Sari la conținut

Simson


satana pe mobra
 Share

Postări Recomandate

Biela e perfect simetrica, ca si pistonul original. Nici unul nu are directie de montare. Pererea mea.

Ia uita-te sus, unde vine boltul. E SIMETRICA?

 

Ia uita-te sus, unde vine boltul. E SIMETRICA?

Si nu mi-ai raspuns, vii la Intrunirea ce se lasa cu un Transfagarasan? Astept propunerea asta de diamant de o mie de ani. Asta care ne va pune pe toti la punct. Stralucitoare idee, jos palaria!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 3,2k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Oriunde ma uit, tot simetrica e. Am si o gramada de poze in care se vede ca este montata in ambele sensuri. Oricum si biele eu am cel putin de 3 feluri, unele parca cu inscrisuri pe ambele fete. Nu sunt in Romania nici acum si nici in momentul Transfagaraseanului.

Sa lasam astea, sus ,la bolt , biela nu e simetrica. Vezi ce faci cu Intrunirea, vreu sa vad si eu un Simson contemporan, cu potential, nu basituri. M-am saturat de paznici neputinciosi de vechituri, impotenti cracanati, mari sfatuitori, care nu au facut un ambielaj niciodata. Ce triere va fi, nici mengele in persoana nu ar face-o mai bine. Pe serpentine meseriasii, pe vine neputinciosii. Asta va ramane pe veci, nimeni nu mai poate opri buturuga.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cand oi ajunge acasa, reiau toate tipurile de biele de simson si le masor. Nu zic ca nu ai dreptate, doar ca eu nu am vazut sa fie asa. Nici altii, din cate cunosc. Poti incerca, in loc sa scrii poezii, sa faci un desen din care sa reiasa asimetria bielei. Asimetria poate consta doar din faptul ca cele doua ochiuri ale bielei sunt decalate pe directia paralela cu motocicleta. Altfel nu are ce sa fie.

Uite si 2 exemple cu aceiasi biela pusa invers.

post-11450-0-41867100-1365163151_thumb.jpg

post-11450-0-70378400-1365163173_thumb.jpg

Editat de Mikulaish
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cand oi ajunge acasa, reiau toate tipurile de biele de simson si le masor. Nu zic ca nu ai dreptate, doar ca eu nu am vazut sa fie asa. Nici altii, din cate cunosc. Poti incerca, in loc sa scrii poezii, sa faci un desen din care sa reiasa asimetria bielei. Asimetria poate consta doar din faptul ca cele doua ochiuri ale bielei sunt decalate pe directia paralela cu motocicleta. Altfel nu are ce sa fie.

Uite si 2 exemple cu aceiasi biela pusa invers.

Cand o sa ajungi acasa mai vorbim. Ambielajele astea sunt montate corect? Tu asa zici?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu e problema mea daca sunt sau nu montate corect. Eu oricum le montez cum doresc. Uite un piston asimetric desenat. Asta se monteaza in cazul Simsonului cu A inspre stanga motocicletei Acum fa un efort si explica (virgula) cum se monteaza biela.

Esti bun in Simson, ce mai! Ai ajuns acasa, ai bielele in fata ta, sa vorbim concret? Ca si eu m-am imbracat si am dat o fuga la garajel, pe la biele. Iti zic ce gandesc acum, dar ramane intre noi:' bai, baiatul asta e la fel de bun in Simson, are potential exact ca Adrian'. Nu-mi mai fa desene de copii, chiar daca in copilarie vreau sa raman mereu, pana la moarte. Zi-mi cand ai in fata ta 3-4 biele. Daca am dreptate, vii sa urcam putregaiurile pe Transfagarasan? Cu respect! Adrian Rosca, Barlad.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Biele simetrice si asimetrice, colivii cu numar par sau impar de role, din bronz sau tabla, voodoo ce mai :P

Balance factorul nu e doar la motoare monocilindrice. Si la acestea oricat ai echilibra ambielajul de bine[static si dinamic] tot o sa ai vibratii nasoale fara un arbore de echilibrare, cum au japonezele. Simsonul a fost conceput intr-o vreme cand nu se stia mare lucru despre aceste lucruri. spre ex. si motoarele britanice "twin" [adica 2 cilindri paraleli in care pistoanele urca si coboara la unison] vibrau in draci de-ti amorteau destele pe ghidon si se desurubau piulitele la drum. Solutia de compromis a fost montarea elastica a motorului pe cadru prin bucse silent de cauciuc.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

arcurile

 

 

attachicon.gif

Interesanta treaba, ce parere ai, ar face fata la un Sport? Ce turatie avea motorul, care sunt greutatea, lungimea, diametrul supapei? Din ce material e facuta? Nu mai era si un arc mai mic, cu spira in sens invers? Stii cumva cursa supapei? Stiu ca exagerez, mai sunt si alte intrebari, dar e prea mult deja. Ti-as ramane indatorat, ar fi rezolvata si aceasta problema cu arcurile de supapa la Simson Sport, la restul problemelor ce le avea acest extraordinar motor sunt gasite deja solutii corecte. Sunt sigur ca putem gasi impreuna o solutie si la aceasta problema, chiar daca unii din voi au renuntat la Simson stiu multe despre aceasta motocicleta. Intotdeauna e cate ceva de invatat, inca o data spun, vorbim deschis despre aceasta bijuterie cu numele de Simson 425 Sport , e tot ce conteaza. Poate ca o parte din cei ce au renuntat la Simson s-or reintoarce la vechea dragoste. Nu e tarziu, inca se mai gasesc , peste cativa ani va fi prea tarziu. Aduceti-va aminte ca, odata, ati fost stapanul unei orchestre, stapanul unei fabricute germane, stapanul unui motor fascinant ,nimeni nu va putea sta in cale. Poate ca ati renuntat prematur, imprejurarile au fost porcesti, cand Simsonul a plecat de langa dumneavoastra inca vi se mai vedea caldura mainilor pe ghidon. Dragostea dumneavoastra inca il mai inconjura, se departa si tot va uitati dupa el, ca dupa un copil ce va pleca fortat la razboi. Nu e nimc, ridicati-va din colb, scuturati-va hainele de motociclist adevarat si urcati-va din nou pe Simson. El va va arata acum ce ati pierdut odata, a doua oara nimeni nu va mai putea distruge dragostea legendara dintre om si fier. Numai bine, camarazi!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Biele simetrice si asimetrice, colivii cu numar par sau impar de role, din bronz sau tabla, voodoo ce mai :P

Balance factorul nu e doar la motoare monocilindrice. Si la acestea oricat ai echilibra ambielajul de bine[static si dinamic] tot o sa ai vibratii nasoale fara un arbore de echilibrare, cum au japonezele. Simsonul a fost conceput intr-o vreme cand nu se stia mare lucru despre aceste lucruri. spre ex. si motoarele britanice "twin" [adica 2 cilindri paraleli in care pistoanele urca si coboara la unison] vibrau in draci de-ti amorteau destele pe ghidon si se desurubau piulitele la drum. Solutia de compromis a fost montarea elastica a motorului pe cadru prin bucse silent de cauciuc.

 

Procentul asta de echilibrare era bine cunoscut cand s-a proiectat Simsonul. De asta exista si cifra calculata pt. el. In consecinta la o anumita turatie vibratiile motorul vor fi minime. Acea e turatia unde vibratia trece din directia orizontala la verticala. Cine reface motoare de Simson in Germania, stie foarte bine astea si procedeaza in cunostinta de cauza.

Sa iti explic eu ceva in termeni de Mures. Acu vreo 7 ani mergeam cu Simsonul de la Cluj sa ma intalnesc cu o gagica la Sighisoara. Dupa Nades urcam acea serpentina si aproape la capat am ramas cu colivia de bronz sparta si motorul gripat. Am impins inapoi motorul pana la Nades. La prima casa pe stanga sta un tigan. Cu ajutorul si sculele lui am degripat motorul, am pornit, dar pe urcare s-a intamplat aceiasi lucru. Am impins iarasi inapoi vreo 2-3 km Simsonul si l-am lasat la el. L-am luat peste cateva zile cu un prieten.

Cand vei impinge tu Simsonul, poate te vei gandi sa faci ceva sa nu se mai intample. Mai ales ca in ultimii ani am purtat atas si mai nou imi voi purta si fiul in el.

Din pacate a patit-o si cineva cu rulment SKF in ambielaj, iar colegu sociopat a trebuit sa ii duca in atas motor de schimb.

Editat de Mikulaish
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu e problema mea daca sunt sau nu montate corect. Eu oricum le montez cum doresc. Uite un piston asimetric desenat. Asta se monteaza in cazul Simsonului cu A inspre stanga motocicletei Acum fa un efort si explica (virgula) cum se monteaza biela.

 

Pistonul cu gaura asimetrica sunt pe Skoda. Eu l-am montat ca in desen. Explicatia? In punctul mort superior detonatia prinde biela cu un unghi spre sensul de rotatie si nu chiar pe axa bielei.

Asa sa fie?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Procentul asta de echilibrare era bine cunoscut cand s-a proiectat Simsonul. De asta exista si cifra calculata pt. el. In consecinta la o anumita turatie vibratiile motorul vor fi minime. Acea e turatia unde vibratia trece din directia orizontala la verticala. Cine reface motoare de Simson in Germania, stie foarte bine astea si procedeaza in cunostinta de cauza.

Sa iti explic eu ceva in termeni de Mures. Acu vreo 7 ani mergeam cu Simsonul de la Cluj sa ma intalnesc cu o gagica la Sighisoara. Dupa Nades urcam acea serpentina si aproape la capat am ramas cu colivia de bronz sparta si motorul gripat. Am impins inapoi motorul pana la Nades. La prima casa pe stanga sta un tigan. Cu ajutorul si sculele lui am degripat motorul, am pornit, dar pe urcare s-a intamplat aceiasi lucru. Am impins iarasi inapoi vreo 2-3 km Simsonul si l-am lasat la el. L-am luat peste cateva zile cu un prieten.

Cand vei impinge tu Simsonul, poate te vei gandi sa faci ceva sa nu se mai intample. Mai ales ca in ultimii ani am purtat atas si mai nou imi voi purta si fiul in el.

Din pacate a patit-o si cineva cu rulment SKF in ambielaj, iar colegu sociopat a trebuit sa ii duca in atas motor de schimb.

Pai nu inteleg: s-a crapat colivia si s-a gripat motorul sau din cauza ca s-a gripat motorul a crapat colivia. Si nu inteleg cum ai reusit sa degripezi motorul? oricum banuiesc ca dupa degripare inca nu stiai ca ai colivia rupta ptr. ca altfel e ilogica incercarea ta de a pleca din nou la drum. Dealul Nadesului face multe victime; marea majoritate in accidente rutiere, dar uite ca mai cade si cate-un Simson. Eu nu o sa imping niciodata Simson pentru simplul motiv ca nu o sa-mi mai cumpar asemenea utilaj vreodata. O vreme destul de lunga am fost bantuit si eu de nostalgia trecutului, dar timpul e prea scurt ca sa nu te bucuri si de avantajele tehnicii moderne. Daca nu iti este cu suparare as vrea sa imi arati si mie sursa informatiei cu factorul de echilibrare al ambielajului. Rulmentul ala a crapat din cauza ca n-a avut ungere sau nu s-au respectat tolerantele la montaj.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pistonul cu gaura asimetrica sunt pe Skoda. Eu l-am montat ca in desen. Explicatia? In punctul mort superior detonatia prinde biela cu un unghi spre sensul de rotatie si nu chiar pe axa bielei.

Asa sa fie?

Imensa majoritate [ ca sa nu zic toate, ca poate exista si o exceptie-doua] a pistoanelor au boltul decalat intr-un anume sens . De aici si sageata de montaj care indica pozitia corecta de functionare. Decalajul e inspre partea din fusta pistonului care se sprijina pe cilindru pe cursa de detenta. Cand pistonul este impins in sus in cilindru el se sprijina pe cilindru cu partea opusa . In momentul in care atinge P.M.I. tranzitia de pe o parte pe alta se face printr-o usoara basculare a pistonului in jurul boltului, care nu s-ar petrece daca n-ar exista acest mic decalaj.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

O vreme destul de lunga am fost bantuit si eu de nostalgia trecutului, dar timpul e prea scurt ca sa nu te bucuri si de avantajele tehnicii moderne. Daca nu iti este cu suparare as vrea sa imi arati si mie sursa informatiei cu factorul de echilibrare al ambielajului.

Cu toate astea vad ca esti destul de gica contra cand e vorba de pus piese contemporane intr-un motor.

Da, ungerea a fost mai putin decat ideala in momentul spargerii coliviei. Nici turatia nu a fost mica. Si nici colivia de bronz din pacate nu a fost noua. Nu de alta, dar nu mai aveau la auto-moto-velo-sport.

Sursa informatiei cu echilibrarea o gasesti, daca esti curios si o cauti. Nu trebuie sa ma crezi pe mine. Eu sigur nu te voi directiona spre ea.

Sincer m-am cam saturat sa iti dau tie explicatii.

Eu imi exploatez Simsonul si incerc sa o fac la un cost rezonabil si calitate multumitoare dupa documentari riguroase si o experienta semnificativa in exploatarea lui.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cand vine vorba de pus piese contemporane asa alandala da, mi se pare o tampenie. Se vede de altfel in numarul de km parcursi.

 

Alandala sunt vorbele tale de duh. Intr-adevar reiese din nr de km parcursi de tine pe un asemenea motor.

 

nu ma tin profesor am facuto ca o curiozitate la dezbaterea de mai sus

 

Vreo concluzie, Andrei? Si voi ati manevrat cateva ambielaje recent. Daca bine retin unul avea colivia de bronz sparta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Alandala sunt vorbele tale de duh. Intr-adevar reiese din nr de km parcursi de tine pe un asemenea motor.

 

 

Vreo concluzie, Andrei? Si voi ati manevrat cateva ambielaje recent. Daca bine retin unul avea colivia de bronz sparta.

am studiat biela cam jumatate de ora am masurat-o in toate partile comparand-o cu inca cu vo 3 concluzia inafara de faptu ca pe o parte scrie vms 135 si pe cealalta nimic am ajuns la concluzia ca biela e 100 la 100 simetrica

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

astazi prima tura cu motorul dupa 23 de ani, a pornit usor, cutia de viteze merge super, nu am mers f tare (60). Nu inteleg de ce dupa ce am luat contactul a mai mers vreo 5 sec, a mai facut cateva expolzii, sa fie din carburator? nu prea am ce sa reglez la carburator decat ralantiul. Am observat o scurgere pe la simeringul de la schimbtorul de mana din dreapta, ce dimensiune are ca nu se mai vede pe el?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salve, camarazi! Nu mai insist, cred ca am lamurit-o cu motivele distrugerii camasii de bronz la ambielajul de Simson Sport. Va spuneam ca detin peste 40 de ambielaje de Simson, mi-a luat ani de zile sa inteleg cum trebuie facut un asemenea ambielaj sa dureze. Deocamdata, cea mai buna varianta e cu NA 4906. Probabil frezarea din sunci, pentru a permite punerea unui rulment mai inalt, e viitorul pas. Bine ar fi ca rolele acelui rulment sa se invarta cat mai putin pe circumferinta boltului. Cum spuneam, ieri am trecut pe la garaj. Am luat cateva din bielele ce le detin(nici macar jumatate!) si le-am fotografiat. Nu e nevoie sa masor, nu e vorba de uzura, e vorba de mm diferenta, se vede cu ocheanul. Cum se monteaza aceste biele ? De ce le-a facut fabricantul german asa? Era tampit pe atunci? Numai bine!

post-27549-0-09324400-1365264110_thumb.jpg

post-27549-0-93507600-1365264175_thumb.jpg

post-27549-0-23990700-1365264196_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cum se monteaza aceste biele ? De ce le-a facut fabricantul german asa? Era tampit pe atunci? Numai bine!

 

1.-O montezi asa cum ai gasit-o.

2.-O montezi cu partea mai mica spre volanta.

3.-O montezi cum vrei nu cred ca conteaza asa mult.

PS- cind nu pornea ma juram ca daca porneste avion o fac, dar imi era mila si niciodata avionul meu nu a zburat cu mai mult de 60-70 la ora.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salve, camarazi! Nu mai insist, cred ca am lamurit-o cu motivele distrugerii camasii de bronz la ambielajul de Simson Sport. Va spuneam ca detin peste 40 de ambielaje de Simson, mi-a luat ani de zile sa inteleg cum trebuie facut un asemenea ambielaj sa dureze. Deocamdata, cea mai buna varianta e cu NA 4906. Probabil frezarea din sunci, pentru a permite punerea unui rulment mai inalt, e viitorul pas. Bine ar fi ca rolele acelui rulment sa se invarta cat mai putin pe circumferinta boltului. Cum spuneam, ieri am trecut pe la garaj. Am luat cateva din bielele ce le detin(nici macar jumatate!) si le-am fotografiat. Nu e nevoie sa masor, nu e vorba de uzura, e vorba de mm diferenta, se vede cu ocheanul. Cum se monteaza aceste biele ? De ce le-a facut fabricantul german asa? Era tampit pe atunci? Numai bine!

interesanta treaba cu bielele astea banuiesc ca au fost fabricate mai multe tipuiri de vreme ce nu bat calculele nici cum eu am vreo 4 pe langa mine si toate sunt simetrice acuma ce ii drept au o singura inscriptie pe ele adica vms 135 la tine in poza remarc una cu scris mai lung poate e alt model sunt convins ca si prin multitudinea ta de biele tre sa gasesti ceva si simetric singura explicatie ar fi ca exista mai multe tipuri poate stie cineva mai multe despre asta

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...