Sari la conținut

BMW GS vs HONDA AFRICA TWIN


sherky
 Share

Postări Recomandate

Salutare, am o mica nelamurire si anume: oscilez intre BMW 1100GS si Honda Africa Twin ... as vrea sa stiu care sunt diferentele de confort, fiabiliate, eventuale probleme tehnice, consum, etc. intre aceste doua motoare ... ma gandesc ca ambele se preteaza pentru drumurile din Romanica ...

Pretul de achizitie nu difera prea mult de la un model la celalalt ... cei drept Africa Twin e un pic mai ieftina ... dar si mai veche ...

Intrebare de baraj: in ce masura sunt bune pentru un incepator ? :cheers:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 131
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Nu sunt bune pentru un incepator. Sunt motoare foarte grele, ambele au peste 200kile cu mult, ambele au cuplu de la ture joase - pot surprinde neplacut pe cineva neobisnuit cu mobrele.

Gs de 1100 are 95 Nm, trage aproape de 2 ori mai violent decat africatwin. are sprint 0-100 sub 4s si ambele trag TARE de la 2000 rpm - adica daca gadili gazul aiurea esti racheta imediat. Nu ai ce cauta pe asa ceva fara macar un an de experienta pe mobre mai usoare. Ambele mobresunt foarte inalte - adica nu ai ce cauta pe ele sub 1.80 decat daca stii sa tii in echilibru o motocicleta.

Daca vrei v2 pentru inceput mai bine te orientezi spre transalp, sau din aceeasi clasa f650gs simplu sau dakar (ultimele 2 trag mai tare putin decatafricatwin dar sunt mai manevrabile si cel putin gs-ul simplu ceva mai jos), suzuki dr650 sau freewind, yamaha xt 600, etc

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca te-ai da cu Uralul un an nu ai mai fii chiar incepator.

Ca idee R 1100 GS la mers este un Ural cu putere de 2 ori mai mare si cuplu de 2 ori mai mare. Rupe aderenta foarte usor la plecare, in mers este foarte stabila pe orice drum dar iti trebuie mana. Fa-ti-o cu Uralul.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

N-am inteles ce asemanare este intre ural si gs, in afara ahitecturii motorului boxer. Sunt cam 40 de ani diferenta de tehnologie, mai ales la suspensii.

 

Si eu as oscila intre cele doua modele Africa si 1100 GS.

La Africa Twin ai motorul in V, foarte fiabil si compact, racit cu apa (asta constituie un avantaj iarna), roata de 21" pe fata (un plus in teren), scutul acela care protejeaza motorul si evacuarea.

La GS, ai puternicul motor boxer, dar care iese destul de mult din gabarit(naspa la cazaturi), racit cu aer (nu mai duci grija schimbarii antigelului), furca telelever (foarte confortabila, mai ales pe franare), cardan cu paralever pe spate (nu mai duci grija intinderii si schimbarii lantului si a pinioanelor).

 

In concluzie, daca de obicei mergi mai mult pe asfalt, cu drumuri lungi si iesri pe forestier, plusul de putere al BMW-ului constituie un avantaj. Africa e buna si ea tot in aceleasi conditii, cu un plus in teren accidentat.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ca incepator doar daca semeni cu arnold si vrei sa ai sansea mari de a ajunge la spital

 

 

de asta sunt foarte constient ... eu am intrebat de aceste doua motoare pentru a-mi face o parere si eventual anul viitor sa-mi iau unu din ele ... de asta vroiam sa stiu care e mai fiabil ... :cheers:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

de asta sunt foarte constient ... eu am intrebat de aceste doua motoare pentru a-mi face o parere si eventual anul viitor sa-mi iau unu din ele ... de asta vroiam sa stiu care e mai fiabil ... :)

slabe sanse sa ai bani de benzina pentru a distruge oricare din ele la mers normal (nu vb de pacanele pe loc). poate doar sa fii seic in arabia saudita :cheers:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

hai sa iti spun eu cate ceva despre africa :

este grea. o sa ai probleme in special cu ea pe loc. nu stiu cat de dificila este in mers pentru ca mie nu mi se pare. eu nu am avut probleme cu ea nici pe forestier, nici in noroi (nu prea mare) nici pe drum inghetat. eu am avut ceva experienta pe un ij inainte.

iti spun ca am scapat-o de multe ori pe loc. este grea. daca nu esti atent si nu ai putina experienta in a manevra un motor pe loc e pacat de ea si de nervi tai.

sfatul meu e sa incerci cu ceva mai mic.

bmw ul e si el greu. am stat pe loc si am condus cateva sute de m un r1100. este greu. e greu de manevrat pe loc iar ca putere trage de rupe....

 

acum daca as avea bani, peste 6000 euro, as cumpara un R. pana atunci ma multumesc cu africa.. si crede ma ca daca e ingrijita nu ai de ce sa te sperii..

 

ia un motor mai mic, invata, cazi cu el de cateva ori , iti mai vine mintea la cap si dupa treci la bmw sau africa.

in privinta bmw ului tre sa te gandesti asa : nu exista motor mai mare din clasa respectiva.. te crezi atat de bun incat sa incepi cu varful de clasa ?

 

numai bine ..

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu-i adevarat ca R 1100 GS nu este de recomandat incepatorilor, doar in cazul in care incepatorul este scund de statura si/sau slabut.

In rest motorul nu este deloc violent, trage progresiv nicidecum brusc (deci nu rupe aderenta pe neasteptate), are frana buna de motor.

Eu n-am invatat pe el (aveam deja vreo 25.000 km facuti pe motor), insa am trecut la R 1100 GS de pe un R 60/5 din '71 (care, intre noi sa fie vorba, este mult mai mic si mai usor) si nu am avut probleme.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Africa e mai tare decat GS-ul de 650 oricand si oriunde

E poate cel mai fiabil motor pe lant si ulei comun ambreiaj, cutie si motor.

GS-ul de 1100 e mai fiabil fiindca are uleiuri separate, motor racit pe aer - adica mai putin intepat (cum ar fi o africa de 1200 in V racit pe apa?). mai are si cardan si suspensie supradimensionata atat pe fata cat si pe spate. Daca se strica insa....e mai scump.

Am intalnit nemti pe africane si i-am intrebat de ce nu au beemere....

-unii au zis ca e mai ieftin pe africane

-altii urasc design-ul german

-altii au zis ca n-au unde sa repare sau schimbe cardane in calatoriile lor

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

hm..ce draq sa zic ca afriacana nu-i fiabila?..doar asta am!!

insa...am inceput pe un bmw 650 cu care mi-am dat mina, k sa zic asa .. dar fiind monocilindru( deh vibratiile ) am renuntat repede la serviciile ei urmand sa-mi iau urmasul firesc R1150gs...Mi-am luat in schimb afrikana :) ...si ma felicit pt insipiratia avuta..pur si simplu o ador!!

grea alegere ai de facut... :cheers:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

grea alegere ai de facut... :cheers:

 

 

hmm ... pai tocmai d-asta am si pus intrebarea asta ... e chiar greu de hotarat care pe care ... am tot citit, am vzt filmulete etc. ... amandoua par "a lifetime ride", si cred ca nu doar par ...

 

inca ceva ... aveti idee ce probleme tehnice ar putea aparea la oricare din ele ? ... la africa stiu ceva de pompa de benzina si nuj ce releu :moto: :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

hmm ... pai tocmai d-asta am si pus intrebarea asta ... e chiar greu de hotarat care pe care ... am tot citit, am vzt filmulete etc. ... amandoua par "a lifetime ride", si cred ca nu doar par ...

 

inca ceva ... aveti idee ce probleme tehnice ar putea aparea la oricare din ele ? ... la africa stiu ceva de pompa de benzina si nuj ce releu :cheers: :burnout:

 

africana:

 

releul de incarcare . mie imi este busit acum. il am pe masa.

releul cade pentru ca este un circuit electronic si boala circuitelor electronice sunt caldura si vibratiile, iar releul se bucura de ambele. ar fi cateva metode de a evita asta dar prea costisitoare si nu merita efrtul in opinia mea : mutat releul pe cealalta parte, prins pe suporti de cauciuc si montat radiator suplimantar cu un cooler aditional. mie mi se pare prea multa munca, avant in vedere ca un releu tine oricum 30 000 fara probleme si este 120 euro. o sa imi cumpar cred cu ocazia asta doua si pace buna.

 

despre pompa de benzina stiam ca se arde cand ramai pe 0. exista si aici solutii de a o repara, sau inlocui cu pompe de la alte motociclete.

 

asa cum ti-am zis, africa mi se pare mari si grea pentru un incepator. dar e un motor excelent. a mea are 18 ani si nu am ce sa ii reprosez

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

decat africana mai bine supertenere,

 

iar fiindca esti incepator vreau sa iti zic parerea mea legat de lucru asta

si eu sunt oarecum incepator inca un pic si am 3 ani (cu vreo 45000 km) si consider ca este putin si mai am de invatat,cand mi-am luat prima data motor (un f 650) am avut aceasi dilema ca si tine , am vrut sa imi iau direct motorul preferat gs 1200,dar din discuti sfaturi etc am hotarat ca este bine unul mai putin puternic ,poate gandul asta este diferenta dintre mort sau viu in primele 6 luni de conducere , eu zic sa iti iei un motor care sa nu aiba mai mult de 50 de cai ,sa ajungi jos cu ambele picioare bine si sa stai confortabil,kiar daca ai bani mai multi nu ii arunca pe ferestra ,pardon pe reparati ca sigur o sa cazi la inceput, cumparati un motor ieftin vreo 2000 sa dai maxim pe el, si invata, si dupa cateva mii de km poti sa iti dai seama ce iti doresti ,

parerea mea este ca bmw gs1200 este cea mai tare motocicleta din categoria iei, nu ai cum sa te plictisesti cu ea,este un motor unic ,si daca conduci alte motocilete si sti sa mergi cand o sa te sui pe bmw o sa ii intelegi valoarea, dar ia-o de jos

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

bmw tehnic vb este o bijuterie, dar cum s-a zis mai sus nu e nici una din ele o motocicleta pt incepatori.

eu inca nu am gasit bijuteria :hug: din bmw greu ca naiba cardanul se rupe suruburile se rup cand incerci sa verifici ceva la motor ( se incalzeste la solicitari prea tare neavand racirea decat pe aer ca acum 40 de ani mi se are un motor neevoluat....are fiabilitate dar ...japonezul e japonez

 

normal ca cei care au bmw o sa laude bmw si cei care au twin ....le lauda.... testeaza le pe amandoua si ai sa te decizi :D mai tarziu ai sa te convingi ca japonezul e japonez pot sa stea in cap germanul ca tot nu ajunge la umarul japonezului :)

honda cea mai fiabila motocicleta motorul in v super tenereul e bun si el..dar la suspensie lasa de dorit (prea moale) si na motorul 2 in linie:P

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...