cstelia Postat Mai 19, 2014 Share Postat Mai 19, 2014 (editat) Ca si posesor de TA/94, iti pot spune ca cea mai mare problema e lipsa unei frane sigure pe fata. Apas cu toata puterea pe maneta si nu reusesc sa blochez roata. Poate ar trebui sa iti revizuiesti toata instalatia de frana... In alta ordine de idei, nu inteleg de ce ai vrea sa blochezi roata de fata la franare.... Vrei mortis sa o dai de pamant? @_Raul_ Parerea mea o stii Dintre TA si V-Strom eu as alege pe aia mai frumoasa, adica TA. Mie daca nu imi place cum arata o motocicleta, nu mi-o trebuie, indiferent de ce poate si cat consuma. Editat Mai 19, 2014 de cstelia Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
florică Postat Mai 19, 2014 Share Postat Mai 19, 2014 Sondez, ca de obicei, piata "touringurilor" pentru drumurile romanesti . Monocilindru am avut destui ani. Vreau mai mult comfort si vreau, ocazional, sa imi iau si pasagerul cu mine. La banii de care dispun, jonglez intre TA, AT si Vstrom. V-Strom mi-a placut f. mult pe sosea. Vreau motor usor si cu consum mic, fiindca in majoritatea timpului voi merge singur. Din cauza aceasta nu ma bate gandul la 1000 cmc+. SALVE! Am citit in commentul lui Raoulserban ca esti un tip solid. Uite ce iti recomand eu (fix ce mi-am dorit dar "salele mele au spus sa iau ceva mai usor, adica Transalp"). Cumperi un supertenere de 750, care sa arate foarte bine si eventual cu motoru stricat (cu motoru bun e undeva pe la 1400euro). Mai faci o investitie de vreo 300-350 euro intr-un motor de yamaha tdm850 model 3 vd cu tot cu jiglere si cdi, pe care il montezi FOARTE SIMPLU PE SUPETENERE (vezi pe forum teneristilor). De ce iti recomand acesta moto cu motor de TDM? Este o motocicleta foarte comoda, si cu motorul de tdm ai vreo 80cp (ajunge la 190km/h lejer) si o medie la consum de 5-6l/100km. Consider ca la ora actuala pe piata, acest mix moto nu are concurent, raportat la pret achizitie, putere, consum etc. Este mult peste vstrom pe sosea, iar in offroad, se ridica cel putin la nivelul transalpului. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
pedros Postat Mai 19, 2014 Share Postat Mai 19, 2014 Chiar nu s-a dat niciunul dintre voi si cu 600 si cu 650 incat sa imi poata scrie niste comparatii? Eu am vut ocazia sa ma dau cu ambele modele. T.A.650, Distanta Braila -Bucuresti, consum destul de maricel 5-6% viteze de 120-140 chiar si mai mult. T.A. 600, distanta Buc-Tg Jiu, consum infim intre 3,8 la 80k/h , si 5, %la 130 k/h Am ales T.A 600, mai usoara, mai putine plastice, mai economica. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ivanp Postat Mai 19, 2014 Share Postat Mai 19, 2014 nu obisnuiesc sa ma bag in seama neintrebat insa pentru Raul ma risc. cele 2 TA-uri consuma la fel daca le dai la fel in gura (asta zic din experienta celor 2 motorete mers cu ele in ture comune). ambele peste 130 o sa le simti turate (daca te bate gandul de ture lungi de strada - pe autostrada o sa iti aduci si un ziar cu tine), in offroad - cred ca au garda si suspensiile la fel - TA600 este mai ingusta si probabil din motivul asta pare mai usoara dar nu este si eu zic ca cu ambele faci fix acelasi lucru acolo (plasticele sunt la fel de rezistente ). La 650 ai protectie mai buna la vant si fiind mai noua ca si an de productie - tot ce tine de rulmenti, simeringuri, telescoape - gradul de uzura este muuult mai mic. La statura ta pe 600 o sa stai fix ca pe capra, pe 650 o sa stai mai comod. Dar am citit ca esti curios si de vstrom - cam aceeasi protectie la vant, 10 caluti in plus care CHIAR se simt, ai 6 viteze - vit de croaziera 140-160. Din cate iti stiu excursiile - ce iti doresti tu poti sa faci si cu dl-ul fara sa il chinui (iti trebuie doar un scut metalic). ca si fiabilitate - sunt tot acolo - si transalpurile si dl-urie. singura diferenta sesizabila este ca la TA reglezi jocul la supape la marginea drumului ( dupa ce se raceste) dar la DL este cu totul alta poveste (tot norocul ca asta se face RAR). consum - tot acolo (mers dl650/ta650 in tura de 4000km) bagaje, curbe, alergat. doar ca dl-ul este mult mai usor manevrabil pe curbe (si la dl stii mai sigur cand te apropii de fundul rezervorului) daca vrei sa testezi un dl stradal - ne putem intalni intr-o dupa-amiaza pt o plimbare (al meu este usor modificat dar poti sa iti faci o idee). bafta cu orice ai alege si poate ne mai povestesti si noua din excuriile cu viitoarea mobra! numai bine, paul Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator _Raul_ Postat Mai 19, 2014 Share Postat Mai 19, 2014 Sincer, va multumesc foarte mult, tuturor, pentru raspunsurile voastre! Treaba este simpla: Sufletul (designul ce mi-a picat cu tronc - i know ), cadrul/motorul mult mai bine legat, injectia, confortul si conceptia mai noua ma trag la DL. Ratiune (rotile cu spite si mai ales 21-le ingust pe fata) ma trage spre TA. Stiu ca, oricat de mult confort as vrea, in mintea mea tot muntele, piatra si namolul deschid imaginatia. Acum, dintre cele doua, imi place mai mult 600-le. Poate am crescut cu el, nostalgia, nu stiu. Imi pare mai enduro, mai "true to the spirit". Cu V-Strom m-am dat si mi-a placut mult. Mi-a facut bucuria un prieten sa mi-l dea cam 30 de km, acum vreo 2 ani. In cateva zile trebuie sa ies cu cineva cu un V-strom si un TA600, pentru a ma da cu amandoua. Atunci voi sti sigur ce si cum. Motivul pentru care am scris aici este faptul ca, momentan, nu am posibilitatea sa ma dau si cu un 650. Eram curios daca diferentele intre cele doua sunt notabile. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cstelia Postat Mai 19, 2014 Share Postat Mai 19, 2014 Raul, am eu un amic care are un TA650. Daca vrei iti aranjez un ride test Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator _Raul_ Postat Mai 19, 2014 Share Postat Mai 19, 2014 (editat) Fata de Strom, TA ul are roata fata pe 21 si spite, conteaza mult oriunde este altceva decat asfalt impecabil. Totusi, Stromul consuma ceva mai putin si pe asfalt e net superioara din toate pdv. Alegerea e a ta doar, succes! I know. In coltul acesta de labirint am ajuns si eu. Raul_ Parerea mea o stii Dintre TA si V-Strom eu as alege pe aia mai frumoasa, adica TA. Aproape as jura ca ai vrut sa scrii AT . SALVE! Am citit in commentul lui Raoulserban ca esti un tip solid. Uite ce iti recomand eu (fix ce mi-am dorit dar "salele mele au spus sa iau ceva mai usor, adica Transalp"). Cumperi un supertenere de 750, care sa arate foarte bine si eventual cu motoru stricat (cu motoru bun e undeva pe la 1400euro). Mai faci o investitie de vreo 300-350 euro intr-un motor de yamaha tdm850 model 3 vd cu tot cu jiglere si cdi, pe care il montezi FOARTE SIMPLU PE SUPETENERE (vezi pe forum teneristilor). De ce iti recomand acesta moto cu motor de TDM? Este o motocicleta foarte comoda, si cu motorul de tdm ai vreo 80cp (ajunge la 190km/h lejer) si o medie la consum de 5-6l/100km. Consider ca la ora actuala pe piata, acest mix moto nu are concurent, raportat la pret achizitie, putere, consum etc. Este mult peste vstrom pe sosea, iar in offroad, se ridica cel putin la nivelul transalpului. Sunt tatic, vreau sa stau cu copilul, vreau motor sa ii dau cheie, consumabile ca la carte si sa ma dau. Am trecut printr-un proiect de restaurare de 2 ani ce mi-a consumat cam toti nervii si imens de multi bani. Enough is enough. Calitatea mecanicilor din TM este sub mediocra iar eu nu mai vreau sa vad multe fete curand. Altele noi, hmm, raman inca deschis la ideea ca poate o fi vreunul in mintile lui si in TM. Combinatia mentionata de tine a facut-o @CristiMic si este spectaculoasa. Nu mai am insa timp si nervi. Ar insemna sa caut un ST vechi + un motor de TDM. Ambele incertitudini mari. Mai ales motorul. La ST trebuie refacute telescoape fata, frane, discuri, probabil demontat si resablat. Cum sunt in etapa in care vreau sa vand tot ce este vechi/folosit prin garaj (piese, echipamente, etc) si sa imi iau o singura motocicleta, un singur rand de echipamente, etc, cat mai noi si cat mai bune, nu prea pusca. @pedros - Multumesc frumos pentru cele scrise! Confirma ce am mai auzit si eu. @ivanp - Te tot vad prin oras cu "mandra" ta. O recunosc usor dupa stickerul cu ursul si nr. de inmatriculare. Chiar radeam cu Luci de la Giroc (PaulMoto) care imi spunea ca nu a vazut om mai fara stare ca tine atunci cand vine vorba de rascolit ce ar mai putea modifica pe la Vstrom. Iti citesc cu placere postarile de pe topicul posesorilor si stiu ca o sa am de la cine sa primesc sfaturi bune, din experiente gata triate. Chiar vroiam sa iti dau un PM fiindca stiam ca ai avut TA, asa ca iti multumesc ca te-ai "riscat" sa imi raspunzi. Raul, am eu un amic care are un TA650. Daca vrei iti aranjez un ride test Nu suna rau deloc ! Multumesc frumos de oferta! Cred ca maine voi face o tura cu un TA600 si VStrom. In functie de cum am o dupa-amiaza libera iti dau un semn, astfel incat sa fie cat mai proaspata comparatia. Editat Mai 19, 2014 de _Raul_ Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ivanp Postat Mai 19, 2014 Share Postat Mai 19, 2014 Cred ca maine voi face o tura cu un TA600 si VStrom. In functie de cum am o dupa-amiaza libera iti dau un semn, astfel incat sa fie cat mai proaspata comparatia. abia astept pareri despre toate ... numai bine, paul Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
BikerXX Postat Mai 19, 2014 Share Postat Mai 19, 2014 Raman la parerea mea, un TA 650 cat mai nou si dotat. Cutiile de viteze in 6 trepte m au enervat din totdeauna, la un motor de cuplu ajung 5. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator _Raul_ Postat Mai 19, 2014 Share Postat Mai 19, 2014 (editat) abia astept pareri despre toate ... umai bine, paul Ma apuc sa dau telefoane ca sa vad cum organizez sesiunile de drive test. In seara asta pun in portbagaj cizme, carapace, alea, alea Promit sa revin cu impresii cat mai obiective. Raman la parerea mea, un TA 650 cat mai nou si dotat. Cutiile de viteze in 6 trepte m au enervat din totdeauna, la un motor de cuplu ajung 5. Si ce mi-a scris @ivanp despre 650 m-a pus serios pe ganduri. Chiar daca imi place 600-le, nu pot sa nu recunosc ce inseamna un "fier" mai nou. Plus, o chestiune personala - sticla clara a farului. Am o adevarata problema cu lumina slaba si farurile cu sticla striata. Editat Mai 19, 2014 de _Raul_ Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dakid Postat Mai 19, 2014 Share Postat Mai 19, 2014 Salut Raul, Eu am avut TA 600 2 sezoane (pana acum 4 ani) si am avut ocazia in acea perioada sa merg si cu TA 650. Ce mi s-a parut notabil a fost ciclistica mult imbunantatita pe TA de 650 fata de cel de 600 - probabil centru de greutate mai jos. Acum sunt in tratative sa-mi iau din nou motor dar tinand cont de cat merg pe off ma orientez catre v-strom. Stima Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mircea.cazachevici Postat Mai 20, 2014 Share Postat Mai 20, 2014 Poate ar trebui sa iti revizuiesti toata instalatia de frana... In alta ordine de idei, nu inteleg de ce ai vrea sa blochezi roata de fata la franare.... Vrei mortis sa o dai de pamant? Salut, poti detalia un pic, te rog? In afara de a face din prima comanda de alt disc si alte placute? (Discul arata bine, e cel original, placutele nu mai stiu ce marca sunt). Instalatia am curatat-o anul trecut, dat jos lichidul, spalat, alt lichid, aerisit. Cat despre "blocatul rotii fata", era mai mult o figura de stil. Problema e ca, la o viteza peste 30-40km/h, daca incerci o franare de urgenta, pur si simplu nu reusesti sa opresti in timp util, apesi cu forta pe maneta iar motocicleta se tot duce.... E alta senzatie pe un TA cu 2 discuri pe fata, pe care apesi doar un pic pe frana, si simti ca te duci in cap. Sincer, nu am prieteni cu PD06, numai de la PD10 in sus, deci nu pot sa fac o comparatie. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
pedros Postat Mai 20, 2014 Share Postat Mai 20, 2014 Cat despre "blocatul rotii fata", era mai mult o figura de stil. Problema e ca, la o viteza peste 30-40km/h, daca incerci o franare de urgenta, pur si simplu nu reusesti sa opresti in timp util, apesi cu forta pe maneta iar motocicleta se tot duce.... E alta senzatie pe un TA cu 2 discuri pe fata, pe care apesi doar un pic pe frana, si simti ca te duci in cap. Sincer, nu am prieteni cu PD06, numai de la PD10 in sus, deci nu pot sa fac o comparatie. PD10 2 discuri de 257mm,,,,este adevarat ca frina este mai buna decit la 1 disc dar.............. tot o mica frectie. Am schimbat toata fata de TA, si am pus furca de Suz DR 650 cu 1 disc de 300mm. Diferenta este net superioara. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
TheSaint Postat Mai 20, 2014 Share Postat Mai 20, 2014 Salutare, am ceva probleme cu motoreta, daca ma puteti ajuta va raman dator.. motoreta din dotare este Transalp 600 din 99. Picura benzina pe la robinetul de benzina al rezervorului, am cumparat un kit de reparatie dar nu este complet si nici nu a rezoolvat problema, ba mai mult acum daca ajung la 4000 de ture si o accelerez brusc, pe la 5.000 - 5.500 da in nas pt cateva secunde apoi merge normal... a mai pait cineva asa ceva? Ma gandesc sa cumpar un robinet cu totul, dar nou de la reprezentanta are un pret de ma ia capul, are cineva unul de vanzare? problema este ca as avea nevoie de el azi, cel tarziu maine, pt ca joi plec intr-o tura de 5.000 de km. Multumesc frumos. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
fairplaybiker Postat Mai 20, 2014 Share Postat Mai 20, 2014 Salutare, am ceva probleme cu motoreta, daca ma puteti ajuta va raman dator.. motoreta din dotare este Transalp 600 din 99. Picura benzina pe la robinetul de benzina al rezervorului, am cumparat un kit de reparatie dar nu este complet si nici nu a rezoolvat problema, ba mai mult acum daca ajung la 4000 de ture si o accelerez brusc, pe la 5.000 - 5.500 da in nas pt cateva secunde apoi merge normal... a mai pait cineva asa ceva? Ma gandesc sa cumpar un robinet cu totul, dar nou de la reprezentanta are un pret de ma ia capul, are cineva unul de vanzare? problema este ca as avea nevoie de el azi, cel tarziu maine, pt ca joi plec intr-o tura de 5.000 de km. Multumesc frumos. Daca vrei am eu unul bun daca ma suni pana maine dimineata il pun cu fancurier si joi e la tine pe dimineata ...0745538663 mihai ma poti suna azi pana la 00 si dimineata de la 6.40 pana la 7 ce plec de acasa Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator _Raul_ Postat Mai 21, 2014 Share Postat Mai 21, 2014 Multumita unor colegi inimosi din judetul vecin (CS) aseara zambeam bucuros dupa un drive test paralel TA600 si VStrom. Ultima net superioara. TA-ul putin peste Tenerele actual incat, dpmdv, nu renteaza schimbul. Cu Strom-ul alt film. Sunt pe telefon acum, insa voi reveni cu o postare detaliata. Keep close! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
andrei belcic Postat Mai 21, 2014 Share Postat Mai 21, 2014 TA e putin peste datorita celor 2 cilindri care o fac mai prietenoasa pe asfalt. Altfel, era logic ca DL-ul e cu 7 clase peste TA, pe asfalt, bineinteles. Pe forestiere se inverseaza clasamentul. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
johny77 Postat Mai 21, 2014 Share Postat Mai 21, 2014 Va salut. In sfarsit, am si eu o honda transalp din 98. Merge f bine, imi place mult ciclistica, (am doar vreo 40 de km cu ea, dar am ramas foarte incantat) si tot, porneste f frumos la rece, nu bate nimic, motor silentios. DAR, de la 3500 de ture, intra o vibratie si stand pe loc, dar mai ales in mers, zici ca sunt la vibromasaj, se simte destul de puternic, mai ales pana la 4500, apoi scade dar doar putin. Vibratie e de la motor, nu din trenul de rulare sau alte chestii. Ce poate sa fie? Am avut si monocilindru, dar nici vorba sa vibreze asa. Totusi, nu tacane nimic, nu bate nimic, nu suna nimic la motor. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Andry Postat Mai 21, 2014 Share Postat Mai 21, 2014 Clasicele soluţii : sincronizează carburatoarele, unge lanţul, ridică cricul lateral. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cstelia Postat Mai 21, 2014 Share Postat Mai 21, 2014 Salut, poti detalia un pic, te rog? In afara de a face din prima comanda de alt disc si alte placute? (Discul arata bine, e cel original, placutele nu mai stiu ce marca sunt). Instalatia am curatat-o anul trecut, dat jos lichidul, spalat, alt lichid, aerisit. Cat despre "blocatul rotii fata", era mai mult o figura de stil. Problema e ca, la o viteza peste 30-40km/h, daca incerci o franare de urgenta, pur si simplu nu reusesti sa opresti in timp util, apesi cu forta pe maneta iar motocicleta se tot duce.... E alta senzatie pe un TA cu 2 discuri pe fata, pe care apesi doar un pic pe frana, si simti ca te duci in cap. Sincer, nu am prieteni cu PD06, numai de la PD10 in sus, deci nu pot sa fac o comparatie. Verifica si pompa de frana, s-ar putea ca la presiune mare sa dea inapoi, de aici franarea de rahat. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
johny77 Postat Mai 21, 2014 Share Postat Mai 21, 2014 Clasicele soluţii : sincronizează carburatoarele, unge lanţul, ridică cricul lateral. De la cine am cumparat-o mi-a ca au fost curatate carburatoarele anul asta. Sa ung lantul? Dar si stand pe loc vibreaza. La ce te referi cu "ridica cricul lateral"? Nu pot face legatura. Banuiesc ca cea mai plauzibila varianta ar cea cu carburatoarele Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ivanp Postat Mai 21, 2014 Share Postat Mai 21, 2014 De la cine am cumparat-o mi-a ca au fost curatate carburatoarele anul asta. Andry zicea de sincronizare - nu de curatare. stima, paul Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
fairplaybiker Postat Mai 21, 2014 Share Postat Mai 21, 2014 Va salut. In sfarsit, am si eu o honda transalp din 98. Merge f bine, imi place mult ciclistica, (am doar vreo 40 de km cu ea, dar am ramas foarte incantat) si tot, porneste f frumos la rece, nu bate nimic, motor silentios. DAR, de la 3500 de ture, intra o vibratie si stand pe loc, dar mai ales in mers, zici ca sunt la vibromasaj, se simte destul de puternic, mai ales pana la 4500, apoi scade dar doar putin. Vibratie e de la motor, nu din trenul de rulare sau alte chestii. Ce poate sa fie? Am avut si monocilindru, dar nici vorba sa vibreze asa. Totusi, nu tacane nimic, nu bate nimic, nu suna nimic la motor. Mai in cearca si vezi piulitele si suruburile de la motor care prine pe cadru sa fie stranse bine Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
johny77 Postat Mai 26, 2014 Share Postat Mai 26, 2014 (editat) am sa incerc si lucrul asta va multumesc salut din nou. acum ma apuc de lucru la motor, asa ca o sa va mai deranjez cu cateva intrebari: - cum ajung la becul de bord care lumineaza turometrul? banuiesc ca e ars, nu se aprinde - vreau sa schimb kitul de lant, trebuie scule speciale, sau pot acasa in curte, cu trusa de chei, ciocan si altele? - ca sa dau roata din spate jos, in manual scrie ca dai lantul jos de pe roata dintata. cum pot eu sa-l dau jos, trebuie sa imping roata cat mai un fata? (ma refer efectiv la procedura de a da roata spate jos de pe motocicleta, pasa cu pas). cam atat deocamdata. multumesc Editat Mai 22, 2014 de johny77 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Figment Postat Mai 26, 2014 Share Postat Mai 26, 2014 Primul link de aici este un manual care te poate ajuta la intrebarile 1 si 3: http://transalp.ro/download/category/2-manuale.html La 2 nu stiu sigur ca n-am schimbat kitul de lant pana acum, poate raspunde altcineva. Spor! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.