Sari la conținut

Montaj alarma


Vizitator Hairy Poker
 Share

Postări Recomandate

Vizitator Hairy Poker

Mi-am achizitionat o alarma auto am citit schema, am invatzat-o pe de rost, dar am o intrebare:

Unde este cel mai bine sa pozitionez senzorul de soc ca sa fie cat mai eficient?/

Eu ma gandeam undeva in zona bordului pe ceva care sa amplifice cat de cat vibratia...

Voi ce imi sugerati?? :friends:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 59
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Mi-am achizitionat o alarma auto am citit schema, am invatzat-o pe de rost, dar am o intrebare:

Unde este cel mai bine sa pozitionez senzorul de soc ca sa fie cat mai eficient?/

Eu ma gandeam undeva in zona bordului pe ceva care sa amplifice cat de cat vibratia...

Voi ce imi sugerati?? :friends:

Pe cadru .. oriunde. Nu pe bord.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator Hairy Poker

ma gandeam sa-l pun undeva pe partea de dedsupt a rezervorului, in ideea ca rezervorul s-ar comporta ca o incinta acustica (nu ca ar fi gol mereu) si ar amplifica vibratiile.....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am dat si eu cu google si prin forumuri dupa alarme si cica unii recomanda pe cadru sub rezervor. Important este ca sa fie montat direct pe cadru, fara nici un fel de suport intermediar, pentru ca vibratia sa nu fie asorbita.

Ce marca/model e alarma aia , ca ma bate gindul sa fac si eu ca tine (o cumpar kit si o montez singur).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator Hairy Poker

pai sa mor daca stiu ce marca este...

eu am ales-o sa aiba telecomanda cat mai micuta, (sa nu o pierd pe drum) caci in general cam toate au acelasi lucru in kit-ul initial.

si am mai mers pe un principiu, centralina sa fie cat mai mica ca sa o pot ascunde usor in carena...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

mai omule ai grija ce tip de senzor e, ca sunt senzori de si senzori de inclinare. Aia de soc sunt folositi in general la auto, ca sa detecteze cand se sparge geamul.

La moto sunt pusi in general senzori de inclinare, care detecteaza cand se schimba pozitia (altfel poate sa o urce in camion fara ca senzorul de soc sa se prinda)

In plus tu nu ai nevoie de o cutie de rezonanta pt un senzor de soc, altfel o sa iti porneasca de cate ori ploua sau trece un camion pe strada (sau unul cu toba goala :cheers: ).

In concluzie tre sa il montezi pe cadru, intr-un loc greu accesibil, mai ales daca(si la pretul asta nu cred) nu are posibilitatea sa detecteze taierea firului intre centrala si senzor. (am pus alarme pe masini :friends: )

Editat de ZIDU'
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Senzorul de soc il montezi oriunde pe cadru.De obicei sunt destul de sensibile, trebuie lucrat la reglaj sa nu porneasca la orice frunza batuta de vant. Sunt mai bune cele in 2 trepte , primul nivel reglat sa faca un beep la soc usor si nivelul 2 sa urle full la un soc mai puternic.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

pana la urma .. are idee cineva unde putem pana la urma sa le montam .. adik nijte tipi care au mai facut-o si stiu cum se face :friends:.. nu de alta ... dar si eu mi-am luat .. dar pana mea ... o tin in SUFONER ...deci .. "ma joc neprotejat" :cheers:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator Hairy Poker

pai din cate am vazut eu.. asta la primul soc nu face se aprinde un led si se stinge dupa cateva secunde... (nu am facut proba si cu avariile conectate sa vad daca se aprind si ele dar de piuit abia la a doua atingere...)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

0721255331 - Boggy

E profi in alarme si a montat multe pe moto 

El mi-a montat si mie alarma si sunt foarte multumit de lucrare :friends:

Singura "problema" ar fi amplasarea senzorului, care face si subiectul acestui topic. Motorul meu are un al doilea rezervor sub sa si senzorul a fost atasat pe el. Datorita faptului ca rezervorul este prins de cadru cu tampoane elastice de cauciuc, trebuie sa tin reglajele de sensibilitate la maxim si tot nu sunt multumit, pentru ca daca o ridici usor de pe cric si il impingi incet poti pleca fara sa porneasca alarma.

Asadar, cred ca senzorul trebuie montat direct pe cadru pentru rezultate optime si intr-un loc ferit de apa provenita de la ploaie sau de la spalarea cu apa sub presiune.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator Hairy Poker

aici ai dreptate cu spalatul..

dar ma gandesc ca si centralina si senzorul se pot imbraca in plastic destul de lejer...

chestia cu apa e totusi putin aleatorie... fiindca la motoreta apa cam intra peste tot....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu zic ca un senzor shoc nu prea se merita pus pe motocicleta. Un senzor balans e mult mai potrivit. Sigur nu ai avea alarme false - inca nu am vazut vantul care sa miste motociclete, la tunete, zgomote mari nu ar pleca nici de-al draq senzorul de balans, in schimb cand ar vrea cineva sa se "uite mai de-aproape" ar misca senzorul. Senzorul balans nu este mare lucru, in principiu e sa zicem un lantzishor de-ala mic, de pus la gat, de care atarna o bobitza de plumb si care trece printr-un inel . Ei bine, in pozitzia de repaus (calibrat cu motorul pus pe cric), lantzisorul trece prin inel si nu face contact electric. In momentul in care atinge, declanseaza un circuit de comanda a claxonului/sirenei. Eu zic ca merge cu claxon, deoarece rata de alarme false ar fi mult mai mica decat in cazul unei alarme clasice, cu microfon (asa-numitul senzor shoc). Circuitul de comanda nu ar face decat sa numere 10 secunde de la primul semnal primit de la senzor, cat sa tzina goarna activa, apoi sa se opreasca. Circuitul se poate face simplu, dintr-o jumatate de "monostabil" - un condensator se incarca rapid prin circuitul senzorului, apoi tensiunea de la bornele condensatorului asigura printr-o rezistentza deschiderea in saturatzie a unui tranzistor darlington care ataca direct goarna, pana cand se goleste condensatorul (daca nu vine inca un puls de incarcare intre timp de la senzor). Oricum, chiar si alarmele comerciale, cu telecomanda si sirena, banuiesc ca au o intrare in modul si pentru senzor balans (poate sa confirme cineva care a lucrat cu de-astea ?). In principiu cred ca merge pus senzorul de balans chiar pe intrarea de senzor soc dupa ce inseriezi o baterie de ceas, deoarece senzorul balans este un comutator inchis/deschis, deci e nevoie de o sursa de tensiune, cat de mica, sa suplineasca semnalul generat de senzorul soc. Tot asa... alarme false zero, ramai cu avantajul conforului de a lucra din telecomanda (dar cu dezavantajul unui sistem comercial, cunoscut de hotzi...).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator Hairy Poker

@mosulik.. interesanta faza cu senzorul de balans dar daca il calibrezi unde iti parchezi tu motoreta de obicei si o pui pe cric undeva unde e mai inclinat solul cum faci, nu iti pleaca alarma de nebuna...??? :friends:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@mosulik.. interesanta faza cu senzorul de balans dar daca il calibrezi unde iti parchezi tu motoreta de obicei si o pui pe cric undeva unde e mai inclinat solul cum faci, nu iti pleaca alarma de nebuna...??? :friends:

Mi se pare ca porneste cand e motorul pe verticala ... nu conteaza gradul de inclinare.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Azi dimineatza am incropit si testat schema de mai jos si merge multzumitor. Cu valorile din schema se obtzine o temporizare de vreo 5-6 secunde, dupa o incarcare completa a condensatorului (prin rezistentza de 40 Ohmi). Se incarca un pic cam greu, cred ca ar merge redusa rezistentza asta la 20 Ohmi. Scopul rezistentei este de a proteja senzorul balans de scantei, care ar putea produce lipirea senzorului pe "pornit". Altfel, tiristorul face fatza cu succes la curentul mare mancat de claxon, inchiderea tiristorului e asigurata de functionarea in regim intermitent a claxonului. Mai trebuie gasita o modalitate isteatza de ascundere a intrerupatorului de armare/dezarmare a alarmei... metoda clasica - un buton mare, rosu, pe care scrie alarma, si care e fals biggrin.gif si inca unul mic, pitit pe sub bord...

 

Prin senzor eu ma refer la un pendul , cum ziceam, un lantzisor de care atarna o bila de plumb si care trece printr-un inel, de care in mod normal nu atinge. Acuma... toata cutiutza asta a senzorului trebuie sa fie montabila astfel incat sa permita un reglaj in functzie de inclinarea motocicletei. Asadar cand e inclinata motocicleta, firul senzorului normal ca o sa fie vertical, insa inelul va putea fi rotit din exterior, pana pe pozitzia in care nu atinge de fir. Aducerea motocicletei la verticala (modificarea pozitziei relative a inelului fatza de fir (care ramane vertical), va produce atingerea firului de inel - inchiderea circuitului de incarcare a condensatorului si deschidere a tiristorului. Rolul condensatorului este de a asigura o perioada de temporizare de 5-6 secunde de la primul impuls venit de la senzor (sa urle o perioada si dupa ce senzorul s-a echilibrat la loc - adica hotzu lasa motoreta la loc, dar claxonul continua sa urle un pic...).

 

Cat priveste treaba astalalta - parchezi undeva unde solul are alta inclinatzie decat in mod normal... pai faci senzorul mai putzin sensibil, adica lantzul sa atinga inelul cand motocicleta este cat mai aproape de verticala... Mai trebuie ales si un lantz cu o flexibilitate optima si un plumb pe masura (ca senzorul sa se linisteasca dupa ce parchezi si sa poti arma alarma imediat, sa nu stai sa astepti senzorul prea mult timp).

post-42-1110961347_thumb.png

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@mosulik.. interesanta faza cu senzorul de balans dar daca il calibrezi unde iti parchezi tu motoreta de obicei si o pui pe cric undeva unde e mai inclinat solul cum faci, nu iti pleaca alarma de nebuna...??? :friends:

senzorul de balans detecteaza schimbarea de pozitie, nu pozitia in care e la un anumit moment.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mda... recunosc ca am facut o confuzie de la bun inceput, cu senzorul balans/pozitzie. Senzor de balans insa e mai greu de improvizat... sa zicem ca atarna un magnet de un fir de atza, iar pe-acolo este o bobinutza mica, apoi un amplificator puternic , cu un a741, ca ii poti regla amplificarea usor (si deci sensibilitatea senzorului), ca sa scotzi semnal de comanda a goarnei. Oricum, mi se pare mai complicat... Dupa ce parchezi, mai stai sa astepti pana se linisteste magnetul, asta daca nu a gasit vreun perete de metal de care sa se lipeasca intre timp...

 

Am mai pus un tranzistor in schema aia, ca sa asigur incarcarea rapida a condensatorului si protejarea senzorului, printr-un tranzistor.

post-42-1110963958_thumb.png

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

moshulik, gandesti complicat. poti face un senzor de balans pe sistemul gandit de tine, daca adopti o solutie asemanatoare cu un clopotel, adica sa se miste si inelul prin care treci lantisorulin asa fel incat in pozitie de repaos lantisorul sa treca tot prin mijlocul cercului, numai cand le misti sa se atinga datorita perioadelor diferite de oscilatie ale oscilatoarelor gravitationale :friends:

Adica un soi de clopotel metalic cu limba metalica trecuta printr-un izolator in partea de sus.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...