anul trecut. huo. nu puteți să faceți de atunci?!? :blbl:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@Belbody: tu ai pus burete de baie? hai recunoaste! :blbl:)) Mi se pare prea dens :P

 

@Goodkat: de ce sa nu mearga? ar merge pe orice motor care are filtru de hartie. Desi am oarecare dubii la BMW-uri... poate au vreun senzor de grosime a hartiei sau mai stiu eu ce circuit imprimat in buretele filtrului :P

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

deja mă oftic, că eu am dat banii pe unul nou anul trecut. huo. nu puteți să faceți de atunci?!? :blbl: k:

 

 

Daca urmareai topicul de AT ai fi vazut ca eu l-am facut de anul trecut :P

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Bun poanta e urmatoarea, fiind la prima motoreta, nu stiu cum vine treaba asta, filtrul de aer vine cu tot cu ambalajul acela metalic cilindric?

 

Nestiind cum arata filtrul de CB500 am cautat pe net si am gasit mai multe variante, si cilindrice cu hartia in interior, si cilindrice cu hartia in exterior, dar si plate. Filtrul vine cu tot cu partea cilindrica metalica atunci cand il cumperi. Eu cred ca o sa ai ceva de lucru la filtrul cu hartia pe interior, dar nu cred ca e imposibil de realizat.

 

Tu zici sa pui 2 randuri de burete? Ideea nu e rea daca poti asigura prin ele un flux de aer suficient pentru motor. Si tinand cont ca nu suge ca un aspirator, ca doar nu are turbina (i-ai pus? :blbl:) nu stiu daca doua straturi de burete sunt mai bune decat unul.

Burete: in Bucuresti gasesti in targ la Vitan la multe dintre tarabele de acolo care vand piese pentru TIR (am vazut eu acum ~1an), mai gasesti la magazinele de acvaristica (Belbody stie), sau poti sa incerci la magazinele de bricolaj unde sigur gasesti burete pentru filtru de hota (majoritatea nu-s bune pt moto, dar poate ai noroc)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

mmm, nu stiu daca e chiar ok sa pui orice burete!

acuma plecand de la premisa ca buretele pentru filtru de aer ar fi diferit(si tind sa cred asa, am vazut eu ceva emisiuni cu carpe dintre care alea cu microfibre desi aratau la fel erau net superioare, si parca si ceva bureti mai altfel pt nush ce filtre de apa/camera) mai bien luati burete de filtru aer de la un magazin moto(de ex. la f650 clasic filtrul e de burete)

si acuma, aducandu-mi aminte de ultimu docu legat de praf....nici nu stiu ce sa mai zic...nu sunt filtre/masti pentru plamanii nostri daramite pt. motoare

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Voi face in weekend o plimbare de vreo 300 km, si vad cat imi iese. Oricum o sa fiu impachetat cu lazi laterale, doua persoane, tot tacamu! in mod normal ar trebui sa imi iasa undeva la 5,4 - 5,5% asa. O sa vedem si anunt saptamana viitoare!

Am revenit din tura de care ziceam si am facut plinul sa vad consumul. L-am umplut cand am plecat de acasa si la intoarcere... am facu 286 km si am bagat 14,10 L.

 

14,10 x 100 = 1410 , 1410/286 = 4.93 L/100 km... Deci BINGOO! :P

 

Am mers afara 90 km/h, pe traseu au fost multe localitati, deci am mers destul si cu a 3-a, a 4-a ... plus vreo 35 de km de offroad cu 1-a , a 2-a. Eu sunt foarte multumit de consum. Pentru ca in mod normal sub 5,4% nu imi iesea la o manevra dinasta.

Si se poate si mai bine... daca merg fara lazile laterale.

 

Si motorul merge, trage bine! Nu-s probleme... o sa-l desfac zilele astea sa vad cum se comporta, cum retine praful, etc! :blbl:

Mesaj completat

PS: Poza cum a fost echipat TransALP`ul... pentru ca, conteaza mult ca prinde vantul in lazi laterale, plus in echipamentele de ploaie legate pe crashbar, si doua persoane. Si un traseu mixt, cu tot felu de drumuri. :P

 

post-26086-1304259572_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Asa cum spuneam si pe Transalp.ro, pe mine m-ai convins. Caut acum un filtru vechi sa fac bricolarea. Are cineva de donat?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acu' n-o sa-ti mai dea nimeni filtru vechi :P

Asta-i bună :blbl: :P :P

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Si eu am mers in weekend cu filtrul de burete, motocicleta trage bine, undeva pe la 120km/h spre 130km sughita putin, dar apoi o ia ca avionul. (sindromul cand nu are suficienta benzina) si e si normal, ca filtrul de burete e mult mai permisiv asta inseamna ca amestecul e mai sarac... Eu oricum aveam nivelul cam mare in carburi (tocmai ca sa compensez treaba cu datu in nas), acu cu faza cu filtrul de burete se compenseaza numai bine. (treaba cu dat in nas la 120 spre 130 s-a intamplat numai cu pasager, la mers singur ating 160 fara nici un sughit)

Dupa tura am verificat bujiile, arata OK... filtrul se pare ca filtreaza ca am gasit musculite in el si urme de mizerie (al meu e si alb) - deci totul e OK.

O sa va zic ce consum scot cand o sa ma pornesc spre Olanda. (o sa-mi iau si filtrul de hartie in bagaje, just in case, desi nu cred ca o sa fie probleme cu buretele)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu nu sunt convins ca este o solutie optima treaba cu buretele.

Daca aerul trece mai usor este clar ca si impuritatile trec la fel de usor.

Poate ca scade consumul pe termen scurt dar daca cresc costurile de reparatie pe termen lung iar nu e nici o smecherie.

 

Mie nici filtrele K&N nu mi se par destul de bune oricat ulei pui pe ele.

Filtrele de hartie nu au concurenta daca tii la motorul tau.

 

Treaba cu buretele merge cand nu ai alte solutii si pe o perioada cat mai scurta pana faci rost de un filtru normal.

Eu sunt adeptul improvizatiilor dar cu conditia sa nu stric utilajul.

Trebuie tinut cont si de faptul ca Transalpul poate merge si pe drumuri proaste pline de praf. Chiar iti trebuie filtre bune pe acolo.

 

O sa pun in curand aici poze cu cu noile crashbaruri. Mi-am permis sa improvizez fiindca cele din comert chiar sunt nesimtit de scumpe dar macar nu risc sa stric nimic mai rau decat s-ar strica oricum la o cazatura. Sunt curios daca or sa va placa si sper sa nu le probez niciodata rezistenta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@ozzy- si mie imi e draga mobra, si numa eu stiu cum am strans cureaua sa o cumpar! si da , ma gandesc ca o sa intru cu ea in mormant(adica la batranete)dar crede-ma ca buretele ala nu face nici un rau si mai mult...cu cat aduni km si iti hranesti sufletul cu atat se apropie mai repede momentul unei reparatii capitale sau o alta mobra!

cei de la heavyduties nu au preturile nesimtite din punctul meu de vedere la crashbar-uri!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@ozzy- si mie imi e draga mobra, si numa eu stiu cum am strans cureaua sa o cumpar! si da , ma gandesc ca o sa intru cu ea in mormant(adica la batranete)dar crede-ma ca buretele ala nu face nici un rau si mai mult...cu cat aduni km si iti hranesti sufletul cu atat se apropie mai repede momentul unei reparatii capitale sau o alta mobra!

cei de la heavyduties nu au preturile nesimtite din punctul meu de vedere la crashbar-uri!

 

 

Ai mare dreptate intr-o anumita privinta. Si anume ca nu o sa tin motocicleta asta toata viata. Probabil ca o sa o vand candva sa imi iau altceva. Totusi atunci cand o sa o vand vreau sa o vand in buna stare. Obisnuiesc sa vand motocicletele intr-o stare mai buna decat atunci cand le-am cumparat eu. Poate ca mai au cate o zgarietura in plus dar tehnic sunt mai bune decat atunci cand le-am cumparat si eventual mai au si cateva accesorii in plus.

Nu vreau sa ma injure urmatorul proprietar.

Am observat ca in Romania se practica mersul cu motorul pana cade definitiv si apoi sa se si castige ceva la vanzare fata de pretul de achzitie prin pacalirea cumparatorului inclusiv prin modificarea numarului de km. In general romanii nu repara. Ei carpesc si baga consumabile ieftine iar cand motorul se strica il vand ca fiind foarte bun.

CUm spuneam si mie imi plac improvizatiile dar sa fie in mai bine. De exemplu as adapta la Transalpul meu un radiator de ulei cum are AT. Asta ar fi un lucru bun pentru motor fiindca ar tine uleiul la un grad de vascozitate mai bun. O sa ii pun un ventilator pe releul de incarcare pentru a ventila aerul de sub carena unde e fixat. Dar daca nu sunt sigur ca ce fac e un lucru bun mai bine il las asa cum este.

De aceea spuneam ca e posibil ca acel burete sa dauneze grav motorului. Spun ca este posibil fiindca nu am verificat. Poate ca densitatea acelui burete e ok fiindca sunt multe motociclete chiar de enduro care au filtrul de aer din burete. Dar eu nu m-as risca sa ii pun orice burete de tapiterie.

Multi bureti nu rezista la solventi si pot fi descompusi de uleiul ce vine prin epurator, benzina si alte gaze din motor. Nu e o problema mare daca buretele ala descompus ajunge in motor ca se arde si se elimina pe evacuare cu ceva mai multe depuneri pe esapament. Problema este ca ii scade densitatea si praful din Romania nu face bine prin pistoane.

 

Imi cer scuze ca ma intind si stiu ca am mai spus dar poate ca n-ati retinut.

Romania impreuna cu aceasta parte a europei este cunoscuta de catre constructorii de masinica fiind o zona foarte poluata cu praf.

De aceea masinile pentru aceasta parte a europei sunt dotate dn fabrica si apoi pe perioada de garantie cu sisteme de filtrare mai dense atat pentru aer cat si pentru benzina. Evident ca si multe subansamble sunt diferite in acele motoare ca urmare a celor de mai sus. Multi dintre voi stiti foarte bine ca masinile noi de la noi sunt diferite de masinile noi de la ei. Pana si banala Dacia este diferita. Si acele masini sunt diferite nu numai la finisaje.

Va garantez ca am aceste informatii direct de la cativa producatori auto fiind cat se poate de oficiale. Nu pot sa va spun cum au ajuns la mine ca am semnat sa nu le fac publice.

Ganditi-va numai la un lucru. Dupa ce ies din garantie masinile incep sa consume mai putin si sa merga mai vesele. Romanii spun ca s-a lasat motorul si nu mai e asa strans. Parerea mea este ca uleiurile si filtrele cumparate de la magazinul din colt nu mai au aceeasi calitate cu cele schimbate in timpul garantiei. Motorul consuma mai putin, se misca mai zglobiu dar se uzeaza mai repede. Societatea de consum merge inainte.

 

Acum depinde de fiecare roman ce alege sa faca.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Dar eu nu m-as risca sa ii pun orice burete de tapiterie.

Multi bureti nu rezista la solventi si pot fi descompusi de uleiul ce vine prin epurator, benzina si alte gaze din motor.

Perfect de acord cu ce spui! Eu cand am postat pe forum ca am modificat filtru de aer pe burete am mers la magazin specializat de motoare si am cerut "burete pentru filtru de aer". Este un burete mai dur, rezista la substantele de care zici tu... si da, nu se descompune.

 

Nici eu nu recomand la nimeni sa isi puna pruncul sa fure de la scoala buretele de sters tabla (daca mai exista asaceva, si nu s-au modernizat pe carioci :crack: ) si sa le puna la filtru de aer! :wink:

 

Eu chiar azi am desfacut sa vad cum arata dupa vreo 500 km facuti. Si arata bine... inca nici urma de praf, pe interior curat. Chiar nu vad ce probleme ar aparea din moment ce este uns bine si NU patrunde praful fin. O sa am mai umblu o perioada asa cu filtru asta pe burete si in cazul in care nu o sa imi mai convina ceva oricand pot sa-l pun pe cel original inapoi.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am uitat sa adaug ca nici nu se compara pretul de la baietii aia care indoaie fiare de pretul cu care mi-am facut eu. Adica preturile lor sunt ok ca mai au si ei o manopera si investitii. Tot cam atat as lua si eu daca as face pentru altcineva ca e ceva munca la ele.

Si le-am facut si eu cu cute de deformare controlata. Adica i-am indicat fierului directia in care vreau sa se deformeze in caz de nevoie in asa fel incat sa nu imi indoie cadrul ori alte subansamble. Un alt atu al baietilor ar fi fost vopsirea in camp electrostatic. Puteam sa fac si eu asta dar ar mai fi durat cateva zile si ar mai fi costat 20-30 de lei in plus. Mi-a fost lene sa le duc la vopsit asa ca tot cu banii aia le-am vopsit cu sprayul. A iesit ca dracu vopseaua dar nu conteaza prea tare ca doar nu le vand. In plus mie imi place cand se ma zgarie ca arata folosite.

Pun poze imediat ce o iau de la atelier cand se opreste ploaia.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +56000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +20000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...