Sari la conținut

Jawa


CrazYRaveN
 Share

Postări Recomandate

In ordine aleatoare, pot spune ca aveam aceleasi probleme la Jawe si CZ-uri. Am facut, si inca rezista, suport de perii din textolit, periile le-am reconfigurat din perii de modele ieftine din comert (tot de alternator, dar de auto, moi si rezistente) si am ales alternatorul de Jupiter fiindca avea dimensiuni mult mai mici si nu necesita macelarirea prea grava a carterului din dreapta si al capacului de motor. Releu am doar de Dacia (ala mic, electronic... https://utb-shop.ro/Releu-tensiune-electronic-12V-BK65106/PD/1888?gclid=Cj0KCQiAk4aOBhCTARIsAFWFP9FcEt23ITXaBEl0H2tcGXkcEZj25pv6F66MFf630K1SuYXcK-4S0i4aAlW4EALw_wcB ) si nu am ars nici macar unu' de cand folosesc! Am unul rezerva mereu in trusa de rezerve si maruntisuri, in caz de...

La VAPE nu am simtit diferente mari, in rau...dar am gasit multe diferente mari in bine. Porneste si fara baterie, lumini cat camioanele, simplitate la montaj, lipsa intretinere...am si uitat unde este alternatorul si aprinderea, relee si alte ghidusii care inainte imi dadeau de lucru! Nu menajam nici inainte CZ-ul (pe el am VAPE) dar acum il batjocoresc, mers la limita superioara de turatie unde se poate, cocotat pe toate dealurile si vad ca rezista! Va trebui sa-l segmentez, in rest...jar papa! 

La Jawa 350 638 am alternator original de 12V, suport de perii din textolit facut adlabam, relee de incarcare, de semnalizare si pentru martorul de incarcare, grup diode, doar romanesti, cu 10...15 lei bucata...si merge pe platini din vara (atunci am terminat de montat totul pe ea, fiind cumparata in pungi si ladite de plastic). Urmeaza dupa ce termin cu inscrierea, un set de module Gotronic (le am deja achizitionate) ca sa scap de platini. Simplu, fara batai de cap!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 2,7k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Acum 42 minute, patrick1 a spus:

...

Şi consumă 1l /oră.

Niciodata nu am avut tendinte de consum minimal (nici pe vremea aluia care imi dadea cota de 5L pe luna la motocicleta), fiindca mereu am compensat cu gazolina, motorina, diluant, solutie de ucis tantarii (parca Plotox), gaz lampant...si tot ce ardea si putea fi turnat in rezervor! In schimb, partea electrica era mereu deficitara din cauza lipsei de baterii pe 6V, lipsa becurilor, a releelor, fiindca de bobinat se practica si aici rebobinarea rotoarelor cu surplus de spire sau fire mai groase, dupe gust! Am si pastrez un rotor rebobinat de defunctul meu tata, motociclist si el, posesor de mai multe motociclete, printre care si un MZ 125 ca al tau ;), rotor care si azi reprezinta arta la scara redusa! 

Eh, alte vremuri, alte nevoi, alte cerinte...

Editat de ivan pedala
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1 oră în urmă, patrick1 a spus:

Nu era nimic nepoliticos aici (dacă mai ai simţul umorului), doar chestiune de principiu la creaţie. Sau la recreaţie (de moto).

De simţuri ca gust şi miros nu zic nimic că deh' ... pandemie.

Adică eu lucrez şi mă plimb după "hărţi" (curbe), inclusiv la aprindere la moto. La mecanică mai merge şi cu şabloane.

Nu?

La MZ au fost aceleaşi probleme. Suportul de perii (nah' ... din sticlotextolit). Ba a mai trebuit rebobinat rotorul de dinam (atingea la masă înfăşurarea pe undeva). De vreo 6 ori, că nu a ieşit la prima. E ceva de 36W pe un RT2 cu 3 trepte, din '57.

Economic la fix. Cât să aprindă un bec de far de 25W, 5W becul de poziţie şi 6W la aprindere. Aleatoriu şi lumina de frână, 21W.

Dar e singurul motor mecanic pe care l-am văzut având caracteristică de cuplu constant la orice turaţie, ca un motor electric. Artă!

Se autoreglează în funcţie de sarcină.

Şi consumă 1l /oră.

Ce-i ala cuplu? Aud foarte des asta, si nu stiu ce e.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 22 minute, ivan pedala a spus:

Niciodata nu am avut tendinte de consum minimal (nici pe vremea aluia care imi dadea cota de 5L pe luna la motocicleta), fiindca mereu am compensat cu gazolina, motorina, diluant, solutie de ucis tantarii (parca Plotox), gaz lampant...si tot ce ardea si putea fi turnat in rezervor! In schimb, partea electrica era mereu deficitara din cauza lipsei de baterii pe 6V, lipsa becurilor, a releelor, fiindca de bobinat se practica si aici rebobinarea rotoarelor cu surplus de spire sau fire mai groase, dupe gust! Am si pastrez un rotor rebobinat de defunctul meu tata, motociclist si el, posesor de mai multe motociclete, printre care si un MZ 125 ca al tau ;), rotor care si azi reprezinta arta la scara redusa! 

Eh, alte vremuri, alte nevoi, alte cerinte...

Chestia cu primul gaz e doar impresia mea? Sau am vazut eu reglate prost? Pornirea mai grea, sau mai lejera? La  VAPE ma refer

Acum 3 minute, patrick1 a spus:

Fizic, cuplul (la mişcare de rotaţie) se defineşte ca produs dintre forţă (tangentă pe conturul unui cerc) şi braţul forţei (raza cercului).

Si cand nu e constant, cum e?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pornirea la VAPE este ca si la cea clasica...nu am sesizat diferente...doar ca avand bateria in moarte clinica porneste la cateva pedale mai energice. Altfel, pornea numai impinsa sau ajutata cu redresor ori alta baterie! Si...nu ai ce regla la VAPE, doar carburatia, compresia si etanseitatea cred ca mai conteaza!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 21 minute, ivan pedala a spus:

Pornirea la VAPE este ca si la cea clasica...nu am sesizat diferente...doar ca avand bateria in moarte clinica porneste la cateva pedale mai energice. Altfel, pornea numai impinsa sau ajutata cu redresor ori alta baterie! Si...nu ai ce regla la VAPE, doar carburatia, compresia si etanseitatea cred ca mai conteaza!

Exact de energia aia duc eu lipsa...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cu descrii tu, raza e constanta, tangenta tot acolo, variabila ramane forta, care se autoregleaza. Simpatic... Eu sunt gen Cyka prefer sa se invarta roata. nu sa-i fac calcule imposibile

Dar apreciez ca macar fata de meseriasii de azi, stii ce vorbesti

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 5 minute, patrick1 a spus:

 

La "capra" de off-road am tot aprindere cu magneto (Denso) şi ea cere pedale energice (mai ales la rece sau după repaos de multă vreme).

Adică te urci pe ea (în picioare) şi ... zdrong de vreo 10 ori pe kickstarter până se încălzeşte câta prin comprimare de gaze şi atunci ... porneşte. Şi atenţie la şoc, să nu se înece, că ... replay. Dar are prevăzut decompresor comandat manual pentru situaţia asta  :D

Corect! Se autoreglează forţa în funcţie de sarcină (nu şi de turaţie) şi nu prea depinde de ce faci tu la manşonul de acceleraţie.

Vezi ca am auzit acum la televizor ca daca inveti bine ,ajungi politist...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 56 minute, shashka a spus:

Exact de energia aia duc eu lipsa...

Stiu, am mai discutat amandoi! Dar, daca ai si o baterie buna (acum se gasesc, nu mai e bai) si este incarcata destul, chiar si la rece sau dupa mult timp de leneveala porneste foarte usor! Sau...vezi ca pentru Jawa 350 638 este kit de pornire la automat, boiereste, la buton!

La mine, pe CZ 250 Sport-12V, cu bateria sub limita aprinderii becului martor de incarcare, dupa cateva pedale smuceste ca iapa! Pe Jawele 350 638 am inca totul original, mai putin relee si punte de diode si cu bateriile in jurul a 10V, pornesc si pe frig, destul de usor. 

Acum, deh...ce-i simplu si fiabil, costa!

Editat de ivan pedala
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 6 minute, ivan pedala a spus:

Stiu, am mai discutat amandoi! Dar, daca ai si o baterie buna (acum se gasesc, nu mai e bai) si este incarcata destul, chiar si la rece sau dupa mult timp de leneveala porneste foarte usor! Sau...vezi ca pentru Jawa 350 638 este kit de pornire la automat, boiereste, la buton!

La mine, pe CZ 250 Sport-12V, cu bateria sub limita aprinderii becului martor de incarcare, dupa cateva pedale smuceste ca iapa! Pe Jawele 350 638 am inca totul original, mai putin relee si punte de diode si cu bateriile in jurul a 10V, pornesc si pe frig, destul de usor. 

Acum, deh...ce-i simplu si fiabil, costa!

Multam frumos de informatii. Cred ca pana la urma am sa pun un alternator de ij jupiter. Nu am stiut ca e mai mic. Eu am taiat un capac de la 638 si l-am sudat pe cel de 634. Revin cu 632, electrica si ambreaj. E interesant

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pot sa-ti dau schema flansei adaptoare, eventual indrumari ca sa-ti fie mai simplu la bricolat!

Va trebui sa tai putin si din nervura despartitoare dinam/lant, iar in capac trebuie facuta o gaura maricica, usor de mascat...dar o sa ai acces facil apoi la platini, cama...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 15 minute, ivan pedala a spus:

Pot sa-ti dau schema flansei adaptoare, eventual indrumari ca sa-ti fie mai simplu la bricolat!

Va trebui sa tai putin si din nervura despartitoare dinam/lant, iar in capac trebuie facuta o gaura maricica, usor de mascat...dar o sa ai acces facil apoi la platini, cama...

Multumesc, dar au salbaticii astia din est de toate. Cand am cumparat flansa aia cu tot cu con, era vreo 15 lei. Mai mult e transportul...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sa ma bag si eu, ca doar sunt cu jawa si cz in dotare. Motoarele astea...voi vreti sa le folositi in regim de naveta? Ca toti avem si ceva moto moderne. De ce nu lasi jawa cum o facut-o mama ei. Probleme erau cu releele, bateriile , platinile pe vremea mult laudata cand nu aveam ce pune in loc. Releu gasesti si pe la cehi, au magazine online... (jawashop, jawaparts, 4jawa, etovar- sigur si altele) . Relee sunt si  clasice -cu contacte mecanice, si electronice( mai ieftine, dedicate jawa) baterie .... am folosit 3 spre 4 ani una ... cumparata cu 35lei....mai este problema bateria?

                Cz-ul( 175 sport-deci un piston) anul trecut- de plictiseala in pandemie... l-am echipat cu un magnetou de scuter... de la honda si peugeot se potriveste fara a mutila carterul si capacul. Reglaj la ochi... lipsa stroboscop...porneste foarte usor( cu set uzat !)... viteza maxima era doar cu vreo 5km/h mai mica... am pus pe seama reglajului. Am revenit la dinam, a fost doar un exercitiu "de stil".

                Pentru jawa 638, am avut un magnetou de scuter Piaggio pregatit pentru 2 cilindrii ( si a 2-a cama sudata pe volanta- la 180 grade), si o bobina de inductie duplex... nu a mai fost cazul, generatorul de la 638 isi face treaba bine. Gotronicul...cu senzorul lui m-a dezamagit putin, adica unul nu a vrut sa mai stea lipit. Acum folosesc platini, cutiuta"neagra" care e rosie de la gotronic, fara condensatori. Aceiasi chestie si la cz... de vreo 15ani.... fara reglaje si nervi. 

 

Postare fara cap si coada.... iei ce vrei. Deci variante gasesti , iefine sau scumpe, simple sau cu batai de cap( in domenii pe care nu le stapanesti). |Daca vrei o Jawa originala... pui ce a pus si mama ei... daca o vrei doar functionale pui compromisul intre simplitate, cost, fiabilitate. 

Si totusi cati km faceti voi cu bunicutele? 

- eu, anul asta... vreo 3000km cu jawa 638, cu CZ 175 sport... 800km, aprilia caponord...6500km. Nu de alta dar cred ca ne facem probleme acolo unde nu sunt... la motoare functionale dar care le vrem sa mearga ca unele din alta generatie.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 15 minute, calin_cz a spus:

Sa ma bag si eu, ca doar sunt cu jawa si cz in dotare. Motoarele astea...voi vreti sa le folositi in regim de naveta? Ca toti avem si ceva moto moderne. De ce nu lasi jawa cum o facut-o mama ei. Probleme erau cu releele, bateriile , platinile pe vremea mult laudata cand nu aveam ce pune in loc. Releu gasesti si pe la cehi, au magazine online... (jawashop, jawaparts, 4jawa, etovar- sigur si altele) . Relee sunt si  clasice -cu contacte mecanice, si electronice( mai ieftine, dedicate jawa) baterie .... am folosit 3 spre 4 ani una ... cumparata cu 35lei....mai este problema bateria?

                Cz-ul( 175 sport-deci un piston) anul trecut- de plictiseala in pandemie... l-am echipat cu un magnetou de scuter... de la honda si peugeot se potriveste fara a mutila carterul si capacul. Reglaj la ochi... lipsa stroboscop...porneste foarte usor( cu set uzat !)... viteza maxima era doar cu vreo 5km/h mai mica... am pus pe seama reglajului. Am revenit la dinam, a fost doar un exercitiu "de stil".

                Pentru jawa 638, am avut un magnetou de scuter Piaggio pregatit pentru 2 cilindrii ( si a 2-a cama sudata pe volanta- la 180 grade), si o bobina de inductie duplex... nu a mai fost cazul, generatorul de la 638 isi face treaba bine. Gotronicul...cu senzorul lui m-a dezamagit putin, adica unul nu a vrut sa mai stea lipit. Acum folosesc platini, cutiuta"neagra" care e rosie de la gotronic, fara condensatori. Aceiasi chestie si la cz... de vreo 15ani.... fara reglaje si nervi. 

 

Postare fara cap si coada.... iei ce vrei. Deci variante gasesti , iefine sau scumpe, simple sau cu batai de cap( in domenii pe care nu le stapanesti). |Daca vrei o Jawa originala... pui ce a pus si mama ei... daca o vrei doar functionale pui compromisul intre simplitate, cost, fiabilitate. 

Si totusi cati km faceti voi cu bunicutele? 

- eu, anul asta... vreo 3000km cu jawa 638, cu CZ 175 sport... 800km, aprilia caponord...6500km. Nu de alta dar cred ca ne facem probleme acolo unde nu sunt... la motoare functionale dar care le vrem sa mearga ca unele din alta generatie.

Nu-ti bate capul... Toti afirma corect ce afirma. Cyka are solutii simple, si eu sunt convins ca porneste orice motocicleta in cel mai scurt timp, Patrick are solutii peofesioniste perfecte tehnic, nea Ivan e cel mai experimentat , si a folosit toate variantele. E iarna, discutam, e forum...

1 oră în urmă, patrick1 a spus:

Au că ... le fac.

Au inclusiv releu electromecanic pentru dinam de IJ, perfect compatibil şi cu dinamul de Jawa. Solid, sănătos, cu capac demontabil şi reglabil. Şi nou. Nu "napolitane".

Nah' ... făcut de chinezi. Şi preţ rezonabil.

6834-KT118.thumb.jpg.e3bf47bb2f2d6c3fd7440336a1298f3a.jpg

La 6Volt!

Cu borne de conexiuni clar marcate.

(Nu albastre-miliţieneşti ca alea de la Emag /MZ :scratch:).

http://www.motorbike-bg.com/product.php?id=6834

Nu mai ai de ce să te mai stressezi  :D

Ceva sugestii pentru instalatia de brad n-ai?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 3 ore, patrick1 a spus:

:crack::crack: :crack:

Cu remarca (cenzurată atunci):

"O, brad frumos!" este din U.E.

(spre deosebire de "Un brad frumos!")

 

Igen?

Pentru că ...

nah' ... sunt şi modele de Jawa cu releu regulator (reglerschalter) montat din construcţie chiar pe statorul de la dinam (conjunctor disjunctor şi regulator de tensiune cu o singură armătură), în blocul motor.

 

Nu pare chiar la îndemâna oricui arta de a şti cum să recondiţioneze, să repare sau să regleze valorile şi pragurile de comutaţie (tensiuni /curenţi) la aşa ceva.

 

Nu pare chiar treabă de vopsitorie ci de câta inginerie :), cu ceva scheme şi priceperi care nu prea ... 

E simplu de la minutul 1:59 din videoclip.

Şi se poate încerca rezolvarea (fără desene) şi la electricieni auto (doar dacă sunt cehi - altfel nu vor înţelege explicaţiile) :)

Daca nu inteleg ceva atat de simplu, inseamna ca sunt prost? Ca nu ma mai uit...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 2 ore, patrick1 a spus:

Nu!

Înseamnă că (poate) ar fi bine pentru tine (eventual şi pentru alţii) să renunţi la actuala comoditate a ignoranţei şi să mai înveţi câte ceva din partea electrică.

Că dacă poţi lega (sper) două fire la un soclu de bec ... poţi lega şi patru fire la un releu regulator de motocicletă (intrare dinam, iesire baterie, iesire excitaţie, masă comună).

Nu?

Becul de control este legat (separat) între "intrare dinam" şi "ieşire baterie" însă prin cheia de contact.

E grele?

Rezolvarile tale sunt grozave, aplici toate formulele corect. Erorile apar de la faptul ca nu citesti cu atentie ipoteza. Te ia valul...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 56 minute, patrick1 a spus:

Şi care ar fi ipoteza (corectă)?

Alta decât cea prin care nu doreşti releu, nu doreşti baterie (asta am înţeles) ci doreşti o drujbă cu pornire la şnur, nu la pedală.

Sunt şi modele fără (nicio) pedală:

OIP.thumb.jpg.f51faf49ebac7a04a24164d191a5804b.jpg

 

 

Alegerea îţi aparţine ... însă sfatul meu este să păstrezi aprinderea pe baterie (Kettering) dacă vrei o pornire sigură şi uşoară. Fie şi cu "pedală" de mână.

Pai vad ca stii ca incerc sa evit releul, nu neaparat bateria, dar "desenezi". Ai recitit ipoteza, dar esti fixat pe rezolvarea ta. Ca girofarul militienilor... Albastru... Albastru... Albastru... Nu te lansa in treaba cu sfoara. Devii nepoliticos.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 19 minute, patrick1 a spus:

Nu are sens ... din moment ce mulţi au tot aprinderi de drujbe pe mobre (cu magneto) doar că au şi electromotor de pornire în loc de pedală.

Unele scutere mici (numai ele) au şi electromotor şi pedală.

Şi aprindere de drujbă ("magnetron").

... aprinderea (şi uleiul) de drujbă.

 

Nu susţin că magnetoul de Simson AVO sau Sport ar fi fost mult mai bun ca fiabilitate, dar a fost gândit să poată merge (ziua) şi cel fără releu sau fără baterie.

 

Că erau destui pe vremea aceea care nu aveau lumini nici la tractoare.

Nici la căruţe.

 

Ai si definitia la drujba? Ca tu esti exact

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...