panaitepaul Postat Octombrie 17, 2009 Share Postat Octombrie 17, 2009 (editat) Poate ii trebuie cuiva un manual. Cam asta este ce am gasit eu.... Multumesc mult @choppermaniac pentru imaginile pe care le-ai postat. Aveam si eu cate ceva dar numai in ceha si nu cred ca era pentru modelul 638 ci pentru mult mai vechi. Din ce ai postat ai pus pagina 20 de doua ori dar ai sarit paginile 18 si 19. Daca le ai, te rog pune-le si pe acelea sau alte pagini din manual. Editat Octombrie 17, 2009 de panaitepaul Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
chopperman Postat Octombrie 19, 2009 Share Postat Octombrie 19, 2009 Multumesc mult @choppermaniac pentru imaginile pe care le-ai postat. Aveam si eu cate ceva dar numai in ceha si nu cred ca era pentru modelul 638 ci pentru mult mai vechi. Din ce ai postat ai pus pagina 20 de doua ori dar ai sarit paginile 18 si 19. Daca le ai, te rog pune-le si pe acelea sau alte pagini din manual. Din pacate asta este tot ce am. Pentru modelul asta (634 daca nu ma insel ca sunt incepator la Jawa si nu prea le cunosc). Am in garaj o Jawa TS 350 (model 638 nu-i asa????) a unui prieten pe care o mai surubaresc din cand in cand. Dar nu prea am ce sa ii fac ca merge brici. Urmeaza sa-i punem o aprindere de la Gotronic, cred.... Am si carte dar este in format .pdf si este mare si nu stiu s-o uploadez. Are vreo 120 de pagini in ceha si engleza in paralel. Dar sa vad poate mai stiu linkul........ http://myweb.tiscali.co.uk/sadiez/ Cred ca asta este....... Gasesti si pentru modelul 634 acolo si este mult mai complet fata de ce am pus initial eu. Asfalt uscat! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
panaitepaul Postat Octombrie 21, 2009 Share Postat Octombrie 21, 2009 Dar sa vad poate mai stiu linkul........ http://myweb.tiscali.co.uk/sadiez/ Cred ca asta este....... Multumesc mult! Aur curat! Asfalt uscat si sa auzim de bine! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Duz Postat Noiembrie 10, 2009 Share Postat Noiembrie 10, 2009 Salutari! Ce bine imi pare ca am dat peste voi!!! Povestea mea este asa: am pus si eu mana pe o Jawa TS 350. Foarte multumit cred ca am mers cu ea vreo 2 zile... dupa care a refuzat sa mai porneasca. Am dus-o la service, unde i-au schimbat bujiile, filtrul de benzina, a capatat un racord din ala intre carburator si filtrul de aer... ceva reglaje. Problema e ca acum a mers nitel dupa care, in mers, i-a murit motorul. Ca'n poveste, a treia oara nu a mai miscat deloc... Asa ca acu iar zace in fata blocului. Nu inteleg ce poate sa aiba. Daca aveti ceva sfaturi, raman profund recunoscator.... VREAU SI EU SA MERG CU EA!!!!! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
kinguh Postat Noiembrie 11, 2009 Share Postat Noiembrie 11, 2009 (editat) sal..eu am mai avut probleme si inca mai am cu instalatia electrica..(trebuie refacuta..ma rog) pe deasupra ghidonului trec niste fire..se mai intind si se rup sau ceva de genu si nu face contact cu trebuie..sau vreun scurt pe undeva.. asta mi s-a intamplat si asta stiu sigur..alte cauze nu stiu...cineva cu exp stie ) Editat Noiembrie 11, 2009 de kinguh Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Duz Postat Noiembrie 11, 2009 Share Postat Noiembrie 11, 2009 sal..eu am mai avut probleme si inca mai am cu instalatia electrica..(trebuie refacuta..ma rog)pe deasupra ghidonului trec niste fire..se mai intind si se rup sau ceva de genu si nu face contact cu trebuie..sau vreun scurt pe undeva.. asta mi s-a intamplat si asta stiu sigur..alte cauze nu stiu...cineva cu exp stie ) da... si eu banuiesc ceva cu electrica... am reusit sa merg nitel astazi cu ea. dar daca ma opresc, se opeste si ea... dar daca vreau sa o pornesc din nou, becurile de pe bord de abia se mai aprind... tre sa mai stau cam juma de ora pana isi revine. banuiesc un scurt ceva... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mircea_simson Postat Noiembrie 11, 2009 Share Postat Noiembrie 11, 2009 da... si eu banuiesc ceva cu electrica...am reusit sa merg nitel astazi cu ea. dar daca ma opresc, se opeste si ea... dar daca vreau sa o pornesc din nou, becurile de pe bord de abia se mai aprind... tre sa mai stau cam juma de ora pana isi revine. banuiesc un scurt ceva... In majoritatea cazurilor daca este un scurt circuit ceva se arde. Verifica si sistemul de incarcare si acumulatorul. Ca sa fii sigur decupleaza tot si lasa in finctie doar sistemul de aprindere. Numai bine Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
kinguh Postat Noiembrie 11, 2009 Share Postat Noiembrie 11, 2009 si acumulatorul meu e varza..trebuie sa fie incarcata des ca sa tina..daca nu vrea moto sa porneasca si ii tot dau pedala..se duce curentul tot dand scanteie.. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Duz Postat Noiembrie 11, 2009 Share Postat Noiembrie 11, 2009 In majoritatea cazurilor daca este un scurt circuit ceva se arde. Verifica si sistemul de incarcare si acumulatorul. Ca sa fii sigur decupleaza tot si lasa in finctie doar sistemul de aprindere. Numai bine ok... si cum fac asta. imi cer scuze, dar chiar n-am nici cel mai mic habar despre mecanica... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vreascu Postat Noiembrie 12, 2009 Share Postat Noiembrie 12, 2009 Salutare iubitorilor de Jawa...deranjez cu o intrebare...de unde, de la cine pot cumpara un set nou de jiglere sau un kit de reparatie de carburator care sa includa si jiglerele de Jawa350? Am cautat pe aici si am gasit pe cineva cu id-ul de mess danytunky...dar deocamdata nici un raspuns...poate are cineva un numar de telefon...sau orice alta informatie.... Multumesc mult Marius (Iasi) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Axa cu Scame Postat Noiembrie 12, 2009 Share Postat Noiembrie 12, 2009 Salutare iubitorilor de Jawa...deranjez cu o intrebare...de unde, de la cine pot cumpara un set nou de jiglere sau un kit de reparatie de carburator care sa includa si jiglerele de Jawa350? Am cautat pe aici si am gasit pe cineva cu id-ul de mess danytunky...dar deocamdata nici un raspuns...poate are cineva un numar de telefon...sau orice alta informatie.... Multumesc mult Marius (Iasi) Salut ! Daca ai jawa 634/632 (cilindrii in 3 prezoane, carterul patratos) am eu un Jikov in beci care ultima data era functional... cred ca ii trebuie doar un desfacut/curatat. Daca iti foloseste, e al tau pe o bere. Daca ai TS/638, nu se potriveste... asta are prinderea altfel, direct pe cilindri. Apare intr-o poza aici: /index.php?...60438&st=45 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mircea_simson Postat Noiembrie 12, 2009 Share Postat Noiembrie 12, 2009 ok... si cum fac asta. imi cer scuze, dar chiar n-am nici cel mai mic habar despre mecanica... Desfaci legaturile de la borna + al bateriei legi + bateriei direct pe bobina de inductie si pornesti daca merge bine inseamna ca-i bai la instalatia electrica insa daca nu merge inseamna ca problema este la aprindere carb motor etc. Numai bine Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
panaitepaul Postat Noiembrie 13, 2009 Share Postat Noiembrie 13, 2009 ok... si cum fac asta. imi cer scuze, dar chiar n-am nici cel mai mic habar despre mecanica... O cale mai simpla cred ca ar fi sa pui un voltmetru pe bornele bateriei cu motorul pornit. Ar trebui sa indice intre 13.8 si 14.1 V cu motorul pornit. Asa zice cartea. "Mesereasii" zic, si eu sunt oarecum de acord cu ei, ca poate sa fie pana pe la 14.5V. Masuratoarea o faci cu si fara faruri. Daca releul de incarcare functioneaza corect, atunci ar trebui sa nu existe mari diferente. Daca nu ai tensiune in limite (ma astept sa fie cam mica) atunci trebuie verificata toata instalatia de incarcare: carbuni alternator, diode, releu de incarcare, etc. Daca nu stii cum se face asta probabil ca mai simplu ar fi sa cauti un electrician auto si sigur ii da de capat. Vezi numai cam ce varsta are bateria. Dupa cum explici, eu inteleg ca are curent atunci cand opresti motorul dar cand vrei sa-l mai pornesti, nu mai are. (Masoara tensiunea si cu motorul oprit dupa mai mult timp dupa ce a fost oprit motorul, cu contactul pus. Ar trebui sa nu gasesti cu mult sub 12V.) Mi-e teama ca trebuie schimbata bateria. Numai bine si asfalt uscat! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mircea_simson Postat Noiembrie 13, 2009 Share Postat Noiembrie 13, 2009 O cale mai simpla cred ca ar fi sa pui un voltmetru pe bornele bateriei cu motorul pornit. Ar trebui sa indice intre 13.8 si 14.1 V cu motorul pornit. Asa zice cartea. "Mesereasii" zic, si eu sunt oarecum de acord cu ei, ca poate sa fie pana pe la 14.5V. Masuratoarea o faci cu si fara faruri. Daca releul de incarcare functioneaza corect, atunci ar trebui sa nu existe mari diferente. Daca nu ai tensiune in limite (ma astept sa fie cam mica) atunci trebuie verificata toata instalatia de incarcare: carbuni alternator, diode, releu de incarcare, etc. Daca nu stii cum se face asta probabil ca mai simplu ar fi sa cauti un electrician auto si sigur ii da de capat. Vezi numai cam ce varsta are bateria. Dupa cum explici, eu inteleg ca are curent atunci cand opresti motorul dar cand vrei sa-l mai pornesti, nu mai are. (Masoara tensiunea si cu motorul oprit dupa mai mult timp dupa ce a fost oprit motorul, cu contactul pus. Ar trebui sa nu gasesti cu mult sub 12V.) Mi-e teama ca trebuie schimbata bateria.Numai bine si asfalt uscat! Metoda o fi mai simpla dar nu poti sa-ti dai seama daca ai consum mare ( releu defect scurt circuit) pe cand alimentand numai bobina de inductie elimin celelalte cauze si spun sigur care-i cauza mai exista si posibilitatea ca motorul si carburatorul sa nu fie in regula Numai bine Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
owene Postat Noiembrie 13, 2009 Share Postat Noiembrie 13, 2009 Propun ca si topicul JAWA sa devina sticky. E un model reprezentativ, exista in numar mare, topicul e lung si are multe in el. Este un topic activ, e up o gramada de timp. Cred ca intruneste toate conditiile de topic sticky. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
kinguh Postat Noiembrie 13, 2009 Share Postat Noiembrie 13, 2009 Propun ca si topicul JAWA sa devina sticky. E un model reprezentativ, exista in numar mare, topicul e lung si are multe in el. Este un topic activ, e up o gramada de timp. Cred ca intruneste toate conditiile de topic sticky. adevarat graiesti Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
calin_cz Postat Noiembrie 16, 2009 Share Postat Noiembrie 16, 2009 O rugaminte pentru oricare coleg forumist din TG.MURES. Daca e dispus sa imi cumpere o piesa (semering) de la Motor-Line si sa mi-l trimita prin posta. Valoarea e prea mica pt. pachet. Rog un raspuns pe PM. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
boschetar Postat Noiembrie 17, 2009 Share Postat Noiembrie 17, 2009 O rugaminte pentru oricare coleg forumist din TG.MURES. Daca e dispus sa imi cumpere o piesa (semering) de la Motor-Line si sa mi-l trimita prin posta. Valoarea e prea mica pt. pachet.Rog un raspuns pe PM. salutare eu sunt din baia mare si tot de la ei imi comand piese dar intotdeauna mai pun o bujie doua ca sa fie ok valoarea daca imi amintesc bine o pereche de platini plus doua bujii are valoarea buna si nu e nus ce de bani succes Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
schumydan Postat Noiembrie 23, 2009 Share Postat Noiembrie 23, 2009 /index.php?...9756&st=880 pentru cine nu se uita pe la bursa Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Duz Postat Noiembrie 25, 2009 Share Postat Noiembrie 25, 2009 O cale mai simpla cred ca ar fi sa pui un voltmetru pe bornele bateriei cu motorul pornit. Ar trebui sa indice intre 13.8 si 14.1 V cu motorul pornit. Asa zice cartea. "Mesereasii" zic, si eu sunt oarecum de acord cu ei, ca poate sa fie pana pe la 14.5V. Masuratoarea o faci cu si fara faruri. Daca releul de incarcare functioneaza corect, atunci ar trebui sa nu existe mari diferente. Daca nu ai tensiune in limite (ma astept sa fie cam mica) atunci trebuie verificata toata instalatia de incarcare: carbuni alternator, diode, releu de incarcare, etc. Daca nu stii cum se face asta probabil ca mai simplu ar fi sa cauti un electrician auto si sigur ii da de capat. Vezi numai cam ce varsta are bateria. Dupa cum explici, eu inteleg ca are curent atunci cand opresti motorul dar cand vrei sa-l mai pornesti, nu mai are. (Masoara tensiunea si cu motorul oprit dupa mai mult timp dupa ce a fost oprit motorul, cu contactul pus. Ar trebui sa nu gasesti cu mult sub 12V.) Mi-e teama ca trebuie schimbata bateria.Numai bine si asfalt uscat! Multumesc mult pentru sfaturi! Dar cumva a pornit singura... E un mister motocicleta asta... Am reusit sa merg cu ea dar din cand in cand se mai opreste, nu mai intra in viteze, ramane ambreiajul blocat... A! si scoate ingrozitor de mult fum. E haios cum isi inchid masinile geamurile la stop... ) Dar asta cred ca e din cauza mea... prea mult ulei. Voi care spuneti ca e proportia corecta? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
owene Postat Noiembrie 25, 2009 Share Postat Noiembrie 25, 2009 Multumesc mult pentru sfaturi! Dar cumva a pornit singura... E un mister motocicleta asta... Am reusit sa merg cu ea dar din cand in cand se mai opreste, nu mai intra in viteze, ramane ambreiajul blocat... A! si scoate ingrozitor de mult fum. E haios cum isi inchid masinile geamurile la stop... ) Dar asta cred ca e din cauza mea... prea mult ulei. Voi care spuneti ca e proportia corecta? Nu cred ca te simti confortabil cu "misterul". Ai multe probleme pe acolo, si asta nu-i un mister. Pot fi dereglaje, sau defecte. Dezvaluie misterele! :-) La problema cu fumul, spune care e proportia ta de ulei? Daca e buna, ar trebui sa verifici daca plusul de ulei care arde poate fi ulei de cutie, daca intre cutie si carter e un semering, si acesta e dus... Daca de ex. arzi ulei de cutie, bujia se murdareste rapid, si se poate opri(simptom dat de tine). Nu ai spus ce culoare are bujia daca ai prea mult fum(probabil neagra, dar e negru-uleios, sau negru afumat uscat?). Nu scade nivelul din cutie asa repede sa observi, dar daca in timpul functionarii pui degetul pe gaura prin care torni uleiul, si simti ceva presiune sau vacuum, atunci e clar. La ambreiaj sigur exista un reglaj brut undeva pe langa motor, si reglajul fin sus, la maneta. Succes! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
panaitepaul Postat Noiembrie 26, 2009 Share Postat Noiembrie 26, 2009 Multumesc mult pentru sfaturi! Dar cumva a pornit singura... E un mister motocicleta asta... Am reusit sa merg cu ea dar din cand in cand se mai opreste, nu mai intra in viteze, ramane ambreiajul blocat... A! si scoate ingrozitor de mult fum. E haios cum isi inchid masinile geamurile la stop... ) Dar asta cred ca e din cauza mea... prea mult ulei. Voi care spuneti ca e proportia corecta? Asa cum a spus si cel dinaintea mea, ai multe probleme dar eu cred ca-s rezolvabile. Fumul pe care il scoate, ti-a spus @owene ce sa faci. Eu adaug: la mine era tot asa. Scotea foarte mult fum cand am cumparat-o si innegrea tare bujiile (aveau pe ele chiar un fel de funingine neagra si pufoasa), m-am tot chinuit sa vad ce se intampla si s-a rezolvat in felul urmator: am mai pus vre-o 5 L benzina cu amestecul facut corect 1:40 --- 1:50 (Castrol 2T cartea tehnica) si am rulat cativa Km cu motorul in turatia optima, aprox 3000 rot/min. Daca nu merge asa, trebuie incercat ce a spus @owene. Intratul in viteze e probabil de la ambreiaj. Desfa capacul din stanga motorului (dupa ce scoti uleiul din cutie) si regleaza de acolo intai discurile de ambreiaj in felul urmator (citez din postul cuiva caruia ii multumesc): dupa ce la strangi la maxim si le slabesti o tura jumate treci pe partea cealalta a motorului unde este tija care impinge placa de presiune de la ambreiaj. slabeste surubul de reglaj pana nu mai atinge tija deloc. acum strange-l usor, fara sa fortezi pana simti ca surubul atinge din nou tija. strange-l in continuare un sfert de tura, maxim jumatate de tura. acum intoarce-te la placa de presiune si actioneaza maneta de ambreiaj. vezi cum se misca. cel mai probabil nu se va misca egal in toate partile, in unele locuri va fi mai sus, in altele va fi mai jos. acum trebuie sa slabesti unele arcuri si mai mult iar altele sa le strangi. fa-o in trepte de un sfert de tura. daca ai de slabit un arc slabeste-l un sfert de tura iar cele doua opuse lui strange-le 1/8 de tura si tot asa pana placa de presiune se va misca egal. asa o sa ai si un ambreiaj destul de moale si o sa fie si reglat cum trebuie. Sper ca ti-am fost de folos Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Duz Postat Noiembrie 29, 2009 Share Postat Noiembrie 29, 2009 Asa cum a spus si cel dinaintea mea, ai multe probleme dar eu cred ca-s rezolvabile.Fumul pe care il scoate, ti-a spus @owene ce sa faci. Eu adaug: la mine era tot asa. Scotea foarte mult fum cand am cumparat-o si innegrea tare bujiile (aveau pe ele chiar un fel de funingine neagra si pufoasa), m-am tot chinuit sa vad ce se intampla si s-a rezolvat in felul urmator: am mai pus vre-o 5 L benzina cu amestecul facut corect 1:40 --- 1:50 (Castrol 2T cartea tehnica) si am rulat cativa Km cu motorul in turatia optima, aprox 3000 rot/min. Daca nu merge asa, trebuie incercat ce a spus @owene. Intratul in viteze e probabil de la ambreiaj. Desfa capacul din stanga motorului (dupa ce scoti uleiul din cutie) si regleaza de acolo intai discurile de ambreiaj in felul urmator (citez din postul cuiva caruia ii multumesc): Sper ca ti-am fost de folos Multumesc mult! Cred ca am sa incerc varianta cu benzina... Nu de alta dar eu sunt total atehnic si nu inteleg nimic din ce mi-ati spus... ))) Mesaj completat A! Si fumul este albicios... iar bujiile sunt curate... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
owene Postat Noiembrie 29, 2009 Share Postat Noiembrie 29, 2009 Multumesc mult! Cred ca am sa incerc varianta cu benzina... Nu de alta dar eu sunt total atehnic si nu inteleg nimic din ce mi-ati spus... )))Mesaj completat A! Si fumul este albicios... iar bujiile sunt curate... Deci nu papa ulei de cutie. Nu ai spus ce ulei bagi in benzina si cat bagi. Ce inseamna bujii curate? Ce culoare au? Ce bujii folosesti? Fumul alb e normal, dar e abundent, sau nu? Da amanunte sa nu mergem pe ghicite. Daca fumul e albicios si mai bogat, baga nasul in el si vezi daca nu miroase a bezina nearsa. Ca atunci o iei de la scanteie prima data, sa existe, sa fie buna, bujia cu distanta corecta, sa aibe avansul bun, dar daca se mentine simptomul cu scanteie buna, atunci e inca prea bogat amestecul. Fum albicios o sa aiba intotdeauna, ca e 2T, si arzi ulei, dar nu trebuie sa faci ceata dupa tine. Cu benzina: subliniez si eu ca @panaitepaul ti-a recomandat benzina cu amestec corect, nu cumva sa bagi benzina goala, ca apoi nu mai trebuie sa repari nimic! Am revazut ce am scris si eu, si panaitepaul, si nu cred ca am vorbit tehnic mai deloc, nu stiu ce nu puteai sa intelegi. Daca esti chiar atat de atehnic, iti recomand cu caldura sa cauti un prieten priceput, altfel nu o sa ai curajul sa faci ce trebuie - o sa alegi ce ti-e tie mai usor, nu neaparat bine pentru motocicleta. Cand sunt probleme, trebuie sa le parcurgi pe toate, altfel ramai la mila norocului - poate ramai in camp, poate nu ramai in camp. Succes! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
kinguh Postat Noiembrie 29, 2009 Share Postat Noiembrie 29, 2009 (editat) am si eu o chestie cu fumul la moto ..pe cel din dreapta scoate mai mult fum...iar bujia respectiva uneori e neagra-umeda dar mai tot timpul caramizie; si tot timpul scoate mai mult fum pe dreapta.. Editat Noiembrie 29, 2009 de kinguh Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.