Sari la conținut

Jawa


CrazYRaveN
 Share

Postări Recomandate

Pornirea la VAPE este ca si la cea clasica...nu am sesizat diferente...doar ca avand bateria in moarte clinica porneste la cateva pedale mai energice. Altfel, pornea numai impinsa sau ajutata cu redresor ori alta baterie! Si...nu ai ce regla la VAPE, doar carburatia, compresia si etanseitatea cred ca mai conteaza!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 2,7k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

  La 21.12.2021 la 15:46, ivan pedala a spus:

Pornirea la VAPE este ca si la cea clasica...nu am sesizat diferente...doar ca avand bateria in moarte clinica porneste la cateva pedale mai energice. Altfel, pornea numai impinsa sau ajutata cu redresor ori alta baterie! Si...nu ai ce regla la VAPE, doar carburatia, compresia si etanseitatea cred ca mai conteaza!

Expand  

Exact de energia aia duc eu lipsa...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cu descrii tu, raza e constanta, tangenta tot acolo, variabila ramane forta, care se autoregleaza. Simpatic... Eu sunt gen Cyka prefer sa se invarta roata. nu sa-i fac calcule imposibile

Dar apreciez ca macar fata de meseriasii de azi, stii ce vorbesti

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  La 21.12.2021 la 16:20, patrick1 a spus:

 

La "capra" de off-road am tot aprindere cu magneto (Denso) şi ea cere pedale energice (mai ales la rece sau după repaos de multă vreme).

Adică te urci pe ea (în picioare) şi ... zdrong de vreo 10 ori pe kickstarter până se încălzeşte câta prin comprimare de gaze şi atunci ... porneşte. Şi atenţie la şoc, să nu se înece, că ... replay. Dar are prevăzut decompresor comandat manual pentru situaţia asta  :D

Corect! Se autoreglează forţa în funcţie de sarcină (nu şi de turaţie) şi nu prea depinde de ce faci tu la manşonul de acceleraţie.

Expand  

Vezi ca am auzit acum la televizor ca daca inveti bine ,ajungi politist...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  La 21.12.2021 la 16:08, shashka a spus:

Exact de energia aia duc eu lipsa...

Expand  

Stiu, am mai discutat amandoi! Dar, daca ai si o baterie buna (acum se gasesc, nu mai e bai) si este incarcata destul, chiar si la rece sau dupa mult timp de leneveala porneste foarte usor! Sau...vezi ca pentru Jawa 350 638 este kit de pornire la automat, boiereste, la buton!

La mine, pe CZ 250 Sport-12V, cu bateria sub limita aprinderii becului martor de incarcare, dupa cateva pedale smuceste ca iapa! Pe Jawele 350 638 am inca totul original, mai putin relee si punte de diode si cu bateriile in jurul a 10V, pornesc si pe frig, destul de usor. 

Acum, deh...ce-i simplu si fiabil, costa!

Editat de ivan pedala
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  La 21.12.2021 la 17:04, ivan pedala a spus:

Stiu, am mai discutat amandoi! Dar, daca ai si o baterie buna (acum se gasesc, nu mai e bai) si este incarcata destul, chiar si la rece sau dupa mult timp de leneveala porneste foarte usor! Sau...vezi ca pentru Jawa 350 638 este kit de pornire la automat, boiereste, la buton!

La mine, pe CZ 250 Sport-12V, cu bateria sub limita aprinderii becului martor de incarcare, dupa cateva pedale smuceste ca iapa! Pe Jawele 350 638 am inca totul original, mai putin relee si punte de diode si cu bateriile in jurul a 10V, pornesc si pe frig, destul de usor. 

Acum, deh...ce-i simplu si fiabil, costa!

Expand  

Multam frumos de informatii. Cred ca pana la urma am sa pun un alternator de ij jupiter. Nu am stiut ca e mai mic. Eu am taiat un capac de la 638 si l-am sudat pe cel de 634. Revin cu 632, electrica si ambreaj. E interesant

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pot sa-ti dau schema flansei adaptoare, eventual indrumari ca sa-ti fie mai simplu la bricolat!

Va trebui sa tai putin si din nervura despartitoare dinam/lant, iar in capac trebuie facuta o gaura maricica, usor de mascat...dar o sa ai acces facil apoi la platini, cama...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  La 21.12.2021 la 17:25, ivan pedala a spus:

Pot sa-ti dau schema flansei adaptoare, eventual indrumari ca sa-ti fie mai simplu la bricolat!

Va trebui sa tai putin si din nervura despartitoare dinam/lant, iar in capac trebuie facuta o gaura maricica, usor de mascat...dar o sa ai acces facil apoi la platini, cama...

Expand  

Multumesc, dar au salbaticii astia din est de toate. Cand am cumparat flansa aia cu tot cu con, era vreo 15 lei. Mai mult e transportul...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sa ma bag si eu, ca doar sunt cu jawa si cz in dotare. Motoarele astea...voi vreti sa le folositi in regim de naveta? Ca toti avem si ceva moto moderne. De ce nu lasi jawa cum o facut-o mama ei. Probleme erau cu releele, bateriile , platinile pe vremea mult laudata cand nu aveam ce pune in loc. Releu gasesti si pe la cehi, au magazine online... (jawashop, jawaparts, 4jawa, etovar- sigur si altele) . Relee sunt si  clasice -cu contacte mecanice, si electronice( mai ieftine, dedicate jawa) baterie .... am folosit 3 spre 4 ani una ... cumparata cu 35lei....mai este problema bateria?

                Cz-ul( 175 sport-deci un piston) anul trecut- de plictiseala in pandemie... l-am echipat cu un magnetou de scuter... de la honda si peugeot se potriveste fara a mutila carterul si capacul. Reglaj la ochi... lipsa stroboscop...porneste foarte usor( cu set uzat !)... viteza maxima era doar cu vreo 5km/h mai mica... am pus pe seama reglajului. Am revenit la dinam, a fost doar un exercitiu "de stil".

                Pentru jawa 638, am avut un magnetou de scuter Piaggio pregatit pentru 2 cilindrii ( si a 2-a cama sudata pe volanta- la 180 grade), si o bobina de inductie duplex... nu a mai fost cazul, generatorul de la 638 isi face treaba bine. Gotronicul...cu senzorul lui m-a dezamagit putin, adica unul nu a vrut sa mai stea lipit. Acum folosesc platini, cutiuta"neagra" care e rosie de la gotronic, fara condensatori. Aceiasi chestie si la cz... de vreo 15ani.... fara reglaje si nervi. 

 

Postare fara cap si coada.... iei ce vrei. Deci variante gasesti , iefine sau scumpe, simple sau cu batai de cap( in domenii pe care nu le stapanesti). |Daca vrei o Jawa originala... pui ce a pus si mama ei... daca o vrei doar functionale pui compromisul intre simplitate, cost, fiabilitate. 

Si totusi cati km faceti voi cu bunicutele? 

- eu, anul asta... vreo 3000km cu jawa 638, cu CZ 175 sport... 800km, aprilia caponord...6500km. Nu de alta dar cred ca ne facem probleme acolo unde nu sunt... la motoare functionale dar care le vrem sa mearga ca unele din alta generatie.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  La 22.12.2021 la 7:27, calin_cz a spus:

Sa ma bag si eu, ca doar sunt cu jawa si cz in dotare. Motoarele astea...voi vreti sa le folositi in regim de naveta? Ca toti avem si ceva moto moderne. De ce nu lasi jawa cum o facut-o mama ei. Probleme erau cu releele, bateriile , platinile pe vremea mult laudata cand nu aveam ce pune in loc. Releu gasesti si pe la cehi, au magazine online... (jawashop, jawaparts, 4jawa, etovar- sigur si altele) . Relee sunt si  clasice -cu contacte mecanice, si electronice( mai ieftine, dedicate jawa) baterie .... am folosit 3 spre 4 ani una ... cumparata cu 35lei....mai este problema bateria?

                Cz-ul( 175 sport-deci un piston) anul trecut- de plictiseala in pandemie... l-am echipat cu un magnetou de scuter... de la honda si peugeot se potriveste fara a mutila carterul si capacul. Reglaj la ochi... lipsa stroboscop...porneste foarte usor( cu set uzat !)... viteza maxima era doar cu vreo 5km/h mai mica... am pus pe seama reglajului. Am revenit la dinam, a fost doar un exercitiu "de stil".

                Pentru jawa 638, am avut un magnetou de scuter Piaggio pregatit pentru 2 cilindrii ( si a 2-a cama sudata pe volanta- la 180 grade), si o bobina de inductie duplex... nu a mai fost cazul, generatorul de la 638 isi face treaba bine. Gotronicul...cu senzorul lui m-a dezamagit putin, adica unul nu a vrut sa mai stea lipit. Acum folosesc platini, cutiuta"neagra" care e rosie de la gotronic, fara condensatori. Aceiasi chestie si la cz... de vreo 15ani.... fara reglaje si nervi. 

 

Postare fara cap si coada.... iei ce vrei. Deci variante gasesti , iefine sau scumpe, simple sau cu batai de cap( in domenii pe care nu le stapanesti). |Daca vrei o Jawa originala... pui ce a pus si mama ei... daca o vrei doar functionale pui compromisul intre simplitate, cost, fiabilitate. 

Si totusi cati km faceti voi cu bunicutele? 

- eu, anul asta... vreo 3000km cu jawa 638, cu CZ 175 sport... 800km, aprilia caponord...6500km. Nu de alta dar cred ca ne facem probleme acolo unde nu sunt... la motoare functionale dar care le vrem sa mearga ca unele din alta generatie.

Expand  

Nu-ti bate capul... Toti afirma corect ce afirma. Cyka are solutii simple, si eu sunt convins ca porneste orice motocicleta in cel mai scurt timp, Patrick are solutii peofesioniste perfecte tehnic, nea Ivan e cel mai experimentat , si a folosit toate variantele. E iarna, discutam, e forum...

  La 22.12.2021 la 6:37, patrick1 a spus:

Au că ... le fac.

Au inclusiv releu electromecanic pentru dinam de IJ, perfect compatibil şi cu dinamul de Jawa. Solid, sănătos, cu capac demontabil şi reglabil. Şi nou. Nu "napolitane".

Nah' ... făcut de chinezi. Şi preţ rezonabil.

6834-KT118.thumb.jpg.e3bf47bb2f2d6c3fd7440336a1298f3a.jpg

La 6Volt!

Cu borne de conexiuni clar marcate.

(Nu albastre-miliţieneşti ca alea de la Emag /MZ :scratch:).

http://www.motorbike-bg.com/product.php?id=6834

Nu mai ai de ce să te mai stressezi  :D

Expand  

Ceva sugestii pentru instalatia de brad n-ai?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  La 22.12.2021 la 8:25, patrick1 a spus:

:crack::crack: :crack:

Cu remarca (cenzurată atunci):

"O, brad frumos!" este din U.E.

(spre deosebire de "Un brad frumos!")

 

Igen?

Pentru că ...

nah' ... sunt şi modele de Jawa cu releu regulator (reglerschalter) montat din construcţie chiar pe statorul de la dinam (conjunctor disjunctor şi regulator de tensiune cu o singură armătură), în blocul motor.

 

Nu pare chiar la îndemâna oricui arta de a şti cum să recondiţioneze, să repare sau să regleze valorile şi pragurile de comutaţie (tensiuni /curenţi) la aşa ceva.

 

Nu pare chiar treabă de vopsitorie ci de câta inginerie :), cu ceva scheme şi priceperi care nu prea ... 

E simplu de la minutul 1:59 din videoclip.

Şi se poate încerca rezolvarea (fără desene) şi la electricieni auto (doar dacă sunt cehi - altfel nu vor înţelege explicaţiile) :)

Expand  

Daca nu inteleg ceva atat de simplu, inseamna ca sunt prost? Ca nu ma mai uit...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  La 22.12.2021 la 11:53, patrick1 a spus:

Nu!

Înseamnă că (poate) ar fi bine pentru tine (eventual şi pentru alţii) să renunţi la actuala comoditate a ignoranţei şi să mai înveţi câte ceva din partea electrică.

Că dacă poţi lega (sper) două fire la un soclu de bec ... poţi lega şi patru fire la un releu regulator de motocicletă (intrare dinam, iesire baterie, iesire excitaţie, masă comună).

Nu?

Becul de control este legat (separat) între "intrare dinam" şi "ieşire baterie" însă prin cheia de contact.

E grele?

Expand  

Rezolvarile tale sunt grozave, aplici toate formulele corect. Erorile apar de la faptul ca nu citesti cu atentie ipoteza. Te ia valul...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  La 22.12.2021 la 14:46, patrick1 a spus:

Şi care ar fi ipoteza (corectă)?

Alta decât cea prin care nu doreşti releu, nu doreşti baterie (asta am înţeles) ci doreşti o drujbă cu pornire la şnur, nu la pedală.

Sunt şi modele fără (nicio) pedală:

OIP.thumb.jpg.f51faf49ebac7a04a24164d191a5804b.jpg

 

 

Alegerea îţi aparţine ... însă sfatul meu este să păstrezi aprinderea pe baterie (Kettering) dacă vrei o pornire sigură şi uşoară. Fie şi cu "pedală" de mână.

Expand  

Pai vad ca stii ca incerc sa evit releul, nu neaparat bateria, dar "desenezi". Ai recitit ipoteza, dar esti fixat pe rezolvarea ta. Ca girofarul militienilor... Albastru... Albastru... Albastru... Nu te lansa in treaba cu sfoara. Devii nepoliticos.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  La 22.12.2021 la 19:54, patrick1 a spus:

Nu are sens ... din moment ce mulţi au tot aprinderi de drujbe pe mobre (cu magneto) doar că au şi electromotor de pornire în loc de pedală.

Unele scutere mici (numai ele) au şi electromotor şi pedală.

Şi aprindere de drujbă ("magnetron").

... aprinderea (şi uleiul) de drujbă.

 

Nu susţin că magnetoul de Simson AVO sau Sport ar fi fost mult mai bun ca fiabilitate, dar a fost gândit să poată merge (ziua) şi cel fără releu sau fără baterie.

 

Că erau destui pe vremea aceea care nu aveau lumini nici la tractoare.

Nici la căruţe.

 

Expand  

Ai si definitia la drujba? Ca tu esti exact

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

"La multi ani!" posesorilor de dooo roate, vechi si neajutorate...

Azi, ca sa ma bucur pe deplin de razele soarelui, am luat la improspatat noroiul de pe crampoanele Jawei! Ptiu, si ce mai merge!:bike-037:

IMG_8533.jpg

IMG_8535.jpg

IMG_8538.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  La 02.01.2022 la 16:48, patrick1 a spus:

La Mulţi Ani! 👍...

Am şi spălat-o după ce am scos-o la "păscut" 

...

Expand  

:cheers:

Io n-o spal, sper sa mai pot iesi si zilele viitoare si vad ca noroiul nu se usuca, cu una, cu doua! Asa ca...nu vreau s-o invat prea cuconeatza, ca rugineste! Pana la primavara cand o sa-i schimb roata pe spate si-o sa-i pun ceva mai de asfalt, ca s-o trec prin RAR si s-o trec la numele meu, poate sa stea si inamolita!🙈

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...