Sari la conținut

Jawa


CrazYRaveN
 Share

Postări Recomandate

  • Răspunsuri 2,7k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Vizitator CristiBoroi

Ma voi de unde va cumparati piese de Jawa? Se mai gasesc? M-ar bate gandul sa-mi iau si eu una asa de fun, pentru oras. Pe vremea lu ceasca m-am dat si eu o data cu Jawa si stiu ca era una dintre cele mai tari mobre de pe la noi. Daca nu ma insel, era si in dotarea militiei.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Fratilor am reusit sa montez alternatorul de ij pe ivanka, dupa lupte seculare am reusit pasul catre cei 12v mult doriti.

Din pacate a trebuit sa decupez si din peretele carterului si din membrana capacului cum va trebui sa decupez 1 cerc din acesta pentru ca alternatorul este pur si simplu mai "badaran" decat dinamul, dar ma consoleaza faptul ca am cei 14,5v in baterie cu faza lunga cuplata, frana apasata si semnalizarea clipocind :)......iar claxonul vechi...cel de 6v are un pitigait la 12v hilar rau (in bipuri scurte isi face si el treaba) pana il voi schimba.

 

Dar sa revenim la adaptari, decupari, rectificari samd......

Pentru inceput a trebuit sa fac loc statorului in locas, asta insemnand sa frezez suporti de ghidare ai dinamului, toti cei 5 pana la nivel cu locasul rulmentului ambielajului, de decupat am mai decupat si din peretele st jos al carterului pt 1 din prinderile statorului, in tot acest timp taicamiu se ocupa de flansa pe care venea prins statorul care s-a nimerit la fix, super tare pana aici intr-o pauza scurta imi fac timp sa verific alternatorul ca nu am avut timp pana atunci, fluturi din stomac erau curentati la 12, si verific rotorul OK....mai departe statorul arata bine in prima faza, pun aparatu pi el, si ghici parca era stator de dinam cu capatul excitatiei la masa ;) (in gandul meu bagami....si scoatemi.......as), dar las ca nu e capat de tara, il dau la rebobinat, ma storc si aia de vreo cinji di lei si ii dau de cap, dar egoistul din mine neh nu se poate tre reparat si fara.....si desfac statorul in 2 (capacul alternatorului deo parte si bobinajul de alta) si dai ci cauta cu halogenu intr-un ochi cu lupa intr-altu pana la 1 tola suspicioasa cu placuta de textolid putin parlita (in gandu meu asta e nenorocitu) dau placuta de textolit jos, lacul bobinajului inegrit, si iau iar aparatul leg o infasurare la nimereala pun la masa si misc de bobinaj........si hopa ba arata ceva ohmi intre infasurare si masa ba imi intra 1 infinit, ma apuc izolez bobinajul il masor iar "1" infinit in stator imi punea zambetul pe buze, ii mai trag si o baie in lac sa pot dormi si linistit il arun in cuptor 10 min si il masor iar...Perfect.

Ca imi recuperasem si statorul, taicamiu terminase intre timp flansa de adaptare ...rpd rpd sa facem o proba hopa, rotoru sus peste si statorul, prin suroabele scot bujia si trag pedala........pfoai frigemas batea rotorul ca freca in stator, rpd taicamiu se pune pe facut o replica a conului ambielajului pt fixarea rotorului, calculeaza unghiul si dai, 5 min striga la mine "hai odat cu rotorul ala" sar ca ars ii imanez fieratania o fixeaza si dai de lustruieste, in cateva sute de rotatii draci prinsese forma rotunda, colectorul parca era proaspat schimba, iar pe strada mea iar iesea soarele.Urc iar sus rotorul, si statorul peste, calc pedala "Brici bai tata bai,am 1,5mm intre rotor si stator peste tot" bun asa reglez aprinderea, pusc bujia la loc trag firele, leg bateria doar pe aprindere sa vad efectul la turatii mari....brici se comporta brici, leg si DF-ul fara releu regulator direct dp baterie printr-un bec (Pe aceasta cale ii multumesc lui OWENE pt tutorialele cu verificarile si schemele alternatoarelor ca pt tonti ca mine....super tare frate dau de beut :laugh: ) cu iesirea trifazata deconectata, pornesc mobra becu ardea mocnit iar intre faze 30-40 vca hmm sa zicem, mai departe leg si puntea redresoare de dacie la iesirea trifazata dar cu "+" deconectat, pornesc iar mobra dau sa cetesc + puntii cand ivanka se gandeste sa mai ia o pauza......io de colo....ce sa fie..... :wacko: dau iar pedala si iar pedala nimik

ba da ce draq, verific iar aprinderea, perfect, masor bateria 11v...ba da ce draq sa aibe, lovesc din greseala peste rezervor din care se auzea un ecou ca de pestera (io "nu se poate") DA facui pana prostului fara sa ma misc 1m, asta e pauza de 1 zi......a doua zi dimineata bag 6kile di sos si dau pedala,

+ puntii arata 10v la vreo 800rot/min dupa aprecierea mea, turez ooooooo 80v cc...mamaaaa cool frate, scot si dracovenia de regulator, il fixez de rama klumea leg DF-ul tot prin bec leg si bateria si puntea la baterie, sii dau pedala.....conectez aparatu la baterie......si 12.4 vcc.....dau blana....nor de fum langa mine dar nu-i bai aparatu arata 14.5 V si statea acolo....acum ramane sa ma vad cum, unde vine conectat martorul de incarcare. Dar sunt extaziat, credeam ca nu mai reusesc, credeam ca nu ajung la smaeb cu ivanka.....dar sunt increzator ca nu ma va lasa...

 

Sper sa tina vreeeemea cu noi si sa ne vdm la Showroom sanatosi (adriane tre sa ne intalnim babele) si hotarativa odat cu intrunirea aia!!! Primul rand e de la mine :)

 

Vremea nu a tinut cu noi....deci la smaeb nu am ajuns din cauza zapezii dp predeal.Mai ramane sa ne vedem in trafik pana la intrunire.

Capacul sacrificat al ivankai a iesit cam asa......

post-56432-1302878592_thumb.jpg

post-56432-1302878615_thumb.jpg

post-56432-1302878632_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pfai! Arată minunat! Felicitări! Ai făcut o treabă nemaipomenită Âşi cred că o să-mi fac curaj să-ți urmez exemplul cât de poponeataând. Nu care-cumva e dispus strungarul tău să mai facă o flanÂşă ca aia? :wacko:

 

Baftă Âşi-abia aÂştept să văd ce-ți poate alternatorul, fericitule :laugh:!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

intrebare pentru posesorii de jawa ts care au avut aceasta problema,

rulmentii centrali ai ambielajului au joc, dupa ce turez jawa si o las sa revina la relanti se aud niste bufnituri infundate in motor, ce poate sa se strice daca merg cu ea asa sa zic un sezon?

restul rulmentilor fiind noi, ambielaj fara joc in biele

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

intrebare pentru posesorii de jawa ts care au avut aceasta problema,

rulmentii centrali ai ambielajului au joc, dupa ce turez jawa si o las sa revina la relanti se aud niste bufnituri infundate in motor, ce poate sa se strice daca merg cu ea asa sa zic un sezon?

restul rulmentilor fiind noi, ambielaj fara joc in biele

incearca cu un avans mai mic o idee .. sigur nu o sa mai faca

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

intrebare pentru posesorii de jawa ts care au avut aceasta problema,

rulmentii centrali ai ambielajului au joc, dupa ce turez jawa si o las sa revina la relanti se aud niste bufnituri infundate in motor, ce poate sa se strice daca merg cu ea asa sa zic un sezon?

restul rulmentilor fiind noi, ambielaj fara joc in biele

 

 

alte pareri ???

Mesaj completat

alta buba: pornesc motorul, il incalzesc, si cand bag in viteza sa plec de pe loc moare subit

ambreiajul este reglat bine, daca o ridic pe cric si bag in viteza merge bine mersi, se invarte roata in gol.

dupa ce se opreste motorul porneste f greu si nu se tureaza, tre sa stau 5 min cu acceleratia la maxim ca sa isi revina, cat o tin asa nu se tureaza deloc,, ramane undeva la 1500 ture si acolo sta

am banuit carburatorul sa fie buba

dupa ce isi revine si merge motorul bine daca o opresc din cheie porneste sfert, daca o opresc in viteza porneste la pastele cailor

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator VULPOIU

Se pare că e o boală comună.... inexplicabilă....

 

 

Mesaj completat

Cumpăr pistoane cota K3 pentru Jawa 638TS.

Indiferent dacă noi sau folosite, să fie în stare bună.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

alte pareri ???

Mesaj completat

alta buba: pornesc motorul, il incalzesc, si cand bag in viteza sa plec de pe loc moare subit

ambreiajul este reglat bine, daca o ridic pe cric si bag in viteza merge bine mersi, se invarte roata in gol.

dupa ce se opreste motorul porneste f greu si nu se tureaza, tre sa stau 5 min cu acceleratia la maxim ca sa isi revina, cat o tin asa nu se tureaza deloc,, ramane undeva la 1500 ture si acolo sta

am banuit carburatorul sa fie buba

dupa ce isi revine si merge motorul bine daca o opresc din cheie porneste sfert, daca o opresc in viteza porneste la pastele cailor

 

Se pare ca aceasta alta buba sunt de fapt 2 bube.

O buba se pare a fi ambreiajul. Nu e normal sa se opreasca motorul cand bagi in viteza cu ambreiajul calcat. Ai spus ca o pui pe cric si cand bagi in viteza incepe sa se invarta roata. Asta e normal. Ai incercat sa o opresti? Daca nu poti atunci trebuie sa faci corect reglajul ambreiajului. Si am impresia ca e dereglat tare. Cred ca cel mai simplu este sa slabesti cablul din prinderea de jos, strangi surubul central care apasa pe tija ce distanteaza discurile pana cand ramane joc foarte mic intre rola de la ambreiajul semiautomat si parghia sa. In felul acesta, cand calci pe schimbatorul de viteze sau cand il ridici pentru a schimba viteza se ambreiaza automat. Apoi iti reglezi si cablul in asa fel incat fara sa strangi maneta de ambreiaj sa ramana acelasi joc la rola. (Vezi si cartea tehnica din semnatura)

A doua buba pare intr-adevar carburatorul. Ai spus ca tii acceleratia la maxim si doar dupa ceva timp se hotaraste sa se tureze. Intuiesc eu ca scoate si foarte mult fum in timpul asta. Ai verificat nivelul in camera de nivel constant sa nu fie prea mare? Reglaj incorect, cui pointeau care nu inchide corect, plutitor spart, etc. Adica, e normal ca daca o opresti in viteza sa porneasca un pic mai greu dar nu chiar asa cum spui tu.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

treaba ciudata este ca acum o sapt si ceva cand am pornit-o a mers fara nici un fel de probleme, totul bine si frumos, ea nefiind pornita de prin ianuarie,

ambreiajul lucreaza corect ca am mers cu ea si schimba frumos, nu agata nu caraie.

carburatorul este buba, are o camera de la plutitor sparta cu benzina in ea, fum scoate cat vrei, plus ca scuipa si benzina nearsa pe tobe

tre sa ajunga kitul de reparatie pentru carburator

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

treaba ciudata este ca acum o sapt si ceva cand am pornit-o a mers fara nici un fel de probleme, totul bine si frumos, ea nefiind pornita de prin ianuarie,

ambreiajul lucreaza corect ca am mers cu ea si schimba frumos, nu agata nu caraie.

carburatorul este buba, are o camera de la plutitor sparta cu benzina in ea, fum scoate cat vrei, plus ca scuipa si benzina nearsa pe tobe

tre sa ajunga kitul de reparatie pentru carburator

 

si cand vine kitul de reparatie vezi sa il reglezi corect ca tot o sa scuipe benzina -regleaza bine amestecul

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Carburatorul e problema principala, din cauza plutitorului. Cu ambreiajul e putin mai delicata problema. Motorul se tureaza (bineinteles ... dupa ce carburatorului i s-a golit camera plutitorului si a fost reumplut) insa doar in sarcina motocicleta da sa se opreasca - adica , calare pe ea. Pe cric, daca incerci sa opresti roata, motorul nu da semne sa se opreasca subit. Intrebarea e de ce se comporta asa ?

Acum o saptamana zbarnaia Jawa pe sosea. Nu cred ca se poate deregla asa din senin, atat de grav.

Editat de Lolo_ID
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

nauzi ma ca i s-a umplut plutitorul cu benzina si nu isi mai tine nivelul si se inneaca, ii vine prea multa benzina

Salut! Cu riscul de a mă repezi ca și pe cel de imediat mai sus, sugerez și eu ceva: până când îți vine kit-ul carburator, încearcă să cositorești plutitoarele dacă sunt metalice. Dacă sunt de plastic ... eu aș încerca Picătura sau ceva de genul. După ce le golești de benzină, bineînțeles. Apoi reglează corect nivelul. Succes!

Editat de panaitepaul
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ia sa mai intreb si eu cate ceva: Jawa 638 cu motor facut acum 200 km schimbat pistoane segmenti, bolturi si alezat cilindri. Kitul de reparatie carburator nou, Merg deocamdata cu 40ml ulei/litru carburant, Cam mult zic eu. In 200 km a nenorocit un set de bujii in sensul ca nu mai dadeau scanyeie aproape deloc. Cat trag de ea merge de o ia dracu, cum o las la relanti da simptome de inecare.Aprinderile sunt Gotronic si porneste la sfert, Pe masura ce se incalzeste motorul trebuie sa mai infiletez surubul de la aer ca sa si tina ralantiul.

Astept ceva pareri.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator VULPOIU

E o boală comună cu bujiile, caută cele fără litera R în codul lor (în loc de BPR6EFS caută BP6EFs, de exemplu).

De ce? Litera R reprezintă simbolul pentru rezistor. Bobinele de moto scapă tensiune înaltă mai mare ca cea auto, De aici moartea rapidă.

Mai ales cu aprinderile...

 

Rezultate bune am obținut cu bujiile pentru scutere, chinezeÂşti. Adică, chinezeÂşti, dar.... bune :huh:

 

Apropos, la ce cotă în milimetri ai alezat cilindrii, cît te-a costat Âşi ce cotă de pistoane ai folosit?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca retin bine 59 mm alezaj sper sa nu vorbesc prostii da ma duc si ma uit pe cutiile de la pistoane.Cost a fost undeva la 4 milioane adica pistoane noi, segmenti 2 seturi (am zis fereasca dumneseu daca rup vre o unul la pus)mi a ramas un set complet de segmenti. In plus ai mai for boltuei cu sigurate, rulmentii cu colivii de sus si un amarat de robinet de benz care a fo italian si a mers 2 zile.Toate astea + trimitere pistoane la Oradea au fost aprox 380 lei.Firma: Motoregano Oradea.

PS DE CE ZICEAI DE BOBINE AM BOBINE DE DACIE PUSE.

Acum nu stiu daca sa trec inapoi la 20g ulei lalitru ca scoare un fum de oia toti dracii.De tras trage incredibiul de bina numai ma freaca faza asta cu inecatul si nu i dau de capat.

Astept ceva pareri.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ca sa intru in discutie, ma bag si eu in seama, sper sa nu fie vreo problema.

Am si eu o Jawa de vreo o luna. Singura problema este ca nu are acte. Stie cineva vreun cadru de jawa cu actele necesare inmatricularii?

 

Pentru Doru: regleaza amestecul benzina+aer pentru a sta la relanti, si verifica bine jiglorul sa nu traga aer fals pe langa.

 

Numai bine

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator VULPOIU

Poți să treci liniÂştit la 25 ml ulei la litru benzină. Suta de ulei la 4 litri adica.

Verifică nivelul plutitorului în CNC. Poți de-o probă să-l măreÂşti cu 2-3 mm, nu ai nimic de pierdut Âşi e foarte simplu...

 

---

 

Era vorba de bujii, nu de bobină !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...