Sari la conținut

Simson


satana pe mobra
 Share

Postări Recomandate

  • Răspunsuri 3,2k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Nu merge modificand grupul, singura sansa e gasirea unei metode de marire a turatiei. Adica supape usoare, marite si arcuri pe masura. Franele originale ale Sportului sunt foarte eficiente, o frana pe disc l-ar face uricios. Poate cu nu e chiar bine spus marire a turatiei, ci facut sa atinga turatia din cartea tehnica fara a se vatama motorul. Incercati-va Simsonul cu vant puternic din fata si atunci veti realiza ca nu suporta un grup cu raport mai mare. Dar daca e rezolvata problema arcurilor Sportul se duce in peste 120 la ora, suficient pentru batranetea lui. Daca un motor vechi inca mai poate sa atinga viteza din cartea tehnica inseamna ca are in spate un meserias, nu un paznic. Probabil, zic eu, Sportul se duce intr-o suta la ora la vreo 5200 de ture. Pana la 6300 mai e cale lunga. Astept sa vad niste poze cu arcurile de 600, please!

Arcurile de 600 n-o sa va ajute deloc ptr. ca sunt facute pentru niste supape mult mai mici si mai usoare decat cele de pe Simson. Suzuki GSX-F de pe care sunt are 4 supape /cilindru, si chiar daca alezajul cilindrului e aproape ca cel de Simson, supapele sunt mult mai mici si mai usoare. In plus ele sunt calculate sa lucre cu sistemul de distributie cu arbore cu came in chiulasa actionand direct asupra supapelor, pe cand Simsonul are arbore cotit in bloc, tije impingatoare, culbutori. Incapatanarea asta a unora de a demonstra ca Simsonul e un motor minune nu duce decat la macelarirea si asa putinelor exemplare in mintile lor ramase. Stim ca este o masina minunata, concentrati-va eforturile tehnico-creative asupra unor materiale mai noi. Viteza constructiva data de producator in cazul Simsonului Sport este de 110 km/h. Viteza maxima calculata dupa turatia de putere max[ 6300 rpm] este de 120 km/h. Sunt valori respectabile daca ne gandim ca vb de un motor produs acum 55-60 de ani. Aduceti un Simson in mintile lui[ cu toate piesele originale, nu pistoane de Skoda si Dacia, supape de ARO si mai stiu eu ce] si eu zic ca e mai mult decat de ajuns. Cu respect.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Arcurile de 600 n-o sa va ajute deloc ptr. ca sunt facute pentru niste supape mult mai mici si mai usoare decat cele de pe Simson. Suzuki GSX-F de pe care sunt are 4 supape /cilindru, si chiar daca alezajul cilindrului e aproape ca cel de Simson, supapele sunt mult mai mici si mai usoare. In plus ele sunt calculate sa lucre cu sistemul de distributie cu arbore cu came in chiulasa actionand direct asupra supapelor, pe cand Simsonul are arbore cotit in bloc, tije impingatoare, culbutori. Incapatanarea asta a unora de a demonstra ca Simsonul e un motor minune nu duce decat la macelarirea si asa putinelor exemplare in mintile lor ramase. Stim ca este o masina minunata, concentrati-va eforturile tehnico-creative asupra unor materiale mai noi. Viteza constructiva data de producator in cazul Simsonului Sport este de 110 km/h. Viteza maxima calculata dupa turatia de putere max[ 6300 rpm] este de 120 km/h. Sunt valori respectabile daca ne gandim ca vb de un motor produs acum 55-60 de ani. Aduceti un Simson in mintile lui[ cu toate piesele originale, nu pistoane de Skoda si Dacia, supape de ARO si mai stiu eu ce] si eu zic ca e mai mult decat de ajuns. Cu respect.

:10:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Arcurile de 600 n-o sa va ajute deloc ptr. ca sunt facute pentru niste supape mult mai mici si mai usoare decat cele de pe Simson. Suzuki GSX-F de pe care sunt are 4 supape /cilindru, si chiar daca alezajul cilindrului e aproape ca cel de Simson, supapele sunt mult mai mici si mai usoare. In plus ele sunt calculate sa lucre cu sistemul de distributie cu arbore cu came in chiulasa actionand direct asupra supapelor, pe cand Simsonul are arbore cotit in bloc, tije impingatoare, culbutori. Incapatanarea asta a unora de a demonstra ca Simsonul e un motor minune nu duce decat la macelarirea si asa putinelor exemplare in mintile lor ramase. Stim ca este o masina minunata, concentrati-va eforturile tehnico-creative asupra unor materiale mai noi. Viteza constructiva data de producator in cazul Simsonului Sport este de 110 km/h. Viteza maxima calculata dupa turatia de putere max[ 6300 rpm] este de 120 km/h. Sunt valori respectabile daca ne gandim ca vb de un motor produs acum 55-60 de ani. Aduceti un Simson in mintile lui[ cu toate piesele originale, nu pistoane de Skoda si Dacia, supape de ARO si mai stiu eu ce] si eu zic ca e mai mult decat de ajuns. Cu respect.

 

Te rog sa ma directionezi catre magazinul de piese originale de Simson, pt ca eu nu il gasesc. Eu gasesc doar unele exagerat de scumpe facute din mamaliga poloneza (polenta). Totodata ai putea sa imi punctezi pe o harta toate benzinariile la care se gaseste benzina cu plumb (tetraetil plumb, nu altceva). Mie personal imi place sa ma dau cu Simsonul si il folosesc. Nu il tin pt muzeu. Singurele solutii pentru a mentine in uz un asemenea utilaj este folosirea unor piese echivalente din industria auto. Evident daca nu ai cel putin vreo 10000 de km cu un Simson, nu ai cum sa vezi asta. Ghici cati km au facut Dany si 4bike si alti originalomani pe Simson? Cati ai facut tu? Cu ala care le avea toate originale, desigur.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ca sa poti folosi benzina fara plumb in Simson iti trebuie alte scaune de supapa, nu alte supape. Pb acolo e . Pistoanele originale stiu ca aveau niste insertii metalice in fusta ca sa aiba o conicitate si ovalitate controlata[ recte o dilatare termica controlata in cilindru]. Astfel s-a putut cobora jocul pistonului in cilindru la cateva sutimi. Da hai sa punem noi piston de Dacia facut in oala la foc mic in Simson s-apai te miri ca-ti clopoteste pistonul mai tare ca clopotele catedralei Sf. Petru si ca se gripeaza, sau ca te tine ambielajul orijinal de germania 2000 de km. In plus pistonul original avea dom ca sa obtina raportul de compresie dorit si o camera de ardere cat mai compacta. Sunt o gramada de ateliere specializate pe-afara care fac pistoane de curse, supape etc. le fac dupa ultimele tehnologii de fabricatie si din niste materiale la care si acum 20-30 de ani doar se visa, darmite acum 50-60. O sa ziceti ca lucreaza scump. asa e. dar vedeti cum sta treaba daca vrei sa te dai cu un fier de 60 de ani si mai ai si pretentia " sa te tina" trebuie sa dai un ban. Altfel faci tot felul de manarii specific mioritice si vii si-o dai in legende pe forum cu rulmenti cu ace si balauri cu 7 biele, pardon capete.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Te rog sa ma directionezi catre magazinul de piese originale de Simson, pt ca eu nu il gasesc. Eu gasesc doar unele exagerat de scumpe facute din mamaliga poloneza (polenta). Totodata ai putea sa imi punctezi pe o harta toate benzinariile la care se gaseste benzina cu plumb (tetraetil plumb, nu altceva). Mie personal imi place sa ma dau cu Simsonul si il folosesc. Nu il tin pt muzeu. Singurele solutii pentru a mentine in uz un asemenea utilaj este folosirea unor piese echivalente din industria auto. Evident daca nu ai cel putin vreo 10000 de km cu un Simson, nu ai cum sa vezi asta. Ghici cati km au facut Dany si 4bike si alti originalomani pe Simson? Cati ai facut tu? Cu ala care le avea toate originale, desigur.

Eu sincer mai mult de 200 km inca nu am facut,de ce sa mint, asta e adevarul.Dar sint mindru si de 200 aia facuti,mi-am luat simsonuri ca am o slabiciune pt.ele si sunetul lor care nu se compara cu nimic.

Probabil mai mult de 50/100km pe an nu voi face ca le tin doar de duminica, sau iesiri ocazionale.De aia le prefer originale in limita posibilitati si pt.colectia personala.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ca sa poti folosi benzina fara plumb in Simson iti trebuie alte scaune de supapa, nu alte supape. Pb acolo e . Pistoanele originale stiu ca aveau niste insertii metalice in fusta ca sa aiba o conicitate si ovalitate controlata[ recte o dilatare termica controlata in cilindru]. Astfel s-a putut cobora jocul pistonului in cilindru la cateva sutimi. Da hai sa punem noi piston de Dacia facut in oala la foc mic in Simson s-apai te miri ca-ti clopoteste pistonul mai tare ca clopotele catedralei Sf. Petru si ca se gripeaza, sau ca te tine ambielajul orijinal de germania 2000 de km. In plus pistonul original avea dom ca sa obtina raportul de compresie dorit si o camera de ardere cat mai compacta. Sunt o gramada de ateliere specializate pe-afara care fac pistoane de curse, supape etc. le fac dupa ultimele tehnologii de fabricatie si din niste materiale la care si acum 20-30 de ani doar se visa, darmite acum 50-60. O sa ziceti ca lucreaza scump. asa e. dar vedeti cum sta treaba daca vrei sa te dai cu un fier de 60 de ani si mai ai si pretentia " sa te tina" trebuie sa dai un ban. Altfel faci tot felul de manarii specific mioritice si vii si-o dai in legende pe forum cu rulmenti cu ace si balauri cu 7 biele, pardon capete.

Eu iti respect cunostintele, dar vad ca tu te c**** pe cunostinta si experienta altora. Scaunele de supape nu au nici un fel de plumb. Ele sunt acum din diverse oteluri in loc de fonta. Supapele sunt evident mult mai tari ca sa faca fata la aceste scaune. Ambielajul facut pe rulment NA4906 es muuuult mai longeviv decat sistemul original in experienta multora, inclusiv a mea. Sa stii ca nu esti singurul care stie calcula un raport de compresie. Pistonul original nu are nici o insertie din alt metal decat aluminiul pistonului. Pistoanele de "Dacie" spre deosebire de multe altele se mai gasesc si sunt facute de Mahle, Nural, iar camasile si segmentii afereti de Mahle, AE si Goetze. Drept ca se fac la oala si foc mic, alaturi de cele pt toate masinile noi,

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu iti respect cunostintele, dar vad ca tu te c**** pe cunostinta si experienta altora. Scaunele de supape nu au nici un fel de plumb. Ele sunt acum din diverse oteluri in loc de fonta. Supapele sunt evident mult mai tari ca sa faca fata la aceste scaune. Ambielajul facut pe rulment NA4906 es muuuult mai longeviv decat sistemul original in experienta multora, inclusiv a mea. Sa stii ca nu esti singurul care stie calcula un raport de compresie. Pistonul original nu are nici o insertie din alt metal decat aluminiul pistonului. Pistoanele de "Dacie" spre deosebire de multe altele se mai gasesc si sunt facute de Mahle, Nural, iar camasile si segmentii afereti de Mahle, AE si Goetze. Drept ca se fac la oala si foc mic, alaturi de cele pt toate masinile noi,

ai inteles gresit cand am zis Pb am vrut sa zic problema dar m-am grabit si am scris prescurtat. Problema acolo e. Scaunele de supapa originale sunt dintr-un material prea moale care nu rezista sub actiunea bataii repetate a supapelor fara ajutorul aditivilor. Degeaba pui supape din material mai dur daca pastrezi scaunul original.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu iti respect cunostintele, dar vad ca tu te c**** pe cunostinta si experienta altora. Scaunele de supape nu au nici un fel de plumb. Ele sunt acum din diverse oteluri in loc de fonta. Supapele sunt evident mult mai tari ca sa faca fata la aceste scaune. Ambielajul facut pe rulment NA4906 es muuuult mai longeviv decat sistemul original in experienta multora, inclusiv a mea. Sa stii ca nu esti singurul care stie calcula un raport de compresie. Pistonul original nu are nici o insertie din alt metal decat aluminiul pistonului. Pistoanele de "Dacie" spre deosebire de multe altele se mai gasesc si sunt facute de Mahle, Nural, iar camasile si segmentii afereti de Mahle, AE si Goetze. Drept ca se fac la oala si foc mic, alaturi de cele pt toate masinile noi,

Sa n-o lungim mult, aici ai dreptate, eu nu ma adresez paznicilor neputinciosi de Simsonuri, Dkw-uri si M-72-uri. Nu ma intereseaza decat sa merg zi de zi cu el, sa ma pot hrani cu el, sa pot sa ma duc sa-mi vad mama fara sa ma tem de motor. De asta ma zbat de mult timp, nu ca sa merg cu 790 la ora, ci sa merg fara nicio teama ca se strica. Stiu ca multi au impresia ca strici cand vrei sa faci un pas in fata, dar nu e asa. Acus vine Transfagarasanul, si asta v-a deosebi meseriasii de neputinciosi. Veti vedea cum hahalerele vor sta pe margine, acolo se va vedea cine mananca bors fara acoperire si denigreaza alte motoare, fara sa priceapa ca al lor e slabut, din cauza nepriceperii lor. Prieteni, cine se va baga pe Transfagarasan cu vechitura, la gramada, merita toate aplauzele, restul e vrajeala comunista. Numai bagandu-te cu vechitura ta la incercari deodebite meriti sa dai sfaturi pe aici, faceti-va motoarele de nota zece ca nu mai merge cu gargara. Imi place sa cred ca aici se dau sfaturi pertinente, de un anumit nivel, nu de genul celor care ne invata ca un ambielaj e mai bun ca altul, fara sa fi facut vreunul. Eu am facut zeci de ambielaje, credeti-ma, cel mai bun e cu rulment NA 4906 la biela si bolt dintr-o bucata. Indraznesc sa spun ca si alea 2 gauri de ungere de pe bolt e mai bine sa fie facute la 179 de grade una de alta, si nu alaturi. De asemenea, cred ca saibele de pe lateralele boltului e mai bine sa fie facute dintr-un bronz, decat din metal. Tot la fel, inelul 2 de la rulment are o gaura. Faceti un filet de 5 mm in biela, bagati un surub cu varf cu pasta de blocare in acea gaura. Bineinteles, asta dupa ce ati lasat 1,5 sutimi cota de presare. Nu se dezechilbreaza nimic, doar e sigur ca rulmentul nu iese din biela. Gaura boltului faceti-o obligatoriu conica, e foarte important. Verificati duritatea boltului pe 2 aparate diferite. Nu e nimic rau daca acolo unde tabla de centrifugare baga ulei in bolt curatati foarte bine si puneti putin silicon hot, rezistent la benzina si ulei. Nu va zbura de acolo si nu va infunda nicio gaura. Numai bine!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ai inteles gresit cand am zis Pb am vrut sa zic problema dar m-am grabit si am scris prescurtat. Problema acolo e. Scaunele de supapa originale sunt dintr-un material prea moale care nu rezista sub actiunea bataii repetate a supapelor fara ajutorul aditivilor. Degeaba pui supape din material mai dur daca pastrezi scaunul original.

Am inteles ulterior. Meseria imi spune ce sa citesc cand vad Pb. Daca te uiti cu o pagina inainte, vei vedea ca am spus scaune si supape. Dar degeaba scaune noi, daca nu pui supapele aferente. Oricum alea vechi is muci, si rar mai gasesti originale in motoare. De schimbat trebuie cu ceva. Exista supape care potrivesc aproape 1:1. Nu trebuie nici scurtate, nici prelucrate. In fine.

Siliconul si conicitatile sunt alta discutie, dar rulmentul respective s-a dovedit a fi cel mai bun pt. aplicatie. Eu urmatorul ambielaj il fac cu colivie cu role si biela care sunt dintr-un film japonez practic contemporan.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am inteles ulterior. Meseria imi spune ce sa citesc cand vad Pb. Daca te uiti cu o pagina inainte, vei vedea ca am spus scaune si supape. Dar degeaba scaune noi, daca nu pui supapele aferente. Oricum alea vechi is muci, si rar mai gasesti originale in motoare. De schimbat trebuie cu ceva. Exista supape care potrivesc aproape 1:1. Nu trebuie nici scurtate, nici prelucrate. In fine.

Siliconul si conicitatile sunt alta discutie, dar rulmentul respective s-a dovedit a fi cel mai bun pt. aplicatie. Eu urmatorul ambielaj il fac cu colivie cu role si biela care sunt dintr-un film japonez practic contemporan.

Eu cred ca cel mai sfant ambielaj ar fi cu 2 rulmenti conici, cu carcasa de tabla, pusi spate in apate. Traiesc cu impresia ca se poate ciordi putin din fiecare sunca, sa incapa rulmentii, si marita cota de presare la rece de la 2,5 sutimi la vreo 3. Dar , deocamdata, merge cu rulment NA 4906. Se pare ca se prefigureaza o solutie simpla pentru a nu mai apare intarzierea supapelor, dar mai intai voi verifica practic. Sper sa finalizez ambielajul curand ca sa pot pasi mai departe.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Evident atat arborele cat si pistonul vor avea masele ideale pt echilibrarea corecta a motorului.

 

 

PS. Evident trebuie ciordit din fiecare sunca un pic si pt biela asta :))

Nu trebuie sa pomenesti de mase ,e clar ca noi am trecut de nivelul asta de 2 lei, stim de astea. Unii ne cred fraieri, dar se inseala. Aici discutam de un anumit nivel, nu e nevoie sa mai pomenim de chestii elementare. Nu crezi ca se va rupe carcasa?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu trebuie sa pomenesti de mase ,e clar ca noi am trecut de nivelul asta de 2 lei, stim de astea. Unii ne cred fraieri, dar se inseala. Aici discutam de un anumit nivel, nu e nevoie sa mai pomenim de chestii elementare. Nu crezi ca se va rupe carcasa?

Nu pomenesc de nimic. Spune tu cat e procentul de echilibrare la motorul de Simson? Si cum se masoara?

 

kyvacka, sper ca remarca cu sarma nu mi se adreseaza.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu pomenesc de nimic. Spune tu cat e procentul de echilibrare la motorul de Simson? Si cum se masoara?

 

kyvacka, sper ca remarca cu sarma nu mi se adreseaza.

Omule, am zis doar ca se stie ca nu facem greseli de astea, sa dezechilibram aiurea. Astea sunt elementare, am reactionat doar la faptul ca unii ne intreba daca stim ca o supapa e mai grea ca alta, si alte nimicuri. Un rulment cu ace mai inalte am ochit si eu, numai ca are carcasa de tabla. Nu stiu daca rezista o altfel de carcasa, cred doar in asta de tabla.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Procentul de echilibrare (balance factor) este specific motoarelor monocilindrice si este undeva intre 50 si 70 % pentru diverse motoare. Simsonul are cifra lui ideala, care poate fi gasita in diverse documentatii. Cine e curios, o cauta.

Carcasa daca rezista la un monocilindru de aproape 100 de cai proiectat si executat de japonezi, suspectez ca va rezista si la un Simson.

Editat de Mikulaish
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Procentul de echilibrare (balance factor) este specific motoarelor monocilindrice si este undeva intre 50 si 70 % pentru diverse motoare. Simsonul are cifra lui ideala, care poate fi gasita in diverse documentatii. Cine e curios, o cauta.

Carcasa daca rezista la un monocilindru de aproape 100 de cai proiectat si executat de japonezi, suspectez ca va rezista si la un Simson.

Vad o singura problema, ma gandesc de mult timp la ea. Bronzul(mus-ul,etc) nu e atras de magnetul de pe capacul baii. El se tot acumuleaza, este bagat taman prin alea 2 gauri de ungere de pe ambielaj. La un moment dat aceasta carcasa se va incinge exagerat si cred ca va plesni. Din ce am experimentat eu, se depune pe interiorul boltului un strat de bronz cu alte resturi, uleiul nu va mai urca mult in carcasa, aceasta se va incinge si va plesni, la o anumita detonatie. Am desfacut peste 30-40 de ambielaje cu carcasa de bronz, inclusiv originale din jermania, facute probabil prin Polonia. Este punctul meu de vedere in urma a indelungi experimente, cred numai in Simson cu carcasa de tabla. Tu nu trebuie sa crezi ce zic eu, e foarte bine ca ai gasit si o biela cu H-sul mai mare, ca sa acopere rulmentul mai inalt. Dar sunt rulmenti mai inalti ,tot cu numar par de ace, cu carcasa din tabla. M-as bucura sa vii cu Simsonul la Intrunire, sa le testam pe Transfagarasan, fara a exagera.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu tot ce e galben, e bronz. E otel acoperit cu ceva. La fel sunt is saibele. Cand oi ajunge pe plaiurile mioritice si m-oi apuca sa le bag toate in motor, poate pun niste poze. Pana atunci sunt doar fiare adunate printr-un sertar.

Daca nu e bronz e perfect. Ti-aduci aminte, biela de Simson are un inscris mai lung pe una din parti. Ai pute sa-mi zici daca acel inscris se monteaza inspre magnetou sau inspre ambreiaj?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...