Sari la conținut

MZ


alexandru1771
 Share

Postări Recomandate

pt ca ar fi trebuit sa astept ore in sir ca sa se raceasca si sa scot chiuloasa.

 

E figura de stil sau astepti atat ca sa fie rece de tot?

Dupa ce opresti motorul, dupa cate minute poti pune mana pe cilindru (70 grade) si dupa cate minute simti temperatura de 25 grade - caldut un pic, comparativ cu temperatura corpului de 36 grade?

La ETZ cam dupa 3 minute poti pune mana cu atentie pe aripioare, e drept ca sunt mari de tot. La ES in mod normal cum trebuie sa fie?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 4,6k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Salutare!

 

Gary Jules spunea in melodia Mad World: "Bright and early for the daily races / Going nowhere, going nowhere". Ma regasesc in versurile astea pe deplin. Dimineata sunt plin de sperante ca seara motorul va merge bine, iar seara imi vine sa incui garajul si sa nu ma mai duc pe acolo.

 

Am montat chiuloasa, am desfundat robinetul de benzina (nu reuseam sa-l desfac din cauza unui filet prost, azi in mod miraculos l-am desfacut cu mana libera...dupa ce zilele trecute l-am bagat la mengina, am tras cu patent, carpe etc), am schimbat benzina si uleiul + amestecul de ulei/bnzina (pe care l-am marit pt ca am realizat ca era mai putin decat recomanda manulalul), am pus bujie noua si in sfarsit am pornit motorul. Destul de greu, 10-20 de pedale, cu multe rateuri, dar pana la urma a luat-o.

 

Acelasi scenariu: Motorul rece - mergea foarte bine. Pe masura ce se incalzea - turatia tot mai mare. Am tot inchis aerul pana am ajuns cu el inchis maxim - motorul era inca turat bine. Am pus o punga de plastic si o carpa pe filtrul de aer si nu am observat nicio modificare la turatie (banuiesc ca in mod normal trebuia sa se opreasca). Am dat cu WD 40 peste tot pe chiulosa /carburatorv / evacuare si nu a survenit nicio modificare a turatiei. Cand motorul era bine incalzit daca trageam de acceleratie nu mai revenea. Atunci am oprit motorul si am plecat acasa.

 

Au trecut cam 15 minute pana chiuloasa s-a racit incat sa pot sa pun mana pe ea cat de cat - in conditiile in care afara erau cam 10-15 grade si eu aveam mana rece. Probail chiuloasa avea cam 45 de grade.

 

Colac peste pupaza, cotul de la evacuare (imediat cand iese din chiuloasa) s-a fisurat. Are o fisura longitudinala cira 7cm. Probabil s-a intamplat din cauza autoaprinderii.

 

Probabil ca problema este cum ati spus: aer fals pe la simering. Atunci cand mi-a sarit surubul de la cama, nu doar avansul centrifugal s-a indoit, ci si simeringul a suferit. Faptul ca nu vad ulei pe bujie in combinatie cu surubul de la cama, ma duce cu gandul ca simeringul de pe partea drepta e problema.

 

Totusi nu imi este clar un lucru: daca trage aer fals = amestec sarac (corect?) = absenta fum pe evacuare (corect?). Mie imi iese fum alb intr-o veselie.

 

Anul de fabricatie al motocicletei este 1962.

 

Cum verific / schimb acel simering mic de pe partea dreapta fara sa desfac motorul ? Aia mari se pot verifica cumva fara sa desfac motorul ?

 

Am adaugat un filmulet pentru a va face o parere despre sunetul motorului. Motorul era deja cald si surubul pt aer era inchis la maxim, nu mai aveam cum sa scad turatia mai mult:

 

Va multumesc nespus de mult pentru ajutorul si interesul acordat !

Editat de zacu
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut. Uita-te bine, fa o verificare atenta la flansa intermediara ce leaga carburatorul de gitul de aspiratie, in toata acea zona unde se leaga carburatorul, pe partea se aspiratie. E atit de parsiv si pervers aerul asta fals aspirat pe unde nu crezi incit i-ti vine sa dai foc utilajului nu alta. Nu cred ca este din simeringuri. Dar nici nu contrazic. Totusi, mai usor este sa refaci o etansare decit sa crapi un motor in doua. Numjai bine.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mai am un carburator de ES 250 (motocicleta mea este ES 175). Se potriveste ? problema e ca nu stiu cat de functional e acel carburator, nu l-am testat niciodata.

Am comandat si o garnitura de chiuloasa noua, poate cea veche (care defapt e tot noua...) s-a stricat.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am pus o punga de plastic si o carpa pe filtrul de aer si nu am observat nicio modificare la turatie (banuiesc ca in mod normal trebuia sa se opreasca).

 

iti dai seama ca fara aer nu arde. trage aer pe undeva, si inca destul, nu stiu cum de nu se vede gaura aia.

 

 

Colac peste pupaza, cotul de la evacuare (imediat cand iese din chiuloasa) s-a fisurat. Are o fisura longitudinala cira 7cm. Probabil s-a intamplat din cauza autoaprinderii.

nu neaparat. dar asta mai putin conteaza acum

 

Totusi nu imi este clar un lucru: daca trage aer fals = amestec sarac (corect?) = absenta fum pe evacuare (corect?). Mie imi iese fum alb intr-o veselie.

 

fum alb inseamna benzina nearsa - incarcaturi neaprinse(probleme aprindere)

 

Am adaugat un filmulet pentru a va face o parere despre sunetul motorului. Motorul era deja cald si surubul pt aer era inchis la maxim, nu mai aveam cum sa scad turatia mai mult:

la ce surub te referi? daca e surub de reglaj de pe carb, acesta e un reglaj valabil doar pentru ralanti. Regleaza o zona ingusta, nu poate corecta carb dereglat. Daca ai aer fals, rasucitul surubului nu are efect.

 

la vinceputul filmului se vad scantei enorme la perii, ca platina e sus. deci periile plutesc deja la turatie mica.

Poti sa elimini incarcarea din schema, scotand firul de excitatie de la dinam.(firul duce la una din perii). Dinamul devine doar o parte din volant, regulatorul nu influenteaza, mergi doar pe baterie. Poti scoate firul in timpul functionarii sa vezi daca ai vreo modificare dramatica, atentie doar la degete.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am adaugat un filmulet pentru a va face o parere despre sunetul motorului. Motorul era deja cald si surubul pt aer era inchis la maxim, nu mai aveam cum sa scad turatia mai mult:

la ce surub te referi? daca e surub de reglaj de pe carb, acesta e un reglaj valabil doar pentru ralanti. Regleaza o zona ingusta, nu poate corecta carb dereglat. Daca ai aer fals, rasucitul surubului nu are efect.

 

Ma refer la surubul care ridica/lasa in jos acul dozator (deci deschide aer + da mai multa benzina), practic e ca si cum as trage de acceleratie cate putin. Mai exista un surub unde sub carburator, la care am acces doar daca demontez carburatorul, ala cred ca e pt benzina, nu m-am atins de el niciodata (doar l-am desfacut sa-l curat si l-am montat in aceeasi pozitie).

 

la vinceputul filmului se vad scantei enorme la perii, ca platina e sus.

 

Scanteia care se vede nu este de la perii. Avansul centrifugal atinge foarte putin carcasa periilor si scoate scanteie. L-am lasta asa din cauza ca imi e frica sa mai trag de avansul ala sa nu cumva sa-l rup sau sa ii blochez contragretatile (partea care atinge este fix cuisorul care tine unul dintre bratele contragreutatilor). Ma gandesc ca asta nu ar trebui sa-mi influenteze partea electrica.

 

M-am uitat cu atentie la perii in timp ce motorul mergea si nu scoate nicio scanteie (nici la turatie mica, nici mare).

Pe de alta parte are momente cand imi da scanteie la platina. Nu imi apare mereu, doar cand are ea chef. Am fost la cateva magazine si nu am gasit condensator. Nici nu prea stiu exact ce condensator imi trebuie. Sunt modele in funcite de voltaj sau altceva ?

 

Am sa incerc sa fac las doar pe baterie, sper sa inimeresc firul care trebuie :)

Editat de zacu
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Avansul centrifugal atinge foarte putin carcasa periilor si scoate scanteie. L-am lasta asa din cauza ca imi e frica sa mai trag de avansul ala sa nu cumva sa-l rup sau sa ii blochez contragretatile (partea care atinge este fix cuisorul care tine unul dintre bratele contragreutatilor). Ma gandesc ca asta nu ar trebui sa-mi influenteze partea electrica.

Asta pare a fi o serie de scurt-circuite intre masa(cama, regulator centrifugal) si excitatie, rotorul face autoinductie ca un primar de bobina de inductie. Daca tie ti se pare asta normal, mie nu mi se pare. Faci cum vrei.

 

Scanteie din cand in cand e ok la platina, daca nu iti apare tot timpul, condensatorul de la platina it este ok.

 

Daca nu fac periile scanteie e bine. Fa si scapa si de scurturile alea.

Editat de owene
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut!

Din pacate nu am mai avut timp de motocicleta si urmeaza sa plec din oras pentru cateva saptamani, sper ca voi mai avea posibilitatea sa ma reapuc cand ma intorc...

 

Intre timp am comandat o garnitura de chiuloasa, insa imi trebuie sa stiu daca aceasta se potriveste pe toate modelele de ES (175/0, 175/1 si 175/2) ?

 

Multumesc mult pentru ajutor !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Aveam eu ceva banuieli...dar clar cineva a fugit de acasa cand era mic :).Chiar cand ma gandeam ca ce o fi patit nea' Petcu de nu mai zice nimic, dar uite ca revine in forta :)

Chestia aia cu fire chiar incalzeste tuica? Eu astept zapada dar vad ca unii mai norocosi se bucura de toamana lunga...Carnatii nu trebuiesc facuti prea tare..umbla vorba ca arsura e cancerigena :)

Editat de master_alexut
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Doar nu crezi ca l-am mincat. L-am fript doar asa, in scop didactic.

Si tuiculita tot in scop didactic cred... sunt necesare ceva exemplificari prin imagini de la procesul de distilare, nu ?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

VREAU SI EU :) PM daca mai ai :)

 

Pentru ES sunt prea lungi, dar daca nu gasesti altele sunt bune si astea. Te invat eu cum sa le scurtezi. Ar trebui sa fie lungi de 360 mm, interior 60x43 mm la motor si 50x36 mm la carcasa.

 

Ein Stück Kettenschutzschlauch für die beiden MZ- Typen ES 250/2 und ETS 250 . Dieser Schlauch ist natürlich neu und nicht porös. Leider ist es uns zur Zeit nicht möglich dieses Teil günstiger anzubieten. Der Kettenkasten hierfür ist nicht auf Lager. Diese Ausführung wurde manchmal auch bei den anderen Typen ES175 und ES250 (also 0 und 1) verwendet. Gesamte Länge ca. 360 mm, Öffnung vorn innen ca. 60 x 43 mm, Öffnung hinten innen ca. 50 x 36 mm.

 

post-59949-0-24235300-1353870059_thumb.jpg

Editat de petcudan55
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

SALUT tuturor mz-istilor si tuturor detinatorilor de moto . Apar si eu cu cateva intrebari si sunt sigur ca voi gasi raspunsus cel mai bun , detin si eu un mz de 250cc es1 modificat si cam tot timpul imi apar probleme la cutia de viteze problema este ca imi toceste furca cea mica si nu imi mai intra treapta 2 furca am incarcato acum 3 luni si din nou sa tocit as vre sa ma ajutati si pe mine cu asta daca se poate si as mai avea una daca se poate si unde as putea omologa un ansamblu fata am umblat foarte putin la cadru mai exact am ingustat partea care vine intr juguri o sa pun si poze cu moto sa va dati seama despre ce vb va multumesc

 

app cum pun pozele ca nu stiu

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

poze pui apasand butonul "Image"

 

 

dogbox.jpg

 

Ti s-au rotunjit varfurile de la cuplajul "dog-teeth" si tendinta lor e sa decupleze, in loc sa cupleze, asa ca furca selectoare tine cuplat fortat dar e efort pe ea si se albastreste si toceste. Ori schimbi crabotii aia ori ii incarci si rectifici, dar am auzit ca nu tin extraordinar de mult. Sunt acolo abia 3 grade unghi, nici nu se observa, dar sunt importanti.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vad ca poza ce am pus-o nu mai apare, era de pe carbibles.com > transmission bible

 

Ce ai pus tu e un link intern la harddiskul tau, daca ne dai harddiskul, o sa vedem si poza. Pana atunci foloseste editorul extins, o sa vezi ca are si posibilitatea de attach sau pui poza pe un site image-hosting si pui link la images.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

o japoMeza ES/2!

 

Toba e de 4T, daca i-ai pune toba de MZ i-ar creste puterea, toba de 4T nu-i buna, desi e frumoasa la aspect. Eu am vazut undeva toba de 2T facuta din cea de 4T, dar era doar la exterior, in interior avea tot ce ii trebuia pt 2T, difuzor, confuzor si amortizor. (Cele de 4T au doar amortizor)

 

Trece ITP-ul?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...