Sari la conținut

Mz-ul Meu...


Kiusro
 Share

Postări Recomandate

Ieri am sunat un prieten sa-l chem la Mall sa-l invat sa conduca motorul, si normal ca m-am dus cu MZ-ul, desi stiam ca nu am baterie buna pe el, dar am mers mai turat, in ideea in care se mai incarca bateria pe drum... Ajung acolo, i se opreste de cateva ori (ambreajul, l-am inteles ca-i incepator...) la un moment dat apare o masina in fata si omul s-a speriat, a calcat frana, f'rar a uitat de ambreaj, si s-a oprit, n-a mai vrut sa porneasca, ca mergend la turatii mici, nu s-a mai incarcat. OK, am rabdat unpicut, (era sa ne fure casca unu cu masina, noroc ca ma indreptam inspre ea si am strigat la el, s-a facut ca se pipi...)

pana la urma a pornit si am zis ca venim altadata cand o sa am bateria buna si sa plecam acasa, el a insistat sa imi faca cinste in Cargo, ne oprim in Cargo, cand sa plecam, aceeasi poveste, nu pornea, am chemat un prieten cu taxi sa-mi dea curent, am pornit, pe drum a trebuit sa-i cumpar la sora-mea medicamente de la farmacie, nu l-am mai oprit, l-am lasat la relantiu, ghinion ca nici la relantiu nu sta bine, cand oies din farmacie, imi face semn colegul ca s-a oprit motorul, am ajuns cu el impins pana la Kaufland, si am chemat-o pe tutu meu cu masina, sa ne ajute cu curent iara, pornim si il simt ca merge mai greu, nu mai trage asa de bine , am presupus ca avand in spatele meu inca 80-90Kg este normal sa nu mai traga asa de bine... ajung cu colegul pe sagului la blocurile turn il las, ne salutam, plec, dar tot greu mergea ajung in intersectia de la Turist, fac stanga, si incepe cu rateuri hop,hop,hop se opreste, f'rar, cobor ma uit ma gandesc unpic... si il vad pe colegu' venind inspre mine, si zice ca nu pleaca pana nu ma vede pe mine plecand, ok.

scot bujia neagra, aaa, de asta nu mai tragea, nu-i nimic am alta in portbagaj, o schimb, cateva pedale(zeci de pedale) bateria slaba dar porneste...

am omis sa va zic ca am pus cateva frane pe spate si am mers ca si cu sania, am presupus ca tot din cauza greutatii din spate, nu nu era asta ca eu cand m-am intors singur 60-63Kg cred ca am am pus frana si pauza puteam sa mor linistit intr-o intersectie.

ajung la garaj si am pus pe 'foaie'

 

Bujia este tot timpul murdara sau chiar plina de ulei, o schimb la o zi

Frana pe spate nu mai am

la carburator imi scapa compresie ca a lucrat un taran la ea si nah...

in cilindru este stricat filetul bujiei si facuta o improvizatie urata

la cotitura este sudat adica gainat ca aia numa sudura nu o pot numi

baterie buna nu am

instalatia electrica nu sunt sigur ca se conformeaza standardelor

 

Am hotarat sa intre in reparatie, voi ce ma sfatuiti?

 

Sper ca nu v-am plictisit...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 77
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

cand ii dau pedala la pornire, de exemplu, se aude cum sufla pe acolo, daca il ambalez pe liber la 5-5,6mii de ture scoate fum pe la imbinatura cu carburatorul si pe la cotitura

Editat de Kiusro
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

HAHAHAHAHAHAHA! nu stiam ca 'honda' este comunista, mai bine iti vinzi tu honda ca sa-ti cumperi viata mai lunga...

 

Sanatate!

 

--- Mesaj completat în 13 Nov 2007 14:31 -------------
:)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ai cam multe de schimbat la el...daca te incumeti. si asta o sa te cam coste. dar daca vrei sa pastrezi motorul o sa te bagi si o sa-l repari. hotaraste-te ce vrei sa faci si anunta oamenii. se vor gasii unii sa te ajute cu piese sau sfaturi.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Multumesc, (si la mine este prima calareala,cumparata de mine, ca ammaimers pe Jawa de 350 si minsk 125)

 

Da, am hotarat sa il muncesc, sa-l repar sa-l fac pentru mine, ideea este ca vreau sa schimb cilindrul,pistonul si segmentii, poate are cineva sa-mi dea surubelul de la carburator care regleaza relanti-ul daca nu am sa cumpar un carb complet, daca altfel nu se poate, Cilindrul are prea 2 probleme exterioare care nu-mi plac de nici o culoare, electricul am sa-l fac de la 0, si tot ce mai trebuie... mai bine o comunista decat o vitezana, asta ma caracterizeaza, unii trebuie sa inteleaga, fara suparare...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu mai am cum sa etansez, pentru ca prinderile alea care ar trebui sa tina carbul sunt rupte, dar pe la garnitura de chiuloasa nu-mi scapa compresie.

 

Multumesc.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut! Cam greu de reconditionat o motocicleta (dar stai linistit nu e imposibil).Faza mai nasoala e ca greu gasesti pentru ea piese bune(sa nu vorbim de piese noi). Pentru un dinam, mai precis un rotor a trebuit sa cumpar inca o motocicleta intreaga pt. MZ - ul meu.

 

"Bujia este tot timpul murdara sau chiar plina de ulei, o schimb la o zi" - e carburatorul de vina. Ar trebui curatata si reglata din nou.( nu e mare branza)

"Nu mai am cum sa etansez, pentru ca prinderile alea care ar trebui sa tina carbul sunt rupte," - vrei sa spui suruburile de prindere care sunt infiletate la cilindru? Daca da ia 2 suruburi de sase( de vreo 6 mm lungime ), si rezolvi problema.

"in cilindru este stricat filetul bujiei si facuta o improvizatie urata" - ca sa nu mai explic ce si cum, du-te cu chiuloasa la un strungar si te rezolva.....

" baterie buna nu am" - baterie gasesti cu 60 ron pt. ea la rusi( banuiesc ca si voi aveti...) si 2-3 ani nu ai treaba...

Toate bune..... :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu mai am cum sa etansez, pentru ca prinderile alea care ar trebui sa tina carbul sunt rupte, dar pe la garnitura de chiuloasa nu-mi scapa compresie.

 

Multumesc.

Salut. La ETZ-ul tau prinderea motorului de cadru se face si printr-un tampon de cauciuc intre chiulasa si cadrul motocicletei? Sau motorul este prins de cadrul motocicletei numai in partea inferioara prin tampoane de cauciuc, iar partea superioara respectiv cilindru, chiulasa sint libere. Multumesc.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@niht rider

Pai, bujia este unsa cu ulei sau de multe ori este neagra, eu am zis ca-i un segment, daca ii din carburator, ce anume trebuie sa reglez la el?

 

la carburator,

post-16893-1195028278_thumb.jpg partile incercuite cu rosu, acolo aluminiul este rupt, eu daca strang surubul el nu strange nimic, filetul este bun

 

la filetul bujiei poate se mai face ceva, dar ala care a lucrat innainte...

 

baterie am facut comanda imi aduce cu 80lei

 

 

@Rocknroll

La mine motorul sta prins intr-o bucsa (tampon de cauciuc) in partea superioara a cilindrului, de ce ma intrebi?

 

 

Multumesc.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@niht rider

Pai, bujia este unsa cu ulei sau de multe ori este neagra, eu am zis ca-i un segment, daca ii din carburator, ce anume trebuie sa reglez la el?

 

 

prima chestie - ia legatura cu cineva care stie la tine in oras, sa itiexplice unele notiuni de mecanica

 

 

rezolva faza cu aer fals - iti trebuie o flansa de mz - asa nu o sa iti iasa reglajele in veci pt ca el trage pe acolo aer necontrolat.

bujia sta infipta inchiulasa si asta e doar un soi de palarie la motoarele 2t - se schimba usor.

 

 

bujia poate fi neagra dein mai multe cauze - una ar fi faptul ca nu are cifra termica corecta, a 2-a ca nu e carburatorul reglat, si multe altele. pana nu rezolvi cu flansa nu ai ce face la bujie, decat sa cumperi exact modelul care trebuie pt mobra ta. - segmentii nu produc necazurile astea- la 2t nu ai baie de ulei si amestecul e supt din carb intai sub piston apoi e bagat in camera de ardere. In cel mai rau caz e un semering intre motor si cutie dar nu poti spune pana nu te asiguri ca restul problemelor sunt rezolvate - nu are rost sa desfaci acolo

 

 

 

vezi ca s-a discutat mult desprebujii, cifretermice si reglaje

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da, l-am pornit azi, a mers pe liber 1 minut, si s-a oprit, scot bujia murdara si uda, ok, schimb bijia, pornesc merge 1 minut, se opreste, iara bujia, innainte de asta mi-a ars 3 buji adica sunt intrerupte, la a patra a pus-o in scurt si mi-a sarit o siguranta, ok, ma dezechipez scottrusa cu scule si dau jos capacul de chiuloasa, gasesc ca era foarte murdar, pistonul era f murdar in cap, si se misca stanga-dreapta destul de mult, si biela, dar asta nu are joc mare, este normal? camera bieletei este aproape plina cu benzina neagra..., segmentii sunt buni, si pe piston am gasit urme de frecus pe margini...

 

Multumesc anticipat.

am cerut ajutor pe mess la Iulianmihalcea2006 si nu mi-a raspuns, mai mult mi-a dat offline dupa ce l-am intrebat, la fel si Tntmototuning, multumesc mult amandurora.

Editat de Kiusro
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

prima chestie - ia legatura cu cineva care stie la tine in oras, sa itiexplice unele notiuni de mecanica

rezolva faza cu aer fals - iti trebuie o flansa de mz - asa nu o sa iti iasa reglajele in veci pt ca el trage pe acolo aer necontrolat.

 

Asta este solutia. Trebuie schimbat daca acolo nu inchide. Nu se merita de facut improvizatii ca oricum nu tine :hug: . O flansa din aia poti comanda de la Oradea daca pe la tine nu gasesti. Firma se numeste Oregano SRL, tel:0259/433441( au atat piese noi cat si sh). Toate bune :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

e normal sa se miste pistonul pe biela, nu tre sa se miste in camasa.

camera bielei, adica carterul e tot din cauza amestecului prost. Daca era benzina sigur asta e. Mai sunt cazuri in care trage in carter ulei de la cutie, da ala e gros de felul lui.

mizeria din capul pistonului e calamina si provine tot de la amestecul incorect si reglajul prost.

mergi la cineva care stie sa umble la moto asa cum trebuie. de unde ziceai ca esti ?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@nigh rider, salut, acolo nu se poate pune flansa, nu exista flansa ptr treaba aia, cine a umblat acolo, a schimbat carb-ul, a pus unu de 251, dar nu a mai schimbat si gatul acela care este mai sus in poza, asa ca am inchis acolo cu un cauciuc (imagineaza-ti grosimea unei manusi chirurgicale ,aia am pus acolo si inca era prea groasa) Multumesc oricum, am sa folosesc informatia data de tine, avand in vedere ca intra in reparatii.

 

@ZIDU', salut si tie multumesc ptr informatii m-am mai linistit, m-a mancat pe mine azi sa vad ce are de aia l-am desfacut, dar maine ma duc cu el la Crainic, sunt din Timisoara, Crainic a zis ca ma ajuta, m-a ajutat si cu Jawa mea de 250.

 

Sanatate!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

 

@ZIDU', salut si tie multumesc ptr informatii m-am mai linistit, m-a mancat pe mine azi sa vad ce are de aia l-am desfacut, dar maine ma duc cu el la Crainic, sunt din Timisoara, Crainic a zis ca ma ajuta, m-a ajutat si cu Jawa mea de 250.

 

Sanatate!

Stai langa om si "fura " meseria. pune-l la puncti si zi ce a avut :) e pacat sa nu il ai in stare buna

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ma bucur ca te-ai hotarat sa iti salvezi motorul. eu vreau sa vand ETZ-ul si sa imi i-au un Rebel sau o Virago dar un "lup batran" (motorist batran din clubul "Lupii Sigidavei" ) ma sfatuieste sa nu il vand. "poti oricand sa ii schimbi ambielajul care se poate schimba si cu unul facut de un alt "lup" chiar la noi in oras, il segmentezi si mergi iar cu el cel putin 2 ani fara probleme". asa ca stau sa ma gandesc daca sa il vand sau sa il tin totusi.

ca sa te ajut si eu cu ceva, ca am vazut ca sfaturi foarte utile ai primit deja, uite aici doua numere de tel de la un magazin de piese de MZ din Tg Mures: Zoli Okani 0744 506 624 sau 0722 669 946. poti suna sa vezi daca se gasesc macar unele piese de care ai nevoie.

eu am un piston cu segmenti, pe care l-am primit odata cu restul motorului si nu il folosesc pentru ca e foarte bun cel pe care il am acum pe motor. daca crezi ca iti foloseste ti-l pot trimite. eventul, daca tu ai (sau poti face rost) de un carburator (cu camera in care se misca shibarul) mai putin uzat am putea face schimb. am nevoie ca al meu trage aer fals de atata uzura si sta cam turat iar unul nou e cam scump.

spor la lucru!

Editat de Kenno
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pastreaza-l, mie mi-a sugerat mecanicul sa-mi iau etz ptr ca sunt foarte rezistente si sper ca asa si este, oricum stiu ce am cumparat, sunt constient cam cati bani mai bag in el, dar este al meu si vreau sa il ingrizesc cum pot mai bine.

Editat de Kiusro
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

ieri am fost la mecanic si am desfacut iubirea in doua.... si nu este o priveliste frumoasa

 

Chiuloasa + (are ceva daca am un filet mai mare si unu mai mic la prinderea in bucsa?)

Cilindru R I, II + ( a fost batjocorit)

(Piston alezat)in fct de cilindru

Ambielaj cu biela + (varza)

2 rulmenti 61306 (rulmenti...)

2 capace simering (?)

2 simering (?)

Ambreiaj - con filetat + (nu vreti sa stiti cum arata)

Pinioane rectificate cutia de viteze + (aici sunt unele roase)

Furca + ( de unde-i furca? asta?)

4 rulmenti cut viteze, (da, TOTI rulmentii sunt varza)

Nuca ambreiaj (sau ambielaj, ajutati-ma va rog, nu stiu ce-i asta)

Capac ulei + (nu le mai pot folosi)

Cabluri: -Acceleratie (prefer sa le schimb acuma)

-Soc

-Ambreiaj

Rotor + (astea nu stiu daca sa le schimb inca avand in vedere situatia...)

Stator - Platina + (idem mai sus)

Carcasa stanga-dreapta (nu inteleg cum a scris dar stiu la ce se refera)

si inca una dar nu inteleg ce a scris pe lista

 

Abia ieri am ajuns, ne-am pus sa-l desfacem.

rulmentii se misca toti, al trei-lea rulment de pe con nu-si mai avea folosul, nu sustinea nimic

in capul conului este un filet, care este spart pe toata lungimea lui, nu stiu cum a reusit ala care a lucrat la el,

mai jos pe con mai trebuie sa fie un filet, care lipseste cu desavarsire si Dl. Crainic nu a avut cum sa prinda presa, ne-am descurcat noi cumva.

 

Am ajuuns in interiorul motorului , rulmentii care sustin ambielajul erau chilneruiti pe evterior, ca sa stea in carcasa, pentru ca acel (cuvant urat) care a reparat motorul NU I-A BAGAT LA CALD, i-a chilneruit si i-a fortat cu ciocanul... asa ca a distrus carcasa in interior.

 

Garniturile de ulei de la rulmentii ambielajului erau puse invers, si s-au deteriorat,lovituri de ciocan sunt peste tot, si sparturi in carcasa.

 

Un lucru ne-a mirat pe amandoi cand am ajuns sa desfacem suportul care tine toba de esapament, surub de 21... uau, nu avem cheie de 21 pentru ca nu se mai fac suruburi de 21 de mult, ok, am imprumutat o cheie, l-am scos, si ..... SURPRIZA! o bujie care nu mai avea partea de portelan imi tinea suportul de toba... asta a pus capac zilei, si eu am ras cu lacrimi de durere...

Am sa atasez si o poza cand va vrea softul telefonului sa-mi recunoasca telefonul, bastard!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Dl. Crainic e mecanic foarte bun, iti face motorul ca la carte, e singurul din timisoara care se mai ocupa cu asa ceva.....singura problema e ca te face sa schimbi tot, iar asta o sa te coste..Dar tare curios sunt daca schimbi tot cum o sa mearga.. merita oare??

 

apropo..aveai probleme cu cutia de viteze? ca trebe sa schimbi atatea chestii pe acolo.. ai mare grija cu Crainic...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu am avut probleme cu cutia, doar un pinion este ros intr-o parte, dar cele trei piese care sunt intr-e pinioane sunt roase, si unu este proaspat schimbat, dar ros si acela. La ce te referi cand zici 'ai mare grija cu Crainic...' ?

 

--- Mesaj completat în 28 Nov 2007 18:08 -------------
Eu stiu ca lucreaza f bine, dar ma deranjeaza cel care lucreaza cu el, ca se imbata si nu stie ce face, si ma cheama sa-mi puna cablu de bitzigla la acceleratie!!!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da, l-am pornit azi, a mers pe liber 1 minut, si s-a oprit, scot bujia murdara si uda, ok, schimb bijia, pornesc merge 1 minut, se opreste, iara bujia, innainte de asta mi-a ars 3 buji adica sunt intrerupte, la a patra a pus-o in scurt si mi-a sarit o siguranta, ok, ma dezechipez scottrusa cu scule si dau jos capacul de chiuloasa, gasesc ca era foarte murdar, pistonul era f murdar in cap, si se misca stanga-dreapta destul de mult, si biela, dar asta nu are joc mare, este normal? camera bieletei este aproape plina cu benzina neagra..., segmentii sunt buni, si pe piston am gasit urme de frecus pe margini...

 

Multumesc anticipat.

am cerut ajutor pe mess la Iulianmihalcea2006 si nu mi-a raspuns, mai mult mi-a dat offline dupa ce l-am intrebat, la fel si Tntmototuning, multumesc mult amandurora.

 

Sa-ti spun eu cum sta treaba pe bune :baldy: :

-la mecanic te duci cu japoneza sa o repare , pt revizii etc. Asta cam o data pe sezon pentru ca de regula sunt fiabile si construite din materiale adecvate.

-cand ai comunista TU esti mecanicul.Pt ca daca nenea ala o face sa mearga ceas, in 2 sapt o sa apara alte probleme. 100% . Chiar daca ETZ-ul e cea mai fiabila dintre comuniste.

-mecanicul nu o sa aiba niciodata rabdare si timp sa-ti explice ce si cum, pt asta sunt prietenii.

 

Sfatul meu;

 

Il lasi sa o faca acum cap-coada pentru ca e toata cazuta si nu ai avea nici o sansa singur.Dupa aia orice apare rezovi singur sau cu prietenii, sau cu forumu'. Pentru asta trebuie sa citesti la greu articole de pe net si de pe forumul asta pentru a fii capabil sa pui intrebari inteligente si la obiect.

E vital sa intelegi principiile de baza ale motorului in 2t (de ex http://science.howstuffworks.com/two-stroke2.htm ). E deasemenea foarte important sa stii cum se numesc toate piesele si care e rolul lor.

You can do it! :finger:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@ ITS, uau, m-ai surprins, am crezut ca vrei sa imi zici si tu sa ma las de comuniste, Multumesc. Ma pricep la mecanica, da, este adevarat ca nu prea stiu unele piese din motor, pentru ca am facut mecanica fina, dar asta imi place, multumesc mult pentru sfaturi, link-ul stiam, dar de acolo am inteles mai bine.

Sper sa ne intalnim odata sa fi in cercul prietenilor care mi-au dat sfaturi si sa bem sanatosi impreuna...

 

--- Mesaj completat în 28 Nov 2007 23:22 -------------
Hei,oameni , v-am zis ca intr-o zi l-am pornit,stand pe el, si nu aveam turatii, am zis ca poate a murit turometrul, si am schimbat in viteza I, si mi-a plecat motorul in spate!! Chiar puteam sa merg cu spatele, dar cand am realizat am oprit si am pornit din nou si de atunci nu s-a mai intamplat...

 

Practic, ce s-a intamplat?

 

--- Mesaj completat în 29 Nov 2007 12:47 -------------
M-am apucat de electric acuma.Un releu incarcare mi-ar trebui, ca am in instalatie un 'regulator de tensiune' , care nici nu stiu cum se leaga...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...