Okesz Postat Decembrie 3, 2004 Share Postat Decembrie 3, 2004 Eu cred ca nu e poveste chestia cu indoitul supapei din cauza decompresorului. In primul rand, cand pornesti motorul la buton, electromotorul ti-l roteste cu cateva zeci de rotatii pe minut nu cu miile, deci viteza pistonului este mult mai mica. Cand il opresti, pistonul vine tare sus. Si eu m-am gandit de multe ori la acesta problema, cert este ca in cartea tehnica a KTM-ului scrie clar SA NU opresti motorul asa. Contraargumentul este, ca decompresorul il tragi cu mana si ti-l impinge inapoi usor, nu este la fel cum ti-ar fi dat peste cap distributia si supapa intepeneste intre psiton si axul cu came. Poate trebuia facut un topic nou cu acest subiect. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cmatei Postat Decembrie 3, 2004 Share Postat Decembrie 3, 2004 Imi e neclar in ce fel conteaza daca pistonul vine mai repede sau mai incet in sus. Daca biela nu e elastica sa se alungeasca, nu prea are cum sa ajunga pana la supapa. Arcurile sunt aceleasi. E foarte adevarat ca am vazut in mai multe locuri scris sa nu folosesti decompresorul pentru oprit motorul. E la fel de adevarat ca am vazut in mai multe locuri scris sa folosesti decompresorul pentru frana de motor. Tot ce pot sa zic e ca am oprit de foarte multe ori motorul asa si nu s-a intamplat absolut nimic. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
fox Postat Decembrie 4, 2004 Share Postat Decembrie 4, 2004 . iar fox este PREA departe de bucuresti. nu cred ca ma descurc sa vin calare pe big (ar fi primul drum cu asa motor), atata drum. la naiba, poate pe la munte e si zapada, si cum sunt incepator, nu prea ma coafeaza. . nu cred ca acesti 350 de Km ar merita sa arunci banii pe ceva nepotrivit doar pentru ca e in bucuresti @ROA a venit la mine tocmai din iasi si aplecat multumit cu un BIG 800 @CMATEI a venit din bucuresti si a plecat la fel multumit cu un Big 750.....si dupa cum vad sunt multumiti de Big si dupa un sezon petrecut cu ele.....deci eu zic ca merita drumul P.S. cine cenzureaza posturile?????EU AM PUS PRETUL Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Okesz Postat Decembrie 4, 2004 Share Postat Decembrie 4, 2004 Cum sa nu conteze viteza pistonului? Pistonul clar ca loveste supapa cand actionezi decompresorul in mers, doar nu crezi ca la PMS ramane ditamai loc intre piston si supape (care trebuie sa fie inchise in acel moment). Ideea mea este: cu cat loveste mai tare pistonul supapa, cu atat sunt mai mari sanse ca ea sa se indoaie. Eu la KTM cand trag decompresorul in mers simt pe deget cum loveste pistonul supapa de evacuare. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ares666 Postat Decembrie 4, 2004 Share Postat Decembrie 4, 2004 probabil a fost cenzurat ca nu e la sectiunea vanzari. in conformitate cu regulamentul, poti pune doar la sectiunea vanzari anunturi cu pret cu tot. P.S> daca citeste vreun moderator/admin am o sugestie sau mai bine zis parere: mi se pare mult mai utila clasificarea bursei pe pro * bike, pe categorii de motocicleta, enduro+cross, chopper-tourer, sport, naked-strada etc. nu stiu cat conteaza capacitatea cilindrica atunci cand cauti o motocicleta. cred ca mai degraba conteaza categoria ei... doar o opinie. numa bine. FOX, ai mesaj privat!!! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Spionutz Postat Decembrie 4, 2004 Share Postat Decembrie 4, 2004 Cum sa nu conteze viteza pistonului?Pistonul clar ca loveste supapa cand actionezi decompresorul in mers, doar nu crezi ca la PMS ramane ditamai loc intre piston si supape (care trebuie sa fie inchise in acel moment). Ideea mea este: cu cat loveste mai tare pistonul supapa, cu atat sunt mai mari sanse ca ea sa se indoaie. Eu la KTM cand trag decompresorul in mers simt pe deget cum loveste pistonul supapa de evacuare. Pai din vaga mea cunostinta de mecanica stiu ca la turatii mari se schimba si distibutia...supapele se deschid mai repede,si din alea.Dar in relanti nu prea ai cum sa indoi supapa,plus ca ,dupa cum zicea cineva pistonul are o scobitura, in general, acolo unde vine supapa...Chiar ar trebui dezvoltata treaba asta.. Sa vedem ce parere au romanii... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cmatei Postat Decembrie 4, 2004 Share Postat Decembrie 4, 2004 Eu la KTM cand trag decompresorul in mers simt pe deget cum loveste pistonul supapa de evacuare. "We piss on japan" & all that, dar la mine nu face asa ceva Mai mult decat atat, cu decompresorul apasat si motorul turat (serios, adica peste 4-5000), se incapataneaza sa nu moara, dar nici sa nu indoaie supapa. IMHO, pistonul nu are de ce sa atinga supapa. Pentru decompresor, tot ce e nevoie e sa ramana putin deschisa, nu atat de mult cat o deschide axa cu came in mod normal. Nu ma pricep (mai deloc) la mecanica si nu am desfacut niciodata motorul meu, dar ideea ca pistonul atinge supapa, chiar la viteza mica (demaror) mi se pare cam aiurea. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Pit Postat Decembrie 5, 2004 Share Postat Decembrie 5, 2004 P.S> daca citeste vreun moderator/admin am o sugestie sau mai bine zis parere: mi se pare mult mai utila clasificarea bursei pe pro * bike, pe categorii de motocicleta, enduro+cross, chopper-tourer, sport, naked-strada etc. nu stiu cat conteaza capacitatea cilindrica atunci cand cauti o motocicleta. cred ca mai degraba conteaza categoria ei... doar o opinie. numa bine. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
roa Postat Decembrie 5, 2004 Share Postat Decembrie 5, 2004 (editat) numai sa fie clara clasificarea pentru toata lumea (eventual facuta anterior clasificarea de catre moderatori, pe modele, iar ea sa fie respectata, sub sanctiunea stergerii postului neatent)...fara clasificarea clara, o honda transalp va aparea si la touring si la enduro, lucru care iara va enerva. Editat Decembrie 5, 2004 de roa Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Pit Postat Decembrie 5, 2004 Share Postat Decembrie 5, 2004 pai transalp-u la touring si Xr-u la enduro Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
fox Postat Decembrie 5, 2004 Share Postat Decembrie 5, 2004 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
fox Postat Decembrie 5, 2004 Share Postat Decembrie 5, 2004 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Soso Postat Decembrie 5, 2004 Share Postat Decembrie 5, 2004 scuze de off topic, dar vreau sa clarific ceva.eu am deschis topicul de comerciale in dorinta de a ajuta pe oricine vrea sa vanda/cumpere ceva si nu este familiarizat cu structura site ului, sau este, dar considera ca la "coltul enduristilor" va avea mai mult succes, pentru ca se presupune ca aici intra (si) cei interesati de acest gen.oricum pt vanzari cumparari exista bikeshop ul, unde clasificarea anunturilor am vazut ca se face dupa tipul motocicletei , nu dupa cilindree. foxule, la comerciale pozele Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cbrxx Postat Ianuarie 20, 2005 Share Postat Ianuarie 20, 2005 e poveste aia cu ruptul supapei de la decompresor in mers Soso are dreptate n-are cum sa se rupa supapa,eu la yamaha Wr 426 cand sa dus intrerupatorul,n-am vrut sa inec motorul,si am oprit cu decompresorul.Asa am umblat vreo luna si nu sa intamplat nimic Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Metallbyker Postat Februarie 15, 2007 Share Postat Februarie 15, 2007 si pana la urma , ce se paote spune despre modelul DR 800S BIG . plusuri si minusuri si nu din auzite . Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
remu1 Postat Februarie 16, 2007 Share Postat Februarie 16, 2007 Nu se mai poate spune nimic . Ce a fost de zis s-a zis . Amen ! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dunloop Postat Decembrie 9, 2007 Share Postat Decembrie 9, 2007 De ce sa nu se mai poata spune nimic? Mai apar posesori noi de DR 800 big, nu? Un sfat, o indicatie, un pont, o sursa de piese si altele pot prinde bine oricand si oricui. (...de exemplu mie ) Am vazut ca se discuta la un moment dat despre pornirea cu mabreiajul tras sau nu. Eu am modelul SR 43 B din 94 si am demontat maneta de ambreiaj cu intentia sa o schimb (pentru ca avea rupta bila din capat si imi rupea manusa) si am observat ca in interior actioneaza un contact care permite pornirea doar daca a trasa. Nu zic ca nu se poate sari peste chestia asta, dar din constructie asa este... Va salut si s-aveti drum bun si daca se poate si asfalt uscat! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mihai31 Postat Mai 31, 2009 Share Postat Mai 31, 2009 Si eu am tot DR 750 din "88 . In general e o motocicleta buna dar este cam grea . Manevrabilitatea este excelenta , frinele bune si ele . Ceea ce este avantajos e ca ai un cilindru : Ein Zylinder ,ein problem ! Cind umbli la portofel scoti bani doar de un rind de piese. Motorul atunci cind e bine ingrijit e nesimtit de puternic. In teren datorita greutatii nu ti-as recomanda sa te bagi oriunde. Daca o scapi jos si esti singur greu o ridici !!! Piese de schimb gasesti la B&S Motors . Sunt destul de scumpe dar pasiunea se plateste ! La drum lung cu bagaje si pasager zboara frumos si lin . Nu are vibratii . Un adevarat Reiseenduro ! Einmal Big - immer Big salut! mi-am cumparat si io un dr 750 big de curand , si am o problema cu el...se uda bujiile imediat , si daca nu reusesc sa o pornesc din prima...adio pornire....ce dreaq? n-am mai intalnit simptomele astea...intrebarea este , daca stii : ce bujii se folosesc pe dr 750? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
remu1 Postat Iunie 1, 2009 Share Postat Iunie 1, 2009 Ehe , inca nu ai inceput sa cunosti mofturile Big-ului de 750 . Adu-o la cel care are ac de kojocul lor : Dragonu' (0722.659.618.) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
giani_dr800 Postat Aprilie 18, 2011 Share Postat Aprilie 18, 2011 salut baieti GIANI ma numesc si am achizitionat si eu un DR big de putin timp tin doar sa salut baietii cu enduro Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
memyselfandI Postat Aprilie 25, 2011 Share Postat Aprilie 25, 2011 topicu' "oficial" /index.php?showtopic=175263 despre big, numa de bine. o singura problema are: mananca uleiu' pe paine bafta. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Roni Postat August 7, 2011 Share Postat August 7, 2011 (editat) singura diferenta, in engineering-ul motorului intre DR 750 si 800 e ca, cel de 800 are biela de 750 scurtata si in felul asta camera de ardere un pic marita. Agreez 750-ul in defavoarea celui de 800 ( pe langa partea de estetica, ce tine exclusiv de gusturi). 750 este mai nervos si mai sprinten fata de 800 care e mai greoi si mai optimizat pt tooring, dar depinde pentru ce-l vrei. "indestructibil", asta e termenul. Parerea mea e ca motorul este gandit de magii japonezi in asa fel incat, exploatandu-l, sa reduci la minim uzura si riscurile de damage - de ce se porneste doar cu ambreajul tras? cand dai de buton sa invarta doar ambielajul, nu si cutia. "usureaza munca" electromotorului, logic nu?se-nvarte mai repede si mai usor - dar cu decompresorul? de pornit porneste si fara decompresor insa acesta are rolul de a decomprima cilindrul pana cand pistonul "bate in retragere" din PMS si se produce explozia. Decompresorul se trage o sg data si ramane in pozitia deschis, apoi dupa ce pistonul se pune in miscare se inchide el singur. Decompresorul mai are un rol FOARTE important: cei care am avut motoare cu kick starter stim cat de "placut" e sa te "loveasca" pedala atunci cand motorul face compresie dar nu si explozie, sau explozia e imcompleta; imagineaza-ti ca motorul nu porneste ok din prima, din dif motive, si pistonul+ambielajul "lovesc", uneori in sens invers sistemul de pornire - ce bujii? NGK DPR 9 EA-9 sau DPR 8 EA-9, musai MADE IN JAPAN sau GERMANY, ale gioarse iti vor da batai de cap - de ce se uda bujia rapid? mizarii in carb-uri, cuiul ramane deschis si curge gaz mai mult decat trebuie, robinet gaz defect, scanteie slaba in bujie ( bobina sau baterie, cand e bateria pe duca se aude un parait, ca si cum face arc electric) - ce ulei? cel mai populat Motol 10W 40/50. Eu am mers si cu un Castrol full syntetic si ala face diferenta - ce filtre? de ulei: MANN de benzina: clasicul din hartie si plastic - ce lichid de frana? DOT 4, scrie pe capace - ce placute de frana? SB, Ferodo scartaie de zici ca intra trenun-n gara... foloseste pe cat posibil frana de motor, ajuta enorm la performantele motorului - ce lant de transmisie? DID O RING - ce solutie de uns lantul? ulei de motor, lasa spray-urile scumpe ca tot la acelasi rezultat ajungi doar ca ce-i de firma costa, deh marketing - ce benzina? '98, se arde bine, reduce consumul, optimizeaza viteza de raspuns a acceleratiei si motorul merge mai bine - ce-i cu pretul ala la benzina?! dracu' stie ... Numai bine! - de ce nu e indicat sa opresti motorul NUMAI din decompresor? pentru ca in felul asta se creaza uzura pe scaunul supapei si in timp pot aparea decalaje sau chiar fusrui. Cand opresti motorul din buton eu zic ca e bine ca, la o secunda dupa, sa tragi si decompresorul... consider ca e o idee buna pentru ca, dupa ca s-a intrerupt alimentarea bujiei pistonul mai face o tura-doua si antreneaza benzina din carb-uri, motiv pt care se pot ancrasa/uda bujiile. supapa cred ca se poate lovi de piston doar in situatia in care este ea decalata, arc slab, axa stramba etc... nu stiu ce sa zic. De astfel de profetii nu am auzit pana acum iar de cel care spunea ca simte cum loveste pistonul in supapa... o fii KTM, Rotax ... nu stiu ce sa zic, dar in astfel de situatii cred ca s-ar face mobra praf in scurt timp. N-or fii KTM-urile cele mai fiabile dar nici chiar asa.... Editat August 7, 2011 de Roni Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
switch Postat August 8, 2011 Share Postat August 8, 2011 (editat) supapa cred ca se poate lovi de piston doar in situatia in care este ea decalata, arc slab, axa stramba etc... nu stiu ce sa zic. De astfel de profetii nu am auzit pana acum iar de cel care spunea ca simte cum loveste pistonul in supapa... o fii KTM, Rotax ... nu stiu ce sa zic, dar in astfel de situatii cred ca s-ar face mobra praf in scurt timp. N-or fii KTM-urile cele mai fiabile dar nici chiar asa.... Daca se loveste supapa de piston, garantat o face o singura data (eventual de cateva ori succesiv, pana se opreste motorul din intertie). La ce forte sunt in joc, supapa aia sigur se va indoi si va lasa o urma pe piston. Asta daca nu se duce dracului si scaunu de supapa, simeringul si alte angrenaje de pe la distributie pe care mi-e lene sa le enumar acuma. Editat August 8, 2011 de switch Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Roni Postat August 10, 2011 Share Postat August 10, 2011 Daca se loveste supapa de piston, garantat o face o singura data (eventual de cateva ori succesiv, pana se opreste motorul din intertie). La ce forte sunt in joc, supapa aia sigur se va indoi si va lasa o urma pe piston. Asta daca nu se duce dracului si scaunu de supapa, simeringul si alte angrenaje de pe la distributie pe care mi-e lene sa le enumar acuma. O singura data am vazut o supapa busita de piston la un motor de Husaberg, da' cred ca proprietarul nu a avut prea mult timp sa se planga ca i-a batut supapa-n piston prea des ... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
switch Postat August 10, 2011 Share Postat August 10, 2011 Asta zic. Dupa primu POC-poc-poc-fas nu mai auzi nimic. Doar injuraturi. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.