Jump to content

Jawa


CrazYRaveN
 Share

Recommended Posts

am facut si asta

nu e vb de asa ceva!

deci ce dreaq e?

 

Vezi la axa cu scame cum se face reglajul avansului si respecta intocmai acele instructiuni.Deasemeni,vezi daca ai pus alte platine decit cele originale se modifica avansul.Eu am intalnit la a mea alta chestie.Mergand cu ea catre 7 Scari,pe la Campina sa oprit.Dupa ce am cercetat mai multi specialisti fenomenul si am incercat sa aducem distanta platinelor la 0.4mm,nu a mai pornit deloc.In disperare de cauza si gandind logic,am marit mai mult distanta la platine si a pornit la prima pedala.De ce spun ca am gandit logic?Pana la Campina a mers bine si pe parcurs a 10 Km a mers dinceince mai prost pana sa oprit detot.Am gandit ca s-a tocit incet,incet,pintenul de la platina si atunci in loc sa micsoram distanta am marit-o.Si asa a mers.Noi pe Jawe nu mai avem piese originale ci tot felul de alte piese care se zice ca se potrivesc.Da ,se potrivesc si dau mari probleme la reglaje.Eu am platine de Skoda care la prindere sunt pefecte,se potrivesc dar,separe ca au bratul mai lung decat cele originale si de aici anomalia ca merge cu distanta mare la platini.

Sper sa-ti fie de folos povestea mea.Cunosc sentimentul de frustrare pe care-l ai cand,vorba vechilor motociclisti;scanteieste,benzineste ,nu porneste.Bunu.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 2.6k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • 2 weeks later...
Poate ii trebuie cuiva un manual. Cam asta este ce am gasit eu....

Multumesc mult @choppermaniac pentru imaginile pe care le-ai postat. Aveam si eu cate ceva dar numai in ceha si nu cred ca era pentru modelul 638 ci pentru mult mai vechi.

Din ce ai postat ai pus pagina 20 de doua ori dar ai sarit paginile 18 si 19. Daca le ai, te rog pune-le si pe acelea sau alte pagini din manual.

Edited by panaitepaul
Link to comment
Share on other sites

Multumesc mult @choppermaniac pentru imaginile pe care le-ai postat. Aveam si eu cate ceva dar numai in ceha si nu cred ca era pentru modelul 638 ci pentru mult mai vechi.

Din ce ai postat ai pus pagina 20 de doua ori dar ai sarit paginile 18 si 19. Daca le ai, te rog pune-le si pe acelea sau alte pagini din manual.

 

Din pacate asta este tot ce am. Pentru modelul asta (634 daca nu ma insel ca sunt incepator la Jawa si nu prea le cunosc).

Am in garaj o Jawa TS 350 (model 638 nu-i asa????) a unui prieten pe care o mai surubaresc din cand in cand. Dar nu prea am ce sa ii fac ca merge brici. Urmeaza sa-i punem o aprindere de la Gotronic, cred.... Am si carte dar este in format .pdf si este mare si nu stiu s-o uploadez. Are vreo 120 de pagini in ceha si engleza in paralel.

Dar sa vad poate mai stiu linkul........

 

http://myweb.tiscali.co.uk/sadiez/

 

Cred ca asta este.......

 

Gasesti si pentru modelul 634 acolo si este mult mai complet fata de ce am pus initial eu.

 

Asfalt uscat!

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Salutari! Ce bine imi pare ca am dat peste voi!!!

Povestea mea este asa: am pus si eu mana pe o Jawa TS 350. Foarte multumit cred ca am mers cu ea vreo 2 zile... dupa care a refuzat sa mai porneasca. Am dus-o la service, unde i-au schimbat bujiile, filtrul de benzina, a capatat un racord din ala intre carburator si filtrul de aer... ceva reglaje. Problema e ca acum a mers nitel dupa care, in mers, i-a murit motorul. Ca'n poveste, a treia oara nu a mai miscat deloc... Asa ca acu iar zace in fata blocului. Nu inteleg ce poate sa aiba. Daca aveti ceva sfaturi, raman profund recunoscator.... VREAU SI EU SA MERG CU EA!!!!!

Link to comment
Share on other sites

sal..eu am mai avut probleme si inca mai am cu instalatia electrica..(trebuie refacuta..ma rog)

pe deasupra ghidonului trec niste fire..se mai intind si se rup sau ceva de genu si nu face contact cu trebuie..sau vreun scurt pe undeva..

asta mi s-a intamplat si asta stiu sigur..alte cauze nu stiu...cineva cu exp stie :laugh:)

Edited by kinguh
Link to comment
Share on other sites

sal..eu am mai avut probleme si inca mai am cu instalatia electrica..(trebuie refacuta..ma rog)

pe deasupra ghidonului trec niste fire..se mai intind si se rup sau ceva de genu si nu face contact cu trebuie..sau vreun scurt pe undeva..

asta mi s-a intamplat si asta stiu sigur..alte cauze nu stiu...cineva cu exp stie :laugh:)

 

da... si eu banuiesc ceva cu electrica...

am reusit sa merg nitel astazi cu ea. dar daca ma opresc, se opeste si ea... dar daca vreau sa o pornesc din nou, becurile de pe bord de abia se mai aprind... tre sa mai stau cam juma de ora pana isi revine. banuiesc un scurt ceva...

Link to comment
Share on other sites

da... si eu banuiesc ceva cu electrica...

am reusit sa merg nitel astazi cu ea. dar daca ma opresc, se opeste si ea... dar daca vreau sa o pornesc din nou, becurile de pe bord de abia se mai aprind... tre sa mai stau cam juma de ora pana isi revine. banuiesc un scurt ceva...

In majoritatea cazurilor daca este un scurt circuit ceva se arde. Verifica si sistemul de incarcare si acumulatorul. Ca sa fii sigur decupleaza tot si lasa in finctie doar sistemul de aprindere.

Numai bine

Link to comment
Share on other sites

In majoritatea cazurilor daca este un scurt circuit ceva se arde. Verifica si sistemul de incarcare si acumulatorul. Ca sa fii sigur decupleaza tot si lasa in finctie doar sistemul de aprindere.

Numai bine

ok... si cum fac asta. imi cer scuze, dar chiar n-am nici cel mai mic habar despre mecanica...

Link to comment
Share on other sites

Salutare iubitorilor de Jawa...deranjez cu o intrebare...de unde, de la cine pot cumpara un set nou de jiglere sau un kit de reparatie de carburator care sa includa si jiglerele de Jawa350?

Am cautat pe aici si am gasit pe cineva cu id-ul de mess danytunky...dar deocamdata nici un raspuns...poate are cineva un numar de telefon...sau orice alta informatie....

 

Multumesc mult

 

Marius (Iasi)

Link to comment
Share on other sites

Salutare iubitorilor de Jawa...deranjez cu o intrebare...de unde, de la cine pot cumpara un set nou de jiglere sau un kit de reparatie de carburator care sa includa si jiglerele de Jawa350?

Am cautat pe aici si am gasit pe cineva cu id-ul de mess danytunky...dar deocamdata nici un raspuns...poate are cineva un numar de telefon...sau orice alta informatie....

 

Multumesc mult

 

Marius (Iasi)

 

 

Salut !

 

Daca ai jawa 634/632 (cilindrii in 3 prezoane, carterul patratos) am eu un Jikov in beci care ultima data era functional... cred ca ii trebuie doar un desfacut/curatat. Daca iti foloseste, e al tau pe o bere. :laugh:

Daca ai TS/638, nu se potriveste... asta are prinderea altfel, direct pe cilindri.

 

Apare intr-o poza aici:

/index.php?...60438&st=45

Link to comment
Share on other sites

ok... si cum fac asta. imi cer scuze, dar chiar n-am nici cel mai mic habar despre mecanica...

Desfaci legaturile de la borna + al bateriei legi + bateriei direct pe bobina de inductie si pornesti daca merge bine inseamna ca-i bai la instalatia electrica insa daca nu merge inseamna ca problema este la aprindere carb motor etc.

Numai bine

Link to comment
Share on other sites

ok... si cum fac asta. imi cer scuze, dar chiar n-am nici cel mai mic habar despre mecanica...

O cale mai simpla cred ca ar fi sa pui un voltmetru pe bornele bateriei cu motorul pornit. Ar trebui sa indice intre 13.8 si 14.1 V cu motorul pornit. Asa zice cartea. "Mesereasii" zic, si eu sunt oarecum de acord cu ei, ca poate sa fie pana pe la 14.5V. Masuratoarea o faci cu si fara faruri. Daca releul de incarcare functioneaza corect, atunci ar trebui sa nu existe mari diferente. Daca nu ai tensiune in limite (ma astept sa fie cam mica) atunci trebuie verificata toata instalatia de incarcare: carbuni alternator, diode, releu de incarcare, etc. Daca nu stii cum se face asta probabil ca mai simplu ar fi sa cauti un electrician auto si sigur ii da de capat. Vezi numai cam ce varsta are bateria. Dupa cum explici, eu inteleg ca are curent atunci cand opresti motorul dar cand vrei sa-l mai pornesti, nu mai are. (Masoara tensiunea si cu motorul oprit dupa mai mult timp dupa ce a fost oprit motorul, cu contactul pus. Ar trebui sa nu gasesti cu mult sub 12V.) Mi-e teama ca trebuie schimbata bateria.

Numai bine si asfalt uscat!

Link to comment
Share on other sites

O cale mai simpla cred ca ar fi sa pui un voltmetru pe bornele bateriei cu motorul pornit. Ar trebui sa indice intre 13.8 si 14.1 V cu motorul pornit. Asa zice cartea. "Mesereasii" zic, si eu sunt oarecum de acord cu ei, ca poate sa fie pana pe la 14.5V. Masuratoarea o faci cu si fara faruri. Daca releul de incarcare functioneaza corect, atunci ar trebui sa nu existe mari diferente. Daca nu ai tensiune in limite (ma astept sa fie cam mica) atunci trebuie verificata toata instalatia de incarcare: carbuni alternator, diode, releu de incarcare, etc. Daca nu stii cum se face asta probabil ca mai simplu ar fi sa cauti un electrician auto si sigur ii da de capat. Vezi numai cam ce varsta are bateria. Dupa cum explici, eu inteleg ca are curent atunci cand opresti motorul dar cand vrei sa-l mai pornesti, nu mai are. (Masoara tensiunea si cu motorul oprit dupa mai mult timp dupa ce a fost oprit motorul, cu contactul pus. Ar trebui sa nu gasesti cu mult sub 12V.) Mi-e teama ca trebuie schimbata bateria.

Numai bine si asfalt uscat!

Metoda o fi mai simpla dar nu poti sa-ti dai seama daca ai consum mare ( releu defect scurt circuit) pe cand alimentand numai bobina de inductie elimin celelalte cauze si spun sigur care-i cauza mai exista si posibilitatea ca motorul si carburatorul sa nu fie in regula

Numai bine

Link to comment
Share on other sites

Propun ca si topicul JAWA sa devina sticky. E un model reprezentativ, exista in numar mare, topicul e lung si are multe in el. Este un topic activ, e up o gramada de timp. Cred ca intruneste toate conditiile de topic sticky.

Link to comment
Share on other sites

Propun ca si topicul JAWA sa devina sticky. E un model reprezentativ, exista in numar mare, topicul e lung si are multe in el. Este un topic activ, e up o gramada de timp. Cred ca intruneste toate conditiile de topic sticky.

 

adevarat graiesti :laugh:

Link to comment
Share on other sites

O rugaminte pentru oricare coleg forumist din TG.MURES. Daca e dispus sa imi cumpere o piesa (semering) de la Motor-Line si sa mi-l trimita prin posta. Valoarea e prea mica pt. pachet.

Rog un raspuns pe PM.

salutare eu sunt din baia mare si tot de la ei imi comand piese dar intotdeauna mai pun o bujie doua ca sa fie ok valoarea daca imi amintesc bine o pereche de platini plus doua bujii are valoarea buna si nu e nus ce de bani succes

Link to comment
Share on other sites

O cale mai simpla cred ca ar fi sa pui un voltmetru pe bornele bateriei cu motorul pornit. Ar trebui sa indice intre 13.8 si 14.1 V cu motorul pornit. Asa zice cartea. "Mesereasii" zic, si eu sunt oarecum de acord cu ei, ca poate sa fie pana pe la 14.5V. Masuratoarea o faci cu si fara faruri. Daca releul de incarcare functioneaza corect, atunci ar trebui sa nu existe mari diferente. Daca nu ai tensiune in limite (ma astept sa fie cam mica) atunci trebuie verificata toata instalatia de incarcare: carbuni alternator, diode, releu de incarcare, etc. Daca nu stii cum se face asta probabil ca mai simplu ar fi sa cauti un electrician auto si sigur ii da de capat. Vezi numai cam ce varsta are bateria. Dupa cum explici, eu inteleg ca are curent atunci cand opresti motorul dar cand vrei sa-l mai pornesti, nu mai are. (Masoara tensiunea si cu motorul oprit dupa mai mult timp dupa ce a fost oprit motorul, cu contactul pus. Ar trebui sa nu gasesti cu mult sub 12V.) Mi-e teama ca trebuie schimbata bateria.

Numai bine si asfalt uscat!

 

 

Multumesc mult pentru sfaturi! Dar cumva a pornit singura... E un mister motocicleta asta... :D

Am reusit sa merg cu ea dar din cand in cand se mai opreste, nu mai intra in viteze, ramane ambreiajul blocat... A! si scoate ingrozitor de mult fum. E haios cum isi inchid masinile geamurile la stop... :D) Dar asta cred ca e din cauza mea... prea mult ulei. Voi care spuneti ca e proportia corecta?

Link to comment
Share on other sites

Multumesc mult pentru sfaturi! Dar cumva a pornit singura... E un mister motocicleta asta... :D

Am reusit sa merg cu ea dar din cand in cand se mai opreste, nu mai intra in viteze, ramane ambreiajul blocat... A! si scoate ingrozitor de mult fum. E haios cum isi inchid masinile geamurile la stop... :D) Dar asta cred ca e din cauza mea... prea mult ulei. Voi care spuneti ca e proportia corecta?

Nu cred ca te simti confortabil cu "misterul". Ai multe probleme pe acolo, si asta nu-i un mister. Pot fi dereglaje, sau defecte. Dezvaluie misterele! :-)

La problema cu fumul, spune care e proportia ta de ulei? Daca e buna, ar trebui sa verifici daca plusul de ulei care arde poate fi ulei de cutie, daca intre cutie si carter e un semering, si acesta e dus... Daca de ex. arzi ulei de cutie, bujia se murdareste rapid, si se poate opri(simptom dat de tine). Nu ai spus ce culoare are bujia daca ai prea mult fum(probabil neagra, dar e negru-uleios, sau negru afumat uscat?). Nu scade nivelul din cutie asa repede sa observi, dar daca in timpul functionarii pui degetul pe gaura prin care torni uleiul, si simti ceva presiune sau vacuum, atunci e clar.

La ambreiaj sigur exista un reglaj brut undeva pe langa motor, si reglajul fin sus, la maneta.

Succes!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +20 000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +17000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Create New...