Sari la conținut

S-a Stabilit Ca Uleiul Auto Nu Merge La Moto Ca Este Transmisie Comu


emylyo
 Share

Postări Recomandate

Adica am inteles ca Motulul este unul din putinele uleiuri originalde de pe la noi.Deoarece la masini nu prea este decat Aralul si ala este praf ma gandeam ca ar fii o idee sa incerc sa bag un Motul si in masina si nu imi voi mai face probleme de pornire la rece sau ca mai scap din cand in cand piciorul in gaz ca este genul de ulei care se simte bine la ture multe.Deci ce parere aveti?As putea incerca bineinteles si cu Motorex.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

"S-a Stabilit Ca Uleiul Auto ;) Nu Merge La Masina :D Ca Este Transmisie Comu, INTREBAREA ESTE DACA INVERS CREDETI CA SE POATE?"

 

Cred ca ai vrut sa zici ca uleiul AUTO nu merge la Moto,pt ca moto are aceeasi baie de ulei pt motor si cutia vit.

 

Nici invers nu cred ca merge pt ca uleiurile auto au componente antifrictiune(care-l fac nerecomandabil la moto pt.ca ar patina ambreiajul),dar bune pt motor in sine,dar vezi ca tre sa existe si ulei Motul pt auto. :eek:

 

Parerea mea e sa nu faci experiente pe banii tai sant ingineri si firme specializate pt asta !!!!

 

 

<small>--- Mesaj completat în 23 Oct 2007 05:23 -------------</small><br/>"S-a Stabilit Ca Uleiul Auto :blbl: Nu Merge La Masina :D Ca Este Transmisie Comu, INTREBAREA ESTE DACA INVERS CREDETI CA SE POATE?"

 

Cred ca ai vrut sa zici ca uleiul AUTO nu merge la Moto,pt ca moto are aceeasi baie de ulei pt motor si cutia vit.

 

Nici invers nu cred ca merge pt ca uleiurile auto au componente antifrictiune(care-l fac nerecomandabil la moto pt.ca ar patina ambreiajul),dar bune pt motor in sine,dar vezi ca tre sa existe si ulei Motul pt auto. :lol:

 

Parerea mea e sa nu faci experiente pe banii tai sant ingineri si firme specializate pt asta !!!!

 

http://www.motul-romania.ro/

Editat de A-L-E-X
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Uleiuri originale pentru masina exosta si la noi dar exista si multe facaturi . In ce priveste Aralul face parte din Grupul Bp din care mai face parte si Castro si BP bineinteles. Uleiul Castrol este net superior Aral si chiar isi face treaba foarte bine.

Pentru a fi cat de cat sigur ca este original trebuie sa fie pe el un stiker pe care scrie Importator Premium Lubricants Romania . Ei sunt singurul importator in romania si fac parte din Firma mama BP. Orice atceva este facatura sau este de o natrura nesigura.

Eu folosesc si la masina si la motor ulei castrol si nu am avut nici problema . AM vazut cu ochii mei masina care a mers 45000km cu ulei castrol formula RS . Nush daca acum mai au uleiul asta dar daca l-au scos sigur au bagat ceva mai bun . La motor folosesc Castrol R4 si e super .

Presupun ca si ceilalti producatori au filiale propii la noi in tara si daca te infomezi vezi clar ce origine trebuie sa aiba uleiul care vrei sa il cumperi si o sa fi cat de cat sigur de calitatea lui .

 

Bafta

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Uleiul Castrol este net superior Aral

 

Nu ca as avea date sa te contrazic, dar cum justifici aceasta afirmatie?

 

AM vazut cu ochii mei masina care a mers 45000km cu ulei castrol formula RS

 

Uleiul propriu-zis merge si 1.000.000km ... problema e cu aditivii de imbunatatire a vascozitatii, anti-frictiune, detergenti...etc.

 

 

Mai toate uleiurile catalogate ca sintetice insa apartinand grupei III mineral folosesc acelasi procedeu numit "Iso-DeWaxing" al firmei Chevron care a omologat si vandut licenta acestuia TUTUROR marilor firme producatoare de lubrifianti. In 2004 cu mult mai mult de jumatate din productia mondiala de ulei de motoare a folosit acest procedeu.

 

Cu cateva exceptii, testele practice (nu din RO) au demonstrat putine diferente intre variantele auto-moto ale aceleasi categorii de ulei ale unui sau altui producator, si nu e inca foarte clar daca aceste diferente chiar influenteaza drastic comportamentul motorului de motocicleta vs. autoturism...

 

Emylyo, la intrebarea pe care ai pus'o n'ai cum sa gasesti un raspuns documentat, testele oficiale pentru uleiuri sunt extrem de scumpe si, eu unul cel putin, nu am auzit ca cineva in RO sa fi facut ceva concret in acest sens. O sa deschizi o alta cutie a Pandorei, unde subiectivismul va fi singurul si atotputernicul argument.

 

Personal, pe vremea cand nu prea aveam de unde sa aleg, am folosit mai multi ani la FZ750'ul meu ulei Castrol GTX3 15W40 Syntec (?!) care este un ulei auto. Nu am avut probleme deosebite la ambreaj. Cand a aparut pe piata, am trecut la 10W60RS care nici el nu era etichetat ca dedicat moto. Contrar opiniei generale, nici de aceasta data nu am avut probleme cu ambreajul. Dupa 11 ani si peste 80mii km motorul batea cam tot ce misca la clasa lui (ma refer la anii '90).

 

Nu cred sa fie probleme nici invers, adica la folosirea uleiului moto la auto... insa de ce ai face'o? (daca ai cumva vre'un Porsche biturbo... imi retrag intrebarea).

 

In prezent, se gasesc si pe piata din RO ambele variante auto-moto ale aceluiasi tip de ulei - firme. Producatorii seriosi trebuie ca au tinut cont de conditiile specifice functionarii fiecarei categorii in parte si au folosit combinatii de aditivi potrivite fiecareia. Opinia mea e sa nu le amesteci.

 

Ride Safe!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ma gandeam sa intretin 2 dintr-un foc.MAsina si moto.La moto uleiul se schimba la 6000km.La masina la 10000.Oamenii prin zona scimba uleiul la 2500-3000 la moto.4 l de ulei dubluester sunt cam 250 ron.Adica il schimb la 2-3 luni.Si ma gandeama sa il pun la auto cu un aditiv mai bunicel inca 7000km.Masina nu este o masina performanta-un cielo 2007 care merge si cu 15w40,dar si cu 10-40 sau 5w30 sau 5w40.De asta intrebam.Anul trecut am scos uleiul la 5400km din rr-MOTOREX SYNTETIC 15W50- si l-am bagat cu un aditiv LIQUI MOLLY in supernova -motor renault-si a mers 10000km fara probleme.Masina chiar tragea mai bine si mai ales in ture mari.Apoi am vandut-o si a facut schimbul de ulei si a mai facut inca 30000km fara probleme.Ma surprinde ca afara se schimba uleiul la masina o data la 30000km sau un an si este ulei 10w40 adica semi syn nici macar syn si noi schimbam uleiul full sintetic la masini la 8-10000km.O sa spuneti ca e carburantul prost sau praf mult sau uleiuri proaste,dar ideea e ca merg cu 99 plus,ulei strain si schimb filtrul de ulei la 10000km si de praf tot atat sau mai des.Cred ca ma voi risca sa incerc sa fac aacest experiment si asta mai ales ca este ieftin sa repari un set la Cielo.Am facut testul cu Duralube la fireblade desi multi spuneau sa nu ma risc si nu am avut nici o problema-la 55oookm moto are inca ambreiajul original si nu patineaza deloc,iar efectele au fost benefice in sensul ca nu se mai supraincalzeste motorul si porneste foarte frumos fara zgomote ciudate.Cred in continuare ca motoarele noi le distrugem ca le turam la rece si le dam jar prea repede dupa pornire si mai ales ca le turam in gol ceea ce nu este deloc recomandat nicidecum din cauza uleiurilor.Iar celalate motive serioase sunt neschimbarea la timp a bujiilor si filtrului de aer-de aici perticule praf in amestec si benzina nearsa in ulei.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

io la una din mtocicletele mele am bagat 1 L de dublu ester Motorex full syntetic 5W30, 1L de ulei de cutie sintetic OMV Bixxol 90W140 ca sa fie mai gros si de restul o lingurita de aditiv minune care repara metalul, imi scapa, 2 lingurite de ulei hidraulic foarte subtire MOL ATF DII sa unga cel mai indepartat cotlon, o lingura de grafit coloidal ca sa reduca uzura la rece. Motocicleta nu este una performanta, merge cu orice, cu apa chioara in cutie, vodca si motorina in rezervor. In cutie, ca am cutie separata mi-am permis sa fiu mai inventiv, si am amestecat ulei de motocositoare Husqvarna full sintetic rosu, cu ulei de ricin si iarasi ulei sintetic de transmisie. In grupul spate am topit pe plita vaselina si am pilit vreo 10 mine de creion pentru grafit, am amestecat cu ulei floriol si am adaugat aditiv Liquy Molly pentru transmisie. Oamenii prin zona mea asa fac la grupurile diferentiale de U650.

In rezervor bag numai benzina de aviatie de 100 cu 1 gram de alcol la L, cu aditiv de marit cifra octanica Agip si altul de plumb de la 2+2.

Binenteles ca am si eu tratament cu Duralube in motor si la cutie si grup tratament Slick 50 cu teflon, fiindca PTFE are cel mai mic coefticient de frecare. Daca nu era Ural si era o Hayabusa, nu ma mai stresam atata si bagam direct ulei ars peste tot cu aditiv 2+2 (miere pentru motoare- engine honey), cum bag la masina.

 

In urma acestui experiment efectele au fost benefice in sensul ca nu se mai supraincalzeste motorul si porneste frumos fara zgomote ciudate. De acum voi schimba uleiul la 30 000km.

Romanul este meltean si nu schimba bujiile de-aia nu merg godinurile.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ma gandeam sa intretin 2 dintr-un foc.MAsina si moto.La moto uleiul se schimba la 6000km.La masina la 10000.Oamenii prin zona scimba uleiul la 2500-3000 la moto.4 l de ulei dubluester sunt cam 250 ron.Adica il schimb la 2-3 luni.Si ma gandeama sa il pun la auto cu un aditiv mai bunicel inca 7000km.Masina nu este o masina performanta-un cielo 2007 care merge si cu 15w40,dar si cu 10-40 sau 5w30 sau 5w40.De asta intrebam.Anul trecut am scos uleiul la 5400km din rr-MOTOREX SYNTETIC 15W50- si l-am bagat cu un aditiv LIQUI MOLLY in supernova -motor renault-si a mers 10000km fara probleme.Masina chiar tragea mai bine si mai ales in ture mari.Apoi am vandut-o si a facut schimbul de ulei si a mai facut inca 30000km fara probleme.Ma surprinde ca afara se schimba uleiul la masina o data la 30000km sau un an si este ulei 10w40 adica semi syn nici macar syn si noi schimbam uleiul full sintetic la masini la 8-10000km.O sa spuneti ca e carburantul prost sau praf mult sau uleiuri proaste,dar ideea e ca merg cu 99 plus,ulei strain si schimb filtrul de ulei la 10000km si de praf tot atat sau mai des.Cred ca ma voi risca sa incerc sa fac aacest experiment si asta mai ales ca este ieftin sa repari un set la Cielo.Am facut testul cu Duralube la fireblade desi multi spuneau sa nu ma risc si nu am avut nici o problema-la 55oookm moto are inca ambreiajul original si nu patineaza deloc,iar efectele au fost benefice in sensul ca nu se mai supraincalzeste motorul si porneste foarte frumos fara zgomote ciudate.Cred in continuare ca motoarele noi le distrugem ca le turam la rece si le dam jar prea repede dupa pornire si mai ales ca le turam in gol ceea ce nu este deloc recomandat nicidecum din cauza uleiurilor.Iar celalate motive serioase sunt neschimbarea la timp a bujiilor si filtrului de aer-de aici perticule praf in amestec si benzina nearsa in ulei.

 

 

Nu stiu daca e bine ce vrei sa faci... faptul ca motoarele noastre accepta mari doze de abuz din partea noastra nu inseamna ca le si place (uita'te numai la postul "alchimistului" Aleko !!!!!).

 

Schimbam uleiul la motocicletele sport la 5-6mii km (cei ce o fac mai devreme ori sunt maniaci, ori merg tot timpul ca la curse) datorita conditiilor specifice: turatie foarte ridicata si transmisia comuna (killer'ul aditivilor de imbunatatire a vascozitatii)...etc. Sunt de acord, un ulei sintetic superior (veritabil) probabil ca ar putea face treaba buna chiar si 10mii km, sau poate si mai mult. Il schimbam totusi mai devreme datorita "mizeriei" cu care se incarca. Oricat de buni ar fi aditivii "detergenti" si "bureti", exista o limita cand ajung sa se satureze (functie de mai multe variabile: uzura, rpm, combustibil... etc.).

 

FZR'ul meu "papa" ulei cca 400-1000gr/1000km (functie de mers), la un schimb de ulei practic eu mai fac unul prin completare. Si totusi cand vine vremea fac schimbul de ulei complet plus filtru din acelasi motiv - "mizeria" (am detaliat cu alta ocazie ce inteleg prin acest termen).

 

Pe acest considerent spuneam ca nu cred ca e o idee buna sa bagi un ulei deja folosit (murdar) dintr'un motor in alt motor (fie el si de cielo), chiar daca ii adaugi un "aditiv bun" (desi generic numiti "aditivi", tratamentele de motor nu au legatura cu discutia noastra). Mai degraba folosesti uleiuri mai ieftine (minerale de calitate) pe care insa sa le schimbi la termen.

 

De acord cu necesitatea schimbarii consumabilelor la timp!

 

Ride Safe!

Editat de yo4hgx
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

uleiul de motor contine aditivi pentru motor ,deci este foarte bun pentru motor (pentru asta a fost conceput)

uleiul de transmisie contine aditivi pentru transmisie ,deci este foarte bun pentru cutii de viteza , diferentiale si alte angrenaje.

uleiul de motocicleta datorita faptului ca lubrifiaza si motorul si cutia de viteza a fost construit cu aditivi de motor si aditivi de transmisie tocmai pentru a asigura o bina ungere.

in concluzie uleiul de motocicleta nu este la fel de bun ca un ulei dedicat motoarelor sau cutiilor de viteza(el este un conpromis al ambelor tipuri de ulei). recomand tuturor motociclistilor sa foloseasca ulei moto in motociclete si niciodata altceva. :blbl: ;)

in legatura cu vascozitatea uleiului nu va impartasesc nici o informatie deoarece parerile sunt impartite si ar insemna sa ne certam vesnic. eu folosesc 20w40 si in 5 ani nu am avut absolut nici o problema. :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sorry de offtopic. S-au tot mentionat bujiile. La cat se schimba la auto si la moto?

 

Mai e o chestie care n-o inteleg. Am citit undeva ca apa n-ar fi miscibila cu benzina. Atunci nunteleg atat de populara chestie: "avem benzina proasta, baga astia apa in ea".

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sorry de offtopic. S-au tot mentionat bujiile. La cat se schimba la auto si la moto?

 

Mai e o chestie care n-o inteleg. Am citit undeva ca apa n-ar fi miscibila cu benzina. Atunci nunteleg atat de populara chestie: "avem benzina proasta, baga astia apa in ea".

 

 

La motociclete viata bujiilor se injumatateste fata de auto (primesc scanteie si pe timpul de evacuare). O bujie nu trebuie neaparat sa "arate" obosita, de cele mai multe ori materialul izolant imbatraneste si in anumite conditii de presiune si temperatura "da la masa" aiurea.

 

O regula practica simpla zice ca la moto (sport) uleiul se schimba la 5-6mii km (impreuna cu filtrul), la doua schimburi de ulei se face si schimbul de bujii. La 2 schimburi de ulei (4 de ulei) se schimba si filtrul de aer... calculele de km le faci tu.

 

Cat priveste apa in benzina, cand sunt pompate cu presiune par un amestec omogen... ca mai apoi apa sa se decanteze (fiind mai densa decat benzina). D'aia nu se recomanda sa se "suga" toata benzina din rezervor si, ori de cate ori este posibil, sa se dreneze "camerele de nivel" din carburatoare.

 

 

Ride Safe!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator stress_L&P

La motociclete viata bujiilor se injumatateste fata de auto (primesc scanteie si pe timpul de evacuare). O bujie nu trebuie neaparat sa "arate" obosita, de cele mai multe ori materialul izolant imbatraneste si in anumite conditii de presiune si temperatura "da la masa" aiurea.

 

O regula practica simpla zice ca la moto (sport) uleiul se schimba la 5-6mii km (impreuna cu filtrul), la doua schimburi de ulei se face si schimbul de bujii. La 2 schimburi de ulei (4 de ulei) se schimba si filtrul de aer... calculele de km le faci tu.

 

Cat priveste apa in benzina, cand sunt pompate cu presiune par un amestec omogen... ca mai apoi apa sa se decanteze (fiind mai densa decat benzina). D'aia nu se recomanda sa se "suga" toata benzina din rezervor si, ori de cate ori este posibil, sa se dreneze "camerele de nivel" din carburatoare.

Ride Safe!

 

 

ei da! ;) bujiile si la masina primesc scanteie pe evacuare! :D este vorba de turatii, motorul se invarte de 2 ori mai repede decat la o masina pt. aceeasi kilometrii! :blbl: la motoarele 2t e si mai si, ele nu primesc scanteie pe evacuare , in mod normal primesc scanteie la fiecare rotatie daca sunt monocilindru spre deosebire de 4t care primesc o scanteie la 2 rotatii. faceti calculul de curiozitate pt. mai multi cilindrii. bujiile de obicei se schimba cum motorul parca nu mai are vlaga. daca dupa schimb nu se amelioreaza problema se trece la verificarea carburatiei/injectiei. motoarele de la noi din tara, indiferent de natie merg prost pt. ca romanul e meltean si nu schimba bujiile si nu regleaza alimentarea. un amestec bogat, fie ca e din alimentare sau din aprindere (de obicei nu iti dai seama ca o bujie nu da scanteie in mers, mai ales ca ele nu "mor" deodata, o iau incet-incet) omoara motorul prin combustibilul nears care ghiciti unde se duce? (in afara de 2t) va spun io: in baia de ulei!!! ei, el ce face acolo? se joaca cu oloiu', il subtiaza si il contamineaza! nu trebuie sa-l coloreze deloc! e de ajuns incat sa se duca motorul mai repede decat ar trebui! asa ca fratilor, verificati alimentarea macar la 3 luni, bujiile la 2 saptamani ca nu ia mult si o sa va mirati cat de repede, de mult si de cat de putin poate sa consume motorul vostru, oricare ar fi el!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ei da! ;) bujiile si la masina primesc scanteie pe evacuare! :D este vorba de turatii, motorul se invarte de 2 ori mai repede decat la o masina pt. aceeasi kilometrii! :blbl: la motoarele 2t e si mai si, ele nu primesc scanteie pe evacuare , in mod normal primesc scanteie la fiecare rotatie daca sunt monocilindru spre deosebire de 4t care primesc o scanteie la 2 rotatii. faceti calculul de curiozitate pt. mai multi cilindrii. bujiile de obicei se schimba cum motorul parca nu mai are vlaga. daca dupa schimb nu se amelioreaza problema se trece la verificarea carburatiei/injectiei. motoarele de la noi din tara, indiferent de natie merg prost pt. ca romanul e meltean si nu schimba bujiile si nu regleaza alimentarea. un amestec bogat, fie ca e din alimentare sau din aprindere (de obicei nu iti dai seama ca o bujie nu da scanteie in mers, mai ales ca ele nu "mor" deodata, o iau incet-incet) omoara motorul prin combustibilul nears care ghiciti unde se duce? (in afara de 2t) va spun io: in baia de ulei!!! ei, el ce face acolo? se joaca cu oloiu', il subtiaza si il contamineaza! nu trebuie sa-l coloreze deloc! e de ajuns incat sa se duca motorul mai repede decat ar trebui! asa ca fratilor, verificati alimentarea macar la 3 luni, bujiile la 2 saptamani ca nu ia mult si o sa va mirati cat de repede, de mult si de cat de putin poate sa consume motorul vostru, oricare ar fi el!

 

Esti varza!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La motociclete viata bujiilor se injumatateste fata de auto (primesc scanteie si pe timpul de evacuare). O bujie nu trebuie neaparat sa "arate" obosita, de cele mai multe ori materialul izolant imbatraneste si in anumite conditii de presiune si temperatura "da la masa" aiurea.

 

O regula practica simpla zice ca la moto (sport) uleiul se schimba la 5-6mii km (impreuna cu filtrul), la doua schimburi de ulei se face si schimbul de bujii. La 2 schimburi de ulei (4 de ulei) se schimba si filtrul de aer... calculele de km le faci tu.

 

Cat priveste apa in benzina, cand sunt pompate cu presiune par un amestec omogen... ca mai apoi apa sa se decanteze (fiind mai densa decat benzina). D'aia nu se recomanda sa se "suga" toata benzina din rezervor si, ori de cate ori este posibil, sa se dreneze "camerele de nivel" din carburatoare.

Ride Safe!

 

multam d'explication ;)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

O sa razi, dar la o aprindere cu bobine pe fiecare cilindru, nu mai das nimeni scanteie pe evacuare. La o aprindere jumostatica, cu 2 bobine la 4 cilindri, cum au unele motocilete si Loganurile pe benzina de exemplu. ai scanteie pe evacuare.

Explicatia cu numarul de turatii si implicit de scantei diferit e perfect valabila, impreuna cu nivelul temperaturilor mai ridicat.

 

Am deviat un pic de la subiectul initial...

 

Ideea "scanteii pe evacuare" are la baza dorinta unei mai precise temporizari a avansului aprinderii (2 bobine 4 cil) insa cu reversul medaliei - uzura (dubla) a bujiilor.

 

Din motive evidenta majoritatea motocicletelor sport au optat pentru aceasta varianta. Stiam ca sunt si masini cu acest sistem... sincer insa nu credeam ca printre ele se numar si "Loganul", cat o fi ea de Renault, pe ea scrie totusi Dacia! Oricum, multzam de informatie.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

atat ca necesita in plus un senzor pe axul cu came

 

He he he... si problema este ca frecventa timpilor aprinderii se dubleaza! La fel si "erorile"!

 

 

Nu, ca nu au de ce! La aprinderea jumostatica scanteia aia era in plus ("waisted spark") , rolul ei era doar sa inchida circuitul!...

 

 

He he he... Scanteia aia IN PLUS (WAISTED) a fost tributul platit unei temporizari a aprinderii cat mai precise, necesara in special la motoarele de inalta turatie ca cele ale motocicletelor sport. Nu'mi plac polemicile de acest gen, o sa'mi permiti te rog sa ma retrag. Nu'ti contest cunostintele teoretice, te'as sfatui totusi ca din cand in cand sa te mai intrebi si "de ce"?

 

Ride Safe!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Deh, ce sa mai zici si tu! Poate imi explici si mie de ce e mai buna aprinderea jumostatica la o motocicleta fata de cea cu bobina individuala pe fiecare cilindru, ca vad ca tare mult o mai lauzi ac pe o ultima cucerire a stiintei (macar daca stiai ca se pune si pe masini de prin 1985 incoace).

 

Probabil ca am putea avea un dialog decent daca ai renunta la tonul asta superior si chiar putin arogant... In plus eu nu "explic" nimanui nimic in sensul sa "dau lectii"!

 

Nu am sustinut niciodata ca e "mai buna" decat... si nici nu am laudat'o in mod special - am spus doar ca, din motive evidente la acest tip de aprindere folosit cu precadere de motocicletele sport, viata bujiilor se injumatateste fata de masinile "clasice" (am uitat se mentionez exceptia celor ce folosesc acelasi tip de aprindere) pentru ca sunt solicitate aproape de 4 ori mai mult (scanteia pe evacuare, turatia aproape dubla, temperatura si compresia sensibil superioare...etc.).

 

O solutie tehnica simpla si eficace (pe care intr'adevar o apreciez) - 2 bobine ale caror infasurari secundare au ca termnatii cate o bujie - avantajul major fiind necesiatea unui singur senzor pentru obtinerea unei cat mai precise temporizari a avansului... ca dezavantaj ramanand, repet, suprasolicitarea bujiilor. Pentru cei ce folosesc tipuri de bujii scumpe gen "irridium" sau alte minunatii poate ca nu mai e asa de avantajos, dar nu asta'i viata: un continuu compromis !?

 

Un alt dezavantaj al acestui "design" ar fi ca atunci cand apar probleme la una dintre bobine se pierd amandoi cilindrii deodata si probabil acesta este motivul principal utilizarii de bobine individuale...

 

Observ ca reclami cunostinte superioare in acest domeniu, de ce nu'ti satisfaci orgoliul prin a posta un studiu documentat, cu exemple practice de tipuri de aprindere... eventual si putina istorie... etc?

Editat de yo4hgx
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 weeks later...

SUNT ULUIT . Tare rau . ce probleme aveti si voi. Functioneaza motocicleta sau nu? ce conteaza cate bobine are? ce importanta are cate scantei da la un ciclu motor? Oare sunte-ti mai destepti voi decat armata de ingineri de la firmele producatoare? cine imi raspunde si mie la intrebarile astea?salut. :cheers: :lol:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...