zacu Postat Noiembrie 4, 2012 Share Postat Noiembrie 4, 2012 Salutare! Astazi am reusit sa pornesc motorul (din pacate tot cu putina benzina in capul pistonului), dupa ce s-a incalzit, a mers normal, tinea ralantiul, se tura ok. M-am invartit cam 200 m cu ea si cand am vrut sa aprind faza scurta mi-a murit motorul (desi o mai aprinsesem pana atunci si mergea ok). A pornit mai greu, cam la a 3-a pedala. Dupa ce a pornit a mers normal cam 10 secunde si apoi, brusc, a inceput sa se tureze la maxim singur. Am taiat contactul, am scos bateria, am scos fisa de la bujie, am scos furtunelul de la benzina si nimic, era turata la maxim. S-a oprit abia dupa ce am inceput sa inchid aerul de la carburator. Am inteles ca acest fenomen se numeste detonatie sau autocombustie si este generat de supra-incalzirea motorului. Insa motorul meu nu era atat de cald, mergea de abia 5-10 min. Mi s-a mai intamplat odata chestia asta, insa atunci am dat vina pe cuiul de dozaj, considerand ca s-a blocat in pozitia superioada. Probabil ca atunci chiar asta a si fost, insa acum nu m-am atins de acceleratie. A mers 10 secunde normal si apoi, fara sa fac nimic, s-a accelerat. Deci nu cuiul de dozaj ar trebui sa fie problema. Un alt motiv la care ma gandesc: am prea mult ulei + benzina in carter (inundat) - poate si o explicatie pentru faptul ca nu porneste decat cu benzina in capul pistonului. Se poate ca acest ulei in exces din carter sa fi patruns in camera de ardere si sa produca autocombustia ? Mentionez ca dupa intamplare asta, la 10-15 min am pornit din nou motorul de cateva ori. Acum a mers normal si a pornit usor. De asemnea, pe toba de esapament imi este mult fum alb. Scot bujia si ma uit la ea - uscata. Amestecut de ulei-benzina: 25ml la 1L. Dupa ce motorul a mers cam 20 minute parca nu mai scote asa de mult fum (insa tot anormal). Este posibil ca acest fum sa fie generat tot de catre uleiul in exces din carter? care odata ce merge motorul se arde incet = mai putin fum dupa un timp. Multumesc anticipat pentru ajutor ! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
sharky_boy Postat Noiembrie 5, 2012 Share Postat Noiembrie 5, 2012 Salutare! Astazi am reusit sa pornesc motorul (din pacate tot cu putina benzina in capul pistonului), dupa ce s-a incalzit, a mers normal, tinea ralantiul, se tura ok. M-am invartit cam 200 m cu ea si cand am vrut sa aprind faza scurta mi-a murit motorul (desi o mai aprinsesem pana atunci si mergea ok). A pornit mai greu, cam la a 3-a pedala. Dupa ce a pornit a mers normal cam 10 secunde si apoi, brusc, a inceput sa se tureze la maxim singur. Am taiat contactul, am scos bateria, am scos fisa de la bujie, am scos furtunelul de la benzina si nimic, era turata la maxim. S-a oprit abia dupa ce am inceput sa inchid aerul de la carburator. Am inteles ca acest fenomen se numeste detonatie sau autocombustie si este generat de supra-incalzirea motorului. Insa motorul meu nu era atat de cald, mergea de abia 5-10 min. Mi s-a mai intamplat odata chestia asta, insa atunci am dat vina pe cuiul de dozaj, considerand ca s-a blocat in pozitia superioada. Probabil ca atunci chiar asta a si fost, insa acum nu m-am atins de acceleratie. A mers 10 secunde normal si apoi, fara sa fac nimic, s-a accelerat. Deci nu cuiul de dozaj ar trebui sa fie problema. Un alt motiv la care ma gandesc: am prea mult ulei + benzina in carter (inundat) - poate si o explicatie pentru faptul ca nu porneste decat cu benzina in capul pistonului. Se poate ca acest ulei in exces din carter sa fi patruns in camera de ardere si sa produca autocombustia ? Mentionez ca dupa intamplare asta, la 10-15 min am pornit din nou motorul de cateva ori. Acum a mers normal si a pornit usor. De asemnea, pe toba de esapament imi este mult fum alb. Scot bujia si ma uit la ea - uscata. Amestecut de ulei-benzina: 25ml la 1L. Dupa ce motorul a mers cam 20 minute parca nu mai scote asa de mult fum (insa tot anormal). Este posibil ca acest fum sa fie generat tot de catre uleiul in exces din carter? care odata ce merge motorul se arde incet = mai putin fum dupa un timp. Multumesc anticipat pentru ajutor ! schimba releul de incarcare. De la nenorocitul ala de releu se intampla toate.(supraincalzire,fum , pornire greoaie, lipsa de lumini) mie asa mi s-a intamplat... ai aprinderea originala? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
owene Postat Noiembrie 5, 2012 Share Postat Noiembrie 5, 2012 Ce benzina ai bagat? Ce bujie ai? Ai apucat sa vezi pistonul? Curatate depozitele de carbon? Daca ai scos fisa de la bujie, releul poate sa fie si traznit ca nu mai are nicio treaba. Autoaprinderile se intampla daca ai benzina cu cifra octanica foarte scazuta, sau extraordinar de veche(2-3 ani poate) sau nu e chiar benzina sau puncte fierbinti care pot fi de la a) bujie foarte fierbinte b)multa calamina depusa pe capul pistonului. Vezi care din motivele astea e valabil. bujia ai spus ca e uscata. Daca ti-ar intra in carter ulei de cutie, bujia ar fi uleioasa. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
zacu Postat Noiembrie 5, 2012 Share Postat Noiembrie 5, 2012 (editat) Salut! schimba releul de incarcare. De la nenorocitul ala de releu se intampla toate.(supraincalzire,fum , pornire greoaie, lipsa de lumini) mie asa mi s-a intamplat... ai aprinderea originala? Da am aprindere originala pe 6v, in secuda in care voi inmatricula motocicleta am sa trec instalatia pe 12v. Oricum nu cred ca releul a fost cauza autoaprinderii din moment ce curentul era taiat pe toate partile. Ce benzina ai bagat? Ce bujie ai? Ai apucat sa vezi pistonul? Curatate depozitele de carbon? Daca ai scos fisa de la bujie, releul poate sa fie si traznit ca nu mai are nicio treaba. Autoaprinderile se intampla daca ai benzina cu cifra octanica foarte scazuta, sau extraordinar de veche(2-3 ani poate) sau nu e chiar benzina sau puncte fierbinti care pot fi de la a) bujie foarte fierbinte b)multa calamina depusa pe capul pistonului. Vezi care din motivele astea e valabil. bujia ai spus ca e uscata. Daca ti-ar intra in carter ulei de cutie, bujia ar fi uleioasa. Benzina e bagata de la Petrom (standard parca ii zice), nu e veche (aproximativ 2 luni). - Ce benzina imi recomandati ? Bujia este Sinterom 14 NP 21 1A - era innegrita deja insa a fost folosita foarte putin ( 10 minute maxim ) - Ce bunjie imi recomandati ? Am inteles ca NGK ar fi cea mai buna, dar ce model ? Pistonul nu l-am verificat acum. Dar motorul a fost crapat acum 1-2 ani in doua si relglat tot ce se poate intr-un service. La vremea aia oamenii de la service spuneau ca au centrat ambielajul, curatat piston etc. De atunci motocicleta nu a are decat 10 km la bord (jumatate facuti cu motorul oprit, motocicleta impinsa). Teoretic totul ar trebui sa fie curat. Cu toate astea o sa desfac azi chiuloasa si o sa ma uit ce e inauntru. Dar am o intrebare: daca desfac chiuloasa va trebui sa schimb si garnitura ei sau merge sa fie refolosita ? Multumesc mult pentru ajutor !! Editat Noiembrie 5, 2012 de zacu Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
owene Postat Noiembrie 5, 2012 Share Postat Noiembrie 5, 2012 benzina e ok. bujia e chiar ce trebuie, cifra termica 240, deci nu face autoaprinderi Mai ramane doar ideea de puncte fierbinti de carbon, daca mai stie cineva alte motive logice, sa spuna... Compresie enorma? Nu-mi vine sa cred, decat daca sunt depuneri mari de carbon... Cum ti-au centrat aia ambielajul daca periile se misca 0.5mm? Bataia de ambielaj max admisibila e parca 0.07mm sau pe acolo. Bine, periile se misca pe rotor dar 0.5mm e enorm. Deci cine stie ce ti-au mai "reglat" pe acolo. Daca dai jos chiulasa, garnitura de chiulasa nu se refoloseste. Parca ES-ul nu avea garnitura ;-) Daca trebuie curatat, pistonul il cureti cu o aschie de brad, nu chimic, nu perii de sarma. Fa poze. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
zacu Postat Noiembrie 5, 2012 Share Postat Noiembrie 5, 2012 Salut! Azi am ajuns tarziu la motocicleta si nu am mai avut timp sa desfac chiuloasa. Am sa o fac maine. Totusi, nu am rezistat tentatiei si am pornit motorul, de data asta a luat-o fara sa-i mai putn benzina in capul pistonului (mai greu, 5-6 pedale). Cat timp motorul a fost rece, a mers normal (ralanti normal, o turam si revenea, lumini, claxon etc.). Dupa ce motorul s-a incalzit, au incept sa apara fluctoatii ale truatiei: se tura usor singura apoi peste 10 secunde revenea la turatie mai mica. Pe masura ce motorul s-a incins tot mai tare aceste fluctoatii au devenit din ce in ce mai dese si nu mai revenea la o turatie la fel de mica ca la inceput (din pacate nu are turometru ca sa dau cifre). Dupa ce motorul s-a incins foarte bine turatia a inceput sa creasca lent dar hotarata, fara revenire. Am incercat sa accelerez putin si dupa ce lasam maneta turatia nu mai scadea deloc, din potriva creste usor tot mai mare. I-am taiat contactul si nu am mai pornit-o pt a evita ce mi s-a intamplat ieri. Aveti idee carei probleme ii sunt specifice aceste simptome ? Maine voi desface chiuloasa sa vad ce e acolo si voi reveni ce am descoperit. Multumesc pentru ajutor ! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
owene Postat Noiembrie 5, 2012 Share Postat Noiembrie 5, 2012 fluctuatiile s-ar potrivi la autoaprinderi care se intampla cand vor ele, nu cand vine scanteia, dar cresterea in turatie, dependenta cu temperatura nu e de acolo. Pare ca se deformeaza de la temperatura ceva la galerie, se duce etanseitatea si trage aer fals. Parca ar fi motocicleta asamblata cu ciocanul, sa-mi fie iertat. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
zacu Postat Noiembrie 5, 2012 Share Postat Noiembrie 5, 2012 (editat) De multe ori si eu ma gandesc ca ori cineva se roaga la mama natura ca eu sa nu pun motocicleta asta pe roti, ori la inceperea restaurarii motocicleta s-a aflat intr-o stare prea avansata de degradare incat sa fie refacuta tot cu piesele ei. Insa pot garanta ca de cand am inceput restaurarea ei (cred ca acum 3 ani), am umbat cu ea precum cu un pahar de cristal. Totul mi se pare anrmal...cum de acum 1 luna motorul mergea foarte bine, si acum fara sa-i fac nimic, nu mai vrea... Editat Noiembrie 5, 2012 de zacu Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
owene Postat Noiembrie 6, 2012 Share Postat Noiembrie 6, 2012 nu "lucreaza" nimeni in paralel cu tine? :-) ? Ma gandesc ca poate e doar aer fals, fiindca aerul fals supraincalzeste motorul(nu ai pomenit de supraincalzire) si in prima faza apar punctele fierbinti, apoi se deformeaza ceva la galerie sau fisura se largeste si atunci turatia o ia rau in sus. Incearca in timp ce merge sa spray-ezi cu WD40 sau cu seringa benzina pe galerie si in jur, vezi daca se modifica turatia. Daca trage aer fals, cand dai cu combustibil pe acolo ii scade turatia. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
sharky_boy Postat Noiembrie 6, 2012 Share Postat Noiembrie 6, 2012 eu sustin ideea mea cu releul de incarcare. Fix problemele astea le-am avut si eu. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
owene Postat Noiembrie 6, 2012 Share Postat Noiembrie 6, 2012 Am taiat contactul, am scos bateria, am scos fisa de la bujie Explica-mi te rog in ce fel influenteaza regulatorul functionarea motorului in conditiile de mai sus. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cicloburu Postat Noiembrie 6, 2012 Share Postat Noiembrie 6, 2012 (editat) Prin „woodoo”... Sustin ce spune @owene, si plusez cu probleme de carburatie. Chiar daca e un carburator nou, nu-i obligatoriu sa mearga bine. La ES-ul meu (de 250) aveam carburator original cu jiglere noi, dar mergea mult mai bine cu un Jikov de 175! Cauta alt carburator si pune-l de proba, nu te crampona de faptul ca asta de acum e nou. Verifica de aer fals peste tot, asa cum a spus @owene. Mai rau e ca aerul fals poate fi aspirat si pe la simeringurile ambielajului (ce-i drept, mai mult pe dreapta, la dinam, unde e si mai usor de vazut). Faptul ca ai acolo ceva „bataie” poate sa determine si stricarea simeringului, care nu poate „urmari” axul. Succes! Editat Noiembrie 6, 2012 de cicloburu Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
owene Postat Noiembrie 6, 2012 Share Postat Noiembrie 6, 2012 La simeringul de ambielaj nu m-am gandit dar daca e bataie acolo, ala viata lunga nu are, trage aer direct in carter. Si daca e dus, aleluia, trebuie desfacut motorul in doua, centrare ambielaj si toate alea. In teorie simeringul asta s-ar putea schimba de afara, dar daca e afectat din bataie, oricum nu are viata lunga. Da odata cu WD40 peste tot, vezi ce si cum. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
zacu Postat Noiembrie 6, 2012 Share Postat Noiembrie 6, 2012 (editat) Salut! Am desfacut chiulosa si capul pistonului e negru. poza piston: http://i47.tinypic.com/6ocqc1.jpg poza piston 2: http://i49.tinypic.com/nlsqv4.jpg In capacul chiuloasei este negrala: http://i45.tinypic.com/x1a9o5.jpg Cum se curata? vreo substanta speciala ? in ce maniera ? Asa arata pistonul: http://i47.tinypic.com/zwz5vd.jpg , http://i45.tinypic.com/2qdrh3k.jpg Asa arata dupa ce motorul a mers cu oscilatii de turatie si in acelasi timp tendinta de crestere a turatiei. poza: http://i45.tinypic.com/et9rmb.jpg Pe ambielaj vad bezinina, nu imi dau seama daca este in exces sau nu (nu am termen de copmaratie) dar totul este ud. poza: http://i48.tinypic.com/2wm2zhu.jpg Daca misc de piston acesta joaca stanga-dreapta. Biela are un joc de 0.50 mm, iar pistonul are joc pe biela de 1 - 1.2 mm. Daca misc sus-jos, nu simt la mana niciun joc. Cum ma sfatuiti sa curat pistonul ? Am bielajul e descentrat rau ? Ce indica culoare bujiei ? Multumesc ! Editat Noiembrie 6, 2012 de zacu Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
owene Postat Noiembrie 6, 2012 Share Postat Noiembrie 6, 2012 depozitele de carbon sunt normale in cantitatea asta, e doar un pic,de negreala, nu ai ce curata. Cand e mult si solzos, freci cu o aschie de brad moale, dar nu e cazul. Chestia aia din mijlocul coroanei pistonului imi spune ca bujia se incinge ca dracu, si daca mai insistai, gaureai pistonul. Nu pare a fi urma veche, fiidca e decolorata. Deci autoaprinderile cam de la bujie erau. Cu 14NP21 nu se pupa supraincalzirile de bujie, eventual cu aer fals Culoarea bujiei e "normala" doar ca nu este obtinuta corect. Culoarea adevarata a bujiei se obtine mergand in forta 7km macar, oprit si fara stat la relanti taiat contactul. Asta a mers un pic pe loc, relanti, ceva turatie scurta, oricum putin. Cu un motor reglat si functional perfect, bujia obtinuta in regimul tau iese absolut neagra, deci nu cred ca ma hazardez enorm sa spun ca bujia anunta o combustie fierbinte. In poza 4 siguranta de bolt piston se vede un pic ciudat, vezi ce e acolo Jocurile laterale sunt normale, oricum nu se intampla deoarece pistonul e ghidat in cilindru, daca nu e joc sus-jos atunci e ok din pict de vedere joc. Doar ca asta nu insemna ca e si centrat. ambielajul zici ca se roteste intr-o balta de benzina, baga un pai de suc si trage, vezi sa nu inghiti depozitele de carbon sunt normale in cantitatea asta, e doar un pic,de negreala, nu ai ce curata. Cand e mult si solzos, freci cu o aschie de brad moale, dar nu e cazul. Chestia aia din mijlocul coroanei pistonului imi spune ca bujia se incinge ca dracu, si daca mai insistai, gaureai pistonul. Nu pare a fi urma veche, fiidca e decolorata. Deci autoaprinderile cam de la bujie erau. Cu 14NP21 nu se pupa supraincalzirile de bujie, eventual cu aer fals Culoarea bujiei e "normala" doar ca nu este obtinuta corect. Culoarea adevarata a bujiei se obtine mergand in forta 7km macar, oprit si fara stat la relanti taiat contactul. Asta a mers un pic pe loc, relanti, ceva turatie scurta, oricum putin. Cu un motor reglat si functional perfect, bujia obtinuta in regimul tau iese absolut neagra, deci nu cred ca ma hazardez enorm sa spun ca bujia anunta o combustie fierbinte. In poza 4 siguranta de bolt piston se vede un pic ciudat, vezi ce e acolo Jocurile laterale sunt normale, oricum nu se intampla deoarece pistonul e ghidat in cilindru, daca nu e joc sus-jos atunci e ok din pict de vedere joc. Doar ca asta nu insemna ca e si centrat. ambielajul zici ca se roteste intr-o balta de benzina, baga un pai de suc si trage, vezi sa nu inghiti dublaj tehnic de la forum Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
zacu Postat Noiembrie 6, 2012 Share Postat Noiembrie 6, 2012 Owene, iti raman dator vandut! Imi esti de un real ajutor ! Multumesc mult interesul acordat ! Maine am sa reasamblez chiuloasa, am sa iau o bujie noua sa vad ce iese. Am cumparat benzina noua si ulei bixxol bike 2T S. Azi mi-a venit ideea ca poate uleiul pe care-l foloseam nu era bun si nu racea motorul cum trebuie (totusi ma bantuie aceeasi intrebare...cum acum 1 luna mergea perfect cu amestecul de benzina-ulei din aceeasi sticla pe care o am si acum...). Siguranta de la bolt parea ok, era fixa, nu stiu de ce se vede asa in poza. Am sa incerc maine sa bag un pai si sa vad ce iese. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
4bike Postat Noiembrie 6, 2012 Share Postat Noiembrie 6, 2012 Ai incercat sa-l pornesti fara toba?Incearca,eventual lasa-i cotul si da jos doar partea finala. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
owene Postat Noiembrie 7, 2012 Share Postat Noiembrie 7, 2012 @zacu - numai sa nu citesti printre randuri - bujia se incinge, dar nu din vina ei - eu as continua sa caut aerul ala fals. Bujia ca bujie ar trebui sa fie buna, are cifra termica ok. Eu cu 14NP21 m-am dat 2 ani fara probleme, iar la ETZ se cere bujie mai rece decat a ta. Uleiul ala e foarte bun(si scump :-) dar nu e ala cauza, racirea o face chiar amestecul carburant si decomprimarea gazelor arse in toba, iar uleiul unge. Eu as cauta aerul ala fals(poate gresesc, zic ce as face eu) mai ales ca daca ai balta aia de benzina in carter, are si de unde sa se tureze. Ceva s-a intamplat intre acum o luna si acum, o degradare rapida produsa de piese in miscare sau vibratii - ai facut abia cativa km. Ia in seama toate ideile, n-am cum sa le ghicesc pe toate, ca iti spuneam exact ce are daca stiam :-) Bafta Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
zacu Postat Noiembrie 7, 2012 Share Postat Noiembrie 7, 2012 Nu citesc printre randuri din potriva, citesct de 2-3 ori uneori, ca sa bag la cap bine ) Am sa incerc sa pornesc si fara toba. Azi nu am pornit motorul pt a cauta puncte de aer fals pt ca ar fi trebuit sa astept ore in sir ca sa se raceasca si sa scot chiuloasa. Maine am sa dau cu WD40, sa vad ce se intampla. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
petcudan55 Postat Noiembrie 7, 2012 Share Postat Noiembrie 7, 2012 (editat) Mai rau e ca aerul fals poate fi aspirat si pe la simeringurile ambielajului (ce-i drept, mai mult pe dreapta, la dinam, unde e si mai usor de vazut). Faptul ca ai acolo ceva „bataie” poate sa determine si stricarea simeringului, care nu poate „urmari” axul. Pe la simeringurile ambielajului se aspira nu aer, ci uleiul din cutie. Am patit eu la primul motor. Scotea foarte mult fum si am banuit ca se va regla treaba dupa ce mai merg cu el un timp. Si intradevar, dupa 150 km n-a mai scos neam de fum si motorul mergea perfect, dar nici ulei in cutie nu mai aveam. Batai care au stricat simeringurile a avut Corcodel. Am crapat motorul si ambii rulmenti (noi) erau pulbere. Din cauza asta s-a belit si dinamul. A atins rotorul de stator. In teorie simeringul asta s-ar putea schimba de afara, Doar simeringul mic dinspre aprindere. Cele mari sunt in interior, sub rulmenti, si nu se pot schimba decit daca crapi carterul. La ES sunt doua tipuri de cartere cu ambielaje diferite: 1. Cele mai noi in care ambii rulmenti ai ambielajului se ung cu ulei din cutie si aici avem 3 simeringuri (doua mari si unul mic) 2. La cele mai vechi, rulmentul dinspre ambreiaj se unge cu ulei din cutie, iar cel dinspre aprindere cu ulei din amestec. Aici avem doua simeringuri (unul mare spre ambreiaj si unul mic spre aprindere). Editat Noiembrie 7, 2012 de petcudan55 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
owene Postat Noiembrie 7, 2012 Share Postat Noiembrie 7, 2012 (editat) Ce bine ca a venit cineva care chiar cunoaste modelul asta in amanunt. Schema explodata o am dar lenea :-) @zacu - spune anul de fabricatie sa vedem care ar fi modelul tau de dispunere al simeringurilor. Deci in teorie, la modelul vechi totusi din dreapta ar putea aspira aer, nu are ulei de cutie. Eu stiu pe de rost la ETZ, aici ambii rulmenti sunt in jet de petroil iar dispunerea in ambele parti e rulment-saiba "anti-umflare" si ghidaj ulei(Ölleitscheibe) - simering Cand se duce simeringul din stanga papa ulei de cutie cu fumul aferent, cand se duce cel din dreapta - aer fals si murdarire sub alternator. A fost caz din Cluj parca, motor cumparat bun, simering dreapta cedat, omul a insistat un pic si s-a calat motorul. Editat Noiembrie 7, 2012 de owene Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cicloburu Postat Noiembrie 7, 2012 Share Postat Noiembrie 7, 2012 Pe la simeringurile ambielajului se aspira nu aer, ci uleiul din cutie. Am patit eu la primul motor. Scotea foarte mult fum si am banuit ca se va regla treaba dupa ce mai merg cu el un timp. Si intradevar, dupa 150 km n-a mai scos neam de fum si motorul mergea perfect, dar nici ulei in cutie nu mai aveam. Batai care au stricat simeringurile a avut Corcodel. Am crapat motorul si ambii rulmenti (noi) erau pulbere. Din cauza asta s-a belit si dinamul. A atins rotorul de stator. Doar simeringul mic dinspre aprindere. Cele mari sunt in interior, sub rulmenti, si nu se pot schimba decit daca crapi carterul. La ES sunt doua tipuri de cartere cu ambielaje diferite: 1. Cele mai noi in care ambii rulmenti ai ambielajului se ung cu ulei din cutie si aici avem 3 simeringuri (doua mari si unul mic) 2. La cele mai vechi, rulmentul dinspre ambreiaj se unge cu ulei din cutie, iar cel dinspre aprindere cu ulei din amestec. Aici avem doua simeringuri (unul mare spre ambreiaj si unul mic spre aprindere). Trebuie să recunosc, nu m-am exprimat foarte atent. Într-adevăr, pe stînga nu se poate absorbi aer fals, ci ulei din cutie, dar pe dreapta da. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
AdrianS Postat Noiembrie 7, 2012 Share Postat Noiembrie 7, 2012 Cred că e în stare să tragă Âşi aer fals pe la simeringul din cutie, nu doar ulei. Pân' la urmă ai 1,5 litri de ulei în motor, nu-l umpli până sus... indiferent de cât l-ai barbota! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
owene Postat Noiembrie 7, 2012 Share Postat Noiembrie 7, 2012 Bujia e uscata deci prin stanga nu trage nimic. E greu sa traga aer din stanga, uleiul etanseaza orice spatiu, declul este etansat deci decat sa se apuce sa videze si sa traga aer pe la dop, care e taman in semicarterul opus, ar trage ulei. Nu e cazul :-) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
petcudan55 Postat Noiembrie 7, 2012 Share Postat Noiembrie 7, 2012 (editat) Trebuie să recunosc, nu m-am exprimat foarte atent. Într-adevăr, pe stînga nu se poate absorbi aer fals, ci ulei din cutie, dar pe dreapta da. Pe dreapta da, dar doar la modelele vechi care au un simering mic intr-un capac cu 4 suruburi. Ungerea se face din amestec, printr-un canal care aduce uleiul intre simering si rulment. La modelele noi, printr-un canal care vine direct din cutie intre simeringul mic si rulment, se ung atit acestea cit si simeringul mare, care e dincolo de rulment, spre volantele ambielajului. Editat Noiembrie 7, 2012 de petcudan55 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.