pisica matache Postat Februarie 17, 2011 Share Postat Februarie 17, 2011 A, ok. mi-a scapat sa fac legatura 6V-alimentare desi imi era sub nas. Asa este. Facusem odata o schema de stabilizator de 3V cu 741 cu referinta luata de pe dioda 1n4148, dar ceva atipic rau de tot, din greseala(daca te uiti la schema zici ca e facuta de unul care nu a inteles principiul - asa a si fost atunci), numai ca efectul era ca 3V acela era foarte stabil, si pe lana asta la osciloscop nu se vedea riplu deloc. La schema aia m-as gandi eu sa o modific sa faca referinta de 3V pentru regulator de 6V. Dioda aia nu trebuie sa fie in schema, chiar trebuie bagata in cutia regulatorului? Un schottky mare si gata. Mesaj completat la ES250 e dinam, trebuie dioda aia. As vrea o mica detaliere la faza mentionata cu semnalizarea incarcarii. In prezent e pe baza de prezenta tensiune, am luat exact cum era in sistemul original, si l-am pus pe tranzistor. Sa iau referinta aia de 7.1V si sa mai bag un comparator sa vad daca am minim 13V pe acumulator? Eu m-am gandit ca inmultesc piesele si dupa aia creste probabilitatea de defect. O referinta de tensiune,mai precisa decat un zener sau o dioda in conductie directa (1n4148),se poate face cu un...led! Precizia referintei este si mai buna,daca ledul respectiv e alimentat cu un generator de curent constant. In legatura cu dioda scottky,ai dreptate;pe o astfel de dioda,in conductie directa cade cu jumatate de volt mai putin,decat pe o redresoare obisnuita.Desi pare putin,aceasta cadere mai mica ajuta incarcarea la turatii joase unde oricum dinamul e deficitar.(am avut o Jawa pe 6V...stiu din experienta). Oricum releele pentru dinam,desi asemanatoare cu cele pentru alternator,au unele particularitati. Daca te uiti in schema din almanahul Tehnium 1988,pag 161 ,o sa vezi o smecherie: etajul final,care comanda excitatia,nu este alimentat din baterie,ci direct de tensiunea generata de dinam,lucru ce ofera doua avantaje,se mai castiga 0,5-1V pentru excitatie,iar releul consuma din baterie foarte putin(curentul consumat de R1-R2-R3 ) lucru ce face posibila conectarea releului direct la baterie,fara contact. Tot in etajul final,darlingtonul T2-T3,in mod normal este deschis,alimentand excitatia;blocarea lui se face cu ajutorul lui T1,doar atunci cand tensiunea pe baterie creste peste cea normala. Sunt de acord ca etajul comparator nu e precis,in rest insa schema e bine gandita. Schimband comparatorul,cu un integrat,cred ca se poate obtine o schema mult mai precisa. O alta imbunatatire pe care as vedea-o,este inlocuirea lui T3,cu un tranzistor cu U colector-emitor,cat mai mica la saturatie,tot pentru a imbunatati incarcarea la turatii joase;ideal ar fi chiar un Mos. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bandit red Postat Februarie 17, 2011 Share Postat Februarie 17, 2011 Mie nu-mi raspunde nimeni la intrebare Schemele de sus sunt bune, sau mai precis de ce nu postati o schema finala (buna, verificata) sa ne apucam si noi ca oamenii sa mesterim .... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
pisica matache Postat Februarie 17, 2011 Share Postat Februarie 17, 2011 Eu am gasit aceasta schema. Este buna ? sau in aceasta varianta... Cred ca merge si asta.. Daca nu ma insel,e pusa cu ani in urma de Binox. La postul 919,gasesti o trimitere la o alta schema,pe tranzistori. Apuca-te de una din ele si revino cu detalii.. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cristi 57 Postat Februarie 17, 2011 Share Postat Februarie 17, 2011 ...datorita puntii trifazate de la alternator.... ...pai nu ziceai ca ai dinam? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
constantin57 Postat Februarie 17, 2011 Share Postat Februarie 17, 2011 ...pai nu ziceai ca ai dinam? Mesaj completat ...pai nu ziceai ca ai dinam? Mesaj completat As vrea o mica detaliere la faza mentionata cu semnalizarea incarcarii. In prezent e pe baza de prezenta tensiune, am luat exact cum era in sistemul original, si l-am pus pe tranzistor. Sa iau referinta aia de 7.1V si sa mai bag un comparator sa vad daca am minim 13V pe acumulator? Eu m-am gandit ca inmultesc piesele si dupa aia creste probabilitatea de defect. Prin incercari, cu un ampermetru in serie cu bateria ambalam putin motorul pina incarca sa zicem cu 1A . Montam provizoriu in punctul ACT o dioda Zener (ex 7,5V) daca la 1A becul nu se aprinde punem o dioda mai mica . Cred ca ai inteles in principiu despre ce este vorba . Ideia ar fi ca atunci cind (motorul la relantii) curentul prin Ampermetru este zero becul sa fie stins iar atunci cind prin ampermetru trece curent (motorul putin ambalat ) becul sa fie aprins. P.S. Totusi cit costa un releu facut de tine ? Multumesc !! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
owene Postat Februarie 17, 2011 Share Postat Februarie 17, 2011 Becul ala din bord este pentru a semnaliza avaria(lipsa incarcarii) . Merci, am inteles, dar nu e chiar asa simpla treaba. Curent prin cele 3 diode semi-punte 1N4007 sau prezenta tensiune inseamna tot activitate alternator. Ar trebui sa fie ceva care sa simta ca tensiunea scade sub 13V cat ar trebui sa fie incarcarea la relanti, sa verifica si ca este curent debitat dupa punte catre consumatori, dar sa nici nu fie nimic innseriat :-)) Costul pieselor, le-am luat de pe mivarom.ro este 20 de lei. Cablajul l-am facut in tehnica press&peel, dar cu hartie glossy si asta e o tehnica chinuitoare, nu merge 100% dar e ieftina, corodare FeCl, carcasa din tabla de dolie(acoperis), un model bazat doar pe cateva indoituri si 2 pop-nituri. Cam atat costa. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cristi 57 Postat Februarie 20, 2011 Share Postat Februarie 20, 2011 Scuze, o mica neatentie, te-am confundat cu @petcudan55 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
petcudan55 Postat Februarie 26, 2011 Share Postat Februarie 26, 2011 Pentru RaduI Iată cum fac eu cablurile de ambreiaj. Mesaj completat Pentru RaduI Cablul de șoc. Mesaj completat Pentru RaduI Cablu de acceleratie Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bandit red Postat Februarie 27, 2011 Share Postat Februarie 27, 2011 Atata timp cat natura nu ne da startul sezonului moto, munca de restaurare continua in liniste la caldura Am luat de la cromat componente si am inceput sa le pun "cap la cap"... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
petcudan55 Postat Februarie 27, 2011 Share Postat Februarie 27, 2011 am inceput sa le pun "cap la cap"... Numai atât? Când eram ca tine, dormeam cu ele noaptea-n pat/ Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bandit red Postat Februarie 27, 2011 Share Postat Februarie 27, 2011 Sincer chiar sunt in pat, acolo sunt depozitate in fosta mea camera la ai mei, cat de dormit cu ele, mai greu de realizat. sotia nu este de acord cu hoby-ul meu. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
master_alexut Postat Februarie 27, 2011 Share Postat Februarie 27, 2011 nici una nu e deacord....eu decat sa duc lupte cu dusmanul am vazut ca prinde mai bine tactica sa le incanti, filmulete la sentiment de pe net, prezentari povesti de succes, asigurarea ca vei fi tu fericit dupa ce termini motocicleta....pana la urma intra in joc.Prietena mea de la un ,, eu nu o sa ma sui niciodata pe motocicleta asta'' , acum imi da tarcoale si deabia asteapta sa o termin sa ne plimbam ,, incet '' .A inceput sa ma si ajute , in felul asta simte si ea ca participa la proiect. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
petcudan55 Postat Februarie 28, 2011 Share Postat Februarie 28, 2011 Și cablul de frână Mesaj completat Are cineva un "45 Abdeckkappe 05 41 088" adică un capac care vine peste carburatorul de MZ ES, ca cel din imaginea de mai jos? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
owene Postat Februarie 28, 2011 Share Postat Februarie 28, 2011 Dragi fani MZ, Pe forumul MZ-Brothers unde multi de aici aveti cont dar nu stiu cat de des mai intrati, este publicata invitatia clubului MZ SVET Serbia de a lua parte la intalnirea lor care se va tine pe 27-28 Mai 2011 in Bela Krcva(14km de la granita, punctul de trecere Naidas langa Oravita) Noi am facut deja un grup de 6 MZ-uri care ne pregatim activ sa mergem, traseul ne este cunoscut(Punct intalnire: Sebes, apoi Simeria-Calan-Caransebes-Resita-Anina-Oravita-Naidas-Bela Krcva). M-am gandit sa fac public acest lucru si aici, poate mai vrea cineva sa ni se alature, mai ales cei din zona Banatului, distanta fiind foarte mica iar granita se trece cu buletinul, sau daca pe acest traseu al nostru sunt fani MZ, sa nu trecem prin fata portii lor fara sa profitam de ocazia asta sa oprim macar 10 minute sa dam mana, sa ne cunoastem personal, sa facem o poza. Cine e interesat de vreo varianta, sa-mi dea un PM aici sau pe forumul MZ pentru a-i da detalii. Cei care vor sa vina, conditiile de participare minime sunt aceleasi ca la Intalnirea Socialistelor+mers in grup: sa aiba motorul pregatit de drum si testat la acea data, sa stie cat de cat sa mearga in grup si sa respecte organizarea, viteza de croaziera 90max, cort. -- owene Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bandit red Postat Martie 1, 2011 Share Postat Martie 1, 2011 nici una nu e deacord....eu decat sa duc lupte cu dusmanul am vazut ca prinde mai bine tactica sa le incanti, filmulete la sentiment de pe net, prezentari povesti de succes, asigurarea ca vei fi tu fericit dupa ce termini motocicleta....pana la urma intra in joc.Prietena mea de la un ,, eu nu o sa ma sui niciodata pe motocicleta asta'' , acum imi da tarcoale si deabia asteapta sa o termin sa ne plimbam ,, incet '' .A inceput sa ma si ajute , in felul asta simte si ea ca participa la proiect. Da taticu te inteleg, dar eu am ajuns la 4 motociclete detinute in "ograda" si treaba se impute rau Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
petcudan55 Postat Martie 1, 2011 Share Postat Martie 1, 2011 ... treaba se impute rau La mine e Âşi mai rău: 5 în garaj Âşi 3 împrăÂştiate la service la Ionuț, în birou sau în atelierul de la Âşcoală. ÂŞi ca să vă fac sânge rău, priviți: Âşi asta nu e tot. Mesaj completat Câteva piese puse cap la cap. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Fishy86 Postat Martie 3, 2011 Share Postat Martie 3, 2011 Foarte frumos. Am observat in poze 2 embleme de mz. is reconditionate, sau is noi? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
petcudan55 Postat Martie 3, 2011 Share Postat Martie 3, 2011 Foarte frumos. Am observat in poze 2 embleme de mz. is reconditionate, sau is noi? Sunt noi. Am lucrat 3 zile să repar un comutator de lumini Âşi în sfârÂşit am reuÂşit să fac două. La cât timp am pierdut Âşi la câte țigări am fumat, mai bine luam unul nou pentru că, după cum se observă "Fumatul dăunează grav sănătății tale Âşi a celor din jur" Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
master_alexut Postat Martie 3, 2011 Share Postat Martie 3, 2011 par noi...nu observi ca toate sunt noi si sunt puse cu un scop anume acolo....sa faca sange rau la oameni nevinovati .Una peste alta....arata bine jucariile, sa vedem si produsele finite acum. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
petcudan55 Postat Martie 3, 2011 Share Postat Martie 3, 2011 Am postat pe 1 martie două poze. În prima toate piesele sunt noi , iar în a doua, în afară de manșoanele bej care sunt noi, toate piesele sunt vechi. Mesaj completat și de asemenea, oglinda este nouă. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bandit red Postat Martie 6, 2011 Share Postat Martie 6, 2011 Dupa putina truda am reusit sa termin si eu levierele de comanda si cel de soc. Am trudit "putin" si la indreptarea si lustruirea claxonului, dar zic eu ca a iesit bine A venit vremea sa dorm eu cu ele in pat... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
4bike Postat Martie 6, 2011 Share Postat Martie 6, 2011 fain ti-a iesit ghidonul dar totusi,de ce ai pus levierele invers,adica cu gaura in sus? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Lolo_ID Postat Martie 6, 2011 Share Postat Martie 6, 2011 fain ti-a iesit ghidonul dar totusi,de ce ai pus levierele invers,adica cu gaura in sus? Ochiul critic........ Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bandit red Postat Martie 6, 2011 Share Postat Martie 6, 2011 fain ti-a iesit ghidonul dar totusi,de ce ai pus levierele invers,adica cu gaura in sus? Pentru ca nu am levier de ambreiaj (modelul ascutit, nu cu bila) si am adaptat unul de frana. Daca are cineva un levier de aluminiu de stanga SA APELEZE LA MINE ! Mesaj completat fain ti-a iesit ghidonul dar totusi,de ce ai pus levierele invers,adica cu gaura in sus? Pentru ca nu am levier de ambreiaj (modelul ascutit, nu cu bila) si am adaptat unul de frana. Daca are cineva un levier de aluminiu de stanga SA APELEZE LA MINE ! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
4bike Postat Martie 6, 2011 Share Postat Martie 6, 2011 Ochiul critic........ bleah,ma roade envidia am intrebat doar @lolo,ma gandeam ca asa e moda .bine ca nu e ij,ca altfel il despicai tu n'4 daca nu-ti gasesti maneta,poate facem un schimb,numai sa-mi dai lungimea ca am mai multe feluri de veb milla d'astea. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.