Sari la conținut

MZ


alexandru1771
 Share

Postări Recomandate

Am un mz rt 125/2 din 1957 si anul asta l-am facut ca a stat mai mult timp nefunctional si as vrea sa-l dau sau sa fac schimb cu un mz es 175.Schimb sau bani . Ceva oferte???Am acte pe el

ceva poze...sunt interesat

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 4,6k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Eu glumeam acolo cu 6V care incap in sarma si 6V care nu mai incap, cu amperii care danseaza in jurul becului :-)

 

Dar vad ca @sharky nu e interesat deci "alles klar"

sunt interesat dar intru mai rar pe forum

zilele acestea am intrat in posesia releului electronic pe care mi l-a facut cineva dupa o schema de trabant de 6 volti si a facut cablajul din din acel articol de tehnium si pe cablaj nu este trecut condesatorul electrolitic e care a uiatat sa il puna

am o intrebare legat de releul electronic, am citit pe forum ca daca montez releul electronic in locul celui electromecanic nu mai trebuie legata o rezistenta din/de langa dinam (o infasurare de sarma pe o tablita de textolit) daca la ea se refera,

as fi vrut sa pun o poza cu ce cred eu ca se refera ca nu mai trebuie legat, dar nu stiu cum pot atasa o poza fara a pune link extern

asa ca daca stie stie cineva cum pot atasa o poza fara link il rog sa imi explice

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am o intrebare legat de releul electronic, am citit pe forum ca daca montez releul electronic in locul celui electromecanic nu mai trebuie legata o rezistenta din/de langa dinam (o infasurare de sarma pe o tablita de textolit) daca la ea se refera.

La releul electronic se scoate rezistenta. Rezistenta la releul electromecanic are rol de a proteja contactul (DF) la ruperea curentului prin bobina de excitatie a dinamului (alternatorului). O smecherie pentru cei care mai au releu electromecanic. Aceasta rezistenta se ajusteaza in asa fel incit, cu contactul DF deschis, la turatia de mers (regim) a motorului, dinamul (alternatorul) sa produca curentul nominal.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

as fi vrut sa pun o poza cu ce cred eu ca se refera ca nu mai trebuie legat, dar nu stiu cum pot atasa o poza fara a pune link extern

asa ca daca stie stie cineva cum pot atasa o poza fara link il rog sa imi explice

 

Am explicat eu la CZ prin octombrie 2012

/index.php?/topic/198569-cz/?p=3260619

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am explicat eu la CZ prin octombrie 2012

/index.php?/topic/198569-cz/?p=3260619

da dar acum nu mai este butonul cu "More Reply Options" ci doar butoanele Report MultiQuote si Quote

deci nu mai e valabila explicatia buna la momentul de fata

sau poate am eu alta varianta de forum

 

La releul electronic se scoate rezistenta. Rezistenta la releul electromecanic are rol de a proteja contactul (DF) la ruperea curentului prin bobina de excitatie a dinamului (alternatorului). O smecherie pentru cei care mai au releu electromecanic. Aceasta rezistenta se ajusteaza in asa fel incit, cu contactul DF deschis, la turatia de mers (regim) a motorului, dinamul (alternatorul) sa produca curentul nominal.

multumesc de explicatie

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ia uite și butonul buclucaș!

post-7334-0-94882900-1366744895_thumb.jpg



Îl găsești în colțul din dreapta, jos!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

da dar acum nu mai este butonul cu "More Reply Options" ci doar butoanele Report MultiQuote si Quote

deci nu mai e valabila explicatia buna la momentul de fata

 

Ba bine că nu! E acolo și butonul, e bună și explicația. Nu te grăbi cu concluziile.

 

multumesc frumos de explicatie

 

De ce îi mulțumești doar Cicloburului? Cu mine cum rămâne?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ba bine că nu! E acolo și butonul, e bună și explicația. Nu te grăbi cu concluziile.

 

 

De ce îi mulțumești doar Cicloburului? Cu mine cum rămâne?

pai va multumesc si dumneavostra dar si lui pentru ca mi-a oferit un indiciu in plus fata de explicatai dumneavostra

va multumesc la amandoi

 

am dat la cineva sa imi faca releul electronic de 6 V pentru mz es 250 conform schemei de mai jos primita de la domnu petcu

Releu electronic trabant.doc

cel care a facut cablajul l-a copiat pe de pe foaie (unde nu este trecut) si a omis sa imi puna condesatorul C1 electrolitic de 470 microfarazi conform schemei

care este rolul acestui condesator?

dupa ce i-am spus ca a omis sa il puna, mi-a zis ca e pus intre + si - si ca nu e asa important

inrebarea mea este daca are dreptate sau trebuie sa il pun?

 

domnu petcu am o intrebare legat de instalatia electrica pe care ati facuto dumneavostrapost-26135-0-82805600-1367413547_thumb.jpgpost-26135-0-51457200-1367413556_thumb.jpgpost-26135-0-32369800-1367413565_thumb.jpg

nu am gasit la acesta un bec in bord care sa arate cand functioneaza relerul de incarcare

pe schema gasita de mine pe internetpost-26135-0-02635100-1367413624_thumb.jpg arata un fir care merge de la borna 61 a releului de incarcare la un bec in bord si de la becul din bord la borna 15 din contact de pe schema gasita de mine (sau 54 de pe schema dumneavoastra) impreuna cu firul ce vine de la becul verde de la NEUTRAL

e bine sa leg acest bec cum am spus mai sus?, dumneavoastra de ce nu l-ati mai pus ?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Domn Profesor,Ce mai faceti?

V-ati apucat de reconditionat Rt-ul?

Nu.

 

nu am gasit la acesta un bec in bord care sa arate cand functioneaza relerul de incarcare

pe schema gasita de mine pe internetattachicon.gifcoperta 1.jpg arata un fir care merge de la borna 61 a releului de incarcare la un bec in bord si de la becul din bord la borna 15 din contact de pe schema gasita de mine (sau 54 de pe schema dumneavoastra) impreuna cu firul ce vine de la becul verde de la NEUTRAL

e bine sa leg acest bec cum am spus mai sus?, dumneavoastra de ce nu l-ati mai pus ?

Vitezometrul pe care l-am montat pe Red Bull este unul de ETZ, care are un bec verde de neutral și un bec albastru de fază lungă. Așa că l-am legat la faza lungă. Între timp am montat o aprindere electronică de 6V powerdynamo, care nici nu are ieșire pentru becul roșu.

Becul roșu se montează așa cum ai zis. Când pui contactul dai + atât becului verde cât și celui roșu. Becul verde își ia - de la contactul din cutie, iar becul roșu își ia - din borna 61 a releului, prin statorul dinamului. După ce pornești motorul și dinamul începe să producă curent, prin borna 61 a releului va ieși +6V și având la borne două plusuri, becul roșu se va stinge.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vitezometrul pe care l-am montat pe Red Bull este unul de ETZ, care are un bec verde de neutral și un bec albastru de fază lungă. Așa că l-am legat la faza lungă. Între timp am montat o aprindere electronică de 6V powerdynamo, care nici nu are ieșire pentru becul roșu.

Becul roșu se montează așa cum ai zis. Când pui contactul dai + atât becului verde cât și celui roșu. Becul verde își ia - de la contactul din cutie, iar becul roșu își ia - din borna 61 a releului, prin statorul dinamului. După ce pornești motorul și dinamul începe să producă curent, prin borna 61 a releului va ieși +6V și având la borne două plusuri, becul roșu se va stinge.

multumesc de explicatie

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

multumesc de explicatie

 

post-59949-0-94076000-1367991671_thumb.jpg

 

Vezi că în schema aceea mai e o greșală. Inițial am crezut că releul se alimentează prin borna 51 de la plusul bateriei și l-am trecut prin contact ca să nu fie alimentat mereu, chiar și când motorul e oprit. Ei bine, după pornirea motorului releul băga curent în toată instalația și motorul nu se mai oprea, chiar dacă luam contactul. Asta a fost o greșală pentru că nu alimentezi releul prin borna 51, ci prin 51 releul dă +6V bateriei și o încarcă, doar când motorul merge.

Editat de petcudan55
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am si eu un mz rt 125/2 din 1957 si a stat 20 de ani in ploaie si intr-un garaj si acum mi l-am facut.Trebuie sa ma bag la vopsit de acum dar la vara ca acum am scoala.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut, a montat cineva pe un MZ ETZ 251 din `89 aprindere electronica Gotronic? mersi

Pe 251 probabil ca mai rar, alea vin cu aprindere electronica din fabrica, dar pe ETZ250 au fost montate nenumarate.

 

Ce anume ai nevoie sa stii?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pe 251 probabil ca mai rar, alea vin cu aprindere electronica din fabrica, dar pe ETZ250 au fost montate nenumarate.

 

Ce anume ai nevoie sa stii?

Am luat un motor de MZ 251 sa il montez pe un cadru..si el nu avea aprindere. avea dar ceva pe platina modificat. ma rog am multe intrebari, momentan sunt inca la partea sa il desfac sa il curat..probabil la asamblare o sa am putine probleme dar cred ca ma descurc. dar am cateva intrebari.

1. Sa iau aprinderea de gotronic? si imi trebuie si bucsa montata pe cama?

2. Cum o sa reglez carburatorul ca el a fost desfacut? (stiu ca e destul de vaga intrebarea dar incerc si eu)

Multumesc.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1. Pentru gotronic cu senzor nu e nevoie de nicio bucsa. Citeste direct cama originala.

 

2. Care e tipul carburatorului? BVF 30N2-5(camera de nivel cu 3 suruburi, specific lui ETZ250) sau 30N3-1(cu brida-arc, specific ETZ251)? In functie de model reglajele difera, dar nu-i problema, exista inclusiv film de service.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Domn Profesor,Ce mai faceti?

V-ati apucat de reconditionat Rt-ul?

 

Ştiu că e off topic dar dacă m-ai întrebat, simt că neapărat trebuie să mă laud cu ultima mea realizare în domeniul artistic, o aplicaţie practică a teoremei superpoziţiei sau a suprapunerii de efecte.

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...