cristi 57 Postat Ianuarie 31, 2012 Share Postat Ianuarie 31, 2012 Da, in acest caz se anuleaza. Prin rezistenta este alimentat statorul de la rotor. In cazul regulatorului electronic, statorul este alimentat de catre acesta. In legatura cu tensiune de incarcare, stiu ca poate fi ajustata, am vrut doar sa spun ca valoarea din text nu ete corecta(8V). Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Ulian Postat Ianuarie 31, 2012 Share Postat Ianuarie 31, 2012 vand un motor de mz rt 125/3 din 61 cine il vrea 0760314068.sau PM pret in jur de 200 lei. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
petcudan55 Postat Ianuarie 31, 2012 Share Postat Ianuarie 31, 2012 In legatura cu tensiune de incarcare, stiu ca poate fi ajustata, am vrut doar sa spun ca valoarea din text nu ete corecta(8V). Nu mă pricep și întreb și eu: e posibil ca, în condițiile acumulatorilor cu plumb din anii 60-70, tensiunea de 8V pe care o dă autorul articolului să fie corectă? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cristi 57 Postat Ianuarie 31, 2012 Share Postat Ianuarie 31, 2012 (editat) Nu, in mod sigur acumulatorii sunt aceiasi principial, tehnologia de fabricatie s-a schimbat, au aparut noi tehnologii la structura placilor, impachetarea elementilor in saculete, etc... schimbare tehnologica ce a dus la marirea capacitatii/volum, cresterea fiabilitatii, etc... Insa tipul ce a conceput schema electronica era un inginer electronist. Pobabil ca nu a luat legatura cu un specialist in baterii, atunci cand a publicat textul. Pe el il interesa doar realizarea regulatorului din punct de vedere tehnic. =============== Ce vreau eu sa subliniez este faptul ca fiabilitatea unui acumulator depinde in mare masura regimului de utilizare. Faptul ca in zilele noastre acumulatorii sunt "sigilati" si nu mai necesita completarea regulata a electrolitului este datorata incarcarii efectuate de alternatoare asistate electronic care asigura foarte riguros aceste conditii. Din practica am observat ca atunci cand curentul de incarcare este in jurul valorii de 14V, bateria dureaza 6 si peste(am intilnit acumulatori ce aveau 8 ani si inca functionau), iar in tot acest timp nu necesita servisare. Acolo unde tensiuneade incarcare depaseste 14,5V este necesar ca electrolitul sa fie periodic completat, iar viata lui scade la cca 4 ani. ..am sa revin cu cateva informatii ce trebuie cunoscute atunci cand alegem un acumulator. Editat Ianuarie 31, 2012 de cristi 57 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Andrei_D Postat Ianuarie 31, 2012 Share Postat Ianuarie 31, 2012 Cristi, imi poti spune cum afecteaza viata acumulatorului o incarcare de 13,5 V? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
sharky_boy Postat Ianuarie 31, 2012 Share Postat Ianuarie 31, 2012 Am rezolvat problema cu incarcarea,multumiri lui dracones pentru informatii. Merge perfect ce anume i-ai facut? sunt curios Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Fishy86 Postat Ianuarie 31, 2012 Share Postat Ianuarie 31, 2012 Am reglat distantele cum e in carte cu o lera.Am curatat contactele cu un smirghel fin, dupa care am reglat un pic suportul inferior al contactelor regulatorului ,care tine tensionata lama cu contactele regulatoruli .. dar distanta intre contacte ramanand la fel 0.3-04 mm .. si atat. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Falkenberg Postat Ianuarie 31, 2012 Share Postat Ianuarie 31, 2012 ...Din practica am observat ca atunci cand curentul de incarcare este in jurul valorii de 14V, bateria dureaza 6 si peste(am intilnit acumulatori ce aveau 8 ani si inca functionau), iar in tot acest timp nu necesita servisare. ... Chiar am auzit zilele astea de 2 masini care au zece ani si inca au baterie din fabrica. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
owene Postat Ianuarie 31, 2012 Share Postat Ianuarie 31, 2012 @Andrei_D - 13.5V este prea putin, o sa mearga, dar numai la drum lung, unde nici nu o sa observi vreo problema. Practic tu incarci acumulatorul si te opresti cand e incarcat pe la 85%. Capacitateaa de care te poti folosi este pana la 70% deci ai 15% pentru tine. Daca incarci cu 14-14.2V, se incarca la 100% si ai 30% din capacitate pentru tine. Tu avand doar 15% din capacitate, foarte usor, mai ales in oras(oraj? ) o sa intri sub 70% capacitate, si incepi sa-i iei din viata. Asta e problema. Sunt de acord cu cristi_57, viata maxima am obtinut-o la incarcarea cu 14.2V pe motor, cand toti imi bagau sub nas manualul de la baterie ce spune 14.5V Asta e, daca o sa cautam bine, toate secretele au fost spuse deja de 2 ori pe forumul de comuniste(eu am citit de la primul topic, unele sunt defecte deja) dar au fost uitate sau niciodata pricepute. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cristi 57 Postat Ianuarie 31, 2012 Share Postat Ianuarie 31, 2012 ...cum afecteaza viata acumulatorului o incarcare de 13,5 V? Am citit si comentariul lui @owene... e greu de spus! Probabil ca luminile vesnic aprinse, pornirile si drumurile scurte specifice din localitati v-a afecta negatv situatia. Dar am o rugaminte, cu farurile aprinse masoara tensiunea la baterie si la iesirea din alternator si scrie-mi ca gasesti! Eu cred ca ai o diferenta de potential intre masa motor/masa sasiu si masa baterie, la fel si plus alternator cu plus baterie. O cadere de 0,2 - 0,3V explica fenomenul... remediul este simplu! Asa-i? ====================== Despre acumalatori am sa scriu in doua parti, prima parte cuprinzand notiunile pe care orice posesor auto/moto trebuie sa le cunoasca. Acumulatorii (partea I) Datorita faptului ca acumulatorul se comporta ca o magazie in care depozitam si luam atat cat avem nevoie, informatia necesara este capacitatea de stocare. O alta informatie este cat poate intra pe usa magaziei si cat poate iesi(debit intrare/iesire). Deci avem o tensiune si o capacitate cu doua valori. Despre tensiune nu comentez, consider ca este o notiune cunoscuta. Capacitatea este un factor important in alegerea tipului de acumulator de care avem nevoie. Exemplu un marcaj: 12V – 40A (480A) 12V - inseamna tensiunea nominala (full incarcat la o ora dupa stabilizare, in gol masoara 12,4V) 40A - este intensitatea pe care o poate debita timp de o ora(prima valoare). 480A - este intensitatea maxima pe care o poate genera pentru o perioada de 10”(depasirea acestui timp conduce la desprinderea pastei de pe placi). De ce avem nevoie de o astfel de informatie? Pentru ca la actionarea demarorului curentul necesar, este de sute de amperi! In timpul pornirilor de motor, reactia chimica din baterie este foarte intensa, produce sulfatarea placilor(fenomen distructiv de care am sa sriu pe larg in partea a doua). La un rateu de pornire se recomanda 2-3 minute de asteptare(mai ales la diesel, mai ales pe vreme rece). Ce trebuie sa mai stim? 1. Curentul le incarcare(se masoara intotdeauna intensitatea nu tensiunea). Intensitatea corecta este 10% din capacitatea bateriei - in acest caz este 4A in mediu ambient 20˚C. Incarcarea are mai multe etape: incarcare, absortie, plutire si stabilizare(detaliez in partea a doua). 2. Timpul de incarcare. Se considera incarcarea terminata atunci cand intensitatea ajunge la cca 2%, iar tensiune se stabilizeaza la o anumita valoare(14,1V – 14,8V iar temperatura 26,7˚C(10 – 60 ore). nDaca temperatura bateriei ajunge la 43,3˚C, opriti incarcarea. 3. In toate cazurile incarcarea produsa de alternator este o incarcare fortata, alimentand bateria cu zeci de amperi atunci cand bateria este descarcata… distructiv, asta este! Nu degeaba producatorii recomanda incarcarea periodica cu redresorul atunci cand nu folosesti masina(la 15 zile iarna si la 30 de zile vara). O baterie incarcata ajunge rapid la saturatie, alternatorul o afecteaza mai putin. Tensiunea generata de alternator si acceptata de producator este cuprinsa intre 13,6V si 14,1V. (unii afirma ceva de 14,5V, chiar 15V... eu cred sincer, ca au intentii economice... asigura functionarea pe perioada de garantie si inca cateva luni...) 4. Capacitatea bateriei scade o data cu scaderea temperaturii, astfel o baterie de 80A la -20˚C are sub 20% din capacitate(adica cca 16A). 5. Defectul specific este sulfatarea, "cancerul" bateriei, produs in 85% din cazurile cunoscute de mine. Fenomenul(o reactie chimica) este cauzat de incarcare/descarcare fortata,; tensiunea generata de alternator prea mare(creste curentul de incarcare la zeci de amperi); scaderea nivelului de electrolit; completarea electrolitului cu alt electrolit; densitatea prea mare a electrolitului; inutilizarea bateriei timp indelungat; etc. Procesul de desulfatare este in mica parte reversibli(tot in partea a doua). 6. Descarcarea sa nu depaseasca 80%. Dupa descare, bateria trebuie pusa imediat la incarcat. Niciodata nu trebuie sa stea multa vreme neicarcata, nici macar zile sau ore. 7. Nivelul electrolitului se completeaza doar cu apa distilata. Scaderea este datorata de curentul de incarcare prea mare al alternatorului atunci cand nu i se acorda importanta. Adica usa magaziei este prea mica pentru un balot prea mare. Aceasta diferenta ceeaza un fenomen de electroliza, descompunerea apei in H si 2O, electrolitul scade, creste densitatea iar placile raman in aer. Aceste gaze impreuna sunt explosive. Recomand a se decupla redresorul inainte de a deconecta bornele, evitati o scanteie(am avut doua cazuri de explozie a bateriei) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Falkenberg Postat Ianuarie 31, 2012 Share Postat Ianuarie 31, 2012 (editat) Am avut o masina care incarca cu 13,2V, ceva de gen. In 2 ani de zile a consumat 2 baterii. Am gasit informatii pe net care spune ca in caz asta, apara fenomenul de sulfatare (dura, permanenta) in timp, si rezistenta electrica interna creste pana nu mai poate sa da curent destul pentru a porni masina. Deci e rau si asta. Un PDF: http://rollsbatteryne.com/docs/A%20Sulfated%20Battery.pdf Editat Ianuarie 31, 2012 de Falkenberg Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dracones Postat Ianuarie 31, 2012 Share Postat Ianuarie 31, 2012 prieteni forumisti am nevoie de acest distantier care vine la telescopul fata sau spate la mz es 1 buc , asa ca daca aveti prin ograda in asa ceva va rog sa ma ajutati. spor Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Andrei_D Postat Ianuarie 31, 2012 Share Postat Ianuarie 31, 2012 Am citit si comentariul lui @owene... e greu de spus! Probabil ca luminile vesnic aprinse, pornirile si drumurile scurte specifice din localitati v-a afecta negatv situatia. Dar am o rugaminte, cu farurile aprinse masoara tensiunea la baterie si la iesirea din alternator si scrie-mi ca gasesti! Eu cred ca ai o diferenta de potential intre masa motor/masa sasiu si masa baterie, la fel si plus alternator cu plus baterie. O cadere de 0,2 - 0,3V explica fenomenul... remediul este simplu! Asa-i? Multumesc pentru raspuns. Informativ, am porniri rare, la pedala + drumuri lungi. Ti-as da cu placere informatiile cerute dar motocicleta este bucati, trece printr-o revizie generala. Eu stiu care este problema la mine: la rotorul alternatorului, unul din inelele colectoare este crapat, facand peria sa sara si astfel se pierde din tensiunea pe excitatie. O sa inlocuiesc ambele inele colectoare cu altele noi + perii noi. Sezonul asta o sa am incarcare normala. Nu vreau sa va deviez discutia, eram curios doar daca am scurtat sau nu viata bateriei, cu cei 13,5V. Numai bine! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
petcudan55 Postat Ianuarie 31, 2012 Share Postat Ianuarie 31, 2012 (editat) prieteni forumisti am nevoie de acest distantier care vine la telescopul fata sau spate la mz es 1 buc , asa ca daca aveti prin ograda in asa ceva va rog sa ma ajutati. N-ai nevoie de acel distanțier. Ai nevoie de un strung amărât, o bucată de țeavă PVC din care tai niște prisme aproximative cu bomfaierul, la un capăt le faci aproximativ rotunde cu rașpila, le prinzi în universalul strungului amărât și strunjești trei bumbi care să intre în cele trei găuri ale paharului inferior al amortizorului. Dimensiunile bumbilor rezultă dintr-un calcul elaborat așa încât, când montezi paharul superior peste bumbii paharului inferior să fie o chei. După ce bagi presat bumbii în cele trei găuri ale paharului inferior, le pilești la interiorul paharului cu rașpila, ca să nu le agațe arcul în timpul procesului de amortizare. Și până la urmă poți să nu le pilești că le va "pili" arcul la fix, după primele gropi negociate cu monstrul mecanic pe care-l reconstruiești. Spor la treabă îți doresc, Pahare noi ai, bănuiesc, Vrei să le centrezi mai bine, Tre' să faci totul ca mine. Editat Ianuarie 31, 2012 de petcudan55 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
fureteur Postat Ianuarie 31, 2012 Share Postat Ianuarie 31, 2012 (editat) Dracones, Cred ca am... second hand. o sa caut in harabura meu prieteni forumisti am nevoie de acest distantier care vine la telescopul fata sau spate la mz es 1 buc , asa ca daca aveti prin ograda in asa ceva va rog sa ma ajutati. spor Editat Ianuarie 31, 2012 de fureteur Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dracones Postat Februarie 1, 2012 Share Postat Februarie 1, 2012 N-ai nevoie de acel distanțier. Ai nevoie de un strung amărât, o bucată de țeavă PVC din care tai niște prisme aproximative cu bomfaierul, la un capăt le faci aproximativ rotunde cu rașpila, le prinzi în universalul strungului amărât și strunjești trei bumbi care să intre în cele trei găuri ale paharului inferior al amortizorului. Dimensiunile bumbilor rezultă dintr-un calcul elaborat așa încât, când montezi paharul superior peste bumbii paharului inferior să fie o chei. După ce bagi presat bumbii în cele trei găuri ale paharului inferior, le pilești la interiorul paharului cu rașpila, ca să nu le agațe arcul în timpul procesului de amortizare. Și până la urmă poți să nu le pilești că le va "pili" arcul la fix, după primele gropi negociate cu monstrul mecanic pe care-l reconstruiești. Spor la treabă îți doresc, Pahare noi ai, bănuiesc, Vrei să le centrezi mai bine, Tre' să faci totul ca mine. ideea este laudabila intradevar , am pahare noi si ceva piese mai mici si mai mari solutia este buna dar apare problema cand se desfac (poate ) 2 bumbi si zgarie paharul nou ?, oricum eu am 3 distantiere imi mai trebe al-4lea . iar pentru a pastra acel luciu frumos al cromului va recomand tuturor sa le dati un strat de lac (pe baza de apa ) este de nepretuit. multumesc de sfaturi. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
petcudan55 Postat Februarie 2, 2012 Share Postat Februarie 2, 2012 (editat) Sharky Boy, au venit piesele (rezistența și cărbunii). Ia legătura cu Banditul. Editat Februarie 2, 2012 de petcudan55 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
sharky_boy Postat Februarie 2, 2012 Share Postat Februarie 2, 2012 (editat) Sharky Boy, au venit piesele (rezistența și cărbunii). Ia legătura cu Banditul. Super ! sa imi spuneti cati bani trebuie sa pregatesc (in lei daca se poate) Editat Februarie 2, 2012 de sharky_boy Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
petcudan55 Postat Februarie 2, 2012 Share Postat Februarie 2, 2012 Super ! sa imi spuneti cati bani trebuie sa pregatesc (in lei daca se poate) Cărbunii 7,70 euro Rezistența 8,50 euro, la curs 4,487 lei/euro, fac 72,70 lei Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
sharky_boy Postat Februarie 2, 2012 Share Postat Februarie 2, 2012 Cărbunii 7,70 euro Rezistența 8,50 euro, la curs 4,487 lei/euro, fac 72,70 lei daca domnul Banditul ajunge pe la Targoviste saptamana ce urmeaza... eu sunt disponibil oricand pentru ca voi fi in vacanta!Daca nu, voi gasi o modalitate sa ajung eu la Ploiesti. in orice caz va multumesc pentru ajutor ! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Fishy86 Postat Februarie 2, 2012 Share Postat Februarie 2, 2012 (editat) Cam asa sta treaba la mine. Am uitat sa precizez ca afara era friiig de -15 ... Editat Februarie 2, 2012 de Fishy86 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dany_oldmoto Postat Februarie 2, 2012 Share Postat Februarie 2, 2012 Cam asa sta treaba la mine. Deocamdata! frumos bravo! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Fishy86 Postat Februarie 2, 2012 Share Postat Februarie 2, 2012 Mersi Dani. Mai am multe bizbiz-uri de montat pe ea. La primavara dupa un polis sanatos.. sa fie ca oglinda . Sa alunece musca pe rezervor Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
master_alexut Postat Februarie 2, 2012 Share Postat Februarie 2, 2012 arata foarte bine..bravo.Dungi albe sa inteleg ca nu te pasioneaza? Se vede ca ai muncit mult la slefuit partile din aluminiu si metal.O pastrezi cu sea simpla sau ii pui si saua de pasager?Multi o prefera cu o sa, arata mai tinereasca si mai sport insa dupa parerea mea tocmai cea de-a doua sa o face sa arate speciala si parca o mai mareste . Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
petcudan55 Postat Februarie 2, 2012 Share Postat Februarie 2, 2012 Cam asa sta treaba la mine. Am uitat sa precizez ca afara era friiig de -15 ... Am pornit și eu Panțerul, ieri la -11 grade. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.