Sari la conținut

Marirea puterii 2T


Vizitator stress_L&P
 Share

Postări Recomandate

Vizitator stress_L&P

Na daca tot este la moda, hai sa vedem cum putem mari puterea la motoarele in 2 timpi!

 

ce stiu eu sigur:

 

1. comprimarea motorului: se ia din chiuloasa si din cilindru avand grija ca pistonul sa nu loveasca in garnitura de la chiuloasa sau chiar in chiuloasa in sine (aviz posesorilor de comuniste)

2. aprindere electronica (mareste foarte putin puterea, insesizabil dar... :laugh: )

3. bujii bune

4. lustruirea galeriilor de admisie/evacuare

 

 

ce nu stiu sigur si as vrea sa aflu:

 

1. ce carburator strain merge cel mai bine pe ij (si jupiter si planeta)?

2. marirea ferestrelor: cum, cat, etc. de la cineva care a mai incercat asta

3. adaptarea unei muzicute (de la ce) si cat de mult ma ajuta

4. ce se mai poate face la 2T pentru a mari puterea?

 

astept si iarna scurta! :baldy:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

cel mai spectaculos si cel mai sigur:

- montrea unei tobe sport calculate special pt motorul respectiv, din care poti regla puterea la o anumita turatie.

restul:

- montarea unei aprinderi electronice care are posibilitatea reglarii dinamice a avansului

- muzicuta

- modificarea porturilor

- ''aripioare pe ambielaj'' cred ca ii spune power walve (sper sa nu zic prostii) - aste sunt din constructienu se pot face

- carburatoare mai performante (pe ij merge de la trabant)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

se mareste dimensiune ferestrelor (cu 10-20 %) proportional

 

se mareste sectiunea canalelor de transfer

 

se poate monta o clapeta unidirectionala (muzicuta) pe traseul de admisie ... ar fi bine sa se monteze in blocul motor

 

@ ZIDU power valvele este altceva ... un sistem care iti modifica dimensiunea ferestrei de evacuare in functie de turatie

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

se mareste dimensiune ferestrelor (cu 10-20 %) proportional

 

se mareste sectiunea canalelor de transfer

 

se poate monta o clapeta unidirectionala (muzicuta) pe traseul de admisie ... ar fi bine sa se monteze in blocul motor

 

@ ZIDU power valvele este altceva ... un sistem care iti modifica dimensiunea ferestrei de evacuare in functie de turatie

ai dreptate cu denumirea, la 2 t nu am studiat suficient. oricum, nu poti sa modifici ferestrele oricum, doar pt marirea suprafetei lor

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

E foarte important daca lungesti sau latesti ferestrele....daca le lungesti modifici timpii de admisie/evacuare, nu e o idee buna daca nu faci un studiu documentat.

 

In opinia mea cea mai buna "modificare" esentiala care merita facuta la un 2t comunist e sa te asiguri ca merge perfect ca iesit din fabrica.Degeaba comprimi motorul daca nu e setul etans, degeaba ii pui tu muzicuta daca ia aer pe la simering, etc,etc.

CEA MAI PUTERNICA COMUNISTA E AIA CARE TE DUCE DIN PCT A IN PCT B FARA ULEI PE MAINI SI FARA SA TE LASE IN DRUM!!!!!!!!!!!! :laugh:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@DCSAN20 :

ce i-ai facut man? :blink: am shi eu un insk , shi vreau sa shtiu ce ii pot face... :P

il lasi in pace si te plimbi cu el. apoi il vinzi si iti iei una mai mare cand te saturi. altfel risti sa ramai pe drum

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

orikum una mai mare imi iau...dar p-asta nu o vand...shi daca tot nu o vand de ce sa nu o aranjez putzin? :blink:

O strici, de aia. Un motor cu tunning tine mai putin si consuma mult mai mult. si dupa aia o sa :P cand o sa ramai pe drum sau cand o sa mergi la peco. Si adsta pentru doar cativa cai in plus. Tu de ce crezi ca aia de la curse au echipa de mecanici? un motor din ala e reconstruit dupa fiecare cursa, si nu ii intereseaza cat consuma. Un cros de 125 in 2t cu 30 si ceva de cai consuma peste 10 la suta

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

la motorul in 2 timpi toba joaca rolul supapelor de evacuare de la 4t. DIn ea se poate regla puterea motorului si comportamentul lui. Cu ce poate dauna? o toba prea permisiva (in caz extrem mers fara toba) poate duce la cresterea temperaturii in zona portului de evacuare pana la topirea pistonului

Bujia la 2 timpi iti aprinde amestecul. Ea nu mareste performantele motorului, doar il face sa dea ce trebuie. Bujia este indicata de producatorul motorului (atat ca model cat si ca cifra termica - e FOARTE IMPORTANT s le respecti). Producatorul bujiei il alegi tu

Editat de ZIDU'
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

bujia tinere, e bine sa o alegi in functie de temperatura de afara, sincer.

 

exista bujii mai "reci" si bujii mai "calde", diferenta este in lungimea electrodului si a izolatiei lui, temperaturi la care functioneaza mai bine, etc.

 

in principiu bujiile tre sa fie cat mai bune, de firma de preferat, vezi ca este pe la enduristi un intreg topic, mai ales despre bujiile NGK.

 

Exista bujii create special pentru motoarele in 2T de turatie, dar la o comunista pe care o mai inneci din cand in cand, involuntar, ca nu porneste purceaua, zic eu ca nu merita sa dai 1.000.000 lei pe o bujie, pe care o inneci oricum, din moment ce ai sinteromurile de 30.000 bucata si merg oricum.

 

P.S. si inca ceva tinere: de ce pielea lu' Proces Verbal vrei tu sa faci din Minsk -> Armasar? asteapta cei 18 ani, si banii de rigoare, si iti iei mult doritul si visatul GPZ sau GS.

 

cum spunea si Axa, in mod repetat: ai comunista, deci e imposibil sa faci drum fara opriri neplanificate sau fara ulei pe maini, chit ca mergi numa in bucuresti, tot o sa ai surprize. :P

 

iar in legatura cu bujiile, documenteaza-te, si ia-le pe cele care crezi tu ca sunt compromisul perfect intre pret performante si buzunarul tau...B) si valoarea motoretei :blink:

 

 

explicatii mai pe larg dar in engleza : http://www.dansmc.com/sparkplugs1.htm Traiasca moshu', ca se pricepe.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator stress_L&P

uite niste muzicute i-as pune... stiu ca motocicletele sova au asa ceva din constructie dar se gasesc greu tare de tot (si motocicletele si piesele)... de la ce as putea sa mai iau?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

O strici, de aia. Un motor cu tunning tine mai putin si consuma mult mai mult. si dupa aia o sa :blink: cand o sa ramai pe drum sau cand o sa mergi la peco. Si adsta pentru doar cativa cai in plus. Tu de ce crezi ca aia de la curse au echipa de mecanici? un motor din ala e reconstruit dupa fiecare cursa, si nu ii intereseaza cat consuma. Un cros de 125 in 2t cu 30 si ceva de cai consuma peste 10 la suta

De ce induci omu`n eroare? cu peste 10% la 125cc 30 cp Cagiva mea nu consuma mai mult de 6% oricat am incercat.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

uite niste muzicute i-as pune... stiu ca motocicletele sova au asa ceva din constructie dar se gasesc greu tare de tot (si motocicletele si piesele)... de la ce as putea sa mai iau?

Am euu muzicuta dar tre` sa modifici prinderea la admisie

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

De ce induci omu`n eroare? cu peste 10% la 125cc 30 cp  Cagiva mea nu consuma mai mult de 6% oricat am incercat.

sorry, nu vreau sa deviez discutia dar uite ce am gasit despre cagiva sxt 125 din 83 Power: 17.00 HP (12.4 kW)) @ 6500 RPM

informatia e luata de aici: http://64.233.183.104/search?q=cache:d6BwF...125+power&hl=en

Banuiesc ca de asta vb, nu? pana la 30 cai mai este...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

sal !

 

sfatul meu este ..... lasa-ti miinile de pe modificari!!!!

vrei sa mergi mai tare decit altii ... fa-i din mina (condu mai bine)

cit despre modificari .... singurele care le-as face ( ca novice) ar fii sa optimizes motorul!... adica reglarea corecta a aprinderii si a carburatorului,intretinerea lantului,rulmentilor de la roti.... nu ride-ti pe vremuri imi rodeam unghiile de ce ii merge mobra lui unu mai tare decit a mea ...... pina m-am prins!

iar in ce priveste "tuningul" .... motorul in doi timpi nu-l comprimi din chiulasa si cilindru ... ii micsorezi volumul din carter (acolo unde sint "suncile" ambielajului)

daca vrei sa faci neaparat ceva ii poti prelucra baleajele dar este foarte greu si multi (printre care si eu) am stricat cilindri !!!!!

despre carburator poti pune unul mai mare dar iti trebuie timp si muuuuuulte jiglere pina il ghicesti!!

stiu despre ce vorbesc .... am avut o mobra (asta prin anii `80) facuta cu piston de drujba retezat si carburator de cz de cross cu diametrul de 42 de mm!

pe vremea aia ii cam suparam pe cei cu cz si ij-uri !!!!! (cutii de viteze si ambielaje sa ai ca in rest mergea!)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

care sunt dimensiunile muzicutei? vreau sa pun pe un jupiter! :blink:

Dupa cum spuneam tre`sa modifici ceva ceva dar cred ca merita cu conditia sa schimbi si carburatorul. Dimensiunile sunt: pe adancime 45x70x85 dim. sunt aproximative+- 2 _ 5 mm.

post-42-1104587080_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

sorry, nu vreau sa deviez discutia dar uite ce am gasit despre cagiva sxt 125 din 83 Power: 17.00 HP (12.4 kW)) @ 6500 RPM

informatia e luata de aici:  http://64.233.183.104/search?q=cache:d6BwF...125+power&hl=en

Banuiesc ca de asta vb, nu? pana la 30 cai mai este...

Esti pe aproape dar nici pe departe cauta si tu pe siteuri Italienesti nu pe basini d`alea a mea e fabricata in 89 si poate 123 km/h si are 98 Kg dezechipata adica asa. Si nu are 30 ci 28 CP. Dar nici o data oricat am incercat nu a consumat mai mult de 6 % in medie

 

cauta si tu pe : www.moto.it

post-42-1104587919_thumb.jpg

Editat de DCSAN20
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...