sacalu Postat Mai 20, 2011 Share Postat Mai 20, 2011 kitul de reparatie e 25 de lei. Deci contine sau nu cui pontou? poti sa ii faci o poza daca te rog? mai clara si amanuntita a kit-ului. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dany_oldmoto Postat Mai 20, 2011 Share Postat Mai 20, 2011 Deci contine sau nu cui pontou? poti sa ii faci o poza daca te rog? mai clara si amanuntita a kit-ului. e sigulat kitul si nul desfac, dar se vede exact si cuiul acuma sigur Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
sacalu Postat Mai 20, 2011 Share Postat Mai 20, 2011 e sigulat kitul si nul desfac, dar se vede exact si cuiul acuma sigur Ai PM Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
panaitepaul Postat Mai 20, 2011 Share Postat Mai 20, 2011 Asta am inteles...problema e ca masuratoarea trebuie facuta cu carbul complet asamblat si cu benzina in el;cel putin asa stiu eu ca se masoara nivelul. La carbul Jawei,nu exista nici-o facilitate pt a face aceasta masuratoare;la asta ma refeream cand te-am intrebat cum masori nivelul. Nu mi-am pus niciodată problema asta. Eu am socotit ca nivelul se măsoară cu bazinul camerei de nivel demontat pentru ca nu vad cum altfel. Cu carburatorul montat, cum spuneai și tu nu ai cum sa vezi nivelul. Nici în carte nu spune despre cum se face măsurătoarea dar am presupus ca-i cu carburatorul desfăcut. De altfel, la Dacia de exemplu pentru a regla nivelul se măsoară intre plutitoare și capacul carburatorului și dacă îl faci acolo de 0.7 mm parca (cam cât țigara) nivelul din CNC este pe un "prag" deci am presupus ca asa e în regula și motorul mergea foarte bine. La Oltcit, asemeni, se măsoară distanta intre plutitoare și capac și din nou nivelul benzinei este pe un semn dat în CNC. La Jawa, dacă reglezi nivelul în CNC desfăcută la 10 - 11 mm, este pe un fel de ridicătură într-un colț (un țâf) care pleacă din partea de jos a bazinului și are exact înălțimea potrivita pentru nivelul benzinei și am presupus deci ca acolo e corect. La mine nivelul este reglat asa (asa l-am și găsit de altfel) și după culoarea bujiilor nu am motive sa ma îndoiesc de acest reglaj. Din post-ul tău să înțeleg ca ai întâlnit carburatoare la care se putea vedea nivelul benzinei fără să desfaci carburatorul? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
pisica matache Postat Mai 21, 2011 Share Postat Mai 21, 2011 Nu mi-am pus niciodată problema asta. Eu am socotit ca nivelul se măsoară cu bazinul camerei de nivel demontat pentru ca nu vad cum altfel. Cu carburatorul montat, cum spuneai și tu nu ai cum sa vezi nivelul. Nici în carte nu spune despre cum se face măsurătoarea dar am presupus ca-i cu carburatorul desfăcut. De altfel, la Dacia de exemplu pentru a regla nivelul se măsoară intre plutitoare și capacul carburatorului și dacă îl faci acolo de 0.7 mm parca (cam cât țigara) nivelul din CNC este pe un "prag" deci am presupus ca asa e în regula și motorul mergea foarte bine. La Oltcit, asemeni, se măsoară distanta intre plutitoare și capac și din nou nivelul benzinei este pe un semn dat în CNC. La Jawa, dacă reglezi nivelul în CNC desfăcută la 10 - 11 mm, este pe un fel de ridicătură într-un colț (un țâf) care pleacă din partea de jos a bazinului și are exact înălțimea potrivita pentru nivelul benzinei și am presupus deci ca acolo e corect. La mine nivelul este reglat asa (asa l-am și găsit de altfel) și după culoarea bujiilor nu am motive sa ma îndoiesc de acest reglaj. Din post-ul tău să înțeleg ca ai întâlnit carburatoare la care se putea vedea nivelul benzinei fără să desfaci carburatorul? Nervura la care te referi la carbul Jawei,are cred eu,rolul de a nu permite iesirea tijei care fixeaza plutitorul;ca poate indica nivelul e posibil.Am masurat cu sublerul si am gasit 9mm...plus garnitura,s-ar cam potrivi. Asa cum am spus eu stiu ca nivelul benzinei in CNC se refera la carbul montat;am citit asta in Alimentarea motoarelor cu aprindere prin scinteie,de M.Stratulat si I.Copae,carte ce prezinta amanuntit functionarea carbului,reglaje,verificari,etc. Referitor la verificarea nivelului,se pomenesc trei metode;una,cea amintita de tine si anume masurarea unei distante intre plutitor si corpul carbului,in pozitia in care cuiul incepe sa inchida... a doua metoda se foloseste la carburi care au CNC prevazuta cu un dop filetat in care se poate monta un stut si un tub transparent,cu ajutorul caruia se poate masura nivelul benzinei din interior. A treia posibilitate si cea mai simpla ,este cu ajutorul unei ferestre de control,prevazuta pe CNC. La carbul nostru,indicata mi s-ar fi parut prima metoda,ultimele doua nefiind aplicabile,fara modificarea CNC. Eu am modificat un CNC,facandu-i o fereastra de control,regland nivelul cu carbul montat;culmea ca si la mine merge bine motorul,trage,bujiile sunt caramizii.Un minus ar fi pornirea cam greoaie ,cand e rece motorul,dar am pus-o pe seama uzurii carbului. Poate ne lamureste cineva mai priceput,care este pana la urma,metoda corecta in cazul Jawei... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
panaitepaul Postat Mai 22, 2011 Share Postat Mai 22, 2011 Cred ca cel mai bun raspuns ai putea sa ni-l dai chiar tu, dat fiind ca ai posibilitatea sa reglezi si nivelul cu camera de nivel montata. Adica fa-i reglajul cu CNC desfacuta si vezi daca porneste mai usor la rece. Am si o curiozitate: cu nivelul facut asa ca la tine, cand demontezi CNC ce nivel are benzina? E diferenta mare fata de cea spusa de mine? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Atti the Hun Postat Mai 22, 2011 Share Postat Mai 22, 2011 Da, e mult avansul la 3,5mm daca motorul (setul) este ~nou, dar la un motor uzat (fara batai sau jocuri vizibile), mie cel mai bine mi-a mers (pornit si mers in sarcina) cu acest avans. Nu contest manualul "utilajului", as fi tembel, dar la fel ca si colegul nostru de suferinta, am incercat mai multe variante si am ales-o pe cea mai buna. Nu-i exclusa posibilitatea alimentarii defectuoase, a aerului fals sau necorespunzator dozat (care poate proveni de la imbinarea carterelor, de la carburator sau chiar uzura elementelor carburatorului), ori chiar evacuare infundata, bobine sau condensatori obosite(i), bujii cu cifra termica necorespunzatoare sau chiar si o tensiune foarte mare sau prea mica la iesirea din releu, la turatii mari. Multumesc ptr sfaturi insa eu cred ca mi-am dat seama de unde a aparut acest fenomen,de la bucata de aluminiu ce sustine ambielajul la mijloc,ala imi joaca inainte si inapoi cam 1 cmc.Acum o sa pun de la un alt motor sperand ca o sa functioneze Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
kinguh Postat Mai 22, 2011 Share Postat Mai 22, 2011 Multumesc ptr sfaturi insa eu cred ca mi-am dat seama de unde a aparut acest fenomen,de la bucata de aluminiu ce sustine ambielajul la mijloc,ala imi joaca inainte si inapoi cam 1 cmc.Acum o sa pun de la un alt motor sperand ca o sa functioneze ala trebuie sa fie fest in cartere dar nu cred ca elementul asta are al rol in afara de a centra jumatatile; oricum cilindrii acopera bucata de aluminiu Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
pisica matache Postat Mai 23, 2011 Share Postat Mai 23, 2011 Cred ca cel mai bun raspuns ai putea sa ni-l dai chiar tu, dat fiind ca ai posibilitatea sa reglezi si nivelul cu camera de nivel montata. Adica fa-i reglajul cu CNC desfacuta si vezi daca porneste mai usor la rece. Am si o curiozitate: cu nivelul facut asa ca la tine, cand demontezi CNC ce nivel are benzina? E diferenta mare fata de cea spusa de mine? Ti-am urmat sugestia si am masurat nivelul de benzina ramas,dupa ce-am demontat CNC,cu nivelul reglat de mine la 10mm,cu carbul asamblat;mi-a ramas benzina,cam jumatate de CNC.Ca sa fiu mai exact,am gasit 17mm,deci cu 7mm mai putin fata de cum il reglezi tu. Am facut si invers,am umplut CNC cu benzina pana la semnul pomenit de tine,dupa care am montat carbul;ei bine nivelul a trecut de fereastra de control,presupun ca au mai ramas cativa mm,pana la garnitura. Pot spune ca un nivel asa mare,n-am folosit niciodata si ca o parere personala nu cred ca acesta e reglajul corect. Daca totusi si motorul meu cat si al tau functioneaza fara probleme,ma face sa cred ca nivelul benzinei nu este atat de critic,fiind totusi 7mm diferenta intre nivelul folosit de tine si al meu. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
panaitepaul Postat Mai 24, 2011 Share Postat Mai 24, 2011 Ti-am urmat sugestia si am masurat nivelul de benzina ramas,dupa ce-am demontat CNC,cu nivelul reglat de mine la 10mm,cu carbul asamblat;mi-a ramas benzina,cam jumatate de CNC.Ca sa fiu mai exact,am gasit 17mm,deci cu 7mm mai putin fata de cum il reglezi tu. Am facut si invers,am umplut CNC cu benzina pana la semnul pomenit de tine,dupa care am montat carbul;ei bine nivelul a trecut de fereastra de control,presupun ca au mai ramas cativa mm,pana la garnitura. Pot spune ca un nivel asa mare,n-am folosit niciodata si ca o parere personala nu cred ca acesta e reglajul corect. Daca totusi si motorul meu cat si al tau functioneaza fara probleme,ma face sa cred ca nivelul benzinei nu este atat de critic,fiind totusi 7mm diferenta intre nivelul folosit de tine si al meu. Abia astept sa-mi platesc asigurarea si sa fac si eu testul cu carbul reglat asa cum ai spus, la 17mm. Am sa tatonez de asemeni sa vad cam cat sa fie nivelul pentru a porni usor si la rece. Multumesc deocamdata. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator VULPOIU Postat Mai 25, 2011 Share Postat Mai 25, 2011 MORTUS REDIVIVUS Azi mi-au ajuns în sfîîîrÂşiiit pistoanele comandate... De curiozitate am desfăcut coletul chiar în oficiul poÂştal, ca să profit de faptul că aveau cîntar la gram; Âşi deloc surprins să aflu că pistoanele erau echilibrate, fiecare cîntărind 204 +/- 0,5 grame.... Apoi segmenții, oricare grupați cîte trei, cîntărind fix 17,5 grame. Am ajuns acasă, am adunat ce aveam nevoie, am făcut o mică recapitulare - aveam pistoane + segmenți noi, cilindri buni, bolțuri bune, rulmenți cu ace la bielă. Le-am montat repejor, urmărind alinierea întregului ansamblu (cilindrii să fie aliniați cu galeria de admisie + verificarea planeității talpei sale pe geam), le-am strîns omeneÂşte, apoi urmărind un sfat (să trăiască!) am montat Âşi chiulasele strînse la cuplu de 40 Nm. ...nu Âştiu cînd am mai pus apoi bobine, firăraie, carburator, fără evacuare (dacă trebuia să desfac iar? ), ceva benzină, Âşi... La prima pedală nu, dar la a doua brrr brrrrrr !!!!!! Eram tot numai zîmbet, moarta mea reînviase, auzi! Numai că stătea turată din cauza lipsei evacuării. Am montat-o Âşi pe asta, am mai reglat ceva avans, am pornit-o Âşi am scos-o în probe... Aproape uitasem senzația vîntului din față bîțîind lent pe suspensii Mai am să găsesc reglajul ideal al carburatorului, porneÂşte cam greu la rece dar deloc la cald! În schimb.... adio bătăi, zornăieli Âşi alte minuni! Cine a spus că "comunistele" nu-s bune? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
fesu' Postat Mai 25, 2011 Share Postat Mai 25, 2011 @vulpoiu: un sfat: ia-ti un aditiv de la liqui moly cu mos2 (bisulfura de molibden). eu puneam 30 ml ulei de amestec (de obicei repsol semi-sintetic daca conteaza pentru cineva) si 5 ml de aditiv. asa faceam cand aveam jawa si dupa 15.000 de km inca nu zornaiau rolele si nici fum in plus nu scotea. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gheambyt Postat Mai 26, 2011 Share Postat Mai 26, 2011 Buna ziua, asi avea nevoie de putin ajutor am comandat o punte de diode de Jawa, si am primit piesa aceea rosie. Nu stiu daca este punte de diode, sau cum se monteaza pentru ca nu am primit nici o hartie la ea... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
schumydan Postat Mai 26, 2011 Share Postat Mai 26, 2011 piesa aceea rosie este bobina de inductie de nipru, nu prea ai ce face cu ea la jawa Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
stunt23 Postat Mai 26, 2011 Share Postat Mai 26, 2011 Inca se mai fabrica Jawa? Am gasit site-ul www.jawa.ro si am vazut ca au mai multe modele. Cunoaste cineva preturile?in special pentru aceasta Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
pisica matache Postat Mai 26, 2011 Share Postat Mai 26, 2011 Buna ziua, asi avea nevoie de putin ajutor am comandat o punte de diode de Jawa, si am primit piesa aceea rosie. Nu stiu daca este punte de diode, sau cum se monteaza pentru ca nu am primit nici o hartie la ea... Poti folosi linistit orice punte redresoare auto,chiar si de Dacia.. Cea originala ce are de vrei s-o schimbi? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
kinguh Postat Mai 28, 2011 Share Postat Mai 28, 2011 (editat) daca e ca si la CZ , ( si nu cred ca au facut ceva aparte !) atunci sunt 28 role cu diam. 2mm / bolt........multi au facut bucsa de bronz ( pe un ambielaj am si eu, si are ceva km. ) sa nu mai postez la bursa bucsa din bronz ar fi f fain mai greu cu procurarea bronzului ok multumesc dar daca pun 22 de ace noi si 6 vechi poate creste uzura 'exponential' la bolt si in lagarul din picior? Editat Mai 28, 2011 de kinguh Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
panaitepaul Postat Mai 29, 2011 Share Postat Mai 29, 2011 sa nu mai postez la bursa bucsa din bronz ar fi f fain mai greu cu procurarea bronzului ok multumesc dar daca pun 22 de ace noi si 6 vechi poate creste uzura 'exponential' la bolt si in lagarul din picior? Bucșa aceea de aluminiu nu are doar rolul de a susține partea centrala a ambielajului ci și de a împiedica transferul de amestec carburant din carterul cilindrului drept în cel stâng și invers. Dacă se întâmplă asa ceva, m-as mira sa meargă motorul respectiv. Trebuie sa fie festa și pe cartere și pe inelul acela de aluminiu dintre rulmenții centrali ai ambielajului. Folosește pentru montare silicon de etanșare pentru băi de motoare. In legătură cu acele, cel mai bine ar fi sa pui 28 ace noi. Dacă nu le ai pe toate (nu înțeleg cum) măcar intercalează acele vechi intre cele noi, nici într-un caz sa nu le pui consecutiv pe cele vechi. În felul acesta, cele vechi vor juca rol de distanțier intre cele noi iar sarcina utila a exploziei va fi preluata de cele noi. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
calin_cz Postat Mai 29, 2011 Share Postat Mai 29, 2011 sa nu mai postez la bursa bucsa din bronz ar fi f fain mai greu cu procurarea bronzului ok multumesc dar daca pun 22 de ace noi si 6 vechi poate creste uzura 'exponential' la bolt si in lagarul din picior? role de 2 mm gasesti in planetarte de Dacia ( intre galeti si tripoda ), doar ca sunt ceva mai scurte. fi atent la cele vechi, pe unele datorita uzurii, apar unele "ciupituri", si cum a mai spus un coleg forumist, pune-le intercalate noi-vechi, daca nu ai altele noi........poti incerca la tg.mures, la motor-line, de regula aveau piese de Jawa, poate au si role pt. bolt. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
kinguh Postat Mai 29, 2011 Share Postat Mai 29, 2011 multumesc de raspunsuri da asa e cu bucsa mi-am adus aminte ieri cand sa il desfac sa schimb garniutura am schimbat si semeringul din spatele alternatorului care are rupt putin, nu stiam de ce nu vrea sa mai mearga ) nu am probleme cu acele- am presupus - am alte chichite l-am pus putin cu avansul maricel si ia-am dat ture; trage tata cu aprinderea de la gotronic ! nu mai am nevoie de ace "ciupituri" - termen din enleza 'pitting' ; nu e vorba de asta atat timp cat am ulei si nu il turez pe loc pt un timp indelungat Am promis ca pun un video cu aprinderea; sapt asta poate poate culoarea la bujii caramiziu spre alb ce inseamna? trage aer fals? cand oi mai avea timp am sa ridic acul de dozaj sa vin mai multa benzina poate isi revine din raceala Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator VULPOIU Postat Mai 31, 2011 Share Postat Mai 31, 2011 Hehe I-am terminat furca față, recondiționată complet: simeringuri, curățat telescoape, pus protecții, schimbat ulei... montat rulmenții originali.... BaÂşca am găsit un releu electronic de pe la maÂşină, Âşi l-am montat Âşi pe ăla. Merge! I-am revizuit frîna față, am reglat-o să meargă extrem de bine. ÂŞi..... merge! De bucurie, am dat o tură... pînă i-am rupt lanțul Adică a sărit siguranța. Nu-i bai, montăm alta. Am terminat fix la timp, Âşi cu strînsul sculelor.... Acum mă uit ce frumos plouă... Urmează să-i fac ITP ... Âşi apoi: Asfalt întins! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
adn Postat Iunie 1, 2011 Share Postat Iunie 1, 2011 Inca se mai fabrica Jawa? Am gasit site-ul www.jawa.ro si am vazut ca au mai multe modele. Cunoaste cineva preturile?in special pentru aceasta De fabricat se mai fabrica, dar preturile sunt fara concurenta: http://www.jawaireland.ie/jawa_motorcycles_for_sale_2.html Jawa 350 Basic se vinde bine prin India pentru ca in UE se considera ca emisia de noxe este peste maximul admis. Cred ca asemenea modele in ROmania sunt maxim 2 sau 3, poate ma contrazice cineva ! Ca pret la mana a 2 a (maxim 10.000 km, an 2003-2004-2005) motocicleta este nepretuita ca nimeni nu ofera un pret intre 600 si 1000 de EURO. In Bucuresti, de la reprezentanta Jawa, la nivelul anului 2004 motocicleta costa aproximativ 3500 Euro. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gheambyt Postat Iunie 1, 2011 Share Postat Iunie 1, 2011 (editat) Am si eu o intrebare. Ce carburatoare o fii pus nenea asta pe Jawa sa ? Daca sunteti atenti spre sfarsit vedeti si o dacie ... in Argentina ))))))))))))))))) Editat Iunie 1, 2011 de gheambyt Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Hoinarul Postat Iunie 1, 2011 Share Postat Iunie 1, 2011 Daca sunteti atenti spre sfarsit vedeti si o dacie ... in Argentina ))))))))))))))))) defapt , cred ca este un renault 12 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
thegerman Postat Iunie 3, 2011 Share Postat Iunie 3, 2011 (editat) un arc pentru pedala de pornire pt o motocicleta ca cea din imagine are cineva. sta saraca la un vecin la tzara in garaj, nepornita cu anii, e aproape noua (neutilizata) s-a pus praful pe ea si as vrea macar sa o pornesc sa fac cateva ture cu ea. proprietarul nu o vinde ca e amintire de la parinti dar macar pt o plimbare cred ca mi=o da. multumesc Editat Iunie 3, 2011 de thegerman Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.