Sari la conținut

Kawasaki Er5


Postări Recomandate

Salutare,

 

Eu inca sunt indecis ce motor as vrea intre kawa Er5 si suzi gs500. Care credeti ca ar fi diferentele intre cele doua? M-am suit pe un gs500 si in ciuda inaltimii mele de 1.83, stateam bine...acum as vrea sa stiu daca asta ar fi o problema la Er5?

Pe mine m-ar interesa problemele lui "standard", pretul pieselor ( nu de alta, dar nu as vrea sa bag bani in el garla), cele 2 carburatoare am inteles ca e nasol daca nu e sincronizat calumea.

 

Va multumesc!

 

eu unul iti recomand din toata inima er5

 

cat despre carburatoare.. stai linistit, ca nu se desincronizeaza in doua zile :) il duci la inceput de sezon la un specialist si nu mai ai probleme luni de zile. eu, l-am mai dus la jumatea sezonului trecut la inca un cheking pentru ca am cazut cu el.... dar nu o avut nici pe draq.

 

piese... io nu am avut nimic de inlocuit la el, dar am inteles ca nu sunt o problema, oricum e f fiabil si, just in case, face parte din categoria motoarelor putin costisitoare.

 

suzuki gs500 are racire pe aer - pe de o parte, e mai simplist, deci poate parea mai bine; pe de alta parte, cand este foarte cald, motorul pierde rapid din putere, pentru ca in admisie intra aer cald. la kawa er5 macar ai racire cu apa si, sincer, cel putin la mine si-a facut treaba cu brio in orice conditii.

 

pe urma, mai intervine si aspectul: cred ca suzu arata mult mai naspa ca si er5 :P parere personala.

 

la cum stai pe motor mai contribuie si inaltimea sheii. la kawa, shaua este si ceva mai lata. eu, cu 1,75 m inaltime, ajung lejer cu picioarele pe pamant - lucru esential pentru incepatori :) pana se acomodeaza cu motorul, mai ales in trafic aglomerat.

 

probleme "standard" nu am avut cu kawa er5 al meu. motorul a mers brici (e adevarat, pus numai ulei de calitate, facut schimbul la inceput de sezon), electrica niciodata nici cea mai mica problema, consumul foarte avantajos... pana mea, chiar si cand am cazut, de a stat motorul cateva minute culcat, mi-a pornit fara probleme dupa ce l-am ridicat :) inca ma mai intreb de ce il dau, ca e superfiabil...

 

dezavantajul lui este protectia precara la vant, ca la orice naked. si, fiindca nu are putere mare, nu se preteaza la drumuri lungi, pentru ca este obositor. terenul predilect este in oras (supermanevrabil, by the way) si pe distante mai scurtute... de exemplu, un drum de constanta nu te omoara, dar nici relaxat nu ajungi acolo.

 

gata, las si pe altii sa iti mai destainuie din calitatile si minusurile motoarelor astora. de honda cb500 de ce nu ai intrebat? ca e cea mai buna din acest trio

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 672
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

suzuki gs500 are racire pe aer - pe de o parte, e mai simplist, deci poate parea mai bine; pe de alta parte, cand este foarte cald, motorul pierde rapid din putere, pentru ca in admisie intra aer cald. la kawa er5 macar ai racire cu apa si, sincer, cel putin la mine si-a facut treaba cu brio in orice conditii.

 

Ce va mai place sa bateti campii si sa intretineti legende. Deci la motoretele racite pe aer se pierde putere pe vreme torida pt ca in admisie intra aer cald, pe cand, in aceleasi conditii, in admisia motoretelor racite cu apa, aerul care intra in admisie e rece, nu? :P Prietene, si la motoretele racite cu apa intra acelasi aer cald. Nu stii. Si sunt convins si ca te-ai dat mult cu GS 500 in canicula ca sa observi ca pierde rapid din putere. Cand termometrul sare de 30 grade temp exterioara GSul se transforma automat intr-un Minsk de 125. :)

Editat de Emppu
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Honda cb500 nu-mi place desing-ul, cred ca e mai sprintena (eu nu vreau asta), piese mai scumpe. Cam astea sunt motivele ptr care nu am intrebat de cb 500.

Sunt deacord si eu ca Er5-ul e mai "aratos" decat gs-ul dar, ptr mine conteaza si daca e fiabil. Sper sa stau bine pe el la 1.83 ...adica sa nu am genunchi in gura.

Multumesc ptr raspuns

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ce va mai place sa bateti campii si sa intretineti legende. Deci la motoretele racite pe aer se pierde putere pe vreme torida pt ca in admisie intra aer cald, pe cand, in aceleasi conditii, in admisia motoretelor racite cu apa, aerul care intra in admisie e rece, nu? :kali: Prietene, si la motoretele racite cu apa intra acelasi aer cald. Nu stii. Si sunt convins si ca te-ai dat mult cu GS 500 in canicula ca sa observi ca pierde rapid din putere. Cand termometrul sare de 30 grade temp exterioara GSul se transforma automat intr-un Minsk de 125. :kali:

 

mda... asa este, suntem niste intretinatori de legende :kali:

 

dpdv tehnic, racirea pe aer are un randament mult mai mic, dar are avantajul simplitatii constructive (de exemplu, nu mai trebuie facute canalizatii pentru apa, se calculeaza altfel randamentul termic, etc, chestii ingineresti pe care sunt sigur ca le ai la degetul mic).

 

eu 75% din timp am circulat cu kawa er5 in regim urban, ceea ce vara este teroare pentru un motor - da, si la mine am observat o scadere a puterii, este normal. numai ca racirea pe apa iti asigura o temperatura relativ optima in camera de ardere, ceea ce ajuta la arderea mai buna a amestecului, pe cand racirea pe aer nu. asa ca ai sanse mai mari sa transformi un gs500 in minsk (nu de 125, ci de 250...)

 

nu m-am dat cu gs500 si nu am ani buni la activ si sute de mii de kilometri sub sha pe doua roti. este o parere subiectiva despre acest motor, bazata pe pareri ale mecanicilor si specialistilor, pe care i-am intrebat la randul meu despre plusuri si minusuri cand mi-am luat primul motor. decat sa incepem sa discutam in contradictoriu pe sistemul "prietene, nu stii nimic", mai bine l-ai ajuta pe cel care a intrebat sa inteleaga mai bine ce si cum cu suzuki gs500.

 

cred ca suzi este o alegere f buna daca te intereseaza sa dai cat mai putini bani, pentru ca e cel mai ieftin dintre cele trei (gs500, er5 si cb500) si nu are de ce sa nu fie foarte fiabil, din ce am citit pe net. este ca si cum ai avea de ales intre vw golf, ford focus si opel astra... chestie de gust.

 

chill out, dau io o bere :kali:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu am facut din martie si pana acum 5500 km cu ER-5 ul si sunt foarte multumit. Un singur lucru s-a stricat la el: semnalizarea dreapta fata (eroare pilotaj + asfalt dur + viteza ametitoare de 5km\h).

E adevarat ca la viteze mai mari de 120km\h te cam bate vantul. La drum lung mi se pare ok dpdv al confortului: am facut 2 drumuri destul de lungi pentru un incepator: Bucuresti - Cluj si Bucuresti - Timisoara si m-am resimtit putin dar nu exagerat.

Ce mi se pare penalizant la el este dimensiunea pneului spate (nu ma refer la aspect ci la aderenta pe curbe) si imbinarea nu tocmai fericita dintre rezervor si sa (la o franare mai tare trebuie sa ai grija sa nu te lovesti cu "bijuteriile" de rezervor) si cam atat.

Pentru oras (Bucuresti) mi se pare foarte manevrabila (unghiul de bracare este mare).

 

s-auzim de bine!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

am urcat ieri pe kawa dupa o pauza de mai bine de o luna - adica nu pauza, ca am mers cu aprilia pegaso...

 

faza tare este ca a pornit de la a doua cheie fara nici o problema. cei doi cilindri suna foarte fain fata de rotaxul apriliei si comenzile... ce sa mai vorbim, se simte ca e japoneza! m-a mirat ca uitasem cam cum este pozitia pe er5, adica mai inclinat si ghidonul mai mic. in prima suta de metri chiar o trebuit sa ma reacomodez cu motorul!

 

am remarcat imediat ca suspensia este mai dura decat la aprilia (normal, doar er5 e de strada, nu de on-off), iar motorul vrea mai in ture. in rest, same fun. si o manevrabilitate super in trafic aglomerat.

 

plus ca arata foarte bine :angryfire:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Saptamana trecuta am avut un mic accident. Mergeam eu linistit prin Bucuresti si simt cum imi zboara coarnele din maini, ma intind pe asfalt, motoru se intinde si el, ne oprim amandoi, eu ma ridic schiopatand si ma duc si ridic motorul sa-l "trag pe dreapta" , abia am apucat sa ma ridic de jos ca si incep claxoanele si urarile ("hai domne odata nu vezi ca ne incurci") bineinteles ca nu opreste nimeni sa ma intrebe de sanatate. Am iesit putin zgariat si cu ceva vanatai pt ca aveam echipament, altfel nu cred ramaneam cu piciorul si mana stanga nepuse in gips. Motorul a patit o zgarietura la far si mi s-a strambat putin amortizorul stang din spate. Are cineva idee unde as putea gasi un set de amortizoare noi la un pret rezonabil?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Saptamana trecuta am avut un mic accident. Mergeam eu linistit prin Bucuresti si simt cum imi zboara coarnele din maini, ma intind pe asfalt, motoru se intinde si el, ne oprim amandoi, eu ma ridic schiopatand si ma duc si ridic motorul sa-l "trag pe dreapta" , abia am apucat sa ma ridic de jos ca si incep claxoanele si urarile ("hai domne odata nu vezi ca ne incurci") bineinteles ca nu opreste nimeni sa ma intrebe de sanatate. Am iesit putin zgariat si cu ceva vanatai pt ca aveam echipament, altfel nu cred ramaneam cu piciorul si mana stanga nepuse in gips. Motorul a patit o zgarietura la far si mi s-a strambat putin amortizorul stang din spate. Are cineva idee unde as putea gasi un set de amortizoare noi la un pret rezonabil?

 

sorry 2 hear that, nu ai spus ce s=a intamplat mai detaliat.

incearca la kaore (www.kaore.net) pentru amortizoare, vezi ce iti spun ei de pret si in cat timp le ai.

 

gataaa :kiss:

 

al meu kawasaki si-a gasit alt stapan, poate o sa dea pe aici noul proprietar sa va mai intrebe una alta...

 

mi-a ramas un fix de la er5: de acum incolo doar japoneze imi iau!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

sorry 2 hear that, nu ai spus ce s=a intamplat mai detaliat.

incearca la kaore (www.kaore.net) pentru amortizoare, vezi ce iti spun ei de pret si in cat timp le ai.

 

multam' fain pentru ajutor

sincer nici eu nu prea stiu cum am cazut, drumu era drept, cred ca am luat vreo piatra ceva ca altfel nu-mi explic

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ce va mai place sa bateti campii si sa intretineti legende. Deci la motoretele racite pe aer se pierde putere pe vreme torida pt ca in admisie intra aer cald, pe cand, in aceleasi conditii, in admisia motoretelor racite cu apa, aerul care intra in admisie e rece, nu? :lol: Prietene, si la motoretele racite cu apa intra acelasi aer cald. Nu stii. Si sunt convins si ca te-ai dat mult cu GS 500 in canicula ca sa observi ca pierde rapid din putere. Cand termometrul sare de 30 grade temp exterioara GSul se transforma automat intr-un Minsk de 125. :cheers:

 

:P

:box:)

 

mda... asa este, suntem niste intretinatori de legende :D

 

dpdv tehnic, racirea pe aer are un randament mult mai mic, dar are avantajul simplitatii constructive (de exemplu, nu mai trebuie facute canalizatii pentru apa, se calculeaza altfel randamentul termic, etc, chestii ingineresti pe care sunt sigur ca le ai la degetul mic).

 

eu 75% din timp am circulat cu kawa er5 in regim urban, ceea ce vara este teroare pentru un motor - da, si la mine am observat o scadere a puterii, este normal. numai ca racirea pe apa iti asigura o temperatura relativ optima in camera de ardere, ceea ce ajuta la arderea mai buna a amestecului, pe cand racirea pe aer nu. asa ca ai sanse mai mari sa transformi un gs500 in minsk (nu de 125, ci de 250...)

 

nu m-am dat cu gs500 si nu am ani buni la activ si sute de mii de kilometri sub sha pe doua roti. este o parere subiectiva despre acest motor, bazata pe pareri ale mecanicilor si specialistilor, pe care i-am intrebat la randul meu despre plusuri si minusuri cand mi-am luat primul motor. decat sa incepem sa discutam in contradictoriu pe sistemul "prietene, nu stii nimic", mai bine l-ai ajuta pe cel care a intrebat sa inteleaga mai bine ce si cum cu suzuki gs500.

 

cred ca suzi este o alegere f buna daca te intereseaza sa dai cat mai putini bani, pentru ca e cel mai ieftin dintre cele trei (gs500, er5 si cb500) si nu are de ce sa nu fie foarte fiabil, din ce am citit pe net. este ca si cum ai avea de ales intre vw golf, ford focus si opel astra... chestie de gust.

 

chill out, dau io o bere :lol:

 

la multe mobre racite cu apa lichidul trece prin carburator pentru a preincalzii amestecul (la sv-ul meu de ex. , la er5 100%)

"pierderea"aceia de putere de care zici e din cauza ca aerul fiind mai cald ocupa mai mult volum si intra mai putin in CA, dar acela e f mic, nu cred ca poate un om sa simta diferenta :kiss:

iar daca un motor e cald (in limita bunului simt ;)) consuma semnificativ mai putin si ii se apropie randamentul la cel optim (30 si ceva % parca) , asta din cauza frecarilor mai mici

Editat de pepsi
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Dragi detinatori de er5 ... prietena mea este fericita detinatoare a acestei motociclete ... astazi am fost la R.A.R.. ne-am dat seama ca marimea anvelopelor nu este cea din talon... ne gandeam ca nu este mare lucru... motocicleta a fost respinsa ... daca exista cineva din Bucuresti care poate imprumuta rotile 1 zi pt. a lua R.A.R-ul as fi foarte recunoscator + cinstea de rigoare :crack:... anvelopele din talon sunt fata 110/70 spate 130/70...ambele pe 17 ...idul meu de mess este cristi_crysty2003 tel.0770293052... raspund la bip... ms. si asfalt uscat.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Deci pana la urma cu plinul facut, care-i greutatea ei? Ca datele de pe site-uri se contrazic deja. Ce scrie la voi in talon?

 

Eu am un GPZ 500 din 92 si la mine scrie ca are masa proprie 196 kg.

ER5-ul cu cat e trecut acolo?

 

 

Ma intereseaza cum s-ar potrivi asa ceva pentru prietena mea.

Editat de Mr.Watt
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Dovlecel....Motocicleta are acum 120 pe fatza shi 150 pe spate... .. am nevoie de 110/70 fatza shi 130/70 spate ambele pe 17....La R.A.R ma duc cand fac rost de anvelope...in decurs de 30 zile....Asfalt uscat ..:unsure:

Ok saptamana viitoare luni, marti sau miercuri eu pot sa-ti dau rotile mele (110/70 si 130/70 pe 17) cu conditia sa-mi lasi rotile tale. Daca e ok da-mi pm si te sun.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Hai ma fratilor, nimeni sa se uite in talon sa-mi zica ce greutate e trecuta acolo?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ciudat, doar cu 3 kile mai usoara decat GPZ-ul? hmm ...

thx pt info :unsure:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Hai ma fratilor, nimeni sa se uite in talon sa-mi zica ce greutate e trecuta acolo?

in talonul meu apar 199kg(exclus sa aiba atat!)...parerea mea e ca are in jur de 185kg, desi la cat de manevrabila este ai putea sa juri ca are maxim 150kg.

Editat de firebussa
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ok saptamana viitoare luni, marti sau miercuri eu pot sa-ti dau rotile mele (110/70 si 130/70 pe 17) cu conditia sa-mi lasi rotile tale. Daca e ok da-mi pm si te sun.

 

omul le vrea imprumut doar pentru o zi nu pentru o viata :unsure: de apreciat gestul tau, mai rarut oameni asa saritori

Editat de najnaj
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

:blbl: corect. dar iti dai seama ca nici el nu o sa vina cu ea fara roti! si ai putea sa o pui ca pe o bicicleta cu ghidonul pe pamant :)

numa bine

Vezi ca esti off topic. Sau vrei sa ai rating mare? :disappointed:

Editat de dovlecel
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...