Sari la conținut

Supermoto /enduro


Kalashnikov545
 Share

Postări Recomandate

Salut

 

Dupa ce mi-am schimbat preferintele (vroiam naked Ducati 620ie prea joasa pentru mine) si am luat carnetu, intentionez ca in primavara anului viitor sa-mi cumpar o motocicleta sm.

Vreau sa o folosesc 90 % urban si 10% ocazional enduro. Sunt interesat de yamaha wr 450 si ktm 450 exc pentru ca sunt mai usoare. Am aprox 1,95 si 74kg, stau cu ambele picioare jos.

Prin transformarea in sm cu kit trebuie facuta omologare RAR ? Ca sa merg legal cum se inmatriculeaza cu roti cross sau supermoto? Nu am gasit raspuns in alte topicuri.

Pe site-urile de afara (Italia, Germania) am vazut de vanzare astfel de motociclete gata transformate in sm si cred ca se pot inmatricula.

Daca motorul este adus din afara uzat sau nou, transformat in sm, cum e cu intretinerea acestuia? Sunt in Bucuresti service-uri pentru astfel de motociclete in afara de reprezentante?

Alta varianta ar fi yamaha xt 660 supermoto sau enduro dar mi se pare prea grea. Voi ce ziceti?

Am vazut ca yamaha a scos un wr versiune sm dar de 250cm3.

Astept orice pareri si opinii.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut!

WR si EXC nu au nici o legatura cu urban!!!... sunt motoare de enduro (enduro nu softenduro sau on/off!). Faptul ca unii pun roti supermoto pe ele nu le face supermoto.

 

KTM si Yamaha au modele speciale pt supermoto.

 

Pe talon e trecuta dimensiunea anvelopelor, deci teoretic nu prea poti sa le schimbi. Practic, sincer ma indoiesc ca se uita cineva.

 

xt660 acopera perfect ce spui tu (la fel si ktm 690 supermoto :ok: ) . Si nu e greu pentru categoria sa. Daca esti asa de inalt si ajungi bine cu picioarele jos chiar nu ai pt ce sa iti faci griji de greutate.

 

Numai bine si bafta la alegere!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 weeks later...

@lostheaven: sper sa nu te superi pe mine ca ma bag si eu aici, dar am zis sa nu mai fac alt topic :)

 

In primul rand, trebe sa va spun ca nu prea sunt initiat in ceea ce tine de domeniul off-road.

 

Acum, eu as vrea sa ma "lepad" de sportive si sa trec la ceva care sa aiba si abilitati de off-road :D Asta din cauza ca m-am saturat sa ajung undeva, sa vad un indicator spre un obiectiv interesant, dupa care sa-mi dau seama ca n-am cum sa ajung pentru ca drumul nu e pentru sportive.

 

Practic imi trebuie o motociceta care sa se descurce in oras (pentru mers la servici), sa se descurce pe sosele (pentru excursii) si, nu in ultimul rand, sa se descurce si in afara soselelor, adica pe drumuri frestiere, de pamant, in orice caz macar o forma minima de drum. Daca ar fi sa exprimam procentual, probabil ar fi ceva gen 60% oras, 30% sosea, 10% off.

 

Si acum intrebarea: ar fi bun un supermoto pentru genul asta de utilizare? Adica, daca ar avea anvelope nu doar de strada, un supermoto face fata si pe off-road mai bland? Sau ar trebui sa iau si un set de roti de enduro pentru asemenea scopuri?

 

Ca idee, eu ma gandeam la KTM LC4, pentru ca imi plac ca design si din ce am mai citit sunt si robuste si de incredere.

 

Orice sfat/parere e bine venit :hug:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@shorty: Descrierii tale i se potriveste cel mai bine un enduro-touring (BMW f sau gs, Suzuki Freewind/DR RS/V-Strom, Honda Dominator/Transalp/Varadero , Aprilia Pegaso, Yamaha XT/XTZ (toata gama)...lista merge mai departe).

 

De supermoto nu stiu ce sa zic, iar cu LC4 nu m-am dat, dar lumea in general vorbeste de bine despre el.

 

Depinde f mult cat de lungi vor fi drumurile in afara orasului, daca vei avea pasager(a), bagaje, etc. Un supermoto de exemplu sta mai prost la capitolele astea dar e bun in oras...

 

Numai bine, spor la alegere :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 10 months later...

eu am un ktm smr cu care - pana acum 2 zile - ma dadeam exclusiv pe asfalt sau drum de tara.

acu' 2 zile am vazut pozele lu' @motofum si jucaria lui prin noroi, zapada si alte chestii nasoale.

am incercat si eu, sa vad.

merge...nu ca un enduro dar isi face treaba.

 

ca idee, cred ca folosesc motoru la maxim 25% din ce poate. ;)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut

 

Dupa ce mi-am schimbat preferintele (vroiam naked Ducati 620ie prea joasa pentru mine) si am luat carnetu, intentionez ca in primavara anului viitor sa-mi cumpar o motocicleta sm.

Vreau sa o folosesc 90 % urban si 10% ocazional enduro. Sunt interesat de yamaha wr 450 si ktm 450 exc pentru ca sunt mai usoare. Am aprox 1,95 si 74kg, stau cu ambele picioare jos.

Prin transformarea in sm cu kit trebuie facuta omologare RAR ? Ca sa merg legal cum se inmatriculeaza cu roti cross sau supermoto? Nu am gasit raspuns in alte topicuri.

Pe site-urile de afara (Italia, Germania) am vazut de vanzare astfel de motociclete gata transformate in sm si cred ca se pot inmatricula.

Daca motorul este adus din afara uzat sau nou, transformat in sm, cum e cu intretinerea acestuia? Sunt in Bucuresti service-uri pentru astfel de motociclete in afara de reprezentante?

Alta varianta ar fi yamaha xt 660 supermoto sau enduro dar mi se pare prea grea. Voi ce ziceti?

Am vazut ca yamaha a scos un wr versiune sm dar de 250cm3.

Astept orice pareri si opinii.

 

Inainte de motocicleta actuala am avut KTM LC4, la care am avut si roti de endurro si de sm. Cu RAR-ul treaba e simpla: ce este in carte la dimensiunile cauciucurilor trebuie sa fie si pe motor, poti incerca sa ii omologhezi ambele dimensiuni, dar e pierdere de timp si bani. Pe strada nu o sa zica nimeni nimic daca ai alte dimensiuni de roti. Ca intretinere, daca motocicleta e in stare buna nu prea ai ce sa ii faci in afara de ulei, placute de frana, din cand in cand un semering si stransul de suruburi (asta e KTM-ul-vibreaza de inebunesti).

Eu am renuntat la el din cauza greutatii si vibratiilor.

yahama de 250cm3 as zice sa o iei daca nu ai de gand sa iesi cu ea din oras (din cate stiu are pe undeva pe la 25CP) si pe autostrada o sa te cam rogi de ea.

 

@lostheaven: sper sa nu te superi pe mine ca ma bag si eu aici, dar am zis sa nu mai fac alt topic ;)

 

In primul rand, trebe sa va spun ca nu prea sunt initiat in ceea ce tine de domeniul off-road.

 

Acum, eu as vrea sa ma "lepad" de sportive si sa trec la ceva care sa aiba si abilitati de off-road :) Asta din cauza ca m-am saturat sa ajung undeva, sa vad un indicator spre un obiectiv interesant, dupa care sa-mi dau seama ca n-am cum sa ajung pentru ca drumul nu e pentru sportive.

 

Practic imi trebuie o motociceta care sa se descurce in oras (pentru mers la servici), sa se descurce pe sosele (pentru excursii) si, nu in ultimul rand, sa se descurce si in afara soselelor, adica pe drumuri frestiere, de pamant, in orice caz macar o forma minima de drum. Daca ar fi sa exprimam procentual, probabil ar fi ceva gen 60% oras, 30% sosea, 10% off.

 

Si acum intrebarea: ar fi bun un supermoto pentru genul asta de utilizare? Adica, daca ar avea anvelope nu doar de strada, un supermoto face fata si pe off-road mai bland? Sau ar trebui sa iau si un set de roti de enduro pentru asemenea scopuri?

 

Ca idee, eu ma gandeam la KTM LC4, pentru ca imi plac ca design si din ce am mai citit sunt si robuste si de incredere.

 

Orice sfat/parere e bine venit ;)

 

Cum s-a mai zis pe aici tie iti cam trebuie un enduro-touring, SM poate face oras si ceva soft enduro, dar in afara cam lasa de dorit (lipsa comfort, viteza de croaziera relativ mica ~130, protectie 0 la vant) limita mea e pe undeva pe la 300km.

LC4 e un compromis destul de bun pentru ce ai tu nevoie, mai ales daca ii pui si o calcatura mai lunga, pentru iesit din oras, dar cum am zis si mai sus vezi ca vibreaza, mai ales fata de o vitezana. :)

 

Mr. Misu

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 11 months later...

WR si EXC nu au nici o legatura cu urban!!!... sunt motoare de enduro (enduro nu softenduro sau on/off!). Faptul ca unii pun roti supermoto pe ele nu le face supermoto.

 

KTM si Yamaha au modele speciale pt supermoto.

 

explicami si mie care sunt modelele alea speciale de supermoto si d c daca pui roti de sm pe wr.ktm.kxf,klx,crf,rmz,......d c nu sunt supermoto?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut!

WR si EXC nu au nici o legatura cu urban!!!... sunt motoare de enduro (enduro nu softenduro sau on/off!). Faptul ca unii pun roti supermoto pe ele nu le face supermoto.

 

KTM si Yamaha au modele speciale pt supermoto.

 

Pe talon e trecuta dimensiunea anvelopelor, deci teoretic nu prea poti sa le schimbi. Practic, sincer ma indoiesc ca se uita cineva.

 

xt660 acopera perfect ce spui tu (la fel si ktm 690 supermoto :unsure: ) . Si nu e greu pentru categoria sa. Daca esti asa de inalt si ajungi bine cu picioarele jos chiar nu ai pt ce sa iti faci griji de greutate.

 

Numai bine si bafta la alegere!

 

 

 

wr-urile sunt cele mai bune de transformat supermoto (peste tot la toate cursele de supermoto din LUME yamaha participa la supermoto cu wr)

eu am avut wr 400 sm super motoreta ....este perfecta de oras! cam pretentioasa la intretinere, dar pt ce poate sa faca ...merita

Mesaj completat

WR si EXC nu au nici o legatura cu urban!!!... sunt motoare de enduro (enduro nu softenduro sau on/off!). Faptul ca unii pun roti supermoto pe ele nu le face supermoto.

 

KTM si Yamaha au modele speciale pt supermoto.

 

explicami si mie care sunt modelele alea speciale de supermoto si d c daca pui roti de sm pe wr.ktm.kxf,klx,crf,rmz,......d c nu sunt supermoto?

 

 

 

banuiesc ca nici nu stie prin definitie ce e un sm :grinbandit:) deci nu te mai obosi

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

explicami si mie care sunt modelele alea speciale de supermoto si d c daca pui roti de sm pe wr.ktm.kxf,klx,crf,rmz,......d c nu sunt supermoto?

 

Poate s-a prins din octombrie pana acum. Dar ce a vrut sa zica era ca o mobra de enduro cu suspensii de enduro cu pinioane de enduro si cu roti de supermoto nu e o mobra de supermoto 100%.

 

 

wr-urile sunt cele mai bune de transformat supermoto (peste tot la toate cursele de supermoto din LUME yamaha participa la supermoto cu wr)

 

Singura diferenta intre Yamaha, cea mai buna mobra de transformat in supermoto, si restul, e ca Yamaha nu comercializeaza mobra de supermoto separat, cum fac Husqvarna, KTM, Husaberg. Iar SMR-urile de la KTM si Husqvarna sunt tot EXC-uri, respectiv TE-uri transformate. Desi se poate spune lejer ca KTM participa cu EXC si Husqvarna cu TE. :grinbandit:

Editat de mihaio07
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Poate s-a prins din octombrie pana acum. Dar ce a vrut sa zica era ca o mobra de enduro cu suspensii de enduro cu pinioane de enduro si cu roti de supermoto nu e o mobra de supermoto 100%.

 

 

 

 

Singura diferenta intre Yamaha, cea mai buna mobra de transformat in supermoto, si restul, e ca Yamaha nu comercializeaza mobra de supermoto separat, cum fac Husqvarna, KTM, Husaberg. Iar SMR-urile de la KTM si Husqvarna sunt tot EXC-uri, respectiv TE-uri transformate. Desi se poate spune lejer ca KTM participa cu EXC si Husqvarna cu TE. :grinbandit:

 

o motocicleta 100 % supermoto este o motocicleta: de enduro sau cross cu modificariile de rigoare,asha cum suzuki a facut cu drz-ul sau rmz mai nou,

 

asha cum a facut si kawasaki cu klx sau honda cu crf,acum ca au aparut modele mai fiabile de supermoto asta e alta problema,

insa in mare parte stiu doar strada sau putin offroad

 

scopul unui supermoto in general este sa ii pui roti de enduro ,iar din cand in cand si sa fugi cu el in padure iar cu un lc8 sau aprilia nu prea e fun prin padure,

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu inteleg ce nu intelegi. De asemenea nu inteleg cui explici tu ce si cum e cu supermoto.

Totusi sunt curios de unde ai dedus tu ca

scopul unui supermoto in general este sa ii pui roti de enduro ,iar din cand in cand si sa fugi cu el in padure
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu inteleg ce nu intelegi. De asemenea nu inteleg cui explici tu ce si cum e cu supermoto.

Totusi sunt curios de unde ai dedus tu ca

 

 

pai am tot citit diverse opini pe aici si mia dat si eu cu parerea,

m-am saturat de cati meseriasi sunt pe aici :grinbandit:

 

toata lumea in sus ktm,husqvarna,si mai ales ccm =))

 

promit sa nu mai postez sfaturi ,ii las pe alti care au invatat sa se dea pe magheru

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 4 weeks later...
nu ma refeream numai la topicul asta

 

eu nu inteleg d c te legi de mine....

 

 

 

mihai se leagat de toata lumea :D si nici acum nu si-a pus cric la mobra :) deci ala nu e supermoto daca nu are cric :) :)

 

 

las baieti ca ne vedem la o tura si ne distram

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ma leg de astia mai cunoscatori :D

Tu ce tot cauti ma pe la universitate? Esti cumva profesor pe acolo si te-am ratat eu cumva? :)

 

Si daca te framanta problema, sa stii ca cricul e acolo, cum a fost tot timpul. Desi nu stiu pe ce planeta robustetea cricului e un criteriu de fiabilitate sau de orice altceva :) Poate pe planeta LC4.

Editat de mihaio07
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ma leg de astia mai cunoscatori :D

Tu ce tot cauti ma pe la universitate? Esti cumva profesor pe acolo si te-am ratat eu cumva? :)

 

Si daca te framanta problema, sa stii ca cricul e acolo, cum a fost tot timpul. Desi nu stiu pe ce planeta robustetea cricului e un criteriu de fiabilitate sau de orice altceva :) Poate pe planeta LC4.

 

 

calm calm nu te agita ca faci spuma :) era cred ca cea mai evidenta caterinca.... daca nu te prinzi ...sa stii ca lc4 e mai fiabil ca un ccm :P

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

calm calm nu te agita ca faci spuma :) era cred ca cea mai evidenta caterinca.... daca nu te prinzi ...sa stii ca lc4 e mai fiabil ca un ccm :)

 

Aveai impresia ca te-am luat in serios? Nu ai remarcat asocierea antagonica deloc subtila intre tine si un profesor la universitate? :D

Eu zic sa-ti faci un topic special unde sa faci caterinca la care sa razi si sa te aplauzi singur.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Aveai impresia ca te-am luat in serios? Nu ai remarcat asocierea antagonica deloc subtila intre tine si un profesor la universitate? :D

Eu zic sa-ti faci un topic special unde sa faci caterinca la care sa razi si sa te aplauzi singur.

 

 

amin! :)

Editat de CrashTestPilot
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...