Sari la conținut

Suzuki Xf 650 Freewind (grup De Discutii)


Postări Recomandate

 

 

 

La Colibita.E o zona extra cu tot ce vrei: apa,barci,munte,drumuri pe care freewindul le doreste.Organizarea s-ar putea face foarte simplu,fiind posibilitate de loc pt,cort cazare si masa la masura fiecarui buzunar. De doi ani trec si stau cateva zile acolo cand ma duc in concediu.E un loc care nu-l uiti usor.

 

Foarte interesant ! Cine organizeaza anul asta ?

Editat de sorin 666
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 2,4k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Foarte interesant ! Cine organizeaza anul asta ?

Deocamdata ramane la stadiul de propunere,ca asta s-a cerut.Sa vedem daca mai vine altcineva cu vreo ideie.Daca se ramane la Colibita atunci vom discuta despre cum voi face organizarea intalnirii.

Editat de haldan
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Domnilor, voi spune prezent indiferent unde organizati.

Ar fi perfect ca anul asta sa ne intalnim si mai multi decat anul trecut.

Eliza si cu mine atat am putut, chiar daca am fost considerati exclusivisti neacceptand alt tip de motociclete.

Imi doresc ca cei ce vor organiza anul asta sa o faca MULT mai bine decat noi!

Respectele mele!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

M-am uitat pe harta goagal si mi-a luat 5 minute sa parcurg cu privirea distanta de la Giurgiu la Colibita :lol: . In pricipiu incepand cu 15 iulie (30 de zile lucratoare), daca nu intervin alte ghidusii, s-ar protrivi cu planurile mele de concediu ca tot aveam de gand sa ma urc pe mobra si sa ma dau jos dupa o saptamana. Pana atunci... in principiu "viu" si eu, evident cu nervu' meu optic. :cheers:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut,

 

Dupa o cadere usoara pe dreapta in padure mi se pare ca mi sa dereglat ghidonul adica nu mai e aliniat perfect cu roata fata, cum pateam la bicicleta in tinerete... :rolleyes: Oare e posibil sau doar mi se pare?

 

Bafta

 

 

 

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut,

 

Dupa o cadere usoara pe dreapta in padure mi se pare ca mi sa dereglat ghidonul adica nu mai e aliniat perfect cu roata fata, cum pateam la bicicleta in tinerete... :rolleyes: Oare e posibil sau doar mi se pare?

 

Bafta

Asa e.Vezi daca nu e ghidonul indoit sau suporti ghidonului sau sa tras un pic telescoapele din juguri.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Asa e.Vezi daca nu e ghidonul indoit sau suporti ghidonului sau sa tras un pic telescoapele din juguri.

Nu are nimic indoit. Nu are vreun surub de reglaj pentru asa ceva? Oricum am observat acuma ca era ghidonul deplasat un pic mai spre dreapta o sa-l reglez ca asta stiu cum, dar reglajul de aliniere cu roata nu stiu cum se face.

 

Bafta.

Editat de cristtt5
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

fratii mei,revin cu o intrebare,cum altcumva!ce rol are Throttle position sensor?m-am uitat eu prin manual dar poate ma lamuriti mai pe romaneste ce rol are!intreb deoarece am observat ca la mine era sarit din mufa,cred ca din cauza ca erau prea tensionate firele ce duc la mufa.nu stiu de cand e sarit dar mai mult ca sigur am mers ceva km asa (poate chiar de cand am luat-o deci vreo 2000+),mai ales ca nu a facut nici o figura mobra ca sa imi atraga atentia!pe net am vazut ca se obisnuieste sa se deconecteze pentru"plus de putere".da' intreb si eu nu bulesc ceva asa? va multumesc anticipat! hai cu primavara!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu are nimic indoit. Nu are vreun surub de reglaj pentru asa ceva? Oricum am observat acuma ca era ghidonul deplasat un pic mai spre dreapta o sa-l reglez ca asta stiu cum, dar reglajul de aliniere cu roata nu stiu cum se face.

 

Bafta.

 

Sa inteleg ca nu stie nimeni cum se regleaza ghidonul...:)

Editat de cristtt5
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sa inteleg ca nu stie nimeni cum se regleaza ghidonul...:)

 

centrarea se face la ochi aproximativ, nu e nici o problema daca e deplasat 2-3mm stanga sau dreapta. apoi pui motoreta pe cricul central, slabesti putin prinderile ghidonului cat sa iti permita deplasarea acestuia fata-spate si apoi de sui pe motoreta. cu ochii inchisi iti alegi pozitia in care te simti cel mai bine si apoi fixezi ghidonul. similar se procedeaza si pentru comenzile/manetele de pa ghidon.

ATENTIE: in urma unor actiuni mecanice(cazaturi, busituri etc) asupra rotii fata aceasta se poate deplasa de pe pozitia ideala din cauza descentrarii jugurilor.

 

ps: ce manete mi-am luat pfalalila ...

post-1864-0-96194500-1331402215_thumb.jpg

Editat de stulewa
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

centrarea se face la ochi aproximativ, nu e nici o problema daca e deplasat 2-3mm stanga sau dreapta. apoi pui motoreta pe cricul central, slabesti putin prinderile ghidonului cat sa iti permita deplasarea acestuia fata-spate si apoi de sui pe motoreta. cu ochii inchisi iti alegi pozitia in care te simti cel mai bine si apoi fixezi ghidonul. similar se procedeaza si pentru comenzile/manetele de pa ghidon.

ATENTIE: in urma unor actiuni mecanice(cazaturi, busituri etc) asupra rotii fata aceasta se poate deplasa de pe pozitia ideala din cauza descentrarii jugurilor.

 

ps: ce manete mi-am luat pfalalila ...

 

Ok. Primii pasi ii cunosc totusi nu inteleg cum se poate descentra roata si despre ce juguri e vorba? Aici este problema la mine ghidonul nu mai este aliniat/centrat perfect cu roata fata.. nu exista vreun surub de reglaj cum era la bicicleta sa reglezi ghidonul in functie de pozitia rotii fata? Cazatura a fost usoara aproape de pe loc nu pare sa se fi indoit nimic. Piulita mare din mijlocul ghidonului pentru ce o fi?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ok. Primii pasi ii cunosc totusi nu inteleg cum se poate descentra roata si despre ce juguri e vorba? Aici este problema la mine ghidonul nu mai este aliniat/centrat perfect cu roata fata.. nu exista vreun surub de reglaj cum era la bicicleta sa reglezi ghidonul in functie de pozitia rotii fata? Cazatura a fost usoara aproape de pe loc nu pare sa se fi indoit nimic. Piulita mare din mijlocul ghidonului pentru ce o fi?

 

jugurile morocicletei sunt piesele ce tin picioarele furcii. sub ghidon, central, se afla o piulita(la unele motociclete piulita olandeza, d-aia cu multe crestaturi ca la amortizorul spate) prin strangerea sau desfacerea acestei piulite se controleaza presiunea pe rulmentii de jug, lucru care influenteaza miscarea de rotatie stg/dr a ghidonului. pentru a avea jugurile centrate jambele si axul jugului trebuie sa fie paralele. acest paralelism va duce la asezarea corecta a rotii de fata in raport cu cadrul. pentru a evita avarii majore si a oferi o functionalitate corecta a suspensiei fata bratele furcii se strang in juguri la o anumita valoare recomandata de producator. in general jugul superior se strange mai tare decat cel inferior evitanduse astfel deformarea, insezizabila cu ochiul liber dealtfel, a paharelor furcii.

in cazul unor socuri puternice furca aluneca practic pirn jug(vorbin de 2-3mm) pierzand paralelismul celor trei axe sus mentionate. de aici va rezulta o roata fata care nu calca corect fata de cadru ;)

aceaste problema se poate rezolba prin slabirea suruburilor de fixare a furcii, detensionarea axului jugului si asezarea jugurilor pe pozitia corecta. de obicei acestea revin singure la pozitia corecta in momentul detensionarii.

 

eu zic ca mai bine slabesti 10-15 suruburi si centrezi jugul ori de cate ori e nevoie(la motoretele de strada foarte rar) decat sa strangi totul blana iar energia acumulata in urma impactului sa creeze o tensiune la nivelul jugului ce poate duce la ruperea acestuia sau a furcii.

:friends:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

jugurile morocicletei sunt piesele ce tin picioarele furcii. sub ghidon, central, se afla o piulita(la unele motociclete piulita olandeza, d-aia cu multe crestaturi ca la amortizorul spate) prin strangerea sau desfacerea acestei piulite se controleaza presiunea pe rulmentii de jug, lucru care influenteaza miscarea de rotatie stg/dr a ghidonului. pentru a avea jugurile centrate jambele si axul jugului trebuie sa fie paralele. acest paralelism va duce la asezarea corecta a rotii de fata in raport cu cadrul. pentru a evita avarii majore si a oferi o functionalitate corecta a suspensiei fata bratele furcii se strang in juguri la o anumita valoare recomandata de producator. in general jugul superior se strange mai tare decat cel inferior evitanduse astfel deformarea, insezizabila cu ochiul liber dealtfel, a paharelor furcii.

in cazul unor socuri puternice furca aluneca practic pirn jug(vorbin de 2-3mm) pierzand paralelismul celor trei axe sus mentionate. de aici va rezulta o roata fata care nu calca corect fata de cadru ;)

aceaste problema se poate rezolba prin slabirea suruburilor de fixare a furcii, detensionarea axului jugului si asezarea jugurilor pe pozitia corecta. de obicei acestea revin singure la pozitia corecta in momentul detensionarii.

 

eu zic ca mai bine slabesti 10-15 suruburi si centrezi jugul ori de cate ori e nevoie(la motoretele de strada foarte rar) decat sa strangi totul blana iar energia acumulata in urma impactului sa creeze o tensiune la nivelul jugului ce poate duce la ruperea acestuia sau a furcii.

:friends:

 

Pfaa. Acum chiar am emotii :) O sa-mi bag nasul azi...poate raman cu ghidonul in mana :) Sper sa reusesc sa reglez.

 

 

Merci.

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ar fi mai bine sa demontezi carenele laterale pentru a avea acces rapid la suruburi, pentru o centrare mai usoara da si roata jos ;)

 

apropos, daca prinderea ghidonului de jug se face prin cuplaje elastice verifica intai daca cele doua gauri de prindere sunt centrate, adica daca intre prinderi ghidonul este paralel cu jugul :friends:

Editat de stulewa
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ar fi mai bine sa demontezi carenele laterale pentru a avea acces rapid la suruburi, pentru o centrare mai usoara da si roata jos ;)

 

apropos, daca prinderea ghidonului de jug se face prin cuplaje elastice verifica intai daca cele doua gauri de prindere sunt centrate, adica daca intre prinderi ghidonul este paralel cu jugul :friends:

 

Ok am rezolvat problema. Era mai simplu decat am crezut si totusi destul de greu de rezolvat. Ghidonul era stramb adica teava ondulata de care ne tinem propriu zis cu mainele, a trebuit sa o desfac si sa o dau jos si am indreptat-o intre doi copaci lipiti. A fost greu ca e destul de rezistenta. Acum e totul ok.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

:

Ok am rezolvat problema. Era mai simplu decat am crezut si totusi destul de greu de rezolvat. Ghidonul era stramb adica teava ondulata de care ne tinem propriu zis cu mainele, a trebuit sa o desfac si sa o dau jos si am indreptat-o intre doi copaci lipiti. A fost greu ca e destul de rezistenta. Acum e totul ok.

:rolleyes: Editat de haldan
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

As vrea sa imi schimb si eu cauciucurile la motoreta, imi recomandati si mie un model "ieftin si bun" ?as vrea sa nu imi fie frica sa ma aplec cu ele pe curbe si sa fortez frana de motor si frana de fata ,majoritatea km o sa ii fac pe asfalt,sa zicem 80% pe asfalt si 20% pe drum forestier

multumesc !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

As vrea sa imi schimb si eu cauciucurile la motoreta, imi recomandati si mie un model "ieftin si bun" ?as vrea sa nu imi fie frica sa ma aplec cu ele pe curbe si sa fortez frana de motor si frana de fata ,majoritatea km o sa ii fac pe asfalt,sa zicem 80% pe asfalt si 20% pe drum forestier

multumesc !

 

Eu mi-am luat heidenau enduro dar au si de strada. Pret bun si sunt multumit de ele. Dar nu le-am testat inca pe curbe la o viteza mai piperata. Sper sa nu am surprize. :unsure:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

:cheers:

As vrea sa imi schimb si eu cauciucurile la motoreta, imi recomandati si mie un model "ieftin si bun" ?as vrea sa nu imi fie frica sa ma aplec cu ele pe curbe si sa fortez frana de motor si frana de fata ,majoritatea km o sa ii fac pe asfalt,sa zicem 80% pe asfalt si 20% pe drum forestier

multumesc !

 

C`mon ... vreau sa-i schimb caucioacele, caut ceva mixt care sa se tina si bine in curbe ... exista asa ceva ? :welcome: Original Suzuki pune Pirelli MT80, ce am si eu acum.

 

+ 2 review-uri decente:

 

1

 

2

 

Later edit:

 

Forum XF 650

 

Baietii de aici mi-au recomandat: Michelin Anakee si Metzeler Tourance .... sa stiti si voi, care mai aveti si nu vreti sa va deconspirati. :D

 

Dai un ban da stai pe curbe. :burnout:

Editat de haldan
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu mi-am luat heidenau enduro dar au si de strada. Pret bun si sunt multumit de ele. Dar nu le-am testat inca pe curbe la o viteza mai piperata. Sper sa nu am surprize. :unsure:

 

 

Linistit poti merge pe curbe, chiar si ieri pe lapovita am mers cu Heidenau K60 Scout pe curbe pana ating scaritele pe jos si nu imi dadeau emotii , asa ma duc de obicei pana la scarite si sunt bune gumele, sunt la al 3-lea set de Heidenau + un Anakee care erau super pe asfalt vara. :peace:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

As vrea sa imi schimb si eu cauciucurile la motoreta, imi recomandati si mie un model "ieftin si bun" ?as vrea sa nu imi fie frica sa ma aplec cu ele pe curbe si sa fortez frana de motor si frana de fata ,majoritatea km o sa ii fac pe asfalt,sa zicem 80% pe asfalt si 20% pe drum forestier

multumesc !

 

Dupa ce am citit pe aici, pe forum, mi-am luat Metzeler Tourance. Comparatie nu am cu ce sa fac pentru ca le-am luat in aceasta iarna iar gumele care le-am avut au fost Pirelli Scorpion vechi de 6 ani (mobra mi-am luat in 2010). Deci mi-a cam tremurat partea dorsala pe curbe :laugh: si am lasat-o batraneste... usurel.

Editat de stefanson
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

deci....nu stie nimeni ce face Throttle position sensor? ca nush ce sa fac!sa il montez la loc sau sa-l las asa cum era?

TPS-ul transmite informatii referitoare la pozitia clapetei de acceleratie dar si alt parametrii specifici catre ECU. Practic in functie de acest senzor motorul poate varia avansul aprinderii si cantitatea de benzina trimisa catre motor (asta ,mai ales la motoarele pe injectie) Un tps reglat corect se traduce prim mers mai lin al motocicletei la turatii mici. Fara el este posibil sa "dea in nas" la acceleratiile bruste (imagineaza-ti situatia in care mergi in treapta 2 la relanti si tragi tare de acceleratie). Mai mult ca sigur gasesti in manualul de service al motocicletei si cum se regleaza corect.

Bafta

Editat de florin.radu
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...