bandi Postat August 10, 2007 Share Postat August 10, 2007 salutare, am in curte o viroaga de 535 care omoara bateria in mers. porneshti (de la alta bat sau de la a ei, incarcata in prealabil), mergi ce mergi shi cand ai oprit... pa! s-a incheiat. releul a mai fost schimbat, a mers foarte putzin motocicleta de-atunci, ma intreb daca nu cumva este statorul - am citit prin alte partzi ca statorul shi releul sunt hibe la modelul asta. am incercat sa verific statorul (cica tre' sa dea 0,34-0,42 ohmi pe fishe, mie imi da 0,9 dar nu am un aparat prea performant de masura, cand il pun in scurt arata 0,5 asha ca zic ca statorul are undeva la 0,4 ). se poate verifica shi releul cumva? vizual nu disting nimic pe el, doar ca e lipit de carcasa de aluminiu, de racire, cu ceva ce pare o pasta de cupru. sau ala e releul prajit?... am pornit-o recent, porneshte la sfert, bateria la relanti masoara 13V, cand o turez coboara in 12V (cand de fapt ar trebui sa urce in 14-15) heeeelp... PS cineva cu vreo viroaga sa ma ajute la un schimb de releu? asigur transport (auto, ca nu mai scot viroaga din curte pana nu ii dau de cap), locuri in fatza la operatziunea de schimbare, bere etc... PPS sa zicem ca e din releu... daca la 1000 km arde un releu care poa' sa fie cauza? a mers motocicleta prea repede? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator DARK-RIDER-82 Postat August 10, 2007 Share Postat August 10, 2007 pai ti-ai raspuns singur la problema! daca ai masurat statorul (masoara si rotorul)SI NU DA VALOAREA CARE TREBUIE(PE CARE STII TU CA ESTE CEA CORECTA) SAU MACAR PE APROAPE, atunci e" dus " statorul sau rotorul... vezi sa nu ai si alte probleme la instalatia electrica , ca ti-l "buseste" iar! ori schimbi rotorul/ statorul, si verifici tot ce tine de instalatie electrica! plus , ca ai zis ca la relanti iti da o cifra la masurat, iar cand o turezi, alta! pai e normal ca motorul are nevoie de scantei muult mai multe ,(aprinderea) , si daca nu incarca... isi trage din baterie... ITI SPUN PENTRU CA AM AVUT SI EU PROBLEMA ASTA... LA NIPRU... A TREBUIT SA MA INTORC VREO 40KM PE BATERIE... CU TOT VREO 30-40KM/H... A fost de cosmar... credeam ca nu mai ajung acasa... si tot rotorul s-a prajit si la mne... macar daca eram pe mai aproape... verifica cu un aparat de masura BUN si rotorul , si curentul pe care il debiteaza la relanti sau in turatie!dar dupa cum zici TU, SIGUR E ROTORUL..... parerea meaa(ca doar nu-s specialist..... ) BAFTA! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
AlexM Postat August 11, 2007 Share Postat August 11, 2007 Rotorul e un magnet permanent=>se exclude din ecuatie Statorul -poate sa aiba scurt la masa-se verifica cu mufa debransata de la regulator regulatorul poate fi defect Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator DARK-RIDER-82 Postat August 11, 2007 Share Postat August 11, 2007 hmmm mai alex , ce tot spui acolo mah? ARE FUNCTIA DE MAGNET PERMANENT DAR SE POATE ARDE SI ALA... cum il faci magnet permanent? prin borna de "excitatie" NU? ia mai bine citeste aici si vezi tu care-i treaba... : http://www.motorlife.ro/tehnica/mecanica/incarcarea.htm MAI BINE ZIS, BANDI : AI DE VERIFICAT TOATA INSTALATIA ELECTRICA SI SCHIMBAT CE E STRICAT( CA CEVA SIGUR ESTE ARS....) CIAO! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bacterie Postat August 17, 2007 Share Postat August 17, 2007 Ia baga o geana pe http://www.cyclewareables.com/pages/techni...stator_test.htm Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ozzy Postat August 17, 2007 Share Postat August 17, 2007 hmmm mai alex , ce tot spui acolo mah? ARE FUNCTIA DE MAGNET PERMANENT DAR SE POATE ARDE SI ALA... cum il faci magnet permanent? prin borna de "excitatie" NU? Super tare faza. Nu am mai ras atat pe forum de foarte mult timp. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bacterie Postat August 17, 2007 Share Postat August 17, 2007 Da, intr-adevar, faza cu "ARE FUNCTIA DE MAGNET PERMANENT DAR SE POATE ARDE SI ALA...." e minunata. Rotorul ala e un magnet permanant ce-si poate schimba proprietatile in cazul unei izbituri puternice (vezi sa nu fie fisurat, crapat) sau datorita trecerii timpului. Inca n-am auzit pe cineva sa aiba probleme cu rotorul. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator DARK-RIDER-82 Postat August 17, 2007 Share Postat August 17, 2007 mah , voi sunteti culmea... PAI ASA-I SPUNE , CUM DREAQU VREI SA-I SPUNA LA BORNA AIA?! SI CE MAGNET PERMANENT MAH?! CA ARE O BOBINA SI "GHEARELE" IN JURUL EI CAND PUI CONTACTUL SA PORNESTI MOTORUL LA BOBINA DIN ROTOR "AJUNGE CURENT ELECTRIC" PRIN CARBUNII DE PE COLECTOARELE ROTORULUI,UNUL FIIND LEGAT LA MASA MOTOCICLETEI... ASA DEVINE EL MAGNET..."PERMANENT" W.T.F. ?! CE E ATATA DE RAS?! DACA SUNTETI PARALELI CU ELECTRICA NU VA MAI DATI CU PAREREA!!!(NU CA EU AS FI VREUN AS IN DOMENIU.. DA' "M-AM FRIPT" SI AM INVATZAT , DE NEVOIE!!!) MAI CITESTE ARTICOLUL DE PE: http://www.motorlife.ro/tehnica/mecanica/incarcarea.htm , LASA-MA CU SITE-URILE IN ENGLEZA CA NU SE PRICEP EI MAI BINE LA INCARCAREA CU ALTERNATOR , MAI MULT DECAT UN ELECTRICIAN AUTORIZAT ROMAN DE LA ORICE SERVICE AUTO CARE SE MAI OCUPA SI DE PARTEA ELECTRICA..... SI LASA-TE DE DAT CU PAREREA... CUM N-AI AUZIT DE NIMENI CU PROBLEME LA ROTOR?! NICI UNUIA NU I S-A ARS ROTORUL? N-A AVUT NICI O CONEXIUNE PROASTA CA SA NU FACA CONTACT BINE, SI SA I SE ARDA ROTORUL?! CE MOTOARE AU AMICII TAI , MAH? CA VREAU SI EU... CE MA ENERVATI... DACA NU STII NU TE BAGI IN SEAMA... EU ASA FAC , SI INCA NU M-A LUAT NIMENI LA MISTOU... MAI CITITI MAH , CA HABAR N-AVETI.... SI NICI NU DUREAZA MULT SA CITESTI UN SIMPLU ARTICOL... ........... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
binox Postat August 17, 2007 Share Postat August 17, 2007 mah , voi sunteti culmea... PAI ASA-I SPUNE , CUM DREAQU VREI SA-I SPUNA LA BORNA AIA?! SI CE MAGNET PERMANENT MAH?! CA ARE O BOBINA SI "GHEARELE" IN JURUL EI CAND PUI CONTACTUL SA PORNESTI MOTORUL LA BOBINA DIN ROTOR "AJUNGE CURENT ELECTRIC" PRIN CARBUNII DE PE COLECTOARELE ROTORULUI,UNUL FIIND LEGAT LA MASA MOTOCICLETEI... ASA DEVINE EL MAGNET..."PERMANENT" W.T.F. ?! CE E ATATA DE RAS?! DACA SUNTETI PARALELI CU ELECTRICA NU VA MAI DATI CU PAREREA!!!(NU CA EU AS FI VREUN AS IN DOMENIU.. DA' "M-AM FRIPT" SI AM INVATZAT , DE NEVOIE!!!) MAI CITESTE ARTICOLUL DE PE: http://www.motorlife.ro/tehnica/mecanica/incarcarea.htm , LASA-MA CU SITE-URILE IN ENGLEZA CA NU SE PRICEP EI MAI BINE LA INCARCAREA CU ALTERNATOR , MAI MULT DECAT UN ELECTRICIAN AUTORIZAT ROMAN DE LA ORICE SERVICE AUTO CARE SE MAI OCUPA SI DE PARTEA ELECTRICA..... SI LASA-TE DE DAT CU PAREREA... CUM N-AI AUZIT DE NIMENI CU PROBLEME LA ROTOR?! NICI UNUIA NU I S-A ARS ROTORUL? N-A AVUT NICI O CONEXIUNE PROASTA CA SA NU FACA CONTACT BINE, SI SA I SE ARDA ROTORUL?! CE MOTOARE AU AMICII TAI , MAH? CA VREAU SI EU... CE MA ENERVATI... DACA NU STII NU TE BAGI IN SEAMA... EU ASA FAC , SI INCA NU M-A LUAT NIMENI LA MISTOU... MAI CITITI MAH , CA HABAR N-AVETI.... SI NICI NU DUREAZA MULT SA CITESTI UN SIMPLU ARTICOL... ........... Inainte de a tipa in gura mare mai bine te-ai documenta pt ca spui numai tampenii. Chestia cu rotorul pe care o stii tu e valabila in general la auto si la motociclete de tip IJ, Jawa, Nepra, Ural, Mz etc. La majoritatea motocicletelor japoneze rotorul alternatorului nu e bobinat si nu se alimenteaza cu nici un curent de excitatie, el este construit dintr-un aliaj cu magnetizatie remanenta foarte mare putand fi considerat magnet permanent ( ca cei de la mobila sau difuzoare). Pana si minskul foloseste principiul asta ( intr-o anumita masura) . Exista si motoare japo cu rotor bobinat da-s mai rare ( ex: yamaha XS400, diversion900 parca si unele cbr-uri mari) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat August 17, 2007 Share Postat August 17, 2007 mah , voi sunteti culmea... PAI ASA-I SPUNE , CUM DREAQU VREI SA-I SPUNA LA BORNA AIA?! SI CE MAGNET PERMANENT MAH?! CA ARE O BOBINA SI "GHEARELE" IN JURUL EI CAND PUI CONTACTUL SA PORNESTI MOTORUL LA BOBINA DIN ROTOR "AJUNGE CURENT ELECTRIC" PRIN CARBUNII DE PE COLECTOARELE ROTORULUI,UNUL FIIND LEGAT LA MASA MOTOCICLETEI... ASA DEVINE EL MAGNET..."PERMANENT" W.T.F. ?! CE E ATATA DE RAS?! DACA SUNTETI PARALELI CU ELECTRICA NU VA MAI DATI CU PAREREA!!!(NU CA EU AS FI VREUN AS IN DOMENIU.. DA' "M-AM FRIPT" SI AM INVATZAT , DE NEVOIE!!!) MAI CITESTE ARTICOLUL DE PE: http://www.motorlife.ro/tehnica/mecanica/incarcarea.htm , LASA-MA CU SITE-URILE IN ENGLEZA CA NU SE PRICEP EI MAI BINE LA INCARCAREA CU ALTERNATOR , MAI MULT DECAT UN ELECTRICIAN AUTORIZAT ROMAN DE LA ORICE SERVICE AUTO CARE SE MAI OCUPA SI DE PARTEA ELECTRICA..... SI LASA-TE DE DAT CU PAREREA... CUM N-AI AUZIT DE NIMENI CU PROBLEME LA ROTOR?! NICI UNUIA NU I S-A ARS ROTORUL? N-A AVUT NICI O CONEXIUNE PROASTA CA SA NU FACA CONTACT BINE, SI SA I SE ARDA ROTORUL?! CE MOTOARE AU AMICII TAI , MAH? CA VREAU SI EU...CE MA ENERVATI... DACA NU STII NU TE BAGI IN SEAMA... EU ASA FAC , SI INCA NU M-A LUAT NIMENI LA MISTOU... MAI CITITI MAH , CA HABAR N-AVETI.... SI NICI NU DUREAZA MULT SA CITESTI UN SIMPLU ARTICOL... ........... Submit si eu. 100% e magnet permanent. nota 10 Binox. unii chiar e .... nestiutori si mai si tipa! edit: adica care este domle... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ser79ban Postat August 17, 2007 Share Postat August 17, 2007 ca sa aveti pe ce sa va certati: in stinga sus UN ROTOR. Decideti voi daca e sau nu bobinat Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat August 17, 2007 Share Postat August 17, 2007 ca sa aveti pe ce sa va certati: in stinga sus UN ROTOR. Decideti voi daca e sau nu bobinat E BOBINAT DOMLEEE!!!! NU SE VEDE CLAR CA ARE ASPECT DE BOBINA!! UITE SI GHERUTELE! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bacterie Postat August 17, 2007 Share Postat August 17, 2007 Pentru clarificare uitati aici cam cum arata un stator si un rotor de virago (ala metalic/cu magnet, fara nici un fel de fir e rotorul): Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator DARK-RIDER-82 Postat August 17, 2007 Share Postat August 17, 2007 acuma hai sariti toti cu gura... PAI EU AM SPUS PRINCIPIUL DE FUNCTIONARE A UNUI ALTERNATOR NORMAL ,CA DE-ASTEA JAPONEZE N-AM DESFACUT! da' nici nu ma puteti contrazice in ceea ce am spus! ca la motocicletele japoneze NU ESTE BOBINAT asta e alta treaba, dar la cele bobinate "CAM" asa este cum am spus eu! acuma kakativa pe voi , ca "uite-l si pe bouuul asta care se da stiutor" oricum sunt diferente MARI intre incarcarea la motoarele japoneze si cele rusesti sau la masini... CA NU STIAM EU , ASTA E ALTCEVA , EU AM SUSTINUT TARE CEEA CE STIAM ! "MA SCUZATI CA-S MAI PROST CA VOI" (SAU NEINFORMAT) SI BINE CA SUNTETI VOI DESTEPTI poate ar trebui sa umblati mai mult cu motoare rusesti, sa vedeti si voi pe pielea voastra cum e sa se arda bobina de la rotor la vreo 40 km de unde trebe sa ajungi, ca ajungi sa te pishi pe el de alternator.... .................... --- Mesaj completat în 17 Aug 2007 18:24 -------------uite un rotor NORMAL! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
binox Postat August 17, 2007 Share Postat August 17, 2007 Principiul pe care l-ai sustinut tu se foloseste numai ca in cazul de fata nu era valabil si tu ai continuat sa-l sustii si sa-l contrazici pe cel care ti-a explicat ca nu ai dreptate Nu ti-a zis nimeni ca esti prost sau altcumva, aceste epitete ti le-ai atribuit singur.... Iar despre mersul pe motoare rusesti iti zic sigur ca nu ai mers cat am mers eu.....tu parca ai un motor in care ai bagat o groaza de bani si tot nu merge nu? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator DARK-RIDER-82 Postat August 17, 2007 Share Postat August 17, 2007 "GATA SEFU' " MEA CULPA , NU MAI ZIC NIMIC! AVETI DREPTATE! --- Mesaj completat în 17 Aug 2007 19:55 -------------hmm, motorul nu mere ca mie mie sila sa ma bag la avans(s-ar parea ca de la porcaria aia de cama e... asta mi-a sugerat "ZIDU") acuma sa vedem , ca mi s-a aplecat de nipru... poate... intr-o zi... o sa ma uit si la asta... ca doar i-am schimbat chiulasa da' cred ca trebuia sa-i mai reglez si avansul... intr-o zi cu "soare" Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat August 20, 2007 Share Postat August 20, 2007 Si ca sa te contrazic inca o data cu toate ca te-ai "predat": Generatoarele pot avea diverse forme constructive, in functie de aplicatia unde sunt folosite. Nu exista rotor normal sau anormal: pot fi cu rotorul pe exterior sau pe interiorul statorului, cu excitatie sau fara excitatie, curent continuu sau curent alternativ... repet: depinde de aplicatie. Tu ai argumentat cu "uite asa arata un rotor normal" - nu e adevarat, la fel de normal este si rotorul exterior fara excitatie folosit la majoritatea motocicletelor japoneze... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator DARK-RIDER-82 Postat August 20, 2007 Share Postat August 20, 2007 si cum zicea bunica mea de 85 ani(care a murit offcourse...): "nu trece zi fara ca omul sa nu invete ceva".... sau taica-meu : "sa nu treaca zi fara sa nu citesti ceva interesant , ceva din care sa inveti ceva" sau hai sa completez eu: "sa nu treaca zi in care sa nu intri pe forum la sectia "service" si sa te certi cu vreun biker"! interesant ! eu prefer alternatorul cu bobina! ciao! --- Mesaj completat în 20 Aug 2007 18:10 -------------si pana la urma ce are virago-ul?! ca vad ca numai ne contrazicem , da' cauza problemei tot nu a descoperit-o proprietarul IA ZII , CE ARE MOTORUL?! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat August 21, 2007 Share Postat August 21, 2007 nu e cearta, se numeste "discutie in contradictoriu", si oricum e in scop constructiv! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bandi Postat Septembrie 25, 2007 Autor Share Postat Septembrie 25, 2007 Ia baga o geana pe http://www.cyclewareables.com/pages/techni...stator_test.htm pe departe cel mai util raspuns, o sa il recomand mai departe, este destul de complet. deficiente apar la: 1 DIODE TESTING, niciun releu nu a performat, deshi pentru unul garantez ca era bun, baga 14,8 la orice tura, nu omoara bateria etc. recent am fost informat ca ar trebui sa fac testul cu RR conectat, nu deconectat cum le-am facut pana acum. testez shi revin. ca info suplim, in loc sa testez pe roshu am testat pe verde shi mi-a dat 0,5V in loc de 1,5V pe mai toate releele care ulterior s-au dovedit toate bune (afar' de asta de viroaga) 2. la HONDA rezistenta pe stator a iesit 0,4 ohmi, poate fi shi o problema de aparat dar astea au fost rezultatele pe 2 moto diferite deci am zis ca e ok 3. africana mea are in plus DOUA fire verzi shi DOUA roshii la RR, aici chiar ca te zapaceshti la teste... probabil daca mai sapam pe net ii dadeam de cap, ce-am facut a fost sa le testez shi pe-alea verzi ca diode shi mi-a dat cum ziceam mai sus oricum, pentru ca mai shtiu un dshtept de meshter care a zis care a zis "SCHIMBAM RELEUL" shi de fapt era un rahat de fir ros in alta parte (clientul lui are doua relee bune acum, dupa ce i s-a spus sa-l ia pe-al treilea), recomand calduros diagrama de testare cu bune shi rele shi mai ales IDENTIFICATZI INTAI CAUZA SI APOI INLOCUITI PIESE! bafta Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Baiazid Postat Septembrie 25, 2007 Share Postat Septembrie 25, 2007 in general "la japoneze" ai asa: de la alternator catre releul regulator sunt 3 fire galbene (cele trei alternante). In mers poti sa ai mult pe ele (se masoara in V, alternativ). Se poate masura fara sa ai mufa conectata la RR. La acel RR mai ai un fir negru (MASA - nivelul de referinta) si un fir rosu care reprezinta tensiunea redresata care iese din RR. Poate fi undeva pe la 13,5-14,2volti (functie de turatie si consumatori). Un alt factor important este si bateria. Daca e varza, ai aceleasi simptome ca si cu un RR varza. bateria se poate testa cu un charger inteligent (cum ar fi saito) care iti pune si diagnostic. infasurarile de la rotor se masoara releul.... daca scrie in carte cum sa il masori, procedezi asa, daca nu, probezi cu un alt releu identic Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bandi Postat Septembrie 25, 2007 Autor Share Postat Septembrie 25, 2007 in general "la japoneze" ai asa: de la alternator catre releul regulator sunt 3 fire galbene (cele trei alternante). In mers poti sa ai mult pe ele (se masoara in V, alternativ). Se poate masura fara sa ai mufa conectata la RR. La acel RR mai ai un fir negru (MASA - nivelul de referinta) si un fir rosu care reprezinta tensiunea redresata care iese din RR. Poate fi undeva pe la 13,5-14,2volti (functie de turatie si consumatori). Un alt factor important este si bateria. Daca e varza, ai aceleasi simptome ca si cu un RR varza. bateria se poate testa cu un charger inteligent (cum ar fi saito) care iti pune si diagnostic. infasurarile de la rotor se masoara releul.... daca scrie in carte cum sa il masori, procedezi asa, daca nu, probezi cu un alt releu identic thanks baiazidelule. long time no seen. la africa twin din releu ies trei galbene, doo verzi shi doo roshii. axa poa' sa confirme pe nemancate, ca shi-a "mancat" zilele cu releul, mergea cu un singur far, etc... nema fire negre in schimb. dominatorul avea shi el fo' doo roshii shi unu' verde. negre nu am vazut ieshind. viroaga are 3 albe (ca alea dinspre stator) shi unu' roshu, iar ala negru e prins la masa carcasei shi la cadru (l-au pus la 'shto ca putea aproape sa nu fie) bateria e buna, e noua shi am shi inlocuit-o, se intampla acelashi fenomen: la ralanti e 13,5-13,8V sa zicem, in ture scade sub 13V ca sa traduc ce ai zis tu mai devreme, "mult" pe alternator inseamna peste 50V in ture, poa' sa ajunga shi la 80-90. alternativ of course, pe orice combinatzie de 3 faze (alea albe sau negre care vin din stator) misterul ramane, de ce s-ar praji RR... vreo bobina defecta poa' sa faca asta de ex?... sau altceva legat de aprindere? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Baiazid Postat Septembrie 26, 2007 Share Postat Septembrie 26, 2007 misterul ramane, de ce s-ar praji RR... vreo bobina defecta poa' sa faca asta de ex?... sau altceva legat de aprindere? Sal mane, fii atent ce am citit odata pe un forum honda din uk: RR de la honda sunt garantate 20.000 km!!! Foarte urat din partea honda. Este o firma electrex in uk care vinde destul de rezonabil RR heavy duty: adica cu radiator. Sa iti spun si de ce se ard, ca si al meu s-a ars la CBR si l-am schimbat: Tensiunea de intrare este destul de ridicata (200-300v). Tu daca consumi mai putin (100% asa se intampla), surplusul de energie este degajat sub forma termica (de aia se pune RR lipit pe cadru). Beleaua e ca la sportive, caldura motorului ajunge si prin locul unde se montaza RR. Evident fiind facut fara aripioare si suprafata de contact nu prea e plana.... bubuie. Eu am slefuit bine cadrul acolo si releul, am pus pasta de transfer termic de la magazinul de calculatoare (de procesoare) si voi-la!!! A mers brici. Pe forumul mai sus amintit (cbrworld.net cred) erau baieti care isi pusesera coolere de PC (vechi: de 586...) Se mai poate arde daca ai o baterie proasta care nu se incarca niciodata suficient si forteaza RR prea mult! Mare atentie cum se arde RR: se poate defecta si sa bage <12 - 13 volti in sistem. E ok. Dar se poate defecta si sa bage 20!!! Adios CDI! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bandi Postat Septembrie 26, 2007 Autor Share Postat Septembrie 26, 2007 merci de info, revin cu noutatzi ca abia ma-ntorsei de la arc... prima chestie pe care am aflat-o azi a fost treaba cu coolerul de PC pe releu, pe o africana din '92. foarte tare, frate! cum vine iarna cum m-apuc de bricolat a doua faza foarte tare este ca RELEUL MERGE BINE! am testat inca doua viroage care venisera pe rotzi, porneau la sfert (e drept, nu am mai stat pana au plecat de-acolo dupa ce le-am facut eu teste ) si AVEAU ACELASI COMPORTAMENT LA INCARCARE: 13,8V RALANTI, 13V SI SUB (CU FAR) IN TURE. deci asta e inca o hiba a diagramei de la electrex... nu shtie ca viroaga incarca la 13V in concluzie ramane sa o testez la drum, sa vad daca mai descarca bateria - se pare ca vrand-nevrand am reparat ceva la ea revenim cu amanunte PS merci posesorilor de viroage care m-au lasat sa le umblu pe sub sha Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cata M Postat Septembrie 28, 2007 Share Postat Septembrie 28, 2007 o problema asemanatoare... se arde siguranta de la releu si cu putin efort se arde si releul am inlocuit releul si s-a ars si al doilea.. am verificat generatorul...da suficient curent alternativ pt. releu releul verificat si el...(al doilea era ok) am scos siguranta de la releu si am masurat curentul care trece prin contacte si surpriza...aleator apar curenti mai mari de 20 amperi!! mentionez ca un contact al sigurantei vine de la releu, iar celalalt se duce la contactul cu cheie de la bord. se intampla beleaua dupa ce pun contactul, pornesc motorul si accelerez un pic. help! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.