sherky Postat Noiembrie 3, 2007 Share Postat Noiembrie 3, 2007 Salutare, am o mica nelamurire si anume: oscilez intre BMW 1100GS si Honda Africa Twin ... as vrea sa stiu care sunt diferentele de confort, fiabiliate, eventuale probleme tehnice, consum, etc. intre aceste doua motoare ... ma gandesc ca ambele se preteaza pentru drumurile din Romanica ... Pretul de achizitie nu difera prea mult de la un model la celalalt ... cei drept Africa Twin e un pic mai ieftina ... dar si mai veche ... Intrebare de baraj: in ce masura sunt bune pentru un incepator ? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ZIDU' Postat Noiembrie 3, 2007 Share Postat Noiembrie 3, 2007 Nu sunt bune pentru un incepator. Sunt motoare foarte grele, ambele au peste 200kile cu mult, ambele au cuplu de la ture joase - pot surprinde neplacut pe cineva neobisnuit cu mobrele. Gs de 1100 are 95 Nm, trage aproape de 2 ori mai violent decat africatwin. are sprint 0-100 sub 4s si ambele trag TARE de la 2000 rpm - adica daca gadili gazul aiurea esti racheta imediat. Nu ai ce cauta pe asa ceva fara macar un an de experienta pe mobre mai usoare. Ambele mobresunt foarte inalte - adica nu ai ce cauta pe ele sub 1.80 decat daca stii sa tii in echilibru o motocicleta. Daca vrei v2 pentru inceput mai bine te orientezi spre transalp, sau din aceeasi clasa f650gs simplu sau dakar (ultimele 2 trag mai tare putin decatafricatwin dar sunt mai manevrabile si cel putin gs-ul simplu ceva mai jos), suzuki dr650 sau freewind, yamaha xt 600, etc Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator gabrielradulescu Postat Noiembrie 4, 2007 Share Postat Noiembrie 4, 2007 incearca si un BMW F-800GS modelul de 2008 chiar zici ca e un "soi" de AFRICA-TWIN... numa ca varianta germana http://snelleeddy.punt.nl/ (sunt mai multe noutati !) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vis-a-vis Postat Noiembrie 4, 2007 Share Postat Noiembrie 4, 2007 Mai degraba, un soi de Supertenere, ca pare un motor 2 in linie Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ianachim Postat Noiembrie 4, 2007 Share Postat Noiembrie 4, 2007 DAR VAI CAT DE BINE ARATA 800 GS SUPER TARE OARE TOT UN CILINDRU? SI LA CE PRET IN JUR DE 9000 -10000? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Angi Postat Noiembrie 4, 2007 Share Postat Noiembrie 4, 2007 OARE TOT UN CILINDRU? f 800 gs are 2 cil. in linie Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ZIDU' Postat Noiembrie 4, 2007 Share Postat Noiembrie 4, 2007 DAR VAI CAT DE BINE ARATA 800 GS SUPER TARE OARE TOT UN CILINDRU? SI LA CE PRET IN JUR DE 9000 -10000? e 2 in linie. ca pret probabil intre f si r Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Aleko Postat Noiembrie 4, 2007 Share Postat Noiembrie 4, 2007 Daca te-ai da cu Uralul un an nu ai mai fii chiar incepator. Ca idee R 1100 GS la mers este un Ural cu putere de 2 ori mai mare si cuplu de 2 ori mai mare. Rupe aderenta foarte usor la plecare, in mers este foarte stabila pe orice drum dar iti trebuie mana. Fa-ti-o cu Uralul. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
sherky Postat Noiembrie 4, 2007 Autor Share Postat Noiembrie 4, 2007 am inteles ... dar vis-a-vis de partea tehnica ... care pe care ? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Evol Postat Noiembrie 5, 2007 Share Postat Noiembrie 5, 2007 bmw tehnic vb este o bijuterie, dar cum s-a zis mai sus nu e nici una din ele o motocicleta pt incepatori. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vis-a-vis Postat Noiembrie 5, 2007 Share Postat Noiembrie 5, 2007 N-am inteles ce asemanare este intre ural si gs, in afara ahitecturii motorului boxer. Sunt cam 40 de ani diferenta de tehnologie, mai ales la suspensii. Si eu as oscila intre cele doua modele Africa si 1100 GS. La Africa Twin ai motorul in V, foarte fiabil si compact, racit cu apa (asta constituie un avantaj iarna), roata de 21" pe fata (un plus in teren), scutul acela care protejeaza motorul si evacuarea. La GS, ai puternicul motor boxer, dar care iese destul de mult din gabarit(naspa la cazaturi), racit cu aer (nu mai duci grija schimbarii antigelului), furca telelever (foarte confortabila, mai ales pe franare), cardan cu paralever pe spate (nu mai duci grija intinderii si schimbarii lantului si a pinioanelor). In concluzie, daca de obicei mergi mai mult pe asfalt, cu drumuri lungi si iesri pe forestier, plusul de putere al BMW-ului constituie un avantaj. Africa e buna si ea tot in aceleasi conditii, cu un plus in teren accidentat. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ZIDU' Postat Noiembrie 5, 2007 Share Postat Noiembrie 5, 2007 Si eu as oscila intre cele doua modele Africa si 1100 GS. ca incepator doar daca semeni cu arnold si vrei sa ai sansea mari de a ajunge la spital Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vis-a-vis Postat Noiembrie 5, 2007 Share Postat Noiembrie 5, 2007 Daca ar fi pt mine, mi-as lua 1100 GS si i-as pune kit turbo. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
valicaddy Postat Noiembrie 5, 2007 Share Postat Noiembrie 5, 2007 la cum trage 1100gs nu stiu la ce dracu i-ar mai trebui si turbo, dar ma rog... nu mai zic nimic Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
sherky Postat Noiembrie 5, 2007 Autor Share Postat Noiembrie 5, 2007 ca incepator doar daca semeni cu arnold si vrei sa ai sansea mari de a ajunge la spital de asta sunt foarte constient ... eu am intrebat de aceste doua motoare pentru a-mi face o parere si eventual anul viitor sa-mi iau unu din ele ... de asta vroiam sa stiu care e mai fiabil ... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ZIDU' Postat Noiembrie 5, 2007 Share Postat Noiembrie 5, 2007 de asta sunt foarte constient ... eu am intrebat de aceste doua motoare pentru a-mi face o parere si eventual anul viitor sa-mi iau unu din ele ... de asta vroiam sa stiu care e mai fiabil ... slabe sanse sa ai bani de benzina pentru a distruge oricare din ele la mers normal (nu vb de pacanele pe loc). poate doar sa fii seic in arabia saudita Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gaxel Postat Noiembrie 5, 2007 Share Postat Noiembrie 5, 2007 hai sa iti spun eu cate ceva despre africa : este grea. o sa ai probleme in special cu ea pe loc. nu stiu cat de dificila este in mers pentru ca mie nu mi se pare. eu nu am avut probleme cu ea nici pe forestier, nici in noroi (nu prea mare) nici pe drum inghetat. eu am avut ceva experienta pe un ij inainte. iti spun ca am scapat-o de multe ori pe loc. este grea. daca nu esti atent si nu ai putina experienta in a manevra un motor pe loc e pacat de ea si de nervi tai. sfatul meu e sa incerci cu ceva mai mic. bmw ul e si el greu. am stat pe loc si am condus cateva sute de m un r1100. este greu. e greu de manevrat pe loc iar ca putere trage de rupe.... acum daca as avea bani, peste 6000 euro, as cumpara un R. pana atunci ma multumesc cu africa.. si crede ma ca daca e ingrijita nu ai de ce sa te sperii.. ia un motor mai mic, invata, cazi cu el de cateva ori , iti mai vine mintea la cap si dupa treci la bmw sau africa. in privinta bmw ului tre sa te gandesti asa : nu exista motor mai mare din clasa respectiva.. te crezi atat de bun incat sa incepi cu varful de clasa ? numai bine .. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Okesz Postat Noiembrie 5, 2007 Share Postat Noiembrie 5, 2007 Nu-i adevarat ca R 1100 GS nu este de recomandat incepatorilor, doar in cazul in care incepatorul este scund de statura si/sau slabut. In rest motorul nu este deloc violent, trage progresiv nicidecum brusc (deci nu rupe aderenta pe neasteptate), are frana buna de motor. Eu n-am invatat pe el (aveam deja vreo 25.000 km facuti pe motor), insa am trecut la R 1100 GS de pe un R 60/5 din '71 (care, intre noi sa fie vorba, este mult mai mic si mai usor) si nu am avut probleme. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
S George Postat Noiembrie 5, 2007 Share Postat Noiembrie 5, 2007 BMW-ul are consum de ~4%, numai pt asta si merita sa-l iei daca ai banii. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
univet Postat Noiembrie 5, 2007 Share Postat Noiembrie 5, 2007 Africa e mai tare decat GS-ul de 650 oricand si oriunde E poate cel mai fiabil motor pe lant si ulei comun ambreiaj, cutie si motor. GS-ul de 1100 e mai fiabil fiindca are uleiuri separate, motor racit pe aer - adica mai putin intepat (cum ar fi o africa de 1200 in V racit pe apa?). mai are si cardan si suspensie supradimensionata atat pe fata cat si pe spate. Daca se strica insa....e mai scump. Am intalnit nemti pe africane si i-am intrebat de ce nu au beemere.... -unii au zis ca e mai ieftin pe africane -altii urasc design-ul german -altii au zis ca n-au unde sa repare sau schimbe cardane in calatoriile lor Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cocaine Postat Noiembrie 6, 2007 Share Postat Noiembrie 6, 2007 hm..ce draq sa zic ca afriacana nu-i fiabila?..doar asta am!! insa...am inceput pe un bmw 650 cu care mi-am dat mina, k sa zic asa .. dar fiind monocilindru( deh vibratiile ) am renuntat repede la serviciile ei urmand sa-mi iau urmasul firesc R1150gs...Mi-am luat in schimb afrikana ...si ma felicit pt insipiratia avuta..pur si simplu o ador!! grea alegere ai de facut... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
sherky Postat Noiembrie 7, 2007 Autor Share Postat Noiembrie 7, 2007 grea alegere ai de facut... hmm ... pai tocmai d-asta am si pus intrebarea asta ... e chiar greu de hotarat care pe care ... am tot citit, am vzt filmulete etc. ... amandoua par "a lifetime ride", si cred ca nu doar par ... inca ceva ... aveti idee ce probleme tehnice ar putea aparea la oricare din ele ? ... la africa stiu ceva de pompa de benzina si nuj ce releu Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gaxel Postat Noiembrie 9, 2007 Share Postat Noiembrie 9, 2007 hmm ... pai tocmai d-asta am si pus intrebarea asta ... e chiar greu de hotarat care pe care ... am tot citit, am vzt filmulete etc. ... amandoua par "a lifetime ride", si cred ca nu doar par ... inca ceva ... aveti idee ce probleme tehnice ar putea aparea la oricare din ele ? ... la africa stiu ceva de pompa de benzina si nuj ce releu africana: releul de incarcare . mie imi este busit acum. il am pe masa. releul cade pentru ca este un circuit electronic si boala circuitelor electronice sunt caldura si vibratiile, iar releul se bucura de ambele. ar fi cateva metode de a evita asta dar prea costisitoare si nu merita efrtul in opinia mea : mutat releul pe cealalta parte, prins pe suporti de cauciuc si montat radiator suplimantar cu un cooler aditional. mie mi se pare prea multa munca, avant in vedere ca un releu tine oricum 30 000 fara probleme si este 120 euro. o sa imi cumpar cred cu ocazia asta doua si pace buna. despre pompa de benzina stiam ca se arde cand ramai pe 0. exista si aici solutii de a o repara, sau inlocui cu pompe de la alte motociclete. asa cum ti-am zis, africa mi se pare mari si grea pentru un incepator. dar e un motor excelent. a mea are 18 ani si nu am ce sa ii reprosez Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
sohei Postat Noiembrie 10, 2007 Share Postat Noiembrie 10, 2007 decat africana mai bine supertenere, iar fiindca esti incepator vreau sa iti zic parerea mea legat de lucru asta si eu sunt oarecum incepator inca un pic si am 3 ani (cu vreo 45000 km) si consider ca este putin si mai am de invatat,cand mi-am luat prima data motor (un f 650) am avut aceasi dilema ca si tine , am vrut sa imi iau direct motorul preferat gs 1200,dar din discuti sfaturi etc am hotarat ca este bine unul mai putin puternic ,poate gandul asta este diferenta dintre mort sau viu in primele 6 luni de conducere , eu zic sa iti iei un motor care sa nu aiba mai mult de 50 de cai ,sa ajungi jos cu ambele picioare bine si sa stai confortabil,kiar daca ai bani mai multi nu ii arunca pe ferestra ,pardon pe reparati ca sigur o sa cazi la inceput, cumparati un motor ieftin vreo 2000 sa dai maxim pe el, si invata, si dupa cateva mii de km poti sa iti dai seama ce iti doresti , parerea mea este ca bmw gs1200 este cea mai tare motocicleta din categoria iei, nu ai cum sa te plictisesti cu ea,este un motor unic ,si daca conduci alte motocilete si sti sa mergi cand o sa te sui pe bmw o sa ii intelegi valoarea, dar ia-o de jos Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
solo Postat Noiembrie 17, 2007 Share Postat Noiembrie 17, 2007 bmw tehnic vb este o bijuterie, dar cum s-a zis mai sus nu e nici una din ele o motocicleta pt incepatori. eu inca nu am gasit bijuteria din bmw greu ca naiba cardanul se rupe suruburile se rup cand incerci sa verifici ceva la motor ( se incalzeste la solicitari prea tare neavand racirea decat pe aer ca acum 40 de ani mi se are un motor neevoluat....are fiabilitate dar ...japonezul e japonez normal ca cei care au bmw o sa laude bmw si cei care au twin ....le lauda.... testeaza le pe amandoua si ai sa te decizi mai tarziu ai sa te convingi ca japonezul e japonez pot sa stea in cap germanul ca tot nu ajunge la umarul japonezului honda cea mai fiabila motocicleta motorul in v super tenereul e bun si el..dar la suspensie lasa de dorit (prea moale) si na motorul 2 in linie:P Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.