Sari la conținut

Ceva ciudat


Kali
 Share

Postări Recomandate

De obicei, nu am probleme cu pornirea motocicletei, decat dupa o perioada mai lunga de timp (ceva de genul 2 saptamani).

 

Aseara m-am intors tarzior acasa, poe la vreo 23.00, l-am parcat pe Ivan, iar dimineata am incercat sa-l pornesc (pe la 6 si un sfert). Intotdeauna incerc semnalizatoarele, ca sa fiu sigura ca intra curent in ea. Era ok. I-am dat cele 6 pedale regulamentare :baldy: (una fara decompresor, una cu decompresor etc.), dupa care, vazand ca nu merge, am incercat semnalizatoarele iar. Nimic. Claxonul - mort. Lumini - nu mai este cazul sa comentez. Am verificat legatura bateriei, totul era ok, nimic desprins sau oxidat. NU cred ca mai este necesar sa spun cam cum am facut dimineata, stiind ca azi am o zi superlunga, cu job si facultate.. :D

 

Avand in vedere ca azi-noapte am mers cu farurile aprinse (logic!), este posibil sa nu-mi fi dat seama si sa fi mers pe baterie? Si ieri a pornit destul de greu si (in ciuda faptului ca am umblat la avans), de vreo doua zile, tot da cu pedala inapoi, treaba pe care nu a mai facut-o cam de o luna...

 

Motorul parca nu mai suna ca inainte... ce o fi?... Magnetoul?... Am auzit de asta (nu m-am intalnit cu el, habar n-am cum arata), dar cer explicatii suplimentare, pt cine are timp...

Multumesc anticipat... :yikes:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ai zis ceva de "faruri"...??? Cate faruri are motocicleta ta ? Daca suma puterilor becurilor (in watti) depaseste puterea nominala specificata pe alternator (eu stiu ca ijurile au alternator, nu magnetou), atunci bateria se descarca, consumatorii trag curent din baterie. Pentru a verifica asta, iti trebuie doar un voltmetru - multimetru pus pe pozitzia de masurat tensiune continua - il pui pe bornele bateriei cu motorul pornit si toate farurile aprinse - daca la o turatzie moderata tensiunea urca peste 13.5 V cel putzin, atunci e ok, daca nu trebuie sa reajustezi numarul de consumatori.

Cat priveste partea a doua - daca ar avea avansul prea mare ai avea senzatzia de "cuplu, putere" la motor, dar si vibratzii mai mari. Oricum, tot trebuie verificat avansul. Ijul tau este cu un piston sau doua ?

Poate ca bateria era pur si simplu descarcata (ea se descarca stand degeaba) si atat si poate ai uitat farurile aprinse cand ai vrut sa o pornesti (farurile consuma mult curent si nu mai ajunge pentru scanteie)....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Planeta 5, 350 cmc, 1 cilindru. Baterie noua (1 luna jumate). Din cate stiu eu, nu am alternator, ci magnetou... ('Mi-as piciorul, ca daca le-as sti si eu cum le stiti voi... :D )

 

 

Stiu sigur ca nu l-am uitat aprins (farul ca e unul, m-am exprimat eu ca o cizma). Si aseara, dupa ce am ajuns, intai am inchis farul, am asteptat putin, apoi am oprit motorul.

 

Intr-adevar, prezinta oareshce vibratii pe care nu le avea inainte, insa (vezi ce-nseamna sa nu-l ai de mult timp si sa nu-l cunosti?...) nu m-am impacientat... Acum chiar e cazul... :yikes:

Editat de Kali
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Oricum ar fi, sunt doua probleme separate :

Una este avansul prea mare sau prea mic (da pedala inapoi, vibreaza) - trebuie reglat

A doua este partea electrica - descarcarea bateriei - problema e fie de la alternator, fie de la diodele acestuia, fie de la releu. Trebuie intai sa faci masuratoarea aia de care ti-am zis - sa masori tensiunea la borne - si cu motorul oprit si cu el pornit, cu farul stins/oprit. Un multimetru digital costa 200 de mii in piatza la rusi - sa fie si cu "senzor de temperatura", ca e bun la vara... A... vezi ca am scris eu un articol pe www.motorlife.ro despre alternatoare - la Tehnica->Mecanica->Incarcarea. Eu zic ca articolul e suficient ca sa poti sa diagnostichezi singura care e problema (sa nu cumva sa mergi la vreun "specialist" care zice "e dus alternatorul, diodele si releul, trebuie schimbate cu altele noi".... La tine cred ca sunt carbunii uzatzi, inelele colectoare carbonizate putin, releul prajit, vreo dioda in scurt (nu stiu cum este contactul la tine, dar daca e pe direct plusul bateriei cu plusul alternatorului asta ar putea fi cauza descarcarii bateriei - ca verificare - vezi daca da scanteie cand atingi borna de baterie - cand montezi/demontezi bateria, cealalta borna fiind conectata sau mai sigur - masori cu multimetrul pe pozitzia de masurat curent continuu (in cazul asta se inseriaza ampermetrul intre baterie si borna ramasa "in aer).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Zestrea mea de fata consta intr-o trusa de scule de mare succes (n-a scapat taica-meu de mine pana cand nu mi-a facut trusa mea separata, inclusiv aparat de masura), la care mi-am adaugat io, ca o fata strangatoare, tot felul de chei, imbusuri, surubelnita electrica etc. :baldy: Ete, o sa ma duc acasa si o sa fac ce zici tu. Ca sa reusesc s-o pornesc, cred ca o sa iau curent de la bateria masinii. Nu prea are cine sa ma impinga (acolo unde stau), unii abia reusesc s-o tina pe doua roti in picioare :yikes:

 

O sa fac masuratorile si maine o sa-ti afisez ce a rezultat. Daca mai prind lumina, poate reperez si alternatorul ala... Cred ca o sa ma uit sub sha, pentru ca e modificat si toate firele trec pe undeva pe sub sha... Multumesc frumos pt sugestie. Ma mai uit o data si la becul de la far, sa vad ala ce hram poarta (am pus un far de MZ cu becul gata incorporat, dat de un prieten, atunci cand, de la vibratii, mi s-a desprins pe autostrada si s-a facut praf ala al lui...) .

 

 

Multam fain! Dau o bere!

:D

Editat de Kali
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Alternatorul - il gasesti acolo unde este si platina, platoul cu platina este fixat pe capacul alternatorului.

Releu regulator - pe asta il gasesti de obicei sub sha

Bobina de inductie - firul care vine de la bujie te duce direct la ea

La instalatia ta se poate pune si o aprindere ''electronica'' si nu mai ai probleme cu impuscat platina + ca ai scanteie mai puternica

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@cmatei : planeta are decompresor actionat de la ghidon printr-un cablu  :yikes:

 

Bine, bine, dar cum functioneaza? La 4T, decompresorul tine supapele de evacuare deschise. Planeta fiind in 2T, ce anume "deschide" decompresorul? Exista inca un "port" in partea de sus a cilindrului? :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@ moshulik: n-am apucat sa fac nimic aseara, pt ca mi-a venit de lucru in draci :yikes: :D in seara asta, nici atat. Maine o sa fac ce am zis...

 

@zidu' - multam fain. Oricum, tot imi doresc un manual... sunt cateva chestii marunte a caror denumire e un mister pt mine si mi-e oarecum jena sa ma duc la magazin si sa zic : "Buna ziua! Stiti, am un Planeta 5 si imi trebuie chestia aia mica de langa aia mare din stanga cilindrului care este asezata paralel cu.." Iti dai seama ca aia abia ma asteapta data viitoare sa ma scuipe... :baldy:

Editat de Kali
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Bine, bine, dar cum functioneaza? La 4T, decompresorul tine supapele de evacuare deschise. Planeta fiind in 2T, ce anume "deschide" decompresorul? Exista inca un "port" in partea de sus a cilindrului?  :D

Da, e o supapa actionata de un cablu,se infileteaza ca o bujie. Unii Planetisti scot decompresorul(cand se strica,de obicei) si pun in locul lui o a doua bujie.Daca prima biujie crapa, pur si simplu muti fisa si mergi mai departe.Cand pornesti il tii tras(nu e obligatoriu ,totusi) si prima explozie are loc "decomprimat". In caz ca ti s-a stricat claxonul poti avertiza pietonii tragand decompresorul pt cateva explozii, face o galagie infernala, explozia "iese" inafara cilindrului. :baldy: In manualele vechi de ij festival chiar scria "a nu se folosi in loc de claxon" :yikes:

 

 

Kali, primul pas e sa incarci bateria pe redresor sau sa pornesti cu curent de la o masina, dupa aia masori ce voltaj scoate alternatorul. Daca e sub 13 volti poti incepe investigatiile de la carbuni,contacte imperfecte, dupa aia prin inlocuire releul si puntea redresoare :angry:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

mda, same ol' shyte, different day!

 

asa patzesc si eu cu iju' (jupiter)... cred ca nu-mi incarca suficient, dar oricum bateria e muci la mine. adica daca azi o incarc complet pe redresor, o saptamana nu mai are nimic, dar NIMIC. cred ca se footu'. am verificat carbunii la mine, si mai au ceva "carne", dar nici nu am cu ce sa compar. dar asta e, o rezolv eu cumva. problema mea principala e ca mi s-a dus cutia de viteze. a ramas blocata. sau ma rog, semiblocata. cand o scot pe liber (cu greu) si dau 2-3 pedale, intra singura intr-una dintre trepte. sa mor io daca inteleg.

 

tu Kali, verifica toate piesele de sub sha (releu de incarcare, puntea redresoare - daca ai -, si sigurantele. ca e posibil sa se fi ars chiar siguranta aia inseriata cu borna de + (plus) de la baterie...

 

sa Ne tii la curent (continuu) :cheers:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@ares666 Io am patit invers la cutie: Cind o bagam in viteza sarea. L'am desfacut, si era arcul care tine piedica aia, rupt. L'am scurtat cu o spira (adica l'am refolosit), iar acum merge super, doar ca trag mai tare de pedala. Vezi sa nu fie tot ala si la tine.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...