panaitepaul Postat Mai 6, 2011 Share Postat Mai 6, 2011 (editat) Pentru @dorucioby: Fa amestecul corect de ulei. Verifica apoi ce culoare au bujiile: negre --> amestec prea bogat sau prea mult ulei in benzina; albicioase --> prea sărac amestecul; cărămizii --> amestec corect; In rest simptome ciudate. Dupa cum spui ca scoate mult fum, ma gândesc la un amestec prea bogat dar în același timp spui ca pentru a menține ralanti-ul ii mai iei din aer deci amestec prea sărac. Verifica poziția cuiului de dozaj sa fie la mijloc și cum ți-a mai spus cineva nivelul benzinei în camera de nivel constant sa fie 10 - 11 mm fata de buza bazinului. Parca asa scria în carte. P.S. Daca scoate mult fum cand motorul este rece, nu-i nici o problema. Vezi daca mai scoate fum dupa ce faci cateva ture cu ea cu motorul intre 2000 si 3000 rot/min. La rece scoate oricum fum foarte mult. Editat Mai 6, 2011 de panaitepaul Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dorucioby Postat Mai 6, 2011 Share Postat Mai 6, 2011 Dupa ce merf cu ea o bucata buna si se incalzesc tobele nu mai scoate fum asa de mult. Nivelul in carb e corect . Mai am de verificat acul de dozaj.In caz ca e la mijloc, il pun mai sus sau mai jos? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
panaitepaul Postat Mai 6, 2011 Share Postat Mai 6, 2011 Dupa ce merf cu ea o bucata buna si se incalzesc tobele nu mai scoate fum asa de mult. Nivelul in carb e corect . Mai am de verificat acul de dozaj.In caz ca e la mijloc, il pun mai sus sau mai jos? Pai in carte asa zice ca trebuie sa stea la mijloc (a doua crestătură de sus). Poti insa incerca cu el si in alte pozitii. Cu cat il ridici mai sus (adica pui siguranta mai jos) cu atat va fi amestecul mai bogat. Cu cat il cobori cu atat mai sarac. Numai ca trebuie sa stii ca din acul de dozaj se regleaza amestecul pentru mersul in sarcina nu pentru ralanti. Tot pe acest forum am gasit ca la acul de dozaj se umbla in functie de culoarea bujiilor si numai dupa ce ai mers cu motorul in turatia lui de lucru (adică nu mers în ralanti cu motorul în 1000 rot/min) și oprit apoi cât mai repede, înainte de a sta în ralanti pentru ca mersul în gol sa nu influențeze culoarea bujiilor. In formularea de acolo spunea sa mergi cu motorul ceva mai turat "ca si cum ar incerca sa ti-l fure cineva" Interpretarea culorii bujiilor ți-am spus-o în postul anterior și nu mă repet. Pentru mersul în ralanti, reglajul se face din șurubul de reglaj a aerului. Si bineînțeles, mare atenție la nivelul în carburator care contează și în mers și în ralanti. Reglajul mersului în gol fa-l după ce s-a încălzit motorul corespunzător și apoi nu mai umbla la el chiar dacă la rece bâlbâie sau trebuie sa-l ajuți cu accelerația ca sa stea pornit. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dorucioby Postat Mai 6, 2011 Share Postat Mai 6, 2011 Reglajul nivelului l am facut dupa carte zic eu are si semn cat trebuie sa fie, dupacum am mai zis in sarcina trage si fuge de rar a mers asa.Merg 15 km sa zicem la blana 80-100 la ora, cand ajung undeva cu ea si las acceleratia rinde sa moara. Maresc debirtl de aer, adica mai strand surubul de aer si ma descurc asa. Cand vin acasa si o las, dupa ce se raceste motorul , daca il pornesc si uit sa strang surubul de la aer inapoi,se tureaza de se sparge.Aprindere? nu am ce umbla fiindca porneste al naibii de usor, rar sa i dau doua pedale. ma gandesc sa dau nivelul mai mic ,cu riscul ca nu va mai trage asa de bine. Bujiile sunt uscate,ok dar un pic negre.Nu afumate dar nu galbene.Apropos am curatat si tobele si vad ca totusi le gasesc unsuroase in coada.Dau vina si pe uleiul mult pus in benzina. O sa mai tatonez nivelul in carburator si mai vad.In rest super multumit cum trage, era sa ma basculeze intr o zi de sa nu ma vad. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
pisica matache Postat Mai 6, 2011 Share Postat Mai 6, 2011 Reglajul nivelului l am facut dupa carte zic eu are si semn cat trebuie sa fie, dupacum am mai zis in sarcina trage si fuge de rar a mers asa.Merg 15 km sa zicem la blana 80-100 la ora, cand ajung undeva cu ea si las acceleratia rinde sa moara. Maresc debirtl de aer, adica mai strand surubul de aer si ma descurc asa. Cand vin acasa si o las, dupa ce se raceste motorul , daca il pornesc si uit sa strang surubul de la aer inapoi,se tureaza de se sparge.Aprindere? nu am ce umbla fiindca porneste al naibii de usor, rar sa i dau doua pedale. ma gandesc sa dau nivelul mai mic ,cu riscul ca nu va mai trage asa de bine. Bujiile sunt uscate,ok dar un pic negre.Nu afumate dar nu galbene.Apropos am curatat si tobele si vad ca totusi le gasesc unsuroase in coada.Dau vina si pe uleiul mult pus in benzina. O sa mai tatonez nivelul in carburator si mai vad.In rest super multumit cum trage, era sa ma basculeze intr o zi de sa nu ma vad. E posibil ca totusi sa ai nivelul benzinei prea mare,desi spui ca l-ai facut dupa carte...apropo,cum ai masurat nivelul? Cred ca faci o confuzie in legatura cu surubul de aer...strangandu-l,imbogatesti amestecul,nu-l saracesti. Reglajul corect al amestecului la ralanti il faci cu motorul incalzit,incercand sa obtii o turatie cat mai mare ,din surubul ce regleaza aerul,coborand putin cate putin subarul,pana obtii o turatie de aprox 1000RPM. Din ce povestesti ,tu mergi cu surubul de aer prea strans,deci cu amestec bogat;desi se spune ca surubul de aer regleaza amestecul doar la ralanti,imbogatirea excesiva a amestecului se simte nu doar la ralanti,de aceea poate ai bujiile afumate. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dorucioby Postat Mai 6, 2011 Share Postat Mai 6, 2011 Babeste cate ture aprox trebuie sa fie desfacut surubul de la aer,respectiv cel de labenzina? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
pisica matache Postat Mai 6, 2011 Share Postat Mai 6, 2011 Babeste cate ture aprox trebuie sa fie desfacut surubul de la aer,respectiv cel de labenzina? Surubul de aer il strangi la maxim,apoi il desfaci cam o tura,subarul il ridici cat sa nu se opreasca motorul;reglezi aerul sa obtii un maxim al turatiei,mai cobori apoi subarul si tot asa.. Asta cu motorul incalzit... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
kinguh Postat Mai 7, 2011 Share Postat Mai 7, 2011 am nevoie de cui pontou pt jikovul de la jawa 350 are careva? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
el_nynios Postat Mai 7, 2011 Share Postat Mai 7, 2011 am nevoie de cui pontou pt jikovul de la jawa 350 are careva? am eu un carburator de la fosta mea jawa cred ca e complet daca te intereseaza un PM si se rezolva Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Lolo_ID Postat Mai 7, 2011 Share Postat Mai 7, 2011 Cine ma ajuta si pe mine cu un carburator Jikov pentru o Jawa 551 Standard ? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
panaitepaul Postat Mai 8, 2011 Share Postat Mai 8, 2011 (editat) Maresc debirtl de aer, adica mai strand surubul de aer si ma descurc asa. Cand vin acasa si o las, dupa ce se raceste motorul , daca il pornesc si uit sa strang surubul de la aer inapoi,se tureaza de se sparge. Fa-ma sa inteleg: la cald desfaci sau strangi surubul de aer? Am sa iau de buna ultima afirmatie: Cand vin acasa si o las, dupa ce se raceste motorul , daca il pornesc si uit sa strang surubul de la aer inapoi,se tureaza de se sparge. Nu cumva ia aer fals pe undeva? De regulă când se turează aiurea, înseamna ca are aer fals. Verifica garniturile dintre cilindri și galeria de admisie, intre galeria de admisie și carburator și garnitura de la capacul șubărului. Asta putea fi și motiv de strângere a aerului ca sa stea în ralanti. Dacă bujiile sunt negre după ce mergi cu ea, înseamnă ca ai amestecul prea bogat: nivel prea mare în camera de nivel sau acul de dozaj prea sus (ridica siguranța la crestătura următoare). Editat Mai 8, 2011 de panaitepaul Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
sacalu Postat Mai 8, 2011 Share Postat Mai 8, 2011 Salut. Am incercat sa masor tensiunea la bornele bateriei montate pe jawa cu motorul pornit, surpriza, fluctuatii mari, nu pot masura. Ce se intampla? Am desfacut puntea redresoare si am masurat diodele, nefiind in scurt, total functionale. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
schumydan Postat Mai 8, 2011 Share Postat Mai 8, 2011 (editat) ai folosit aparat digital sau analog de masura?? pot aparea bruiaje sa zic asa de la instalatia electrica a moto si daca este aparat digital sa indice ca dupa soare, cu motorul oprit poti masura? da si tu mai multe detalii Editat Mai 8, 2011 de schumydan Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
sacalu Postat Mai 8, 2011 Share Postat Mai 8, 2011 (editat) Am folosit aparat digital de masura. Cu motorul oprit pot masura tensiunea la borne a bateriei. Cand pornesc motorul parca nu mai stie masura aparatul. Multumesc de ajutor P.S. toti consumatorii sunt opriti in acel moment, in afara de instalatia electrica de aprindere (GOTRONIC). Editat Mai 8, 2011 de sacalu Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
panaitepaul Postat Mai 9, 2011 Share Postat Mai 9, 2011 (editat) Am folosit aparat digital de masura. Cu motorul oprit pot masura tensiunea la borne a bateriei. Cand pornesc motorul parca nu mai stie masura aparatul. Multumesc de ajutor P.S. toti consumatorii sunt opriti in acel moment, in afara de instalatia electrica de aprindere (GOTRONIC). Pe alternator ai in partea dreapta 2 fire: alb si verde daca imi aduc bine aminte. Sunt bornele de la carbunii rotorului, alb pentru masa si verde pentru excitatia din releul de incarcare. Cu motorul oprit, scoate-le pe amandoua si masoara rezistenta intre borne (nu intre fire). Ar trebui sa gasesti o rezistenta de aproximativ 5 ohmi parca. Roteste motorul si masoara din nou in mai multe pozitii. Trebuie sa gasesti aceeasi rezistenta. Eventual poti ruga pe cineva sa invarta motorul in timp ce masori. Poti sa si pornesti motorul (cu firele scoase dar ai grija sa nu atinga firul verde la masa) si sa masori rezistenta cu el pornit. Daca nu gasesti continuitate, scoate cele doua suruburi care tin blocul periilor (carbunilor) si vezi daca acestia se misca usor in locasurile lor si daca mai au lungimea corespunzatoare. Daca e totul bine, masoara rezistenta intre inelele colectoare ale rotorului (aprox 5 ohmi). Daca nici asa nu gasesti rezistenta corecta atunci e de vina rotorul. Masoara de asemeni si izolatia fata de masa a inelelor colectoare (infinit). Daca totul e corect la rotor si nu ai contacte proaste nicaieri (firele X, Y, Z care pleaca de la rotor si duc la puntea de diode, firul B+ care pleaca de la punte catre baterie, firele din contactul de cheie <mai ales verifica rezistenta intre curentul permanent - rosu- si curentul de contact -albastru-> si firele de la releul de incarcare -verificarile le faci fara bateria conectata) e posibil sa fie de vina releul de incarcare. La acela cel mai simplu e sa-l inlocuiesti ca sa-l verifici. Editat Mai 9, 2011 de panaitepaul Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator VULPOIU Postat Mai 9, 2011 Share Postat Mai 9, 2011 De regulă când se turează aiurea, înseamna ca are aer fals. Păi bine nenea Paule (tizule), acuma-mi spui ? (...la care se adaugă puÂştile scoase...(credeam că poate e înăduÂşită, de aia nu porneÂşte) o gălăgie pe aproape de-nnoptat de m-a sunat un prieten care era la muncă la vreun kilometru depărtare "oai tu pîrîi în halu' Âşela?") AÂştept pistoanele, apoi oi mai vedea... Cît despre fluc tuații, pun pariu că aparatul fluctuează Âşi fără ansele lui puse pe undeva... sunt pățit. Asta înseamnă contact impefect pe undeva, deci emisia de cîmp electromagnetic. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
schumydan Postat Mai 9, 2011 Share Postat Mai 9, 2011 da asta ziceam si eu, doar te apropii cu aparatul de moto cu motorul pornit si incepe sa o ia razna Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
panaitepaul Postat Mai 10, 2011 Share Postat Mai 10, 2011 (editat) da asta ziceam si eu, doar te apropii cu aparatul de moto cu motorul pornit si incepe sa o ia razna Ma mir de ce spuneți. Eu am tot un aparat electronic de măsura cu care meșteresc, ce-i drept un pic mai scump, dar înaintea lui am mai avut și doua știfturi chinezești și cu toate am putut măsura încărcarea motocicletelor și a mașinilor. Sigur sunteți pe scala care trebuie? Ceva e în neregulă. Mi-e teama ca greșiți voi ceva dar nu-mi trece prin cap ce. Dacă v-am trimis pe piste greșite îmi cer scuze. Fisele de la bujii sunt în regulă? Nu scapă scântei? Bobinele de inducție? Editat Mai 10, 2011 de panaitepaul Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
schumydan Postat Mai 10, 2011 Share Postat Mai 10, 2011 nu te mira, caz concret pe un jupiter 5 care avea numa instalatia de pornire si instalatia de incarcare pe el cu releu de incarcare de dacie tip vechi cu rezistente aditionale. cum ma apropiam cu aparatul de el cu motorul pornit incepea sa o ia razna, am incercat cu fire de 1 m zic sa ma departez, degeaba cum legam firele de aparat incepea distractie, am banuit sa fie releul de dacie de vina pentru paraziti la ijul meu am releu electronic, nu am probleme, la o jawa ts cu releul original la fel masor fara probleme, eu am un stift de aparat chinezesc cu care imi fac treaba. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator VULPOIU Postat Mai 10, 2011 Share Postat Mai 10, 2011 Păcat c-am dezmembrat-o, vă făceam filmuleț. Oricum am găsit cam multe fire slobode Âşi scoase pe acolo, plus că mergea cu scînteie din baterie.... deci de acolo am dedus. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
panaitepaul Postat Mai 11, 2011 Share Postat Mai 11, 2011 nu te mira, caz concret pe un jupiter 5 care avea numa instalatia de pornire si instalatia de incarcare pe el cu releu de incarcare de dacie tip vechi cu rezistente aditionale. cum ma apropiam cu aparatul de el cu motorul pornit incepea sa o ia razna, am incercat cu fire de 1 m zic sa ma departez, degeaba cum legam firele de aparat incepea distractie, am banuit sa fie releul de dacie de vina pentru paraziti la ijul meu am releu electronic, nu am probleme, la o jawa ts cu releul original la fel masor fara probleme, eu am un stift de aparat chinezesc cu care imi fac treaba. Releul mecanic poate sa dea fluctuații pe încărcare mai ales dacă are contactele platinate oxidate. Am pățit-o și eu pe Dacia. Nu numai ca aveam fluctuații pe aparatul de măsura dar și farurile își modificau intensitatea luminoasa. Pentru început le-am curățat și au mers până când m-a lăsat în Târgu Mureș fără curent, în ajunul Revelionului la ora la care vânzătorul unui PECO se pregătea sa închidă. Noroc ca a avut de vânzare. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
jawa1960 Postat Mai 11, 2011 Share Postat Mai 11, 2011 Salutare. Am si eu problema cu o Jawa 250cc nu gasesc nicaeri sa cimentez boltul de la ambielaj, cel dintre "falci". Am reparat ambielajul dar boltul l-am calit si dupa 300Km a inceput sa-mi bata din nou . Din pacate prin Ploiesti sau cel putin prin Prahova nu am gasit nicio uzina care sa mai cimenteze piese . Poate cineva sa ma ajute? Va rog ajutati-ma . Numai bine si asfalt uscat . Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ZIDU' Postat Mai 12, 2011 Share Postat Mai 12, 2011 incearca la uzina de rulmenti sau la ateliere de reparat planetare Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bach Postat Mai 12, 2011 Share Postat Mai 12, 2011 Salutare. Am si eu problema cu o Jawa 250cc nu gasesc nicaeri sa cimentez boltul de la ambielaj, cel dintre "falci". Am reparat ambielajul dar boltul l-am calit si dupa 300Km a inceput sa-mi bata din nou . Din pacate prin Ploiesti sau cel putin prin Prahova nu am gasit nicio uzina care sa mai cimenteze piese . Poate cineva sa ma ajute? Va rog ajutati-ma . Numai bine si asfalt uscat . poate te ajuta asta http://www.duroterm.ro/servicii/tratamente-termochimice/3 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
calin_cz Postat Mai 12, 2011 Share Postat Mai 12, 2011 Salutare. Am si eu problema cu o Jawa 250cc nu gasesc nicaeri sa cimentez boltul de la ambielaj, cel dintre "falci". Am reparat ambielajul dar boltul l-am calit si dupa 300Km a inceput sa-mi bata din nou . Din pacate prin Ploiesti sau cel putin prin Prahova nu am gasit nicio uzina care sa mai cimenteze piese . Poate cineva sa ma ajute? Va rog ajutati-ma . Numai bine si asfalt uscat . sa il trimiti cu posta pana in Cugir.......pare aiurea, dar daca mai aproape nu gasesti, te-as putea ajuta eu. Doar sa lasi adaosul de rectificat si sa comunici materialul din care e facut. Unde cunosc eu nu trateaza zilnic, dar in cateva zile se poate face. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.