DKWraith Postat Ianuarie 4, 2008 Share Postat Ianuarie 4, 2008 (editat) Salutare! Acesta este un topic dedicat motocicletelor DKW. Editat Ianuarie 4, 2008 de DKWraith Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dany_oldmoto Postat Ianuarie 4, 2008 Share Postat Ianuarie 4, 2008 Salutare! Acesta este un topic dedicat motocicletelor DKW. super....sper sa iau si eu unul curind Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Max Friz's R 32 Postat Ianuarie 4, 2008 Share Postat Ianuarie 4, 2008 putina istorie ar fi primul pas, nu? ce inseamna DKW? nemtii fiind adeptii prescurtarilor, si denumirea DKW (la fel ca BMW, MZ) are o astfel de explicatie: conform wikipedia: Dampf Kraft Wagen (steam-driven car) http://en.wikipedia.org/wiki/DKW conform unui site nemtesc dedicat: "Dagenampfkraftw " http://www.dkw-geyer.com/DKW-Geyer/e/technik/history.htm sau varianta tradusa in engleza http://babelfish.yahoo.com/translate_url?d...k%2Fhistory.htm din aceleasi surse se poate citi toata istoria motocicletelor DKW ... din pacate cam scurta (1958 ultimul capitol) . Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
rat_jawa Postat Ianuarie 4, 2008 Share Postat Ianuarie 4, 2008 dupa anumite surse mai inseamna shi "Das Kleine Wunder"(sper ca am scris corect) acre inseamna "mica minune" Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
DKWraith Postat Ianuarie 4, 2008 Autor Share Postat Ianuarie 4, 2008 (editat) @Max prescurtarea in cauza se aplica in domeniul auto. Pentru motociclete i-au spus mai in gluma ''Die Kleine Wunder''. Uite un site dedicat posesorilor de DKW-uri http://www.dkw-nz.net/, unde gasesti chestii interesante. Iar istoria motocicletelor DKW continua cu Mz (care are din '58 emblema DKW dar pe care scrie MZ), CZ, Izh, Minsk. Exista inclusiv un model de Harley echipat cu motor DKW RT 125, Hummer. Si un model final RT 350 din '56 Editat Ianuarie 4, 2008 de DKWraith Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Max Friz's R 32 Postat Ianuarie 4, 2008 Share Postat Ianuarie 4, 2008 @Max prescurtarea in cauza se aplica in domeniul auto. Pentru motociclete i-au spus mai in gluma ''Die Kleine Wunder''. aceeasi prescurtare nu poate insemna altceva, e practic denumirea marcii. mica minune, asa cum zici si tu, mai in gluma, e doar un nume de alint. s-au luat initialele marcii (firmei) si s-a gasit aceasta combinatie (neoficiala). Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Alexgsx Postat Ianuarie 4, 2008 Share Postat Ianuarie 4, 2008 va place DKW-u' ma baieti? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ZIDU' Postat Ianuarie 4, 2008 Share Postat Ianuarie 4, 2008 dupa anumite surse mai inseamna shi "Das Kleine Wunder"(sper ca am scris corect) acre inseamna "mica minune" chestia asta provine del a faptul ca inainte de a face motociclete ua facut un mic motor 2t, o jucarie pentru copii. dar chestia asta le-a iesit prea bine, paritorile erau rezistente si unii au inceput sa le puna pe biciclete . Ghici ce a iesit Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
4bike Postat Ianuarie 5, 2008 Share Postat Ianuarie 5, 2008 DKW 250 SB - 1938 inainte&dupa Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
DKWraith Postat Ianuarie 5, 2008 Autor Share Postat Ianuarie 5, 2008 (editat) @4bike seria SB a fost exclusiv civila, avand un model constructiv diferit de seria NZ, care trebuia sa indeplineasca niste conditii de service mai spartane. Cea mai rara serie este NZ350-1 dotata cu suspensie spate ''after market'', preluata de la NZ500, din care se trage direct primul model IZH, adica DKW-IZH350 oficial. Denumirea s-a schimbat la scurt timp ramanand IZH, forurile comuniste neinghitind ideea de produs sub oarece licenta vestica. Au mai existat modele de IZH care semanau izbitor de mult cu DKW350, produse sub o ''licenta'' cam dubioasa, oficiala declarata de catre rusi. Diferenta dintre DKW si IZH cea mai vizibila este lipsa suportului de kilometraj, scos odata cu renuntarea la initialele DKW si inlocuirea cercurilor de la Auto Union cu ''celebra'' orbita. In stanga este un IZH, in dreapta 2 DKW-uri (proprietar Gerald Mlynek, Ohio, SUA) Editat Ianuarie 5, 2008 de DKWraith Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Alexgsx Postat Ianuarie 5, 2008 Share Postat Ianuarie 5, 2008 Imi plac cei care le restaureaza desi in mintea mea nu merita bagati bani in vechituri. Dar am si eu o intrebare: dupa ce le restaurati ca la carte sa zicem iesiti cu ele pe strada? Vedeti voi unae sa restaurezi un Mustang din anii aia de glorie si alta e sa restaurezi un DKW sa zicem sau o alta motoreta veterana de razboi Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
rat_jawa Postat Ianuarie 5, 2008 Share Postat Ianuarie 5, 2008 Imi plac cei care le restaureaza desi in mintea mea nu merita bagati bani in vechituri. Dar am si eu o intrebare: dupa ce le restaurati ca la carte sa zicem iesiti cu ele pe strada? Vedeti voi unae sa restaurezi un Mustang din anii aia de glorie si alta e sa restaurezi un DKW sa zicem sau o alta motoreta veterana de razboi tocmai de aia mi-am pastrat nepra(unii au zis ca sunt nebun)......Shtiu ca nu e o clasica, dar in iarna asta o vopsesc, o aranjez shi o voi folosi la vara ca sa merg in Vama veche in fiecare duminica. Cred ca o nepra clasica vopsita negru mat atrage mai multe priiviri decat un Dominator roshu, voi nu credetzi? Shi asta e valabil pentru orice motocicleta veche.... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Aleko Postat Ianuarie 5, 2008 Share Postat Ianuarie 5, 2008 DKWraith nu ne-ai aratat care este motocicleta ta, pune o poza cu DKW-ul tau. Este interesant cum nemtii au considerat DKW-ul o motocicleta foarte eleganta, placuta de condus si buna de curse desi daca ne uitam la un Ij 56 sau o Planeta 5 vedem ceva simlu constructiv, care vibreaza mult, consuma, cu un motor inelastic, cutie neplacuta, zgomot etc, desigur fiabil si utilitar. La vremea aceea existau NSU OSL, o serie intreaga de BMW-uri si Zundappuri etc. cu motoare in 4T si totusi nemtii au iubit DKW-ul si au considerat tehnologia ei 2T nu doar performanta si cu perspective bune de dezvoltare, dar si un standard de confort. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Alexgsx Postat Ianuarie 5, 2008 Share Postat Ianuarie 5, 2008 @rat: Eu nu consider nebun pe cel care are o motoreta veche dar super restaurata pe care o tine in vitrina dar ca sa mergi cu cu asa ceva exceptand paradele de oldies mi se pare un pic deplasat in conditile incare Honda e Honda chiar si peste 100 de ani Spre exemplu eu si un amic de-al meu detinem K125-ul lu' tataie.Numai cand vad rotile alea imense de seamana cu cercurile prin care sar animalele la circ ma ia groaza Deci...Mustangul e Mustang forever, sovieticele si nemtoaicele vechi devin si raman pamant forever Eu am GSX amicul GSXR + BMW.O sa o restauram ca nu avem ce face dar sa mergem cu ea niciodata Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ZIDU' Postat Ianuarie 5, 2008 Share Postat Ianuarie 5, 2008 Este interesant cum nemtii au considerat DKW-ul o motocicleta foarte eleganta, placuta de condus si buna de curse desi desi daca ne uitam la un Ij 56 sau o Planeta 5 vedem un motor ieftin, utilitar, care vibreaza mult, consuma si are un motor inelastic si foarte simplu constructiv. dkw - seriile civile aveau un ambielaj mult mai usor - nu modelul care il vezi la ij cu manetoanele pline, Aveau rapoarte mult mai lungi in cutie - pe toate treptele - asta dacea flexibilitate in combinatie cu turatia mai mare si cresterea ei mai rapida data de ambielajul usor, si , nu in ultimul rand aveau avans centrifugal, asa cum au avut original si ijurile pana prin anii 60. ultimul model de dkw nz350 a avut modificari speciale pt utilizare militara: - cilindru de fonta - nu mai erau materiale gen aluminiu pt risipa - ambielajul mare si greu exact asa cum e ala de ij din ziua de azi - lucru care ii da un comportament apropiat de motoarele diesel in loc de motoare 2t - e lucru care multi nu il inteleg - trepte mai scurte in cutia de viteze. - filtru bilute de berbec - adica filtru pentru conditii grele, bazat pe baie de ulei. link la sfarsit cu poze comparative ale pieselor. ultimele 2 modificari au fost facute pentru a favoriza mersul in convoaie militare, adica mersul cu atas sau fara la viteza mica si constanta prin mocirla si teren accidentat. Confortul soldatilor si lipsa vibratiilor ma indoiesc ca erau pe caietul de sarcini. Asta e motivul pentru care ijului ii place la o anume turatie constanta si nu foarte ridicata, si daca folosesti cutia de viteze corect merge pe oriunde - e ramasita de la dkw urile facute dupa 43 http://www.dkw-nz.net/cms/front_content.php?idcat=74 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
DKWraith Postat Ianuarie 5, 2008 Autor Share Postat Ianuarie 5, 2008 @Aleko poze nu prea am, din motive personale nu am avut timp de el si in momentul de fata este complet demontat, deci,ce sa pozez? La capitolul frumusete este mai deosebita, avand o linie mai zvelta decat Zundapp sau BMW. Iar la vremea respectiva designul adus de DKW erea ceva destul de nou. La capitolul fiabilitate si restul este mai complicat, o greseala facuta de rusi fiind modificarea prinderii motorului pe cadru in partea din spate. DKW-ul avea prinderea mai elastica, fiind compusa din din doi suporti ce se prindeau pe cadru si tineau si motorul, rusii au recurs la metoda rigida cu un singur tirant direct pe cadru. Ca tip constructiv, schimbarea furcii tip Hussack cu una pe jambe a fost o alta greseala si modificarea cadrului spate,introducand o suspensie semi-rigida pe un cadru prost gandit. Ideea a fost preluata de la NZ-uri dar modificata in stil socialist, rusii neavand cunostinte pra mari in domeniu. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Aleko Postat Ianuarie 5, 2008 Share Postat Ianuarie 5, 2008 mai bine zis in primul rand avans centrifugal. Dar vibratiile apar din echilibraj, faptul ca ambielajul era mai usor nu inseamna ca ele sunt diminuate. Constructiv DKW-ul militar cu cilindru de fonta nu diferea cu mult de varianta civila considerata o motocicleta de lux. Recunosc ca are un design elegant. Motorul de Ij se prinde in spate cu 2 suruburi trecute prin urechi sudate pe cadru, din ce spui tu la fel ca DKW-ul. Nu consider deloc modificare ulterioara a rusilor una prost gandita, pana ce nu faci ceva la DKW-ul ala toate indiciile arata ca Ij56 avea o suspensie mai buna ca Ij 49 sau DKW NZ 350. Pune poze cu ce ai tu bucati si pune mana si fa-l . <small>--- Mesaj completat în 05 Jan 2008 14:32 -------------</small><br/>R1der daca te uiti ca exemplu la http://www.wehrmachtsgespann.de/ o sa vezi contrariul. Sau la orice Dnepr sau Ural cu atas in teren. GSXR isi face treaba din caietul de sarcini la fel si Niprul sau Zundappul. Sunt total de acord ca motocicletele de vitrina nu mai sunt motociclete. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
DKWraith Postat Ianuarie 5, 2008 Autor Share Postat Ianuarie 5, 2008 (editat) In primul rand NZ 350-1 era o motocicleta strict utilitara, ulterior aparand si varianta cu suspensie spate preluata de pe NZ 500, dar intr-o serie destul de scurta. Modificarile aduse de rusi au schimbat comportamentul motocicletei, fapt constatat de posesorii deIZH-uri. Ij 56 beneficiaza de suspensia de la modelul RT 350, care este alta treaba, mult mai bine gandita, pentru utilizare civila. Editat Ianuarie 5, 2008 de DKWraith Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Aleko Postat Ianuarie 5, 2008 Share Postat Ianuarie 5, 2008 Ca sa nu mai zic ca GSX nu este o motocicleta cu nimic speciala, este o motocicleta de distractie si de sezon, nu este o motocicleta folosita la curse si nu este o motocicleta militara deci nimic deosebit in caietul ei de sarcini. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
DKWraith Postat Ianuarie 5, 2008 Autor Share Postat Ianuarie 5, 2008 Uite un model de curse! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Alexgsx Postat Ianuarie 5, 2008 Share Postat Ianuarie 5, 2008 Bre stai sa ne intelegem Nu am zis ca nu sunt motociclete, ba din contra sunt dar mor sa vad ca unii se taraie cu vechituri pe strada si au posibilitate totusi sa ia ceva nou. Da GSX e de sezon e de plimbat.GSXR de circut mai mult.Dar ce vezi tu deosebit ca o motoreta sa fie si de armata? Iti spun eu Polarisul ATV de armata e muci vax praf zero De ce?Ca e prost gandit si e Polaris.Asa ca nu mai bate moneda pe caietul de sarcini care pana una alta nu reprezinta nimic. Ti-am zis detinem una veche si o sa o facem insa nu sa ies cu ea pe strada ci de stat in vitrina. --- Mesaj completat în 05 Jan 2008 15:00 -------------Si stii ce ma intriga? Ca cei asa zisi reconditionatori sau dreaq se scrie de la noi le fac mai urate si mai oribile decat daca ar fi stat la fiare vechi...si mai sunt si soiosi cand ar trebui sa umble cu manusi cu piesele de muzeu Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Aleko Postat Ianuarie 5, 2008 Share Postat Ianuarie 5, 2008 Eu ma tarai cu o vechitura pe strada, de exemplu alaltaieri, ieri si azi o sa ma tarai prin zapada, o sa fac pe plugul si o sa ma distrez. Si am posibilitatea sa imi iau ceva nou, dar nu face aia 2 bani fata de Uralul meu din 1961. Pentru sufletul meu si pentru felul in care ma simt cand sunt calare pe ea nu dau 2 bani pe GSX-ul sau ce i-o place altuia. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
DKWraith Postat Ianuarie 5, 2008 Autor Share Postat Ianuarie 5, 2008 (editat) Fratilor, aici se doreste o discutie despre motocicletele DKW, nu pareri despre sportive versus oldtimere.Pana la urma fiecare calareste ce are sau ce-si doreste. frate Louie, fiecare cu ce are in gradina! Editat Ianuarie 5, 2008 de DKWraith Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Alexgsx Postat Ianuarie 5, 2008 Share Postat Ianuarie 5, 2008 @Aleko: cred ca e vorba de ceva mult mai subtil pe care voi impatimitii de fiare vechi nu il pricepeti... NU AM VAZUT MOTOR RESTAURAT LA NOI SA FIE CU GUST SAU VREO NIPRA CAREIA SA NU II MAI CURGA MOTORUL NICI P-ALEA PE CARE LE AVETI NU LE TINETI CU PASIUNE CI LE TRANSFORMATI IN KITCH-URI @DKWraith:Sper ca al tau sa iasa bijuterie dupa cum te stiu de pasionato-maniaco-meticulos in ceea ce faci si binenteles NORMAL nu trebuie sa ii placa nimanui GSX-ul sau R1 dar toti vreti in adancul sufletului vostru sa mergeti pe ceva de ultima tehnologie desi nu recunoasteti Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
harciogu Postat Ianuarie 5, 2008 Share Postat Ianuarie 5, 2008 uff... iar un flame pe un topic care parea "cuminte". urmeaza intrebarea cate gagici agati cu mustangul clasic din '67 vs Ijul 56 al bunicului (cei din Mustang nu o sa vada diferenta intre Dkw si Ij). Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.