demostene Postat Februarie 17, 2005 Autor Share Postat Februarie 17, 2005 Da, m-am cam prajit la faza cu chitul N-am talent de vopsitor, clar! Acu trb sa-l iau la curatat din nou fir-ar Am incercat sa-l aduc la nivel frumos cu smirghel dar nici o sansa, zici ca m-am intors de la razboi si toate gloantele au trecut pe langa rezervor Aripa mi-a iesit frumos macar! Bine ca m-am oprit la timp... Acu back to work. Am de dat jos un kil de chit Pentru o prima experienta in domeniu nu-i rau Din doua mi-a iesit una Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
demostene Postat Februarie 17, 2005 Autor Share Postat Februarie 17, 2005 Mda.. Ultimul bilant nu arata incurajator Se pare ca pistoanele mele bombate NOI erau ovale... Prin urmare trebuiesc rectificate. Asadar, rectificare pistoane + honuire cilindrii + bucsare biele + schimbat ghiduri la o chiulasa si rectificat supape = 1.000.000 Noroc ca am gasit un mosh care este genul tipicar si lucreaza f.f. bine, are experienta pe nepre, el avand un M72 si-un Ural... Asa ca ata ete, or sa fie gata in 2 sapt piesele astea. Mishto cand ma gandesc ca le-am cumparat noi In ritmul prelucrarii fiecarei piese noi cumparate.. Poza cu aripa Facuta cu primer spray Am gasit si lac spray, asa ca nu trb sa mai ma plimb cu ele pe la prieteni sa le dau cu pistolul Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
$ilver Postat Februarie 17, 2005 Share Postat Februarie 17, 2005 Mda.. Ultimul bilant nu arata incurajator Se pare ca pistoanele mele bombate NOI erau ovale... Prin urmare trebuiesc rectificate. Pe langa faptul ca sunt usor conice, pistoanele se mai fac uneori si putin ovale (chestie de sutimi) datorita faptului ca dilatatiile la temperatura de lucru nu sunt egale nici in sectiune lungitudinala, nici transversala. Cat de ovale erau? P.S.: Exista motoare cu pistoanele in forma eliptica (nu ma-ntreba cum se fac segmentii... ) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
demostene Postat Februarie 17, 2005 Autor Share Postat Februarie 17, 2005 fooooarte ovale Stiu ca vin asa insa exista in mod normal o limita de toleranta. Eu ce sa zic daca imi intra partea superioara a pistonului in cilindru iar cea inferioara ioc! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator DARK-RIDER-82 Postat Februarie 17, 2005 Share Postat Februarie 17, 2005 salutare oreste ! cred ca nipru' asta e fost facut de niste cretini , in timp ce se grabeau sa goleasca sticla de vodca.... , si eu ma mai gandesc daca o sa mai pun sau nu pistoane de oltcit.... ca sa vezi : au spatiul pt supapa in partea opusa.... cum dreaqu??????????????? cred ca o sa il las pe s-wolf sa incerce ..... , eu deocamdata am de modificat roata de la oreste , ca sa o pot monta pe scumpa mea motocicleta.... DAR SA TRECEM PESTE MOMENT.. sper sa reusesti ceva si mai vb cand ajung prin bucuresti! de mers la o bere , e cam greu tare (nu mai am timp de aproape nimic) bafta ! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator DARK-RIDER-82 Postat Februarie 17, 2005 Share Postat Februarie 17, 2005 PARDON : IN LOC DE ORESTE , CRED CA VROIAM SA SPUN DEMOSTENE! SAU FILIP ( MOMENTAN SUNT CAM ZMEU ) ALCOOOOOOLU' ASTA ... BAFTA! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
demostene Postat Februarie 18, 2005 Autor Share Postat Februarie 18, 2005 Daca tii mortis sa-ti faci pistoanele du-te la Slatina si toarna-ti! Vor fi mai bune decat cele de nepra pe care poti sa le cumperi aici... Si mai lasa alcoolul ala... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator DARK-RIDER-82 Postat Februarie 19, 2005 Share Postat Februarie 19, 2005 buna din nou FILIP! vezi ? am nimerit-o deci sa vb acum cat sunt treaz: chiar crezi ca ar fi mai bune pistoanele turnate la SLATINA? si probabil ca trebuie o matritza, nu? dupa ce le toarna sub presiune? DUPA OCHI? eu vin prin bucuresti marti , poate mergem la o bere cand ai timp liber , ok? si discutam acolo mai en-detail ! eu o sa ma interesez la slatina cam cat ar costa turnatu' unor pistoane! (ar trebui sa le faca in asha fel incat sa mearga montati niste segmantzi mai subtiri , ca aia originali sunt MUUUUUULT prea grosi.... auzi tu , 1,6CM SUPRAFATZA CARE FREACA PE CILINDRU'..... uleiul ce dreaqu sa mai faca vara la 35 de grade celsius??????????? bafta!(si spor la rectificat) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ubord Postat Februarie 20, 2005 Share Postat Februarie 20, 2005 buna din nou FILIP! vezi ? am nimerit-o deci sa vb acum cat sunt treaz: chiar crezi ca ar fi mai bune pistoanele turnate la SLATINA? si probabil ca trebuie o matritza, nu? dupa ce le toarna sub presiune? DUPA OCHI? eu vin prin bucuresti marti , poate mergem la o bere cand ai timp liber , ok? si discutam acolo mai en-detail ! eu o sa ma interesez la slatina cam cat ar costa turnatu' unor pistoane! (ar trebui sa le faca in asha fel incat sa mearga montati niste segmantzi mai subtiri , ca aia originali sunt MUUUUUULT prea grosi.... auzi tu , 1,6CM SUPRAFATZA CARE FREACA PE CILINDRU'..... uleiul ce dreaqu sa mai faca vara la 35 de grade celsius??????????? bafta!(si spor la rectificat) in manualul de fizica de clasa a 9-a exista niste demonstratii in legatura cu forta de frecare .Se arata ca la nivel macroscopic aceasta nu depinde de marimea suprafetelor in contact , ci numai de un anumit coeficient de frecare ce caracterizeaza materialele in contact si de forta de apasare normala la suprafete.Nici la nivel microscopic lucrurile nu difera foarte mult, cazul frecarilor semifluide cum este cazul pistoanelor in cilindrii.Gradul de rugozitate al suprafetelor si prezenta uleiului duc la o comportare foarte asemanatoare cu cea din fizica de clasa 9-a. Ei sunt lati nu ca sa frece si sa-ti uzeze cilindrul, ci ca sa cedeze cit mai multa caldura catre suprafata cilindrului, respectiv racitor.Stiu rusii de ce i-au facut asa.Este singura modalitate de racire a zonei capului pistonului.Niste segmenti mai subtiri ar duce la o functionare mult mai fierbinte a pistonului si probabil la o uzura mai accentuata(vezi pistoane de Dnepr topite si gaurite mai ales la masinile uzate, cu compresie slaba;am avut ocazia sa vad asa ceva;) Raportul volum/suprafata de racire este foarte defavorabil deja , la dimensiunile pe care le are pistonul de Dnepr.Daca ne gandim un pic , nu stiu sa existe masini cu asa borcane de pistoane care sa aiba racire naturala cu aer.Cel putin racire fortata, si si asta combinata cu uleiuri mai speciale.De aceea toate motoarele mari au racire cu apa, numai asa putindu-se evacua in mod eficient caldura din volumurile mari.La motoare si mai mari cum ar fi motoare diesel de camion, nici macar racirea cu apa nu mai face fata (tot din cauza raportului suprafata de racire/volum), si se practica stropirea in jet continuu a fundului pistoanelor cu ulei.O ramificatie din circuitul de ulei merge la o rampa cu diuze , si fiecare piston este racit cu ulei sub presiune in zona capului.Cind se infunda cite o diuza , intr-o juma' de ceas de functionare s-a dus si pistonu, cilindrul respectiv!Am avut ocazia sa asist la asa ceva! Asa ca ,daca tot ai posibilitatea sa torni si sa prelucrezi aluminiu , fa-ti niste racitoare mari , cel putin cit alea de ETZ, si s-ar putea sa iasa ceva valabil. Oricum prelucrarea unor racitoare este mult mai simpla si mai realizabila decit a unor pistoane, care au o forma complexa(ovale in sectiune ,cu vreo sapte diametre care compenseaza dilatarea, bolt excentric, tot felul de alinieri la sutime...) asa ca ,Mosule...Primavara-i pe noi! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator DARK-RIDER-82 Postat Februarie 20, 2005 Share Postat Februarie 20, 2005 salut drobule! dupa ce mia-i spus in mesaj.... MA DOARE CAPU' deci , daca am scos cel de-al 4-lea segment , adica cel de ungere (a mai ramas unu de ungere ) , si am taiat pistoanele exact din locul fostului segment , inseamna ca nu mai am ce face cu pistoanele aste , nu? si inca ceva , tu spuneai ca sa torn alti cilindrii sau ce? ca la nipru trebuie schimbat tot cilindru , sau turnat pe alte camasi , ceva.... la mz cum de le-a mers mintea sa faca racire cum trebuie????? da' las ca vad eu ce naiba fuck... bafta si mercy de sfaturi! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ZIDU' Postat Februarie 20, 2005 Share Postat Februarie 20, 2005 de ce nu sablati voi aripioarele de racire de la cilindri si capacele de chiulase? Si pt o racire suplimentara tre sa le dati o culoare inchisa prin brunaj (cei de la tir stiu, vanatorii stiu si exista o firma care face asa ceva la arme, google - brunaj) ? ies la culoarea tevilor de pusca si au si protectie anticoroziva asta poate da o temperatura cu cateva grade mai mica in aceleasi conditii atmosferice Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
DCSAN20 Postat Februarie 21, 2005 Share Postat Februarie 21, 2005 in manualul de fizica de clasa a 9-a exista niste demonstratii in legatura cu forta de frecare .Se arata ca la nivel macroscopic aceasta nu depinde de marimea suprafetelor in contact , ci numai de un anumit coeficient de frecare ce caracterizeaza materialele in contact si de forta de apasare normala la suprafete.Nici la nivel microscopic lucrurile nu difera foarte mult, cazul frecarilor semifluide cum este cazul pistoanelor in cilindrii.Gradul de rugozitate al suprafetelor si prezenta uleiului duc la o comportare foarte asemanatoare cu cea din fizica de clasa 9-a.Ei sunt lati nu ca sa frece si sa-ti uzeze cilindrul, ci ca sa cedeze cit mai multa caldura catre suprafata cilindrului, respectiv racitor.Stiu rusii de ce i-au facut asa.Este singura modalitate de racire a zonei capului pistonului.Niste segmenti mai subtiri ar duce la o functionare mult mai fierbinte a pistonului si probabil la o uzura mai accentuata(vezi pistoane de Dnepr topite si gaurite mai ales la masinile uzate, cu compresie slaba;am avut ocazia sa vad asa ceva;) Raportul volum/suprafata de racire este foarte defavorabil deja , la dimensiunile pe care le are pistonul de Dnepr.Daca ne gandim un pic , nu stiu sa existe masini cu asa borcane de pistoane care sa aiba racire naturala cu aer.Cel putin racire fortata, si si asta combinata cu uleiuri mai speciale.De aceea toate motoarele mari au racire cu apa, numai asa putindu-se evacua in mod eficient caldura din volumurile mari.La motoare si mai mari cum ar fi motoare diesel de camion, nici macar racirea cu apa nu mai face fata (tot din cauza raportului suprafata de racire/volum), si se practica stropirea in jet continuu a fundului pistoanelor cu ulei.O ramificatie din circuitul de ulei merge la o rampa cu diuze , si fiecare piston este racit cu ulei sub presiune in zona capului.Cind se infunda cite o diuza , intr-o juma' de ceas de functionare s-a dus si pistonu, cilindrul respectiv!Am avut ocazia sa asist la asa ceva! Asa ca ,daca tot ai posibilitatea sa torni si sa prelucrezi aluminiu , fa-ti niste racitoare mari , cel putin cit alea de ETZ, si s-ar putea sa iasa ceva valabil. Oricum prelucrarea unor racitoare este mult mai simpla si mai realizabila decit a unor pistoane, care au o forma complexa(ovale in sectiune ,cu vreo sapte diametre care compenseaza dilatarea, bolt excentric, tot felul de alinieri la sutime...) asa ca ,Mosule...Primavara-i pe noi! Ai dreaqu RUSII astia tare destepti mai sunt. Crezi ca motoarele de BMW seamana cu astea de Ural,Dinepr,M poate doar pe afara. Inseamna ca Japonezii sunt mult in urma cu motoarele astea ale lor racite cu aer monocilindrice si puse pe moto de Enduro care cand merg in teren se ventileaza nemaipomenit.Sincer pistoanele si segmentii sunt taman invers ca dimensiuni decat astea Rusesti. Stii tu cum se spune ca teoria cu practica nu prea se pupa in toate cazurile. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator DARK-RIDER-82 Postat Februarie 21, 2005 Share Postat Februarie 21, 2005 aloooo stati asha ca iar ne luam la contrazis daca am taiat p[istoanele din locul celui de-al 4-lea segment , O SA MAI FUNCTIONEZE??? aveti dreptate toti cand vine vorba de nipru! cred ca am devenit si eu superstitios.... bafta! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator DARK-RIDER-82 Postat Februarie 21, 2005 Share Postat Februarie 21, 2005 dupa ce il inmatriculez chem o popa sa-l stropeasca putin .... ca la cat l-am injurat , cred ca e posedat.... bafta! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
DCSAN20 Postat Februarie 21, 2005 Share Postat Februarie 21, 2005 aloooo stati asha ca iar ne luam la contrazis daca am taiat p[istoanele din locul celui de-al 4-lea segment , O SA MAI FUNCTIONEZE??? aveti dreptate toti cand vine vorba de nipru! cred ca am devenit si eu superstitios.... bafta! Poti sa le arunci! La Nipru daca reusesti sa-l etansezi perfect si sa-i pui un ulei bun pe care sa nu-l scuipe afara merge brisca faraq alte modificari majore. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ubord Postat Februarie 21, 2005 Share Postat Februarie 21, 2005 Ai dreaqu RUSII astia tare destepti mai sunt. Crezi ca motoarele de BMW seamana cu astea de Ural,Dinepr,M poate doar pe afara. Inseamna ca Japonezii sunt mult in urma cu motoarele astea ale lor racite cu aer monocilindrice si puse pe moto de Enduro care cand merg in teren se ventileaza nemaipomenit.Sincer pistoanele si segmentii sunt taman invers ca dimensiuni decat astea Rusesti.Stii tu cum se spune ca teoria cu practica nu prea se pupa in toate cazurile. Subiectul in discutie nu era cit de subtiri sint segmentii la japoneze , si nici cit de minunate sint ele; (ele se cumpara , te dai cu ele, mai schimbi o impresie, si cînd se dehama ceva in motor o vinzi, sau o duci la service.) Subiectul trata entuziasmul si pasiunea de a tine in stare de functionare niste ciorsuri negatate, si facute din materiale mediocre, si solutiile constructive pe care le-au adoptat cei care le-au proiectat, ca sa le faca sa mearga cit mai mult(âmultâ care de altfel este frustrant de putin). Ia niste aluminiu sovietic care se topeste la numai 400 de grade, fa un piston , pune-i segmenti japonezi subtiri(care stii mama hoherului din ce oteluri si cu ce tratamente sint facuti), baga-i intr-o camasuiala din fonta de mamaliga, polizeaza jumatate din aripioarele de racire, si la sfirsit pune-i niste ulei romanesc(sau sovietic).si apoi da-i in goarna si vezi ce mai ramine din japoneza! Deci, pe acesta pagina se discuta despre frustrarile si experintele celor care au sezon de reparatii de 8 luni pe an, si cum s-ar putea scurta sau lungi acesta, umblind pe la partile âparoaseâ ale motorului, si in nici un caz despre aliajele metalo-ceramice si uleiurile sintetice de 400.000 litru care si le permit o parte din posesorii de motociclete din bucuresti. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ubord Postat Februarie 21, 2005 Share Postat Februarie 21, 2005 aloooo stati asha ca iar ne luam la contrazis daca am taiat p[istoanele din locul celui de-al 4-lea segment , O SA MAI FUNCTIONEZE??? aveti dreptate toti cand vine vorba de nipru! cred ca am devenit si eu superstitios.... bafta! masa pistoanelor (+bolturi,+sigurante+segmenti)era echilibrata cu cea a contragreutatilor din arbore.Daca le-ai facut mai mici ai stricat echilibrarea(daca a fost echilibrat arborele).S-ar putea sa ai un motor mai 'nervos' dar care sa se 'drucule' mai tare la anumite turatii(chestii de rezonanta). este o vorba ungureasca:Ioi, !De trei ori taiat, si tot scurt ramas! mosule! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
demostene Postat Februarie 21, 2005 Autor Share Postat Februarie 21, 2005 Ia niste aluminiu sovietic care se topeste la numai 400 de grade, fa un piston , pune-i segmenti japonezi subtiri(care stii mama hoherului din ce oteluri si cu ce tratamente sint facuti), baga-i intr-o camasuiala din fonta de mamaliga, polizeaza jumatate din aripioarele de racire, si la sfirsit pune-i niste ulei romanesc(sau sovietic).si apoi da-i in goarna si vezi ce mai ramine din japoneza! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator DARK-RIDER-82 Postat Februarie 22, 2005 Share Postat Februarie 22, 2005 bine bine , da ce inseamna "drucule"? adica sa vibreze nu ? sau ce ? ca eu sunt de prin muntenia , nu prea am treaba cu ungurii.... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator DARK-RIDER-82 Postat Februarie 22, 2005 Share Postat Februarie 22, 2005 ah si inca ceva: aseara am reusit sa aterizez cu mana fix intr-un geam "bine " pus .... asa ca eu o sa iau o pauza , dupa ce m-a cusut o cucoana la mana , de parca era la cusut saci... asistenta cretina e interesant timpu' in care am ajuns la spital : parca ma fugarea un pit bull ... bafta ! si spor la "modificat" .... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
$ilver Postat Februarie 22, 2005 Share Postat Februarie 22, 2005 masa pistoanelor (+bolturi,+sigurante+segmenti)era echilibrata cu cea a contragreutatilor din arbore.Daca le-ai facut mai mici ai stricat echilibrarea(daca a fost echilibrat arborele).S-ar putea sa ai un motor mai 'nervos' dar care sa se 'drucule' mai tare la anumite turatii(chestii de rezonanta).este o vorba ungureasca:Ioi, !De trei ori taiat, si tot scurt ramas! mosule! Daca-n postul anterior (ala cu coeficientii "miu" din fizica de a IX-a) ai mai spus si ceva chestii corecte, pe langa cele de genul teoriei racirii, acuma chiar ca ai trantit-o . Pai bine mah, ce treaba au contragreutatile arborelui cu pistoanele? Contragreutatile au rolul de a echilibra decalajul fusurilor manetoane fata de axa fusurilor paliere si respectiv fortele de inertie centrifugale de ordinul I, determinate de forta dezvoltata de piston pe cursa de detenta (fortele de ordinul II le compenseaza partial volanta, iar partea neechilibrata se observa prin miscarile stanga-dreapata a motoarelor boxer. P.S.: Stiu ca suna nasol dar cam asa se pune problema la echilibrarea motoarelor. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
DCSAN20 Postat Februarie 22, 2005 Share Postat Februarie 22, 2005 Drobule nu te supara pe mine dar daca citesti cu atentie topicul ai sa vezi ca se face referire si la originea acestor tipuri de motoare cine le-a proiectat adic Neamtul nu Rusul . Sunt BMW-uri de acum 40 / 50 de ani care merg superbine si la ora actuala. Eu zic ca daca motorul Rusesc este facut cu simt de raspundere de un meserias si nu pisa cand se incalzeste uleiul merge super mult si bine. Aici nu se mai pune problema calitatii pieselor care eu tind sa cred ca sunt totusi destul de bune ca si calitate ci cea de performanta a motoarelor care in cazul Rusestilor nu au mai evoluat deci slabe performante fata de cele japoneze la aceeasi cc care au perfectionat in timp motoarele .Japonezii au cercetat nu numai la capitolul motor ca piesa dar si la capitolul aliaje de orice natura ceeace in cazul Rusului este invers calitativ in timp fata de ce se facea acum 15 ani. Deci e normal ca daca ceri prea mult de la un motor care nu poate da si-l soliciti e clar ca decedeaza. Sa mai stii ca eu nu m-am urcat direct pe japoneze am inceput si eu cu comuniste si am fost foarte multumit de IJ-ul meu model 1963 unul mai special dar nu foarte diferit fata de restul. Cel mai mult imi placea cand deschidea avansul centrifugal si-i dadea avans parca avea powervalve asa pleca de sub tine. Pentru mine a fost o super motocicleta si ma plimbat prin multe locuri inclusiv cu atajul. Si altceva ce vroiam sa-ti mai spun ca nu as duce mobra indiferent de ce natie ar fi comunista,hitlerista sau japoneza la nici un service de pe planeta asta . Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator DARK-RIDER-82 Postat Februarie 24, 2005 Share Postat Februarie 24, 2005 buna asha! si daca tot pot sa le arunc , atunci ce fel de pistoane sa pun ? ashtept sugestii! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ubord Postat Februarie 24, 2005 Share Postat Februarie 24, 2005 Drobule nu te supara pe mine dar daca citesti cu atentie topicul ai sa vezi ca se face referire si la originea acestor tipuri de motoare cine le-a proiectat adic Neamtul nu Rusul . Sunt BMW-uri de acum 40 / 50 de ani care merg superbine si la ora actuala. Eu zic ca daca motorul Rusesc este facut cu simt de raspundere de un meserias si nu pisa cand se incalzeste uleiul merge super mult si bine. Aici nu se mai pune problema calitatii pieselor care eu tind sa cred ca sunt totusi destul de bune ca si calitate ci cea de performanta a motoarelor care in cazul Rusestilor nu au mai evoluat deci slabe performante fata de cele japoneze la aceeasi cc care au perfectionat in timp motoarele .Japonezii au cercetat nu numai la capitolul motor ca piesa dar si la capitolul aliaje de orice natura ceeace in cazul Rusului este invers calitativ in timp fata de ce se facea acum 15 ani.Deci e normal ca daca ceri prea mult de la un motor care nu poate da si-l soliciti e clar ca decedeaza. Sa mai stii ca eu nu m-am urcat direct pe japoneze am inceput si eu cu comuniste si am fost foarte multumit de IJ-ul meu model 1963 unul mai special dar nu foarte diferit fata de restul. Cel mai mult imi placea cand deschidea avansul centrifugal si-i dadea avans parca avea powervalve asa pleca de sub tine. Pentru mine a fost o super motocicleta si ma plimbat prin multe locuri inclusiv cu atajul. Si altceva ce vroiam sa-ti mai spun ca nu as duce mobra indiferent de ce natie ar fi comunista,hitlerista sau japoneza la nici un service de pe planeta asta . Tot respectul pentru IJ-urile din 60â.(si pentru BMW-uri) Cu tristete subscriu si la calitatea materialelor si a lucraturii la ciorsurile rusesti din ultimii 15-20 de ani. Si imi cer scuze pentru alergia la chestii japoneze, PRO-TV, si gel in parâŚnu a fost cu intentie.Am dobindit-o in ultima veme, vazind cam ce se poarta pe la intilniri⌠Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ubord Postat Februarie 24, 2005 Share Postat Februarie 24, 2005 Daca-n postul anterior (ala cu coeficientii "miu" din fizica de a IX-a) ai mai spus si ceva chestii corecte, pe langa cele de genul teoriei racirii, acuma chiar ca ai trantit-o .Pai bine mah, ce treaba au contragreutatile arborelui cu pistoanele? Contragreutatile au rolul de a echilibra decalajul fusurilor manetoane fata de axa fusurilor paliere si respectiv fortele de inertie centrifugale de ordinul I, determinate de forta dezvoltata de piston pe cursa de detenta (fortele de ordinul II le compenseaza partial volanta, iar partea neechilibrata se observa prin miscarile stanga-dreapata a motoarelor boxer. P.S.: Stiu ca suna nasol dar cam asa se pune problema la echilibrarea motoarelor. Volanta nu echilibreaza nimic.Ea este doar un acumulator de energie cinetica, care-si cedeaza energia in timpii inactivi care nu generaza lucru mecanic, respectiv compresie , admisie si evacuare.Mai are si rolul de âuniformizareâ a miscarii de rotatie care altfel s-ar produce cu acceleratii unghiulare mari(barberind tot ce insemna roata dintata in motor).Cei de la BMW chiar au folosit o metoda de absortie a acceleratiilor unghiulare din arbore, cu o volanta sloboda la rotire, cuplata prin frictiune cu arborele, care-si facea treaba la anumite regimuri de rezonanta la torsiune. La motorul boxer, masele in rotatie ale arborelui sint complet echilibrate static(nu si dinamic) .Masele in translatie , adica o parte din masa bielei +masa pistonului cu ce-i pe el, sint partial compensate de masele conragreutatilor de pe arbore.Se practica o compensare intre 45% si 60%.Se diminueaza astfel miscare de flambare a arborelui. Nu mai imi amintesc ca-i mult de-atunciâŚcare armonici si de ce grad sint complet compensate , dar cred ca cele pare(a doua, a patra , si a sasea Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.